UREDBA
O OBAVEZNIM ELEMENTIMA PLANA RAZVOJA AUTONOMNE POKRAJINE I JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 107/2020)

Predmet uredbe

Član 1

Ovom uredbom se bliže uređuju obavezni elementi plana razvoja autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave.

Plan razvoja autonomne pokrajine

Član 2

Plan razvoja autonomne pokrajine sadrži sledeće obavezne elemente:

1) uvod;

2) pregled i analizu postojećeg stanja;

3) viziju;

4) prioritetne ciljeve razvoja;

5) pregled i opis mera za ostvarivanje prioritetnih ciljeva razvoja;

6) način sprovođenja i način praćenja sprovođenja plana razvoja.

U uvodu iz stava 1. tačka 1) ovog člana se navode podaci o vremenu izrade plana razvoja autonomne pokrajine, učesnicima u izradi i sprovedenim konsultacijama sa zainteresovanim stranama.

Pregled i analiza postojećeg stanja iz stava 1. tačka 2) ovog člana sadrži prikaz društvenog i ekonomskog razvoja i stanja u oblasti životne sredine i infrastrukture uz korišćenje izabranih kvantitativnih pokazatelja, pregled relevantnih planskih dokumenata na republičkom i pokrajinskom nivou i međunarodnih kretanja od značaja za razvoj autonomne pokrajine.

Vizija iz stava 1. tačka 3) ovog člana predstavlja izjavu o stanju koje se namerava ostvariti postizanjem prioritetnih ciljeva utvrđenih planom razvoja autonomne pokrajine.

Prioritetni cilj iz stava 1. tačka 4) ovog člana predstavlja stanje koje se namerava postići do kraja važenja plana razvoja autonomne pokrajine.

Prioritetni cilj treba da sadrži ocenu usklađenosti sa ciljevima relevantnih planskih dokumenata na republičkom nivou i način dalje razrade prioritetnog cilja, ukoliko se on dalje razrađuje posebnim dokumentom javne politike.

Za praćenje ostvarivanja prioritetnog cilja utvrđuju se pokazatelji učinka, a za svaki od njih utvrđuju se početne vrednosti, ciljne vrednosti, rok za njihovo dostizanje i izvori provere.

Mera iz stava 1. tačka 5) ovog člana predstavlja skup ključnih i povezanih aktivnosti koje se preduzimaju radi postizanja prioritetnog cilja plana razvoja autonomne pokrajine.

Ukoliko se prioritetni cilj plana razvoja autonomne pokrajine ne razrađuje posebnim dokumentom javne politike, plan razvoja autonomne pokrajine sadrži pregled i opis mera za postizanje tog prioritetnog cilja.

Pregled i opis mera sadrži naziv mere, način na koji mera doprinosi ostvarivanju određenog prioritetnog cilja utvrđenog u planu razvoja autonomne pokrajine, identifikovanje aktivnosti za sprovođenje mere, analizu efekata mere na pravna, fizička lica i budžet, navođenje institucije odgovorne za koordinaciju sprovođenja mere, procenu finansijskih sredstava potrebnih za njeno sprovođenje i identifikaciju izvora iz kojih će se ta sredstva obezbediti.

Mere iz stava 10. ovog člana razrađuju se i sprovode kroz srednjoročni plan nadležnog korisnika budžetskih ili javnih sredstava, kome je nadležni organ autonomne pokrajine utvrdio obavezu donošenja srednjoročnog plana.

Način sprovođenja i način praćenja sprovođenja plana razvoja autonomne pokrajine iz stava 1. tačka 6) ovog člana sadrži podatke o institucionalnom okviru za sprovođenje plana razvoja, procenu potrebnih finansijskih sredstava i ostalih materijalnih resursa neophodnih za sprovođenje plana razvoja, informacije o načinu obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava, način izveštavanja o postignutim rezultatima i način verifikacije tih rezultata, u skladu sa zakonom.

Plan razvoja autonomne pokrajine može da sadrži priloge koji, pored ostalog, sadrže opširniji pregled i analizu postojećeg stanja, razvojnih potencijala, identifikaciju problema i njihovih uzroka i posledica, ex post analize relevantnih planskih dokumenata, podatke o sprovedenim konsultacijama sa zainteresovanim stranama i dr.

Podaci o sprovedenim konsultacijama u prilogu plana razvoja autonomne pokrajine sadrže informacije o učesnicima konsultacija, vremenskom periodu u kojem su sprovedene i metodama koje su korišćene, o prihvaćenim, odnosno primedbama, sugestijama i komentarima koji nisu uvaženi, kao i o razlozima za njihovo neprihvatanje.

Nadležni organ autonomne pokrajine može propisati obaveznost i drugih elemenata sadržaja plana razvoja autonomne pokrajine aktom kojim se utvrđuje postupak pripreme i bliža sadržina plana razvoja autonomne pokrajine.

Plan razvoja jedinice lokalne samouprave

Član 3

Plan razvoja jedinice lokalne samouprave sadrži sledeće obavezne elemente:

1) uvod;

2) pregled i analizu postojećeg stanja;

3) viziju;

4) prioritetne ciljeve razvoja;

5) pregled i opis mera za ostvarivanje prioritetnih ciljeva razvoja;

6) način sprovođenja i način praćenja sprovođenja plana razvoja.

U uvodu iz stava 1. tačka 1) ovog člana se navode podaci o vremenu izrade plana razvoja jedinice lokalne samouprave, učesnicima u izradi i sprovedenim konsultacijama sa zainteresovanim stranama.

Pregled i analiza postojećeg stanja iz stava 1. tačka 2) ovog člana sadrži prikaz društvenog i ekonomskog razvoja i stanja u oblasti životne sredine i infrastrukture uz korišćenje izabranih (relevantnih) kvantitativnih pokazatelja, pregled razvojnih potencijala i prepreka za razvoj jedinice lokalne samouprave, pregled relevantnih planskih dokumenata na republičkom, lokalnom i pokrajinskom nivou, ukoliko se jedinica lokalne samouprave nalazi na teritoriji autonomne pokrajine, kao i pregled međunarodnih inicijativa od značaja za razvoj jedinice lokalne samouprave.

Vizija iz stava 1. tačka 3) ovog člana predstavlja izjavu o stanju koje se namerava ostvariti postizanjem prioritetnih ciljeva utvrđenih planom razvoja jedinice lokalne samouprave.

Prioritetni cilj iz stava 1. tačka 4) ovog člana predstavlja stanje koje se namerava postići do kraja važenja plana razvoja jedinice lokalne samouprave.

Prioritetni ciljevi treba da sadrže ocenu usklađenosti sa ciljevima relevantnih planskih dokumenata na republičkom i pokrajinskom nivou, ukoliko se jedinica lokalne samouprave nalazi na teritoriji autonomne pokrajine.

Plan razvoja jedinice lokalne samouprave sadrži i smernice za dalju razradu prioritetnog cilja, ukoliko se on dalje razrađuje posebnim dokumentom javne politike.

Za praćenje ostvarivanja prioritetnog cilja utvrđenog u planu razvoja jedinice lokalne samouprave utvrđuju se pokazatelji učinka, a za svaki od njih utvrđuju se početne vrednosti, ciljne vrednosti, rok za njihovo dostizanje i izvori provere.

Mera iz stava 1. tačka 5) ovog člana predstavlja skup ključnih i povezanih aktivnosti koje se preduzimaju radi postizanja prioritetnog cilja plana razvoja jedinice lokalne samouprave.

Ukoliko se prioritetni cilj plana razvoja jedinice lokalne samouprave dalje ne razrađuje posebnim dokumentom javne politike, plan razvoja jedinice lokalne samouprave sadrži pregled i opis mera za postizanje tog prioritetnog cilja.

Pregled i opis mera sadrži naziv mere, način na koji mera doprinosi ostvarivanju određenog prioritetnog cilja utvrđenog u planu razvoja jedinice lokalne samouprave, identifikovanje aktivnosti za sprovođenje mere, analizu efekata mere na pravna, fizička lica i budžet, naziv institucije odgovorne za koordinaciju sprovođenja mere, procenu finansijskih sredstava potrebnih za njeno sprovođenje i identifikaciju izvora iz kojih će se ta sredstva obezbediti.

Mere iz stava 11. ovog člana razrađuju se i sprovode kroz srednjoročni plan jedinice lokalne samouprave i nadležnog korisnika budžetskih ili javnih sredstava, kome je nadležni organ jedinice lokalne samouprave utvrdio obavezu donošenja srednjoročnog plana.

Način sprovođenja i način praćenja sprovođenja plana razvoja jedinice lokalne samouprave iz stava 1. tačka 6) ovog člana sadrži podatke o institucionalnom okviru za sprovođenje plana razvoja, procenu potrebnih finansijskih sredstava i ostalih materijalnih resursa neophodnih za sprovođenje plana razvoja, informacije o načinu obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava, načinu izveštavanja o postignutim rezultatima i načinu verifikacije tih rezultata, u skladu sa zakonom.

Plan razvoja jedinice lokalne samouprave može da sadrži priloge koji, pored ostalog, sadrže opširniji pregled i analizu postojećeg stanja, razvojnih potencijala, identifikaciju problema i njihovih uzroka i posledica, ex post analize relevantnih planskih dokumenata, podatke o sprovedenim konsultacijama sa zainteresovanim stranama i dr.

Podaci o sprovedenim konsultacijama u prilogu plana razvoja jedinice lokalne samouprave sadrže informacije o učesnicima konsultacija, vremenskom periodu u kojem su sprovedene i metodama koje su korišćene, o prihvaćenim, odnosno primedbama, sugestijama i komentarima koji nisu uvaženi, kao i o razlozima za njihovo neprihvatanje.

Skupština jedinice lokalne samouprave može propisati obaveznost i drugih elemenata sadržaja plana razvoja jedinice lokalne samouprave aktom kojim se utvrđuje postupak pripreme i bliža sadržina plana razvoja jedinice lokalne samouprave.

Smernice dobre prakse

Član 4

Direktor organa državne uprave nadležnog za koordinaciju javnih politika izdaje i na internet stranici organa objavljuje Smernice dobre prakse za izradu obaveznih elemenata odnosno za izradu planova razvoja jedinica lokalne samouprave, koje skupština jedinice lokalne samouprave može koristiti kada određuje postupak pripreme plana razvoja jedinice lokalne samouprave i njegovu sadržinu.

Stupanje na snagu

Član 5

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".