PRAVILNIKO KATEGORIZACIJI AUTOBUSKIH STANICA U REPUBLICI SRBIJI("Sl. glasnik RS", br. 109/2020) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se:
- kategorije autobuskih stanica;
- vrste kriterijuma za kategorizaciju autobuskih stanica;
- metodologija vrednovanja kriterijuma;
- metodologija utvrđivanja kategorije;
- granična vrednost broja bodova;
- sastav i način rada komisije koja sprovodi postupak za utvrđivanje kategorije autobuske stanice;
- telo Privredne komore Srbije (u daljem tekstu: Komora) koje odlučuje o kategoriji autobuske stanice.
Kategorije autobuskih stanica su: I kategorija, II kategorija, III kategorija i IV kategorija.
Vrste kriterijuma za kategorizaciju autobuskih stanica
Vrste kriterijuma za kategorizaciju autobuskih stanica su osnovni i dodatni.
Osnovni kriterijum obuhvata parametre koji su obavezni za funkcionisanje autobuske stanice, a dodatni kriterijum obuhvata parametre koji utiču na kvalitet pružanja staničnih usluga na autobuskoj stanici.
Osnovni kriterijum se vrednuje na osnovu sledećih parametara:
1. broj stanovnika u naseljenom mestu u kome se nalazi autobuska stanica;
2. broj perona sa nadstrešnicom;
3. površina čekaonice;
4. način grejanja čekaonice;
5. način provetravanja i klimatizacija čekaonice;
6. broj obeleženih šaltera za prodaju voznih karata;
7. način prodaje voznih karata;
8. garderoba;
9. otpremno-dispečerski centar;
10. javni sanitarni čvor;
11. radno vreme autobuske stanice;
12. način pružanja informacija i
13. način obezbeđenja autobuske stanice.
Dodatni kriterijum se vrednuje na osnovu sledećih parametara:
1. broj parking mesta za autobuse;
2. putničke ili turističke agencije za prodaju voznih karata (do 500 m udaljenosti);
3. trgovački objekat;
4. ugostiteljski objekat;
5. pristup Wi-Fi u čekaonicama i na peronima;
6. banka, bankomat, menjačnica ili pošta;
7. autobusko stajalište za gradski, prigradski ili međumesni prevoz (do 500 m udaljenosti);
8. taksi stajalište (do 500 m udaljenosti);
9. železnička stanica u naseljenom mestu;
10. više autobuskih stanica u naseljenom mestu.
Metodologija vrednovanja kriterijuma
Broj bodova koji se dodeljuje po osnovnom kriterijumu određuje se prema vrednostima parametara prikazanim u sledećoj tabeli:
OSNOVNI KRITERIJUM |
||||||
PARAMETAR |
BROJ BODOVA |
RANG |
||||
NAZIV |
VREDNOST |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Broj stanovnika u naseljenom mestu u kome se nalazi autobuska stanica (prema podacima Republičkog zavoda za statistiku na osnovu poslednjeg popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u Republici Srbiji) |
naseljeno mesto sa više od 100.000 stanovnika |
10 |
10 |
|||
naseljeno mesto sa 50.001 do 100.000 stanovnika |
6 |
6 |
||||
naseljeno mesto sa 10.001 do 50.000 stanovnika |
3 |
3 |
||||
naseljeno mesto do 10.000 stanovnika |
1 |
1 |
||||
Broj perona sa nadstrešnicom |
16 i više |
10 |
10 |
|||
od 10 do 15 |
6 |
6 |
||||
od 5 do 9 |
3 |
3 |
||||
do 4 |
1 |
1 |
||||
Površina čekaonice |
preko 48,00 m2 |
5 |
5 |
|||
od 36,01 do 48,00 m2 |
3 |
3 |
||||
od 24,01 do 36,00 m2 |
2 |
2 |
||||
od 12,00 do 24,00 m2 |
1 |
1 |
||||
Način grejanja čekaonice |
centralno |
4 |
4 |
|||
pojedinačno |
2 |
2 |
||||
Način provetravanja i klimatizacija čekaonice |
prirodna ili veštačka ventilacija i klimatizacija |
4 |
4 |
|||
prirodna ili veštačka ventilacija |
2 |
2 |
||||
Broj obeleženih šaltera za prodaju voznih karata |
11 i više |
10 |
10 |
|||
5 do 10 |
6 |
6 |
||||
2 do 4 |
3 |
3 |
||||
1 |
1 |
1 |
||||
Način prodaje voznih karata |
na obeleženom šalteru, kompjuterski i preko interneta |
10 |
10 |
|||
na obeleženom šalteru i kompjuterski |
6 |
6 |
||||
na obeleženom šalteru mašinski |
3 |
3 |
||||
ostalo |
1 |
1 |
||||
Garderoba |
posebna prostorija |
5 |
5 |
|||
u okviru druge prostorije ili službe |
2 |
2 |
||||
Otpremno-dispečerski centar |
posebna prostorija i posebna služba |
6 |
6 |
|||
posebna služba u okviru druge prostorije |
4 |
4 |
||||
u okviru druge prostorije i druge službe |
2 |
2 |
||||
Javni sanitarni čvor |
više od 5, od kojih najmanje jedan za invalide |
6 |
6 |
|||
4 do 5 |
4 |
4 |
||||
2 do 3 |
3 |
3 |
||||
1 |
1 |
1 |
||||
Radno vreme autobuske stanice |
24 sata neprekidno |
13 |
13 |
|||
od 18.00 do 23.59 sati dnevno |
8 |
8 |
||||
od 12.00 do 17.59 sati dnevno |
5 |
5 |
||||
od 8 do 11.59 sati dnevno |
1 |
1 |
||||
Način pružanja informacija |
internet, namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
13 |
13 |
|||
namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
8 |
8 |
||||
namenski šalter, poseban telefonski broj, pano i razglas |
5 |
5 |
||||
šalter za drugu namenu, pano i razglas |
1 |
1 |
||||
Način obezbeđenja autobuske stanice |
video nadzor i fizička zaštita |
4 |
4 |
|||
video nadzor |
2 |
2 |
Broj bodova koji se dodeljuje po dodatnom kriterijumu određuje se prema vrednostima parametara prikazanim u sledećoj tabeli:
Red. Broj |
Naziv parametra |
Vrednost parametra |
Broj bodova |
|
1. |
Parking mesto za autobuse |
da |
11 i više |
3 |
od 5 do 10 |
2 |
|||
od 1 do 4 |
1 |
|||
ne |
0 |
|||
2. |
Putničke ili turističke agencije za prodaju voznih karata (do 500 m udaljenosti) |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
3. |
Trgovački objekat |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
4. |
Ugostiteljski objekat |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
5. |
Pristup Wi-Fi u čekaonici i na peronima |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
6. |
Banka, bankomat, menjačnica ili pošta |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
7. |
Autobusko stajalište za gradski, gradsko-prigradski ili međumesni prevoz (do 500 m udaljenosti) |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
8. |
Taksi stajalište (do 500 m udaljenosti) |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
9. |
Železnička stanica u naseljenom mestu |
da |
1 |
|
ne |
0 |
|||
10. |
Više autobuskih stanica u naseljenom mestu |
da |
1 |
|
ne |
0 |
Metodologija utvrđivanja kategorije
Ukupan broj bodova po osnovnom kriterijumu izračunava se sabiranjem broja bodova po svakom od parametara osnovnog kriterijuma.
Maksimalan broj bodova po osnovnom kriterijumu iznosi 100 bodova.
Ukupan broj bodova po dodatnom kriterijumu izračunava se sabiranjem broja bodova po svakom od parametara dodatnog kriterijuma.
Maksimalan broj bodova po dodatnom kriterijumu iznosi 12 bodova.
Granična vrednost broja bodova
Autobuska stanica ne može biti svrstana u I kategoriju ukoliko je najmanje po jednom od parametara osnovnog kriterijuma svrstana u rang 3 ili 4.
Autobuska stanica ne može biti svrstana u II kategoriju ukoliko je najmanje po jednom od parametara osnovnog kriterijuma svrstana u rang 4.
Autobuska stanica se svrstava u I kategoriju, ako ima najmanje 90 bodova po osnovnom kriterijumu i najmanje 10 bodova po dodatnom kriterijumu.
Autobuska stanica se svrstava u II kategoriju, ako ima najmanje 70 bodova po osnovnom kriterijumu i najmanje sedam bodova po dodatnom kriterijumu.
Autobuska stanica se svrstava u III kategoriju, ako ima najmanje 50 bodova po osnovnom kriterijumu i najmanje pet bodova po dodatnom kriterijumu.
Ukoliko autobuska stanica, primenom primenom metodologije utvrđivanja kategorije iz ovog pravilnika nije svrstana u I, II ili III kategoriju, svrstava se u IV kategoriju.
Autobuska stanica, za koju nije izdato rešenje o kategoriji, smatra se autobuskom stanicom IV kategorije.
Sastav i način rada komisije koja sprovodi postupak za utvrđivanje kategorije autobuske stanice
Komisija koja sprovodi postupak za utvrđivanje kategorije autobuske stanice (u daljem tekstu: Komisija) sastoji se od predsednika i četiri člana.
Predsednik i članovi Komisije imaju zamenike.
Komisiju imenuje predsednik Komore na predlog Odbora Grupacije za prevoz putnika u drumskom saobraćaju i autobuske stanice na period od dve godine.
U radu Komisije ne može da učestvuje član - predstavnik privrednog društva, drugog pravnog lica ili preduzetnika koje pruža stanične usluge na autobuskoj stanici za koju je podnet zahtev za utvrđivanje kategorije (u daljem tekstu: Pružalac usluga).
Komisija donosi odluke većinom glasova.
Pružalac usluge podnosi Komori zahtev za utvrđivanje kategorije autobuske stanice na obrascu koji je dat u Prilogu 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Utvrđivanje kategorije autobuske stanice vrši se na osnovu relevantnih činjenica utvrđenih pregledom autobuske stanice za koju je podnet zahtev, kao i uvidom u dostavljenu dokumentaciju, odnosno druge dokumente izdate od strane nadležnih državnih organa ili drugih pravnih lica u vršenju poverenih javnih ovlašćenja.
Komisija o svom radu sačinjava zapisnik, na obrascu koji je dat u Prilogu 2 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Zapisnik o radu Komisije potpisuju članovi Komisije i ovlašćeni predstavnik Pružaoca usluga.
Podnosilac zahteva za utvrđivanje kategorije autobuske stanice snosi troškove postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice.
Naknada troškova za sprovođenje postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice naplaćuje se prema Cenovniku, koji donosi nadležni organ Komore.
Rešenje o kategoriji autobuske stanice
Na osnovu relevantnih činjenica utvrđenih u zapisniku iz člana 9. ovog pravilnika, predsednik Komore donosi rešenje o kategoriji autobuske stanice.
Protiv rešenja o kategoriji autobuske stanice može se izjaviti žalba ministarstvu nadležnom za poslove saobraćaja, preko Komore, u roku od 15 dana od dana obaveštavanja podnosioca zahteva o rešenju.
Ukoliko nakon donošenja rešenja o kategoriji autobuske stanice dođe do promene neke od činjenica relevantnih za utvrđivanje kategorije autobuske stanice, na zahtev zainteresovanog lica Komisija sprovodi ponovni postupak utvrđivanja kategorije autobuske stanice.
Zahtev za sprovođenje ponovnog postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice podnosi se na obrascu koji je dat u Prilogu 3 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Na ponovni postupak utvrđivanja kategorije autobuske stanice primenjuju se odredbe čl. 9-11. ovog pravilnika.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaju da važe odredbe Opštih uslovi poslovanja autobuskih stanica ("Službeni glasnik RS", br. 26/08 i 68/12 - odluka US) kojima se reguliše kategorizacija autobuskih stanica.
Pružalac usluge podnosi Komori zahtev za utvrđivanje kategorije autobuske stanice u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
__________________________________________________________________________
(POSLOVNO IME PRUŽAOCA STANIČNE USLUGE)
Broj: |
______________________ |
|
Datum: |
______________________ |
|
U |
______________________ |
|
PRIVREDNA KOMORA SRBIJE
Beograd,
Resavska 13-15
Na osnovu člana 8. Pravilnika o kategorizaciji autobuskih stanica u Republici Srbiji ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj ______), podnosimo
ZAHTEV ZA UTVRĐIVANJE KATEGORIJE AUTOBUSKE STANICE
|
(ADRESA I SEDIŠTE AUTOBUSKE STANICE) |
|
|
|
(TELEFON) |
|
(MATIČNI BROJ) |
|
|
|
(E-MAIL) |
|
(PIB BROJ) |
|
(KONTAKT OSOBA) |
I - OSNOVNI KRITERIJUMI
(obeležiti odgovarajuće polje simbolom "√")
NAZIV OSNOVNOG PARAMETRA |
VREDNOST |
√ |
Broj stanovnika u naseljenom mestu u kome se nalazi autobuska stanica (prema podacima Republičkog zavoda za statistiku na osnovu poslednjeg popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u Republici Srbiji) |
naseljeno mesto sa više |
|
naseljeno mesto sa 50.001 |
|
|
naseljeno mesto sa 10.001 |
|
|
naseljeno mesto do 10.000 stanovnika |
|
|
Broj perona sa nadstrešnicom |
16 i više |
|
|
od 10 do 15 |
|
od 5 do 9 |
|
|
do 4 |
|
|
Površina čekaonice |
preko 48,00 m2 |
|
od 36,01 do 48,00 m2 |
|
|
od 24,01 do 36,00 m2 |
|
|
od 12,00 do 24,00 m2 |
|
|
Način grejanja čekaonice |
centralno |
|
pojedinačno |
|
|
Način provetravanja i klimatizacija čekaonice |
prirodna ili veštačka ventilacija i klimatizacija |
|
prirodna ili veštačka ventilacija |
|
|
Broj obeleženih šaltera za prodaju voznih karata |
11 i više |
|
5 do 10 |
|
|
2 do 4 |
|
|
1 |
|
|
Način prodaje voznih karata |
na obeleženom šalteru, kompjuterski i preko interneta |
|
na obeleženom šalteru i kompjuterski |
|
|
na obeleženom šalteru mašinski |
|
|
ostalo |
|
|
Garderoba |
posebna prostorija |
|
u okviru druge prostorije ili službe |
|
|
Otpremno-dispečerski centar |
posebna prostorija i posebna služba |
|
posebna služba u okviru druge prostorije |
|
|
u okviru druge prostorije i druge službe |
|
|
Javni sanitarni čvor |
više od 5, od kojih najmanje jedan za invalide |
|
4 do 5 |
|
|
2 do 3 |
|
|
1 |
|
|
Radno vreme autobuske stanice |
24 sata neprekidno |
|
od 18:00 do 23:59 sati dnevno |
|
|
od 12:00 do 17:59 sati dnevno |
|
|
od 8 do 11:59 sati dnevno |
|
|
Način pružanja informacija |
internet, namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
|
namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
|
|
namenski šalter, poseban telefonski broj, pano i razglas |
|
|
šalter za drugu namenu, pano i razglas |
|
|
Način obezbeđenja autobuske stanice |
video nadzor i fizička zaštita |
|
video nadzor |
|
II - DODATNI KRITERIJUMI
(obeležiti odgovarajuće polje simbolom "√")
NAZIV DODATNOG PARAMETRA |
VREDNOST |
√ |
Broj parking mesta za autobuse |
11 i više |
|
od 5 do 10 |
|
|
1 do 4 |
|
|
ne |
|
|
Putničke ili turističke agencije za prodaju voznih karata (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Trgovački objekat |
da |
|
ne |
|
|
Ugostiteljski objekat |
da |
|
ne |
|
|
Pristup Wi-Fi u čekaonici i na peronima |
da |
|
ne |
|
|
Banka, bankomat, menjačnica ili pošta |
da |
|
ne |
|
|
Autobusko stajalište za gradski, gradsko-prigradski ili međumesni prevoz (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Taksi stajalište (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Železnička stanica u naseljenom mestu |
da |
|
ne |
|
|
Više autobuskih stanica u naseljenom mestu |
da |
|
ne |
|
|
|
|
(mesto) |
|
(svojeručan potpis ovlašćenog |
|
|
|
||
(datum) |
|
(m.p.) |
Prilog - dokaz o uplati naknade troškova postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice
Broj: |
____________________ |
|
Datum: |
____________________ |
|
U |
____________________ |
|
PRIVREDNA KOMORA SRBIJE
Beograd,
Resavska 13-15
Na osnovu člana 9. stav 2. Pravilnika o kategorizaciji autobuskih stanica u Republici Srbiji ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj _____), sačinjava se
ZAPISNIK KOMISIJE O UTVRĐIVANJU KATEGORIJE AUTOBUSKE STANICE
|
(POSLOVNO IME PRUŽAOCA STANIČNE USLUGE) |
|
(ADRESA I SEDIŠTE AUTOBUSKE STANICE) |
|
|
|
(TELEFON) |
|
(MATIČNI BROJ) |
|
|
|
(E-MAIL) |
|
(PIB BROJ) |
|
(KONTAKT OSOBA) |
I - OSNOVNI KRITERIJUMI
(obeležiti odgovarajuće polje simbolom "√")
NAZIV OSNOVNOG PARAMETRA |
VREDNOST |
UTVRĐENO STANJE |
Broj stanovnika u naseljenom mestu u kome se nalazi autobuska stanica (prema podacima Republičkog zavoda za statistiku na osnovu poslednjeg popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u Republici Srbiji) |
naseljeno mesto sa više |
|
naseljeno mesto sa 50.001 |
|
|
naseljeno mesto sa 10.001 |
|
|
naseljeno mesto do 10.000 stanovnika |
|
|
Broj perona sa nadstrešnicom |
16 i više |
|
od 10 do 15 |
|
|
od 5 do 9 |
|
|
do 4 |
|
|
Površina čekaonice |
preko 48,00 m2 |
|
od 36,01 do 48,00 m2 |
|
|
od 24,01 do 36,00 m2 |
|
|
od 12,00 do 24,00 m2 |
|
|
Način grejanja čekaonice |
centralno |
|
pojedinačno |
|
|
Način provetravanja i klimatizacija čekaonice |
prirodna ili veštačka ventilacija i klimatizacija |
|
prirodna ili veštačka ventilacija |
|
|
Broj obeleženih šaltera za prodaju voznih karata |
11 i više |
|
5 do 10 |
|
|
2 do 4 |
|
|
1 |
|
|
Način prodaje voznih karata |
na obeleženom šalteru, kompjuterski i preko interneta |
|
na obeleženom šalteru i kompjuterski |
|
|
na obeleženom šalteru mašinski |
|
|
ostalo |
|
|
Garderoba |
posebna prostorija |
|
u okviru druge prostorije ili službe |
|
|
Otpremno-dispečerski centar |
posebna prostorija i posebna služba |
|
posebna služba u okviru druge prostorije |
|
|
u okviru druge prostorije i druge službe |
|
|
Javni sanitarni čvor |
više od 5, od kojih najmanje jedan za invalide |
|
4 do 5 |
|
|
2 do 3 |
|
|
1 |
|
|
Radno vreme autobuske stanice |
24 sata neprekidno |
|
od 18:00 do 23:59 sati dnevno |
|
|
od 12:00 do 17:59 sati dnevno |
|
|
od 8 do 11:59 sati dnevno |
|
|
Način pružanja informacija |
internet, namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
|
namenski šalter, poseban telefonski broj, video monitor, pano i razglas |
|
|
namenski šalter, poseban telefonski broj, pano i razglas |
|
|
šalter za drugu namenu, pano i razglas |
|
|
Način obezbeđenja autobuske stanice |
video nadzor i fizička zaštita |
|
video nadzor |
|
II - DODATNI KRITERIJUMI
(obeležiti odgovarajuće polje simbolom "√")
NAZIV DODATNOG PARAMETRA |
VREDNOST |
UTVRĐENO STANJE |
Broj parking mesta za autobuse |
11 i više |
|
od 5 do 10 |
|
|
1do 4 |
|
|
ne |
|
|
Putničke ili turističke agencije za prodaju voznih karata (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Trgovački objekat |
da |
|
ne |
|
|
Ugostiteljski objekat |
da |
|
ne |
|
|
Pristup Wi-Fi u čekaonici i na peronima |
da |
|
ne |
|
|
Banka, bankomat, menjačnica ili pošta |
da |
|
ne |
|
|
Autobusko stajalište za gradski, gradsko-prigradski ili međumesni prevoz (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Taksi stajalište (do 500 m udaljenosti) |
da |
|
ne |
|
|
Železnička stanica u naseljenom mestu |
da |
|
ne |
|
|
Više autobuskih stanica u naseljenom mestu |
da |
|
ne |
|
|
|
|
(svojeručan potpis ovlašćenog lica podnosioca zahteva) |
|
|
|
|
(datum i mesto) |
NAPOMENE:
|
|
|
OBRAZAC Zahteva za sprovođenje ponovnog postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice |
Podnosilac zahteva
_____________________________________________ naziv privrednog subjekta/ime
i prezime fizičkog lica
________________________________________________ adresa i telefon
________________________________________________
elektronska pošta
PRIVREDNA KOMORA SRBIJE
Beograd,
Resavska 13-15
Na osnovu člana 12. Pravilnika o kategorizaciji autobuskih stanica u Republici Srbiji ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj _________), podnosim
ZAHTEV ZA SPROVOĐENJE PONOVNOG POSTUPKA UTVRĐIVANJA KATEGORIJE AUTOBUSKE STANICE
|
(adresa i sedište autobuske stanice za koju se podnosi zahtev) |
|
(poslovno ime pružaoca stanične usluge na autobuskoj stanici za koju se podnosi zahtev) |
Obrazloženje:
(navesti razlog podnošenja zahteva za sprovođenje
ponovnog postupka
utvrđivanja kategorije autobuske stanice)
|
|
|
|
|
|
|
|
(mesto) |
|
(svojeručan potpis podnosioca zahteva/ovlašćenog lica podnosioca zahteva) |
Prilog - dokaz o uplati naknade troškova postupka utvrđivanja kategorije autobuske stanice
Molimo Vas da pre upisa podataka u određena polja u Zahtevu pročitate napomenu o obradi podataka o ličnosti u nastavku1
____________
1 Odnosi se samo na slučaj kada je podnosilac
zahteva fizičko lice
NAPOMENA:
Vašim potpisom na ovom Zahtevu potvrđujete da ste pročitali, razumeli i prihvatili obradu Vaših podataka o ličnosti.
Podatke prikuplja, sistematizuje, pohranjuje u evidencije i vrši druge aktivnosti obrade Privredna Komora Srbije, ul. Resavska br. 13-15, Beograd (u daljem tekstu: Privredna Komora) kao rukovalac. Politiku zaštite podataka o ličnosti Privredne komore i Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti možete pogledati na našoj internet prezentaciji.
Podaci koji se prikupljaju su: ime i prezime, adresa, telefon, elektronska pošta i potpis. Podatak koji se tiče potpisa se koristi za potvrdu Vašeg identiteta kao podnosioca Zahteva i kao potvrda da ste pročitali, razumeli i prihvatili obradu podataka o ličnosti na način kako je ovde opisano.
Obrada Vaših podataka je neophodna u cilju obavljanja poslova u javnom interesu ili izvršenja zakonom propisanih ovlašćenja rukovaoca u smislu člana 12. stav 1. tačka 5) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti ("Službeni glasnik RS", broj 87/18) (u daljem tekstu: Zakon).
Obaveštavamo Vas da će se Vaši podaci čuvati do isteka roka od šest meseci od završetka postupanja po Zahtevu, nakon čega se anonimiziraju ili brišu iz evidencije.
U odnosu na obradu Vaših podataka o ličnosti primenjujemo sve neophodne organizacione, tehničke i kadrovske mere koje se tiču zaštite podataka o ličnosti.
U odnosu na obradu Vaših podataka o ličnosti imate sva prava koja su propisana važećim Zakonom, uključujući pravo da zatražite pristup podacima o ličnosti i informacijama koje se tiču obrade (član 26. Zakona); pravo da zatražite ispravku netačno unetih podataka i dopunu tih podataka (član 29. Zakona); pravo da zatražite brisanje podataka (član 30. Zakona); pravo na ograničenje obrade (član 31. Zakona); pravo na prenosivost podataka (član 36. Zakona); pravo na prigovor (član 37. Zakona); pravo da podnesete pritužbu Povereniku za pristup informacijama od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnost i- Bulevar kralja Aleksandra br. 15, 11120 Beograd, telefon: +38111 3408 900, elektronska pošta: office@poverenik.rs (član 82. Zakona); pravo na zaštitu protiv odluke Poverenika (član 83. Zakona); pravo na sudsku zaštitu ako smatrate da su Vam povređena prava iz Zakona (član 84.) i pravo na novčanu naknadu štete (član 86. Zakona).
Više informacija o obradi podataka o ličnosti, kao i informacije o ostvarivanju Vaših prava možete dobiti od Lica za zaštitu podataka o ličnosti, dostavljanjem pisanog zahteva sa naznakom "Za Lice za zaštitu podataka o ličnosti", na elektronsku poštu: zastitapodataka@pks.rs i/ili adresu: ul. Resavska br. 13-15, 11000 Beograd. Lice za zaštitu podataka o ličnosti će na svaki Vaš upit odgovoriti u najkraćem mogućem roku, u zavisnosti od kompleksnosti samog upita, ali svakako u roku ne dužem od 30 dana od dana obraćanja lica na koje se podaci odnose.