PRAVILNIKO POSEBNOM PROGRAMU OBRAZOVANJA I VASPITANJA("Sl. glasnik RS", br. 110/2020) |
Ovim pravilnikom uređuje se poseban program obrazovanja i vaspitanja, uputstvo o organizaciji i radu ustanove i određuju ustanove koje nastavljaju sa radom u slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih okolnosti.
Škola u skladu sa planom i programom nastave i učenja i preporukama za organizaciju i realizaciju nastave (u daljem tekstu: Preporuke) vrši raspored obaveznih predmeta, izbornih programa i aktivnosti, odnosno utvrđuje raspored časova u slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih situacija i okolnosti.
Čas neposredne nastave sa učenicima traje 30 minuta.
Organizacija i realizacija nastave
Preporuke i plan realizacije nastave u slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih situacija i okolnosti (u daljem tekstu: Plan) su polazna osnova za planiranje, organizaciju i realizaciju nastave i odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.
U slučaju neposredne ratne opasnosti, ratnog stanja, vanrednog stanja ili drugih vanrednih okolnosti, dozvoljeno je odstupanje do 20% od propisanog plana i programa nastave i učenja.
Preporuke i Plan primenjuju se u svim školama na teritoriji Republike Srbije, odnosno u sredinama u kojima su proglašene vanredne okolnosti, u periodu dok su proglašene vanredne okolnosti na snazi.
U školskoj 2020/2021. godini Preporuke i Plan primenjuju se u svim osnovnim školama na teritoriji Republike Srbije.
U školskoj 2020/2021. godini srednja škola prilagođava program nastave i učenja koji je propisan za konkretan obrazovni profil, odnosno smer ili tip gimnazije u skladu sa članom 4. ovog pravilnika.
Škola vodi evidenciju obrazovno-vaspitnog rada sa učenicima u skladu sa zakonom.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se počev od školske 2020/2021. godine.
PREPORUKE ZA REALIZACIJU NASTAVE TOKOM VANREDNIH OKOLNOSTI
Planiranje, ostvarivanje, praćenje i vrednovanje nastave je složen proces, koji postaje još složeniji tokom vanrednih okolnosti. S obzirom na to da najčešće nije poznato koliko će vanredne okolnosti trajati, potrebno je nastavu i sve njene komponente prilagoditi novonastaloj situaciji situaciji i novom načinu organizacije rada škole.
Novi programi nastave i učenja zasnovani su na opštim ciljevima i ishodima obrazovanja i vaspitanja, potrebama i mogućnostima učenika. Usmereni su na proces i ishode učenja, a ne na sadržaje. Sadržaji su u funkciji ostvarivanja ishoda koji su definisani kao funkcionalno znanje učenika i pokazuju šta će učenik biti u stanju da učini, preduzme, izvede, obavi zahvaljujući znanjima, stavovima i veštinama koje je gradio i razvijao tokom jedne godine učenja konkretnog nastavnog predmeta. Zbog svega ovoga, uloga nastavnika je ključna, jer je on taj koji izborom i povezivanjem sadržaja, izborom metoda učenja i aktivnosti vodi učenike ka dostizanju ishoda.
U vanrednim okolnostima uloga nastavnika još više dobija na značaju, jer treba obezbediti ostvarivanje ishoda u novoj organizaciji nastave, koja će se možda i dodatno menjati u toku školske godine: dužina trajanja časa (preporuka je da čas traje 30 minuta), nastava se odvija u školi ili onlajn, ili kombinovano... S obzirom na različitu prirodu predmeta, nije moguće pronaći univerzalni način za prevazilaženje teškoća koje donosi novi način organizacije nastave. Kod pojedinih predmeta to može biti promišljen izbor sadržaja kojim se obezbeđuje ostvarivanje ishoda (npr. u srpskom jeziku to može biti izostavljanje određenih dela), a kod drugih dobar izbor primera i zadataka (npr. matematika). Takođe, izbor metoda i aktivnosti treba prilagoditi novom načinu organizacije nastave. U ostvarivanju programa nastave i učenja, nastave usmerene na aktivnosti učenika, moguće je koristiti sve nastavne metode i oblike učenja: frontalna nastava, programirana nastava, individualizovana nastava, laboratorijski rad ili rad u radionicama, demonstracije, diskusija, vođen istraživački metod, simulacija, timska nastava, forum diskusije, studija slučaja, tematska nastava, projektna nastava, učenje kroz igru, rad na referentnom tekstu, istraživanje po ključnim rečima, mapa pojmova, oluju ideja...). Izbor je određen ciljem učenja, ishodima, prirodom predmeta... i veoma važno - načinom organizacije rada škole zbog novonastale situacije (npr. laboratorijski rad nije moguć ako se nastava organizuje onlajn). Važno je da kombinacija izabranih metoda stavlja učenika u poziciju subjekta koji aktivno učestvuje u procesu učenja, a proces učenja smešta u različite i raznolike kontekste. Nezavisno od načina organizacije nastave aktivnosti učenika treba da budu u što većoj meri istraživačke i usmerene na rešavanje problema, jer su tako stečena znanja trajnija i potpunija, imaju veću upotrebnu vrednost, a pri tome se razvija i kritičko mišljenje, koje je u današnje vreme veoma važno.
Važan segment za realizaciju nastave je praćenje i vrednovanje nastave i učenja, postignuća učenika i sopstvene prakse, naročito u ovim izmenjenim okolnostima, jer npr. čak i najiskusniji nastavnici ponekad neće moći da predvide kakve će efekte dati primena određene metode ili planirane aktivnosti učenika ako čas traje manje od 45 minuta ili ako se nastava odvija onlajn. Zbog toga je potrebno u toku svakog časa pratiti efekte planiranih metoda, aktivnosti, materijala za učenje i sl., a nakon svakog časa se preispitivati da li je nešto moglo da se uradi na drugi način, da li je ostvaren cilj, da li su učenici dostigli planirane ishode i sl. Postignuća učenika treba kontinuirano pratiti i davati im povratne informacije i savete za dalje napredovanje, jer će nova organizacija rada u velikoj meri uticati i na njih i njihov način rada, a od nastavnika u dobroj meri zavisi kako će se učenici prilagoditi novim okolnostima.
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
1. |
Dobro došli, prvaci. Upoznavanje s predmetom, Bukvarom, priborom. Dogovor o načinu rada |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
2. |
Prvak, Desanka Maksimović |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
3. |
Radni dan - dnevni raspored |
obrada |
4. |
Moj dom/moja škola - govorna vežba |
obrada |
|
5. |
Slova - znakovi za glasove |
obrada |
|
6. |
Na igralištu - govorna vežba |
obrada |
|
7. |
Reči i rečenice |
obrada |
|
8. |
Volim da se igram: Omiljena igračka i igra koju igram u svom domu - govorna vežba |
obrada |
|
9. |
Od kuće do škole - govorna vežba |
obrada |
|
10. |
Gledamo i pričamo: Priča po nizu slika |
obrada |
|
11. |
Brinemo o zdravlju - govorna vežba |
obrada |
|
12. |
Neko živi u selu, neko u gradu - govorna vežba |
utvrđivanje |
|
13. |
Glas i slovo |
obrada |
|
14. |
Šta čujemo u prirodi - govorna vežba |
utvrđivanje |
|
15. |
Glas, slovo, reč, rečenica |
obrada |
|
16. |
Glas i štampano slovo Aa |
obrada |
|
17. |
Glasovi i štampana slova Mm |
obrada |
|
18. |
Glasovi i štampana slova Ii |
obrada |
|
19. |
Glasovi i štampana slova Aa, Mm, Ii |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
20. |
Veliko slovo na početku rečenice, tačka na kraju rečenice |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
21. |
Glas i štampano slovo Tt (zapeta) |
obrada |
22. |
Čitamo i pišemo naučena štampana slova Aa, Mm, Ii, Tt |
utvrđivanje |
|
23. |
Priča po nizu slika |
obrada |
|
24. |
Glas i štampano slovo Oo |
obrada |
|
25. |
Glas i štampano slovo Ss |
obrada |
|
26. |
Glas i štampano slovo Nn |
obrada |
|
27. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
28. |
Glas i štampano slovo Ee |
obrada |
|
29. |
Glas i štampano slovo Rr |
obrada |
|
30. |
Glas i štampano slovo Jj |
obrada |
|
31. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
32. |
Joca vozi trolejbus, Dragan Lukić |
obrada |
33. |
Joca vozi trolejbus, Dragan Lukić, dramatizacija |
utvrđivanje |
|
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
34. |
Glas i štampano slovo Uu |
obrada |
35. |
Glas i štampano slovo Šš |
obrada |
|
36. |
Glas i štampano slovo Ll |
obrada |
|
37. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
38. |
Priča po nizu slika |
utvrđivanje |
|
39. |
Glas i štampano slovo Ljlj |
obrada |
|
40. |
Glas i štampano slovo Zz |
obrada |
|
41. |
Glas i štampano slovo Vv |
obrada |
|
42. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
43. |
Jezičke igre |
utvrđivanje |
|
44. |
Glas i štampano slovo Gg |
obrada |
|
45. |
Glas i štampano slovo Pp |
obrada |
|
46. |
Glas i štampano slovo Kk |
obrada |
|
47. |
Čitanje i pisanje naučenih slova (utvrđivanje) |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
48. |
Noćni ćošak, Vesna Ćorović Butrić |
obrada |
49. |
Noćni ćošak, Vesna Ćorović Butrić |
utvrđivanje |
|
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
50. |
Glas i štampano slovo Dd |
obrada |
51. |
Glas i štampano slovo Bb |
obrada |
|
52. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
53. |
Jesenja pesma, Dušan Radović |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
54. |
Opisujemo jesen, govorna vežba |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
55. |
Glas i štampano slovo Njnj |
obrada |
56. |
Glas i štampano slovo Hh |
obrada |
|
57. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
58. |
Dete, Ljubivoje Ršumović |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
59. |
Glas i štampano slovo Žž |
obrada |
60. |
Glas i štampano slovo Čč |
obrada |
|
61. |
Glas i štampano slovo Ćć |
obrada |
|
62. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
63. |
Prvi dan u školi, Bora Oljačić, dramski tekst |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
64. |
Glas i štampano slovo Ff |
obrada |
65. |
Glas i štampano slovo Cc |
obrada |
|
66. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
67. |
Nije lako biti dete, Dragomir Đorđević |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
68. |
Glas i štampano slovo Dždž |
obrada |
69. |
Glas i štampano slovo Đđ |
obrada |
|
70. |
Čitanje i pisanje naučenih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
71. |
Deca su ukras sveta, Ljubivoje Ršumović |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
72. |
Naučili smo azbuku |
utvrđivanje |
73. |
Hvala Vuku za azbuku |
obrada |
|
74. |
Izgovor i pisanje glasova Č, Ć, Đ, Dž, R, J, Lj |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
75. |
Veliko slovo u pisanju ličnih imena i prezimena. Pravilno potpisivanje (ime, pa prezime) |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
76. |
Čitamo i pišemo štampanim slovima |
provera znanja |
KNJIŽEVNOST |
77. |
Zimska pesma, Jovan Jovanović Zmaj |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
78. |
Jezičke igre |
utvrđivanje |
79. |
Novogodišnja priča u slikama |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
80. |
Srećna Nova godina, Dušan Radović |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
81. |
Moje novogodišnje želje, pismeno izražavanje |
obrada |
82. |
Pisanje novogodišnje čestitke |
utvrđivanje |
|
83. |
Novogodišnji čas, jezičke igre |
utvrđivanje |
|
84. |
Novogodišnji praznici, govorna vežba |
utvrđivanje |
|
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
85. |
Čitanje i pisanje |
utvrđivanje |
86. |
Glas i pisano slovo Aa |
obrada |
|
87. |
Glas i pisano slovo Mm |
obrada |
|
88. |
Glasovi i pisana slova Aa, Mm |
utvrđivanje |
|
89. |
Glas i pisano slovo Ii |
obrada |
|
90. |
Glas i pisano slovo Tt |
obrada |
|
91. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
92. |
Glas i pisano slovo Oo |
obrada |
|
93. |
Glas i pisano slovo Ss |
obrada |
|
94. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
95. |
Sveti Sava i đaci, Narodna priča |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
96. |
Zanimljivi tekstovi iz enciklopedija i časopisa za decu o Svetom Savi |
utvrđivanje |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
97. |
Čitanje s razumevanjem i pisanje kratkog štampanog teksta po diktatu |
utvrđivanje |
98. |
Naučili smo u prvom polugodištu |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
99. |
Moj prvi raspust, govorna vežba |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
100. |
Glas i pisano slovo Nn |
obrada |
101. |
Glas i pisano slovo Ee |
obrada |
|
102. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
103. |
Glas i pisano slovo Rr |
obrada |
|
104. |
Glas i pisano slovo Jj |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
105. |
Zna on unapred, Gvido Tartalja |
obrada |
106. |
Zna on unapred, Gvido Tartalja, dramatizacija |
utvrđivanje |
|
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
107. |
Glas i pisano slovo Uu |
obrada |
108. |
Glas i pisano slovo Šš |
obrada |
|
109. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
110. |
Glas i pisano slovo Ll |
obrada |
|
111. |
Glas i pisano slovo Ljlj |
obrada |
|
112. |
Glas i pisano slovo Zz |
obrada |
|
113. |
Glas i pisano slovo Vv |
obrada |
|
114. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
115. |
Veliko slovo u pisanju jednočlanih imena naselja |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
116. |
Glas i pisano slovo Gg |
obrada |
117. |
Glas i pisano slovo Pp |
obrada |
|
118. |
Glas i pisano slovo Kk |
obrada |
|
119. |
Glas i štampano slovo Dd |
obrada |
|
120. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
121. |
Sastavljanje priče na osnovu datih reči |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
122. |
Glas i pisano slovo Bb |
obrada |
123. |
Glas i pisano slovo Njnj |
obrada |
|
124. |
Glas i pisano slovo Hh |
obrada |
|
125. |
Glas i pisano slovo Žž |
obrada |
|
126. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
127. |
Proleće, Voja Carić |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
128. |
Glas i pisano slovo Čč |
obrada |
129. |
Glas i pisano slovo Ćć |
obrada |
|
130. |
Glas i pisano slovo Ff |
obrada |
|
131. |
Glas i pisano slovo Cc |
obrada |
|
132. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
133. |
Jabuka, Dragan |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
134. |
Glas i pisano slovo Dždž |
obrada |
135. |
Glas i pisano slovo Đđ |
obrada |
|
136. |
Naučili smo pisana slova ćirilice |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
137. |
Bukvar, Milan Šipka |
obrada |
138. |
Vetar sejač, Mira Alečković |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
139. |
Opisivanje proleća - govorna vežba |
obrada |
140. |
Proleće u mojoj ulici, parku - pismeno izražavanje |
utvrđivanje |
|
141. |
Recitovanje pesme o proleću po izboru učenika |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
142. |
Ja sam čudo video, narodna pesma |
obrada |
JEZIK |
143. |
Pisanje naziva škole koju učenik pohađa, naselja i ulice u kojoj stanuje |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
144. |
Kitova beba, Gvido Tartalja |
obrada |
145. |
Čitanje i pisanje naučenih pisanih slova |
provera znanja |
|
KNJIŽEVNOST |
146. |
Tužibaba, Dušan Radović |
obrada |
147. |
Tužibaba, Dušan Radović - dramatizacija |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
148. |
Pravopisna pravila |
sistematizacija |
149. |
Rečenice kao obaveštenje, pitanje i zapovest |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
150. |
Golub i pčela, narodna priča |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
151. |
Golub i pčela, narodna priča. Prepričavanje priče po zadatom planu |
obrada |
152. |
Pričanje po planu: Kako sam ja pomogao drugu |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
153. |
Rečenice kao obaveštenje, pitanje i zapovest |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
154. |
Dva druga, Lav Nikolajevič Tolstoj |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
155. |
Opisivanje druga/drugarice na osnovu plana |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
156. |
Crtanka, Stevan Raičković |
obrada |
POČETNO ČITANJE I PISANJE |
157. |
Razumevanje pročitanog |
provera znanja |
KNJIŽEVNOST |
158. |
U gostima, Desanka Maksimović |
obrada |
159. |
Lisica i gavran, narodna basna |
obrada |
|
160. |
Dva jarca, Dve koze Dositej Obradović |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
161. |
Lepo ponašanje (Bonton), pismena vežba |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
162. |
Basne za decu, Ezop - izbor |
obrada |
163. |
Basne za decu, Ezop - izbor |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
164. |
Prepričavanje basne po izboru učenika |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
165. |
Zanimljivi tekstovi o životinjama iz enciklopedija i časopisa za decu |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
166. |
Moj ljubimac, pismeno izražavanje |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
167. |
DL: Izbor pesama, Jovan Jovanović Zmaj |
obrada |
168. |
DL: Izbor pesama, Jovan, Jovanović Zmaj |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
169. |
Bogaćenje rečnika |
utvrđivanje |
170. |
Izražajno recitovanje obrađenih Zmajevih pesama |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
171. |
Neće uvek da bude prvi, Aleksandar Popović |
obrada |
172. |
Ježeva kućica, Branko Ćopić |
obrada |
|
173. |
Ježeva kućica, Branko Ćopić |
obrada |
|
174. |
Ježeva kućica, Branko Ćopić |
obrada |
|
175. |
Ježeva kućica, Branko Ćopić |
obrada |
|
176. |
Značajne ličnosti srpskog jezika, književnosti i kulture (sistematizacija) Sveti Sava/Vuk Karadžić/Dositej Obradović/J. J. Zmaj/Desanka Maksimović |
obrada |
|
JEZIK |
177. |
Upotreba velikog slova |
provera znanja |
JEZIČKA KULTURA |
178. |
U prvom razredu sam bio/la srećan/na, govorna vežba |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
179. |
Omiljene pesme i priče - izražajno čitanje i kazivanje po izboru učenika |
utvrđivanje |
JEZIČKA KULTURA |
180. |
Naučili smo u prvom razredu |
sistematizacija |
Napomene: Zbog prirode predmeta nastavne jedinice su date prema komunikativnim funkcijama (KF) koje su date u programu nastave i učenja za navedene razrede. Nastavnici će komunikativne funkcije smestiti u odgovarajući kontekst i naslovljavati nastavne jedinice u skladu sa raspoloživim nastavnim sredstvima. Jedna ista komunikativna funkcija može više puta biti obrađena, uz različite jezičke sadržaje, Predloženi jezički sadržaji služe kao preporuka i mogu biti proširivani u skladu sa raspoloživim nastavnim materijalom i kontekstom.
Broj časa |
Nastavna jedinica (komunikativne funkcije) |
Tip časa |
Preporučeni sadržaji |
1. |
Upoznavanje (predstavljanje imenom, osnovni pozdravi) |
uvodni čas / obrada |
Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca septembra i koje bi učenici trebalo da usvoje: * Program učenja stranog jezika u prvom i drugom razredu osnovne škole je rasterećen pisanja i čitanja, kao i eksplicitnih objašnjenja gramatičkih pravila, tako da je ovo dragocen period za podsticanje i navikavanje učenika da u svakodnevnim situacijama u učionici i van nje spontano primenjuju naučene reči i izraze u odgovarajućim situacijama usmene komunikacije. Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca oktobra i koje bi učenici trebalo da usvoje: * Program učenja stranog jezika u prvom i drugom razredu osnovne škole je rasterećen pisanja i čitanja, kao i eksplicitnih objašnjenja gramatičkih pravila, tako da je ovo dragocen period za podsticanje i navikavanje učenika da u svakodnevnim situacijama u učionici i van nje spontano primenjuju naučene reči i izraze u odgovarajućim situacijama usmene komunikacije. Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca novembra i koje bi učenici trebalo da usvoje: Reči kojima se imenuju boje i oblici - blue, green, orange, red, yellow, circle, triangle, square, rectangle; |
2. |
Predstavljanje imenom i osnovni pozdravi |
obrada i utvrđivanje |
|
3. |
Razumevanje i davanje jednostavnih uputstava i naloga (komunikacija u učionici) |
obrada i utvrđivanje |
|
4. |
Imenovanje predmeta (školskog pribora) |
obrada |
|
5. |
Imenovanje predmeta (školskog pribora) |
utvrđivanje |
|
6. |
Imenovanje boja i davanje kratkih usmenih opisa predmeta) |
obrada |
|
7. |
Imenovanje boja i davanje kratkih usmenih opisa predmeta |
utvrđivanje |
|
8. |
Brojanje do 10 |
obrada |
|
9. |
Uspostavljanje kontakta pri susretu (sa nastavnikom, vršnjakom), reagovanje na naloge, imenovanje i davanje osnovnih opisa predmeta, brojanje do 10 |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
10. |
Pozdravljanje; komunikacija u učionici; imenovanje i kratko opisivanje predmeta; osnovne boje. |
obrada |
|
11. |
Imenovanje i kratko opisivanje bića i predmeta (školski pribor i omiljene igračake); osnovne boje; brojevi do 10. |
obrada i utvrđivanje |
|
12. |
Imenovanje i kratko opisivanje bića i predmeta, (školski pribor i omiljene igračake); osnovne boje; brojevi do 10. |
obrada i utvrđivanje |
|
13. |
Davanje i traženje osnovnih informacija o sebi i drugima; izražavanje pripadanja i ne pripadanja. |
obrada i utvrđivanje |
|
14. |
Davanje i traženje osnovnih informacija o sebi i drugima; izražavanje pripadanja i ne pripadanja. |
utvrđivanje |
|
15. |
Razumevanje i davanje jednostavnih uputstava i naloga; zahvaljivanje. |
obrada i utvrđivanje |
|
16. |
Razumevanje i davanje jednostavnih uputstava i naloga; zahvaljivanje. |
obrada |
|
17. |
Poziv i reagovanje na poziv za učešće u zajedničkoj aktivnosti. |
obrada i utvrđivanje |
|
18. |
Poziv i reagovanje na poziv za učešće u zajedničkoj aktivnosti. |
utvrđivanje |
|
19. |
Davanje i traženje osnovnih informacija o sebi i drugima; izražavanje pripadanja i ne pripadanja; prepoznavanje i opisivanje bića i predmeta; brojevi do 10 i osnovne boje. |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
20. |
Prepoznavanje i imenovanje boja i oblika |
obrada |
|
21. |
Opisivanje predmeta; osnovne boje i oblici; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; brojevi do 10 |
obrada i utvrđivanje |
What colour is it / this? It’s (yellow). It’s a (blue) (triangle). How many (squares)? (Five) squares. How many balls? 10 balls. Lične zamenice u funkciji subjekta Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca decembra i koje bi učenici trebalo da usvoje: Reči kojima se imenuju domaće životinje i pojmovi u vezi sa seoskim domaćinstvom - duck, goat, donkey, field, flower, sun...; Lične zamenice u funkciji subjekta Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca januara i koje bi učenici trebalo da usvoje: |
22. |
Opisivanje predmeta i izražavanje količine |
utvrđivanje |
|
23. |
Razmenjivanje informacija koje se odnose na opise predmeta i količine najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada i utvrđivanje |
|
24. |
Razmenjivanje informacija koje se odnose na opise predmeta i količine najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
utvrđivanje |
|
25. |
Uočavanje sličnosti i razlika u načinu zabave u ciljnoj kulturi i kod nas |
obrada i utvrđivanje |
|
26. |
Poziv i reagovanje na poziv za učešće u zajedničkoj aktivnosti |
obrada |
|
27. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
28. |
Imenovanje i kratko opisivanje bića i predmeta, omiljenih igračaka; osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; brojevi do 10 |
obrada |
|
29. |
Imenovanje i kratko opisivanje bića i predmeta; osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; brojevi do 10 |
utvrđivanje |
|
30. |
Opisivanje živih bića, mesta i pojava |
obrada |
|
31. |
Opisivanje živih bića, mesta i pojava |
utvrđivanje |
|
32. |
Opisivanje živih bića, mesta i pojava i uočavanje sličnosti i razlika u načinu života; |
obrada |
|
33. |
Opisivanje živih bića, mesta i pojava i uočavanje sličnosti i razlika u načinu života |
utvrđivanje |
|
34. |
Razumevanje i davanje jednostavnih uputstava i naloga; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; brojevi do 10; osnovne boje; poziv i reagovanje na poziv za učešće u zajedničkoj aktivnosti; čestitanje praznika |
obrada |
|
35. |
Razumevanje i davanje jednostavnih uputstava i naloga; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; brojevi do 10; osnovne boje; poziv i reagovanje na poziv za učešće u zajedničkoj aktivnosti; čestitanje praznika |
utvrđivanje |
|
36. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
37. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
38. |
Imenovanje i kratko opisivanje predmeta (delova odeće); osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; |
obrada |
What colour is it/are they? It’s/They’re... Lične zamenice u funkciji subjekta Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca februara i koje bi učenici trebalo da usvoje: jumper, shirt, shorts, skirt, socks, trousers... Lične zamenice u funkciji subjekta |
39. |
Imenovanje i kratko opisivanje predmeta (delova odeće); osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja; |
utvrđivanje |
|
40. |
Uočavanje sličnosti i razlika u načinu odevanja u ciljnoj kulturi i kod nas; opisivanje predmeta najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada |
|
41. |
Uočavanje sličnosti i razlika u načinu odevanja u ciljnoj kulturi i kod nas; opisivanje predmeta najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
utvrđivanje |
|
42. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
43. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
44. |
Imenovanje i kratko opisivanje predmeta (delova odeće); osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja |
obrada i utvrđivanje |
|
45. |
Imenovanje i kratko opisivanje predmeta (delova odeće); osnovne boje; izražavanje pripadanja/ ne pripadanja |
utvrđivanje |
|
46. |
Uočavanje sličnosti i razlika u načinu odevanja u ciljnoj kulturi i kod nas; opisivanje predmeta najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada i utvrđivanje |
|
47. |
Opisivanje predmeta najjednostavnijim jezičkim sredstvima i uočavanje sličnosti i razlika u načinu odevanja u ciljnoj kulturi i kod nas |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
48. |
Opisivanje živih bića; prepoznavanje i imenovanje delova tela |
obrada i utvrđivanje |
|
49. |
Opisivanje živih bića; prepoznavanje i imenovanje delova tela |
utvrđivanje |
|
50. |
Opisivanje sebe najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada i utvrđivanje |
|
51. |
Opisivanje sebe najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
52. |
Razumevanje spoljnog izgleda drugih i opisivanje sebe najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada i utvrđivanje |
|
53. |
Razumevanje spoljnog izgleda drugih i opisivanje sebe najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
utvrđivanje |
|
54. |
Davanje kratkih usmenih opisa o spoljnom izgledu i ostalim najjednostavnijim karakteristikama; |
obrada i utvrđivanje |
|
55. |
Davanje kratkih usmenih opisa o spoljnom izgledu i ostalim najjednostavnijim karakteristikama |
utvrđivanje |
|
56. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
Lične zamenice u funkciji subjekta Osnovni sadržaji koje bi trebalo obraditi tokom meseca aprila i koje bi učenici trebalo da usvoje: Izrazi i reči koje se odnose na Uskrs - bunny, daffodil, Easter egg, chocolate egg, chick, Happy Easter; Lične zamenice u funkciji subjekta I’m (hungry). Are you (cold)? Yes, I am. No, I’m not. |
57. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
58. |
Opisivanje živih bića; predstavljanje članova porodice i veza unutar porodice |
obrada i utvrđivanje |
|
59. |
Opisivanje živih bića; predstavljanje članova porodice i veza unutar porodice |
utvrđivanje |
|
60. |
Predstavljanje članova porodice; uočavanje sličnosti i razlika u porodičnim vezama između naše i ciljne kulture |
obrada i utvrđivanje |
|
61. |
Predstavljanje članova porodice; uočavanje sličnosti i razlika u porodičnim vezama između naše i ciljne kulture |
utvrđivanje |
|
62. |
Čestitanje praznika; poziv i reagovanje na poziv u zajedničkoj aktivnosti |
obrada i utvrđivanje |
|
63. |
Čestitanje praznika; poziv i reagovanje na poziv u zajedničkoj aktivnosti |
utvrđivanje |
|
64. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
65. |
Izražavanje dopadanja/ ne dopadanja jednostavnim jezičkim sredstvima; iskazivanje oseta i osećanja |
obrada i utvrđivanje |
|
66. |
Izražavanje dopadanja/ ne dopadanja jednostavnim jezičkim sredstvima; traženje i davanje mišljenja u vezi sa dopadanjem / nedopadanjem |
obrada i utvrđivanje |
|
67. |
Čestitanje, upućivanje čestitki i reagovanje na upućene čestitke; opisivanje događaja (proslave rođendana) najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
utvrđivanje |
|
68. |
Opisivanje biljaka najjednostavnijim jezičkim sredstvima |
obrada i utvrđivanje |
|
69. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
70. |
Iskazivanje položaja u prostoru |
obrada i utvrđivanje |
|
71. |
Razumevanje jednostavnih obaveštenja o položaju u prostoru i reagovanje na njih; traženje i pružanje kratkih jednostavnih obaveštenja o položaju u prostoru |
obrada i utvrđivanje |
|
72. |
Utvrđivanje gradiva |
obnavljanje i utvrđivanje gradiva |
|
Lične zamenice u funkciji subjekta Talk about my room |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
GEOMETRIJA |
1. |
Uvodni čas - upoznavanje s predmetom, udžbenikom, priborom. Dogovor o načinu rada |
obrada |
2. |
Gore, dole, ispod, iznad, ispred, iza, između; Levo, desno |
obrada |
|
3. |
Gore, dole, ispod, iznad, ispred, iza, između; Levo, desno |
utvrđivanje |
|
4. |
Napred, nazad, nagore, nadole, nalevo, nadesno |
obrada |
|
5. |
Napred, nazad, nagore, nadole, nalevo, nadesno |
utvrđivanje |
|
6. |
Sa iste strane, sa suprotnih strana; Uspravno i vodoravno |
obrada |
|
7. |
Geometrijska tela |
obrada |
|
8. |
Geometrijska tela |
utvrđivanje |
|
9. |
Predmeti oblika kruga, pravougaonika, kvadrata i trougla |
obrada |
|
10. |
Predmeti oblika kruga, pravougaonika, kvadrata i trougla |
utvrđivanje |
|
11. |
Predmeti u prostoru i odnosi među njima |
provera znanja |
|
12. |
U, na, van |
obrada |
|
13. |
Prave, krive i izlomljene linije; Otvorene i zatvorene linije |
obrada |
|
14. |
Prave, krive i izlomljene linije; Otvorene i zatvorene linije |
utvrđivanje |
|
15. |
Tačka. Spajanje tačaka pravim i krivim linijama |
obrada |
|
16. |
Tačka. Spajanje tačaka pravim i krivim linijama |
utvrđivanje |
|
17. |
Duž, crtanje duži |
obrada |
|
18. |
Linija i oblast |
utvrđivanje |
|
19. |
Linija i oblast |
utvrđivanje |
|
20. |
Linija i oblast |
utvrđivanje |
|
21. |
Predmeti istih i različitih oblika i boja |
obrada |
|
22. |
Predmeti istih i različitih oblika i boja |
utvrđivanje |
|
23. |
Poređenje po visini i dužini |
obrada |
|
24. |
Poređenje predmeta po širini |
obrada |
|
25. |
Poređenje po visini i dužini; Poređenje predmeta po širini |
utvrđivanje |
|
26. |
Klasifikacija predmeta prema svojstvima |
utvrđivanje |
|
27. |
Geometrija |
provera znanja |
|
BROJEVI |
28. |
Skup, element (član) skupa |
obrada |
29. |
Skup, element (član) skupa |
utvrđivanje |
|
30. |
Skupovi sa istim brojem elemenata |
obrada |
|
31. |
Skupovi sa istim brojem elemenata |
utvrđivanje |
|
32. |
Skupovi sa različitim brojem elemenata |
obrada |
|
33. |
Skupovi sa različitim brojem elemenata |
utvrđivanje |
|
34. |
Brojanje |
obrada |
|
35. |
Brojanje |
utvrđivanje |
|
36. |
Skupovi i brojanje |
utvrđivanje |
|
37. |
Skupovi i brojanje |
utvrđivanje |
|
38. |
Broj 1 |
obrada |
|
39. |
Broj 1 |
utvrđivanje |
|
40. |
Broj 2 |
obrada |
|
41. |
Broj 2 |
utvrđivanje |
|
42. |
Broj 3 |
obrada |
|
43. |
Broj 3 |
utvrđivanje |
|
44. |
Brojevi 1, 2, 3 |
utvrđivanje |
|
45. |
Broj 4 |
obrada |
|
46. |
Broj 4 |
utvrđivanje |
|
47. |
Broj 5 |
obrada |
|
48. |
Broj 5 |
utvrđivanje |
|
49. |
Brojevi 4 i 5 |
utvrđivanje |
|
50. |
Brojevi 1, 2, 3, 4 i 5 |
utvrđivanje |
|
51. |
Brojevi 1, 2, 3, 4 i 5 |
provera znanja |
|
52. |
Znaci < (manje) i > (veće) |
obrada |
|
53. |
Znaci < (manje) i > (veće) |
utvrđivanje |
|
54. |
Znak plus, znak minus i znak jednako |
obrada |
|
55. |
Znak plus, znak minus i znak jednako |
utvrđivanje |
|
56. |
Sabiranje - sabirci i zbir |
obrada |
|
57. |
Sabiranje - sabirci i zbir |
utvrđivanje |
|
58. |
Oduzimanje - umanjenik, umanjilac i razlika |
obrada |
|
59. |
Oduzimanje - umanjenik, umanjilac i razlika |
utvrđivanje |
|
60. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
61. |
Nula |
obrada |
|
62. |
Nula |
utvrđivanje |
|
63. |
Broj 6 |
obrada |
|
64. |
Broj 6 |
utvrđivanje |
|
65. |
Broj 7 |
obrada |
|
66. |
Broj 7 |
utvrđivanje |
|
67. |
Brojevi 6 i 7 |
utvrđivanje |
|
68. |
Broj 8 |
obrada |
|
69. |
Broj 8 |
utvrđivanje |
|
70. |
Prethodnik i sledbenik |
obrada |
|
71. |
Prethodnik i sledbenik |
utvrđivanje |
|
72. |
Broj 9 |
obrada |
|
73. |
Broj 9 |
utvrđivanje |
|
74. |
Jednocifreni brojevi |
obrada |
|
75. |
Jednocifreni brojevi |
utvrđivanje |
|
76. |
Broj 10 |
obrada |
|
77. |
Broj 10 |
utvrđivanje |
|
78. |
Pisanje i čitanje brojeva od 0 do 10, sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
79. |
Pisanje i čitanje brojeva od 0 do 10, sabiranje i oduzimanje |
provera znanja |
|
80. |
Desetica i jedinice |
obrada |
|
81. |
Desetica i jedinice |
utvrđivanje |
|
82. |
Brojevna prava |
obrada |
|
83. |
Brojevna prava |
utvrđivanje |
|
84. |
Redni brojevi |
obrada |
|
85. |
Redni brojevi |
utvrđivanje |
|
86. |
Desetica i jedinice, brojevna prava, redni brojevi |
utvrđivanje |
|
87. |
Zamena mesta sabiraka |
obrada |
|
88. |
Zamena mesta sabiraka |
utvrđivanje |
|
89. |
Združivanje sabiraka |
obrada |
|
90. |
Združivanje sabiraka |
utvrđivanje |
|
91. |
Zamena mesta i združivanje sabiraka |
utvrđivanje |
|
92. |
Veza sabiranja i oduzimanja |
obrada |
|
93. |
Veza sabiranja i oduzimanja |
utvrđivanje |
|
94. |
Za toliko veći broj |
obrada |
|
95. |
Za toliko veći broj |
utvrđivanje |
|
96. |
Za toliko manji broj |
obrada |
|
97. |
Za toliko manji broj |
utvrđivanje |
|
98. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
99. |
Određivanje nepoznatog broja |
obrada |
|
100. |
Određivanje nepoznatog broja |
utvrđivanje |
|
101. |
Svojstva sabiranja i oduzimanja, određivanje nepoznatog broja |
utvrđivanje |
|
102. |
Svojstva sabiranja i oduzimanja, određivanje nepoznatog broja |
provera znanja |
|
103. |
Brojevi 11, 12, 13, 14 i 15 |
obrada |
|
104. |
Brojevi 11, 12, 13, 14 i 15 |
||
105. |
Brojevi 16, 17, 18, 19 i 20 |
obrada |
|
106. |
Brojevi 16, 17, 18, 19 i 20 |
utvrđivanje |
|
107. |
Brojevi od 11 do 20 |
utvrđivanje |
|
108. |
Dvocifreni brojevi |
obrada |
|
109. |
Dvocifreni brojevi |
utvrđivanje |
|
110. |
Prva i druga desetica |
obrada |
|
111. |
Prva i druga desetica |
utvrđivanje |
|
112. |
Parni i neparni brojevi |
obrada |
|
113. |
Parni i neparni brojevi |
utvrđivanje |
|
114. |
Brojevi druge desetice, parni i neparni brojevi |
utvrđivanje |
|
115. |
Brojevi druge desetice, parni i neparni brojevi |
provera znanja |
|
116. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva (10 + 3, 13 - 3) |
obrada |
|
117. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva (10 + 3, 13 - 3) |
utvrđivanje |
|
118. |
Sabiranje brojeva (13 + 2) |
obrada |
|
119. |
Sabiranje brojeva (13 + 2) |
utvrđivanje |
|
120. |
Oduzimanje brojeva (18 - 5) |
obrada |
|
121. |
Oduzimanje brojeva (18 - 5) |
utvrđivanje |
|
122. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
123. |
Oduzimanje brojeva (17 - 10, 17 - 12) (obrada) |
obrada |
|
124. |
Oduzimanje brojeva (17 - 10, 17 - 12) (utvrđivanje) |
utvrđivanje |
|
125. |
Sabiranje brojeva (7 + 5) |
obrada |
|
126. |
Sabiranje brojeva (7 + 5) |
utvrđivanje |
|
127. |
Oduzimanje brojeva (12 - 5) |
obrada |
|
128. |
Oduzimanje brojeva (12 - 5) |
utvrđivanje |
|
129. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
130. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
131. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
132. |
Sabiranje i oduzimanje |
provera znanja |
|
133. |
Desetice prve stotine, upoređivanje desetica |
obrada |
|
134. |
Desetice prve stotine, upoređivanje desetica |
utvrđivanje |
|
135. |
Sabiranje i oduzimanje desetica |
obrada |
|
136. |
Sabiranje i oduzimanje desetica |
utvrđivanje |
|
137. |
Brojevi prve stotine |
obrada |
|
138. |
Brojevi prve stotine |
utvrđivanje |
|
139. |
Upoređivanje brojeva prve stotine |
obrada |
|
140. |
Upoređivanje brojeva prve stotine |
utvrđivanje |
|
141. |
Sabiranje i oduzimanje desetica, upoređivanje brojeva prve stotine |
utvrđivanje |
|
142. |
Sabiranje i oduzimanje desetica, upoređivanje brojeva prve stotine |
provera znanja |
|
143. |
Sabiranje brojeva (20 + 4) |
obrada |
|
144. |
Sabiranje brojeva (20 + 4) |
utvrđivanje |
|
145. |
Sabiranje brojeva (32 + 5) |
obrada |
|
146. |
Sabiranje brojeva (32 + 5) |
utvrđivanje |
|
147. |
Oduzimanje brojeva (36 - 6) |
obrada |
|
148. |
Oduzimanje brojeva (36 - 6) |
utvrđivanje |
|
149. |
Oduzimanje brojeva (48 - 5) |
obrada |
|
150. |
Oduzimanje brojeva (48 - 5) |
utvrđivanje |
|
151. |
Sabiranje i oduzimanje |
utvrđivanje |
|
152. |
Sabiranje brojeva (46 + 30) |
obrada |
|
153. |
Sabiranje brojeva (46 + 30) |
utvrđivanje |
|
154. |
Sabiranje brojeva (64 + 23) |
obrada |
|
155. |
Sabiranje brojeva (64 + 23) |
utvrđivanje |
|
156. |
Oduzimanje brojeva (68 - 40) |
obrada |
|
157. |
Oduzimanje brojeva (68 - 40) |
utvrđivanje |
|
158. |
Oduzimanje brojeva (76 - 24) |
obrada |
|
159. |
Oduzimanje brojeva (76 - 24) |
utvrđivanje |
|
160. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
utvrđivanje |
|
161. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
utvrđivanje |
|
162. |
Sabiranje brojeva (46 + 14) |
obrada |
|
163. |
Sabiranje brojeva (46+14) |
utvrđivanje |
|
164. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
utvrđivanje |
|
165. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
utvrđivanje |
|
166. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
utvrđivanje |
|
167. |
Sabiranje i oduzimanje brojeva do 100 |
provera znanja |
|
MERENJE I MERE |
168. |
Merenje dužine |
obrada |
169. |
Merenje dužine |
utvrđivanje |
|
170. |
Novac |
obrada |
|
171. |
Novac |
utvrđivanje |
|
172. |
Novac i merenje dužine |
utvrđivanje |
|
173. |
Novac i merenje dužine |
provera znanja |
|
POLOŽAJ, VELIČINA I OBLIK PREDMETA |
174. |
Predmeti u prostoru i odnosi među njima |
utvrđivanje |
LINIJE |
175. |
Linija i oblast |
utvrđivanje |
BROJEVI |
176. |
Prirodni brojevi do 100 |
utvrđivanje |
177. |
Prirodni brojevi do 100 |
utvrđivanje |
|
178. |
Godišnja provera znanja |
provera znanja |
|
179. |
Naučili smo u prvom razredu |
sistematizacija |
|
180. |
Naučili smo u prvom razredu |
Naučili smo u prvom razredu |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
PORODIČNI DOM, ŠKOLA |
1. |
Uvodni čas - upoznavanje s predmetom, udžbenikom, priborom. Dogovor o načinu rada |
obrada |
2. |
Škola |
obrada |
|
3. |
Škola |
utvrđivanje |
|
4. |
Pravila ponašanja u školi |
obrada |
|
5. |
Od kuće do škole |
obrada |
|
6. |
Od kuće do škole |
utvrđivanje |
|
ORIJENTACIJA U PROSTORU I VREMENU |
7. |
Snalaženje u prostoru |
obrada |
8. |
Snalaženje u prostoru |
utvrđivanje |
|
PORODIČNI DOM, ŠKOLA |
9. |
Škola |
sistematizacija/provera znanja |
ZDRAVLJE I BEZBEDNOST |
10. |
Živimo u naselju |
obrada |
11. |
U naselju poštujemo pravila ponašanja |
obrada |
|
12. |
U naselju poštujemo pravila ponašanja |
utvrđivanje |
|
13. |
Naselje |
sistematizacija/provera znanja |
|
JA I DRUGI |
14. |
Imam i pokazujem osećanja |
obrada |
15. |
Naše osnovne životne potrebe |
obrada |
|
16. |
Sličnosti i razlike među nama |
obrada |
|
17. |
Ja i drugi |
utvrđivanje |
|
ZDRAVLJE I BEZBEDNOST |
18. |
Čuvajmo svoje zdravlje |
obrada |
19. |
Čuvajmo svoje zdravlje |
utvrđivanje |
|
20. |
Opasnosti u kući |
obrada |
|
21. |
Opasnosti u kući |
utvrđivanje |
|
PORODIČNI DOM, ŠKOLA |
22. |
Porodica |
obrada |
23. |
Porodica |
utvrđivanje |
|
24. |
Moj dom |
obrada |
|
25. |
Moj dom |
utvrđivanje |
|
26. |
Praznici i običaji |
obrada |
|
27. |
Praznici i običaji |
utvrđivanje |
|
28. |
Ja, porodica i dom |
sistematizacija/provera znanja |
|
ORIJENTACIJA U PROSTORU I VREMENU |
29. |
Snalaženje u vremenu |
obrada |
30. |
Snalaženje u vremenu |
utvrđivanje |
|
31. |
Delovi dana |
obrada |
|
32. |
Delovi dana |
utvrđivanje |
|
33. |
Sedmica |
obrada |
|
34. |
Sedmica |
utvrđivanje |
|
35. |
Snalaženje u vremenu |
sistematizacija/provera znanja |
|
ČOVEK STVARA |
36. |
Čovek radi i stvara |
obrada |
37. |
Materijali |
obrada |
|
38. |
Materijali |
utvrđivanje |
|
39. |
Svojstva materijala |
obrada |
|
40. |
Naučili smo u prvom polugodištu |
utvrđivanje |
|
41. |
Čovek i materijali) |
utvrđivanje |
|
42. |
Čovek i materijali |
sistematizacija/provera znanja |
|
RAZNOVRSNOST PRIRODE |
43. |
Voda |
obrada |
44. |
Voda u prirodi |
utvrđivanje |
|
45. |
Vazduh |
obrada |
|
46. |
Vazduh oko nas |
utvrđivanje |
|
47. |
Zemljište |
obrada |
|
48. |
Zemljište |
utvrđivanje |
|
49. |
Sunčeva svetlost i toplota |
obrada |
|
50. |
Sunčeva svetlost i toplota |
utvrđivanje |
|
51. |
Neživa priroda |
sistematizacija/provera znanja |
|
52. |
Biljke i životinje |
obrada |
|
53. |
Biljke i životinje |
obrada |
|
54. |
Biljke i životinje |
utvrđivanje |
|
55. |
Biljke koje čovek gaji |
obrada |
|
56. |
Životinje koje čovek gaji |
obrada |
|
57. |
Biljke i životinje koje čovek gaji |
utvrđivanje |
|
58. |
Delovi tela biljaka |
obrada |
|
59. |
Sličnosti i razlike između biljaka |
obrada |
|
60. |
Biljke |
utvrđivanje |
|
61. |
Delovi tela životinja |
obrada |
|
62. |
Delovi tela životinja |
utvrđivanje |
|
63. |
Delovi tela čoveka |
obrada |
|
64. |
Čula čoveka |
obrada |
|
65. |
Čovek |
utvrđivanje |
|
66. |
Čovek deo prirode |
sistematizacija/provera znanja |
|
ZDRAVLJE I BEZBEDNOST |
67. |
Nepogode, opasnosti |
obrada |
68. |
Nepogode, opasnosti |
utvrđivanje |
|
RAZNOVRSNOST PRIRODE |
69. |
U prirodi je sve povezano |
obrada |
70. |
Čuvajmo prirodu |
obrada |
|
71. |
Priroda |
utvrđivanje |
|
72. |
Naučili smo u prvom razredu |
utvrđivanje |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
SLUŠANJE MUZIKE |
1. |
Upoznavanje sa predmetom. Šta ćemo i kako raditi. Slušanje muzike: Deca su ukras sveta, Minja Subota |
obrada |
2. |
Slušanje muzike: Šaputanje, N. Hercigonja - D. Lukić |
obrada |
|
IZVOĐENJE MUZIKE |
3. |
Muzika je svuda oko nas |
utvrđivanje |
4. |
Bukvarci, B. Stančić |
obrada |
|
5. |
Saobraćajac, N. Hiba |
obrada |
|
MUZIČKO STVARALAŠTVO |
6. |
Brojalica po izboru. Improvizacija ritmičkog aranžmana. |
obrada |
IZVOĐENJE MUZIKE |
7. |
Ja posejah lan, narodna pesma |
obrada |
8. |
Pevamo i igramo iz pesmu Ja posejah lan |
utvrđivanje |
|
9. |
Sve je pošlo naopačke, pesma |
obrada |
|
MUZIČKO STVARALAŠTVO |
10. |
Slušanje i izvođenje pokreta uz Rođendansku pesmu, nepoznati autor |
obrada |
MUZIČKO STVARALAŠTVO |
11. |
Izvođenje pokreta uz Rođendansku pesmu i slušanje muzike: Učimo da brojimo, Branko Milićević |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
12. |
Ivin voz, pesma |
obrada |
MUZIČKO STVARALAŠTVO |
13. |
Pevanje pesme i kreiranje pokreta uz pesmu Ivin voz |
utvrđivanje |
SLUŠANJE MUZIKE |
14. |
Slušanje kompozicija Medvedova ženidba, L. Dimitrijević i Avanture maloga Ju Ju |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
15. |
Sitna je kiša padala, narodna pesma |
obrada |
16. |
Pevanje pesme Sitna je kiša padala i ritam kroz igru: Dobro jutro, dobar dan - Tatjana Drobni |
utvrđivanje |
|
17. |
Deda Mraz, obrada pesme i slušanje kompozicije Zvončići |
obrada |
|
18. |
Božić, Božić blagi dan, narodna pesma, Brojalica Božić bata |
obrada |
|
MUZIČKO STVARALAŠTVO |
19. |
Slušanje i izvođenje pokreta uz pesmu Pekarčić, Lj. Škarica |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
20. |
Himna Svetom Savi |
obrada |
SLUŠANJE MUZIKE |
21. |
Slušanje kompozicije Januarske zvezde - Miodrag Ilić - Beli i pevanje Himne Svetom Savi |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
22. |
Slušanje kompozicije Deca su ukras sveta - Minja Subota i pevanje pesama iz prvog polugodišta po izboru |
utvrđivanje |
23. |
Na kraj sela žuta kuća, pesma |
obrada |
|
24. |
Moja mama divno priča, obrada pesme i slušanje kompozicije Najlepša mama na svetu, Aleksandar Korać |
obrada |
|
SLUŠANJE MUZIKE |
25. |
Slušanje kompozicije Najlepša mama na svetu, Aleksandar Korać i pevanje pesme Moja mama divno priča |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
26. |
Pliva patka preko Save, sviranje na dečjim instrumentima |
obrada |
27. |
Išo meda u dućan, brojalica i slušanje kompozicije Zakleo se bumbar, Mirko Šouc |
obrada |
|
SLUŠANJE MUZIKE |
28. |
Slušanje kompozicije Zakleo se bumbar - Mirko Šouc i brojalica Lastavica |
utvrđivanje |
IZVOĐENJE MUZIKE |
29. |
Boc, boc iglicama, sviranje na dečjim instrumentima |
obrada |
30. |
Kiša pada, narodna pesma |
obrada |
|
31. |
Pevanje pesme Kiša pada i slušanje kompozicije Al je lep ovaj svet, Stevan St. Mokranjac i Aleksandar Korać |
utvrđivanje |
|
32. |
Zec kopa repu, Zorislava M. Vasiljević i slušanje Uskršnje pesme po izboru |
obrada |
|
33. |
Pevanje pesme Zec kopa repu i slušanje kompozicije Leptiriću šareniću, dečja pesma |
utvrđivanje |
|
SLUŠANJE MUZIKE |
34. |
Slušanje kompozicije Ersko kolo |
obrada |
IZVOĐENJE MUZIKE |
35. |
Kad si srećan, obrada dečje pesme i slušanje kompozicije Vasino kolo |
obrada |
36. |
Pevanje pesme Avanture maloga Ju Ju i slušanje kompozicije Išli smo u Afriku, Minja Subota i kraći kviz znanja za kraj školske godine |
utvrđivanje |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
ODNOSI U VIDNOM POLJU |
1. |
Uvodni čas - upoznavanje sa predmetom, priborom. Šta ćemo i kako raditi |
obrada |
2. |
Oblici |
||
3. |
Celina-deo, veliko-malo |
obrada |
|
4. |
Znaci sporazumevanja: slova, brojevi, saobraćajni znaci |
obrada |
|
5. |
Visoko-nisko, široko-usko, dugo-kratko |
obrada |
|
6. |
Svetlo i senka |
obrada |
|
7. |
Svetlo i tamno |
obrada |
|
8. |
Obojeno-bezbojno |
obrada |
|
9. |
Meko, tvrdo, glatko, hrapavo, rogljasto, oblo |
obrada |
|
10. |
Položaj oblika: gore, dole; ispod, između ispod, u, na, ispred, iza |
vežbanje |
|
11. |
Položaj oblika: uspravno, položeno, koso, levo, desno |
obrada |
|
12. |
Kretanje oblika |
obrada |
|
13. |
Udaljenost oblika |
vežbanje |
|
14. |
U svetu oblika |
vežbanje |
|
15. |
Linije |
obrada |
|
16. |
Prirodni i veštački izvori osvetljenja. Promena osvetljenosti u toku dana |
vežbanje |
|
OBLIKOVANJE |
17. |
Preoblikovanjem do novogodišnjeg ukrasa |
obrada |
18. |
Preoblikovanjem do grupnog novogodišnjeg predmeta |
vežbanje |
|
ODNOSI U VIDNOM POLJU |
19. |
Linijama gradimo crtež |
vežbanje |
20. |
Meko-tvrdo, glatko-hrapavo |
vežbanje |
|
21. |
Bojom stvaramo sliku |
vežbanje |
|
22. |
Upoznavanje raznih materijala dodirom |
obrada |
|
23. |
Taktilnost (predmeti u vreći) |
vežbanje |
|
OBLIKOVANJE |
24. |
Oblikovanje slike mami na dar |
obrada |
25. |
Spajanje različitih materijala |
vežbanje |
|
26. |
Stvaranje novih predmeta - grupni rad |
vežbanje |
|
27. |
Oblikovanje |
vežbanje |
|
LIKOVNA KULTURA I OKRUŽENJE |
28. |
Ustanove kulture: bioskop i pozorište |
obrada |
29. |
Ustanove kulture: muzej, galerija, biblioteka |
obrada |
|
30. |
Pravila ponašanja i oblačenja u različitim ustanovama kulture: bioskop, muzej, galerija, pozorište, biblioteka |
vežbanje |
|
SPORAZUMEVANJE |
31. |
Tradicija: praznici i ukrašavanje uskršnjih jaja različitim tehnikama |
obrada |
32. |
Čitanje vizuelnih informacija: ilustracija i strip |
obrada |
|
33. |
Čitanje vizuelnih informacija: crtani i animirani film |
obrada |
|
34. |
Čitanje vizuelnih informacija: crtani i animirani film |
obrada |
|
35. |
Neverbalno izražavanje: Pantomima i igre |
vežbanje |
|
36. |
Naučili smo u prvom razred. Procena urađenog |
sistematizacija |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
DIGITALNO DRUŠTVO |
1. |
Uvodni čas - upoznavanje sa predmetom. Šta ćemo i kako raditi |
obrada |
2. |
Digitalni uređaji u mom domu |
obrada |
|
3. |
Digitalne igračke |
utvrđivanje |
|
4. |
Komunikacija u digitalnom svetu |
obrada |
|
5. |
Digitalni uređaji su svuda oko nas |
obrada |
|
6. |
Pametni digitalni uređaji |
obrada |
|
7. |
Digitalni uređaji |
utvrđivanje |
|
8. |
Učenje u digitalnom svetu (obrazovne igre, materijali, udžbenici...) |
obrada |
|
9. |
Digitalni svet i zanimanja ljudi |
obrada |
|
10. |
Učenje i rad u digitalnom svetu |
utvrđivanje |
|
11. |
Stvaranje u digitalnom svetu |
obrada |
|
12. |
Stvaranje u digitalnom svetu |
utvrđivanje |
|
13. |
Otkrivanje sveta pomoću digitalnih uređaja (obrada) |
obrada |
|
14. |
Umetnost u digitalnom svetu |
obrada |
|
15. |
Virtuelna poseta ustanovama kulture |
utvrđivanje |
|
BEZBEDNO KORIŠĆENJE DIGITALNIH UREĐAJA |
16. |
Digitalni uređaji i zdravlje |
obrada |
17. |
Odgovorno upravljanje digitalnim uređajima |
||
18. |
Novogodišnje čestitke, nekad i sad |
obrada |
|
19. |
Prenošenje poruka nekad i sad |
utvrđivanje |
|
20. |
Zaštita ličnih podataka |
obrada |
|
21. |
Kome se obratiti za pomoć ukoliko smo ugroženi |
obrada |
|
22. |
Kako se zaštiti na internetu i kome se obratiti za pomoć |
utvrđivanje |
|
23. |
Planiranje dnevnog vremena korišćenja digitalnih uređaja za igru i zabavu |
obrada |
|
24. |
Elektronski otpad i bezbedno odlaganje |
obrada |
|
25. |
Prava i obaveze u digitalnom svetu |
obrada |
|
26. |
Lepo ponašanje na Internetu |
obrada |
|
27. |
Prava i obaveze i lepo ponašanje u digitalnom svetu |
utvrđivanje |
|
ALGORITAMSKI NAČIN RAZMIŠLJANJA |
28. |
Obavljanje aktivnosti odgovarajućim redosledom - sve ima svoj redosled |
obrada |
29. |
Uputstvo - redosled koraka (algoritam) |
obrada |
|
30. |
Korak po korak do rešenja (algoritam) |
utvrđivanje |
|
31. |
Uočavanje i ispravljanje greške u uputstvu (algoritmu) |
utvrđivanje |
|
32. |
Vežbanje algoritamskog načina rešavanja problema |
utvrđivanje |
|
BEZBEDNO KORIŠĆENJE DIGITALNIH UREĐAJA |
33. |
Prava i obaveze u digitalnom svetu |
utvrđivanje |
34. |
Zdravstvene posledice prekomernog ili nepravilno korišćenje digitalnih uređaja |
utvrđivanje |
|
DIGITALNO DRUŠTVO |
35. |
Šta smo naučili u prvom razredu o digitalnom svetu što nismo znali |
utvrđivanje |
36. |
Digitalni svet |
sistematizacija |
Tema |
Broj časa |
Nastavna jedinica |
Tip časa |
JEZIČKA KULTURA |
1. |
Dobrodošli, drugaci! Upoznavanje s udžbeničkim kompletom i priborom. Dogovor o načinu rada |
|
2. |
Doživljaj sa letnjeg raspusta |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
3. |
Dragan Lukić, Škola |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
4. |
Dečje igre - priča u slikama |
utvrđivanje |
PROVERA GRADIVA IZ PRVOG RAZREDA |
5. |
Inicijalni test |
provera znanja |
JEZIK |
6. |
Glas i slog, samoglasnici i suglasnici |
obrada |
7. |
Podela reči na slogove u izgovoru /jednostavniji slučajevi/; Izgovaranje brzalica |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
8. |
Miroslav Antić: Tajna |
obrada |
9. |
Dragan Lukić: Škola i Miroslav Antić: Tajna - recitovanje stihova |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
10. |
Reč i rečenica |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
11. |
Čitanje i analiza domaćeg zadatka: Otkriću vam jednu tajnu |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
12. |
Aleksandar Popović: Dva pisma |
obrada |
13. |
Aleksandar Popović: Dva pisma |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
14. |
Glas, slovo, slog, reč, rečenica |
utvrđivanje |
15. |
Obaveštajne rečenice. Tačka |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
16. |
Ana Milovanović: Slatka matematika |
obrada |
17. |
Ana Milovanović: Slatka matematika |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
18. |
Upitne rečenice. Upitnik |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
19. |
Jovan Jovanović Zmaj: Hvala |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
20. |
Govorna vežba: Na pijaci |
utvrđivanje |
JEZIK |
21. |
Pisanje rečce li u upitnim rečenicama |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
22. |
Zagonetke lake za đake drugake |
obrada |
JEZIK |
23. |
Uzvične rečenice. Uzvičnik |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
24. |
Razbrajalice i pitalice |
obrada |
JEZIK |
25. |
Zapovedne rečenice. Uzvičnik |
obrada |
26. |
Rečenice prema značenju. Pravopisni znaci /tačka, upitnik, uzvičnik/ |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
27. |
Šaljive narodne pesme: Da vam pevam što istina nije ili Mišja moba |
obrada |
28. |
Duško Trifunović: Dva jarca |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
29. |
Govorna vežba: Slatko sam se nasmejao/nasmejala |
utvrđivanje |
JEZIK |
30. |
Upotreba velikog slova u pisanju ličnih imena i prezimena, nadimaka uz lično ime, imena životinja; pisanje tačke, upitnika i uzvičnika |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
31. |
Đani Rodari: Kad dedica ne zna da priča priče |
obrada |
32. |
Branko Ćopić: Oglasi iz ,,Šumskih novina" |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
33. |
Naš projekat - Otkrivamo i stvaramo |
utvrđivanje |
JEZIK |
34. |
Skraćenice |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
35. |
Domaća lektira: Izbor iz poezije Ljubivoja Ršumovića |
obrada |
36. |
Domaća lektira: Izbor iz poezije Ljubivoja Ršumovića |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
37. |
Recitovanje lirskih pesama obrađenih u poglavlju Da li mi verujete? |
utvrđivanje |
JEZIK |
38. |
Dve tačke i zapeta u nabrajanju |
obrada |
JEZIK/JEZIČKA KULTURA |
39. |
Diktat |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
40. |
Dejan Aleksić: Jednom je jedan dečak zevnuo |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
41. |
Igrom kroz znanje |
utvrđivanje |
42. |
Prepričavanje pročitanih priča iz čitanke |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
43. |
Potvrdne i odrične rečenice |
obrada |
44. |
Rečenice prema obliku. Pisanje reči NE u odričnim rečenicama |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
45. |
Tode Nikoletić: Šuma život znači |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
46. |
Izražajno čitanje dramskog teksta Šuma život znači po ulogama |
utvrđivanje |
47. |
Govorna vežba: Ispričaću vam kako čuvam prirodu |
utvrđivanje |
|
48. |
Narodne poslovice |
obrada |
|
JEZIK |
49. |
Rečenice prema značenju i obliku |
utvrđivanje |
50. |
Rečenice prema značenju i obliku |
provera znanja |
|
51. |
Imenice |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
52. |
Dositej Obradović, Pas i njegova senka |
obrada |
53. |
Domaća lektira: Narodne umotvorine /poslovice, brzalice, pitalice, razbrajalice, zagonetke/ |
obrada |
|
54. |
Domaća lektira: Narodne umotvorine /poslovice, brzalice, pitalice, razbrajalice, zagonetke/ |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
55. |
Naš projekat - Azbuka na naš način |
utvrđivanje |
56. |
Učimo štampana slova latinice K, M, T |
obrada |
|
57. |
Učimo štampana slova latinice I, N, NJ |
obrada |
|
58. |
Učimo štampana slova latinice S, Š |
obrada |
|
JEZIK |
59. |
Vlastite i zajedničke imenice |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
60. |
Naučili smo slova latinice K, M, T, I, N, NJ, S, Š |
utvrđivanje |
JEZIK |
61. |
Rod i broj imenica |
obrada |
62. |
Vlastite i zajedničke imenice. Razlikovanje roda i broja imenica |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
63. |
Dušan Radović: Lepo je sve što je malo |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
64. |
Učimo štampana slova latinice U, V |
obrada |
KNJIŽEVNOST |
65. |
Desanka Maksimović: Bajka o labudu |
obrada |
66. |
Desanka Maksimović: Bajka o labudu |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
67. |
Učimo štampana slova latinice P, R |
obrada |
68. |
Naučili smo slova latinice U, V, P, R |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
69. |
Pisanje naziva država, gradova i sela jednočlanih i višečlanih i višečlanih geografskih naziva |
Obrada |
JEZIČKA KULTURA |
70. |
Učimo štampana slova latinice L, LJ |
obrada |
71. |
Učimo štampana slova latinice C, Č, Ć |
obrada |
|
JEZIK |
72. |
Imenice |
provera znanja |
JEZIČKA KULTURA |
73. |
Naučili smo slova latinice L, LJ, C, Č, Ć |
utvrđivanje |
JEZIČKA KULTURA/JEZIK |
74. |
Pišemo štampana slova latinice - diktat |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
75. |
Domaća lektira: Bajke Desanke Maksimović /Slikarka Zima/ |
obrada |
76. |
Domaća lektira: Bajke Desanke Maksimović /Božić Batini crteži/ |
obrada |
|
77. |
Domaća lektira: Bajke Desanke Maksimović /Prsten na morskom dnu, Kako su pužu ukrali kuću/ |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
78. |
Naš projekat - Bajkoliki svet |
utvrđivanje |
79. |
Učimo štampana slova latinice B, G |
obrada |
|
80. |
Učimo štampana slova latinice Z, Ž |
obrada |
|
81. |
Naučili smo slova latinice B, G, Z, Ž |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
82. |
Domaća lektira: Hans Kristijan Andersen: Devojčica sa šibicama |
obrada |
83. |
Domaća lektira: Hans Kristijan Andersen: Devojčica sa šibicama |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA/JEZIK |
84. |
Naš projekat - Novogodišnje čestitke i poruke |
utvrđivanje |
85. |
Kreativne slagalice - igrom kroz znanje |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
86. |
Pridevi |
obrada |
87. |
Pridevi |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
88. |
Vojislav Ilić: Prvi sneg |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
89. |
Učimo štampana slova latinice D, DŽ, Đ |
obrada |
90. |
Pravilno izgovaramo i pišemo Č,Ć, DŽ, Đ |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
91. |
Dragan Lukić: Ravnoteža |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
92. |
Učimo štampana slova latinice F, H |
obrada |
93. |
Naučili smo slova latinice D, DŽ, Đ, F, H |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
94. |
Polugodišnji test |
utvrđivanje |
JEZIČKA KULTURA/JEZIK |
95. |
Naučili smo štampana slova latinice |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
96. |
Narodna priča Sveti Sava i otac sa malim djetetom ili narodna priča Sveti Sava, otac i sin |
obrada |
97. |
Narodna priča Sveti Sava i otac sa malim djetetom ili narodna priča Sveti Sava, otac i sin |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
98. |
Govorna vežba: U susret raspustu |
utvrđivanje |
99. |
Kreativne slagalice - igrom kroz znanje |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
100. |
Ljubivoje Ršumović: Telefonijada, Vuk i ovca |
obrada |
JEZIK |
101. |
Brojevi. Osnovni brojevi |
obrada |
102. |
Pisanje brojeva slovima |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
103. |
Učimo pisana slova latinice K, M |
obrada |
104. |
Učimo pisana slova latinice I, T |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
105. |
Branko Stevanović: Priča iz ormana |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
106. |
Učimo pisana slova latinice N, NJ |
obrada |
107. |
Naučili smo pisana slova latinice K, M, I, T, N, NJ |
utvrđivanje |
|
108. |
Čitanje i analiza sastava: Moj ljubimac |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
109. |
Narodna pesma: Majka Jova u ruži rodila ili Sanak ide niz ulicu |
obrada |
JEZIK |
110. |
Redni brojevi |
obrada |
111. |
Pisanje datuma |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
112. |
Dušan Radović: Mama |
obrada |
JEZIK |
113. |
Brojevi |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
114. |
B. Ćopić: Bolesnik na tri sprata |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
115. |
Učimo pisana slova U, V |
obrada |
116. |
Učimo pisana slova S, Š |
obrada |
|
JEZIK |
117. |
Imenice, pridevi, brojevi |
provera znanja |
KNJIŽEVNOST |
118. |
Nikola Tesla: Priča o detinjstvu |
obrada |
119. |
Grigor Vitez: Dohvati mi, tata, Mjesec |
obrada |
|
JEZIK |
120. |
Glagoli |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
121. |
Učimo pisana slova P, R |
obrada |
122. |
Naučili smo pisana slova U, V, S, Š, P, R |
utvrđivanje |
|
123. |
Pišemo pisanim slovima latinice |
provera znanja |
|
KNJIŽEVNOST |
124. |
Narodna basna: Konj i magarac |
obrada |
125. |
Narodna basna: Konj i magarac |
utvrđivanje |
|
126. |
Dositej Obradović: Konj i magare |
utvrđivanje |
|
JEZIČKA KULTURA |
127. |
Prepričavanje basne Konj i magare |
utvrđivanje |
JEZIK |
128. |
Razlikovanje osnovnih glagolskih oblika za iskazivanje sadašnjeg, prošlog i budućeg vremena |
obrada |
129. |
Razlikovanje potvrdnih i odričnih glagolskih oblika |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST |
130. |
Narodna priča: Sedam prutova |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
131. |
Učimo pisana slova latinice L, LJ |
obrada |
132. |
Učimo pisana slova latinice C, Č, Ć |
obrada |
|
133. |
Naučili smo pisana slova latinice L, LJ, C, Č, Ć |
utvrđivanje |
|
JEZIK |
134. |
Glagoli. Prošlo, sadašnje, buduće vreme |
provera znanja |
KNJIŽEVNOST |
135. |
Su Ju Đin: Svitac traži prijatelja |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
136. |
Govorna vežba: Kako da svitac nađe prijatelje? Strip |
utvrđivanje |
JEZIK |
137. |
Diktat za primenu pravopisnih pravila |
provera znanja |
JEZIČKA KULTURA |
138. |
Učimo pisana slova B, G |
obrada |
139. |
Učimo pisana slova Z, Ž |
obrada |
|
140. |
Naučili smo pisana slova B, G, Z, Ž |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST |
141. |
Domaća lektira: Hans Kristijan Andersen: Princeza na zrnu graška |
obrada |
142. |
Domaća lektira: Hans Kristijan Andersen: Princeza na zrnu graška |
utvrđivanje |
|
143. |
Domaća lektira: Hans Kristijan Andersen: Carevo novo odelo |
obrada |
|
KNJIŽEVNOST / JEZIČKA KULTURA |
144. |
Gledanje crtanih filmova snimljenih prema Andersenovim bajkama |
utvrđivanje |
JEZIČKA KULTURA |
145. |
Kreativne slagalice - igrom kroz znanje |
utvrđivanje |
146. |
Učimo pisana slova latinice D, DŽ, Đ |
obrada |
|
147. |
Učimo pisana slova F, H |
obrada |
|
148. |
Naučili smo pisana slova D, DŽ, Đ, F, H |
utvrđivanje |
|
149. |
Budi pisac - priča u slikama |
utvrđivanje |
|
150. |
Naučili smo pisana slova latinice |
utvrđivanje |
|
JEZIK/JEZIČKA KULTURA |
151. |
Diktat |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
152. |
Domaća lektira: D. Đorđević: Uspon jednog lava, Recept za dedu |
obrada |
153. |
Domaća lektira: Dragoljub Đorđević - izbor iz poezije |
obrada |
|
154. |
Domaća lektira: Dragoljub Đorđević - izbor iz poezije |
utvrđivanje |
|
155. |
Narodna basna: Bik i zec |
obrada |
|
156. |
Narodna basna: Bik i zec |
utvrđivanje |
|
157. |
M. Stefanović: Zlatne ribice ne prave štetu |
obrada |
|
158. |
M. Stefanović: Zlatne ribice ne prave štetu |
utvrđivanje |
|
159. |
Grozdana Olujić, Šarenorepac |
obrada |
|
JEZIČKA KULTURA |
160. |
Prepričavanje kraćih i jednostavnijih tekstova iz čitanke, crtanih filmova, pozorišnih predstava |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
161. |
Gvido Tartalja: Ocene |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
162. |
Dramsko izvođenje teksta Ocene |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
163. |
Vesna Vidojević Gajević: Brkljača |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
164. |
Čitanje sastava: Moja baka / Moj deka |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
165. |
Gradimir Stojković: Deda Miloje |
obrada |
JEZIČKA KULTURA |
166. |
Govorna vežba: Moja porodica |
utvrđivanje |
KNJIŽEVNOST |
167. |
Bajka o trešnji D. Maksimović |
obrada |
168. |
Trave govore bakinim glasom D. Maksimović |
obrada |
|
169. |
Aleksandar Sergejevič Puškin, Bajka o ribaru i ribici - čitanje u nastavcima |
obrada |
|
170. |
Aleksandar Sergejevič Puškin, Bajka o ribaru i ribici - čitanje u nastavcima |
obrada |
|
JEZIČKA KULURA |
171. |
Aleksandar Sergejevič Puškin, Bajka o ribaru i ribici -dramatizacija teksta |
utvrđivanje |
JEZIK |
172. |
Sistematizacija gradiva iz gramatike i pravopisa |
obrada |
173. |
Godišnji test |
provera znanja |
|
KNJIŽEVNOST |
174. |
Jovan Jovanović Zmaj: Prolećnica |
obrada |
175. |
Feliks Salten, Bambi |
obrada |
|
176. |
Feliks Salten, Bambi |
utvrđivanje |
|
KNJIŽEVNOST/JEZIČKA KULTURA |
177. |
Gledanje Diznijevog crtanog filma Bambi |
utvrđivanje |
JEZIČKA KULTURA |
178. |
Izražajno recitovanje pesama naučenih u drugom razredu |
utvrđivanje |
179. |
Kreativne slagalice - igrom kroz znanje |
utvrđivanje |
|
180. |
Govorna vežba: Šta smo sve pročitali i naučili u drugom razredu? |
utvrđivanje |