PLAN

PRIMENE MERA ZA SPREČAVANJE POJAVE I ŠIRENJA EPIDEMIJE ZARAZNE BOLESTI GRADSKE UPRAVE GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 45/2020)

 

1. UVOD

Prema propisima u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, poslodavac je dužan da obezbedi bezbedan i zdrav rad zaposlenih i drugih lica prisutnih u procesu rada. U tom cilju dužan je da sprovodi preventivne mere bezbednosti i zdravlja na radu radi sprečavanja, otklanjanja ili smanjenja rizika, odnosno mere za zaštitu zaposlenih od infekcije i rizika povezanih sa virusom.

Imajući u vidu postojanje epidemije zarazne bolesti COVID-19, od većeg epidemiološkog značaja - za teritoriju Republike Srbije i obaveze propisane Pravilnikom o preventivnim merama za bezbedan i zdrav rad za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti, Gradska uprava grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava) u ovom Planu primene mera za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti (u daljem tekstu: Plan) utvrđuje preventivne mere i organizovanje procesa rada koji će obezbediti poboljšanje stanja i viši nivo bezbednosti i zdravlja na radu zaposlenih i radno angažovanih lica, a koje će biti uključene u sve aktivnosti rada i na svim nivoima organizovanja.

Donet je Izmenjeni i dopunjeni Akt o proceni rizika od 15. marta 2011. godine za sva radna mestima u svim osnovnim unutrašnjim jedinicama koje obavljaju poslove iz delokruga Gradske uprave.

Plan primene mera za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti u Gradskoj upravi sastavni je deo Izmenjenog i dopunjenog AKTA O PROCENI RIZIKA NA RADNIM MESTIMA I U RADNOJ OKOLINI GRADSKE UPRAVE GRADA ZAJEČARA.

2. OPŠTI PODACI O GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA

Naziv poslodavca: GRADSKA UPRAVA GRADA ZAJEČARA
Adresa sedišta: 19000 Zaječar, Trg Oslobođenja broj 1
Matični broj: 07189923
Poreski identifikacioni broj: 101757838
Šifra delatnosti: 8411

3. ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Unutrašnja organizacija

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.

Osnovna organizaciona jedinica je odeljenje, a unutar Odeljenja mogu da se obrazuju odseci i kancelarije.

Osnovne organizacione jedinice

Osnovne organizacione jedinice su:

1. Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove;

2. Odeljenje za objedinjene javne nabavke i lokalni ekonomski razvoj;

3. Odeljenje za privredu i društvene delatnosti;

4. Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove;

5. Odeljenje za komunalnu policiju i inspekcijske poslove;

6. Odeljenje za finansije;

7. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju.

Posebna organizaciona jedinica

U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.

1. Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove:

1.1 - Odsek za opšte poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima;

1.2 - Odsek za matične poslove;

1.3 - Odsek za poslove mesnih kancelarija, mesnih zajednica, izborna prava, protivpožarnu zaštitu i elektronsku upravu;

1.4 - Odsek za poslove organa grada i normativno-pravne poslove;

1.5 - Odsek za zajedničke poslove;

1.6 - Kancelarija za poslove pisarnice i poslove Gradskog informativno-uslužnog centra;

1.7 - Kancelarija za skupštinske poslove.

2. Odeljenje za objedinjene javne nabavke i lokalni ekonomski razvoj

2. 1 - Odsek za objedinjene javne nabavke;

2. 2 - Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj.

3. Odeljenje za privredu i društvene delatnosti:

3.1 - Odsek za privredu i društvene delatnosti.

4. Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove:

4.1 - Odsek za imovinsko-pravne i urbanističke poslove;

4.2 - Odsek za građevinske, komunalne i investicione poslove;

4.3 - Kancelarija za sprovođenje objedinjene procedure;

4.4 - Kancelarija za zaštitu životne sredine.

5. Odeljenje za komunalnu policiju i inspekcijske poslove:

5.1 - Odsek komunalne policije;

5.2 - Odsek za inspekcijski nadzor iz oblasti prosvetnog inspekcijskog nadzora, komunalnog uređenja, građevine, lokalnih javnih prihoda i poslovi bezbednosti i zaštite na radu.

6. Odeljenje za finansije

6.1 - Odsek za budžet;

6.2 - Odsek za trezor;

6.3 - Kancelarija za knjigovodstvo.

7. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju

7.1 - Odsek za utvrđivanje lokalnih javnih prihoda;

7.2 - Odsek za naplatu lokalnih javnih prihoda, normativno i poresko upravne poslove.

4. DELOKRUG OSNOVNIH ORGANIZACIONIH JEDINICA GRADSKE UPRAVE

Odeljenje za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na: lični status građana; vođenje matičnih knjiga; izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga; pružanje pravne pomoći građanima; vođenje i ažuriranje biračkog spiska i izborna prava; stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe mesnih zajednica; pisarnicu i arhivu; radne odnose zaposlenih u Gradskoj upravi i funkcionera Grada; ugovorno-radne odnose angažovanih lica; prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; korišćenje i održavanje telefonske centrale; projektovanja, izradu i održavanje informacionog sistema radi pružanja logističke podrške radu organa Grada; planiranje, izradu i održavanje telekomunikacione infrastrukture; praćenje propisa i pripremu odgovarajućih opštih akata iz oblasti informacionih tehnologija u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima; praćenje propisa i pripremu odgovarajućih opštih akata iz oblasti protivpožarne zaštite u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima; praćenje primene i preduzimanje adekvatnih preventivnih mera protivpožarne zaštite u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima; umnožavanje i fotokopiranje materijala; održavanje i efikasno funkcionisanje voznog parka; organizovanje redovnog održavanja, čišćenja i spremanja prostorija Gradske uprave u skladu sa zaključenim ugovorima; organizovanje fizičkog, tehničkog i fizičko-tehničkog obezbeđenja objekata Gradske uprave u skladu sa zaključenim ugovorima; pripremanje nacrta propisa i drugih akata koje donose organi Grada; izvršavanje odluka i drugih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća iz okvira svojih nadležnosti; stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe Grada i stalna i povremena radna tela i komisije; poslove u vezi sa izborom, imenovanjem i postavljenjem lica čiji izbor, imenovanje i postavljenje je u nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća; poslove u vezi sa objavljivanjem akata u "Službenom listu grada Zaječara"; pružanje stručne pomoći odborničkim grupama i odbornicima o pitanjima iz nadležnosti Skupštine; upravljanje ljudskim resursima i vođenje kadrovske evidencije i personalnih dosijea; stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ovlašćeno lice koje rešava o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja u smislu upućivanja na vreme i mesto objavljivanja tražene informacije odnosno dokumenta koji tu informaciju sadrži; izradu pečata za organe Grada Zaječara i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Za obavljanje određenih poslova iz delokruga Gradske uprave i stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno-pravne poslove obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

5. Mesna kancelarija Borovac, za naseljena mesta Borovac i Vrbica;

6. Mesna kancelarija Brusnik, za naseljena mesta Brusnik, Klenovac i Tabakovac;

7. Mesna kancelarija Veliki Jasenovac, za naseljena mesta Veliki Jasenovac i Mali Jasenovac;

8. Mesna kancelarija Vratarnica, za naseljena mesta Vratarnica, Marinovac i Zagrađe;

9. Mesna kancelarija Velika Jasikova, za naseljeno mesto Velika Jasikova;

10. Mesna kancelarija Veliki Izvor, za naseljeno mesto Veliki Izvor;

11. Mesna kancelarija Vražogrnac, za naseljeno mesto Vražogrnac;

12. Mesna kancelarija Gamzigrad, za naseljena mesta Gamzigrad i Gamzigradska Banja;

13. Mesna kancelarija Glogovica, za naseljeno mesto Glogovica;

14. Mesna kancelarija Gradskovo, za naseljeno mesto Gradskovo;

15. Mesna kancelarija Grlište, za naseljeno mesto Grlište;

16. Mesna kancelarija Grljan, za naseljena mesta Grljan, Prlita i Avramica;

17. Mesna kancelarija Dubočane, za naseljena mesta Dubočane i Mala Jasikova;

18. Mesna kancelarija Zvezdan, za naseljeno mesto Zvezdan;

19. Mesna kancelarija Koprivnica, za naseljena mesta Koprivnica, Jelašnica i Čokonjar;

20. Mesna kancelarija Lubnica, za naseljena mesta Lubnica i Planinica;

21. Mesna kancelarija Mali Izvor, za naseljena mesta Mali Izvor i Selačka;

22. Mesna kancelarija Metriš, za naseljeno mesto Metriš;

23. Mesna kancelarija Nikoličevo, za naseljeno mesto Nikoličevo;

24. Mesna kancelarija Rgotina, za naseljeno mesto Rgotina;

25. Mesna kancelarija Salaš, za naseljeno mesto Salaš;

26. Mesna kancelarija Trnavac, za naseljeno mesto Trnavac;

27. Mesna kancelarija Halovo, za naseljeno mesto Halovo;

28. Mesna kancelarija Šljivar, za naseljena mesta Šljivar, Gornja Bela Reka, Lenovac, Leskovac i Lasovo;

29. Mesna kancelarija Šipikovo, za naseljeno mesto Šipikovo.

Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na: prijem zahteva i drugih podnesaka stranaka; vođenje matičnih knjiga za naseljeno mesto za koje je obrazovano matično područje i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana; prikupljanje i dostavljanje podataka za ažuriranje biračkog spiska; prikupljanje i dostavljanje podataka za potrebe državnih organa i organa Grada Zaječara; postupanje po zamolnicama državnih i drugih organa; dostavljanje strankama pismena u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku; i prijem, zavođenje i ekspediciju pošte.

Odeljenje za objedinjene javne nabavke i lokalni ekonomski razvoj obavlja poslove koji se odnose na: obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslove u vezi sa sprovođenjem postupka javnih nabavki; sprovodi postupke centralizovanih javnih nabavki radi zaključenja ugovora i okvirnih sporazuma za potrebe direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava grada Zaječara i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač Grad, odnosno korisnika budžetskih sredstava Grada; pružanje pomoći pri izradi i implementaciji strateških dokumenata; planiranje, pripremu, izradu i praćenje implementacije projekata u funkciji ekonomskog razvoja grada; pružanje pomoći pri uspostavljanju sistema spremnosti projektne dokumentacije; stvaranje i poboljšanje reputacije Grada; pružanje direktne podrške lokalnoj poslovnoj zajednici; razvoj preduzetništva i privlačenje investicija kroz realizaciju Strategije lokalnog ekonomskog razvoja grada Zaječara; ostvarivanje saradnje sa udruženjima preduzetnika sa teritorije Grada; praćenje konkursa i propisa iz oblasti privrede, preduzetništva, malih i srednjih preduzeća; pružanje podrške razvoju malih i srednjih preduzeća; razvijanje programa obuke i edukacije; saradnju sa svim institucijama koje su povezane sa lokalnim ekonomskim razvojem i održavanje postojećih, povlačenje novih i širenje lokalnih poslovnih aktivnosti; privlačenje domaćih i stranih investicija; pomoć postojećoj poslovnoj zajednici i unapređenje poslovne klime u Zaječaru; podsticanje bržeg ekonomskog razvoja Grada; promociju grada u zemlji i inostranstvu kao povoljnog mesta za ulaganje, poslovanje i život; internet marketing; izradu promotivnog materijala i posećivanje sajmova i drugih manifestacija iz oblasti privrede; stvaranje i održavanje baza podataka značajnih za poslovanje postojeće privrede i potencijalnih investitora; informisanje potencijalnih investitora i postojećih privrednika o uslovima za poslovanje, mogućnostima za ulaganje i raspoloživim programima podrške i podsticaja na lokalnom i nacionalnom nivou; saradnju sa privatnim, javnim i nevladinim sektorom i koordinacija njihovih aktivnosti; podsticanje privatno javnog partnerstva; pripremu i analizu realizacije projekata u vezi sa lokalnim ekonomskim razvojem; identifikaciju potreba i pomoć pri rešavanju problema lokalne poslovne zajednice radi unapređenja konkurentnosti i podsticanja razvoja postojeće privrede; informisanje rukovodstva Grada o EU politikama i propisima od značaja za Grad, kao i poslove koji se odnose na predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; obavljanje poslova organizovanja i razvoja aktivnosti mladih u gradu preko Kancelarije za mlade; podsticanje poslovne saradnje i promocije investicionih aspekata dijaspore i Srba u regionu; ostvarivanje i jačanje poslovnih veza udruženja u Gradu sa udruženjima u dijaspori i regionu; obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Odeljenje za privredu i društvene delatnosti obavlja poslove od neposrednog interesa za građane u oblastima: obrazovanja, kulture, zdravstva, sporta, fizičke kulture, socijalne zaštite, dečije zaštite, učeničkog i studentskog standarda, boračko-invalidske zaštite, informisanja, ravnopravnosti polova, saradnje sa verskim zajednicama, udruženja građana, saveza i asocijacija; poljoprivrede - pripremu, izradu i donošenje godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta za teritoriju Grada; sprovođenje postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu akata o besplatnom korišćenju i pravu prečeg zakupa; utvrđivanje naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta; vodoprivrede - izdavanje vodnih akata; saobraćaja - tehničko regulisanje saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama u naseljima i taksi prevoz; turizma - kategorizaciju turističkih objekata, izdavanje turističkih oznaka; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; poslove učestvovanja u pripremi i izradi budžeta grada i tromesečnih operativnih planova i pripremanja finansijske dokumentacije vezane za mesečne kvote i aproprijacije; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova radnih tela Skupštine grada iz oblasti privrede i društvenih delatnosti - Saveta za bezbednost saobraćaja, Fonda za razvoj i unapređenje poljoprivrede, Budžetskog fonda za podsticanje rađanja dece na teritoriji grada Zaječara i Interresorne komisije, Komisije za stipendiranje studenata i drugo.

Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove obavlja poslove koji se odnose na: postupak izrade prostornog plana Grada; staranje o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid; preuzimanje po službenoj dužnosti postojeće kopije topografskog i katastarskog plana odnosno digitalnih zapisa kao i izvoda iz katastra podzemnih i nadzemnih vodova; ažuriranje katastarskih podloga; pripremanje nacrta odluka o izradi urbanističko planske i urbanističko tehničke dokumentacije; organizaciju javnih prezentacija urbanističkih projekata i planova; izdavanje izvoda iz urbanističkih planova; izdavanje lokacijskih uslova i informacija o lokaciji; pribavljanje saglasnosti koje su posebnim zakonima propisane kao uslov za izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju; rešavanje zahteva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih objekata; izdavanje građevinskih dozvola; izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova; obavljanje administrativnih poslova u postupku tehničkih pregleda objekata; izdavanje upotrebnih dozvola za objekte za koje je nadležan grad; donošenje rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke; obavljanje poslova objedinjene procedure koji se odnose na izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih i upotrebnih dozvola, prijave radova i drugo; vršenje upravnih i drugih poslova u sprovođenju zakona i drugih propisa u oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambenoj oblasti; predlaganje nacrta akata koje donose organi grada iz delokruga rada odeljenja; neposredno sprovođenje propisa Skupštine Grada u navedenim oblastima; uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; obezbeđivanje uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; sprovođenje postupka iseljenja bespravno useljenih lica iz stanova ili zajedničkih prostorija stambenih, odnosno stambeno-poslovnih zgrada, kao i druge poslove u stambenoj oblasti; zaštitu i unapređenje životne sredine za obavljanje određenih delatnosti u skladu sa zakonom; zaštitu, očuvanje, upravljanje i korišćenje nepokretnosti u javnoj svojini Grada; sprovođenje postupaka eksproprijacije, komasacije, vraćanja zemljišta i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama organa Grada, kao i pružanje stručne pomoći strankama u ostvarivanju i zaštiti svojih prava i pravnih interesa pred Gradskom upravom grada Zaječara, iz delokruga rada odeljenja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Odeljenje za komunalnu policiju i inspekcijske poslove obavlja poslove Komunalne policije - održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti iz nadležnosti grada, pruža podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje imovine i dobara; poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada iz oblasti: Komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta i drugo; Građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom i upotrebom objekata za koje dozvole izdaje Gradska uprava, kontrola izgradnje objekata prema odobrenoj dokumentaciji, standardima i poštovanju propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, vođenje postupka utvrđivanja opasnosti objekata po zdravlje i život ljudi, vođenje postupka i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja i drugo; Inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto - taksi prevoza, parkiranja kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcija, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrola ispravnosti horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; Inspekcije zaštite životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita voda od zagađenja, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, zaštita od nejonizirajućeg zračenja, planiranje, koordinacija, informisanje, edukacija kao i nalaganje mera zaštite životne sredine i drugo; prosvetnog inspekcijskog nadzora; kontrolu utvrđivanja i naplate lokalnih javnih prihoda; obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja koji obuhvataju: sve proceduralno propisane poslove na pripremi budžeta, uključujući i izradu nacrta budžeta Grada; sve proceduralno propisane poslove na izvršenju budžeta; finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora, koje posebno obuhvata analizu gotovinskih tokova plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, i definisanje kvota definisanih obaveza i plaćanja; upravljanje gotovinskim sredstvima koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, likvidnošću i finansijskim sredstvima; poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko-materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori; kontrolu rashoda, koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava; upravljanje dugom; budžetsko računovodstvo i izveštavanje koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći; finansijsko izveštavanje u propisanoj formi; računovodstvenu metodologiju kroz izradu opštih i posebnih akata; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta, koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana i raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava; pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana; izradu nacrta finansijskih planova u postupku pripreme budžeta Grada po funkcijama i korisnicima budžeta; praćenje zakonitog i namenskog korišćenja sredstava budžeta za funkcije i korisnike budžeta koji su u nadležnosti odeljenja kao i realizaciju planova po funkcijama koji su u nadležnosti odeljenja; pripremu nacrta akata iz oblasti finansija i računovodstva; poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti; obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na: utvrđivanje poreza na imovinu fizičkih lica, poreza na imovinu pravnih lica, naknade za lokalnu komunalnu taksu za isticanje firme na poslovnom prostoru, kao i naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; rešavanje po žalbama poreskih obveznika u prvom stepenu i dostavljanje žalbe na dalju nadležnost drugostepenom organu; rešavanje po zahtevima za povraćaj i preknjižavanje sredstava; redovnu i prinudnu naplatu; vođenje postupaka po zahtevima za odlaganje plaćanja poreskog duga i druge poslove u skladu sa zakonom.

Kabinet gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova koji se odnose na: pripremu radnih i protokolarnih sastanke izabranih i postavljenih lica u organima Grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza i koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada; organizovanje prijema stranaka radi neposrednog obraćanja izabranim i postavljenim licima u organima Grada; organizovanje protokola povodom prijema domaćih i stranih predstavnika, kulturnih i sportskih događanja, dodeljivanje javnih priznanja i nagrada kao i druge protokolarne poslove; odbranu i vanredne situacije, odnose sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad Gradonačelnika i Kabinet.

RUKOVOĐENJE ORGANIZACIONIM JEDINICAMA

Gradskom upravom rukovodi načelnik, kao službenik na položaju.

Rukovođenje radom osnovnih i unutrašnjih organizacionih jedinica

Radom osnovnih i unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:

- načelnik odeljenja

- šef odseka i

- šef kancelarije.

Raspoređivanje rukovodilaca organizacionih jedinica

Rukovodioce organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave. 

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica odgovaraju za svoj rad načelniku Gradske uprave.

Za svoj rad i rad unutrašnje organizacione jedinice kojom rukovode, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica neposredno su odgovorni načelniku odeljenja, u čijem je sastavu unutrašnja organizaciona jedinica.

Rukovođenje radom posebne organizacione jedinice

Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef Kabineta.

Šef kabineta i zaposleni na radnim mestima u Kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost Gradonačelnika.

Šef kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

5. MEĐUSOBNI ODNOSI ORGANIZACIONIH JEDINICA

Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

Pravilnik sadrži radna mesta na položajima, izvršilačka radna mesta i radna mesta na kojima rade nameštenici.

 

 

 

Zvanje

Broj radnih mesta

Broj službenika

Službenik na položaju - I grupa

1 radno mesto

1 službenik

Službenik na položaju - II grupa

1 radno mesto

1 službenik

Službenici - izvršioci

Broj radnih mesta

Broj službenika

Samostalni savetnik

33

33

Savetnik

36

49

Mlađi savetnik

16

18

Saradnik

20

26

Mlađi saradnik

2

2

Viši referent

26

46

Referent

1

1

Mlađi referent

0

0

Ukupno:

133 radna mesta

175 službenika

Nameštenici

Broj radnih mesta

Broj nameštenika

Prva vrsta radnih mesta

0

0

Druga vrsta radnih mesta

0

0

Treća vrsta radnih mesta

1

1

Četvrta vrsta radnih mesta

7

8

Peta vrsta radnih mesta

0

0

Šesta vrsta radnih mesta

 

 

Ukupno:

8 radnih mesta

9 nameštenika

 

6. SIMPTOMI ZARAZNE BOLESTI COVID-19

COVID-19 je novi soj korona virusa koji je Svetska zdravstvena organizacija proglasila za javnu zdravstvenu pretnju od međunarodnog značaja. Uzimajući u obzir najnovije dostupne naučne dokaze i zdravstvene podatke, kao i preporuke stručnjaka, SARS-CoV-2 razvrstan je kao humani patogen iz rizične grupe 3 (Direktiva Komisije (EU) 2020/739 od 3. juna 2020. godine).

Na osnovu trenutnih saznanja stručnjaka procenjuje se da je period inkubacije COVID-19 između 2 i 14 dana. Ako je osoba bila u kontaktu sa nekim kome je potvrđen CORONA virus, a nakon 14 dana ostane zdrav to znači da nije inficiran ovim virusom.

Tokom trajanja inkubacije u periodu od 14 dana osobi koja ima infekciju COVID-19 mogu se razviti simptomi kao što su:

- kašalj;

- otežano disanje;

- povišena temperatura;

- groznica,

- glavobolja,

- gubitak čula ukusa i mirisa.

Ova infekcija može da izazove ozbiljnije zdravstvene posledice kod lica sa oslabljenim imunološkim sistemom, starijih i onih sa hroničnim zdravstvenim problemima kao što su dijabetes, rak, hronična bolest pluća i dr.

Dva najčešća načina širenja COVID-19 su:

- direktnim kontaktom, kapljično sa osobe koja je inficirana virusom;

- indirektno, dodirom preko kontaminiranih površina na kojima virusi mogu određeno vreme da prežive (dodirivanjem površina i predmeta, a zatim dodirivanjem sopstvenih usta, nosa ili očiju).

Koliko dugo virus može preživeti zavisi od niza faktora, kao što su:

- na kojoj površini se nalazi;

- da li je izložen sunčevoj svetlosti;

- razlike u temperaturi i vlažnosti.

7. PREVENTIVNE MERE I AKTIVNOSTI ZA SPREČAVANJE POJAVE ZARAZNE BOLESTI

U Gradskoj upravi na svakom radnom mestu u radnoj okolini obavezna je primena sledećih preventivnih mera:

Preventivna mera

Aktivnosti

Zaduženje za sprovođenje mere

Zaduženje za kontrolu sprovođenja mera i aktivnosti

Informisanje zaposlenih

Putem elektronske pošte zaposlenima dostaviti pisane instrukcije i uputstva o merama i postupcima za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti, koji sadrže informaciju o simptomima zarazne bolesti

Načelnik Odeljenja

Lice za bezbednost i zdravlje na radu

Beskontaktno merenje temperature

Merenje temperature pri dolasku na posao i jedanput u toku radnog vremena

Obezbeđenje na ulazu u objekat

Neposredni rukovodilac

Nošenje zaštitne maske

Obavezno nošenje zaštitne maske (tako da maska prekriva usta, nos i bradu) u svim zatvorenim radnim i pomoćnim prostorijama

Spreči ulazak u objekat i prostorije Gradske uprave licima bez zaštitne maske

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

Služba obezbeđenja

Neposredni rukovodilac

Održavanje lične higijene

Obezbeđivanje zaposlenima dovoljne količine sapuna, ubrusa, tekuće vode i dezinfekcionih sredstava na bazi alkohola za pranje ruku

Odsek za zajedničke poslove Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno - pravne poslove

Neposredni rukovodilac

 

Redovno i pravilno pranje ruku sapunom i vodom najmanje 20 sekundi

Držati minimalno rastojanje od dva metra u odnosu na druga lica

Odeljenje za objedinjene javne nabavke i lokalno ekonomski razvoj

Neposredni rukovodilac

Svi zaposleni

Međusobno rastojanje

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

Ograničen broj prisutnih lica u prostoriji

Ograničiti grupne poslovne sastanke na 10 lica i u trajanju od 30 minuta (ako nije moguće obezbediti fizičku distancu od dva metra)

Organizator poslovnog sastanka

Organizator poslovnog sastanka

Zabranjeno je rukovanje prilikom poslovnih susreta

Svi zaposleni

Organizator poslovnog sastanka

Smanjiti neposredne kontakte

Komunikaciju obavljati putem telefona, konferencijskih poziva

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

 

Održavanje radnih i pomoćnih prostorija

Sprovoditi pojačanu higijenu i dezinfekciju radnih i pomoćnih prostorija i opreme za rad (kao što su toaleti, kvake na vratima, fiksni telefoni, računarska oprema)

Redovno uklanjanje otpada i smeća (kante za smeće obložene plastičnom kesom) iz prostorija tako da se mogu isprazniti bez kontakta sa sadržajem

Vođenja evidencije o dezinfekciji radnih i pomoćnih prostorija

Prostorije u kojima se zateklo zaraženo lice, dezinfikovati i UV lampama

Odsek za zajedničke poslove Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno - pravne poslove

Neposredni rukovodilac

Odsek za zajedničke poslove Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno - pravne poslove

Neposredni rukovodilac

Odsek za zajedničke poslove Odeljenja za opšte, zajedničke i normativno - pravne poslove

Lice za bezbednost i zdravlje na radu

U toku radnog vremena redovno provetravati radne prostorije

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

Pre napuštanja radnog mesta, radno mesto i sredstva za rad ostaviti u stanju da ne ugrožavaju druge zaposlene

Svi zaposleni

Neposredni rukovodilac

 

8. MERE I AKTIVNOSTI ZA POSTUPANJE U SLUČAJU POJAVE ZARAZNE BOLESTI I SPREČAVANJE ŠIRENJA

8.1. Pojava simptoma zarazne bolesti COVID-19 kod zaposlenih

Na početku bolesti simptomi mogu da budu blagi, iz kojih razloga zaposleni sa povišenom temperaturom (iznad 37°C) i/ili respiratornim simptomima (kao što su kašalj, otežano disanje i groznica) i ako je bio u kontaktu sa obolelim van radnog okruženja, treba da prijavi postojanje simptoma neposrednom rukovodiocu.

Neposredni rukovodilac zaposlenog koji ima simptome bolesti treba odmah da informiše da se javi u kovid ambulantu matičnog doma zdravlja u kome se zaposleni leči.

U toj ambulanti će zaposlenom sa navedenim simptomima biti urađena dijagnostika, odnosno rendgenski pregled pluća, krvna slika, izmerena temperatura, urađen brzi test ili PCR test. Tek nakon toga, i uz konsultaciju sa lekarima iz doma zdravlja, zaposleni treba da se javi u trijažnu službu gde će lekari te zdravstvene ustanove odrediti dalji način lečenja.

Zaposleni kod koga nije potvrđen COVID-19 i kome nije potrebno lečenje i samoizolacija, po predlogu lekara se vraća na posao. Zaposleni kome je lekar odredio testiranje, nakon dobijenih rezultata o ishodu testiranja obaveštava neposrednog rukovodioca i ako je test pozitivan nastavlja lečenje, a ako je test negativan vraća se na posao. Posle prijave zaposlenog sa simptomima zaraze od COVID-19 treba pratiti pojavu simptoma zarazne bolesti kod ostalih zaposlenih i postupiti prema preporuci epidemiologa.

Zaposleni su dužni da se pridržavaju propisanih procedura za sprečavanje širenja epidemije zarazne bolesti.

Zaposleni je dužan da u skladu sa članom 103. Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", br. 24/05, 61/05, 54/09, 32/13, 75/14, 13/17 - US, 113/17 i 95/18 - autentično tumačenje), obavesti poslodavca o privremenoj sprečenosti za rad, a prema članu 161. Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Službeni glasnik RS", broj 25/19) po prestanku razloga sprečenosti za rad lekar izdaje zaposlenom izveštaj o privremenoj sprečenosti za rad (doznaka) koji dostavlja Sekretarijatu ministarstva, Službi za upravljanje kadrovima.

Postupak prijave simptoma i utvrđivanje COVID-19 prikazani su na šemi br. 1.

Šema br. 1: Postupak prijave simptoma i utvrđivanje COVID-19

8.2. Aktivnosti za sprečavanje širenja COVID-19

Ako se potvrdi da zaposleni ima COVID-19, tada neposredni rukovodilac u saradnji sa licem za bezbednost i zdravlje na radu organizuje obavljanje poslova tako da se zaposleni koji su boravili u prostorijama u kojima je bio prisutan zaraženi zaposleni premeštaju u druge prostorije dok se ne izvrši dezinfekcija tih prostorija. Zaposleni se mogu vratiti na rad tek kada se izvrši dezinfekcija prostorija u kojima je boravio zaraženi zaposleni. Dalje, lice za bezbednost i zdravlje na radu identifikuje kontakte zaraženog zaposlenog sa drugim zaposlenima i sa strankama i prati pojavu simptoma kod zaposlenih koji su bili u bliskom kontaktu. Po saznanju za potvrđeni pozitivni slučaj zaraze zaposlenog, lice za bezbednost i zdravlje na radu vrši stalnu komunikaciju sa epidemiologom i Zavodom za javno zdravlje, kako bi predložio mere za poboljšanje.

Postupak nakon potvrđenog slučaja COVID-19 u Gradskoj upravi, a radi sprečavanja širenja zarazne bolesti prikazan je na šemi br. 2.

Šema br. 2: Postupak nakon potvrđenog slučaja COVID-19 radi sprečavanja širenja

9. OBAVEZE ZAPOSLENIH I RADNO ANGAŽOVANIH LICA

Svi zaposleni i radno angažovana lica u Gradskoj upravi obavezni su da:

1) pre ulaska u prostorije Gradske uprave i jedanput u toku rada obave beskontaktno merenje temperature;

2) pre ulaska u poslovni prostor, izvrše obaveznu dezinfekciju ruku i obuće;

3) dezinfikuje opremu za rad koju koristi (radni sto, telefon, tastatura i sl.) u toku rada;

4) namenski i pravilno koriste zaštitne maske tako da ista prekrije nos, usta i bradu;

5) dodatno brinu o svojoj higijeni tako što će redovno i pravilno prati ruke sapunom i vodom najmanje 20 sekundi;

6) drže minimalno rastojanje od dva metra u odnosu na druga lica;

7) obavezno obaveste neposrednog rukovodioca ukoliko posumnjaju na simptome COVID-19 kod sebe, kod drugih zaposlenih ili članova svoje porodice;

8) pre napuštanja radnog mesta, da radno mesto i sredstva za rad ostave u stanju da ne ugrožavaju druge zaposlene.

10. KAZNENE ODREDBE

Novčanom kaznom od 10.000 do 20.000 dinara kazniće se za prekršaj zaposleni:

1) ako ne primenjuje propisane mere za bezbedan i zdrav rad, ako nenamenski koristi sredstva za rad i opasne materije ili ako ne koristi propisana sredstva i opremu za ličnu zaštitu na radu ili ako sa njima pažljivo ne rukuje, ako samovoljno isključuje, menja ili uklanja bezbedonosne uređaje na sredstvima za rad. (Član 35. Zakona).

2) ako, u skladu sa svojim saznanjima, odmah ne obavesti poslodavca o nepravilnostima, nedostacima, štetnostima, opasnostima ili drugoj pojavi koja bi na radnom mestu mogla da ugrozi njegovu bezbednost i zdravlje ili bezbednost i zdravlje drugih zaposlenih (Član 36. Zakona)

Nadzor nad primenom ovih propisa, tehničkih i drugih mera koje se odnose na bezbednost i zdravlje na radu, kao i nad primenom mera o bezbednosti i zdravlja na radu utvrđenim aktom o proceni rizika, opštim aktom poslodavca, kolektivnim ugovorom ili ugovorom o radu, vrši ministarstvo nadležno za rad preko inspektora rada.

11. ZAKLJUČAK

Cilj ovog plana je da se u potpunosti primenjuju propisane preventivne mere zaštite zaposlenih kako bi smanjio rizik od pojave COVID-19 u Gradskoj upravi. Svi zaposleni i radno angažovana lica, a posebno oni koji su u neposrednom kontaktu sa strankama u obavezi su da se dosledno pridržavaju navedenih preventivnih mera, kao odgovor na pojavu zaraze.

Odluke nadležnog organa su sastavni deo Plana primene mera.

12. ZAVRŠNE ODREDBE

Ovaj Plan stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Zaječara, a objavljuje se i u "Službenom listu grada Zaječara" i na internet prezentaciji grada Zaječara.