ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA BORA

("Sl. list grada Bora", br. 35/2020 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskoj upravi grada Bora, utvrđuje se delokrug, unutrašnja rganizacija, način rukovođenja, odnosi sa drugim organima, sredstva za rad, finansiranje, javnost rada i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Gradske uprave grada Bora (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa, kao i da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.

Gradska uprava je dužna da u svom radu sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.

Član 3

Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta i propisa Grada.

Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana.

Član 4

Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan javnoj kontroli građana, na način utvrđen zakonom i Statutom Grada.

Član 5

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno, prema pravilima struke, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Član 6

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupština grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

Član 8

Za vršenje srodnih poslova Gradske uprave, kao i za vršenje poslova državne uprave koji su Gradskoj upravi povereni zakonom, u Gradskoj upravi grada Bora obrazuju se odeljenja i služba.

Član 9

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova, pune uposlenosti i odgovornosti zaposlenih, u okviru odeljenja kao osnovnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice kao odseci i grupe.

Za obavljanje srodnih poslova, sa više od tri zaposlenih može se obrazovati odsek, a grupa (kancelarija) se može obrazovati za obavljanje poslova iste vrste ili međusobno povezanih normativno - pravnih, studijsko - analitičkih i projektno-planskih poslova sa najmanje tri zaposlena, što se bliže reguliše Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, koji donosi Gradsko veće grada Bora na predlog načelnik Gradske uprave.

Odlukom Skupštine grada može se svim ili pojedinim mesnim zajednicama ili drugim oblicima mesne samouprave poveriti vršenje određenih poslova iz izvornog delokruga lokalne samouprave polazeći od toga da su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život građana tog područja, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 5. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 10

U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće organizacione jedinice, i to:

1. Odeljenje za finansije i javne nabavke,

2. Odeljenje za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko-pravne i stambene poslove,

3. Odeljenje za privredu i društvene delatnosti,

4. Odeljenje za upravu i opšte i poslove,

5. Odeljenje za inspekcijske poslove,

6. Odeljenje komunalne milicije,

7. Odeljenje poreske administracije,

8. Služba za skupštinske poslove i

9. Kabinet gradonačelnika.

Član 11

Odeljenje za finansije i javne nabavke obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja, a posebno su: svi proceduralno propisani poslovi na pripremi budžeta, sve do izrade nacrte budžeta Grada; svi proceduralno propisani poslovi na izvršenju budžeta, podrazumevajući i davanje preporuka direktnim korisnicima sredstava budžeta i lokalnoj vlasti; finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora koji posebno obuhvata analizu gotovinskih tokova, plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, definisanje kvota preuzetih obaveza i plaćanja; upravljanje gotovinskim sredstvima koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, upravljanje likvidnošću, upravljanje finansijskim sredstvima; kontrolu rashoda koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava; upravljanje dugom; budžetsko računovodstvo i izveštavanje koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći; finansijsko izveštavanje pre svega u propisanoj formi; računovodstvenu metodologiju kroz izradu opštih i posebnih akata; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana, raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava u okviru odobrenih aproprijacija, pripreme i kompletiranja dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, izvršavanja zadataka koji se odnose na upravljanje imovinom države za koju je odgovoran direktni korisnik; propisivanje postupaka i procedura interne kontrole; poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanja sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori; pripremu nacrta i drugih akata iz oblasti finansija i računovodstva; poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti; obavlja poslove planiranja javnih nabavki, pripremanja konkursne-tenderske dokumentacije; poslove sprovođenja postupaka javnih nabavki i nabavki za organe Grada; poslove praćenja i izvešavanja o sprovedenim javnim nabavkama i nabavkama za organe Grada; poslove iz oblasti javnih nabavki za indirektne korisnike sa kojima se to posebno ugovori; usaglašavanja opštih akata sa propisima koji daju ovlašćenja za donošenje opštih akata lokalnoj samoupravi; odgovorno je za zakonitost opštih akata čije nacrte priprema, a koje donosi Skupština grada; pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja. Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru delokruga rada.

Član 12

Odeljenje za za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko-pravne i stambene poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu, donošenje, evidentiranje i čuvanje planskih dokumenata i urbanističkih planova; izdavanje potvrde o usklađenosti urbanističkog projekta sa urbanističkim planom; izdavanje informacije o lokaciji i lokacijske dozvole; pripremu planova za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama; u građevinskoj oblasti vrši poslove koji se odnose na izdavanje odobrenja za gradnju, prijavu početka gradnje, pribavljanja potrebne saglasnosti, mišljenja i rešenja u ime i za račun investitora o njegovom trošku i obezbeđenje tehničkog pregleda i izdavanje upotrebne dozvole; predlaganje nacrta akata koje donose organi opštine iz imovinsko- pravne oblasti, oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambene oblasti; neposredno sprovođenje propisa Skupštine grada u ovim oblastima; donošenje rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke; izdavanje rešenja za raskopavanje ulica, Odeljenje; određivanje javnog građevinskog zemljišta, davanje u zakup građevinskog zemljišta i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta; zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti Grada u skladu sa važećim propisima; vođenje evidencije i praćenje realizacije ugovora o zakupu nepokretnosti u javnoj svojini grada; upravljanje, korišćenje i raspolaganje nepokretnostima Grada; sprovođenje postupka eksproprijacije i komasacije; promet zemljišta i zgrada i druge imovinsko-pravne poverene poslove; prodaju stanova, obezbeđivanje stanova za potrebe organa Grada, kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama; pripremu nacrta propisa iz svoje oblasti; odnose sa stambenim zajednicama i vođenje registra stambenih zajednica i poslove iz stambene oblasti iz izvornog delokruga Grada; sprovođenje upravnog postupka za iseljenje bespravno useljenih lica iz stambenog i poslovnog prostora. Odeljenje vrši i poslove državne uprave koje Republika poveri Gradu; učestvuje u izradi programskog budžeta, utvrđivanju ciljeva i indikatora i izradi izveštaja o realizaciji programa, programskih aktivnosti i projekata iz svog delokruga rada. Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada Odeljenja. Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru delokruga rada.

Član 13

Odeljenje za privredu i društvene delatnosti priprema nacrt plana razvoja i strateške planove razvoja grada i prati njihovu realizaciju; učestvuje u izradi projekata kojima se podstiče ekonomski razvoj; vrši izradu i implementaciju strateških dokumenata; vrši pripremu i implementaciju projekata za odabrane prioritete grada; vrši uspostavljanje sistema spremnosti projektne dokumentacije; vrši aktivnosti na jačanju kapaciteta lokalnih aktera koji se bave razvojnim pitanjima; vrši druge aktivnosti radi promocije Grada i privlačenja investicija; vrši poslove koji se odnose na: zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti zanatstva, turizma, ugostiteljstva i drugim privrednim oblastima od interesa za Grada; vrši poslove praćenje cena u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan Grad; vrši poslove koji se odnose na robne rezerve; vrši poslove poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih i drugih nepogoda i poslove iz oblasti odbrane; vrši druge poslove u oblasti privrede koji budu utvrđeni kao poslovi Grada; priprema nacrte odluka iz komunalnih oblasti; prati i kontroliše prevoz putnika u linijskom saobraćaju, kontrolu prodaje karata u linijskom saobraćaju na gradskim i prigradskim linijama, van linijski prevoz putnika (taksi prevoz), uređuje režim i tehničko regulisanje saobraćaja i organizaciju saobraćaja; vrši nadzor nad radom javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad; prati donošenje planova i programa javnih preduzeća i njihovu realizaciju; obavlja upravne i druge poslove koji se odnose na oblast: obrazovanja, kulture, primarne zdravstvene zaštite, fizičke kulture, sporta, dečje, socijalne, boračke i invalidske zaštite i informisanja; obavlja poslove koji se odnose na održavanje veze sa Komesarijatom za izbeglice i druge poslove koji se odnose na status izbeglih, prognanih i interno raseljenih lica; vrši poslove koji se odnose na rodnu ravnopravnost; vrši poslove koji se odnose na zaštitu i unapređenje životne sredine, prirode i vazduha i prirodnih dobara u Gradu, zaštitu od buke i vibracija, zaštitu od jonizirajućih i nejonizirajućih zračenja, zaštitu od opasnih i štetnih materija na području Grada i poslove pripreme i implementacije ekoloških akcionih planova; obavlja poslove koji se odnose na praćenje stanja i kretanja u ustanovama društvenih delatnosti iz oblasti zdravstvene zaštite i planiranja porodice, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, sporta, društvene brige o deci i omladini, socijalne zaštite, učeničkog i studentskog standarda i kulture; vrši poslove koji se odnose na pripadnike nacionalnih manjina; obavlja stručne i administrativne poslove za budžetske fondove i druge vidove državne pomoći koje su u nadležnosti Grada; priprema nacrte propisa iz svoje oblasti; učestvuje u izradi programskog budžeta, utvrđivanju ciljeva i indikatora i izradi izveštaja o realizaciji programa, programskih aktivnosti i projekata iz svog delokruga rada. Odeljenje za privredu i društvene delatnosti vrši poslove i državne uprave u oblastima za koje je osnovano, a koje Republika poveri Gradu. Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada Odeljenja. Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru delokruga rada.

Član 14

Odeljenje za upravu i opšte poslove obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje rada i modernizaciju poslova Gradske uprave, primenu zakona i drugih propisa o opštem upravnom postupku u Gradskoj upravi; obaveštavanje građane o ostvarivanju njihovih prava u Gradskoj upravi; za Skupštinu grada, Gradonačelnika, Gradsko veće, Gradsku upravu i Gradsko pravobranilaštvo, sve ili pojedine poslove koji se odnose na: vođenje personalne evidencije i stručne poslove u vezi sa radnim odnosima; organizaciju rada pisarnice, organizaciju i koordinaciju rada gradskog uslužnog centra, korišćenje birotehničkih i drugih sredstava i opreme, informatike i AOP za potrebe organa Grada; bezbednost i zaštitu zdravlja zaposlenih i na zaštitu od požara; korišćenje i održavanje zgrada i prostora i obezbeđenje drugih uslova rada za Gradsku upravu; obezbeđivanje racionalnog korišćenja poslovnog prostora; prevoz motornim vozilima i druge servisne usluge; dostavu građanima putem kurirske službe; vođenja biračkih spiskova; rešavanje u upravnom postupku, ako propisima nije određeno koji je organ uprave stvarno nadležan za rešavanje u određenoj upravnoj stvari; učestvuje u izradi programskog budžeta, utvrđivanju ciljeva i indikatora i izradi izveštaja o realizaciji programa, programskih aktivnosti i projekata iz svog delokruga rada.

Za izvršavanje određenih poslova iz izvorne nadležnosti grada, kao i poverenih poslova državne uprave i stvaranje uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana na teritoriji naseljenih mesta obrazuju se mesne kancelarije.

Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:

Mesna kancelarija Brestovac, za naseljeno mesto Brestovac;

Mesna kancelarija Bučje, za naseljeno mesto Bučje;

Mesna kancelarija Gornjane, za naseljeno mesto Gornjane;

Mesna kancelarija Donja Bela Reka, za naseljeno mesto Donja Bela Reka;

Mesna kancelarija Zlot, za naseljeno mesto Zlot;

Mesna kancelarija Krivelj, za naseljeno mesto Krivelj;

Mesna kancelarija Luka, za naseljeno mesto Luka i Topla; 

Mesna kancelarija Metovnica, za naseljeno mesto Metovnica;

Mesna kancelarija Oštrelj, za naseljeno mesto Oštrelj;

Mesna kancelarija Slatina, za naseljeno mesto Slatina;

Mesna kancelarija Tanda, za naseljeno mesto Tanda;

Mesna kancelarija Šarbanovac, za naseljeno mesto Šarbanovac.

Poslovi mesne kancelarije za grad Bor obavljaju se u sedištu Gradske uprave.

Mesna kancelarija vrši poslove koji se odnose na obavljanje administrativno-tehnničke i druge poslove oko zborova građana koje organizuje Gradonačelnik ili predsednik Skupštine grada i dr.

U mesnim kancelarijama mogu se obavljati određeni poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora koji zaključuje Gradonačelnik sa predstavnikom organa, organizacija i ustanova za koje obavljaju poslove.

Mesne kancelarije mogu vršiti administrativne poslove za seoske mesne zajednice u Gradu, koje nemaju sekretara mesne zajednice, na osnovu rešenja načelnika Gradske uprave.

Mesne kancelarije vrše određene poslove za potrebe mesne zajednice koje im na osnovu dogovora sa savetom mesne zajednice poveri Skupština grada.

Odeljenje za upravu i opšte poslove vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 15

Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, u oblasti obrazovanja i vaspitanja, u oblasti trgovine van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i poslove prinudnog izvršenja, opšte i pravne poslove, u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, i to:

Komunalna inspekcija, obavlja poverene poslove, koji se odnose na nadzor nad trgovinom van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena i isticanja poslovnog imena.

Osim poverenih poslova komunalna inspekcija obavlja i inspekcijski nadzor nad izvršenjem zakona i gradskih propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti, i to: proizvodnjom i snabdevanjem korisnika odgovarajućim komunalnim proizvodom, pročišćavanjem i odvođenjem atmosferskih i otpadnih voda, održavanjem čistoće u gradskim i seoskim naseljima, uređenjem i održavanjem parkova, zelenih i rekreacionih površina, kao i drugih javnih površina, održavanjem i korišćenjem javne rasvete, uređenjem, održavanjem i korišćenjem pijaca, održavanjem bunara i javnih česmi, uređenjem i održavanjem gradske kafilerije i organizacijom službe za hvatanje pasa lutalica, održavanjem gradske i seoskih deponija, održavanjem i uređenjem grobalja, određivanjem uslova i načina postavljanja privremenih pokretnih prodajnih objekata, držanje domaćih životinja, kontrolom radnog vremena u ugostiteljskim i drugim objektima, vođenje upravnog postupka u predmetima komunalne inspekcije, obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Građevinska inspekcija obavlja poverene poslove koji se odnose na: vođenje upravnog i izvršnog postupka, donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji, donosi rešenja za uklanjanje objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole, sačinjava Program uklanjanja objekata, izvršava rešenja o uklanjanju objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole, donosi rešenja o obustavi radova ako se objekat ne gradi prema građevinskoj dozvoli, vrši nadzor nad korišćenjem objekata, obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Saobraćajna inspekcija obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva, i to: taksi prevoz putnika, linijski, vanlinijski i prevoz putnika za sopstvene potrebe, linijski, vanlinijski i prevoz stvari za sopstvene potrebe, kontrola važećih i overenih redova vožnje i druge dokumentacije u vezi sa obavljanjem delatnosti javnog prevoza putnika, kontrola izgrađenosti i opremljenosti autobuskih stajališta, postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza, kontrola javnog puta u eksploataciji sa aspekta bezbednosti saobraćaja na putu, kontrola postavljanja vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije, kontrola radova na izgradnji, rekonstrukciji i održavanju opštinskih puteva i ulica, njegovog dela i putnog objekta, kontrola stanja opštinskih puteva i ulica, njihovih delova i putnih objekata, kontrola zauzeća javnih saobraćajnih površina, kontrola uslova odvijanja saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama, kontrola korišćenja obale i vodnog prostora i postavljanje plovnih objekata, vođenja upravnog postupka, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa, prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave, pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor, druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:

- vođenje upravnog i izvršnog postupka i donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine u delu poverenih poslova, i to:

- nadzor nad objektima za koje odobrenje za gradnju izdaje grad, kontrola ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u pogledu zaštite životne sredine, nadzor zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja, nadzor u delu zaštite od buke od izvora koji se stavljaju u promet i korišćenje, nadzor nad sprovođenjem mera zaštite u postupcima procene uticaja na životnu sredinu, nadzor nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje grad izdaje dozvolu za upravljanje otpadom, nadzor nad upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom za postrojenja i aktivnosti za koje dozvolu za upravljanje ambalažnim otpadom izdaje nadležni organ grada, nadzor u delu zaštite od nejonizujućih zračenja u objektima za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ grada, nadzor nad sprovođenjem mera neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih prirodnih dobara koji su aktom grada proglašeni zaštićenim područjima,

- nadzor u oblasti upravljanja hemikalijama, odnosno nad obavljanjem delatnosti prometa odnosno korišćenja naročito opasnih hemikalija za koje dozvolu izdaje nadležni organ grada, nadzor nad postrojenjima i aktivnostima koji podležu izdavanju integrisane dozvole (IPPC) za koje odobrenje za izgradnju ili upotrebnu dozvolu izdaje nadležni organ grada, postupanje po zahtevima energetskih subjekata za donošenje izveštaja o ispunjenosti uslova u pogledu zaštite životne sredine za obavljanje energetske delatnosti i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona iz oblasti zaštite životne sredine.

Prosvetna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona i drugih propisa iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i vrši kontrolu nad radom ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u delu poverenih poslova, i to:

- postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata, ostvarivanje zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno staratelja i zaposlenih, ostvarivanje prava i obaveza zaposlenih, učenika i njihovih roditelja, obezbeđenje zaštite deteta i učenika i zaposlenih od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i stranačkog organizovanja i delovanja u ustanovi, postupka upisa i poništava upis u školu ako je obavljen suprotno ovom zakonu, ispunjenost propisanih uslova za sprovođenje ispita, propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđuje činjenice u postupku poništavanja javnih isprava koje izdaje ustanova, u postupku verifikacije po nalogu Ministarstva, ispituje ispunjenost uslova u slučaju obustave rada ili štrajka u ustanovi organizovanog suprotno zakonu i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Budžetska inspekcija obavlja poslove koji se odnose na: kontrolu primene zakona i pratećih propisa u oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava kod direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta grada, javnim preduzećima osnovanim od strane grada, pravnim licima nad kojima grad ima direktni ili indirektnu kontrolu nad više od polovine (50%) kapitala ili više od 50% glasova u nadzornom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od polovine (50%) ukupnog prihoda, pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada za određenu namenu, pravnih lica i drugih subjekata koji koriste sredstva budžeta grada na osnovu zaduživanja, subvencija i ostale državne pomoći u bilo kom obliku i kontrolu obračunavanja, evidentiranja i naplaćivanja prihoda koje vršenjem svoje delatnosti ostvaruju organi, organizacije, fondovi i preduzeća grada i preduzimanje zakonom propisanih mera prema prekršiocima za utvrđene nezakonitosti;

Interni revizor obavlja poslove koji se odnose na: internu kontrolu u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem i Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima, standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje revizije u javnom sektoru i međunarodnim standardima interne revizije.

Član 15a

Odeljenje komunalne milicije obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u jedinici lokalne samouprave, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja; drugi poslovi, u skladu sa zakonom.

Održavanjem reda komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost smatra se održavanje reda, naročito, u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.

Poslovi vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada ne odnose se na nadležnosti inspekcije utvrđene zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i zakonom kojim se uređuju putevi.

Komunalna milicija pruža pomoć drugim organizacionim jedinicama uprave, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije) kao i vršiocu komunalne delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara.

Pored pomoći u izvršenju, komunalna milicija ostvaruje saradnju sa ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti i u pogledu međusobnog obaveštavanja, razmene informacija, razmene podataka, preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti, kao i zajedničkog korišćenja sredstava, uređaja i opreme koje može da obezbedi ovlašćena organizacija ili vršilac komunalne delatnosti uz prethodno pribavljenu saglasnost ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave.

Član 16

U Odeljenju poreske administracije izvršavaju se poslove u vezi izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave, i to: prijem, obrada, kontrola i unos podataka iz poreskih prijava; utvrđivanje rešenjem obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje (samooporezivanje); evidentiranja utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije u skladu sa propisima; knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; poslovi poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; poslovi obezbeđenja naplate poreske obaveze; poslovi redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; poslovi obračunavanja kamata i prinudne naplate izvornih prihoda koji su preuzeti od JP Direkcija za izgradnju Bora nakon likvidacije; poslovi obračunavanja kamata i prinudne naplate doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta; poslovi prinudne naplate poreskog duga po osnovu duga za naknadu za korišćenje građevinskog zemljišta; pokretanja postupka stečaja; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; dostavljanja izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; poslovi prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; poslovi pružanja pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim poreskim odeljenjima lokalne poreske administracije; poslovi vođenja jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primene jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode, poslovi primene metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda, poslovi čuvanja službene tajne u poreskom postupku, poslovi u vezi povraćaja više ili pogrešno naplaćenih lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja, poslovi davanja besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda (servis poreskih obveznika), poslovi u vezi produženja roka za podnošenje poreskih prijava; poslovi izdavanja uverenja i potvrda u vezi lokalnih javnih prihoda; poslovi izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi lokalnih javnih prihoda i drugi poslovi iz delokruga lokalne poreske administracije. Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada Odeljenja. Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 17

(Brisan)

Član 18

Služba za skupštinske poslove obavlja poslove koji se odnose na: stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće i njihovih radnih tela, Gradonačelnika i radnih tela koja on obrazuje (imenuje), a koji se odnose na pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, arhiviranje, čuvanje izvornih dokumenata, izradu zapisnika i vođenje evidencije o održanim sednicama, predstavkama i pritužbama građana, izboru, imenovanjima i odlikovanjima; davanje pravnih mišljenja i obavljanje normativno-pravnih poslova za potrebe predsednika Skupštine grada i odbornike, Gradonačelnika i Gradskog veća, a koji nisu u nadležnosti odeljenja Gradske uprave, kao i u vezi sa drugim pitanjima funkcionisanja sistema lokalne samouprave u Gradu, uključujući i poslove za mesne zajednice; vrši stručne i organizacione poslove u oblasti informisanja za Skupštinu, Gradonačelnika, Gradsko veće i Gradsku upravu, o stavovima i mišljenjima koja se iznose u javnost povodom donetih gradskih akata, informisanje odbornika u Skupštini; obezbeđivanje uslova za rad akreditovanih novinara u Skupštini; informativno- propagandnu aktivnost i druge stručne poslove u oblasti informisanja; vrši pripremne aktivnosti radi promocije Grada i privlačenja investicija; obavlja i poslove protokola za potrebe organa Grada i Gradske uprave; obavlja poslove umnožavanja materijala za potrebe organa Grada. Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada službe.

Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 19

Kabinet Gradonačelnika vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na: ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i Gradskog veća; pripremu za radne i druge sastanke gradonačelnika ne, zamenika gradonačelnika i Gradskog veća; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada; poslove interne kontrole; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada organa Grada; prijem stranaka, raspoređivanje akata i predmeta i sređivanje dokumentacije koja se odnosi na gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i Gradsko veće; poslove vezane za predstavke i pritužbe građana, odnosno pripreme i dostavljanja odgovora po istima; saradnju sa medijima; koordinira aktivnosti oko izrade programskog budžeta i rukovodi aktivnostima na izradi programa kapitalnih investicija, programa razvoja Grada, godišnjeg i srednjoročnog programa uređenja građevinskog zemljišta; obavlja poslove stručnog nadzora; učestvuje u izradi strategija, strateških i akcionih planova; učestvuje u pripremi projekata sa kojima aplicira grad kod domaćih ili inostranih i IPA fondova; učestvovanje u izradi i uređivanju glasila Grada, informatora Grada i drugih informativno- propagandnih materijala u Gradu; radi poslove koji se odnose na pripremu i ažuriranje internet sajta Grada.

Član 20

U Gradskoj upravi se mogu postaviti tri pomoćnika gradonačelnika za različite oblasti.

Administrativno-tehničke poslove za rad pomoćnika gradonačelnika obavljaju osnovne organizacione jedinice Gradske uprave, zavisno od oblasti u kojoj su angažovani.

Član 21

Pomoćnik Gradonačelnika:

1. pokreće inicijative za unapređenje i razvoj oblasti za koju je postavljen i za rešavanje pojedinih pitanja iz te oblasti, predlaže Gradonačelniku rešenja za pojedina pitanja iz te oblasti i učestvuje u realizaciji istih;

2. daje mišljenje o unapređenju i razvoju oblasti za koju je postavljen;

3. daje uputstvo nadležnim organima, službama, preduzećima i ustanovama pri rešavanju pojedinih pitanja iz oblasti za koju je postavljen;

4. sarađuje sa nadležnim ministarstvima i drugim nadležnim organima i institucijama Republike Srbije, Upravnog okruga i Grada koji su nadležni za rešavanje pitanja koja se odnose na oblast za koju je pomoćnik zadužen;

5. podnosi izveštaje i mišljenje na zahtev Gradonačelnika o svom radu i po pojedinim pitanjima iz oblasti za koju je postavljen.

Član 22

Pomoćnik Gradonačelnika mora da ima odgovarajuću školsku spremu i zanimanje u zavisnosti od oblasti za koju je zadužen.

Član 23

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Pomoćnici Gradonačelnika se postavljaju na period najduže dok traje mandat Gradonačelnika.

Pomoćnici Gradonačelnika mogu biti razrešeni pre isteka vremena na koje su postavljeni.

Odluku o razrešenju donosi Gradonačelnik.

Član 24

Razrešenjem Gradonačelnika prestaje i mandat pomoćnika Gradonačelnika.

III RUKOVOĐENJE

Član 25

Gradskom upravom rukovodi načelnik Gradske uprave, kao službenik na položaju.

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara gradonačelniku i Gradskom veću, u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Član 26

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na 5 godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 27

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 28

Gradsko veće može razrešiti načelnika odnosno zamenika načelnika Gradske uprave na obrazložen predlog najmanje jedne trećine članova Gradskog veća.

Član 29

Načelnik Gradske uprave:

- predstavlja i zastupa gradsku upravu,

- organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Gradske uprave,

- sačinjava predlog objedinjenog pravilnika o sistematizaciji Gradske uprave i drugih službi koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje,

- donosi opšte akte o radnim odnosima, o disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih, o zaštiti na radu zaposlenih i druga normativna akta, u skladu sa zakonom;

- raspoređuje zaposlene u Gradskoj upravi;

- rešava o pravima i obavezama iz radno- pravnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;

- vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi;

- podnosi Gradonačelniku i Gradskom veću izveštaj o radu Gradske uprave;

- rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom grada i drugim aktima Grada stavljeni u nadležnost.

Član 30

Kabinetom gradonačelnika rukovodi šef kabineta, odeljenjem rukovodi načelnik odeljenja, odsekom šef odseka, kancelarijom i gradskim uslužnim centrom koordinator kancelarije odnosno koordinator Gradskog uslužnog centra i grupom rukovodilac grupe.

Član 31

Zaposlene raspoređuje načelnik Gradske uprave, a bliži uslovi za njihovo raspoređivanje i premeštaj, utvrđuju se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 32

Načelnik Gradske uprave saziva kolegijum rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica u cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave.

Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.

Po potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druga izabrana, imenovana ili postavljena lica, kao i zaposlene u Gradskoj upravi, da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.

Član 33

Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju poslova.

IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE

1. Odnosi Gradske uprave prema drugim organima Grada

Član 34

Odnos Gradske uprave prema gradonačelniku i Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da gradonačelnika i Skupštinu Grada obaveštava o vršenju poslova, daje obaveštenja, objašnjenja, podatke i predloge iz svog delokruga koji su neophodni za rad gradonačelnika i Skupštine Grada.

Član 35

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom odlukom.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom Grada ili odlukom Skupštine Grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, uz nalog da se donesu novi akti, u skladu sa zakonom.

Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese nove akte, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta, ili odgovornosti rukovodioca.

2. Odnosi Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 36

Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke, da poštuju dostojanstvo tih lica i da čuvaju ugled Gradske uprave.

V PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 37

Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktima Gradske uprave ne mogu se za građane i pravna lica utvrđivati prava i obaveze koja nisu zasnovana na zakonu.

Član 38

Gradska uprava donosi pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave i njenih unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 39

U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada.

VI SUKOB NADLEŽNOSTI I IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 40

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.

Član 41

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

VII ZAŠTITA PRAVA ZAPOSLENIH

Član 42

Rešenjem se odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima službenika iz radnog odnosa, saglasno zakonu kojim se uređuje opšti upravni postupak, i ima karakter upravnog akta.

Član 43

Žalba se izjavljuje u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja, ako ovim zakonom nije određen kraći rok.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja samo kad je to zakonom izričito određeno.

Po podnetoj žalbi na rešenje odlučuje žalbena komisija.

Član 44

Žalbena komisija je kolegijalni organ koji u drugom stepenu odlučuje o žalbama službenika.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko Veće.

Član 45

Žalbena komisija odlučuje o žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa.

Žalbena komisija primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 30 dana od dana njenog prijema ako zakonom nije drukčije određeno.

Protiv odluke žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.

Član 46

Žalbena komisija je u svom radu samostalna i odlučuje u veću od tri člana.

Žalbena komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova veća i donosi Poslovnik o radu žalbene komisije.

Žalbena komisija ima svoj pečat, prema zakonu kojim se uređuje pečat državnih organa.

Član 47

Najmanje dva člana veća žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik i članovi žalbene komisije, imenuju se na pet godina i mogu da budu ponovo imenovani.

Imena članova žalbene komisije objavljuju se na internet prezentaciji jedinice lokalne samouprave.

Na internet prezentaciji jedinice lokalne samouprave objavljuju se mišljenja o pitanjima koja su najčešće predmet odlučivanja žalbene komisije, u skladu sa propisom o zaštiti podataka o ličnosti.

Članovi žalbenih komisija imaju pravo na naknadu za rad, čiju visinu određuje Gradsko Veće.

Član 48

Članu žalbene komisije dužnost člana žalbene komisije prestaje kad protekne vreme na koje je imenovan, ako podnese pismenu ostavku, kada ispuni uslove za starosnu penziju ili kada bude razrešen.

Umesto člana žalbene komisije kome je dužnost prestala pre vremena imenuje se novi, do okončanja mandata žalbene komisije.

Član 49

Predsednik ili član žalbene komisije će biti izuzet od vršenja dužnosti u pojedinačnom žalbenom postupku ukoliko postoji lični interes koji on, ili s njime povezano lice, može imati u vezi sa odlukom u čijem donošenju učestvuje.

Rešenje o izuzeću člana žalbene komisije donosi predsednik komisije.

Rešenje o izuzeću predsednika žalbene komisije donosi Gradsko Veće.

Protiv rešenja o izuzeću žalba nije dopuštena ali može da se pokrene upravni spor.

Član 50

Član žalbene komisije razrešava se ako nesavesno vrši svoje dužnosti ili ako je osuđen na kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koje ga čini nedostojnim dužnosti u žalbenoj komisiji.

Predsednik žalbene komisije razrešava se dužnosti predsednika ako je nesavesno ili neuspešno vrši.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali može da se pokrene upravni spor.

Član 51

Žalbena komisija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom Veću.

Član 52

Stručno-tehničke i administrativne poslove za žalbenu komisiju vrši Gradska uprava kod koje se obezbeđuju i sredstva za rad žalbene komisije.

VIII JAVNOST RADA

Član 53

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Javnost rada Gradska uprava obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način, utvrđen zakonom i drugim propisima.

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.

IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI I SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 54

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen državni stručni ispit, poseban stručni ispit propisan zakonom i potrebno radno iskustvo u struci.

Član 55

U pogledu prava obaveza i dužnosti zaposlenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji važe za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.

Zvanja zaposlenih lica i uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, kao i za raspoređivanje i premeštaj zaposlenih, utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji se primenjuju na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.

Član 56

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 57

Odluku o rasporedu radnog vremena zaposlenih u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave.

Član 58

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se iz budžeta Grada i budžeta Republike Srbije za poverene poslove, kao i iz ostalih prihoda, u skladu sa zakonom.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni se unose u budžet Grada.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

Danom stupanja na snagu ove Odluke, nastavljaju sa radom postojeće organizacione jedinice i rukovodioci organizacionih jedinica i organizacionih delova organizacionih jedinica Gradske uprave do donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave, u skladu sa odredbama ove Odluke.

Odredbe koje se odnose na Odeljenje za nadzor, planiranje i ekonomski razvoj u novom nazivu i sa novim opisom poslova i Odeljenje za inspekcijske poslove u delu koji se odnosi na komunalnu policiju počeće da se primenjuju kada se za to stvore uslovi u pogledu dobijanja potrebnih saglasnosti za povećanje broja zaposlenih u Gradskoj upravi i saglasnosti za prijem u radni odnos na neodređeno vreme pet lica sa visokom stručnom spremom i 8 lica sa srednjom stručnom spremom.

Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, raspoređivanje zaposlenih i zaključivanje ugovora o radu sa nameštenicima kojima se nastavlja njihov radni odnos, izvršiće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 60

Zaposleni u Gradskoj upravi, koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava u skladu sa Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 21/16).

Član 61

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad gradske uprave.

Član 62

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Opštinske uprave opštine Bor ("Službeni list opštine Bor", broj 19/16-prečišćen tekst i 13/17).

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Bora obuhvata:
1. Odluku o organizaciji Gradske uprave grada Bora ("Službeni list grada Bora", br. 14/19) iz ove odluke u prečišćeni tekst nije unet član 63. koji glasi: "Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora";
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Gradske uprave Grada Bora ("Službeni list opštine Bor", br. 27/19), iz ove odluke u prečišćeni tekst nije unet član 5. koji glasi: "Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora";
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Bora ("Službeni list grada Bora", br. 38/19) iz ove odluke u prečišćeni tekst nije unet član 4. koji glasi: " Zaposleni u Gradskoj upravi grada Bora-Odeljenju za planiranje i razvoj nastavaljaju sa radom na poslovima na kojima su sada raspoređeni u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Pravobranilaštvu grada Bora, stručnim službama i posebnim organizacijama grada Bora do prelaska petoro zaposlenih iz Gradske uprave grada Bora u JKP za stambene poslove "Bor", a preostali zaposleni biće raspoređeni unutar organizacionih jedinica Gradske uprave grada Bora.
Novi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Pravobranilaštvu grada Bora, stručnim službama i posebnim organizacijama grada Bora biće donet u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke." i član 5. koji glasi: "Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora";
4. Odluku o izmeni Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Bora ("Službeni list grada Bora", br. 4/20) iz ove odluke u prečišćeni tekst nije unet član 2. koji glasi: "Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora";