ODLUKA

O DAVANJU POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2015, 3/2016, 34/2016 i 29/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se uslovi, način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora koji je imovina grada Kragujevca, odnosno čiji su korisnici grad Kragujevac ili mesne zajednice, kao i način utvrđivanja visine zakupnine poslovnog prostora, na teritoriji grada Kragujevca, koje u zakup izdaju organi grada Kragujevca.

Član 2

Pod poslovnim prostorom u smislu ove odluke podrazumevaju se poslovne prostorije-nepokretnosti u okviru građevinskih objekata (u daljem tekstu: poslovne prostorije).

Član 3

Poslovni prostor se u skladu sa odredbama ove Odluke, može dati u zakup na određeno vreme, a najduže do 5 godina.

Izuzetno poslovne prostorije, mogu se dati u zakup na period duži od 5 godina, ali ne duže od 15 godina, u slučajevima propisanim ovom odlukom, što se posebno određuje odlukom o raspisivanju oglasa.

Član 4

Poslovni prostor se u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke, može dati u zakup, sa naknadom, putem javnog nadmetanja, a izuzetno i neposrednim pogodbom po beneficiranoj zakupnini, uz ispunjenje posebnih uslova propisanih ovom odlukom.

Član 5

Poslovni prostor se ne može dati u podzakup.

II DAVANJE U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA

1. Uslovi i postupak davanja u zakup putem javnog nadmetanja

Član 6

Gradsko veće donosi Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja, na osnovu informacije o raspoloživim, odnosno slobodnim poslovnim prostorijama, koju daje gradska uprava nadležna za poslove evidencije poslovnog prostora (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava).

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- podatke, odnosno bližu identifikaciju poslovne prostorije čije se davanje u zakup oglašava (adresa, površina, zona u kojoj se nalazi i sl.),

- početnu licitacionu cenu,

- visinu licitacionog koraka,

- rok na koji se poslovna prostorija daje u zakup,

- napomenu da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja, odnosno delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- visinu depozita,

- visinu sredstava obezbeđenja,

- ovlašćenje Komisiji da na osnovu Odluke iz stava 1. ovog člana, u roku od sedam dana, od dana dostavljanja iste, raspiše Oglas za davanje poslovnih prostorija u zakup.

Visina licitacionog koraka iz stava 2. alineje 3. ovog člana iznosi minimalno 100,00 (sto) a maksimalno 500,00 (petstotina) dinara, a što se utvrđuje Odlukom iz stava 1. ovog člana.

Gradsko veće odlukom iz stava 1. ovog člana, može odlučiti da se raspiše jedan Oglas za davanje u zakup i većeg broja poslovnih prostorija.

Član 7

Komisija, u skladu sa aktom iz člana 6. ove Odluke raspisuje Oglas za davanje u zakup poslovne prostorije, odnosno poslovnih prostorija putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: Oglas).

Oglas iz stava 1. ovog člana, obavezno se, objavljuje na zvaničnom sajtu grada Kragujevca, kao i u najmanje jednom štampanom mediju.

Član 8

Oglas iz člana 7. Odluke sadrži:

- naziv organa i korisnika nepokretnosti koja se daje u zakup u javnoj svojini (naziv zakupodavca);

- bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);

- opis nepokretnosti u javnoj svojini koja se daje u zakup;

- uslove pod kojima se nepokretnost u javnoj svojini daje u zakup (rok trajanja zakupa i dr.);

- obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu i namenu;

- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja;

- način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja;

- vreme i mesto uvida u dokumentaciju, odnosno uslove otkupa iste;

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost u javnoj svojini može dati u zakup;

- visinu i način polaganja depozita, odnosno visinu i vreme trajanja bankarske garancije;

- rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju;

- naznaku da se u prijavi, obavezno navodi broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita;

- datum i vreme razgledanja nepokretnosti koja se daje u zakup.

Član 9

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija, odnosno postupak javnog nadmetanja u skladu sa odredbama ove Odluke sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja u zakup poslovnih prostorija (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana svojim aktom obrazuje Gradsko veće.

Aktom o obrazovanju Komisije iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se sastav, zadaci, odnosno nadležnost Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 10

Učesnici javnog nadmetanja mogu biti sva fizička i pravna lica koja su kod nadležnog organa registrovana za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup.

U postupku javnog nadmetanja ne mogu učestvovati članovi Komisije iz člana 9. ove Odluke i njihovi zamenici, kao i bivši zakupci koji nisu izmirili svoja dugovanja prema Gradu po osnovu zakupa (zakupnina, naknada za izvršene komunalne usluge i dr.).

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da podnesu prijavu za učešće na javnom nadmetanju Komisiji, u pisanom obliku, najkasnije u roku od 24 časa pre časa koji je određen za početak javnog nadmetanja.

Prijava obavezno sadrži: dokaz o uplati depozita, iznos zakupnine koja se nudi, za fizička lica: ime i prezime, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika, adresu, broj lične karte, jedinstveni broj građana, naziv radnje, matični broj, za pravna lica: naziv i sedište, kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa, kao i punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave.

Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, a nepotpune ili neblagovremene prijave, se odbacuju.

Član 11

Učesnici javnog nadmetanja obavezni su da radi učešća u postupku javnog nadmetanja uplate depozit u visini od 100% jedne mesečne zakupnine, određene po početnoj licitacionoj ceni utvrđenoj članom 27. ove Odluke.

Član 12

U slučaju da je za učestvovanje na javnom nadmetanju podneta samo jedna prijava, odnosno ako se na javnom nadmetanju pojavi samo jedan učesnik, postupak javnog nadmetanja smatraće se uspelim ako učesnik prihvati početni ili drugi iznos zakupnine koji nije manji od početnog.

Ukoliko podnosilac prijave ne prihvati početnu visinu zakupnine ili bude izabran za najpovoljnijeg ponuđača, a ne zaključi ugovor o zakupu, gubi pravo na vraćanje depozita.

Član 13

Predsednik Komisije po otvaranju postupka javnog nadmetanja utvrđuje i zapisnički konstatuje:

- imena fizičkih lica, odnosno preduzetnika sa nazivom radnje, odnosno nazive pravnih lica koja su ispunila uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- imena onih koji nisu ispunili uslove za učešće na javnom nadmetanju,

- ko je od licitanata lično prisutan,

- ko od lica koja su prisutna ima ovlašćenje da u ime i za račun licitanta može da učini ponudu, odnosno da preduzima radnje u postupku javnog nadmetanja,

- po potrebi i druge činjenice.

Član 14

O radu Komisije iz člana 9. ove Odluke vodi se zapisnik.

U zapisnik se unosi ceo tok postupka, vreme početka licitacije, sastav Komisije, lica koja prisustvuju i u kom svojstvu, odsustva prijavljenih učesnika sa licitacije, konstataciju da li su podnete prijave blagovremene, potpune i uredne. U slučaju postojanja neblagovremenih, neurednih i nepotpunih prijava Komisija ih neće razmatrati što se zapisnički konstatuje.

Član 15

Predsednik Komisije, objavljuje početni iznos zakupnine i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Svaki učesnik na javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije pita tri puta učesnike javnog nadmetanja, da li neko od učesnika daje ponudu sa većim iznosom od u tom momentu, najvećeg ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos, od do tada ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja, daju ponude sa iznosima većim, od onog koji sadrži poslednja učinjena ponuda.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije, niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu, od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos zakupnine, ime ponuđača i da je licitacija završena.

Član 16

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odmah, potpiše izjavu da je ponudio najviši iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije, poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko prvi sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije konstatuje, da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, a što se potom unosi u zapisnik.

Komisija nakon toga sačinjava i dostavlja izveštaj Gradskom veću da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, na osnovu koga Gradsko veće donosi Odluku o ponovnom raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije.

Ponuđačima iz stava 2. i 3. ovog člana, ukoliko odbiju da potpišu izjave, položeni depozit se ne vraća.

Član 17

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše izjavu iz člana 16. ove Odluke, predsednik Komisije objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik kao i da unesu svoje eventualne primedbe na tok postupka.

Na zahtev učesnika licitacije predsednik Komisije odmah uručuje primerak zapisnika o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Član 18

Komisija je obavezna da odmah, po okončanju postupka javnog nadmetanja izradi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu uruči učesnicima javnog nadmetanja.

Član 19

Učesnici javnog nadmetanja mogu da, u roku od 3 dana od dana kada je postupak javnog nadmetanja sproveden, podnesu prigovor Komisiji na Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a preko nadležne gradske uprave.

Član 20

Komisija je obavezna da u roku od 7 dana od dana prijema prigovora iz člana 19. ove Odluke, isti razmotri i donese odgovarajuću Odluku.

Stručne i administrativno-tehničke poslove u postupku rešavanja po prigovoru za Komisiju, obavlja nadležna gradska uprava.

Rešavajući po prigovoru Komisija, može:

- odbaciti prigovor, ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenih lica, ili ukoliko je neblagovremen,

- odbiti prigovor kao neosnovan,

- usvojiti prigovor i poništiti Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak.

Član 21

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je konačna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajući po prigovoru Komisija isti odbacila, odnosno odbila.

Član 22

U slučaju da se prigovor usvoji i poništi Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak, Gradsko veće će na predlog Komisije, doneti Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije za koju je poništena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništen sprovedeni postupak, u roku od 7 dana od dana dostavljanja predloga Komisije.

2. Odluka i Ugovor o davanju u zakup poslovne prostorije

Član 23

Gradsko veće, na osnovu konačne Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, donosi Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije, učesniku utvrđenom Odlukom o izboru.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o fizičkom, odnosno pravnom licu kome se poslovna prostorija daje u zakup,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja se daje u zakup,

- visinu izlicitirane zakupnine,

- delatnost koja se može obavljati u poslovnoj prostoriji,

- rok trajanja zakupa,

- konstataciju da se sredstva uplaćena na ime depozita imaju smatrati delom sredstava obezbeđenja Ugovora koji će se zaključiti sa najpovoljnijim ponuđačem,

- uslove i način korišćenja poslovne prostorije koja se daje u zakup,

- naznaku da se poslovna prostorija daje u zakup u viđenom stanju,

- obavezu fizičkog, odnosno pravnog lica kome se poslovna prostorija daje u zakup da, sa nadležnom gradskom upravom u roku od 7 dana od dana prijema akta iz stava 1. ovog člana, zaključi Ugovor o zakupu i potpiše zapisnik o primopredaji poslovne prostorije.

Član 24

Lice kome se daje u zakup poslovna prostorija zaključuje sa nadležnom gradskom upravom Ugovor o zakupu, u roku od 7 dana od dana donošenja akta iz člana 23. ove Odluke.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o zakupcu i zakupodavcu,

- podatke o poslovnoj prostoriji koja je predmet ugovora o zakupu,

- naznačenje delatnosti koja se može obavljati u predmetnoj poslovnoj prostoriji,

- visinu zakupnine,

- rok trajanja zakupa,

- rok i način plaćanja zakupnine,

- iznos sredstava obezbeđenja, odnosno obavezu zakupca da u momentu zaključivanja ugovora, uplati preostali deo sredstava obezbeđenja, u visini tromesečne zakupnine, obračunate po izlicitiranoj ceni zakupnine s tim što bi se sredstva uplaćena na ime depozita uračunala kao deo sredstava obezbeđenja,

- odredbu, da sredstva obezbeđenja ostaju na računu Zakupodavca, do isteka zakupa, nakon čega se vraćaju Zakupcu, kao i da ista mogu služiti, kao sredstvo obezbeđenja ugovora, te da ih Zakupodavac može koristiti: u slučaju neplaćanja zakupnine ili naknade za izvršene komunalne usluge ili drugih obaveza od strane Zakupca, uključujući i naknadu eventualne štete na objektu i opremi koja nastane krivicom ili krajnjom nepažnjom zakupca,

- odredbu da se poslovna prostorija ne može izdati u podzakup,

- obavezu zakupca i zakupodavca da na svakih 3 meseca vrše sravnjenje naknade za izvršene komunalne usluge,

- obavezu valorizuje izlicitirane zakupnine na tromesečnom nivou, u skladu sa indeksom potrošačkih cena prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku,

- prava i obaveze u slučaju neizvršavanja obaveza po osnovu Ugovora o zakupu,

- otkazni rok,

- druga prava i obaveze vezane za zakup.

Ukoliko lice kome se daje u zakup poslovna prostorija, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u roku od 7 dana od dana prijema akta iz člana 23. stav 1., ove Odluke, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju, a Gradsko veće će bez raspisivanja novog Oglasa doneti Odluku o davanju u zakup poslovne prostorije koja je bila predmet javnog nadmetanja, prvom sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.

U slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač, svojom krivicom, ne zaključi Ugovor o zakupu u predviđenom roku, Gradsko veće će doneti novu Odluku o raspisivanju Oglasa za davanje u zakup poslovne prostorije putem javnog nadmetanja.

U slučaju da ponuđač iz prethodnog stava ovog člana ne zaključi Ugovor o zakupu, u predviđenom roku, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju.

Član 24a

Nadležna Gradska uprava obavezna je da u roku, ne dužem od 7 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, obrazuje komisiju za primopredaju poslovnog prostora koji je predmet zakupa.

Komisija iz stava 1. ovog člana u obavezi je da zajedno sa zakupcem ili licem od njega ovlašćenim izvrši primopredaju poslovnog prostora koji je predmet zakupa.

O primopredaji poslovnog prostora sačinjava se zapisnik koji potpisuju prisutna lica.

U zapisnik se unose svi elementi koji su od bitnog uticaja na utvrđivanje stanja u kome se poslovni prostor nalazi.

Zakupac je u obavezi da, nakon prestanka zakupa (isteka vremena zakupa, raskid ugovora i sl.), poslovni prostor vrati u stanje u kome je bio u trenutku prijema.

Komisija iz stava 1. ovog člana će nakon prestanka zakupa za zakupcem ili licem ovlašćenim od zakupca izvršiti primopredaju poslovnog prostora, o čemu će se takođe sačiniti zapisnik.

Zakupodavac je u obavezi da, dok traje vraćanje poslovnog prostora u stanje u kome ga je preuzeo, plaća zakupninu.

3. Način utvrđivanja zakupnine poslovne prostorije

Član 25

Visina zakupnine utvrđuje se prema veličini i položaju, odnosno lokaciji poslovne prostorije.

Veličina poslovne prostorije utvrđuje se u kvadratnim metrima.

Zakupac je dužan da zakupninu uplati najkasnije do 15-og u mesecu za prethodni mesec.

Član 26

Položaj, odnosno lokacija poslovne prostorije utvrđuje se prema zoni u kojoj se poslovna prostorija nalazi.

Zone u smislu odredaba ove Odluke, smatraju se zonama utvrđenim Odlukom o određivanju zona na teritoriji grada Kragujevca.

Član 27

Visina zakupnine za poslovne prostorije (početna licitaciona cena) utvrđuje se u neto iznosu po 1 m2 poslovne prostorije po zonama i to za:

- Ekstra zonu

1.500,00 dinara po m2 poslovne prostorije.

- Prvu zonu

1.200,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Drugu zonu

800,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Treću zonu

600,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

- Četvrtu i petu zonu

300,00 dinara po 1m2 poslovne prostorije.

Iznos iz stava 1. ovog člana je početna zakupnina, odnosno početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija.

Početna licitaciona cena za poslovne prostorije koje se nalaze u podrumima i suterenima, spratovima u okviru tržnih centara, dvorištima i prolazima može se umanjiti do 40% od iznosa iz stava 1. ovog člana. Odluku o umanjenju početne licitacione cene donosi Gradsko veće na obrazložen predlog nadležne gradske uprave.

Član 28

U slučaju kada se nepokretnost ne izda u zakup posle dva uzastopno sprovedena postupka javnog oglašavanja, početna visina zakupnine po kojoj se nepokretnost daje u zakup umanjiće se na 80% od početne tržišne visine zakupnine utvrđene na način i pod uslovima iz člana 25, 26. i 27. odluke.

U slučaju kada se nepokretnost ne izda u zakup, na način i pod uslovima iz stava 1. ovog člana, visina zakupnine se umanjuje do 60% od početne tržišne visine zakupnine, po kojoj ceni će se nastaviti sa javnim oglašavanjem.

Zakupodavac zadržava pravo da svake godine uveća zakupninu utvrđenu ugovorom o zakupu, imajući u vidu tržišnu visinu zakupnine za određenu lokaciju, u skladu sa članom 25, 26 i 27. odluke.

Zakupodavac može zakupcu koji obavezu plaćanja zakupnine izmiruje u roku utvrđenom ugovorom o zakupu, po proteku polovine ugovorenog perioda zakupa, iznos zakupnine umanjiti do 10% na osnovu obrazloženog zahteva zakupca.

4. Davanje u zakup poslovnih prostorija pod posebnim uslovima

Član 29

Zakupac ne može vršiti adaptaciju poslovnog prostora bez prethodne saglasnosti zakupodavca.

Svi troškovi adaptacije zakupljene nepokretnosti izvršene u skladu sa stavom 1. ovog člana padaju na teret zakupca.

Član 30

Zakupodavac može po zahtevu zakupca odobriti izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora, prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva.

Izveštaj o postojećem stanju nepokretnosti, sa opisom, predmerom i predračunom planiranih radova, izrađuje ovlašćeni sudski veštak odgovarajuće struke, odnosno ovlašćena organizacija, sa kojim zakupodavac zaključuje ugovor o poslovnoj saradnji, s tim da troškove izrade ove dokumentacije snosi zakupac.

Zakupac je u obavezi da se tokom izvođenja radova odobrenih od strane zakupodavca, u postupku opisanom u stavu 2. ovog člana, pridržava odobrenog opisa, predmera i predračuna, kao i da u slučaju odstupanja od odobrenih radova na investicionom održavanju poslovnog prostora u svakom pojedinačnom slučaju od zakupodavca traži odobrenje za to odstupanje.

Radovi na investicionom održavanju izvršeni suprotno stavu 3. ovog člana, kao i radovi koji prevazilaze uobičajene standarde za tu vrstu radova, neće se priznati zakupcu.

Nakon izvođenja radova uz saglasnost zakupodavca na način i u postupku opisanom u ovom članu, u roku od 30 dana od dana završetka radova iz stava 1. ovog člana, zakupac je u obavezi da zakupodavcu podnese zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora, uz koji se kao dokaz dostavljaju računi, s tim da iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane ovlašćenog veštaka, odnosno organizacije, koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja nepokretnosti, u odnosu na izveštaj o postojećem stanju, opis, predmer i predračun planiranih radova odobrenih od strane zakupodavca.

Član 31

Zakupac koji je uz saglasnost zakupodavca u investiciono održavanje u poslovni prostor, u smislu ovog člana, uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od najviše 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, bez mogućnosti priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, a na osnovu posebno obrazložene odluke nadležnog organa nosioca prava javne svojine, iznos zakupnine može biti umanjen i za veći procenat.

Ukupni iznos umanjenja zakupnine iz st. 1. i 2. ovog člana ne može biti veći od ukupnog iznosa sredstava koja je zakupac uložio prilikom investicionog održavanja poslovnog prostora.

Član 32

Zakupac može biti oslobođen plaćanja zakupnine tokom perioda izvođenja radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora za period dok traju radovi, a najduže šest meseci, na osnovu posebno obrazložene odluke nadležnog organa nosioca prava javne svojine.

5. Davanje na korišćenje poslovnih prostorija po beneficiranoj zakupnini

Član 33

Poslovne prostorije, mogu se izuzetno, dati u zakup po beneficiranoj zakupnini, na period do 5 godina.

Poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje u skladu sa stavom 1. ovog člana: humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i licima sa invaliditetom, udruženjima građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, zaštite životne sredine, parlamentarnim političkim strankama, koji poslovni prostor ne koriste za sticanje prihoda, dobrovoljnim organizacijama koje učestvuju u spasilačkim akcijama, licima koja obavljaju delatnost starih zanata, umetničkih zanata i poslova domaće radinosti određenih Pravilnikom o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata, kao i udruženjima koja ostvaruju saradnju sa ministarstvom nadležnim za poslove odbrane u oblastima od značaja za odbranu ili koja neguju tradicije oslobodilačkih ratova Srbije, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 20% od procenjene tržišne visine zakupnine.

Agencijama, direkcijama, službama i drugim organizacijama čiji je osnivač nosilac prava javne svojine, može se dati u zakup poslovni prostor, radi obavljanja poslova iz njihovog delokruga rada, na osnovu obrazložene odluke nadležnog organa nosioca prava javne svojine, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 30% a najviše do 50% od procenjene tržišne visine zakupnine.

Član 33a

(Brisan)

Član 34

Kod beneficirane zakupnine iz člana 33. Odluke, zakupac je u obavezi da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnih prostorija i troškove za izvršene komunalne usluge.

U slučaju da zakupac ne plati najmanje tri uzastopne zakupnine ili neizmiri troškove iz stava 1. ovog člana za najmanje tri meseca uzastopno, Zakupodavac raskida ugovor o zakupu.

Čl. 35-41

(Brisano)

Član 35

Mesna zajednica može bez saglasnosti Grada, poslovni prostor koji joj je dat na korišćenje iznajmiti u slobodnom terminu pravnim i fizičkim licima koji obavljaju delatnost na sate.

Naknada za korišćenje termina iz stava 1. ovog člana po svakom započetom satu iznosi 0,75% od početne licitacione cene po m² poslovnog prostora utvrđen za predmetnu zonu.

Sredstva od iznajmljivanja termina su opšti prihod Grada.

Član 36

Korisnik stvari u javnoj svojini koji nije nosilac prava javne svojine u obavezi je da nosiocu prava javne svojine dostavi podatke o sprovedenom postupku davanja u zakup stvari u javnoj svojini, u roku od osam dana po okončanju postupka.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Ugovori o zakupu koji su zaključeni po odredbama Odluke o davanju u zakup poslovnih prostorija ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/97, 13/97, 5/98, 6/99, 2/02, 2/03, 1/05, 11/05 i 1/06), po odredbama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 11/07 i 35/08) i po odredbama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 15/2010, 10/2011 i 14/2011) ostaju na snazi do dana isteka Ugovora.

Član 43

Odredbe ove Odluke ne primenjuju se u postupku davanja u zakup poslovnog prostora čiji su korisnici, odnosno vlasnici javna, javno-komunalno preduzeća ili društva kapitala čiji je osnivač Grad, već se navedeni poslovni prostor daje u zakup u skladu sa odredbama Zakona o javnoj svojini.

Član 44

Poslovne prostorije koje Grad daje u zakup, a koje mogu da budu predmet povraćaja imovine, u skladu sa zakonom, mogu se davati u zakup u skladu sa odredbama ove Odluke, na period ne duži od 1 godine, s tim što se Ugovor o zakupu može produžiti bez ponovnog oglašavanja, do pravosnažnosti akta o povraćaju imovine.

Član 45

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju poslovnog prostora u zakup ("Službeni list grada Kragujevca", broj 15/2010, 10/2011 i 14/2011).

Član 46

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup

("Sl. list grada Kragujevca", br. 29/2020)

Član 17

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova, u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o davanju poslovnog prostora u zakup ("Sl. list grada Kragujevca", br. 29/2020).