ODLUKA

O OPŠTINSKIM PUTEVIMA I ULICAMA NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 6/2020)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se uslovi i način upravljanja, finansiranja, izgradnje, rekonstrukcije, održavanja, zaštite, korišćenja, kao i druga pitanja od značaja za opštinske puteve i ulice na teritoriji grada Kruševca.

Član 2

Opštinski put u smislu ove Odluke, je javni put koji saobraćajno povezuje naseljena mesta na teritoriji grada Kruševca, kao i teritoriju grada sa mrežom državnih puteva.

Opštinski putevi određuju se Odlukom o kategorizaciji opštinskih puteva na teritoriji grada Kruševca koju donosi Skupština grada Kruševca (u daljem tekstu: Skupština).

Ulica je javni put u naselju koji saobraćajno povezuje delove naselja. Ulice na području grada Kruševca određuju se planskim dokumentom.

Pravac, odnosno promena pravca državnog puta koji prolazi kroz naselje, određuje se odlukom Skupštine, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Ministarstva.

II - UPRAVLJANJE OPŠTINSKIM PUTEVIMA I ULICAMA

Upravljač puta

Član 3

Delatnost upravljanja opštinskim putevima i ulicama koji nisu deo državnog puta I i II reda na teritoriji grada Kruševca obavlja Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac (u daljem tekstu: upravljač puta).

Delatnost upravljanja

Član 4

Upravljanje opštinskim putevima i ulicama (u daljem tekstu: javni putevi) je delatnost od opšteg interesa.

Upravljanje javnim putevima u smislu ove Odluke, obuhvata:

1) planiranje, projektovanje, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu javnih puteva;

2) vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju i rekonstrukciji javnih puteva;

3) organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnih puteva;

4) ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru javnih puteva;

5) organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnih puteva;

6) organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja;

7) praćenje stanja putne mreže;

8) zaštitu javnih puteva;

9) označavanje javnih puteva i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;

10) upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na javnim putevima.

Izveštaji o izvršenoj kontroli i o stanju javnih puteva

Član 5

Upravljač puta dužan je da najmanje jednom u toku godine, a najkasnije do 1. septembra te godine, podnese godišnji izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja javnog puta.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se Odeljenju za stambeno-komunalne i imovinsko-pravne poslove Gradske uprave grada Kruševca (u daljem tekstu: Odeljenje).

Planski akti upravljača puta

Član 6

Upravljač puta donosi srednjoročni plan izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite puteva, godišnji program radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnih puteva, pojedinačne studije, uz prethodno pribavljeno mišljenje Odeljenja.

Saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće grada Kruševca (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Upravljač puta dužan je da godišnji program radova na održavanju i zaštiti javnih puteva kojima upravlja, dostavlja Odeljenju, najkasnije do 1. novembra tekuće godine za narednu godinu.

Način održavanja i zaštite javnog puta

Član 7

Upravljač puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu javnih puteva i da obezbedi nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na istim.

Upravljač puta, odgovara za štetu koja nastane korisnicima javnih puteva zbog propuštanja blagovremenog obavljanja pojedinih radova na redovnom održavanju javnih puteva, odnosno zbog izvođenja tih radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.

Član 8

Upravljač puta dužan je da označava i vodi evidenciju o javnim putevima kao i saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za iste, u skladu sa zakonom.

Član 9

Upravljaču puta poverava se vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na izdavanje:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnog priključka na javni put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

2) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu i zaštitnom pojasu javnog puta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

3) izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge priredbe na javnom putu;

4) izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na javnom putu;

5) izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje javnog puta;

6) izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i panoa na javnom putu;

7) izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu;

8) izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja na javni put u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnog puta.

Akta iz stava 1. tač. 4), 5), 6), 7) i 8) izdaju se na osnovu prethodno izdatih saobraćajno-tehničkih uslova.

Upravljač puta dužan je da odluči po zahtevu za:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana u roku propisanom zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja;

2) izdavanje saglasnosti, odnosno dozvole iz stava 1. tač. 3), 4) i 8) ovog člana, u roku od osam radnih dana od dana podnošenja zahteva;

3) izdavanje dozvole, odnosno odobrenja iz stava 1. tač. 5), 6) i 7) ovog člana, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv akta iz stava 1. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradskom veću, u roku od 15 dana od dana dostavljanja tog akta.

Upravljač puta dužan je da o aktu donetom u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju koju ažurira na dnevnom nivou i objavljuje na svojoj internet stranici.

III - FINANSIRANJE OPŠTINSKIH PUTEVA I ULICA

Član 10

Finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite opštinskih puteva i ulica obezbeđuje se iz:

1) naknade za upotrebu opštinskih puteva i ulica;

2) budžeta Grada Kruševca;

3) finansijskih kredita;

4) ulaganja domaćih i stranih lica;

5) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i

6) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 11

Za upotrebu javnih puteva plaća se naknada, i to:

1) naknada za vanredni prevoz;

2) naknada za postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na opštinskom putu, odnosno na drugom zemljištu koje koristi upravljač puta;

3) naknada za korišćenje delova putnog zemljišta opštinskih puteva;

4) naknada za postavljanje vodovoda, kanalizacije, električnih, telefonskih i telegrafskih vodova i sl. na javnim putevima.

Ovlašćenje za utvrđivanje visine naknada

Član 12

Visinu naknade iz člana 11. ove Odluke utvrđuje upravljač puta, uz saglasnost Gradskog veća.

Sredstva ostvarena od naknade iz prethodnog stava, predstavljaju prihod upravljača puta i koriste se za izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu javnih puteva.

IV - ZAŠTITA OPŠTINSKIH PUTEVA I ULICA

Mere za sprečavanje ugrožavanja stabilnosti puta

Član 13

Radi sprečavanja ugrožavanja stabilnosti javnog puta i obezbeđivanja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja i režima saobraćaja na javnom putu, nosilac prava službenosti na javnom putu, kao i drugih prava u skladu sa zakonom, može da izvodi radove na javnom putu (građenje, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekti visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura), po prethodno pribavljenim uslovima i odobrenju iz čl. 9. stav. 1. tačke 2. ove Odluke.

Zabrana izgradnje u zaštitnom pojasu

Član 14

U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih ili drugih objekata, kao i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih sadržaja, postrojenja, uređaja i instalacija koje služe potrebama opštinskog puta i saobraćaja na istom.

U zaštitnom pojasu iz stava 1. ovog člana može da se gradi, odnosno, postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekti visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i slično), po prethodno pribavljenim uslovima i odobrenju iz čl. 9. stav. 1. tačke 2. ove Odluke.

Upravljač puta je dužan da obezbedi nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana.

Zaštitni pojas sa svake strane opštinskog puta, van naselja je širine 5 metara.

Odredbe iz stava 1. ovog člana u pogledu širine zaštitnog pojasa primenjuju se i u naseljima, osim ako to nije drugačije određeno planskim dokumentom.

Ograde, drveće i zasadi pored opštinskog puta

Član 15

Zabranjeno je podizanje ograda, drveća i zasada pored javnog puta, na način kojim se ometa zahtevana preglednost javnog puta i ugrožava bezbednost saobraćaja.

Preglednost raskrsnica javnog puta

Član 16

Na raskrsnici javnog puta sa drugim putem i na ukrštanju puta sa železničkom prugom u istom nivou, moraju se obezbediti zone zahtevane preglednosti u skladu sa tehničkim uslovima za projektovanje.

Na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost zabranjeno je podizati zasade, ograde i drveće, ostavljati predmete i materijale, postavljati postrojenja i uređaje, graditi objekte, odnosno vršiti druge radnje kojima se ometa preglednost lokalnog puta.

Vlasnik, odnosno neposredni držalac zemljišta, koje se nalazi na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost, dužan je da postupi po zahtevu upravljača puta i ukloni zasade, ograde, drveće, predmete, materijale, postrojenja, uređaje i objekte iz stava 2. ovog člana, u cilju obezbeđenja zahtevane preglednosti puta.

Lica iz stava 3. ovog člana imaju pravo na naknadu štete zbog ograničenja korišćenja zemljišta u zoni zahtevane preglednosti, koju plaća upravljač puta.

Član 17

Upravljač puta dužan je, da u obavljanju poslova zaštite javnog puta, svakodnevno sprovodi aktivnosti na utvrđivanju zauzeća opštinskog puta i ulice, bespravnog izvođenja radova na opštinskom putu, ulici i u zaštitnom pojasu opštinskog puta van naselja, kao i svih drugih činjenja kojima se bitno oštećuje, ili bi se mogao oštetiti javni put ili ometati odvijanje saobraćaja.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, upravljač puta, dužan je da bez odlaganja Odeljenju za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Kruševca (u daljem tekstu: Odeljenje za inspekcijske poslove), podnese pismeni zahtev radi preduzimanja inspekcijskih mera, u kojem zahtevu je navedeno tačno i potpuno činjenično stanje, uz dostavljanje situacionog plana izdatog od nadležnog organa, odnosno ovlašćenog lica, u slučajevima kada je taj plan podesno dokazno sredstvo za utvrđivanje činjeničnog stanja.

Član 18

Lice koje upravlja infrastrukturnim objektom ugrađenim, odnosno postavljenim u javni put: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, dužno je da održava taj objekat na način kojim se ne oštećuje javni put, odnosno ne ugrožava bezbednost saobraćaja ili ne ometa održavanje javnog puta.

Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da u roku od osam dana pre početka radova obavesti upravljača puta o radovima na održavanju objekta kojim upravlja.

U slučaju oštećenja, odnosno kvara objekata, postrojenja, uređaja, instalacija ili vodova iz stava 1. ovog člana, lice koje upravlja tim objektima, dužno je da bez odlaganja pristupi otklanjanju oštećenja, odnosno kvara i istovremeno o preduzetim radovima obavesti upravljača puteva.

Posle otklanjanja oštećenja, odnosno kvara na svom objektu, lice koje upravlja tim objektom dužno je da otkloni oštećenje na putu i vrati ga u prvobitno i tehnički ispravno stanje.

Upravljač puta dužan je da po prijemu obaveštenja iz st. 2. i 3. ovog člana obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz st. 1. i 3. ovog člana.

Troškove izvođenja radova i angažovanja stručnog nadzora iz st. 1, 3, 4. i 5. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.

Saobraćajni priključak na javni put

Član 19

Saobraćajni priključak na javni put gradi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i na osnovu izdatih uslova i odobrenja iz čl. 9. tačka 1. ove Odluke.

Upravljač puta izdaće odobrenje iz stava 1. ovog člana ako utvrdi da su kumulativno ispunjeni sledeći uslovi:

1) nije moguće izvršiti povezivanje opštinskog, odnosno ulice sa opštinskim, odnosno nekategorisanim putem, odnosno ulicom koji već imaju izvedenu raskrsnicu;

2) saobraćajni priključak iz stava 1. ovog člana nema štetne posledice za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na javni put.

Ukrštanje ili priključivanje zemljanog i prilaznog puta na javni put

Član 20

Zemljani put, koji se ukršta ili priključuje na opštinski put, mora se izgraditi sa tvrdom podlogom ili sa istim kolovoznim zastorom kao i opštinski put sa kojim se ukršta, odnosno na koji se priključuje, u širini od najmanje pet metara i u dužini od najmanje 10 metara za opštinski put i ulicu, računajući od ivice kolovoza javnog puta.

Na način iz stava 1. ovog člana mora se izgraditi i prilazni put koji se priključuje na opštinski put ili ulicu.

Član 21

Reklamne table, reklamni panoi, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje mogu se postavljati na opštinskom putu i pored tog puta na udaljenosti od pet metara, mereno sa spoljne strane od ivice kolovoza.

Postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje vrši se na osnovu odobrenja koje izdaje upravljač puta.

Upravljač puta je dužan da o izdatim odobrenjima obaveštava Odeljenje za inspekcijske poslove.

Po isteku roka važenja odobrenja, lice koje je postavilo reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje je dužno da ih ukloni i vrati zauzetu površinu u prvobitno stanje u skladu sa ovom Odlukom.

Mere zabrane preduzimanja određenih aktivnosti na putu

Član 22

Na javnom putu zabranjeno je:

1) trajno zauzimanje puta, a privremeno zauzeće javnog puta je moguće, uz prethodno pribavljenu saglasnost Upravljača puteva;

2) izvođenje radova na javnom putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnog puta, bez saglasnosti Upravljača puta;

3) izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na javnom putu kojima se oštećuje javni put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

4) ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na javni put;

5) sprečavanje oticanja voda sa javnog puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;

6) prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, stvari i smeća na javni put;

7) zamašćivanje javnog puta mazivima ili drugim sličnim materijama;

8) postavljanje i korišćenje svetla ili drugih uređaja, odnosno predmeta na javnom putu i pored puta kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na javnom putu;

9) izvođenje poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i putnom zemljištu;

10) vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po javnom putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);

11) spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa javnog puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;

12) paljenje trave i drugog rastinja na javnom putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;

13) paljenje trave i drugog rastinja na zemljištu suseda javnog puta, ukoliko se time ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na javnom putu;

14) kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;

15) uključivanje vozila na javni put i isključivanje sa javnog puta van priključka ili ukrštaja;

16) zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojim se ometa korišćenje javnog puta;

17) neregulisano vođenje bujičnih vodotokova koji mogu da oštete javni put;

18) svako drugo činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti javni put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja, odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja na javnom putu.

Član 23

Upravljač puta, pokreće postupak kod Odeljenja, za ograničavanje korišćenja javnog puta, ako je isti u takvom stanju da:

1. saobraćaj nije moguć ili je moguć saobraćaj pojedinih vrsta vozila;

2. saobraćaj pojedinih vrsta vozila može biti štetan za javni put;

3. to zahtevaju osnovani razlozi koji se odnose na zaštitu javnog puta i bezbednost saobraćaja;

4. ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju javnog puta.

Istovremeno sa pokretanjem postupka iz stava 1. ovog člana, upravljač puta je dužan da preduzme mere na obezbeđenju javnog puta, postavljanjem odgovarajuće saobraćajne signalizacije i dužan je da o preduzetim merama obavesti Policijsku upravu u Kruševcu (u daljem tekstu: Policijsku upravu) i javnost, putem sredstava javnog informisanja.

Postavljenu saobraćajnu signalizaciju upravljač puta uklanja po prestanku okolnosti iz stava 1. ovog člana.

Režim saobraćaja u zimskom periodu

Član 24

Upravljač puta najkasnije do 1. oktobra tekuće godine pokreće kod Odeljenja postupak za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja, za period od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine.

Odeljenje donosi rešenje iz stava 1. ovog člana najkasnije do 15. oktobra tekuće kalendarske godine.

Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je plan zimskog održavanja javnih puteva koji donosi Upravljač puteva i koji sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju sa prikazom lokacija na koje se vrši postavljanje saobraćajnih znakova za period iz stava 1. ovog člana.

Upravljač puta dužan je da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na javnim putevima u periodu od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine.

Upravljač puta dužan je da o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji u skladu sa izmenom režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana obavesti Policijsku upravu i Odeljenje za inspekcijske poslove.

Održavanje javnih puteva u zimskom periodu, vrši se prema planu rada zimske službe koji usvaja Gradsko veće na predlog Upravljača puta, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine.

Član 25

Plan rada zimske službe sadrži:

1. preglednu kartu mreže javnih puteva na teritoriji grada Kruševca;

2. mesta punktova zimske službe;

3. lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom;

4. lokacije kritičnih mesta (mostovi, krivine, veliki usponi i dr.);

5. podela javnih puteva prema prioritetima održavanja;

6. raspored mehanizacije, sredstava i materijala po punktovima (broj, vrsta i količina);

7. raspored radnika po punktovima i smenama (putara, smenovođa, vozača, mašinista);

8. stepen pripravnosti zimske službe;

9. postupak pri sprečavanju poledice na putevima;

10. sistem obaveštavanja o stanju na javnim putevima;

11. način evidencije rada i dežurstva.

Vanredni prevoz

Član 26

Vanredni prevoz je prevoz vozilom koje samo, ili sa teretom, premašuje propisima dozvoljeno osovinsko opterećenje, ukupnu masu, širinu, dužinu ili visinu.

Na javnom putu može se obavljati vanredni prevoz na osnovu posebne dozvole koju izdaje Upravljač puta, za svaki pojedinačni prevoz ili za više prevoza.

Dozvolom iz stava 2. ovog člana određuje se način i uslovi prevoza, kao i iznos naknade za vanredni prevoz.

Upravljač puta, o izdatoj dozvoli za vanredni prevoz, pismeno obaveštava Policijsku upravu, kao i Odeljenje za inspekcijske poslove.

Član 27

Vanredni prevoz na javnom putu, može da se obavlja i bez ishodovanja dozvole propisane u članu 26. ove Odluke, ako se vanredni prevoz obavlja radi intervencije prilikom elementarnih i drugih nepogoda, kao i za potrebe odbrane zemlje.

Lice koje obavlja vanredni prevoz iz stava 1. ovog člana je dužno da pre početka obavljanja istog, sa Upravljačem puta, uskladi način obavljanja vanrednog prevoza, kao i da o obavljanju vanrednog prevoza obavesti Policijsku upravu.

Član 28

Kontrolu vanrednog prevoza, kao i kontrolu najvećih dozvoljenih osovinskih opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila, koja saobraćaju na opštinskom putu i ulici, vrši Odeljenje za inspekcijske poslove preko Komunalnog inspektora za saobraćaj i puteve (u daljem tekstu: komunalni inspektor) i ovlašćeno službeno lice Policijske uprave.

Komunalni inspektor će vozilo za koje utvrdi da na javnom putu obavlja vanredni prevoz, bez posebne dozvole iz člana 26. ove Odluke, isključiti iz saobraćaja i odrediće mesto parkiranja vozila do pribavljanja posebne dozvole.

Za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja zabranjeno je korišćenje vozila koje je isključeno iz saobraćaja.

Član 29

Lice koje obavlja vanredni prevoz, dužno je da isti obavlja u skladu sa dozvolom iz člana 26. ove Odluke, kao i da Upravljaču puta nadoknadi štetu pričinjenu obavljanjem vanrednog prevoza na javnom putu.

Evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz vodi upravljač javnog puta u pisanoj, odnosno elektronskoj formi.

Evidencija iz stava 2. ovog člana sadrži podatke o prevozniku kojem je izdata dozvola (naziv i sedište prevoznika), podatke o vrsti izdate dozvole, broju pod kojim je dozvola izdata, datumu izdavanja i roku važenja dozvole, kao i podatke o javnom putu na kome se obavlja vanredni prevoz.

Upravljač javnog puta dužan je da na svojoj internet stranici objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz, ažuriranu na dnevnom nivou.

Obaveštavanje o stanju i prohodnosti javnih puteva

Član 30

Upravljač puta dužan je da blagovremeno i na pogodan način obaveštava javnost i korisnike puteva o stanju i prohodnosti javnih puteva, a u slučaju predviđenih ograničenja, odnosno obustava saobraćaja na javnom putu, u roku od 48 sati pre početka primene navedenih mera.

Obustava saobraćaja

Član 31

Obustava saobraćaja na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena, a obustava saobraćaja za određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena ili stalna.

Član 32

U slučaju održavanja sportske, odnosno druge priredbe na javnom putu, prema zakonu kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, a koja zahteva obustavu saobraćaja ili drugu izmenu u režimu saobraćaja, Odeljenje donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti Upravljača puta.

Organizator sportske, odnosno druge priredbe snosi troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme kojom se vrši obustava saobraćaja ili izmena u režimu saobraćaja, kao i troškove obaveštavanja javnosti i preduzetih mera obezbeđenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana Odeljenje dostavlja organizatoru sportske, odnosno druge priredbe, Policijskoj upravi i upravljaču puta na kojem će se održati sportska ili druga priredba.

Član 33

Odeljenje donosi rešenje o obustavi saobraćaja ili obustavi saobraćaja određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, na zahtev Upravljača puta, u sledećim slučajevima:

1) ako se javni put nalazi u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati saobraćaj ili se ne može odvijati saobraćaj određene vrste vozila;

2) ako bi učešće određenih kategorija vozila u saobraćaju nanosilo štetu javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju javnog puta;

4) ako to zahtevaju drugi razlozi zaštite javnog puta i bezbednosti saobraćaja na javnom putu.

Upravljač puta dužan je da obavesti Policijsku upravu o obustavi saobraćaja iz stava 1. ovog člana.

V - ODRŽAVANJE JAVNIH PUTEVA

Član 34

Održavanje javnih puteva je komunalna delatnost i pod održavanjem javnih puteva, u smislu ove Odluke, smatraju se radovi kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja, čuva i unapređuje njihova upotrebna vrednost.

Poslovi održavanja horizontalne signalizacije na teritoriji naseljenog mesta Kruševac, kao vid redovnog održavanja ulica, povereni su odlukom Skupštine Javnom preduzeću "Poslovni centar" Kruševac.

Poslovi održavanja javnih puteva osim poslova navedenih u stavu 2. ovog člana poveravaju se u postupku sprovedenom u skladu sa zakonom kojim se uređuju javno privatno partnerstvo i koncesije.

Vršioci komunalne delatnosti održavanja javnih puteva su dužni da nakon stupanja na snagu ove Odluke usklade svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnih tehničkih kapaciteta.

Subjekti iz stava 2. i 3. ovog člana su dužni da pri izvođenju radova na održavanju javnih puteva obezbede nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i očuvanje njihove upotrebne vrednosti.

Član 35

Delatnost održavanja javnih puteva obuhvata:

1. radove na redovnom održavanju javnog puta;

2. radove na rehabilitaciji javnog puta i

3. radove na urgentnom održavanju javnog puta.

Redovno održavanje javnih puteva

Član 36

Redovno održavanje obuhvata skup aktivnosti, mera i radova, koji se preduzimaju tokom dela ili cele kalendarske godine, na putnoj mreži ili na pojedinim deonicama puta, radi održavanja i očuvanja funkcionalne ispravnosti javnog puta, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.

Radovi na redovnom održavanju javnog puta jesu naročito:

1) pregled, utvrđivanje i ocena stanja puta i putnog objekta;

2) mestimično popravljanje oštećenja kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata javnog puta;

3) mestimična površinska obrada kolovoznog zastora;

4) čišćenje kolovoza i ostalih elemenata puta u granicama putnog zemljišta;

5) održavanje i uređenje bankina i bermi;

6) održavanje kosina nasipa, useka i zaseka;

7) čišćenje i održavanje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta;

8) zamena deformisanih, dotrajalih ili privremenih propusta za vodu;

9) popravka, zamena, dopuna i obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme;

10) redovno čišćenje i održavanje saobraćajne signalizacije i opreme;

11) zamena, dopuna i obnavljanje oštećene ili dotrajale opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

12) čišćenje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

13) uređivanje zelenih površina u putnom zemljištu (košenje trave, krčenje šiblja i sečenje drveća);

14) primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu javnog puta i saobraćajnim površinama autobuskih stajališta.

Upravljač puta dužan je da izradi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na redovnom održavanju puta.

Upravljač puta Odeljenju podnosi zahtev za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 3. ovog člana.

Upravljač puta postavlja privremenu saobraćajnu signalizaciju i opremu na osnovu rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja koje izdaje Odeljenje.

Rešenje iz stava 4. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana od dana izdavanja rešenja.

Rehabilitacija javnog puta

Član 37

Rehabilitacija javnog puta jeste vrsta održavanja, tj. izvođenje radova na javnom putu i putnom objektu u granicama putnog zemljišta, radi očuvanja karakteristika puta u istom ili približno istom stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili poslednje rekonstrukcije.

Radovi naročito obuhvataju:

1) obnavljanje i zamenu dotrajalih kolovoznih konstrukcija, odnosno njenih delova, a naročito nanošenje novog asfaltnog sloja određene nosivosti po celoj širini postojećeg kolovoza;

2) postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim putevima;

3) obradu površine kolovoznog zastora ili zaptivanje;

4) zamenu složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima i podvožnjacima;

5) postavljanje sistema, opreme i uređaja za čije postavljanje nije potrebno pribaviti građevinsku dozvolu;

6) obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka;

7) popravku oštećenih potpornih, obložnih i portalnih zidova;

8) zamenu drenažnih i sistema za odvodnjavanje javnog puta i putnog objekta.

Radovi iz stava 1. ovog člana izvode se na osnovu tehničkog opisa uz predmer radova.

Upravljač puta, 15 dana pre početka radova obaveštava Odeljenje o nameri izvođenja radova na rehabilitaciji, uz dostavljanje tehničkog opisa i predmera radova, kao i zahteva za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Upravljač puta, je dužan da obrazuje nezavisnu komisiju koja vrši tehnički pregled izvedenih radova na rehabilitaciji.

Upravljač puta dužan je da Odeljenju dostavi izveštaj o izvedenim radovima overen od strane stručnog nadzora sa zapisnikom o izvršenom tehničkom pregledu izvedenih radova, u roku od 30 dana od dana završetka radova.

Urgentno održavanje

Član 38

Radovi na urgentnom održavanju javnih puteva obuhvataju radove koji se moraju hitno izvesti radi otklanjanja štetnih posledica nastalih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, vanrednim i nepredviđenim okolnostima i obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.

Ako je zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća proglašena vanredna situacija u skladu sa propisima kojima se uređuju vanredne situacije, ta odluka se odnosi na sve javne puteve koji se nalaze na teritoriji na kojoj je proglašena vanredna situacija.

Upravljač puta je dužan da u roku od tri dana od početka radova na urgentnom održavanju obavesti Komunalnog inspektora uz priloženi opis uzroka i preduzetih mera.

Ukoliko Komunalni inspektor proceni da obim i vrsta preduzetih radova prevazilazi hitne radove uputiće Upravljača puta na primenu odredaba zakona kojima se uređuju poslovi na izgradnji i rekonstrukciji puteva.

Upravljač puta dužan je da obezbedi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na urgentnom održavanju javnog puta.

Odeljenje, na zahtev upravljača puta, donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 5. ovog člana.

Rešenje iz stava 6. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana.

Komunalni inspektor može dati obavezujuće naloge za preduzimanje dodatnih mera zaštite zone radova.

Uređivanje međusobnih odnosa vršilaca komunalne delatnosti i korisnika usluga

Član 39

Vršioci komunalne delatnosti, su dužni da jednom godišnje sprovedu postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na svojoj internet stranici i na zvaničnoj internet stranici Grada Kruševca.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 10 dana, od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskom veću, preko Odeljenja, izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom od strane vršioca komunalne delatnosti, Gradsko veće, pokreće postupak preispitivanja rada vršioca komunalne delatnosti i nalaže mu da otkloni nedostatke navedene u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana u pogledu otklanjanja nedostataka kvaliteta pružene komunalne usluge Grad Kruševac može raskinuti zaključeni ugovor o poveravanju i poveriti obavljanje komunalne delatnosti drugom vršiocu u skladu sa zakonom.

Vršioci komunalne delatnosti u vršenju poslova iz svoje nadležnosti imaju prava i obaveze predviđene zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

VI - IZGRADNJA I REKONSTRUKCIJA JAVNIH PUTEVA

Član 40

Izgradnja i rekonstrukcija javnih puteva, kao i putnih objekata vrši se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i Zakonom o putevima.

Član 41

Upravljač puta je dužan da odmah nakon izgradnje ili rekonstrukcije javnog puta pokrene postupak kod Odeljenja za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja na tom putu.

VII - NADZOR

Član 42

Nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši Odeljenje za inspekcijske poslove preko Komunalnog inspektora i Odeljenje komunalne milicije Gradske uprave grada Kruševca, preko komunalnog milicionara.

U vršenju nadzora komunalni inspektor ima sva prava i dužnosti predviđene Zakonom o putevima i Zakonom o inspekcijskom nadzoru.

Član 43

Komunalni inspektor ima pravo i dužnost da proverava:

1) radove na održavanju i zaštiti javnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

2) tehničku i drugu dokumentaciju za održavanje javnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

3) ispunjenost uslova propisanih za lica koja vrše poslove projektovanja, tehničke kontrole tehničke dokumentacije, rukovođenja izvođenjem radova i vršenja stručnog nadzora na održavanju puta, njegovog dela i putnog objekta;

4) stanje puta, njegovog dela i putnog objekta;

5) pravilno održavanje puta, njegovog dela i putnog objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost puta, njegovog dela i putnog objekta za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

6) uslove odvijanja saobraćaja na putu;

7) da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite javnog puta;

8) primenu tehničkih propisa, standarda i normi kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju javnog puta;

9) da li izvođač radova na rehabilitaciji javnog puta, njegovog dela i putnog objekta vodi knjigu inspekcije i građevinski dnevnik na propisan način;

10) da li se vanredni prevoz vrši sa dozvolom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim dozvolom;

11) održavanje puteva i ulica u zimskom periodu, u skladu sa Planom zimske službe.

Pored poslova iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.

U vršenju kontrole postupanja shodno obavezama iz ove Odluke, komunalni inspektor ima pravo da zaustavlja vozila, osim vozila Vojske Srbije, vozila hitne pomoći i vozila ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.

Za prekršaje propisane ovom Odlukom komunalni inspektor je ovlašćen da izda prekršajni nalog.

Član 44

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da preduzme mere koje su predviđene Zakonom o putevima.

Član 45

Ako je javni put, njegov deo ili putni objekat u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati bezbedan saobraćaj, komunalni inspektor će narediti da se bez odlaganja preduzmu mere obezbeđenja, a po potrebi može privremeno zabraniti saobraćaj na tom putu, njegovom delu ili putnom objektu.

Član 46

Protiv rešenja komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja kojim se:

1) zabranjuju, odnosno obustavljaju radovi;

2) privremeno obustavlja saobraćaj na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) nalaže otklanjanje nedostataka na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;

4) nalaže uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa javnog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;

5) isključuje iz saobraćaja na javnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole.

Komunalno-milicijski poslovi

Član 47

Kada komunalni milicionar utvrdi povredu odredaba ove Odluke, ovlašćen je da:

1. izda prekršajni nalog za učinjeni prekršaj;

2. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

3. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

VIII - KAZNENE ODREDBE

Član 48

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 200.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. postupi suprotno odredbama člana 34. stav 5.;

2. ne preduzme mere iz svoje nadležnosti predviđene članom 35.;

3. ne sprovede postupak izjašnjavanja korisnika u smislu člana 39. stav 1.;

4. postupi suprotno članu 39. stav 3.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom 30.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

IX - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važe Odluka o kriterijumima za kategorizaciju opštinskih puteva ("Službeni list grada Kruševca", br. 1/09) i Rešenje o redovnom, periodičnom i urgentnom održavanju ulica i opštinskih puteva na teritoriji grada Kruševca ("Službeni list grada Kruševca", br. 13/16).

Član 50

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".