ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE("Sl. list opštine Vršac", br. 5/2010 i "Sl. list grada Vršca", br. 14/2018 i 14/2020) |
Ovom odlukom se propisuju uslovi i način organizovanja poslova u komunalnoj delatnosti održavanja čistoće na teritoriji grada Vršca (u daljem tekstu: održavanje čistoće), kao i uslovi korišćenja ove komunalne usluge i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi za održavanje čistoće, kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluge;
- način obezbeđenja kontinuiteta u održavanju čistoće;
- zaštita čistoće;
- način naplate usluge održavanje čistoće;
- način postupanja i ovlašćenja gradskih organa u slučaju prekida obavljanja poslova održavanja čistoće;
- nadzor;
- kaznene odredbe.
Održavanje čistoće, u smislu ove odluke je:
- sakupljanje, odvoženje, i odlaganje smeća i drugih prirodnih i veštačkih otpadaka iz stambenih, poslovnih i drugih objekata, osim industrijskog otpada i opasnih materija (u daljem tekstu: iznošenje kućnog smeća) i čišćenje septičkih jama i nužnika i odvoženje i odlaganje fekalija,
- sakupljanje, odvoženje i odlaganje smeća iz posuda za otpatke na javnim površinama, odvoženje uličnog smeća, kao i smeća i drugog otpada, odnosno padavina (sneg i led) sa javnih površina i pranje tih površina (u daljem tekstu: održavanje čistoće na javnim površinama).
Poslove iz člana 2. ove Odluke obavlja Javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar" iz Vršca (u daljem tekstu: komunalno preduzeće).
Preduzeće je dužno da usaglasi svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/2019).
Korisnici usluga iznošenja kućnog smeća su pravna lica i preduzetnici, vlasnici stambenih, poslovno - stambenih ili poslovnih objekata ili prostorija i zakupci stanova (u daljem tekstu: korisnici) na teritoriji grada Vršca.
TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE
U kućno smeće spadaju svi otpaci iz stambenih, poslovnih i drugih objekata, osim otpadaka industrijske, zanatske i poljoprivredne delatnosti, šljake iz kotlarnica, zemlje, građevinskog šuta, kamena i sl.
Kućno smeće se sakuplja u Vršcu i svim naseljenim mestima grada i odvozi i odlaže na regionalnu deponiju.
Pravna lica, preduzetnici i fizička lica kućno smeće skupljaju u tipskim sudovima, plastičnim vrećama odnosno drugim sudovima iz kojih nije moguće rasipanje smeća i širenje mirisa.
Zabranjeno je spaljivanje, uništavanje, zakopavanje ili uklanjanje kućnog smeća na drugi način.
Sakupljanje i odvoženje kućnog smeća obavlja se prema Godišnjem programu koje donosi komunalno preduzeće do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu na koji saglasnost daje Gradsko veće.
Program sadrži vrstu, obim i dinamiku radova.
Iznošenje kućnog smeća u ulicama i trgovima u Vršcu sa individualnim stanovanjem se vrši po reonima (pet reona) jednom nedeljno.
Iznošenje kućnog smeća u ulicama i trgovima u Vršcu sa kolektivnim stanovanjem se vrši po utvrđenoj dinamici u toku meseca u zavisnosti od količine smeća a najmanje jednom nedeljno.
Iznošenje kućnog smeća iz naseljenih mesta grada Vršca vrši se najmanje dva puta mesečno.
Dinamika i način odvoza kućnog smeća iz kontejnera pravnih lica i preduzetnika može biti predmet posebnog ugovora koji zaključuju sa komunalnim preduzećem.
Radi odvoženja smeća na deponiju, sudove sa kućnim smećem pravna i fizička lica iznose na javnu površinu ispred svojih poslovnih odnosno stambenih objekata najkasnije do 6,00 časova u dane koji su predviđeni programom.
Komunalno preduzeće vrši odvoženje kućnog smeća na deponiju u periodu od 6 sati do 14 sati, a po potrebi i duže.
Za novoizgrađene objekte kolektivnog stanovanja sudove za smeće nabavlja investitor zgrade na osnovu tehničkih uslova izdatih u skladu sa članom 14. stav 1. ove odluke a za porodične stambene zgrade i poslovni prostor vlasnik, odnosno korisnik stambene zgrade ili poslovnog prostora.
Zamena sudova za smeće u slučaju dotrajalosti pada na teret vlasnika.
U slučaju oštećenja i neispravnosti sudova za smeće, komunalno preduzeće nije u obavezi da odveze smeće.
Stari nameštaj, aparate za domaćinstvo i drugi kabasti otpad iz domaćinstva, organizovano se odnosi dva puta godišnje u okviru akcije "Mesec čistoće", i to aprila i oktobra meseca.
Komunalno preduzeće donosi plan odnošenja otpada za vreme akcije iz stava 1. ovog člana najkasnije do 31.03. tekuće godine i o tome obaveštava korisnike putem medija ili na drugi prigodan način.
Za vreme ostalih meseci u toku godine, na zahtev korisnika komunalno preduzeće može u roku od 5 dana odvesti i otpatke, koji prema članu 5. ove odluke ne spadaju u kućno smeće, u zato predviđenim posudama.
Komunalno preduzeće naplaćuje uslugu iz stava 1. ovog člana po ceni utvrđenoj Cenovnikom iz člana 45. ove odluke.
Smeće se odvozi posebnim vozilom predviđenim za tu namenu.
Komunalno preduzeće koje obavlja iznošenje kućnog i kabastog smeća je dužno da vodi računa da se smeće ne rasipa, ne podiže prašina i ne stvara buka, kao da se i sudovi za smeće ne oštećuju.
Komunalno preduzeće dužno je da preostalo smeće oko sudova za smeće očisti i sudove vrati na za to propisano mesto.
Korisnici usluga su dužni da radnicima komunalnog preduzeća pri iznošenju smeća obezbede nesmetan prilaz.
Investitori stambenih zgrada sa kolektivnim stanovanjem dužni su da od komunalnog preduzeća pribave tehničke uslove o broju, vrsti i lokaciji postavljanja sudova za smeće u okviru građevinske parcele i druge uslove vezane za način njihovog odnošenja.
Tehnički uslovi iz prethodnog stava ovog člana sastavni su deo dokumentacije za izdavanje građevinske dozvole.
Sudovi za odlaganje kućnog smeća postavljaju se izvan javnih saobraćajnih površina.
Izuzetno, sudovi za odlaganje smeća se mogu postavljati na površine namenjene pešačkom saobraćaju i parkiranju motornih vozila ukoliko nema mogućnosti da se postave na drugo mesto.
Lokacije za postavljanje kontejnera, način uređenja kontejnerskog mesta, tip i broj kontejnera na javnim površinama određuje Preduzeće uz saglasnost Gradske uprave.
Na osnovu podnete dokumentacije Gradska uprava svojim rešenjem odobrava preduzeću iz prethodnog stava izgradnju kontejnerskog mesta na delu javne površine.
Svako kontejnersko mesto mora biti posebno obeleženo i numerisano.
Preduzeća ili preduzetnici koji ne raspolažu uređajima i postrojenjima za preradu industrijskog otpada u sekundarne sirovine, ne koriste ili ne prodaju industrijski otpad drugom preduzeću, odnosno preduzetniku, dužni su da organizuju odnošenje tog otpada u skladu sa zakonom.
Industrijski otpad podrazumeva: otpatke koji nastaju kao posledica tehnološkog procesa, proizvodnje i prerade ili pružanja trgovinskih, zanatskih, ugostiteljskih i drugih usluga.
Posebne vrste otpada (medicinski, hemijski i drugi) skladište se i odnose po uslovima propisanim zakonom.
Odnošenje i deponovanje industrijskog otpada i posebnih vrsta otpada vlasnik otpada reguliše sklapanjem posebnog ugovora sa komunalnim preduzećem u skladu sa Lokalnim planom upravljanja otpadom.
U zavisnosti od količine smeća i površine poslovnog prostora komunalno preduzeće daje saglasnost za korišćenje vrste posude (kanta ili kontejner).
Saglasnost za korišćenje kontejnera daje se pravnim licima i preduzetnicima čija je površina poslovnog prostora veća od 1000m2, odnosno licima u čijem poslovanju nastaje više od 5m3 kućnog smeća ili takvo smeće koje je moguće odneti samo u kontejnerima.
Čišćenje septičkih jama i nužnika vrši komunalno preduzeće po pozivu korisnika na čitavoj teritoriji grada Vršca.
Pražnjenje, odvoz i odlaganje vrši se propisanom opremom, odnosno vozilima.
Odlaganje fekalija obavlja se u gradsku kanalizaciju na utvrđenom mestu.
Komunalno preduzeće naplaćuje uslugu iz stava 1. ovog člana po ceni utvrđenoj Cenovnikom iz člana 45. ove odluke.
b) Održavanje čistoće javnih površina
Pod javnom površinom podrazumeva se:
- ulice (kolovoz, pešačke i biciklističke staze) slobodne površine između zgrada kolektivnog stanovanja sa parking prostorima, trgovi, prolazi, nadvožnjaci, mostovi i prostori ispod mostova, podvožnjaci, javni pasaži i šetališta;
- prostor između trotoara i kolovoza u ulicama sa individualnim stanovanjem;
- sportski i zabavni tereni i dečija igrališta;
- parkovi, ulični travnjaci, rondele, skverovi, drvoredi, zelene površine u stambenim naseljima i blokovima;
- javna kupališta;
- neizgrađeno građevinsko zemljište.
Pod održavanjem čistoće javnih površina podrazumeva se:
- Sakupljanje smeća i drugog otpada sa javnih površina i njegovo odvoženje i deponovanje;
- Odvoz uličnog i sezonskog smeća;
- čišćenje svih drenažnih izvoda i propusta za vodu;
- Pranje javnih površina;
- Uklanjanje snega i leda sa javnih površina.
Komunalno preduzeće koje održava čistoću javnih površina u obavezi je da do 30. novembra tekuće godine donese Godišnji program održavanja čistoće na javnim površinama za narednu godinu.
Godišnjim programom utvrđuje se vrsta, obim i dinamika radova i uslovi za njihovo izvršenje, kao i vrednost radova.
Komunalno preduzeće donosi i mesečni plan održavanja čistoće najkasnije poslednjeg dana tekućeg meseca za naredni mesec.
Mesečnim planom utvrđuje se vrsta, obim i dinamika radova po danima.
Na plan i program održavanja čistoće saglasnost daje Gradsko veće.
Sakupljanje smeća sa javnih površina vrši se po programu i planu održavanja čistoće javnih površina.
Sakupljanje smeća sa javnih površina vrši se ručno ili mašinski.
Radnici komunalnog preduzeća koji vrše skupljanje smeća i otpadaka sa javnih površina dužni su da ih odmah uklone.
Smeće sa javnih površina odlaže se u plastične kese koje se posle završenog čišćenja odvoze vozilima komunalnog preduzeća ili odlažu u kontejner.
Broj, vrstu i lokacije korpi za otpatke na javnim površinama određuje određuje preduzeće iz člana 15. stav 3. ove odluke.
Korpe se postavljaju tako da ih je lako prazniti, prati i održavati.
Posude za otpatke moraju biti uvek ispravne i svakodnevno očišćene.
Čistoću trotoara i kanala uz trotoar pored stambenih i poslovnih objekata dužni su da održavaju vlasnici, zakupci ili drugi korisnici tih objekata.
Čistoću trotoara i kanala uz trotoar pored stambenih zgrada u čijem se prizemlju ili suterenu nalaze poslovne prostorije, dužni su da održavaju pravna lica i preduzetnici koji u tim prostorijama obavljaju delatnost.
Čistoću trotoara i kanala pored neizgrađenog građevinskog ili drugog zemljišta dužni su da održavaju vlasnici, odnosno posednici tog zemljišta.
Nečistoća sakupljena čišćenjem trotoara i kanala za odvođenje površinskih voda odlaže se na prostor između trotoara i kolovoza s tim da se obezbedi od rasipanja i raznošenja do odvoženja na deponiju smeća.
Pranje javnih površina vrši se po programu, utvrđenim rasporedom po danima, u noćnim satima.
Pranje se može vršiti i mimo programa, nakon vremenskih neprilika (oluja, grad, i sl.) kao i posle završetka proslave Dana berbe grožđa, odnosno drugih javnih manifestacija i smotri.
Preduzeće ili preduzetnik kome je povereno čišćenje snega na javnim površinama dužni su da po nalogu naručioca posla pripreme i tehnički osposobe mehanizaciju, uređaje i opremu neophodnu za čišćenje snega i leda kao i potrebne količine denaturisane soli, peska kao i drugog materijala pogodnog za otapanje snega i leda i sprečavanje klizanje pešaka i motornih vozila.
Sneg i led sa trotoara pored stambenih i poslovnih objekata dužni su da očiste vlasnici, zakupci ili drugi korisnici tih objekata.
Sneg i led sa trotoara pored stambenih objekata u čijem se prizemlju ili suterenu nalaze poslovne prostorije dužni su da očiste pravna lica i preduzetnici koji u tim prostorijama obavljaju delatnost.
Sneg i led čiste se sa cele površine trotoara i mimo uličnih slivnika duž trotoara a očišćen sneg i led se uklanja na ivicu kolovoza odnosno na prostor između trotoara i kolovoza, tako da ne zatvara oluke i slivnike i ne ometa prolaz vozila i pešaka.
Zabranjeno je čišćenje snega i leda krampovima ili drugim alatom kojim se može oštetiti trotoar, ivičnjak ili propusti i slivnici za vodu.
Pravna lica i preduzetnici dužni su, posle uklanjanja snega i leda, posuti trotoar ispred i oko svojih objekata materijalom koji sprečava stvaranje poledice.
Radi otapanja snega i leda, odnosno sprečavanja klizanja, nije dozvoljeno posipati pepelom trotoare i površinu ispred i oko poslovnog objekta.
NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U ODRŽAVANJU ČISTOĆE
Komunalno preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz člana 8. i člana 20. ove odluke trajno i nesmetano održava čistoću i pod jednakim uslovima u skladu sa ovom odlukom obezbeđuje propisan obim, vrstu i kvalitet usluga.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u vršenju komunalne usluge održavanja čistoće usled više sile ili drugih razloga, koje komunalno preduzeće nije moglo da predvidi, odnosno da spreči, obavezno je da odmah preduzme mere na uklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida i to:
- radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i angažovanje trećih lica u obezbeđivanju održavanja čistoće
- hitna popravka uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje održavanje čistoće, kao i zaštitu komunalnih objekata uređaja od daljih kvarova ili havarija
- preuzme druge mere koje utvrdi nadležni organ Grada.
Zabranjeno je iznošenje kućnog smeća u vreme i dane koji nisu određeni programom iz člana 8. ove odluke.
Zabranjeno je u sudove za kućno smeće i kontejnere stavljati leševe životinja, delove uginulih ili zaklanih životinja, pomije, stajnjak, zapaljive materije i drugi otpad koji ne spada u kućno smeće kao i odlaganje smeća i drugog otpada van navedenih sudova.
Zabranjeno je pomeranje sudova za smeće sa mesta koja su za to određena kao i vađenje i preturanje smeća.
Na javnim površinama zabranjeno je:
1. bacanje hartije i drugih otpadaka van posuda za otpatke;
2. lepljenje reklamnih listića, objava i sl.
3. ispuštanje otpadnih voda, fekalija i sl;
4. ispuštanje otpadnih ulja, maziva i drugih otpadnih tečnosti iz vozila na motorni pogon;
5. bacanje i ostavljanje smeća, zemlje, otpadnog građevinskog materijala, starog kancelarijskog ili kućnog nameštaja, aparata ili uređaja;
6. pranje putničkih i teretnih motornih vozila, priključnih vozila i drugih vozila na motorni pogon ili ispuštanje otpadnih voda koje nastaju prilikom pranja vozila na javnu površinu;
7. istovaranje ili utovaranje u vozila postavljenih iznad ili pored hidranata, šahtova i slivnika ili drugih otvora i propusta;
8. izbacivati smeća i otpadaka iz vozila;
9. ostavljanje ili držanje neregistrovanih, havarisanih i neispravnih vozila na motorni pogon, priključnih vozila, poljoprivrednih i priključnih mašina i zaprežnih vozila;
10. cepanje drva na ulicama, trotoaru i sl.;
11. paljenje vatre;
12. ispuštanje voda sa terasa ili balkona za vreme pranja ili posle izvršenog pranja tih prostorija;
13. ispuštanje vode iz klima uređaja i drugih uređaja bez posebne zaštite od rasipanja, prskanja i razlivanja ispuštene vode.
Otvori na septičkim jamama moraju biti uvek tako zatvoreni da onemogućavaju širenje neprijatnih mirisa iz septičkih jama.
Zabranjeno je spajanje septičkih jama, nužnika ili cevi za odvođenje otpadnih voda iz kućnih sanitarnih uređaja, štala, živinarnika i slično, direktno ili preko dvorišnih kanala na ulične kanale za odvođenje atmosferskih voda, u bunare, vodotokove ili na druge javne površine.
Izvođači građevinskih radova obavezni su da:
- ograde gradilište ogradom u cilju sprečavanja rasipanja rastresitog materijala, prašine i sl.;
- deponovani građevinski materijal na javnoj površini (pesak, šljunak, zemlju, kreč, cement) obezbede od rasipanja i raznošenja;
- održavaju čistoću kanala, slivnika i šahtova u neposrednoj blizini gradilišta;
- čiste javnu površinu oko gradilišta od svih nečistoća koje nastanu izvođenjem građevinskih i drugih radova na gradilištu;
- postave odgovarajuće posude za odlaganje smeća.
Prevoznik raznog materijala, stvari i otpadaka dužan je da prevoz vrši vozilom koje je u tu svrhu podešeno, na takav način da se materijal, stvari u otpaci uz put ne prosipaju.
Ukoliko dođe do usputnog ostavljanja ili prosipanja materijala, stvari ili otpadaka prevoznik je dužan da odmah izvrši njihovo uklanjanje i eventualno pranje zaprljanih površina.
Ako prevoznik ne ukloni prosuti materijal, stvari ili otpatke ili ne opere zaprljane površine, njihovo uklanjanje izvršiće se preko drugog lica o trošku prevoznika.
Organizatori skupova koji se prijavljuju nadležnom organu dužni su da prijavu podnesu i komunalnoj inspekciji.
Ukoliko usled održavanja skupa nastanu nečistoće na javnoj površini, organizator je dužan da istu vrati u čisto i ispravno stanje.
NAČIN NAPLATE USLUGE ODRŽAVANJA ČISTOĆE
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti održavanje čistoće obezbeđuju se iz sredstava Budžeta grada u skladu sa programom iz člana 20. ove odluke i naplatom usluge odnošenja kučnog smeća od korisnika.
Korisnik plaća komunalnu uslugu odnošenja smeća na osnovu važećeg cenovnika.
Obaveza plaćanja usluge tereti korisnika usluge organizovanog iznošenja smeća i u slučaju odbijanja korišćenja usluge.
Cena usluge odnošenja kućnog smeća iz domaćinstava utvrđuje se na osnovu površine stambenog prostora, garaža.
Cena usluge odnošenja kućnog smeća iz poslovnog prostora površine do 60 m2 određuje se paušalno po važećem cenovniku.
Cena usluge odnošenja kućnog smeća iz poslovnih prostorija površina većih od 60m2, osim delatnosti navedenih u stavu 3, i 4. ovog člana, utvrđuje se po kvadratnom metru površine prostorija, zatvorenog i otvorenog manipulativnog prostora koji je u funkciji obavljanja poslovne delatnosti.
Cena usluge odnošenja kućnog smeća iz poslovnih prostorija površina od 60 do 500m2, za delatnosti navedene u sledećoj tabeli, utvrđuje se po kvadratnom metru površine prostorija korigovane korekcionim faktorom i to:
Delatnost |
Korekcioni faktor za površinu |
Restorani, kafići, prodaja brze hrane |
1,4 |
Prodavnice mešovite robe, voćare |
1,5 |
Saloni nameštaja, saloni automobila |
0,5 |
Sportski tereni, galerije |
0,4 |
Drvare, stovarišta građevinskog materijala |
0,6 |
Cena usluge odnošenja kućnog smeća iz poslovnih prostorija površina preko 500m2, za poslovne prostore navedene u sledećoj tabeli, utvrđuje se po kvadratnom metru površine prostorija korigovane korekcionim faktorom i to:
Vrsta poslovnog prostora |
Korekcioni faktor za površinu |
Proizvodni prostor |
1,0 |
Kancelarijski prostor |
1,0 |
Magacinski prostor |
0,5 |
Radionice |
0,55 |
Garaže |
0,45 |
Prostor na otvorenom na kome se skladišti roba |
0,5 |
Za cenu utvrđenu na način iz prethodnog člana ove odluke, komunalno preduzeće je u obavezi da iznese mesečno do 5 m3 smeća sa poslovnog prostora površine do 1000 m2.
Za odnošenje većih količina smeća od količine propisane u prethodnom članu plaća se cena za vanredno iznošenje smeća utvrđena Cenovnikom iz člana 45. ove odluke.
Ukoliko je površina poslovnog prostora preko 1000 m2 komunalno preduzeće može zaključiti poseban ugovor sa korisnikom usluga.
Komunalno preduzeće donosi odluku o cenama iznošenja smeća iz stambenih i poslovnih objekata, kao i o cenama održavanja čistoće na javnim površinama.
Na Cenovnik komunalnih usluga iz prethodnog stava saglasnost daje Skupština Grada.
Vlasnik, odnosno korisnik stana, odnosno poslovnog prostora dužan je da pismenim putem prijavi komunalnom preduzeću svaku promenu koja utiče na naplatu usluge iznošenja smeća.
Komunalno preduzeće je dužno da obračun usluga iznošenja smeća od dana prijave promene vrši na osnovu novoprijavljenog stanja.
Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik stana, odnosno poslovnog prostora ne prijavi promenu koja utiče na smanjenje njegovih obaveze po osnovu usluge iznošenja smeća komunalno preduzeće će nastaviti da naplaćuje ovu uslugu.
Površina stambenog ili poslovnog prostora na osnovu koje se vrši naplata usluge iznošenja smeća utvrđuje se na osnovu:
1. uvida u podatke Službe za katastar nepokretnosti,
2. premera kvadrature i
3. paušalno.
NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA GRADSKIH ORGANA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU POSLOVA ODRŽAVANJA ČISTOĆE
Ukoliko usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti dođe do potpunog prekida ili smanjenja obima pružanja komunalne usluge održavanja čistoće, komunalno preduzeće je dužno da o tome obavesti Gradsku upravu.
Kad nadležni organ primi obaveštenje o poremećaju u obavljanju održavanja čistoće, dužan je da bez odlaganja:
- preuzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti u skladu sa zakonom,
- odredi red prvenstva i način pružanja usluge onim korisnicima kod kojih bi, usled prekida, nastala opasnost po zdravlje i rad ili bi nastala velika i nenadoknadiva šteta
- naredi mere zaštite komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;
- utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za prekid, odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga u pružanju usluge, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava Vršca.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke vrši gradski komunalni inspektor, a poslove nadzora nad zaštitom i održavanjem čistoće javnih površina i gradski komunalni nadzornik.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da:
1. kontroliše da li komunalno preduzeće obavlja komunalnu delatnost održavanja čistoće na način utvrđen ovom odlukom, odnosno po planu i programu održavanja čistoće;
1a. kontroliše da li je Preduzeće usaglasilo svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/19);
2. kontroliše stanje komunalnih dobara (ulica, trgova, parkirališta, platoa i sl.) i komunalnih objekata;
3. pregleda objekte u kojima se prikuplja komunalni i drugi otpad (osim prikupljanja i skladištenja opasnih materija);
4. rešenjem naredi izvršenje utvrđenih obaveza i otklanjanje nedostataka;
5. rešenjem naredi uklanjanje objekata, stvari i drugih predmeta sa ulica, trgova i drugih javnih površina ako su oni na tim površinama ostavljeni, postavljeni ili izgrađeni bez odobrenja odnosno ako su postavljeni ili izgrađeni suprotno izdatom odobrenju;
6. podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovom odlukom i
7. izriče i naplaćuje novčane kazne na licu mesta za prekršaje propisane ovom odlukom.
U vršenju nadzora nad zaštitom i održavanjem čistoće javnih površina gradski komunalni nadzornik je ovlašćen i dužan da kontroliše:
1. pranje ulica, trgova, parkirališta i platoa i drugih javnih površina;
2. skupljanje smeća i drugih otpadaka sa javnih površina i uklanjanje otpadaka iz posuda za otpatke;
3. skupljanje smeća i drugih prirodnih, veštačkih otpadaka iz stambenih i poslovnih objekata;
4. odvoženje i odlaganje kućnog i uličnog smeća na deponiju smeća;
5. čišćenje septičkih jama i nužnika, odvoženje i odlaganje fekalija;
6. održavanje čistoće na komunalnim i drugim objektima;
7. čišćenje snega i leda.
Pored poslova iz prethodnog stava gradski komunalni nadzornik ovlašćen je da neposredno ili na drugi način utvrđuje identitet lica zatečenih u vršenju prekršaja kažnjivog po ovoj odluci i dužan je da odmah obavesti gradskog komunalnog inspektora o utvrđenim nedozvoljenim radnjama lica koja se ne pridržavaju propisa održavanju čistoće javnih površina komunalnih i drugih objekata.
Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj komunalno preduzeće koje obavlja delatnost održavanja čistoće ako:
1. ne donese Godišnji program sakupljanja i odvoženja kućnog smeća ili isti primenjuje bez saglasnosti Gradskog veća (član 8. stav 1.);
2. postupa suprotno članu 13. stav 2. i stav 3. ove odluke;
3. postupa suprotno članu 17. ove odluke;
4. ne donese Godišnji program ili mesečni plan održavanja čistoće na javnim površinama ili iste primenjuje bez saglasnosti Gradskog veća (član 20.);
5. postupa suprotno članu 21. ove odluke;
6. ne vrši pranje javnih površina po programu (član 24.)
7. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 50. stav 3. tačka 4.).
Za prekršaje iz stava 1.ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće, drugo pravno lice ako:
1. postupa suprotno članu 7. ove odluke;
2. postupa suprotno članu 9. ove odluke;
3. postupa suprotno članu 16. stav 1. i 3. ove odluke;
4. ne održava čistoću javne površine ispred svog stambenog ili poslovnog objekta, odnosno ispred svog neizgrađenog građevinskog zemljišta (član 23);
5. nečistoću sakupljenu sa trotoara i kanala za odvođenje površinskih voda ne odloži na određeno mesto, ili ako sakupljenu nečistoću ne obezbedi od rasipanja i raznošenja (član 23. stav 4.);
6. sneg i led sa trotoara i iz uličnih slivnika ne očisti i ne ukloni na propisan način (član 26.);
7. postupa suprotno članu 27. ove odluke;
8. postupa suprotno članu 28. ove odluke;
9. postupa suprotno članu 29. ove odluke;
10. postupa suprotno članu 32. ove odluke;
11. postupa suprotno članu 33. ove odluke;
12. postupa suprotno članu 34. ove odluke;
13. postupa suprotno članu 35. ove odluke;
14. postupa suprotno članu 36. ove odluke;
15. postupa suprotno članu 37. stav 2. ove odluke;
16. postupa suprotno članu 38. ove odluke;
17. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 50. stav 3. tačka 4. i 5.).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 10.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 20.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 10.000,00 dinara.
Ova odluka će biti usklađena sa "Lokalnim planom upravljanja komunalnim otpadom za grad Vršac" br. 031-152/2010- II-01 od 23.06.2010. godine.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o održavanju čistoće ("Sl. list Opštine Vršac", br. 4/2002, 6/2002 i 2/2005).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Vršca".