ODLUKAO NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH PREDZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD ZAJEČAR("Sl. list grada Zaječara", br. 50/2020) |
Odlukom o načinu i postupku imenovanja direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Zaječar (u daljem tekstu: Odluka) propisuje se način i postupak sprovođenja javnog konkursa za imenovanje direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Zaječar (u daljem tekstu: Preduzeće), sastav, organizacija i rad Komisije za sprovođenje konkursa za izbor direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Zaječar (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka imenovanja direktora.
NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA
Postupak za imenovanje direktora preduzeća (u daljem tekstu: Izborni postupak) sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, podzakonskim aktima i ovom Odlukom.
Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada, po sprovedenom javnom konkursu.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnih preduzeća.
Odluku iz stava 4. ovog člana donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.
Inicijativu za donošenje predloga iz stava 4. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor preduzeća, preko Gradske uprave grada Zaječara.
Odluka o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora preduzeća, sadrži: poslovno ime i sedište javnog preduzeća za koje se raspisuje javni konkurs za imenovanje direktora.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Zaječara".
Oglas o javnom konkursu, obavezno sadrži podatke o:
- javnom preduzeću (poslovno ime i sedište),
- poslovima - ciljevi osnivanja javnog preduzeća iz Akta o osnivanju,
- mestu rada,
- uslovima za imenovanje direktora (opšte i posebne),
- stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i način njihove provere,
- roku u kome se podnose prijave,
- adresa na koju se prijave podnose,
- dokazima i dokumentaciji koja se prilažu uz prijavu na konkurs,
- licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu.
Uz prijavu za konkurs kandidat podnosi dokaze koji se odnose na ispunjenost uslova za imenovanje.
Dokazi koje kandidat treba da podnese moraju biti navedeni u oglasu iz člana 4. ove Odluke, a u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i statutom preduzeća.
Nakon donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa, oglas o javnom konkursu objavljuje se u "Službenom glasniku RS", "Službenom listu grada Zaječara" i jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije.
Oglas o javnom konkursu objavljuje se u roku od 8 dana od dana donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa.
Oglas o javnom konkursu, objavljuje se i na zvaničnoj internet prezentaciji grada Zaječara, s tim što se mora navesti kada je oglas objavljen u "Službenom glasniku RS".
Prijava na javni konkurs za izbor direktora javnog preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku RS".
Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora javnih preduzeća čiji je osnivač grad Zaječar (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, posebnim rešenjem u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.
Komisija ima pet članova od kojih je jedan predsednik.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije imenuje se iz reda diplomiranih pravnika.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Komisija se imenuje na period od tri godine.
Predsednik i članovi komisije ne mogu biti narodni poslanici, poslanici u skupštini autonomne pokrajine, odbornici u Skupštini grada Zaječara, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima grada.
Komisija nema pravo na naknadu za svoj rad.
NAČIN RADA I ODLUČIVANJA KOMISIJE
Komisija radi i odlučuje na sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, sednice komisije saziva i njima predsedava najstariji član Komisije.
Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.
Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.
Na sednici Komisije vodi se zapisnik. U zapisnik se obavezno unose: datum i mesto održavanja sednice, dnevni red, imena prisutnih i odsutnih članova Komisije, sve faze izbornog postupka, predlozi i stavovi izneti na sednici, rezultati svakog glasanja, kao i svako izdvojeno mišljenje.
Zapisnik Komisije potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Komisije.
Komisija može doneti Poslovnik o radu, kao i druga akta koja su neophodna za rad i funkcionisanje Komisije.
Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, predsednik Komisije, odnosno lice iz člana 10. ove Odluke, zakazuje sednicu Komisije, na kojoj će se evidentirati i pregledati sve prispele prijave i podneti dokazi.
Članovi komisije su dužni da na početku sednice, daju pisane izjave o tome da li oni ili sa njima povezana lica imaju interes vezan za sprovođenje konkursa.
Povezano lice iz stava 2. ovog člana je supružnik ili vanbračni partner funkcionera, krvni srodnik funkcionera u pravoj liniji, odnosno u pobočnoj liniji zaključno sa drugim stepenom srodstva, usvojitelj ili usvojenik funkcionera, kao i svako drugo pravno ili fizičko lice koje se prema drugim osnovama i okolnostima može opravdano smatrati interesno povezanim sa funkcionerom.
Na sednici iz stava 1. ovog člana Komisija obavezno proverava:
- da li su sve prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu,
- da li su prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs i
- da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u konkursu traženi.
U slučaju ako Komisija utvrdi da prijava ima neki od nedostataka bliže definisanih članom 12. ove Odluke, zaključkom će odbaciti prijavu kao neblagovremenu, nerazumljivu ili nepotpunu.
Protiv zaključka iz stava 1. ovog člana, nije dopuštena posebna žalba.
Nakon izvršene provere Komisija, posebnim aktom sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i među njima sprovodi izborni postupak.
Kandidatima među kojima se sprovodi izborni postupak dostavlja se pisano obaveštenje o tome kad otpočinje izborni postupak, najmanje osam dana pre otpočinjanja izbornog postupka.
Ako se postupak sprovodi u više delova, kandidati se na početku svakog dela obaveštavaju o tome kada počinje naredni deo izbornog postupka.
Kandidat koji se ne odazove pozivu da učestvuje u jednom delu izbornog postupka, ne poziva se da učestvuje u naredno delu izbornog postupka.
U izbornom postupku iz stava 1. ovog člana, Komisija vrši ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata radi sastavljanja rang liste kandidata, u skladu sa merilima propisanim Uredbom o merilima za imenovanje direktora javnog preduzeća.
Stručna osposobljenost kandidata ocenjuje se proverom sposobnosti kandidata za praktičnu primenu znanja i veština u obavljanju poslova direktora javnog preduzeća određenih u skladu sa zakonom.
Znanja kandidata ocenjuju se proverom: poznavanja jedne ili više oblasti iz koje je delatnost za čije je obavljanje osnovano javno preduzeće, odnosno poznavanja drugih delatnosti koje obavlja javno preduzeće, poznavanja propisa kojima se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i privrednih društava, propisa kojima se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, poznavanja oblasti korporativnog upravljanja, kao i opštih propisa o radu, znanja jednog ili više stranih jezika, poznavanja rada na računaru, kao i posebnih oblasti znanja.
Veštine kandidata ocenjuju se proverom: veštine analitičkog rezonovanja i logičkog zaključivanja, veštine rukovođenja, organizacionih sposobnosti, veštine komunikacije u međuljudskim odnosima, veštine strateškog planiranja i upravljanja i veštine upravljanja resursima (materijalnim, finansijskim, kadrovskim i drugim resursima značajnim za rad javnog preduzeća).
U izbornom postupku, Komisija vrši proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti kandidata:
- uvidom u podatke i
- usmenom proverom.
Uvidom u podatke ocenjuje se stručna osposobljenost kandidata stečena:
- visokim obrazovanjem i
- radnim iskustvom.
Pod radnim iskustvom iz stava 1. ovog člana, smatra se ukupno radno iskustvo koje je kandidat stekao na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje, radno iskustvo koje je kandidat stekao na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća kao i radno iskustvo koje kandidat ima u organizovanju i vođenju poslova.
Komisija ocenjuje kandidate ocenom od jedan do tri, pri čemu ocene imaju sledeće značenje:
- ocena jedan (1) - "ne zadovoljava",
- ocena dva (2) - "delimično zadovoljava",
- ocena tri (3) - "u potpunosti zadovoljava".
Stručna osposobljenost kandidata stečena visokim obrazovanjem ocenjuje se:
- Za visoko obrazovanje na studijama drugog stepena odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine - ocena dva (2)
- za visoko obrazovanje na studijama trećeg stepena (doktor nauka) - ocena tri (3)
Stručna osposobljenost kandidata stečena radnim iskustvom na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje, ocenjuje se:
- za radno iskustvo od pet do 10 godina - ocena jedan (1)
- za radno iskustvo od 10 do 15 godina - ocena dva (2)
- za radno iskustvo preko 15 godina - ocena tri (3)
Stručna osposobljenost kandidata stečena radnim iskustvom na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća, ocenjuje se:
- za radno iskustvo od tri do pet godina - ocena jedan (1)
- za radno iskustvo od pet do sedam godina - ocena dva (2)
- za radno iskustvo preko sedam godina - ocena tri (3)
Stručna osposobljenost kandidata stečena radnim iskustvom koje kandidat ima u organizovanju i vođenju poslova, ocenjuje se:
- za radno iskustvo do tri godine - ocena jedan (1)
- za radno iskustvo od tri do sedam godina - ocena dva (2)
- za radno iskustvo preko sedam godina - ocena tri (3)
Znanja kandidata, ocenjuje Komisija u razgovoru sa kandidatom, osim znanja stranih jezika i poznavanja rada na računaru.
Provera znanja stranih jezika vrši se usmenim ili pisanim putem.
Proveru znanja stranih jezika vrši stručno lice u razgovoru sa kandidatom ili proverom odgovora na testu, koji stručno lice sastavlja.
Stručno lice iz stava 3. ovog člana dostavlja komisiji pisani nalaz o rezultatima razgovora ili testa, sa kvalifikacijom znanja kandidata oznakom "ne zadovoljava", "delimično zadovoljava" ili "u potpunosti zadovoljava".
Poznavanje rada na računaru proverava se simulacijom, odnosno praktičnim radom na računaru, u standardnim programima za obradu teksta, elektronsku komunikaciju i pretraživanje interneta, odnosno drugim programima koji se uobičajeno koriste u vršenju redovnih poslova direktora javnog preduzeća.
Proveru poznavanja rada na računaru vrši stručno lice koje komisiji, dostavlja nalaz sa kvalifikacijom znanja kandidata oznakom "ne zadovoljava", "delimično zadovoljava" ili "u potpunosti zadovoljava".
Komisija unapred priprema pitanja za usmenu proveru znanja kandidata.
Komisija priprema 15 pitanja i to:
- 5 pitanja iz oblasti iz koje je delatnost za čije je obavljanje osnovano javno preduzeće i drugih delatnosti koje obavlja javno preduzeće,
- 10 pitanja koja se odnose na poznavanja propisa kojima se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i privrednih društava, propisa kojima se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, poznavanja oblasti korporativnog upravljanja, kao i opštih propisa o radu.
Svaki član Komisije ocenjuje svaki odgovor kandidata pojedinačno, ocenom od 1 do 3 u skladu sa članom 17. stav 3. ove Odluke.
Veštine kandidata proveravaju se pisanim putem, preko standardizovanih testova.
Proveru veština iz stava 1. ovog člana vrši stručno lice koje komisiji, dostavlja nalaz sa kvalifikacijom znanja kandidata oznakom "ne zadovoljava", "delimično zadovoljava" ili "u potpunosti zadovoljava".
Veštinu komunikacije u međuljudskim odnosima, Komisija proverava u razgovoru sa kandidatom.
Komisija utvrđuje i brojčano iskazuje rezultat svakog kandidata, izračunavanjem njegove prosečne ocene, prema merilima propisanim Uredbom i ovom Odlukom.
Ako dva ili više kandidata imaju jednak rezultat, primenjuju se prema navedenom redosledu sledeća merila:
1) duže radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova (pri čemu se računaju godine i puni meseci radnog iskustva);
2) duže radno iskustvo na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća (pri čemu se računaju godine i puni meseci radnog iskustva);
3) viši stepen visokog obrazovanja.
U slučaju da dva ili više kandidata nakon primene merila iz stava 2. ovog člana imaju jednak rezultat, prednost ima kandidat za kojeg komisija u ponovnom razgovoru utvrdi da najbolje ispunjava zahteve za obavljanje poslova direktora javnog preduzeća.
RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE
Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunila merila za izbor direktora javnog preduzeća.
Rang listu i Zapisnik o sprovedenom izbornom postupku, Komisija dostavlja Gradskom veću.
Gradsko veće priprema predlog akta o imenovanju prvog kandidata sa Rang liste i dostavlja ga, radi usvajanja, Skupštini grada.
Rešenje o imenovanju direktora je konačno.
Rešenje o imenovanju direktora sa obrazloženjem dostavlja se licu koje je imenovano, kao i svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku.
Rešenje iz stava 1.ovog člana objavljuje se:
- u Službenom glasniku Republike Srbije,
- u Službenom listu grada Zaječara,
- na zvaničnoj internet stranici grada Zaječara.
Kandidat, koji je učestvovao u izbornom postupku, ima pravo da podnese zahtev za uvid u dokumentaciju javnog konkursa, u roku od 10 dana od dana objavljivanja rešenja iz člana 22. ove Odluke u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa u prisustvu člana Komisije.
O datumu, vremenu i mestu uvida u dokumentaciju, Komisija će obavestiti podnosioca zahteva.
Rešenje o imenovanju direktora, u skladu sa zakonom sadrži odredbe o stupanju na rad direktora.
Ako imenovani direktor ne stupi na rad u roku određenom za stupanje na rad, Skupština grada imenuje sledećeg kandidata sa rang liste.
Nadzorni odbor Preduzeća, svojim aktom utvrđuje ili konstatuje dan početka rada imenovanog direktora, odnosno dan prestanka funkcije direktora koji je razrešen.
Nadzorni odbor dužan je da Skupštinu grada pisanim putem obavesti o datumu stupanja, odnosno nestupanju na rad imenovanog direktora.
Rok za dostavljanje obaveštenja iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 3 dana od dana stupanja na rad direktora, odnosno 3 dana od dana isteka roka za stupanje na rad.
Ako niko od kandidata sa rang liste ne stupi na rad, u roku određenom za stupanje na rad, sprovodi se novi javni konkurs.
Ako Komisija utvrdi da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje, sprovodi se novi javni konkurs.
Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje se u roku od 30 dana od dana kada je Komisija utvrdila da nijedan kandidat ne ispunjava uslove za imenovanje.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Pravilnik o merilima za imenovanje direktora javnih preduzeća čiji je osnivač Grad Zaječar ("Sl. list grada Zaječara" br. 25/14).