PRAVILNIK

O UNOVČAVANJU IMOVINE FINANSIJSKIH INSTITUCIJA U STEČAJU ILI LIKVIDACIJI

("Sl. glasnik RS", br. 126/2020)

 

I OPŠTE ODREDBE - TERMINI I DEFINICIJE

Pojmovi, termini i definicije koji se navode u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:

1. Agencija je stečajni ili likvidacioni upravnik koji sprovodi postupak stečaja ili likvidacije preko svojih organizacionih jedinica i organa;

2. Licitacija je postupak i način prodaje imovine javnim nadmetanjem učesnika, u skladu sa prodajnom dokumentacijom, koji sprovodi Agencija preko Odbora za prodaju ili drugog nadležnog tela u skladu sa Pravilnikom;

3. Tender je postupak i način prodaje imovine javnim prikupljanjem ponuda sa poboljšanjem i bez poboljšanja ponuda, koji sprovodi Agencija preko Odbora za prodaju u skladu sa Pravilnikom;

4. Neposredna pogodba je način prodaje imovine koji sprovodi Agencija u skladu sa Pravilnikom;

5. Odluka o načinu prodaje je odluka kojom se određuje način prodaje imovine Finansijske institucije, a koju, na predlog Poverenika ili organizacione jedinice nadležne za poslove stečaja i likvidacije, donosi Odbor direktora;

6. Odluka o rezultatima postupka je odluka kojom Odbor direktora Agencije prihvata ili ne prihvata rezultate sprovedenog postupka prodaje licitacijom, tenderom ili neposrednim prikupljanjem ponuda i kojom proglašava kupca i drugog najboljeg ponuđača;

7. Aukcionar znači predstavnik Odbora za prodaju, profesionalno ili bilo koje drugo lice koje je određeno da sprovodi postupak Licitacije;

8. Finansijska institucija je finansijska institucija u stečaju ili likvidaciji, a to su banka u stečaju ili likvidaciji, društvo za osiguranje u stečaju ili likvidaciji i davalac finansijskog lizinga u stečaju ili likvidaciji u kojima Agencija vrši funkciju stečajnog upravnika;

9. Odbor za prodaju je nadležni odbor Agencije obrazovan Odlukom Odbora direktora Agencije;

10. Poverenik je fizičko lice koje je ovlašćeno za zastupanje i rukovođenje poslovima Finansijske institucije u stečaju ili likvidaciji i koji je ovlašćen internim aktom Agencije da obavlja određene poslove i radnje u nadležnosti Agencije kao stečajnog/likvidacionog upravnika predviđene Zakonom o stečaju i Zakonom o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje;

11. Pravilnik je ovaj pravilnik za unovčavanje imovine finansijskih institucija u stečaju ili likvidaciji;

12. Registracija znači postupak registracije učesnika na Licitaciji koji obavlja nadležni Odbor za prodaju;

13. Procena tržišne vrednosti u smislu ovog pravilnika je vrednost iskazana o proceni utrživosti imovine koju, na zahtev Poverenika ili Agencije vrši ovlašćeni procenitelj, sudski veštak odnosno drugo kvalifikovano lice za određenu oblast veštačenja u skladu sa zakonom, angažovano sa liste Agencije uz saglasnost stečajnog/likvidacionog sudije;

14. Nadležni sektor je organizaciona jedinica Agencije koja je nadležna za sprovođenje postupka stečaja i likvidacije finansijskih institucija u skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji;

15. Uputstvo je Uputstvo o sprovođenju postupka unovčenja imovine je interni akt koji donosi Odbor direktora u skladu sa ovim pravilnikom, a kojim se bliže razrađuje postupanje Odbora za prodaju, Poverenika i Nadležnog sektora;

16. Drugi najbolji ponuđač se proglašava Odlukom o rezultatima postupka i to:

- kod javnog nadmetanja - Licitacije drugi najbolji ponuđač je učesnik na Licitaciji koji je drugi prihvatio najvišu cenu, odnosno učesnik koji je prvi prihvatio drugu najvišu cenu,

- kod javnog prikupljanja ponuda - Tendera i Neposredne pogodbe uz oglašavanje je ponuđač koji je dostavio drugu najvišu ponuđenu cenu, odnosno koji je drugi dostavio najvišu ponuđenu cenu.

II CILJ, PRINCIPI I SPROVOĐENJE PRAVILNIKA

Član 1

Funkcija Agencije u vršenju funkcije stečajnog upravnika, a samim tim i Poverenika jeste ostvarenje cilja stečaja odnosno najpovoljnije kolektivno namirenje stečajnih poverilaca ostvarivanjem najveće moguće vrednosti stečajnog dužnika, odnosno njegove imovine.

Ovim pravilnikom uređuje se postupak prodaje pokretne i nepokretne imovine u vlasništvu Finansijske institucije, isključujući akcije i udele koje Finansijska institucija ima u drugim pravnim licima, kao i druge imovine za koju je postupak prodaje regulisan posebnim zakonima.

Osnovni principi za sprovođenje ovog pravilnika su zaštita stečajnih poverilaca, hitnost u postupanju, transparentnost, konkurentnost, ravnopravnost potencijalnih kupaca, efikasnost i ekonomičnost, kao i drugi principi koji proističu iz Zakona o stečaju, a u vezi sa Zakonom o stečaju i likvidaciji banaka i društava za osiguranje.

III PRIPREMA, ORGANIZACIJA I REALIZACIJA POSTUPKA PRODAJE IMOVINE

Član 2

1. Priprema prodaje imovine

Priprema, organizacija i realizacija prodaje imovine obuhvata preduzimanje radnji i aktivnosti predviđenih zakonima kojima je uređen stečaj i likvidacija finansijskih institucija i ovim pravilnikom.

Priprema postupka prodaje imovine obuhvata, ali se ne ograničava na evidentiranje imovine, procenu tržišne vrednosti imovine, planiranje prodaje (podelu odnosno grupisanje imovine sa bližim opisom imovine, podacima o eventualnim ranijim pokušajima unovčenja imovine, strukturu imovine, njenu bilansnu i tržišnu vrednost ako je primenljivo, ispitivanje tržišta ako je primenljivo), razmatranje načina prodaje i druge radnje predviđene zakonom i Pravilnikom. Osnovne aktivnosti iz ove faze postupaka prodaje imovine treba da budu zasnovane na planu upravljanja ukupne imovine koji donosi i usvaja Odbor direktora na predlog Poverenika i Nadležnog sektora i o tome informiše Upravni odbor, kao i na animiranju javnosti i stvaranju pretpostavki za uvećanje tražnje i uspešno unovčavanje imovine.

Poverenik je dužan da pokreće i vrši prodaju odnosno unovčenje celokupne ili dela imovine Finansijske institucije u skladu sa načelima i ciljevima stečajnog postupka, a na osnovu plana prodaje i Procene tržišne vrednosti koja, na dan objave oglasa o prodaji, odnosno na dan prijema ponude za neposrednu pogodbu, ne sme biti starija od tri godine ukoliko se nisu promenili uslovi na osnovu kojih je izvršena procena. Ukoliko Agencija i/ili Poverenik smatraju da je došlo do promena na tržištu usled kojih navedena procena vrednosti imovine nije relevantna, bez odlaganja će preduzeti mere u cilju izrade nove Procene tržišne vrednosti. U funkciji pripreme prodaje izvršiće se analiza imovinsko-pravnog statusa imovine koja će se prodavati u cilju utvrđivanja uređenja imovinsko-pravnog statusa.

Plan prodaje na predlog Poverenika i Nadležnog sektora usvaja Odbor direktora i donosi proceduru za izradu i praćenje realizacije planova prodaje imovine Finansijskih institucija.

Odbor direktora donosi proceduru za izradu i praćenje realizacije prodaje imovine Finansijskih institucija u stečaju ili likvidaciji i usvaja plan prodaje na predlog Poverenika i Nadležnog sektora.

2. Organizacija postupka prodaje imovine i odluke Odbora direktora

Član 3

Odbor za prodaju, Nadležni sektor i Poverenik sprovode radnje u cilju unovčenja imovine Finansijskih institucija, u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom, a na osnovu odluke Odbora direktora.

Poverenik i Nadležni sektor predlažu Odboru direktora donošenje Odluke o načinu prodaje ili druge odluke kojom se određuje način, metod i postupak unovčenja imovine.

Nakon donošenja odluke iz stava 2. ovog člana Odbor za prodaju i Poverenik sprovode postupak unovčenja imovine, a u skladu sa Pravilnikom i Uputstvom.

Odbor za prodaju predlaže, odnosno utvrđuje predlog Odluke o rezultatima postupka.

Prilikom donošenja Odluke o rezultatima postupka za sve modele prodaje predviđene ovim pravilnikom, Odbor direktora Agencije se naročito rukovodi sledećim kriterijumima:

- procenjenom tržišnom vrednošću imovine;

- stanjem objekta/imovine u građevinskom smislu;

- upotrebnom vrednosti i mogućnošću izdavanja u zakup, kao i mogućim prihodima po tom osnovu;

- troškovima obezbeđenja, osiguranja i drugim zavisnim troškovima;

- očekivanim investicionim i građevinskim aktivnostima na lokaciji na kojoj je imovina;

- preostalim vremenom do očekivane glavne/završne deobe i tržišnim kretanjima.

Izuzetno, kada nastupe okolnosti kojima se može postići veći efekat nego da se primenjuju postupci iz ovog pravilnika, Odbor direktora u postupku unovčavanja imovine Finansijskih institucija po obrazloženom predlogu Odbora za prodaju, Nadležnog sektora i Poverenika može doneti odluku koja nije predviđena ovim pravilnikom pod uslovom:

1) da je takva odluka u skladu sa zakonima kojima je uređen stečaj i likvidacija finansijskih institucija i u slučaju sprečavanja nastanka štete usled određenih okolnosti,

2) da je Odbor poverilaca dao saglasnost na takvu prodaju imovine Finansijskih institucija u stečaju,

3) da se takvom odlukom ostvaruje zakonom propisani cilj i principi stečaja, odnosno likvidacije.

Odbor direktora je dužan da o odlukama donetim u skladu sa stavom 6. ovog člana informiše Upravni odbor.

Nadležni sud svojim rešenjem konstatuje da je prodaja izvršena.

Član 4

3. Realizacija postupka prodaje imovine

Realizacija postupka prodaje obuhvata:

- radnje koje prethode donošenju Odluke o rezultatima postupka, i

- radnje i aktivnosti nakon donošenja Odluke o rezultatima postupka.

Poverenik, Nadležni sektor i Odbor za prodaju mogu predložiti da se, uz saglasnost Odbora poverilaca, angažuju domaća ili strana lica stručna za vršenje prodaje javnim nadmetanjem ako je predmet prodaje umetničko delo, odnosno drugi specifičan predmet prodaje za koji postoji specijalizovano tržište ili ako smatra da će se takvim angažovanjem ostvariti veća javnost prodaje i povoljnije unovčenje.

Radnje koje prethode donošenju Odluke o rezultatima postupka, a koje preduzima Poverenik obuhvataju, ali se ne ograničavaju na:

1) upućivanje obaveštenja o nameri, planu prodaje, načinu i rokovima prodaje u skladu sa zakonom,

2) pripremu licitacione/tenderske/prodajne dokumentacije,

3) upućivanje Odboru poverilaca Finansiijske institucije u stečaju predloga za odobrenje sprovođenja neposredne pogodbe,

4) upućivanje odgovora na prigovor na predloženu prodaju, a na osnovu saglasnosti Odbora direktora,

5) preduzimanje i drugih radnji predviđenih zakonom, Pravilnikom i Uputstvom,

6) druge poslove po nalogu Odbora za prodaju i Nadležnog sektora.

Radnje koje prethode donošenju Odluke o rezultatima postupka, a koje preduzima Odbor za prodaju, obuhvataju ali se ne ograničavaju na:

1) objavu oglasa,

2) otvaranje ponuda,

3) registraciju učesnika na Licitaciji,

4) održavanje Licitacije odnosno otvaranje ponuda,

5) održavanje reda u toku sprovođenja Licitacije, Tendera i Neposredne pogodbe,

6) vođenje zapisnika sa Tendera, Licitacije, Neposredne pogodbe i sednice Odbora za prodaju,

7) obaveštavanje Odbora direktora i utvrđivanja predloga Odluke o rezultatima postupka, i

8) druge radnje predviđene Pravilnikom i Uputstvom.

Radnje nakon donošenja Odluke o rezultatima postupka koje sprovodi Poverenik, obuhvataju ali se ne ograničavaju na:

1) slanje predloga Odboru poverilaca Finansijske institucije u stečaju za davanje saglasnosti za prihvatanje cene, a u skladu sa Pravilnikom i/ili odlukom Odbora direktora,

2) slanje obaveštenja - poziva kupcu da pristupi zaključenju Ugovora o prodaji,

3) zaključenje ugovora o prodaji,

4) primopredaju imovine po isplati kupoprodajne cene u celosti,

5) slanje obaveštenja o izvršenoj prodaji, uslovima i postignutoj ceni, i

6) druge radnje predviđene zakonom, Pravilnikom i Uputstvom.

Radnje nakon donošenja Odluke o rezultatima postupka koje sprovodi Odbor za prodaju su davanje naloga nadležnoj organizacionoj jedinici Agencije, za povraćaj depozita, kao i druge radnje predviđene Pravilnikom.

Radnje koje prethode prodaji po pravilu sprovodi Odbor za prodaju, dok radnje i aktivnosti nakon donošenja Odluke o rezultatima postupka po pravilu sprovodi Poverenik osim ako Pravilnikom nije regulisano drugačije.

Prodaja imovine Finansijskih institucija u stečaju po ceni manjoj od 70% od procenjene tržišne vrednosti može se sprovesti, odnosno realizovati nakon dobijanja saglasnosti Odbora poverilaca.

U svim značajnim odstupanjima (preko 30%) potrebno je napraviti analizu validnosti procenjene vrednosti.

IV NAČINI PRODAJE IMOVINE

Član 5

Prodaja imovine vrši se:

- javnim nadmetanjem - Licitacijom,

- javnim prikupljanjem ponuda - Tenderom, ili

- Neposrednom pogodbom

kao zakonom predviđenim načinima unovčavanja imovine u stečajnom/likvidacionom postupku, a na način kako je to predviđeno ovim pravilnikom.

Javno prikupljanje ponuda - Tender sa poboljšanjem i bez poboljšanja ponuda i Licitacija sa uvećanjem cene mogu se sprovoditi i ako prethodno nije sproveden neki drugi način prodaje, a Neposredna pogodba samo ako je prethodno sproveden Tender ili Licitacija, osim u slučajevima iz člana 41. ovog pravilnika.

Prodaja javnim nadmetanjem, javnim prikupljanjem ponuda i Neposrednom pogodbom može se izvršiti ako su preduzete sve zakonom propisane radnje koje prethode prodaji imovine Finansijskih institucija.

Svim potencijalnim kupcima pruža se jednak pristup svim informacijama u vezi sa imovinom Finansijske institucije, kao i isti pristup u razgledanju imovine Finansijske institucije koja je predmet prodaje.

Postupak prodaje sprovodi se na osnovu Odluke o načinu prodaje ili odluke Odbora direktora iz člana 3. stav 2. ovog pravilnika.

1. Oglas

Član 6

Oglas naročito sadrži uslove i rokove prodaje, koji ne mogu biti kraći od 30 dana, kao i podatke o tome kada i gde potencijalni kupci mogu da vide imovinu koja se prodaje.

Oglas za prodaju pokretne imovine obavezno sadrži:

1) naziv Finansijske institucije čija imovina je predmet prodaje;

2) podatke o imovini koja je predmet prodaje odnosno kratak opis predmeta prodaje (adresa na kojoj se pokretne imovina nalazi, opis pokretne imovine - ukoliko postoji oznaku marke i modela pokretne stvari, početna prodajna cena, za vozila godina proizvodnje, broj registracionog tablica i dr.) i eventualne nedostatke i mane imovinsko-pravnih statusa;

3) mesto i adresu održavanja Licitacije/otvaranja ponuda;

4) datum i vreme održavanja Licitacije/otvaranja ponuda;

5) šifru licitacione/tenderske prodaje i prodaje neposrednom pogodbom;

6) uslove za učešće na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi saglasno ovom pravilniku, odnosno odluci Odbora direktora;

7) opis postupka poboljšanja ponuda ukoliko se sprovodi;

8) uslove za dobijanje licitacione/tenderske/prodajne dokumentacije (cena, način plaćanja, dostavljanje potvrde o uplati, način dostavljanja dokumentacije);

9) cenu, način i mesto preuzimanja dokumentacije;

10) početnu cenu licitacione prodaje/procenjenu tržišnu vrednost kod Tendera i Neposredne pogodbe;

11) datum, vreme i mesto obilaska imovine koja se nudi na prodaju;

12) iznos i način uplate depozita za učešće na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi, odnosno uslove za prihvatanje i način polaganja bankarske garancije ukoliko je polaganje bankarske garancije odobreno odlukom Odbora direktora;

13) naznaku da prilikom uplate depozita mora da se naznači šifra prodaje;

14) rok i način podnošenja prijave za učešće na Licitaciji; odnosno rok i način podnošenja ponuda za Tender i Neposrednu pogodbu;

15) datum, vreme i mesto registracije učesnika kod Licitacije;

16) obaveštenje potencijalnim kupcima da se imovina kupuje u viđenom stanju bez pružanja garancija i da stečajni upravnik ne odgovara za nedostatke koje kupci utvrde po izvršenoj prodaji;

17) telefon i "e-mail" za informacije;

18) naznaku da Agencija zadržava pravo da poništi ili ponovi oglas odnosno postupak prodaje u bilo kojoj fazi postupka;

19) druge podatke od značaja za sprovođenje postupka prodaje Licitacijom/Tenderom/Neposrednom pogodbom.

Oglas za prodaju nepokretne imovine obavezno sadrži:

1) naziv Finansijske institucije čija imovina je predmet prodaje;

2) podatke o imovini koja je predmet prodaje opis nepokretnosti (adresa, površina, početna prodajna cena za nepokretnosti, broj katastarske parcele, naziv katastarske opštine i dr.);

3) mesto i adresu održavanja Licitacije/otvaranja ponuda;

4) datum i vreme održavanja Licitacije/otvaranja ponuda;

5) šifru licitacione/tenderske prodaje i prodaje neposrednom pogodbom;

6) uslove za učešće na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi saglasno ovom pravilniku, odnosno odluci Odbora direktora;

7) opis postupka poboljšanja ponuda ukoliko se sprovodi;

8) uslove za dobijanje licitacione/tenderske/prodajne dokumentacije (cena, način plaćanja, dostavljanje potvrde o uplati, način dostavljanja dokumentacije);

9) cenu, način i mesto preuzimanja dokumentacije;

10) datum, vreme i mesto obilaska imovine koja se nudi na prodaju;

11) početnu cenu licitacione prodaje/procenjenu tržišnu vrednost kod tendera i neposredne pogodbe;

12) iznos i način uplate depozita za učešće na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi, odnosno uslove za prihvatanje i način polaganja bankarske garancije ukoliko je polaganje bankarske garancije odobreno odlukom Odbora direktora;

13) naznaku da prilikom uplate depozita mora da se naznači šifra prodaje;

14) rok i način podnošenja prijave za učešće na Licitaciji odnosno rok i način podnošenja ponuda za Tender i Neposrednu pogodbu;

15) datum, vreme i mesto registracije učesnika kod Licitacije;

16) obaveštenje potencijalnim kupcima da se imovina kupuje u viđenom stanju bez pružanja garancija i da stečajni upravnik ne odgovara za nedostatke koje kupci utvrde po izvršenoj prodaji;

17) telefon i "e-mail" za informacije;

18) naznaku da Agencija zadržava pravo da poništi ili ponovi oglas odnosno postupak prodaje u bilo kojoj fazi postupka;

19) druge podatke od značaja za sprovođenje postupka prodaje Licitacijom/Tenderom/Neposrednom pogodbom.

2. Učesnici u postupku prodaje

Član 7

Svojstvo učesnika na Licitaciji, odnosno svojstva ponuđača na Tenderu ili Neposrednoj pogodbi mogu imati domaća i strana pravna i fizička lica, osim:

1) članova Odbora za prodaju, bračnog druga, deteta i roditelja člana Odbora za prodaju, roditelja i deteta bračnog druga člana Odbora za prodaju;

2) Poverenika u Finansijskoj instituciji, bračnog druga, deteta i roditelja Poverenika, roditelja i deteta bračnog druga Poverenika;

3) Lica sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima u Agenciji, članovi organa upravljanja, njihov bračni drug, dete, roditelj i dete bračnog druga;

4) pravnih lica čiji je akcionar ili vlasnik udela član Odbora za prodaju, Poverenik, lice sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima u Agenciji, član organa upravljanja i sa njima povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

5) zaposlenih u Agenciji i u Finansijskoj instituciji, odnosno lica koja ne mogu steći pravo učešća na Licitaciji ili biti ponuđači na Tenderu ili Neposrednoj pogodbi u skladu sa Kodeksom etike za stečajne upravnike;

6) lica kojima je u skladu sa važećim propisima uskraćeno ili ograničeno pravo za učešće na Licitaciji odnosno za kupovinu određene imovine.

Strana fizička i pravna lica mogu učestvovati na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi pod uslovima koji su propisani važećim zakonima Republike Srbije i dužna su da dostave sve potrebne dokaze kojima se potvrđuje da mogu imati svojstvo učesnika i kupca imovine koja se prodaje u skladu sa ovim pravilnikom, saglasno važećim propisima Republike Srbije.

Lica koja imaju pravo učešća saglasno st. 1. i 2. ovog člana, mogu učestvovati na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi uz oglašavanje ako su:

1) otkupili licitacionu/tendersku/prodajnu dokumentaciju u roku predviđenom oglasom;

2) uplatili depozit u roku predviđenom oglasom ili položili tj. dostavili original bankarske garancije;

3) dostavili blagovremenu, urednu i potpunu prijavu za učestvovanje na Licitaciji, odnosno urednu, potpunu i blagovremnu ponudu za učestvovanje na Tenderu i Neposrednoj pogodbi;

4) registrovani kao učesnici na Licitaciji i pristupili javnoj licitaciji;

5) potpisali izjavu o odricanju prava na povraćaj depozita;

6) potpisali izjavu da prihvataju da se imovina kupuje u viđenom stanju bez pružanja garancija i da stečajni upravnik ne odgovara za nedostatke koje kupci utvrde po izvršenoj prodaji;

7) potpisali izjavu kojom se potvrđuje da učesnik neće potraživati nadoknadu troškova ili naknadu štete u slučaju da Agencija odluči da poništi ili ponovi oglas odnosno postupak prodaje u bilo kojoj fazi postupka;

8) potpisali izjavu da su upoznati i u potpunosti saglasni sa nacrtom Ugovora o prodaji;

9) potpisali nacrt Ugovora o prodaji, čime su potvrdili da su saglasni sa tekstom ugovora;

10) potpisali Ugovor ili Izjavu o čuvanju poverljivih podataka ukoliko je ugovor ili izjava zahtevana.

3. Licitaciona, Tenderska i prodajna dokumentacija

Član 8

Licitaciona/Tenderska/Prodajna dokumentacija obavezno sadrži:

1) osnovne podatke o imovini (podaci o vlasništvu, osnovni tehnički podaci, namena, obaveštenje ukoliko postoje nedostaci na imovini i sl.);

2) obaveštenje potencijalnim kupcima sa nacrtom izjave kupca da se imovina kupuje u viđenom stanju bez pružanja garancija i da stečajni upravnik ne odgovara za nedostatke koje kupci utvrde po izvršenoj prodaji;

3) prijavu učešća na Licitaciji/obrazac ponude/obrazac poboljšane ponude ukoliko se sprovodi postupak sa poboljšanjem ponuda;

4) nacrt izjave o odricanju prava na povraćaj depozita;

5) nacrt izjave kojom se potvrđuje da učesnik neće potraživati nadoknadu troškova ili naknadu štete u slučaju da Agencija odluči da poništi ili ponovi oglas odnosno postupak prodaje u bilo kojoj fazi postupka;

6) nacrt Ugovora o prodaji čija je svaka strana overena pečatom Finansijske institucije;

7) nacrt izjave da su učesnici upoznati i u potpunosti saglasni sa nacrtom Ugovora o prodaji;

8) nacrt Ugovora ili Izjave o čuvanju poverljivih podataka, prema kome se, između ostalog, svaki od učesnika na Licitaciji/ponuđača obavezuje na korišćenje preuzetih podataka samo u svrhu predmetne prodaje i to ukoliko licitaciona/tenderska/prodajna dokumentacija sadrži poverljive informacije;

9) nacrt teksta bankarske garancije ukoliko je Odbor direktora doneo odluku iz člana 12. stav 1. ovog pravilnika.

Licitacionu/tendersku/prodajnu dokumentaciju iz stava 1. ovog člana priprema Poverenik Agencije u Finansijskoj instituciji, odgovora za njenu sadržinu, odnosno za tačnost podataka i dostavlja Odboru za prodaju i Nadležnom sektoru sve informacije o predmetu prodaje.

Član 9

Lica zainteresovana za učešće na Licitaciji/Tenderu/Neposrednoj pogodbi obavezna su da uplate cenu za prodajnu dokumentaciju u iznosu koji je naznačen u oglasu i koji ne može biti manji od 10.000 dinara za svaku imovinsku celinu pojedinačno, na dinarski račun Finansijske institucije odnosno na račun naveden u oglasu i uz dokaz o uplati da dostave zahtev za dostavljanje prodajne dokumentacije. Ako strano lice uplaćuje prodajnu dokumentaciju, uplaćuje iznos naznačen u oglasu, a koji ne može biti manji od 100 evra za svaku imovinsku celinu pojedinačno, na devizni račun naveden u oglasu i uz zahtev za dostavljanje prodajne dokumentacije dostavlja i dokaz o uplati.

Lice koje ne uplati prodajnu dokumentaciju u roku predviđenom oglasom, neće steći status učesnika Licitacije, odnosno ponuđača na Tenderu ili Neposrednoj pogodbi, niti će mu biti dostavljena prodajna dokumentacija.

Licu koje uplati iznos za prodajnu dokumentaciju u skladu sa stavom 1. ovog člana dostavlja se dokumentacija iz člana 8. ovog pravilnika.

Poverenik ili drugo lice koje Poverenik ovlasti dužni su da predaju ili preporučenom poštom pošalju urednu i potpunu prodajnu dokumentaciju.

Agencija, odnosno Finansijska institucija ne snosi odgovornost u slučaju gubitka, odnosno zakašnjenja pri dostavljanju bilo kojeg dokumenta.

4. Prijava za učešće na licitaciji, ponuda i podnošenje i prijem prijava za učešće na licitaciji i ponuda na tenderu i neposrednoj pogodbi uz oglašavanje

Član 10

Sadržina prijave za učešće na licitaciji i sadržina ponude, odnosno obavezni elementi prijave za učešće na Licitaciji i ponude za Tender i Neposrednu pogodbu, kao i postupanje sa navedenim dokumentima se utvrđuju Uputstvom.

Prijava, ponude i dokumenta iz člana 8. Pravilnika se dostavljaju na adresu i u roku navedenom u Oglasu o prodaji imovine.

Prijava, ponuda i dokumenta iz prethodnog stava ovog člana moraju biti na srpskom jeziku, a ako su na stranom jeziku moraju biti prevedene od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Prijava i dokumenta iz ovog člana predaju se neposredno na adresu iz oglasa ili preporučenom poštom.

Ako su prijava, odnosno ponude i dokumenta upućena poštom, dan predaje pošti isključivo preporučenom pošiljkom smatra se kao dan predaje Agenciji, odnosno Finansijskoj instituciji.

U postupku prodaje imovine Finansijskih institucija Tenderom ili Neposrednom pogodbom uz oglašavanje predaju se ponuda i tražena dokumentacija u zatvorenoj ili zapečaćenoj koverti koja mora da sadrži naziv i adresu ponuđača i naznaku "Ne otvarati osim u prisustvu Odbora za prodaju" i šifru tendera, odnosno neposredne pogodbe.

Prijave i ponude dostavljene odnosno poslate po isteku roka iz oglasa smatraju se neblagovremenim i kao takve neće biti predmet razmatranja.

Obaveštenje o broju prijavljenih zainteresovanih lica, pristiglih ponuda kao i o zainteresovanosti za određenu imovinu, ne može se davati pre održavanja Licitacije ili otvaranja ponuda, a njihovo odavanje predstavlja težu povredu radne obaveze.

5. Ovlašćenje za zastupanje na prodaji i konzorcijum

Član 11

Učesnik na Licitaciji, odnosno ponuđač na Tenderu ili Neposrednoj pogodbi može ovlastiti jedno lice da u njegovo ime i za njegov račun daje tj. podnosi ponude i preduzima druge radnje (izjavi prigovor, zaključi ugovor i sl.).

Ovlašćenje iz stava 1. ovog člana mora biti overeno kod nadležnog organa, a ukoliko je izdato u inostranstvu, overeno od strane nadležnog organa i sa overenim prevodom na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog tumača.

Ukoliko se fizička ili pravna lica udružuju sa ciljem da izvrše kupovinu imovine Finansijske institucije (konzorcijum), akt kojim uređuju svoja međusobna prava i obaveze u vezi sa kupovinom imovine Finansijske institucije mora biti overen kod nadležnog organa i istim se mora predvideti lice sa ovlašćenjima iz stava 1. ovog člana.

6. Depozit

Član 12

Depozit se uplaćuje na poseban namenski račun Agencije, s tim da Odbor direktora može doneti odluku da ponuđač može da položi i bezuslovnu, plativu na prvi pisani zahtev, bez prava prigovora bankarsku garanciju domaće banke u iznosu depozita. Elemente bankarske garancije i način predaje originala bankarske garancije Odbor direktora utvrđuje svojom odlukom.

Depozit se uplaćuje u roku navedenom u oglasu, u iznosu od 15% od procenjene tržišne vrednosti imovine.

Depozit kupca se uračunava u prodajnu cenu.

Na uplaćeni depozit ne obračunava se kamata.

Član 13

Učesnicima u postupku unovčavanja imovine koji su stekli pravo na povraćaj depozita u skladu sa ovim pravilnikom depozit se vraća na bankarski račun sa kojeg je uplaćen depozit, odnosno na račun naveden u ponudi ponuđača u postupku prodaje Tenderom i Neposrednom pogodbom, u iznosu i u valuti u kojoj je uplaćen.

Učesnicima u postupku unovčavanja imovine (Licitacija, Tender i Neposredna pogodba uz oglašavanje) koji su stekli pravo na povraćaj depozita, depozit se vraća u roku od osam dana od dana javnog nadmetanja ili otvaranja ponuda i to:

1) U postupku prodaje Licitacijom depozit se vraća:

- učesniku na Licitaciji koji nije proglašen za kupca i drugog najpovoljnijeg ponuđača;

- učesniku koji je u ostavljenom roku povukao prijavu za učešće na Licitaciji;

2) U postupku prodaje Tenderom i Neposrednom pogodbom depozit se vraća:

- ponuđaču koji nije proglašen za kupca i drugog najpovoljnijeg ponuđača,

- ponuđaču čija ponuda nije razmatrana,

- ponuđaču koji ispunjava uslove iz ovog pravilnika i oglasa, a nije izabran (neprihvatljiva ponuda),

- ponuđaču čija je ponuda nepotpuna,

- kao i u drugim slučajevima predviđenim ovim pravilnikom.

Rok za povraćaj depozita iz prethodnog stava ovog člana se može proddužiti u slučaju predviđenim članom 48. stav 2. ovog pravilnika.

Depozit se ne vraća u postupku Licitacije sa uvećanjem cene:

1) učesniku čija je prijava za učešće na javnom nadmetanju odobrena, a ne registruje se za Licitaciju;

2) učesniku koji se registrovao, a nije pristupio javnom nadmetanju;

3) učesniku koji je stekao status učesnika, a nije prihvatio početnu cenu na Licitaciji;

4) učesniku koji izlicitira najvišu cenu, a ne potpiše Zapisnik ili ne zaključi Ugovor o prodaji u datom roku ili ne uplati kupoprodajnu cenu u rokovima iz Ugovora;

5) učesniku koji je istakao drugu najvišu ponudu, a ne potpiše Zapisnik ili po pozivu u skladu sa ovim pravilnikom ne zaključi Ugovor o prodaji ili ne uplati kupoprodajnu cenu u rokovima iz Ugovora;

6) učesniku koji ne potpiše Zapisnik o licitaciji;

7) učesniku kome je izrečena mera udaljenja sa Javnog nadmetanja;

8) učesniku koji nije u ostavljenom roku povukao prijavu za učešće na Licitaciji;

9) kao i u drugim slučajevima predviđenim ovim pravilnikom.

Depozit se ne vraća u postupku prodaje Tenderom i Neposrednom pogodbom:

1) proglašenom kupcu ukoliko u ostavljenim rokovima ne zaključi kupoprodajni ugovor ili ne uplati kupoprodajnu cenu u predviđenom roku i na propisan način,

2) drugom najpovoljnijem ponuđaču ukoliko je proglašen za kupca i u ostavljenim rokovima ne zaključi kupoprodajni ugovor ili ne uplati kupoprodajnu cenu u predviđenim rokovima i na propisan način,

3) kao i u drugim slučajevima predviđenim ovim pravilnikom.

Nakon uplate kupoprodajne cene u celosti od strane poroglašenog kupca, proglašenom drugom najboljem ponuđaču se vraća depozit u roku od dva dana od dana uplate kupoprodajne cene pod uslovom da mu depozit nije zadržan iz nekog od razloga predviđenih ovim pravilnikom.

7. Postupak prodaje imovine licitacijom

Član 14

Licitacija je postupak usmenog javnog nadmetanja koji se sastoji u direktnom nadmetanju prisutnih učesnika polazeći od unapred određene početne prodajne cene imovine koja je predmet prodaje.

Licitacija se sprovodi po početnoj ceni u visini procenjene vrednosti, sa uvećanjem cene.

7.1. Uslovi za organizovanje licitacije

Član 15

Uslovi za organizovanje Licitacije su:

- da je doneta Odluka o načinu prodaje kojom se odobrava prodaja imovine Finansijske institucije javnim nadmetanjem - Licitacijom;

- objavljen oglas o prodaji imovine u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom;

7.2. Sprovođenje licitacije

7.2.1. Licitacija sa uvećanjem cene

a) Registracija učesnika na licitaciji

Član 16

Postupak registracije učesnika na Licitaciji obavlja Odbor za prodaju.

Registracija obuhvata:

1) proveru identiteta podnosioca prijave ili njegovog punomoćnika;

2) proveru verodostojnosti ovlašćenja punomoćnika;

3) proveru ispunjenosti uslova odnosno odobrenja Prijave za učestvovanje na licitaciji;

4) izdavanje numerisane licitacione kartice;

5) potpis podnosioca prijave ili punomoćnika na registracionom listu koji potpisuje predsednik Odbor za prodaju.

Registracijom iz prethodnog stava stiče se status učesnika na Licitaciji.

Član 17

Odbor za prodaju najkasnije sat vremena pre početka Licitacije započinje registraciju učesnika na Licitaciji na mestu održavanja licitacije.

Registracija učesnika se završava nastupanjem vremena koje je u oglasu navedeno za započinjanje licitacije.

Lice koje je došlo po isteku vremena iz prethodnog stava ne može se registrovati, odnosno steći status učesnika na licitaciji.

Smatra se da su ispunjeni uslovi za sprovođenje Licitacije ako je najmanje jedno lice steklo status učesnika na licitaciji, ako prisustvuje licitaciji odnosno ako licitaciji prisustvuje njegov ovlašćeni predstavnik.

U slučaju da nisu ispunjeni uslovi iz stava 4. ovog člana Odbor za prodaju će proglasiti licitaciju neuspelom.

b) Tok licitacije

Član 18

Licitacija je javna i mogu joj prisustvovati sva zainteresovana lica, u skladu sa tehničkim mogućnostima prostora i u granicama koje dozvoljavaju održavanje reda i discipline, kao i nesmetane komunikacije sa učesnicima.

Član 19

Predsednik Odbora za prodaju, odnosno aukcionar je dužan da obezbedi jednak tretman svih učesnika na Licitaciji i nesmetan postupak isticanja ponuda.

Član 20

U vreme koje je određeno kao vreme početka Licitacije Aukcionar otvara licitaciju i:

1) oglašava ime Finansijske institucije čija se imovina nudi na prodaju i redni broj imovine koja se prodaje;

2) oglašava početnu prodajnu cenu i objašnjava dalji postupak sprovođenja Licitacije;

3) poziva učesnike da traže razjašnjenje ukoliko ima nejasnoća.

v) Licitacija sa jednim učesnikom

Član 21

Ukoliko je samo jedno lice steklo status učesnika na Licitaciji i prihvati početnu cenu taj učesnik proglašava se kupcem, a oglašena početna prodajna cena je prodajna cena.

Ako učesnik iz stava 1. ovog člana odbije da prihvati početnu cenu gubi pravo na vraćanje depozita.

g) Licitacija sa više učesnika

Član 22

Ukoliko su dva i više lica stekla status učesnika na Licitaciji, Aukcionar oglašava početnu cenu i objavljuje iznos svakog narednog uvećanja cena.

Učesnik podizanjem licitacione kartice izjavljuje da prihvata početnu prodajnu cenu odnosno uvećanu cenu.

Član 23

Uvećana cena se utvrđuje tako što se početna cena, odnosno svaka naredna utvrđena cena uvećava za najmanje 3% u svakom narednom licitacionom koraku, s tim što Odbor direktora za svaku licitaciju određuje korake u zavisnosti od procenjene vrednosti.

Član 24

Aukcionar, saglasno prethodnom članu, utvrđuje novu cenu i poziva učesnike da istaknu ponudu na novu utvrđenu cenu.

Utvrđivanje nove cene ponavlja se sve dok učesnici na javnom nadmetanju ističu (prihvataju) ponude na novo utvrđene cene i to putem tri poziva učesnicima na javnom nadmetanju za svaki iznos cene. Kada Aukcionar upućuje učesnicima na javnom nadmetanju treći poziv za isticanje (prihvatanje) ponude, označava ga kao poslednji poziv.

Putem podizanja licitacione kartice učesnici na javnom nadmetanju daju (prihvataju) ponudu za kupovinu predmetne imovine jednaku visini one vrednosti koja je oglašena od strane Aukcionara.

Podizanje licitacione kartice u prethodnom koraku nije preduslov za učestvovanje u sledećem koraku.

Nije dozvoljeno permanentno držanje licitacione kartice uvis niti podizanje kartce pre utvrđene cene. Takvo ponašanje se smatra isticanjem ponude suprotno pravilima postupka i ometanjem postupka Licitacije.

Kada ni posle trećeg poziva Aukcionara nije istaknuta (prihvaćena) ponuda, Aukcionar oglašava udarcem čekića nadmetanje završenim, a Odbor za prodaju proglašava za najpovoljnijeg ponuđača učesnika na Licitaciji koji je prvi ponudio najvišu cenu.

d) Održavanje reda

Član 25

Odbor za prodaju je ovlašćen da preduzme mere u cilju obezbeđenja nesmetanog odvijanja toka nadmetanja.

Za ometanje toka Licitacije predsednik Odbora za prodaju javno opominje učesnike i prisutne i upozorava ih o merama koje će se upotrebiti ako se ometanje nastavi.

Ako učesnik odnosno prisutni i posle opomene ometa tok Licitacije, predsednik Odbora za prodaju mu izriče meru udaljenja, koja se izvršava dobrovoljno ili je izvršavaju ovlašćena lica zadužena za održavanje reda na Licitaciji.

Učesnik na Licitaciji svojim ponašanjem ometa tok postupka kada:

1) ističe ponude suprotno pravilima, a prethodno je za to opomenut;

2) ističe ponudu za imovinu za koju nema svojstvo učesnika;

3) ometa rad Odbora za prodaju ili nadmetanje ostalih učesnika.

Prisutno lice ometa tok postupka Licitacije kada:

1) pokušava da neovlašćeno učestvuje u postupku;

2) daje primedbe, komentariše ili prekida rad učesnika ili Odbora za prodaju;

3) svojim ponašanjem ometa sprovođenje postupka Licitacije.

U slučaju da je ugrožen red i disciplina, te dovedena u pitanje normalna komunikacija ili slobodno izjašnjavanje učesnika, Licitacija se prekida do obezbeđenja uslova za nesmetano odvijanje.

Član 26

Učesnik licitacije kome je izrečena mera udaljenja može uložiti prigovor, usmeno na zapisnik.

Prigovor iz stava 1. ovog člana, ne odlaže Licitaciju, a o osnovanosti prigovora odlučuje Odbor za prodaju, neposredno po njegovom ulaganju.

Odluka Odbora za prodaju po prigovoru je konačna.

đ) Zapisnik o licitaciji

Član 27

O početku, toku, ishodu i završetku Licitacije, sastavlja se Zapisnik o licitaciji (u daljem tekstu: zapisnik) čija se sadržina utvrđuje Uputstvom.

Zapisnik potpisuju predsednik i članovi Odbora za prodaju i učesnici na licitaciji, ili njihov ovlašćeni zastupnici.

7.3. Aktivnosti posle sprovedene licitacije

Član 28

Odbor za prodaju dostavlja Odboru direktora Zapisnik o licitaciji, sa predlogom Odluke o rezultatima postupka u roku od najduže tri dana od dana održavanja Licitacije.

Odbor direktora donosi Odluku o rezultatima postupka, odnosno odluke iz člana 3. ovog pravilnika.

Ukoliko je Odlukom o rezultatima postupak proglašen kupac, Poverenik upućuje proglašenom kupcu obaveštenje - poziv za zaključenje Ugovora o prodaji.

Proglašeni kupac koji ne potpiše Zapisnik ili Ugovor o prodaji, odnosno ne zaključi Ugovor i ne plati kupoprodajnu cenu, gubi svojstvo kupca i pravo na povraćaj depozita, a Ugovor o prodaji zaključuje se sa učesnikom na Licitaciji koji je proglašen drugim najboljim ponuđačem.

Ukoliko ni drugi proglašeni najbolji ponuđač ne potpiše zapisnik, ili ne potpiše Ugovor o prodaji, ili ne izvrši plaćanje u roku određenom Ugovorom o prodaji, gubi svojstvo kupca kao i pravo na vraćanje depozita.

Uputstvom se bliže uređuje postupanje Poverenika nakon sprovedene Licitacije i donete Odluke o rezulatatima postupka.

8. Postupak prodaje imovine tenderom

Član 29

Javno prikupljanje ponuda (u daljem tekstu: tender) je metod prodaje imovine prikupljanjem pismenih ponuda sa poboljšanjem i bez poboljšanja ponuda.

8.1. Uslovi za organizovanje tendera

Član 30

Uslovi za organizovanje tendera su:

- da je doneta Odluka o načinu prodaje kojom se odobrava prodaja imovine Finansijske institucije javnim prikupljanjem ponuda - tenderom;

- objavljen oglas o prodaji imovine u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom.

8.2. Otvaranje ponuda i odlučivanje o ponudama

a) Otvaranje ponuda u postupku bez poboljšanja ponuda i zapisnik

Član 31

Odbor za prodaju javno otvara ponude u vreme i na mestu određenom oglasom.

Otvaranju ponuda mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Odbor za prodaju saopštava podatke iz ponude, dostavljenu dokumentaciju i datum dostavljanja ponude.

O javnom otvaranju ponuda sačinjava se zapisnik koji sadrži podatke iz st. 1. i 2. ovog člana, imena članova Odbora za prodaju i vreme početka i završetka javnog otvaranja ponuda (u daljem tekstu: Zapisnik o otvaranju ponuda). Bliža sadržina Zapisnika o otvaranju ponuda se uređuje Uputstvom.

b) Otvaranje ponuda u postupku sa poboljšanjem ponuda i zapisnik

Član 32

U postupku prodaje imovine Finansijskih institucija sa elektronskim poboljšanjem ponuda Odbor za prodaju javno otvara ponude u vreme i na mestu određenom oglasom.

Otvaranju ponuda mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica, s tim što su u obavezi da predaju sva komunikaciona sredstva Odboru za prodaju, koja im se vraćaju nakon sprovedenog postupka.

Poverenik Agencije za Finansijsku instituciju u stečaju je dužan da najkasnije pet radnih dana pre otvaranja ponuda uputi obaveštenje svim članovim Odbora poverilaca o mestu, danu i uslovima za otvaranje ponuda sa pozivom da prisustvuju otvaranju ponuda.

Postupak otvaranja ponuda i poboljšanja ponuda se snima, odnosno o postupku prodaje se sačinjava trajni audio i video zapis.

Nakon zapisničkog otvaranja ponuda, Odbor za prodaju:

- registruje "e-mail" adresu svih ponuđača iz dostavljene ponude i po mogućstvu "ip" adresu ponuđača;

- pristupa se slanju poziva za poboljšanje ponuda na registrovanu "e-mail" adresu ponuđača sa iznosom najviše ponuđene cene za konkretan predmet prodaje i to samo na adresu ponuđača koji je dostavio važeću ponudu.

Ponuđač sa "e-mail" adrese na kojoj je primio poziv za poboljšanje ponude upućuje u ostavljenom roku iz oglasa poboljšanu pisanu ponudu za kupovinu imovine koja je predmet prodaje i to najmanje u visini utvrđenoj oglasom.

Ukoliko ponuđač u ostavljenom roku ne dostavi sa registrovane "e-mail" adrese poboljšanu pisanu ponudu, smatraće se da ponuđač ostaje pri svojoj poslednjoj datoj ponudi.

Ukoliko u ostavljenom roku budu dostavljene poboljšane ponude, Odbor za prodaju shodno stavu 5. alineja 2. ovog člana ponuđačima koji su uputili poboljšanu ponudu upućuje poziv za poboljšane ponude, a ponuđači postupaju shodnu stavu 6. ovog člana.

Postupak iz ovog člana se ponavlja dok ponuđači upućuju poboljšane ponude.

Ukoliko je dva ili više ponuđača u postupku sa poboljšanjem ponuda elektronskim putem ponudilo istu cenu za istu imovinu, najpovoljnijom ponudom se smatra ponuda koja je prva dostavljena.

Član 33

Odbor za prodaju sačinjava Zapisnik o sprovedenom postupku prodaje tenderom uz elektronsko poboljšanje ponuda (u daljem tekstu: Zapisnik o javnom otvaranju ponuda) u koji se obavezno unosi:

- vreme i mesto otvaranje ponuda;

- imena lica koja su učestvovala u radu Odbora za prodaju i u sprovođenja postupka poboljšanja ponuda;

- reistrovane "e-mail" adrese ponuđača;

- podatke o vremenu i mestu prijema ponude, sadržine ponude;

- datum i vreme početka i završetka postupka;

- tok sprovođenja postupka poboljšanja ponuda elektronskim putem;

- podatke o važećim ponudama;

- podatke o najpovoljnijem ponuđaču;

- ostale podatke od značaja za rad Odbora za prodaju.

Ukoliko je neki član Odbora za prodaju glasao protiv usvajanja Zapisnika o javnom otvaranju ponuda i/ili odluke, u zapisnik se unosi njegovo izdvojeno mišljenje, odnosno razlozi usled kojih je glasao protiv usvajanja zapisnika i/ili odluke.

Zapisnik potpisuju predsednik i članovi Odbora za prodaju.

Sastavni deo zapisnika čine kopije komunikacije elektronskom poštom sa registrovanih "e-mail" adresa ponuđača, izjavljeni prigovori ponuđača i člana Odbora poverilaca, kao i audio i video zapis sa sprovedenog postupka.

Bliža sadržina i postupanje sa Zapisnikom o javnom otvaranju ponuda se uređuje Uputstvom.

v) Odlučivanje o ponudama

Član 34

Posle završetka javnog otvaranja ponuda Odbor za prodaju ocenjuje ponude u roku od 3 (tri) dana od dana otvaranja ponuda.

Član 35

Neblagovremena ponuda je ponuda koja je:

- dostavljena lično posle dana objavljenog u oglasu za dostavljanje ponuda;

- poslata preporučenom poštom posle dana objavljenog u oglasu za dostavljanje ponuda;

- poslata preporučenom poštom do dana objavljenog u oglasu za dostavljanje ponuda, a pristigla posle javnog otvaranja ponuda.

Nepotpuna ponuda je ponuda koja nema sve elemente predviđene ovim pravilnikom.

Neurednom ponudom se smatra ponuda:

- u kojoj je vršena ispravka ili je precrtavano;

- ponuda u kojoj je cena data opisno;

- ponuda iz koje se sa sigurnošću ne može utvrditi za koju imovinu je dostavljena;

- ponuda dostavljena u koverti koja nema sve elemente previđene ovim pravilnikom.

Neprihvatljiva je ponuda za koju Odbor za prodaju oceni da je neadekvatna u odnosu na procenjenu vrednost.

Ako je ponuđač dostavio ponudu za dve i više imovine objavljene u oglasu, te ukoliko je ponuda za neku od imovine za koje je zainteresovan neuredna, ponuda se u tom delu smatra neurednom, a u ostalim delovima važećom u smislu ovog pravilnika.

Član 36

Neblagovremene ponude se odbacuju.

Nepotpune i neuredne ponude smatraju se nevažećim.

Neprihvatljive ponude se odbijaju.

Član 37

Odbor za prodaju razmatra ponude koje ispunjavaju uslove iz ovog pravilnika i oglasa (u daljem tekstu: važeće ponude), tako što utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača za određenu imovinu.

Najpovoljniji ponuđač je ono lice koje je ponudilo najvišu cenu.

Ukoliko je dva ili više ponuđača u postupku bez poboljšanja ponuda ponudilo istu cenu za istu imovinu, Odbor za prodaju o tome obaveštava ponuđače i daje im rok od najviše 5 (pet) radnih dana da dostave novu - poboljšanu ponudu.

Po isteku roka iz prethodnog stava Odbor za prodaju odlučuje tako što utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača koji je blagovremeno dostavio najvišu ponudu.

Ukoliko niko od ponuđača ne dostavi poboljšanu ponudu, najpovoljnijom ponudom se smatra ponuda koja je prva dostavljena.

Član 38

Odbor za prodaju utvrđuje da je Tender za određenu imovinu neuspeo:

- ako niko nije dostavio ponudu;

- ako niko od ponuđača nije dostavio važeću ponudu;

- ako najpovoljniji ponuđač, odnosno drugi najpovoljniji ponuđač, odustane od zaključenja Ugovora o prodaji, odnosno od plaćanja kupoprodajne cene;

- ako nije bilo prihvatljivih ponuda.

g) Zapisnik o odlučivanju Odbora za prodaju

Član 39

Odbor za prodaju sačinjava Zapisnik o odlučivanju po tenderu u koji obavezno unosi:

- vreme i mesto održavanja sastanka Odbora za prodaju, imena lica koja su učestvovala u radu Odbora za prodaju;

- podatke o neblagovremenim i nevažećim ponudama;

- podatke o važećim ponudama po učesnicima;

- podatke o najpovoljnijem ponuđaču.

Ukoliko je neki član Odbora za prodaju glasao protiv usvajanja donete odluke, u Zapisnik se unosi njegovo izdvojeno mišljenje, odnosno razlozi usled kojih je glasao protiv donete odluke.

Zapisnik potpisuju predsednik i članovi Odbora za prodaju.

Bliža sadržina i postupanje sa Zapisikom o odlučivanju po tenderu se uređuje Uputstvom.

g) Aktivnosti posle sprovedenog javnog otvaranja ponuda i odlučivanja Odbora za prodaju

Član 40

Odbor za prodaju dostavlja Odboru direktora Zapisnik o javnom otvaranju ponuda, Zapisnik o odlučivanju sa predlogom Odluke o rezultatima postupka u roku od najduže 5 (pet) dana od dana javnog otvaranja ponuda.

Odbor direktora donosi Odluku o rezultatima postupka, odnosno odluke iz člana 3. ovog pravilnika.

Ukoliko je Odlukom o rezultatima postupka proglašen kupac, Poverenik upućuje proglašenom kupcu obaveštenje - poziv za zaključenje Ugovora o prodaji.

Proglašeni kupac koji ne potpiše Ugovor o prodaji, odnosno ne zaključi ugovor i ne plati kupoprodajnu cenu, gubi svojstvo kupca i pravo na povraćaj depozita, a Ugovor o prodaji zaključuje se sa ponuđačem koji je proglašen drugim najboljim ponuđačem.

Ukoliko ni drugi proglašeni najbolji ponuđač ne potpiše Ugovor o prodaji, ili ne izvrši plaćanje u roku određenom Ugovorom o prodaji, gubi svojstvo kupca kao i pravo na vraćanje depozita.

Uputstvom se bliže uređuje postupanje Poverenika nakon sprovedenog javnog otvaranja ponuda i donete Odluke o rezulatatima postupka.

9. Postupak prodaje imovine neposrednom pogodbom

Član 41

Prodaja imovine Neposrednom pogodbom moguća je, posle svake neuspele prodaje Tenderom ili Licitacijom.

Izuzetno, prodaja imovine Neposrednom pogodbom može se izvršiti i ukoliko nije bilo prodaje Tenderom ili Licitacijom:

- u slučaju prodaje pokretnih stvari manje vrednosti (procenjene vrednosti do 2.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS) po procenjenoj vrednosti navedenih pokretnih stvari;

- u slučaju da Odbor direktora donese odluku iz člana 3. stav 6. ovog pravilnika.

Prodaja neposrednom pogodbom imovine Finansijskih institucija u stečaju može se izvršiti isključivo ako je takav način prodaje unapred odobren od strane Odbora poverilaca.

Neposredna pogodba se može sprovesti uz oglašavanje i kroz direktne pregovore sa zainteresovanim licem - bez oglašavanja.

9.1. Neposredna pogodba uz oglašavanje

Član 42

Uslovi za organizovanje postupka prodaje neposrednom pogodbom uz oglašavanje su:

- doneta Odluka o načinu prodaje;

- saglasnost Odbora poverilaca, i

- objavljen oglas o prodaji imovine.

Neposredna pogodba uz oglašavanje se može sprovesti uz pozivanje ponuđača da poboljšaju ponude elektronskim putem ili dostavljanjem pisanih ponuda na adresu Agencije ili Finansijske institucije.

Član 43

Odbor za prodaju objavljuje oglas o prodaji imovine Neposrednom pogodbom na internet stranici Agencije (www.aod.rs) i u sredstvima javnog informisanja.

Odbor direktora Odlukom o načinu prodaje opredeljuje:

1) tekst oglasa ili obaveštenja koji će se objaviti u sredstvima javnog informisanja;

2) da li će se postupak sprovesti uz pozivanje za poboljšanje ponuda.

a) Otvaranje ponuda i poboljšanje ponuda elektronskim putem i zapisnik

Član 44

U postupku prodaje Neposrednom pogodbom uz oglašavanje i poboljšanjem ponuda elektronskim putem, Odbor za prodaju otvara ponude u vreme i na mestu određenom oglasom. Na ovaj postupak i sadržinu i postupanje sa Zapisnikom o sprovodenom postupku prodaje neposrednom pogodbom uz oglašavanje i poboljšanjem ponuda shodno se primenjuju odredbe čl. 32. i 33. ovog pravilnika.

b) Otvaranje ponuda i poboljšanje ponuda dostavljanjem poboljšanih ponuda i zapisnik

Član 45

U postupku prodaje Neposrednom pogodbom uz oglašavanje i dostavljanjem poboljšanih ponuda na adresu iz oglasa, Odbor za prodaju otvara ponude u vreme i na mestu određenom oglasom. Na ovaj postupak i sadržinu i postupanje sa Zapisnikom o sprovodenom postupku prodaje neposrednom pogodbom uz oglašavanje i poboljšanjem ponuda shodno se primenjuju odredbe člana 31. ovog pravilnika.

Nakon otvaranja ponuda, Odbor za prodaju poziva ponuđače upuđivanjem pisanog poziva na adresu iz ponude da u ostavljenom roku poboljšaju svoje ponude upućivanjem novih - poboljšanih ponuda na adresu iz oglasa.

Ukoliko u ostavljenom roku ponuđači ne dostave poboljšanu ponudu smatraće se da su ostali pri svojoj poslednjoj dostavljenoj ponudi, odnosno da Agencija nije odbila prethodno dostavljenu ponudu.

Ukoliko je dva ili više ponuđača u ovom postupku, Odbor za prodaju o tome obaveštava ponuđače i daje im rok od najviše pet radnih dana da dostave novu - poboljšanu ponudu.

Po isteku roka iz prethodnog stava Odbor za prodaju odlučuje tako što utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača koji je blagovremeno dostavio najvišu ponudu.

Ukoliko niko od ponuđača ne dostavi poboljšanu ponudu, najpovoljnijom ponudom se smatra ponuda koja je prva dostavljena Agenciji.

Postupak poboljšanja ponuda može da traje naduže 30 dana od dana otvaranja ponuda.

v) Dostavljanje originalnih poboljšanih ponuda i posledice ne dostavljanja originalnih poboljšanih ponuda

Član 46

Ponuđači su u obavezi da dostave Agenciji u zatvorenim koveratama sa naznakom "Ne otvarati osim u prisustvu Odbora za prodaju" sve originalne poboljšane ponude koje su upućivali sa registrovane "e-mail" adrese.

Uslov za povraćaj depozita učesnicima, a koji su stekli pravo na povraćaj depozita u skladu sa ovim pravilnikom je da prethodno dostave ponude u skladu sa stavom 1. ovog člana.

9.2. Neposredna pogodba bez oglašavanja

Član 47

Uslovi za organizovanje postupka prodaje Neposrednom pogodbom bez oglašavanja su:

- doneta Odluka o načinu prodaje;

- saglasnost Odbora poverilaca.

U cilju pokazivanja ozbiljnosti namere za kupovinu imovine Neposrednom pogodbom zainteresovano lice je dužno da uplati depozit u iznosu od 15% od ponuđene cene, osim ukoliko se sprovodi postupak prodaje pokretnih stvari manje vrednosti.

Zainteresovana lica vrši uplatu depozita iz prethodnog stava pre nego što Odbor direktora donese Odluku o rezultatima postupka, a informacija o izvršenoj uplati je sastavni deo predloga koji Odbor za prodaju dostavlja Odboru direktora.

Ukoliko dva ili više lica dostave ponudu za kupovinu iste imovine Finansijske institucije i uplate depozit, a Odluka o rezultatima postupka nije doneta, Odbor direktora će na osnovu izveštaja Poverenika, Nadležnog sektora i predloga odluke Odbora za prodaju odlučiti o prihvatanju ponude ili promeniti način prodaje.

Odbor za prodaju može i jedinog ponuđača u postupku Neposredne pogodbe pozvati da u ostavljenom roku poboljša svoju ponudu. Na postupak poboljšanja ponuda shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika koje se odnose na sprovođenje postupaka poboljšanja ponuda dostavljanjem poboljšanih ponuda na adresu.

v) Odlučivanje o ponudama, Zapisnik o odlučivanju i aktivnosti nakon sprovedenog postupka prodaje neposrednom pogodbom

Član 48

Odbor za prodaju u roku od 5 (pet) dana od dana sprovedenog postupka otvaranja ponuda, odnosno poboljšanja ponuda ocenjuje dostavljene ponude.

Odbor za prodaju odlučuje o ponudama shodnom primenom odredbi čl. 35, 36. i 37. ovog pravilnika i utvrđuje da je Neposredna pogodba uz oglašavanje neuspela:

- ako niko nije dostavio ponudu;

- ako niko od ponuđača nije dostavio važeću ponudu, odnosnu blagovremenu, potpunu i urednu ponudu.

Odbor za prodaju sačinjava Zapisnik o odlučivanju, na čiju sadržinu i postupanje se shodno primenjuju odredbe člana 39. ovog pravilnika.

Na postupak i aktivnosti koje se sprovode nakon donošenja Odluke o rezultatima postupka, shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika za Tender.

10. Ugovor o prodaji i isplata prodajne cene

Član 49

Ugovor o prodaji se zaključuje i overava u skladu sa pozitivnim propisima u roku od 15 dana od dana od slanja poziva za zaključenje ugovora. Poverenik sprovodi dalje radnje u cilju okončanja započetog postupka prodaje u skladu sa zakonom, ovim pravilnikom, Uputstvom i drugim aktima Agencije kojim je uređeno postupanje u stečajnom/likvidacionom postupku.

Kupoprodajna cena se isplaćuje u punom iznosu u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora. Za uplatu kupoprodajne cene u roku dužem od 30 dana od dana potpisivanja ugovora, u postupku prodaje imovine Finansijske institucije u stečaju Agencija, odnosno Poverenik mora imati saglasnost Odbora poverilaca.

Nakon uplate kupoprodajne cene Poverenik izveštava Agenciju o uplati kupoprodajne cene i izvršene primopredaje i sprovodi dalje radnje u skladu sa zakonom, Pravilnikom, Upustvom i drugim aktima Agencije.

Predmet kupoprodaje se ne može predati kupcu, odnosno kupac se ne može uvesti u posed, niti se kupac ugovorom može ovlastiti da se u nadležnom registru upiše kao vlasnik, dok kupac ne isplati kupoprodajnu cenu u celosti.

Ako proglašeni ponuđač ne zaključi kupoprodajni ugovor ili ne uplati kupoprodajnu cenu u propisanim rokovima i na propisan način, gubi pravo na povraćaj depozita.

Ukoliko je Odlukom o rezultatima postupka proglašen drugi najbolji ponuđač, drugi najbolji ponuđač se poziva na zaključenje Ugovora o prodaji, saglasno odredbama ovog pravilnika.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana drugi najbolji ponuđač ima pravni položaj proglašenog kupca.

V POVERLJIVOST INFORMACIJA

Član 50

U pogledu pravila ponašanja po kojima su Agencija, njeni zaposleni kao i Poverenici Agencije dužni da postupaju u obavljanju poslova uređenih ovim pravilnikom, shodno se primenjuju pravila Kodeksa etike za stečajne upravnike ("Službeni glasnik RS", broj 11/10) i drugih internih akata kojima se uređuje položaj Poverenika i zaposlenih Agencije.

VI SPROVOĐENJE I NADZOR NAD SPROVOĐENJEM PRAVILNIKA

Član 51

Odbor direktora:

- izveštava Upravni odbor o efektima sprovođenja Pravilnika kroz redovne mesečne, tromesečne i godišnje izveštaje, a po nalogu Upravnog odbora dostavlja i poseban izveštaj o primeni ovog pravilnika;

- donosi proceduru izrade i praćenje realizacije planova prodaje imovine Finansijskih institucija u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog pravilnika;

- donosi Uputstvo o sprovođenju postupka unovčenja imovine u skladu sa ovim pravilnikom u roku do 30 dana od dana donošenja ovog pravilnika;

- donosi pojedinačna i druga opšta akta za sprovođenje ovog pravilnika;

- donosi godišnji plan upravljanja imovinom (prodaja, zakupi i dr.) i o tome informiše Upravni odbor.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na intranetu Agencije čime prestaje da važi Pravilnik o unovčavanju imovine finansijskih institucija u stečaju ili likvidaciji O. broj ST-184/17 od 28. februara 2017. godine sa izmenom i dopunom, O. broj ST-222/17 od 5. septembra 2017. godine.