PRAVILNIK
O NAČINU OBUČAVANJA, OSPOSOBLJAVANJA, NASTAVNIM PLANOVIMA I PROGRAMIMA SUBJEKATA I SNAGA SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA

("Sl. glasnik RS", br. 128/2020)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se način obučavanja i osposobljavanja subjekata i snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, kao i nastavni planovi i programi obuke.

Član 2

Obuka je proces sticanja znanja, veština i stavova po unapred utvrđenom nastavnom planu i programu.

Osposobljavanje podrazumeva proces usvajanja znanja, sticanja veština i izgradnje stavova potrebnih za obavljanje poslova i zadataka iz delokruga smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.

Član 3

Obuka i osposobljavanje za potrebe smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja u vanrednim situacijama sprovodi se u skladu sa standardima stručnog osposobljavanja i usavršavanja u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo), koji su utvrđeni posebnim propisom.

Standardi u smislu ovog pravilnika su sistem pravila, procedura i kriterijuma u sprovođenju analize potrebe za obukom, izradi nastavnih planova i programa obuka, izradi materijala za obuku, izvođenju nastave, organizaciji i realizaciji obuke, proveri znanja i ocenjivanju, praćenju i kontroli procesa obuke i evaluaciji obuke u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.

II STANDARDI OBUKE I OSPOSOBLJAVANJA

Analiza potrebe za obukom

Član 4

Potrebe za obukom subjekata i snaga utvrđuje Nacionalni trening centar za vanredne situacije (u daljem tekstu: Centar) u saradnji sa organizacionom jedinicom Ministarstva nadležnom za poslove smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama (u daljem tekstu: Nadležna služba).

Potrebe za obukom, Centru mogu iskazati i jedinice lokalne samouprave, privredna društva, nevladine organizacije, udruženja i drugi subjekti i snage koji imaju za cilj unapređenje obavljanja poslova i zadataka u zaštiti i spasavanju odnosno upravljanju u vanrednim situacijama.

Analizom potrebe za obukom utvrđuje se razlika između postojećeg i neophodnog nivoa znanja, veština i stavova pripadnika subjekata i snaga.

Analiza potrebe za obukom sastoji se od sledećih aktivnosti, i to:

1) planiranja analize potrebe za obukom;

2) sprovođenja analize potrebe za obukom;

3) izveštavanje o sprovedenoj analizi potrebe za obukom.

Izuzetno, u slučaju hitnosti, ili ako se radi o obuci sa manjim stepenom složenosti, analiza potrebe za obukom ne mora da se sastoji od aktivnosti iz stava 4. ovog člana tač. 1) i 3).

Član 5

Plan analize potrebe za obukom rezultat je zajedničkih aktivnosti Centra u svojstvu kreiranja metodološkog okvira i Nadležne službe.

Član 6

Sprovođenje analize potrebe za obukom odvija se u skladu sa planom analize potrebe za obukom i sastoji se od sledećih aktivnosti i to:

1) prikupljanja podataka putem planiranih instrumenata;

2) obrade prikupljenih podataka;

3) analize i interpretacije dobijenih rezultata;

4) formulisanja predloga i preporuka.

Član 7

Izveštavanje o sprovedenoj analizi potrebe za obukom bazira se isključivo na osnovu rezultata dobijenih analizom potreba za obukom, koji su i osnov za izradu nastavnog plana i programa obuke.

Izveštaj o sprovedenoj analizi potrebe za obukom podnosi se u pisanoj formi i dostavlja se Nadležnoj službi.

Izrada nastavnog plana i programa obuke

Član 8

Izrada nastavnog plana i programa obuke je proces koji se sastoji od sledećih aktivnosti, i to:

1) određivanja učesnika u izradi nastavnog plana i programa obuke;

2) utvrđivanja strukture i sadržaja nastavnog plana i programa obuke.

Član 9

Obavezni učesnici u izradi nastavnog plana i programa obuke su zaposleni u Centru i predstavnici Nadležne službe.

U izradi nastavnog plana i programa obuke, u zavisnosti od potrebe mogu učestvovati stručnjaci iz određenih oblasti, nadležni rukovodioci, kao i drugi zainteresovani subjekti.

Član 10

Nastavni plan i program obuke je dokument na osnovu kojeg se ostvaruje planiranje, realizacija i evaluacija obuke.

Predlog nastavnog plana i programa obuke, nakon usaglašavanja sa organizacionom jedinicom Nadležne službe odgovornom za oblast iz koje se radi program obuke, dostavlja se Sekretarijatu na mišljenje.

Posle pribavljenog mišljenja, nastavni plan i program obuke dostavlja se rukovodiocu Nadležne službe na saglasnost, a nakon toga, konačna verzija, ministru radi donošenja.

Nastavni plan i program obuke može se menjati ili dopunjavati, ako je potreba za izmenom ili dopunom utvrđena u postupku evaluacije ili je posledica usaglašavanja sa novim, izmenjenim ili dopunjenim propisima ili usvojenim novim standardima.

Nastavni plan i program obuke sadrži: naziv, namenu, cilj, opšte i specifične ishode, organizaciju i trajanje, uslove za izvođače nastave (kriterijume i kompetencije), ulazne kriterijume za polaznike, preporuke za realizaciju nastave, didaktičko-metodičko uputstvo, način provere znanja i kriterijume ocenjivanja, programski sadržaj i priloge.

Izrada materijala za obuku

Član 11

Materijal za obuku obuhvata:

1) priručnik za polaznike;

2) priručnik za izvođenje nastave;

3) druga nastavna sredstva i materijale.

Član 12

Priručnik za polaznike je nastavni materijal namenjen polaznicima u cilju ostvarivanja predviđenih programskih ishoda.

Priručnik za polaznike mogu da izrađuju učesnici u izradi nastavnog plana i programa obuke, izvođači nastave i stručnjaci iz predmetne oblasti.

Priručnik za polaznike obuke koji sadrži i standarde za njegovo tehničko uređivanje, propisan je normativima o stručnom osposobljavanju i usavršavanju u Ministarstvu.

Član 13

Priručnik za izvođenje nastave izrađuje se na osnovu nastavnog plana i programa obuke i didaktičko-metodičkog uputstva koje je sastavni deo nastavnog plana i programa obuke i priručnika za polaznike.

Priručnik za izvođenje nastave izrađuju učesnici u izradi nastavnog plana i programa obuke, izvođači nastave i stručnjaci iz predmetne oblasti.

Priručnik za izvođenje nastave namenjen je izvođačima nastave, u cilju postizanja ujednačenog kvaliteta izvođenja nastave, a u skladu sa nastavnim planom i programom obuke.

Priručnik za izvođenje nastave sadrži planove časova za svaku nastavnu jedinicu predviđenu nastavnim planom i programom obuke.

Član 14

Za potrebe obuke, a u zavisnosti od vrste i namene obezbeđuju se i druga odgovarajuća nastavna sredstva i materijali, kao što su:

1) informatička oprema;

2) video kamere, foto-aparati, skeneri i druga tehnička oprema;

3) modeli ili makete različitih uređaja, aparata i dr.;

4) grafikoni, mape, karte;

5) oprema i dr.

Član 15

Priručnik za polaznike, priručnik za izvođenje nastave i druge materijale za realizaciju nastave obezbeđuje Centar, u saradnji sa Nadležnom službom.

Izvođenje nastave

Član 16

U okviru osposobljavanja i obuke nastavu izvode: predavači, instruktori i stručnjaci iz predmetne oblasti obuke (u daljem tekstu: izvođači nastave).

Predavači su zaposleni iz Centra i iz Nadležne službe, sa višegodišnjim iskustvom iz oblasti koja je predmet obuke, osposobljeni za samostalno planiranje, pripremu i izvođenje nastave u skladu sa principima učenja odraslih.

Instruktori su zaposleni iz Centra i iz Nadležne službe, koji izvode obuku usmerenu na razvoj praktičnih znanja i veština.

Stručnjaci koji se angažuju kao izvođači nastave mogu biti zaposleni u Ministarstvu i druga lica iz zemlje i iz inostranstva, koja poseduju visok nivo stručnih znanja i veština iz određene oblasti od značaja za predmetnu obuku.

Listu izvođača obuke utvrđuje rukovodilac Centra u saradnji sa Nadležnom službom.

Organizacija i realizacija obuke

Član 17

Obuku subjekata i snaga organizuje i realizuje Centar samostalno ili u saradnji sa Nadležnom službom, u skladu sa izrađenim nastavnim planovima i programima obuke, prema iskazanim potrebama i planovima realizacije.

Plan realizacije obuke donosi rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva nadležne za poslove upravljanja ljudskim resursima.

Plan realizacije obuke sadrži sledeće elemente: pravni osnov, naziv obuke, podatke o mestu, vremenu održavanja i trajanju obuke, učesnicima obuke (rukovodilac obuke, zamenik rukovodioca obuke, organizator obuke, koordinator obuke, izvođači obuke, polaznici obuke i druga angažovana lica na obuci), pozivanju na obuku, pravima i obavezama učesnika, smeštaju, ishrani, prevozu, merama bezbednosti, sanitetskom obezbeđenju, materijalno-tehničkim i finansijskim sredstvima, medijskom praćenju obuke, načinu provere znanja, sprovođenju vrednovanja, uručenju potvrda i uverenja, evaluaciji, načinu, roku izveštavanja, druge podatke od značaja za realizaciju obuke i priloge.

Provera znanja i ocenjivanje

Član 18

Provera stečenog znanja i veština sprovodi se na kraju obuke radi provere osposobljenosti polaznika.

Provera znanja i veština pruža povratne informacije o ostvarenim ishodima učenja.

Proveru sprovodi tročlana komisija u sastavu: izvođač nastave, predstavnik Centra i predstavnik organizacione jedinice Nadležne službe, odnosno predstavnik subjekta po čijem zahtevu se obuka organizuje.

Komisiju za ocenu osposobljenosti polaznika obuke formira rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva nadležne za poslove obuke.

Ocenjivanje u smislu kriterijuma, načina i vrste, određuju se u svakom nastavnom planu i programu obuke i prilagođeno je ishodima učenja.

Način, metode, tehnike, instrumenti, kriterijumi, vreme i ishodi koji se ocenjuju, saopštavaju se polaznicima pre početka obuke, odnosno pre početka realizacije nastavnih jedinica.

Ocenjivanje predstavlja rezultat pismenog, praktičnog i usmenog proveravanja uspeha polaznika na testovima znanja, situacionim testovima, usmenim ispitivanjima, demonstracija praktičnih veština, praćenjem rada polaznika tokom obuke i drugih vidova provere.

Načini ocenjivanja su: numeričko (brojčano i bodovno), opisno i kombinovano ocenjivanje.

Praćenje i kontrola procesa obuke

Član 19

Praćenje i kontrola procesa obuke predstavlja kontinuiranu i sistematsku aktivnost čija je svrha prikupljanje i evidentiranje podataka i informacija o planiranim procesnim aktivnostima obuke i njenim rezultatima.

Cilj praćenja i kontrole procesa obuke je prikupljanje i analiza aktuelnih, potpunih i tačnih podataka i informacija o obuci, radi donošenja odluka o primeni preventivnih i korektivnih mera u procesu realizacije obuke, kao i pružanje informativne podrške za sprovođenje evaluacije.

Član 20

Za sprovođenje, praćenje i kontrolu procesa obuke odgovoran je Centar.

Instrumenti praćenja i kontrole procesa obuke su: upitnici, ankete, intervjui, posmatranje i dr.

Osnovni procesi koji se prate i kontrolišu su: organizovanje obuke, usklađenost realizacije obuke sa sadržajem donetih nastavnih planova i programa obuke i planom realizacije, način rukovođenja obukom, način upotrebe planiranih materijalno-tehničkih i finansijskih sredstava, izvođenje nastave, način organizacije provere usvojenog znanja, postupak ocenjivanja, izrada potvrda o prisustvu na obuci, kao i drugi procesi u odnosu na aktivnosti i njihove rezultate.

Član 21

Praćenje i kontrola procesa obuke sprovodi se primarno u odnosu na elemente plana realizacije obuke.

Praćenje i kontrola izvođenja nastave na obuci sprovodi se na osnovu:

1) didaktičko-metodičkog uputstva, koje je sastavni deo nastavnog plana i programa obuke;

2) sadržaja priručnika za izvođenje nastave;

3) sadržaja priručnika za polaznike;

4) planova realizacije časa, prezentacija i materijala za polaznike i dr.

Praćenje i kontrola rada izvođača nastave sprovodi se kontinuirano tokom obuke:

1) primenom metoda posmatranja;

2) evidentiranjem prikupljenih podataka, na osnovu posmatranja i ispitivanja;

3) njihovim upoređivanjem u vremenskom nizu, tokom jednog i/ili više ciklusa obuke, po utvrđenim elementima i na obrascu u skladu sa posebnim propisom.

Evaluacija obuke

Član 22

Evaluacija obuke je kontinuiran proces usmeren na vrednovanje nastavnog plana i programa i procesa obuke, u kome se prate, analiziraju i procenjuju: postignuća polaznika, način izvođenja obuke, mišljenja polaznika o obuci, uslovi nastavnog okruženja, kvalitet nastavnih sredstava, kvalitet nastavnih materijala, primenjivost postignuća polaznika za kvalitetno obavljanje poslova i zadataka u zaštiti i spasavanju odnosno upravljanje u vanrednim situacijama i nivo zadovoljenja potreba za obukom.

Evaluacija se sprovodi u cilju poboljšanja kvaliteta planiranja, organizovanja i realizovanja obuke i predstavlja proces koji sadrži:

1) planiranje evaluacije obuke;

2) sprovođenje evaluacije obuke;

3) izveštavanje o sprovedenoj evaluaciji.

Član 23

Planiranje evaluacije obuke predstavlja proces u kome se izrađuje plan evaluacije, koji u sebi sadrži sledeće elemente: zaglavlje, osnov sprovođenja, naziv, uvod, ciljeve evaluacije, način prikupljanja podataka, priloge koji u sebi obuhvataju instrumente za prikupljanje podataka, protokol analize (informacije o mestu, vremenu i načinu prikupljanja podataka).

Član 24

Sprovođenje evaluacije odvija se u skladu sa planom evaluacije i sastoji se od sledećih aktivnosti:

1) prikupljanja podataka putem planiranih instrumenata;

2) obrade prikupljenih podataka;

3) analize i interpretacije dobijenih podataka;

4) formulisanja predloga i preporuka.

Član 25

Izveštaj koji se izrađuje nakon izvršene evaluacije sastoji se od: zaglavlja, pravnog osnova, naziva, uvoda, ciljeva analize, metodologije analize, organizacije analize, instrumenta analize, uzoraka (ciljna grupa) analize, rezultata, zaključaka, predloga, preporuka i priloga.

Izveštaj o evaluaciji predstavlja potvrdu kvaliteta nastavnog plana i programa obuke i procesa obuke ili osnov za njihovu izmenu.

Razmatranje i postupanje po preporukama evaluacije obavezno je za Centar i Nadležnu službu, u cilju unapređenja kvaliteta nastavnog plana i programa, organizacije i realizacije obuke.

Verifikacija obuke

Član 26

Ako polaznik na proveri znanja i osposobljenosti, ne pokaže minimum stečenih znanja ili veština, predviđenih nastavnim planom i programom obuke, smatraće se da nije sa uspehom završio obuku.

Polazniku koji je sa uspehom završio obuku izdaje se Uverenje o završenoj obuci (Obrazac 1.) koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Polaznicima koji su prisustvovali stručnim skupovima, seminarima, vežbama i treninzima izdaje se potvrda o prisustvu (Obrazac 2.) koja je odštampana uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Uverenje iz stava 2. i potvrdu iz stava 3. ovog člana izdaje rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva nadležne za poslove obuke i na iste se može staviti logo jedinice lokalne samouprave, privrednog društva i drugog pravnog lica odnosno donatora, ukoliko su obuku sami finansirali.

Finansiranje obuke

Član 27

Finansijska sredstva za realizaciju obuke obezbeđuje korisnik obuke.

Oblici osposobljavanja

Član 28

Osposobljavanje se organizuje kao:

1) osnovna obuka;

2) specijalistička obuka.

Osnovna obuka

Član 29

Osnovna obuka ima za cilj osposobljavanje pripadnika subjekata i snaga za efikasno obavljanje poslova i zadataka zaštite i spasavanja.

Osnovna obuka organizuje se za:

1) štabove za vanredne situacije;

2) poverenike civilne zaštite;

3) pripadnike jedinica civilne zaštite opšte namene.

Trajanje, struktura, programski sadržaj i dinamika obuke određuju se nastavnim planom i programom obuke.

Specijalistička obuka

Član 30

Specijalističkom obukom pripadnici subjekata i snaga usvajaju specijalizovana znanja i stiču veštine neophodne za kompetentno obavljanje poslova i zadataka zaštite i spasavanja, koji su vezani za njihovu namenu i zadatke odnosno privrednu i drugu delatnost.

Specijalistička obuka organizuje se za:

1) pripadnike specijalizovanih jedinica civilne zaštite;

2) zaposlene iz sastava subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, privrednih društava i drugih pravnih lica.

Održavanje potrebnog nivoa znanja i veština

Član 31

Održavanje potrebnog nivoa znanja i veština pripadnika subjekata i snaga predstavlja kontinuirano unapređivanje i razvijanje stečenih kao i usvajanje novih znanja, veština i stavova, koji su proistekli iz prakse, naučno-istraživačkog rada ili novih normativnih uređenja određenih oblasti, s ciljem zakonitog, efikasnog i bezbednog izvršavanja zadataka zaštite i spasavanja.

Održavanje potrebnog nivoa znanja i veština organizuje se i realizuje kroz seminare, vežbe i treninge.

Seminar je vid obuke koji podrazumeva predavanje na jednu ili više tema, koju drže eksperti iz date oblasti.

Vežbe pripadnika subjekata i snaga sistema, organizuju se u cilju uvežbavanja i provere osposobljenosti za izvršavanje namenskih zadataka.

Vežbe mogu biti terenske, komandno-simulacione i kombinovane.

Terenska vežba predstavlja proveru i uvežbavanje znanja i veština u terenskim uslovima.

Komandno-simulacione vežbe predstavljaju: uvežbavanje organizacionih sposobnosti štabova za vanredne situacije, koordinisanog postupanja i sadejstva sa drugim štabovima i snagama sistema i provere osposobljenosti štabova za postupanje u realnom vremenu i u uslovima simuliranih vanrednih situacija.

Kombinovana vežba predstavlja uvežbavanje komunikacije, koordinacije i praktičnog postupanja štabova za vanredne situacije i snaga na terenu.

Trening je vid obuke koji se organizuje u cilju obnove i uvežbavanja znanja stečenih na osnovnoj obuci.

Određeni sadržaji održavanja potrebnog nivoa znanja i veština mogu se realizovati i van Ministarstva, u saradnji sa drugim državnim organima, domaćim i stranim pravnim licima, kao i u okviru međunarodne saradnje.

III VRSTE OBUKA

Obuka zaposlenih u Nadležnoj službi

Član 32

Obuka zaposlenih u Nadležnoj službi vrši se kroz stručno osposobljavanje i usavršavanje, u skladu sa standardima i na način propisan normativnim aktima koji uređuju stručno osposobljavanje i usavršavanje u Ministarstvu.

Obuka štabova za vanredne situacije

Član 33

Plan i dinamiku obučavanja štabova za vanredne situacije izrađuje Centar, u saradnji sa organizacionom jedinicom Nadležne službe na poslovima koordinacije rada štabova za vanredne situacije.

Prilikom izrade planova i dinamike obuka štabova za vanredne situacije uzimaju se u obzir i zahtevi jedinica lokalne samouprave.

Obuka štabova za vanredne situacije podrazumeva obuku:

1) komandanata štabova za vanredne situacije;

2) načelnika štabova za vanredne situacije;

3) članova štabova za vanredne situacije.

Obuka štabova za vanredne situacije se realizuje na osnovu nastavnih planova i programa donetih u skladu sa ovim pravilnikom.

Obuka predsednika opština, gradonačelnika i njihovih zamenika vrši se kroz obuku komandanta štabova za vanredne situacije.

Obuka pripadnika jedinica civilne zaštite

Član 34

Obuka pripadnika jedinica civilne zaštite realizuje se kao obuka specijalizovanih jedinica civilne zaštite ili obuka jedinica civilne zaštite opšte namene.

Obuka pripadnika specijalizovanih jedinica civilne zaštite

Član 35

Obuku specijalizovanih jedinica civilne zaštite organizuje Centar, u saradnji sa Nadležnom službom, osim specijalizovanih jedinica civilne zaštite za uzbunjivanje, čija se obuka organizuje u saradnji sa jedinicom lokalne samouprave.

Obučavanje pripadnika specijalizovanih jedinica civilne zaštite planira se u skladu sa godišnjim planom i potrebama Nadležne službe, odnosno potrebama jedinice lokalne samouprave.

Specijalizovana jedinica civilne zaštite ne poziva se na planiranu obuku ukoliko je u toku godine angažovana na učešću u realizaciji mera civilne zaštite, osim u slučaju kada je tokom tog angažovanja iskazana nedovoljna spremnost za obavljanje namenskih zadataka.

Obuka specijalizovanih jedinica civilne zaštite se realizuje na osnovu nastavnih planova i programa donetih u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 36

Plan i dinamiku obučavanja specijalizovanih jedinica civilne zaštite izrađuje Centar, u saradnji sa Nadležnom službom, odnosno jedinice lokalne samouprave.

Obuka pripadnika jedinica civilne zaštite opšte namene

Član 37

Plan i dinamiku obučavanja jedinica civilne zaštite opšte namene donosi Centar, na osnovu zahteva jedinica lokalne samouprave.

Obuku jedinica civilne zaštite opšte namene organizuje Centar u saradnji sa jedinicama lokalne samouprave, Nadležnom službom, Vatrogasnim savezom Srbije i Crvenim krstom Srbije prema nastavnom planu i programu obuke donetom u skladu sa ovim pravilnikom.

Obuka poverenika civilne zaštite

Član 38

Obuka poverenika civilne zaštite i zamenika poverenika civilne zaštite (u daljem tekstu: poverenici civilne zaštite) se vrši na osnovu nastavnog plana i programa donetog u skladu sa ovim pravilnikom.

Obuka poverenika civilne zaštite se vrši na zahtev jedinice lokalne samouprave, štabova za vanredne situacije na svim nivoima i privrednih društava i drugih pravnih lica.

Plan i dinamiku obučavanja poverenika civilne zaštite donosi Centar, prema iskazanim potrebama i zahtevima.

Obuka predstavnika subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje i predstavnika organa državne uprave

Član 39

Pod obukom predstavnika subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje i predstavnika organa državne uprave, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva se obuka zaposlenih iz navedenih subjekata i vrši se u skladu sa nastavnim planom i programom, zakonom koji reguliše njihov rad ili javnim ovlašćenjima i programskim aktivnostima konkretne organizacije.

Obuka subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, privrednih društava i drugih pravnih lica vrši se na osnovu zahteva subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, privrednih društava i drugih pravnih lica.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNA ODREDBA

Član 40

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o obučavanju, nastavnim planovima i programima i normativima nastavnih sredstava i opreme za obučavanje pripadnika civilne zaštite ("Službeni glasnik RS", broj 8/13).

Član 41

Obuke subjekata i snaga koje su započete, a nisu okončane do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se u skladu sa odredbama propisa koji je važio do stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 42

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

Uverenje o završenoj obuci

Prilog 2

Potvrda o prisustvu obuci