ODLUKA

O OBRAZOVANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 12/2020)

Član 1

Ovom Odlukom o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije grada Novog Pazara, reguliše se sastav, nadležnosti, organizacija i druga pitanja od značaja za rad Gradskog štaba za vanredne situacije grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Gradski štab).

Član 2

Za praćenje aktivnosti na smanjenju rizika od katastrofa, koordinaciju i rukovođenje u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Novog Pazara obrazuje se Gradski štab.

Član 3

Gradski štab čine komandant Štaba, zamenik komandanta Štaba, načelnik i članovi Štaba. Komandant Gradskog štaba je gradonačelnik.

Zamenik komandanta Gradskog štaba je zamenik gradonačelnika.

Načelnik Gradskog štaba je predstavnik organizacione jedinice nadležne službe za teritoriju grada.

Članovi Gradskog štaba po položaju - funkciji su:

- Pomoćnik gradonačelnika za oblast infrastrukture, poljoprivrede i vodoprivrede,

- Načelnik Gradske uprave

- Član Gradskog veća zadužen za koordinaciju rada Gradskih uprava Grada Novog Pazara i međunarodne odnose

- Član Gradskog veća zadužen za zdravstvo i socijalnu politiku

- Šef kabineta gradonačelnika

- Rukovodilac Odeljenja za inspekciju

- Direktor JP za uređivanje građevinskog zemljišta"Novi Pazar"

- Direktor JKP "Vodovod i kanalizacija" Novi Pazar

- Direktor JKP "Gradska čistoća Novi Pazar"

- Direktor "AD Novi Pazar put"

- Direktor Doma zdravlja

- Direktor Opšte bolnice

- Direktor Zavoda za javno zdravlje Novi Pazar

- Sekretar Crvenog krsta

- Predsednik Saveta za bezbednost grada Novog Pazara

- Načelnik Policijske uprave Novi Pazar

- Direktor Centra za socijalni rad

- Direktor EPS - distribucije ogranak Elektrodistribucije Novi Pazar

- Rukovodilac Odeljenja za informisanje

- Komandant Garnizonog mesta Novi Pazar

- Šef Odseka za upravljanje rizikom i CZ, MUP, Sektor za v.s.

- Rukovodilac Odeljenja za vanredne situacije i poslove odbrane

- Sanitarni inspektor

- Član Gradskog veća zadužen za infrastrukturu i građevinu

- Član Gradskog veća zadužen za koordinaciju rada javnih preduzeća

- Predstavnik Gorske službe spasavanja Srbije

- Član Gradskog veća zadužen za lokalni ekonomski razvoj i upravljanje projektima

Komandant Gradskog štaba će posebnim aktom imenovati zamenika komandanta Gradskog štaba, načelnika Gradskog štaba i članove Gradskog štaba.

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Gradskog štaba obavlja stručna služba grada (Odeljenje za vanredne situacije i poslove odbrane G.uprave), u saradnji sa načelnikom Štaba i organizacionom jedinicom nadležne službe za teritoriju grada (Mup, Sektor za vanredne situacije -Odeljenje za vanredne situacije u Novom Pazaru).

Gradski štab ima sopstveni pečat i delovodnik, u skladu sa posebnim zakonom.

Član 4

Gradski štab obavlja sledeće poslove:

1)rukovodi i koordinira rad subjekata sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

3) razmatra procene rizika, planove zaštite i spasavanja i druga planska dokumenta i daje preporuke za njihovo unapređenje;

4) prati stanje i organizaciju sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

5) naređuje upotrebu snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;

7) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije i dostavlja predlog za proglašenje i ukidanje vanredne situacije;

8) naređuje pripravnost subjekata i snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;

9) sarađuje sa drugim štabovima za vanredne situacije;

10) angažuje subjekte od posebnog značaja;

11) učestvuje u organizaciji i sprovođenju mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir smanjenje rizika od budućih vanrednih situacija;

12) izrađuje predlog godišnjeg plana rada i predlog godišnjeg izveštaja o radu i dostavlja nadležnom organu na usvajanje;

13) obrazuje stručno-operativne timove za izvršavanje specifičnih zadataka iz oblasti zaštite i spasavanja.

Član Gradskog štaba je dužan da se odazove i učestvuje u obuci.

Član 5

Gradski štab pored poslova iz člana 3. ove Odluke obavlja i sledeće poslove:

1) imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite;

2) stavlja u pripravnost i angažuje subjekte od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje u jedinicama lokalne samouprave;

3) predlaže subjekte od posebnog značaja za grad Novi Pazar;

4) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 6

Gradski štab radi u skladu sa zakonom i drugim propisima realizujući svoje aktivnosti kroz tri faze koje se međusobno smenjuju i to: preventivna faza, operativna faza, odnosno poslovi koordinacije i rukovođenja kao druga faza i aktivnosti u fazi oporavka zajednice kao treća faza.

Preventivna faza: Aktivnosti u preventivnoj fazi predstavljaju organizaciju i sprovođenje zadataka i mera koje Gradski štab realizuje u periodu pre vanredne situacije. Gradski štab sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema smanjenja rizika i upravljanja vanrednim situacijama. Gradski štab ove aktivnosti razmatra na redovnim sednicama.

Operativna faza: Aktivnosti Gradskog štaba koje se sprovode u operativnoj fazi su neposredno rukovođenje i koordinacija subjektima i snagama sistema smanjenja rizika i upravljanju vanrednim situacijama na pogođenoj teritoriji radi zaštite i spasavanja života i zdravlja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara, životne sredine, infrastrukture i drugih štićenih vrednosti. Gradski štab ove aktivnosti razmatra i realizuje na vanrednim sednicama koje se sazivaju po potrebi. Po ukidanju vanredne situacije pristupa se analizi situacije na pogođenoj teritoriji, u pogledu broja i stanja ugroženog i nastradalog stanovništva, domaćinstava, infrastrukture, analizi rada učesnika kao i drugih potrebnih podataka po proceni Gradskog štaba. Analiza situacije dostavlja se štabu za vanredne situacije neposredno višeg nivoa obrazovanja.

Faza oporavka: Gradski štab aktivno učestvuje u prepoznavanju potrebe za preduzimanjem mera oporavka, organizaciji i sprovođenju mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir smanjenje rizika od budućih katastrofa. Po sprovedenim merama oporavka pristupa se izradi izveštaja o stanju pogođenih štićenih vrednosti sa predlogom mera za smanjenje rizika od budućih katastrofa. Izveštaj se dostavlja štabu za vanredne situacije neposredno višeg nivoa obrazovanja.

Član 7

Zakazivanje sednica Gradskog štaba nalaže komandant, a u njegovom odsustvu zamenik komandanta ili načelnik Štaba, a na predlog nadležne službe, odnosno nadležnog organa jedinice lokalne samouprave.

Služba jedinice lokalne samouprave (Odeljenje za vanredne situacije i poslove odbrane G. uprave) neposredno poziva članove Štaba ili nadležna služba (Mup, Sektor za vanredne situacije - Odeljenje za vanredne situacije u Novom Pazaru).

Član 8

Dokumenta Gradskog štaba su poslovnik o radu, godišnji plan rada, godišnji izveštaj o radu, izveštaji, analize, informacije, naredbe, zaključci, preporuke.

Poslovnikom o radu Gradskog štaba utvrđuju se: broj redovnih sednica; način pripremanja redovnih i vanrednih sednica; način utvrđivanja dnevnog reda; zakazivanje sednice; pozivanje članova Gradskog štaba i tok sednice; način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka preporuka i drugih dokumenata štaba.

Godišnji plan rada Gradskog štaba je dokument kojim se planiraju aktivnosti na godišnjem nivou kroz predložene teme koje su dostavljene od nadležnih subjekata pisanim putem, koje će se razmatrati na redovnim sednicama. Godišnji plan rada razmatra se na poslednjoj redovnoj sednici u tekućoj godini za narednu godinu. Obavezni elementi godišnjeg plana rada su predložene teme nadležnih subjekata, a nosilac realizacije teme je Gradski štab u saradnji sa predlagačem teme i podatak na kojoj sednici će biti razmatrana predložena tema (polugodišnji period). Predlog godišnjeg plana rada Gradskog štaba izrađuje Gradski štab, usvaja se na sednici tog Štaba, nakon čega Godišnji plan rada usvaja Gradsko veće grada Novog Pazara.

Godišnji izveštaj o radu Gradskog štaba je dokument koji sadrži podatke o realizovanim aktivnostima štaba za vanredne situacije tokom prethodne godine prevashodno kroz realizaciju tema iz godišnjeg plana rada, kao i aktivnosti tokom vanredne situacije. Godišnji izveštaj o radu razmatra se na prvoj redovnoj sednici u tekućoj godini.

Obavezni elementi godišnjeg izveštaja o radu treba da budu sadržani kroz sledeće celine:

1) redovne sednice Gradskog štaba i to ukupan broj realizovanih, po sednicama realizovane teme u skladu sa Planom rada, kao i teme koje su realizovane, a nisu predviđene Planom rada, sa osvrtom na eventualne probleme u realizaciji, koordinaciji i kontroli funkcionisanja svih subjekata zaštite i spasavanja uz prateća dokumenta Štaba (naredbe, zaključci i preporuke) sa kratkim sadržajem navedenih dokumenta, kao i opšti zaključak sa redovne sednice;

2) vanredne sednice - broj održanih vanrednih sednica, šta je na sednicama razmatrano, pregledom proglašenih vanrednih situacija i opisom koja teritorija je bila ugrožena, broj ljudi, da li ima nastradalih, da li je infrastruktura ugrožena, materijalna i kulturna dobra, pregledom angažovanih snaga i sredstava i podacima o štetama. Takođe se prikazuju usvojena akta Gradskog štaba (zaključci, naredbe i preporuke), izveštaji i analize, kao i opšti zaključak sa vanredne sednice;

3) glavne aktivnosti nadležnih institucija tokom vanredne situacije;

4) aktivnosti Gradskog štaba u preventivnom ciklusu rada, a naročito praćenje stanja i organizacije sistema smanjenja rizika od katastrofa sa osvrtom na specifičnosti teritorije, rad na izradi dokumenata u skladu sa propisima, učešće u obukama;

5) aktivnosti Gradskog štaba u merama oporavka sa kratkim objašnjenjem u organizaciji i sprovođenju mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir smanjenje rizika od budućih katastrofa.

U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab donosi sledeće akte: naredbe, zaključke i preporuke.

Naredbom se nalaže:

1) izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja;

2) upotreba snaga i sredstava zaštite i spasavanja;

3) upotreba sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama na svojoj teritoriji.

Ovaj dokument koristi se u operativnom ciklusu rada Gradskog štaba.

Zaključkom se:

1) utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja;

2) obrazuje stručno-operativni tim i operativni štab i utvrđuju njegovi zadaci;

3) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

4) utvrđuje mišljenje na određena akta koje Gradski štab razmatra;

5) odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.

Ovaj dokument koristi se u sva tri ciklusa rada Gradskog štaba.

Preporukom se:

1) predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja;

2) predlaže preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti. Ovaj dokument koristi se u sve tri faze rada Gradskog štaba.

Član 9

Gradski štab svoje aktivnosti realizuje na sednicama štaba za vanredne situacije koje mogu biti redovne i vanredne.

Redovne sednice se održavaju najmanje dva puta godišnje i na njima se razmatraju teme koje su predviđene Planom rada. Na redovnim sednicama se razmatraju i teme koje nisu planirane, jer njihovo razmatranje ne trpi odlaganje.

Vanredne sednice se održavaju zbog najave ili nastanka opasnosti koja može ugroziti živote i zdravlje ljudi i materijalna dobra sa ciljem organizovanja i preduzimanja mera koordinacije i rukovođenja u vanrednim situacijama.

Član 10

Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab može obrazovati stručno-operativni tim.

Stručno-operativni timovi obrazuju se po proceni Gradskog štaba, za izvršavanje zadataka i mera zaštite i spasavanja, i to: evakuacije; zbrinjavanja; sklanjanja; radiološko-hemijskobiološke zaštite; zaštite i spasavanja od požara i eksplozija; zaštite i spasavanja od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštite i spasavanja od tehničko-tehnoloških nesreća, odnosno udesa, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab.

U sastav stručno-operativnog tima ulaze stručnjaci iz sastava: organa ili institucija koji je nadležan za određenu opasnost; nadležne službe; organa državne uprave, organa jedinica lokalne samouprave; posebnih organizacija; naučnih ustanova, organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac kojeg imenuje Štab.

Stručno-operativni tim odgovara načelniku Štaba.

Član 11

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Novog Pazara."