ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE("Sl. list grada Prokuplja", br. 44/2020) |
Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi za održavanje čistoće na teritoriji grada Prokuplja.
Održavanje čistoće je komunalna delatnost od opšteg interesa koju obavlja JKP "HAMMEUM" (u daljem tekstu: Preduzeće) osnovano od strane Skupštine opštine Prokuplje i PORR-WERNER & WEBER D.O.O Prokuplje (u daljem tekstu: PWW) po ugovoru br. 355-1/11-01 od 11. januara 2011. godine.
Pod održavanjem čistoće u gradu i naseljima grada smatra se sakupljanje smeća i drugih prirodnih i veštačkih otpadaka iz stambenih, poslovnih i drugih objekata, osim industrijskog otpada i opasnih materija, njihovo odvoženje i odlaganje, uklanjanje otpada iz posuda za otpatke na javnim mestima, kao i smeća i drugog otpada sa ulice i javnih površina, čišćenje i pranje ulica, trgova, parkirališta i drugih javnih površina na teritoriji grada Prokuplja i preduzimanje drugih mera u cilju zaštite životne sredine.
Kao javne površine u smislu odredaba ove Odluke smatraju se:
1. Ulice, kolovozi i trotoari, trgovi, parking prostori, putevi i staze, prilazi, podvožnjaci, nadvožnjaci, stepeništa, mostovi, slobodni prostori ispred stambenih i stambeno-poslovnih zgrada sa parking prostorima i dr.
2. Autobuske stanice, stanične čekaonice i autobuska stajališta u gradskom javnom saobraćaju i benzinske stanice.
3. Železnički koloseci i železničke stanice.
4. Pijaca - Tržnica na malo i groblje.
5. Parkovi, ulični travnjaci, skverovi, drvoredi, zelene površine u stambenim naseljima i blokovima.
6. Sportski i zabavni tereni (stadioni, igrališta, strelišta i sl.).
7. Javna kupališta (bazeni, kejovi i izgrađene rečne obale, veštačka jezera, fontane, javne česme i sl.).
8. Neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište (placevi, stovarišta i sl.).
9. Javna parkirališta.
Ako je održavanje čistoće pojedinih javnih površina iz st. 1. ovog člana uređeno posebnim propisima primenjivaće se ti propisi.
Fizička i pravna lica dužna su da neposredno ili preko Stambenih zajednica, Mesnih zajednica i drugih oblika udruživanja doprinose stalnom unapređivanju pružanja komunalnih usluga u pogledu kvaliteta, efikasnosti i drugih uslova njihovog vršenja.
Skupština grada Prokuplja propisuje uslove i način organizovanja poslova u vršenju komunalnih delatnosti i uslove za korišćenje komunalnih proizvoda, odnosno komunalnih usluga u skladu sa odredbama Zakona o komunalnim delatnostima.
Održavanje čistoće obavlja se prema Godišnjem programu koji donosi Preduzeće i PWW kojima su povereni i sa kojima su ugovoreni poslovi za teritoriju grada Prokuplja uz prethodnu saglasnost nadležnog organa grada Prokuplja.
Program naročito sadrži: vrstu, obim i dinamiku radova, kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.
PWW je dužno da komunalnoj inspekciji i nadležnom Odeljenju Gradske uprave najkasnije do poslednjeg dana u mesecu dostave Program iznošenja smeća za naredni mesec koji mora biti u skladu sa Godišnjim programom iz stava 1. ovog člana.
Preduzeće je u obavezi da čisti javne površine po utvrđenoj dinamici i programu i prazni septičke jame po zahtevu korisnika uz naknadu.
PWW je u obavezi da iznosi, odvozi i deponuje smeća iz stambenih, poslovnih i drugih objekata (u daljem tekstu: kućno smeće). Posude za sakupljanje smeća obezbeđuje PWW.
Za iznošenje i deponovanje kućnog smeća, korisnici i sopstvenici stambenih, poslovnih i drugih prostorija koriste usluge PWW i ovo smeće ne smeju spaljivati, uništavati, zakopavati ili na drugi način uklanjati.
Uklanjanje i uništavanje otpada i materijala opasnih po život i zdravlje ljudi u zdravstvenim ustanovama i drugim organizacijama vrši se u skladu sa posebnim propisima.
U kućno smeće spadaju svi otpaci iz stambenih, poslovnih i drugih objekata, osim starog nameštaja, aparata za domaćinstvo, industrijskog otpada i opasnih materija, zanatske i poljoprivredne delatnosti, šljaka iz kotlarnica, zemlje, građevinskog šuta, kamena, cigle i sl.
Kućno smeće, osim starog nameštaja, aparata za domaćinstvo, kartonske, staklene, plastične i metalne ambalaže, novina i dr. papira, odlaže se u kontejnere, odnosno sudove za držanje smeća.
Stari nameštaj, aparati za domaćinstvo, i drugi kabasti predmeti koji imalac ne želi više da koristi, ostavljaju se pored kontejnera, odnosno sudova za držanje smeća. Ovo smeće iznosi se u dogovoru sa PWW uz posebnu naknadu.
Staklenu i metalnu ambalažu, novine i druge papire, prikupljaće PWW kome su ti poslovi povereni na osnovu pojedinačnih zaključenih ugovora.
Iznošenje kartonske ambalaže iz preduzeća, ustanova, samostalnih trgovinskih i zanatskih radnji, vršiće, prikupljaće PWW kome su ti poslovi povereni a na osnovu pojedinačnih zaključenih ugovora.
Plastična ambalaža odlagaće se u posebnim kontejnerima, koji će se prazniti jednom nedeljno.
Kontejneri se postavljaju izvan javnih saobraćajnih površina. Izuzetno kontejneri se mogu postaviti na površine namenjene pešačkom saobraćaju i parkiranju motornih vozila, ukoliko nema mogućnosti da se postave na drugom mestu. U tom slučaju mesta za postavljanje kontejnera, način njihovog obeležavanja, regulisaće se uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradske uprave grada Prokuplja.
Tipove kontejnera za držanje smeća, određuje PWW kome su povereni poslovi uz saglasnost Gradske uprave grada Prokuplja.
Vlasnici samostalnih trgovinskih radnji, samostalnih zanatskih radnji, samostalnih ugostiteljskih radnji i ostalih radnji - preduzetnici, kao i sva pravna lica dužni su da u objektu u kome rade smeće odlažu isključivo u tipskim posudama, posebno određenim za tu namenu, koje su izrađene od specijalne plastike ili pocinkovanog lima sa poklopcem.
Kontejnere, odnosno sudove za držanje smeća za novoizgrađene objekte nabavlja investitor u broju određenom tehničkom dokumentacijom a preduzeće PWW kome su povereni poslovi ih održava i zamenjuje uz određenu naknadu.
Kontejneri se drže na mestu koje je za to izgrađeno ili predviđeno tehničkom dokumentacijom po kojoj je objekat izgrađen a ako mesto za držanje kontejnera nije određeno na način propisan u st. 3. ovog člana, uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradske uprave grada Prokuplja.
Zabranjeno je samovoljno pomeranje kontejnera sa mesta koje je za to predviđeno ili izgrađeno.
Subjekti iz stava 2. člana 10. ove Odluke dužni su da o svom trošku nabave i održavaju tipske posude za smeće.
Domaćinstvima sudove za smeće obezbeđuje PWW, sudovi za smeće moraju se držati u svom dvorištu u tipskim posudama za iznošenje smeća, vlasnici su dužni da posude iznesu na ulicu ili do kapije.
Vlasnici klanica, mesarskih radnji i ugostiteljskih objekata dužni su da za deponovanje kostiju i otpada sličnog porekla obezbede posebne sudove. Iznošenje i pražnjenje takvih sudova vršiće PWW po ugovoru sa vlasnicima, uz posebnu naknadu.
U kontejnerima i sudovima za držanje smeća zabranjeno je paliti smeće, bacati žar, sipati vodu ili drugu tečnost, kao i bacati otpatke koji ne spadaju u kućno smeće.
PWW na zahtev korisnika stambenog, poslovnog i drugog prostora mogu da iznose otpatke koji prema članu 8. ove Odluke ne spadaju u kućno smeće i za to ima pravo na posebnu naknadu.
Otpatke iz st. 1. ovog člana mogu na odgovarajuću deponiju u zavisnosti od vrste otpada odvoziti i druga pravna i fizička lica, koja ovu delatnost vrše u skladu sa zakonom.
PWW sa kojima su ugovoreni poslovi svojim aktima utvrđuje tarifu po kojoj naplaćuje naknadu iz st. 1. i 2. ovog člana, a na koju saglasnost daje nadležni organ grada Prokuplja.
Korisnici stambenog, poslovnog i drugog prostora dužni su da odmah nakon iznošenja građevinskog otpada na posebnom mestu u dvorištu, o tome obaveste PWW, a koji će isto po pribavljenoj saglasnosti nadležnog organa grada Prokuplja u roku od 24 časa od prijema ovog obaveštenja građevinski otpad odneti na deponiju.
PWW kućno smeće koje se odlaže u kontejnere iznosi prema utvrđenom planu i godišnjem Programu za iznošenje smeća a smeće koje se odlaže u sudove iznosi jednom nedeljno.
Ukoliko je vozilima PWW potpuno onemogućen prilaz u pojedine ulice ili naselja, Gradska uprava grada Prokuplja i PWW određuju mesto na kome će se držati kućno smeće do iznošenja, kao i dinamiku iznošenja smeća.
Kućno smeće se iznosi danju, s tim što se u pojedinim ulicama na teritoriji grada iznošenje smeća ne može vršiti od 6 - 8 časova i od 14 - 16 časova.
Ulice iz st. 1. ovog člana, određuje Gradska uprava grada Prokuplja po pribavljenom mišljenju PWW.
Pri iznošenju kućnog smeća i otpadaka PWW dužna je naročito da vodi računa da se smeće i otpaci ne rasipaju, ne podiže prašina i ne stvara buka kao i da se ne prljaju površine određene za držanje smeća i ne oštećuju sudovi za držanje smeća.
Posle iznošenja smeća ulični prostor mora se očistiti.
Smeće i otpaci sa javnih površina, kućno smeće i otpaci koji ne spadaju u kućno smeće odvoze se i deponuju u skladu sa ugovorom.
Gradska uprava grada Prokuplja može za potrebe nasipanja, odnosno nivelisanja terena odrediti da se zemlja koja se iskopava sa određenih gradilišta ne istovaruje na deponiji već na teren koji se nasipa, odnosno niveliše.
Preduzeće je ovlašćeno da vrši čišćenje septičkih jama i odvoženje fekalija.
Fekalije se izručuju u gradsku kanalizaciju, na mestima koja odredi Gradska uprava grada Prokuplja, po pribavljenom mišljenju Preduzeća koje se stara o održavanju gradske kanalizacije.
Mesta na kojima se izručuju fekalije moraju biti uređena tako da se ne rasipaju i ne širi smrad. Ova mesta moraju biti snabdevena instalacijama za pranje vozila i svako vozilo posle pražnjenja mora se oprati i dezinfikovati.
U cilju održavanja čistoće grada nije dozvoljeno držanje i čuvanje krupne i sitne stoke u granicama gradskog građevinskog zemljišta.
Dozvoljava se čuvanje živine, kunića, nutrije i sl. do 10 komada u kavezima, odnosno živinarnicima, ukoliko su od stambenih objekata suseda udaljeni najmanje 10 metara.
Živinarnici i kavezi moraju se redovno čistiti i najmanje dva puta godišnje dezinfikovati.
Golubovi se mogu držati u porodičnim stambenim zgradama u posebno izgrađenim prostorijama i objektima, pod uslovom da se držanjem istih ne zagađuje okolina.
Podovi u objektima iz prethodnog stava moraju biti izgrađeni od nepripustivog materijala sa nagibom prema kanalu za odvođenje nečistoće i vode u kanalizacionu jamu ili đubrište.
Objekti u kojima se čuvaju golubovi moraju biti udaljeni od stambenih i vodenih objekata najmanje 10 metara.
U zajedničkom stambenom objektu ili dvorištu golubovi se mogu držati samo ako postoji saglasnost svih stanara.
Objekti se moraju redovno čistiti i najmanje dva puta godišnje dezinfikovati.
Zabranjeno je držanje golubova na terasama, balkonima, lođama i zajedničkim terasama stambenih zgrada.
Domaćinstvo može držati pse i mačke.
Psi i mačke mogu se držati samo pod uslovom i na način da se ne uznemiravaju treća lica i obezbedi sigurnost, nega i higijena.
Zabranjeno je držanje pasa i mačaka držaoca na balkonu, terasi i lođi koja pripada stanu.
Vlasnik odnosno držalac psa i mačke dužan je da obavesti predsednika organa upravljanja u stambenim zgradama o broju i vrsti pasa i mačaka koje drži u stanu.
Predsednik organa upravljanja dužan je da vodi evidenciju o broju i vrsti pasa i mačaka na osnovu obaveštenja vlasnika, odnosno držaoca pasa i mačaka.
U zajedničkim prostorijama stambene zgrade (perionica, prostorija za sušenje rublja, prostorija za smeštaj opreme za tekuće održavanje i dr.) ili zajedničkom dvorištu stambene zgrade, zajedničkom dvorištu porodične kuće i u dvorištu sa većim brojem porodičnih kuća u posebnom objektu, psi i mačke se mogu držati samo ako postoji saglasnost svih vlasnika stanova, suvlasnika porodične kuće odnosno saglasnost svih vlasnika porodičnih kuća.
Ako životinje iz prethodnog stava zagade zajedničko stepenište ili druge zajedničke prostorije, držalac je dužan da zagađene površine očisti i opere i da po potrebi dezinfikuje.
Preduzeća i druga prava lica kojima su psi potrebni radi čuvanja imovine, mogu držati više pasa, ukoliko pribave odobrenje nadležnog gradskog organa, po prethodno pribavljenom mišljenju veterinarske inspekcije.
U dvorištu porodične stambene zgrade pas se može držati pod uslovom da je vezan na lancu ili na produženoj vodilici, da je obezbeđena odgovarajuća kućica ili ograđen prostor (boks) na udaljenosti 5 metara od stambenih objekata i 10 metara od vodenih objekata.
Na ulazu u dvorište - kapiji mora da bude na vidnom mestu istaknut natpis "Čuvaj se psa".
Držalac pasa može izvoditi psa iz zatvorenog prostora samo na kratkom povodcu i sa zaštitnom korpom na njušci.
Lovački psi za vreme lova mogu se izvoditi iz zatvorenog prostora bez zaštitne korpe.
Zabranjeno je uvoditi pse u javne radnje, lokale, bioskope, na javne skupove i sl. kao i ustanove i poslovne prostorije.
Ako pas ili mačka ozlede neko lice, držalac je dužan da o tome odmah, a najkasnije u roku od 24 sata obavesti veterinarsku inspekciju, i privede životinju na pregled a rezultat pregleda obavezan je da preda povređenom licu.
Držalac iz st. 2. ovog člana dužan je da preduzme sve mere da se ozleđenom licu ukaže medicinska pomoć.
Lica mlađa od 16 godina ne smeju da izvode pse agresivnih i opasnih rasa bez prisustva i nadzora roditelja, odnosno staratelja.
Vlasnik ili držalac psa može da izvodi samo na povodniku koji ne sme da bude duži od jednog metra, sa zaštitnom korpom na njušci i priborom za sanitarno čišćenje zagađene površine.
Svaki pas i mačka koji se ne drže po odredbama ove Odluke smatraju se psom, odnosno mačkom lutalicom.
Čišćenje javnih površina iz čl. 3. st. 1. tač. 1. i tač. 9. ove Odluke, obavlja se prema Godišnjem programu koji donosi Preduzeće uz saglasnost nadležnog organa grada Prokuplja.
Program naročito sadrži: vrstu, obim i dinamiku radova kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.
Preduzeće je dužno da nadležnom Odeljenju Gradske uprave najkasnije do poslednjeg dana u mesecu dostavi plan čišćenja javnih površina za naredni mesec. Ovaj plan mora biti u skladu sa Godišnjim programom iz stava 1. ovog člana odluke.
Održavanje čistoće vršiće:
1. na ulicama i putevima, parkovima, uličnim travnjacima, drvoredima, rekama, slobodni prostori ispred stambenih i stambeno poslovnih zgrada i drugih javnih površina - Preduzeće.
2. za javne površine iz tačke 2, 3, 4, 6. i 7. člana 3. ove Odluke - pravna lica i pojedinci koji te površine koriste ili Preduzeće uz naknadu;
3. u krugu i dvorištima pravnih lica i poslovnih zgrada i prostorija - vlasnici odnosno korisnici istih;
4. na trotoarima - vlasnici odnosno korisnici stambenih i poslovnih prostorija i Preduzeće;
5. u dvorištima stambenih zgrada vlasnici odnosno korisnici tih objekata;
6. na gradilištima - izvođači radova odnosno investitor ako radove izvodi u sopstvenoj režiji;
7. na ostalim objektima - vlasnici odnosno korisnici tih objekata.
Korisnici sportskih i zabavnih terena dužni su da sa prostora oko objekta koje koriste uklone otpatke i nečistoću odmah po završetku svake sportske ili zabavne priredbe.
Korisnici objekata iz prethodnog stava ovog člana dužni su da pored objekata postave kontejnere a unutar sportskog objekta ili zabavnog terena korpe za otpatke u potrebnom broju i da ove korpe uredno prazne i održavaju.
Pražnjenje korpi sa otpatke vršiće korisnici, a pražnjenje kontejnera PWW.
Preduzeće je dužno da na javnim površinama koje održava postavi đubrijere koje moraju biti tako podešene da se mogu lako prazniti i održavati.
Đubrijere iz stava 1. ovog člana postavljaju se na mestima na kojima ne ometaju saobraćaj, vozila i prolaznike.
Odobrenje za postavljanje đubrijera daje Odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne i saobraćajne poslove.
Smeće sa javnih površina zabranjeno je ubacivati u slivnike.
Smeće sa javnih površina smešta se u za to određene sudove (kontejnere i đubrijere).
Prostor oko kontejnera i đubrijera mora biti uvek očišćen.
PWW je dužno da ulične kontejnere održava u čistom i ispravnom stanju i da ih dezinfikuje dezinfekcionim sredstvima najmanje jednom u tri meseca, a Preduzeće se stara o ispravnosti i čistoći đubrijera koje su im poverene.
Pražnjenje đubrijera vrši Preduzeće i odlaže u kontejnere koji su povereni PWW.
Na pijacama i drugim javnim površinama na kojima se radi obavljanja određenih delatnosti stvara veća količina smeća, mogu se postaviti i veći broj kontejnera za smeće Odobrenje za postavljanje ovih kontejnera daje nadležno Odeljenje Gradske uprave.
Pranje površina iz člana 3. stav 1. tačka 1. i 9. ove odluke vrši se prema programu za čišćenje javnih površina.
U pojedinim ulicama na teritoriji grada pranje se ne može vršiti u vremenu od 6 do 8 časova i od 14 do 16 časova.
U centru grada pranje ulica vrši se isključivo noću od 23 časova do 5,00 časova.
Ulice iz stava 2. i 3. ovog člana određuje Odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove saobraćaja po pribavljenom mišljenju Preduzeće.
U periodu od 16. novembra do 31. marta (zimski period) pranje površina iz člana 3. stav 1. tačka 1. i 9. ove odluke može se vršiti ukoliko je dnevna temperatura viša od +4°C.
U naročito hitnim i opravdanim slučajevima (epidemiloški razlozi, državni praznici, određene svečanosti i drugo), Odeljenje Gradske uprave za komunalne poslove može odrediti ili naložiti čišćenje, pranje i polivanje javnih površina i mimo odredaba ove Odluke.
Čišćenje i pranje BID zone
Korisnici usluga u BID zoni obavezni su da sakupljaju smeće u tipskim kesama koje bi bili u obavezi da sami nabavljaju i odnose do obližnjeg kontejnera.
Iznošenje smeća iz đubrijera od strane Preduzeća obavljaće se svakog dana, sem nedelje u vremenu od 06,30 do 09,00 časova i 18,00 do 21,00 časova.
Pranje BID zone vrši se po planu i godišnjem programu Preduzeća u vremenu od 24,00 do 06,00 časova.
U naročito hitnim i opravdanim slučajevima (epidemiloški razlozi, državni praznici, određene svečanosti i drugo), Odeljenje Gradske uprave za komunalne poslove može odrediti ili naložiti čišćenje, pranje i polivanje javnih površina i mimo odredaba ove Odluke.
IV ZAŠTITA ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Sva vozila a posebno vozila sa stovarišta, gradilišta i drugih sličnih prostora pre izlaska na površine iz člana 3. stav 1. tačka 1. ove odluke moraju se očistiti od blata i druge nečistoće.
Zabranjeno je:
1. bacati papir i druge otpatke van korpi za otpatke, pljuvati ili na drugi način stvarati nečistoću na javnim površinama;
2. rasturati reklamne listiće, objave i sl. na javnim površinama;
3. koristiti javne površine za smeštaj robe, ambalaže i drugih stvari osim kada se to vrši po posebnim propisima;
4. izlivati otpadne vode i sadržaj iz septičkih jama ili drugu nečistoću na javne površine ili na te površine bacati ili na njima držati smeće, zemlju, građevinski materijal, kamen, drva, ugalj i sl.;
5. testerisati ili cepati drva, razbijati ugalj ili drugi materijal na javnim površinama;
6. prati putnička i teretna motorna vozila na ulicama i drugim javnim površinama;
7. istovarati ili utovarati vozila na mestima na kojima se nalaze ulični hidranti, šahtovi ili slivnici;
8. popravljati ili servisirati (promena ulja i sl.) motorna vozila ili obavljati druge zanatske radove na javnim površinama;
9. izbacivati smeće i otpatke iz putničkih i teretnih vozila na javne površine;
10. ostavljati na javnim površinama neregistrovana ili havarisana motorna i priključna vozila, priključnu opremu, agregate i poljoprivredne mašine;
11. prebirati i prikupljati otpatke i smeće koja je odloženo u žardinjere ili kontejnere;
12. bacati u kontejnere ili u žardinjere, otpadne materije opasne po život i zdravlje ljudi;
13. uništavati ili namerno oštećivati posude za smeće i kontejnere;
14. puštati stoku i živinu po ulicama i trotoarima;
15. vezivati i ostavljati stoku van mesta koje je za to određeno;
16. otpad iz poslovnih prostorija je zabranjeno bacati u đubrijere;
17. hrani životinje na javnoj površini.
Pravna lica prilikom kresanja drvoreda, uređivanja travnjaka i skverova kao i prilikom vršenja drugih sličnih poslova na javnim površinama materijal i otpatke moraju ukloniti odmah po obavljenom poslu a javnu površinu očistiti.
Izvođač građevinskih radova dužan je da se stara o:
1. čišćenju javne površine ispred i oko gradilišta sve dokle dopre rasuti građevinski materijal, blato i druga nečistoća kao i da po završetku radova sva nastala oštećenja otkloni i tu površinu dovede u prvobitno stanje;
2. polivanju trošnog materijala za vreme rušenja da bi se sprečilo podizanje prašine;
3. održavanju čistoće na olučnjacima i na rešetkama slivnika oko gradilišta;
4. obezbeđivanju građevinskog materijala i zemlje od rasturanja i raznošenja na javne površine postavljanjem građevinske ograde prema ulici odnosno drugoj javnoj površini i da tu ogradu održava u urednom stanju.
Pod građevinskim radovima u smislu stava 1. ovog člana podrazumeva se izgradnja i rušenje objekata kao i raščišćavanje zemljišta za izgradnju.
Šut, zemlja, otpadni građevinski materijal i sl. koji nastaju prilikom izgradnje ili rušenja zgrade moraju se ukloniti i odneti na deponiju odmah ili najkasnije u roku od 48 časova od završetka izgradnje odnosno rušenja zgrade.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala (zemlja, pesak, betonska masa, šljunak, kreč, šut, šljaka, strugotina i sl.) smeća, otpadaka, fekalija i drugih tečnih materijala može se vršiti samo vozilima koja su za tu svrhu podešena tako da se prilikom prevoza materijal ne rasipa.
Istovar i utovar ogrevnog, građevinskog i drugog materijala i robe može se vršiti na javnim površinama samo onda kada za to ne postoje druge površine u kom slučaju se istovar i utovar mora obaviti brzo i bez odlaganja.
Posle svakog istovara i utovara mora se odmah ukloniti ambalaža, otpaci i nečistoća sa javne površine.
Prilikom izvođenja radova na površinama iz člana 3. stav 1. tačka 1. ove odluke izvođač radova je dužan da obezbedi da se zemlja i ostali rastresiti materijal (pesak, šljunak, gašeni kreč i sl.) ne rasipaju odnosno da se drže u sanducima ili ogradama. Po završenim radovima zemlja, materijal i otpaci moraju se odmah ukloniti, a javna površina očistiti.
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti održavanja čistoće obezbeđuju se iz prihoda od prodaje komunalnih proizvoda odnosno usluga, dela naknade za uređenje građevinskog zemljišta i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Preduzeće i PWW odlučuje uz saglasnost nadležnog organa grada o ceni komunalnih proizvoda i komunalnih usluga koju plaćaju neposredni korisnici, na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima, kao što su: vrsta, obim i kvalitet komunalnih usluga, obim i kvalitet uloženog rada, visina materijalnih troškova za obavljanje komunalnih usluga i dr.
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti, čišćenje javnih površina iz čl. 3 stav 1. tačka 1. i 9. ove odluke, obezbeđuju se iz dela naknade za uređenje građevinskog zemljišta i to primenom elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanim Zakonom o komunalnim delatnostima.
Korisnik komunalne usluge plaća utvrđenu cenu za obavljanje komunalnih usluga.
Korisnikom komunalne usluge u smislu ove odluke smatraju se: nosioci stanarskog prava, sopstvenici, odnosno zakupci stanova, kao i sopstvenici odnosno zakupci poslovnih prostorija.
Cena utvrđena za iznošenje, odvoženje i deponovanje kućnog smeća, obračunava se po metru kvadratnog stambenog odnosno poslovnog prostora i plaća se mesečno, a cena utvrđena za čišćenje septičkih jama obračunava se po m3. iznete fekalije i plaća se po izvršenoj usluzi.
Cena za iznošenje, odvoženje i deponovanje otpadaka industrijske, zanatske i poljoprivredne delatnosti, građevinskog otpada, utvrđuje se ugovorom koji zaključi korisnik usluge sa Preduzećem kome su povereni poslovi ili preduzeće koje je registrovano za obavljanje ove delatnosti.
Cenu za iznošenje, odvoženje i deponovanje smeća sa javnih površina iz člana 3. stav 1., tačke 3., 4., 6., 7. i 8. ove odluke plaćaju neposredno korisnici tih površina i to na osnovu ugovora koji zaključe sa PWW, a tačke 1., 2., 5. i 9. ove Odluke, na osnovu prethodno usvojenog godišnjeg Programa Preduzeća za ovu vrstu radova.
Stručni nadzor nad sprovođenjem ove odluke obavlja Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo grada Prokuplja.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove Odluke i obavljanja komunalne delatnosti održavanja čistoće obavlja komunalna inspekcija Gradske uprave grada Prokuplja.
Novčanom kaznom od 100.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice - preduzeće kome su povereni poslovi (Preduzeće i PWW) ako:
1. Ne podnosi komunalnoj inspekciji i nadležnom Odeljenju Gradske uprave Plan iznošenja smeća i Plan čišćenja javnih površina iz čl. 6. st. 3, čl. 26. st. 3;
2. Ne prazni kontejnere za odlaganje plastične ambalaže u navedenom roku (čl. 9. stav 5.);
3. Ne iznosi otpatke koji spadaju u kućno smeće ili kućno smeće, onoliko puta koliko je propisano (čl. 14. st. 1.);
4. Iznosi smeće i otpatke u pojedinim ulicama suprotno odredbi člana 15. stav 1;
5. Ne postupi u skladu sa odredbama (čl. 16., 17. i 18.);
6. Na određeno mesto ne postavi instalacije za pranje vozila ili sa istog izvozi vozilo koje po završetku redovnog rada nije oprano (čl. 19.);
7. Mesto za izručivanje fekalija ne uredi tako da se fekalije ne rasipaju i ne širi smrad ili ta mesta ne snabde instalacijama za pranje vozila ili ne opere i ne dezinfikuje vozila posle pražnjenja (čl. 19.);
8. Ne očisti javne površine o čijoj se čistoći stara (čl. 27. st. 1. tač. 1. i 4);
9. Na javnoj površini o čijoj se čistoći stara ne postavi žardinjere sa ulošcima ili ih ne prazni ili ne održava uredno ili ih ne podesi da se mogu lako prazniti i održavati (čl. 29. stav 1.);
10. Smeće sa javnih površina ubacuje u slivnike (čl. 30);
11. Ne održava uredno ili ne zamenjuje kontejnere odnosno sudove za držanje smeća, ne čisti kontejnere i žardinjere i ne dezinfikuje ih jednom u tri meseca (čl. 31. stav 3);
12. Ako ne izvrši rešenje komunalne inspekcije.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 15.000,00 dinara, odgovorno lice u preduzeću kome su povereni poslovi (Preduzeće i PWW).
Novčanom kaznom od 80.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice, a preduzetnik novčanom kaznom od 40.000,00 ako:
1. Spaljuje, uništava, zakopava ili na drugi način uklanja kućno smeće (čl. 7. st. 2.);
2. Ne odlaže kućno smeće u kontejnere odnosno sudove za držanje smeća (čl. 9. stav 1.);
3. Ne prikuplja kartonsku, staklenu i metalnu ambalažu, novine i drugi papir u toku određene nedelje za prikupljanje ovog materijala i ne ostavlja stari nameštaj, aparate za domaćinstvo i dr. pored kontejnera i sudova za smeće (čl. 9.);
4. Ne odlaže plastičnu ambalažu u posebnim kontejnerima (čl. 9. stav 5.);
5. Ako ne obezbedi odgovarajuće tipske posude za držanje smeća (čl. 10. stav 2.);
6. Kontejnere premešta i ne drži na mestu koje je određeno tehničkom dokumentacijom po kojoj je objekat izgrađen (čl.10. st. 4., st. 5.);
7. Istovaruje ili ostavlja van deponije ili van mesta za to određeno kućno smeće i otpatke koji ne spadaju u kućno smeće ili izručuje fekalije van mesta koje je za to određeno (čl. 17. i čl.18. st. 2.);
8. Ne očisti javnu površinu koju koristi ili održava, odnosno o čijoj se čistoći stara (čl. 27. stav 1. tačka 2.);
9. Ne očisti trotoar ispred i oko poslovnih prostorija koje koristi (čl. 27. stav 1. tačka 4.);
10. Ne uklanja otpatke i nečistoću sa sportskih i zabavnih terena nakon održanih sportskih i zabavnih priredbi, ne postavi kontejnere i potreban broj korpi za otpatke i iste ne prazni i održava (čl. 28. stav 1. i st. 2.);
11. Smeće sa javnih površini ubacuje u slivnike (čl. 30.);
12. Ne očisti vozilo od blata i druge nečistoće pre izlaska na površinu iz čl. 3. st. 1. tačka 1. ove odluke (čl. 36.);
13. Bez odobrenja rastura reklamne listiće, objave i sl. na javnim površinama (čl. 37. tač. 2.);
14. Javnu površinu koristi za smeštaj robe, ambalaže ili drugih stvari (čl. 37. tač. 3.);
15. Na javnu površinu izliva otpadne vode ili drugu prljavštinu ili na njoj baca i drži smeće, zemlju, otpatke građevinskog materijala ili druge otpatke (čl. 37. tač. 4.);
16. Ako popravlja ili servisira (promena ulja i sl.) motorna vozila ili obavlja druge zanatske radove na javnim površinama (čl. 37. st. 1. tač. 8.);
17. Ako ostavlja, na javnim površinama neregistrovana ili havarisana motorna i priključna vozila, agregate i poljoprivredne mašine (čl. 37. tač. 10.);
18. Baca u kontejnere ili žardinjere sa ulošcima otpad i materije opasne po život i zdravlje ljudi (čl. 37. tač. 12.);
19. Protivno odredbama člana 38. ove odluke po obavljenom poslu ne ukloni materijal i otpatke i javnu površinu ne očisti;
20. Ne preduzme mere i neku od mera za održavanje čistoće na javnoj površini, ispred i oko gradilišta, ili posle rušenja zgrade u roku od 48 časova ne ukloni i ne odnese na deponiju šut, zemlju, otpadni građevinski materijal i sl. (čl. 39.);
21. Prevozi ogrevni, građevinski ili drugi materijal, smeće, otpatke ili tečnost vozilom koje nije podešeno za tu svrhu ili ovaj materijal ili tečnost prevozi tako da se rasipa (čl. 40.);
22. Istovaruje ili utovaruje ogrevni, građevinski ili drugi materijal ili robu protivno odredbi čl. 41. ove odluke, ili ako posle istovara ili utovara ne ukloni sa javne površine ambalažu, otpatke ili drugu nečistoću (čl. 41. stav 2.);
23. Ne obezbedi zemlju i ostali rastresiti materijal od rasturanja (čl. 42.);
24. Ako ne izvrši rešenje komunalne inspekcije.
Za prekršaj iz ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 12.000,00 dinara, odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 10.000,00 dinara.
Novčanom kaznom od 10.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. kontejnere pomera sa mesta koje je za to predviđeno (čl. 10. st. 5.);
2. ne drži sudove za smeće u svom dvorištu (čl. 11. st. 2.);
3. Ako u kontejnerima i sudovima za držanje smeća pali smeće, baca žar, sipa vodu ili drugu tečnost i baca otpatke koji ne spadaju u kućno smeće (čl. 12.);
4. postupi protivno zabrani iz čl. 20., 21, 22, 23. i 24. ove odluke;
5. postupa protivno zabrani iz čl. 37.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o održavanju čistoće na teritoriji Opštine Prokuplje ("Službeni list opštine Prokuplje", br. 16/2017) i Odluka o izmeni odluke o održavanju čistoće ("Službeni list opštine Prokuplje", br. 17/2017).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".