UREDBA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE PODIZANJU INOVACIONIH KAPACITETA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE NA TERITORIJI REPUBLIKE SRBIJE ZA 2020. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 76/2020 i 144/2020)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije za 2020. godinu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Uredbe o izmeni
Uredbe o utvrđivanju Programa podrške podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije za 2020. godinu

("Sl. glasnik RS", br. 144/2020)

Član 2

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

 

PROGRAM PODRŠKE PODIZANJU INOVACIONIH KAPACITETA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE NA TERITORIJI REPUBLIKE SRBIJE ZA 2020. GODINU

 

I PREDMET

Programom podrške podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije (u daljem tekstu: Program) utvrđuje se raspored i korišćenje sredstava namenjenih za projekte podrške podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije u 2020. godini.

Sredstva namenjena za realizaciju Programa obezbeđena su članom 8. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2020. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 84/19, 60/20 - dr. propis, 62/20 - dr. zakon, 65/20 - dr. zakon i 135/20) u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.7 - Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj; Program 2102 - Podrška radu Vlade, Funkcija 110 - Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi; Programska aktivnost 4014 - Podrška podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije; Ekonomska klasifikacija 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti, u ukupnom iznosu od 207.000.000 dinara.

Ovim programom se utvrđuju: ciljevi, korisnici i namena sredstava, uslovi za dobijanje sredstava, finansijski okvir, neophodna dokumentacija, način objavljivanja konkursa i izbor prijava, način prijavljivanja, zaključivanje ugovora i praćenje realizacije aktivnosti.

Program sprovodi Kabinet ministra bez portfelja zadužen za inovacije i tehnološki razvoj (u daljem tekstu: Kabinet ministra).

Sredstva u maksimalnom iznosu od 80.000.000,00 dinara po odobrenom projektu opredeljena su za realizaciju projekata kojima se implementiraju nove tehnologije i aplikacije u okviru koncepta "pametnih i bezbednih gradova" koje će život stanovnika u gradovima i opštinama u Republici Srbiji učiniti bezbednijim, jednostavnijim i jeftinijim, a gradove i opštine inkluzivnim, efikasnim i održivim.

II CILJEVI PROGRAMA

Prema podacima Ujedinjenih nacija, 2009. godine prvi put je broj stanovnika u ruralnim i urbanim sredinama izjednačen. Danas, samo 10 godina kasnije, odnos koncentracije stanovništva je 55% prema 45% u korist urbanih sredina. Ujedinjene nacije procenjuju da će do 2025. godine čak 70% svetske populacije živeti u gradovima (2018 Revision of World Urbanization Prospects objavljen 16. maja 2018. godine od strane The Population Division of the Department of Economic and Social Affairs of the United Nations).

Održiva urbanizacija postala je ključ za održivi razvoj naše civilizacije. U tom smislu neophodan je novi talas tehnoloških inovacija usmeren na podizanje kapaciteta gradova i opština koje će voditi izgradnji digitalizovanih zajednica budućnosti - pametnih i sigurnih gradova.

Opšti cilj ovog programa je sistemsko unapređenje inovacionih kapaciteta gradova i opština kroz sveobuhvatni pristup digitalnoj transformaciji javnih usluga, privrede i društva koja treba da omogući održivu, efikasniju upotrebu resursa, odgovoran odnos prema životnoj sredini i povećanje kvaliteta života svih građana.

Specifični ciljevi Programa odnose se na unapređenje inovacionih kapaciteta gradova i opština u oblasti:

1) Bezbednosti,

2) Mobilnosti i transporta,

3) Javnih i komunalnih usluga,

4) Digitalizacije u javnom sektoru,

5) Posebnih inovativnih sistema za organizaciju i upravljanje procesima rada u slučaju vanrednog stanja,

6) Zaštite životne sredine.

III KORISNICI BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava ima jedinica lokalne samouprave koja:

1) ispunjava uslove propisane ovim programom,

2) priloži elaborat kojim je predviđena implementacija projekta koji doprinosi ispunjenju ciljeva definisanih Programom.

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava nemaju jedinice lokalne samouprave koje u predviđenom roku nisu opravdale sredstva dobijena na osnovu Programa podrške podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave na teritoriji Republike Srbije realizovanog u 2019. godini.

Jedinica lokalne samouprave može podneti jednu prijavu na javni konkurs. Prijava na konkurs ne može biti zajednički podneta od strane više jedinica lokalne samouprave.

Gradska opština, u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", br. 129/07, 83/14 - dr. zakon, 101/06 - dr. zakon i 47/08), nije jedinica lokalne samouprave već opština u okviru jedinice lokalne samouprave, odnosno grada i ne može da bude korisnik bespovratnih sredstava u okviru Programa.

IV NAMENA SREDSTAVA

Sredstva namenjena za podršku podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalnih samouprava na teritoriji Republike Srbije koriste se za realizaciju projekata kojima se implementiraju nove tehnologije i aplikacije u okviru koncepta "pametnih i bezbednih gradova" u oblasti:

1) Bezbednosti - kroz uspostavljanje integrisanih sistema nadzora i kontrole, sistema upozorenja u situacijama ugrožene bezbednosti, sistema za reagovanje u vanrednim situacijama i dr.;

2) Mobilnosti i transporta - kroz implementaciju inovacionih i tehnoloških rešenja koje će doprineti unapređenju mobilnosti u širem smislu, podizanju efikasnosti upravljanja saobraćajem i saobraćajnom infrastrukturom, kao i jednostavnijem i jeftinijem transportu građana;

3) Javnih i komunalnih usluga - kroz implementaciju inovacionih i tehnoloških rešenja koje će doprineti podizanju efikasnosti obavljanja javne i komunalne delatnosti;

4) Digitalizacije u javnom sektoru - kroz projektovanje "smart siti" programa i implementaciju inovacionih softverskih i hardverskih rešenja koja doprinose efikasnijem radu lokalnih organa i većem zadovoljstvu građana pri korišćenju usluga javne uprave;

5) Posebnih inovativnih sistema za organizaciju i upravljanje procesima rada u slučaju vanrednog stanja - kroz razvoj aplikacija namenjenih efikasnijem upravljanju kriznim situacijama koje ugrožavaju živote i zdravlje građana i funkcionisanje zdravstvenog i komunalnog sistema;

6) Zaštite životne sredine - kroz implementaciju inovacionih rešenja usmerenih na povećanje energetske efikasnosti i poboljšanje kvaliteta života stanovnika u jedinici lokalne samouprave.

V USLOVI ZA DOBIJANJE SREDSTAVA

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava ima jedinica lokalne samouprave koja ispunjava sledeće uslove:

1) da je podnela popunjen prijavni formular (Obrazac prijave) sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa ovim programom i objavljenim javnim konkursom,

2) da joj račun nije u blokadi u periodu od 1. januara 2020. godine,

3) da je priložila elaborat koji sadrži:

- detaljan opis funkcionalnosti projekta koji doprinosi podizanju inovacionih kapaciteta i unapređenju rada jedinice lokalne samouprave u skladu sa ciljevima Programa,

- detaljnu tehničku specifikaciju (predmer i predračun) radova, opreme i usluga, koje su neophodne u cilju realizacije podnetog projekta.

4) da je izrađen detaljan akcioni plan projekta sa definisanom vremenskom dinamikom sprovođenja aktivnosti,

5) da je izrađen detaljan budžet projekta.

Obrazac prijave odštampan je uz ovaj program i čini njegov sastavni deo.

VI FINANSIJSKI OKVIR

Bespovratna sredstva se dodeljuju u skladu sa namenom sredstava. Troškovi uključuju porez na dodatu vrednost.

Sredstva će biti preneta, po odobrenju projekta, odnosno donošenja Odluke ministra o dodeli sredstava, jedinici lokalne samouprave na osnovu Rešenja ministra o namenskom transferu za realizaciju konkretnog projekta.

Jedinica lokalne samouprave, kao korisnik sredstava je u obavezi da namenski transfer dobijen po ovom programu koristi tačno u određenu svrhu za koju je transfer dodeljen, a u skladu sa zaključenim ugovorom.

Aktivnost za koju su odobrena sredstva, kao i sva plaćanja u vezi sa njenom realizacijom, mora biti započeta nakon potpisivanja ugovora, a plaćanja izvršena do 28. februara 2021. godine, dok se pravdanje utrošenih sredstava mora izvršiti najkasnije do 31. marta 2021. godine. Neutrošena sredstva vraćaju se u budžet Republike Srbije.

Jedinica lokalne samouprave će realizovati odobreni projekat tako da obezbedi transparentnost u dodeli sredstava, a u slučaju da je potrebno objaviti javni poziv ili sprovesti postupak javne nabavke, u komisiji će učestvovati i predstavnik Kabineta ministra.

Odobreni iznos sredstava po ovom programu, a za realizaciju konkretnog projekta, smatra se konačnim odobrenim iznosom za planiranu namenu u 2020. godini. Kabinet ministra ne preuzima obavezu finansiranja dodatnih troškova. Ukoliko nastanu dodatni troškovi u vezi sa realizacijom projekta, potrebna dodatna sredstva mora obezbediti korisnik sredstava iz sopstvenih prihoda ili iz drugih izvora finansiranja (donacije itd.).

Sredstva se ne mogu koristiti za: zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske troškove, indirektne i administrativne troškove, tekuće troškove, kreditiranje trećih lica, prikupljanje dokumenata za prijavu na konkurs i druge aktivnosti koje nisu u skladu sa namenom sredstava.

VII NEOPHODNA DOKUMENTACIJA

Radi ostvarivanja prava na korišćenje bespovratnih sredstava jedinica lokalne samouprave je u obavezi da dostavi sledeću dokumentaciju:

1) pravilno popunjen prijavni formular potpisan od strane ovlašćenog predstavnika jedinice lokalne samouprave - Obrazac prijave,

2) overen i potpisan elaborat koji sadrži:

- detaljan opis funkcionalnosti projekta koji doprinosi podizanju inovacionih kapaciteta i unapređenju rada jedinice lokalne samouprave u skladu sa ciljevima Programa,

- detaljnu tehničku specifikaciju (predmer i predračun) radova, opreme i usluga, koje su neophodne u cilju realizacije podnetog projekta,

3) overen i potpisan detaljan akcioni plan projekta sa definisanom vremenskom dinamikom sprovođenja aktivnosti,

4) overen i potpisan budžet projekta koji sadrži detaljni tabelarni prikaz strukture i dinamike realizacije troškova na projektu, sa naznačenim sopstvenim sredstvima ukoliko ih jedinica lokalne samouprave ulaže u projekat,

5) prezentaciju predloženog projekta.

U slučaju da predloženi projekat obuhvata aktivnosti koje se odnose na nabavku opreme i izvođenje radova na objektima i zemljištu u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i srodnim zakonima i podzakonskim aktima, od podnosioca prijave može se zahtevati dostavljanje dokaza o vlasništvu objekata i zemljišta na kojima se planira izvođenje radova, kao i projektno tehnička dokumentacija za predmetne radove i dozvole za izvođenje istih izdate od strane nadležne institucije.

Kabinet ministra će uvidom u internet stranicu Narodne banke Srbije utvrditi da li jedinica lokalne samouprave ispunjava uslov da joj račun nije u blokadi u periodu od 1. januara 2020. godine.

VIII NAČIN OBJAVLJIVANJA KONKURSA I IZBOR PRIJAVA

Kabinet ministra će nakon usvajanja ovog Programa raspisati javni konkurs. Konkurs će biti objavljen na srpskom jeziku u dnevnom listu koji ima pokrivenost na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na sajtu www.inovacije.gov.rs. Rok za podnošenje prijava je od dana objavljivanja konkursa do utroška sredstava.

Ispunjenost uslova za dodelu sredstava utvrđuje petočlana Komisija za ocenu prijava i praćenje realizacije programa (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje ministar iz reda zaposlenih i angažovanih lica u Kabinetu ministra, a čiji članovi nemaju pravo na naknadu za rad ostvaren u okviru Komisije.

Sredstva će se dodeljivati po pristiglim prijavama - do utroška sredstava predviđenih za ovu namenu.

Datumom prispeća prijave smatra se datum dostavljanja poslednje dopune, odnosno kompletne dokumentacije u vezi sa podnetom prijavom na adresu za prijem pošte Kabineta ministra.

U slučaju da je prijava nepotpuna, podnosilac prijave će biti obavešten da u roku ne kraćem od pet radnih dana od dostavljanja obaveštenja dopuni prijavu, a kako bi prijava bila predmet razmatranja na sednici Komisije. Obaveštenje o potrebnoj dopuni prijave dostavlja se podnosiocu prijave na elektronsku adresu naznačenu za kontakt u prijavnom obrascu. Ukoliko ne postupi po obaveštenju u navedenom roku, smatraće se da prijava nije kompletna i neće se razmatrati.

Komisija razmatra prijave po redosledu prispeća kompletne dokumentacije. U postupku razmatranja prijava, Komisija proverava formalnu ispravnost dokumenata i utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu sredstava, kao i da li su ciljevi i aktivnosti iz podnete prijave u skladu sa ciljevima Programa.

Komisija može izvršiti dodatnu proveru podnete dokumentacije, tražiti dodatne informacije koje se odnose na plan realizacije projektnih aktivnosti i planirani budžet projekta, obići lokaciju na kojoj će se projekat realizovati, pre odlučivanja o podnetoj prijavi, ali samo za podnosioca prijave koji je ispunio formalne uslove iz programa i konkursa.

Komisija može, uz obrazloženje, zahtevati određene izmene predloženih projektnih ili drugih rešenja. U slučaju da podnosilac prijave ne postupi po sugestijama Komisije u ostavljenom roku, koji ne može biti duži od osam dana, prijava će biti odbačena.

Komisija može predložiti ministru, uz obrazloženje, da se odobri realizacija projekta uz umanjenje budžeta predloženog projekta i/ili uz umanjenje obima aktivnosti planiranih predloženim projektom.

Na predlog Komisije ministar donosi Odluku o dodeli sredstava, a potom se sa izabranim korisnikom sredstava potpisuje ugovor.

Konkursna dokumentacija se ne vraća. Na zahtev podnosioca prijave, kome nije odobren projekat, mogu se vratiti dostavljena dokumenta.

IX NAČIN PRIJAVLJIVANJA

Precizno i tačno popunjena prijava i prateća dokumentacija šalje se preporučenom poštom na adresu: Vlada, Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj, Nemanjina 11, 11000 Beograd.

Prijave se predaju u koverti sa naznakom "Prijava na konkurs - sredstva za podršku podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave", sa punim nazivom i adresom pošiljalaca na poleđini koverte.

Skenirana prijava i prateća dokumentacija se nakon formalnog prijavljivanja na konkurs dostavljaju Kabinetu ministra na mejl adresu pametnigradovi@inovacije.gov.rs sa naznakom "Prijava na konkurs - podrška podizanju inovacionih kapaciteta jedinica lokalne samouprave".

Prijave koje nisu podnete na gore predviđen način se neće razmatrati, o čemu će biti obavešten podnosilac prijave.

X ZAKLJUČIVANJE UGOVORA

Međusobna prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa korišćenjem bespovratnih sredstava uređuju se ugovorom. Ugovor naročito sadrži novčani iznos koji se dodeljuje za realizaciju projekta, namene za koje se sredstva dodeljuju, način prenosa bespovratnih sredstava i obavezu podnosioca prijave da, ukoliko sredstva iz budžeta ne realizuje ili ih ne iskoristi namenski, mora ta sredstva da vrati u budžet Republike Srbije.

Ministar na osnovu Odluke o dodeli sredstava potpisuje ugovor sa ovlašćenim predstavnikom jedinice lokalne samouprave.

Podnosilac prijave kojem su sredstva odobrena, a nije potpisao ugovor u roku od 30 dana, smatraće se da je odustao od dodeljenih sredstava.

Ugovor stupa na pravnu snagu datumom potpisivanja ovlašćenih lica ugovornih strana.

XI PRAĆENJE REALIZACIJE AKTIVNOSTI

Korisnik sredstava koji realizuje odobreni projekat ne može menjati obim aktivnosti vezanih za realizaciju projekta u odnosu na odobreni obim, bez prethodne saglasnosti Kabineta ministra.

Korisnik sredstava se obavezuje da u medijima i na promotivnim materijalima, na jasan i nedvosmislen način, tokom realizacije projekta, navede da se projekat finansira iz budžeta Republike Srbije, a na osnovu Programa koji sprovodi Kabinet ministra.

Korisnik sredstava dužan je da Kabinetu ministra dostavlja redovne izveštaje i drugu finansijsku dokumentaciju za sprovedene aktivnosti kako bi Kabinet ministra imao uvid u dinamiku realizacije odobrenog projekta i uvid u namensko trošenje sredstava.

Korisnik sredstava dužan je da Kabinetu ministra, nakon završetka projekta, dostavi konačni pisani izveštaj.

U roku od najkasnije 90 dana po isteku roka za ispunjenje ugovornih obaveza, Kabinet ministra će sprovesti kontrolu svih projektnih aktivnosti i o utvrđenom stanju dostaviti izveštaj Vladi.

 

OBRAZAC PRIJAVE
ZA PROGRAM PODRŠKE PODIZANJU INOVACIONIH KAPACITETA JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE NA TERITORIJI REPUBLIKE SRBIJE

 

I. OPŠTI PODACI

 

OPŠTI PODACI ZA JEDINICU LOKALNE SAMOUPRAVE

1.

Grad ili opština (jedinica lokalne samouprave)

 

2.

Adresa

 

3.

Poštanski broj i mesto

 

4.

Ime, prezime i funkcija odgovornog lica

 

5.

Ime, prezime i funkcija lica ovlašćenog za podnošenje prijave na konkurs i potpisivanje ugovora o realizaciji projekta (zavodni broj, datum i izdavalac ovlašćenja, ako nije u pitanju gradonačelnik ili predsednik opštine)

 

6.

Kontakt telefon i i-meil adresa

 

7.

Matični broj

 

8.

Poreski identifikacioni broj PIB

 

10.

Broj računa na koji će se vršiti namenski transfer sredstava za realizaciju Projekta, model i poziv na broj

 

 

OPŠTI PODACI O PROJEKTU

1.

Naziv projekta

 

2.

Oblast Programa na koju se projekat odnosi

 

3.

Jedinica lokalne samouprave u kojoj će se realizovati projekat (teritorija koju projekat pokriva)

 

4.

Ciljna grupa projekta

 

5.

Učešće drugih izvora finansiranja u realizaciji projekta (navesti iznos, svrhu, period i izvor finansiranja)

 

 

II. NAMENA PODSTICAJNIH SREDSTAVA

 

Tabela 1.

Kratak opis projekta - do 2500 karaktera
(Svrha projekta, doprinos u razvoju inovacionih kapaciteta u jedinici lokalne samouprave u kojoj se projekat realizuje, važnost projekta za lokalnu zajednicu i Republiku Srbiju u celini)

Indikator 1

 

 

Tabela 2.

Ciljevi projekta - do 1500 karaktera
(Navesti cilj projekta, efekte koji će se ostvariti realizacijom projekta, ciljne grupe kojima je projekat namenjen. Cilj mora biti ostvariv pomoću projekta koristeći dostupna projektna sredstva, u roku predviđenom za realizaciju projekta.)

Indikator 2

 

 

Tabela 3.

Aktivnosti projekta - do 2500 karaktera
(Navesti aktivnosti koje će biti preduzete u okviru projekta. Nazivi aktivnosti treba da ukazuju na predmet poverenih zadataka, npr. adaptacija prostora, izrada softvera, nabavka opreme, instalacija opreme i dr. U opisu aktivnosti treba navesti, između ostalog, orijentacioni okvir radova/nabavke/aktivnosti koje će biti preduzete u cilju realizacije svake pojedinačne aktivnosti u fazi realizacije projekta, vremenski tok aktivnosti (gantogram) i finansijski prikazati troškove za svaku od navedenih aktivnosti).

Indikator 3

 

 

Tabela 4.

Tabela rizika - do 1500 karaktera
(Definisati/opisati rizike i mere za prevazilaženje rizika.)

Indikator 4

 

 

Tabela 5.

Izlazni rezultati projekta - do 1500 karaktera
(Obrazložiti u kojoj meri će realizacija projekta uticati na razvoj
inovacionih kapaciteta jedinice lokalne samouprave u kojoj će projekat
biti sproveden, kao i koji će biti broj krajnjih korisnika projekta)

Indikator 5

 

 

III. IZNOS TRAŽENIH SREDSTAVA

Neto traženi iznos sredstava:

 

PDV:

 

Bruto traženi iznos sa PDV-om

 

 

IZJAVA

Svojim potpisom potvrđujem pod materijalnom i krivičnom odgovornošću sledeće:

- da su podaci u obrascu prijave i prateća dokumentacija istiniti i tačni,

- da ću ovlašćenim licima omogućiti proveru toka realizacije projekta.

Svojim potpisom, takođe dajem saglasnost da se koriste dati podaci tokom procesa

provere, plaćanja i trajanja utvrđenih obaveza.

 

Datum: ______________

 

 

M. P.

 

 

 

_____________________________

 

 

Odgovorno ili ovlašćeno lice
grada ili opštine
(potpis)