ODLUKA
O UTVRĐIVANJU DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

("Sl. list grada Subotice", br. 7/2015, 8/2019 i 46/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

1. Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom propisuju se: zone i vrste namena objekta koji je predmet gradnje, iznosi koeficijenata zone i koeficijenata namene, kriterijumi, iznos i postupak umanjivanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, posebna umanjenja iznosa doprinosa za nedostajuću infrastrukturu, uslovi i način obračuna umanjenja iznosa doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i druge pogodnosti za investitore, metod valorizacije u slučaju plaćanja u ratama, kao i druga pitanja od značaja za obračun i naplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, (u daljem tekstu: doprinos) na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).

2. Pojmovi

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. površina objekta koji se gradi jeste površina koja se gradi, dograđuje ili rekonstruiše (P neto) i jednaka je ukupnoj neto površini objekta izraženoj u metrima kvadratnim koji su obračunati po srpskom standardu SRPS U.C2.100 prema Rešenju o označavanju standarda i srodnih dokumenata u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", br. 27/07), objavljenom u posebnom izdanju Instituta za standardizaciju Srbije - tačka 3.8. uključujući i površine iz tačke 3.8.1., 3.8.2., i 3.8.3.;

2. investitor jeste obveznik plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta odnosno doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta, a to su fizička, odnosno pravna lica koja imaju odgovarajuće pravo na zemljištu (pravo svojine, pravo zakupa na građevinskom zemljištu u javnoj svojini, kao i druga prava propisana zakonom) i na koja glase pravosnažni lokacijski uslovi ili koja pribavljaju odobrenje za izvođenje radova odnosno promenu namene objekta u skladu sa zakonom;

3. zona jeste prostor utvrđen na osnovu tržišne vrednosti građevinskog zemljišta, odnosno posebnih urbanističkih pogodnosti i pristupačnosti lokacije, kao i urbanističkih parametara, odnosno planom maksimalno utvrđenog stepena izgrađenosti zemljišta;

4. namena objekta jeste način korišćenja objekta u cilju stanovanja, obavljanja komercijalne delatnosti, obavljanja proizvodne delatnosti i javna namena;

5. stambena namena jeste namena koju ima višeporodična stambena zgrada, individualna porodična stambena zgrada, stambeni prostor u stambeno - poslovnim zgradama, stambeni prostor u okviru ateljea, vikend kuće, garažni i pomoćni prostori u stambenim zgradama;

6. pomoćna stambena namena jeste namena koju ima objekat koji je u funkciji glavnog stambenog objekta;

7. komercijalna namena jeste namena koju ima trgovinski objekat, poslovni objekat i kancelarija, poslovno-stambeni apartman, menjačnica, kladionica, kockarnica, video klubovi, garaže kao zaseban komercijalni objekat, hotel, ugostiteljski objekat, benzinska pumpa, drugi objekat komercijalnog i uslužnog karaktera,, objekat uslužnog zanatstva;

8. proizvodna namena jeste namena koju ima proizvodna hala, skladišta koja su u funkciji proizvodnih objekata, objekat proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva i garažni prostor u ovim objektima, i ekonomski objekti kao što su: objekti za gajenje životinja (staje za gajenje konja, štale za gajenje goveda, objekti za gajenje živine, koza, ovaca i svinja, kao i objekti za gajenje golubova, kunića, ukrasne živine i ptica; prateći objekti za gajenje domaćih životinja (ispusti za stoku, betonske piste za odlaganje čvrstog stajnjaka, objekti za skladištenje osoke); objekti za skladištenje stočne hrane (senici, magacini za skladištenje koncentrovane stočne hrane, betonirane silo jame i silo trenčevi), objekti za skladištenje poljoprivrednih proizvoda (ambari, koševi) i drugi slični objekti na poljoprivrednom gazdinstvu (objekti za mašine i vozila, pušnice, sušionice i sl.);

9. javna namena jeste namena koju imaju objekti namenjeni za javno korišćenje i mogu biti objekti javne namene u javnoj svojini po osnovu posebnih zakona (linijski infrastrukturni objekti, objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave itd.) i ostali objekti javne namene koji mogu biti u svim oblicima svojine (bolnice, domovi zdravlja, domovi za stare, objekti obrazovanja, otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, verski objekti, saobraćajni terminali, pošte i dr.)

3. Poveravanje poslova obračuna i naplate doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta

Član 3

Grad, poslove obračuna i naplate doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, uključenja i usklađivanja ugovora u slučaju plaćanja doprinosa u ratama kao i uspostavljanje, čuvanje i aktiviranje sredstava obezbeđenja naplate po ovoj odluci poverava Sekretarijatu za građevinarstvo Gradske uprave Grada Subotice, (u daljem tekstu: nadležni Sekretarijat), osim za prostor određen Odlukom o utvrđivanju prostornog obuhvata u kome su Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić poverene delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić ("Službeni list Grada Subotice" br. 1/2010) u kome se ovi poslovi poveravaju Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić (u daljem tekstu: Društvo).

II UTVRĐIVANJE DOPRINOSA

1. Metodologija utvrđivanja doprinosa

Član 4

Iznos doprinosa se utvrđuje rešenjem o izdavanju građevinske dozvole tako što se osnovica koju čini prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje u Gradu Subotica prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike, pomnoži sa ukupnom neto površinom objekta koji je predmet gradnje, izraženom u metrima kvadratnim, i sa koeficijentom zone i koeficijentom namene objekta utvrđenim ovom odlukom.

2. Koeficijenti zone i koeficijenti namene

Član 5

Koeficijenti zone su:

Urbanistička zona

Koeficijent

Ekstra zona

0,06

Prva zona

0,05

Druga zona

0,04

Treća zona

0,03

Četvrta zona

0,02

Peta zona

0,01

 

Urb. zona

Teritorija

Oivičene teritorije

Ekstra

Centar I/1

Centar I/1 - oivičene ulicama Đure Đakovića, Zmaj Jovinom, Rudić ulicom, Štrosmajerovom i Segedinskim putem

Palić - banjski turizam

Palić - banjski turizam - oivičeno na osnovu namenskih površina Generalnog plana (Veliki park, Vikend naselje, obala jezera po obimu jezera i svi objekti u obuhvatu doo "Park Palić" osim porodičnog stanovanja malih gustina na osnovu Generalnog plana)

I

Centar I/2

Centar I/2 - Preostali deo teritorije mesne zajednice

Centar II

 

Centar III

 

Palić - Centar

Palić-centar - oivičeno ulicama Dubrovačka, Begejska, Pulska i Horgoški put

II

Kertvaroš

 

Novi Grad

 

Prozivka

 

Dudova šuma

 

Palić-stambeno

Palić-stambeno - sve ostalo u okviru Generalnog plana, što nije u Ekstra zoni i I zoni i svi objekti porodičnog stanovanja malih gustina u obuhvatu doo "Park Palić" na osnovu Generalnog plana

III

Mali Radanovac

 

Gat

 

Ker

 

Bajnat

 

Aleksandrovo

 

Mali Bajmok

 

Željezničko naselje

 

IV

Bajmok
Čantavir
Novi Žednik
Stari Žednik
Bačko Dušanovo
Zorka
Novo Selo
Peščara
Makova sedmica
Radanovac

 

V

Hajdukovo
Kelebija
Bački Vinogradi
Višnjevac
Bikovo
Mala Bosna
Đurđin
Šupljak
Tavankut
Ljutovo
Mišićevo
Šebešić

 

Član 5a

Na mesne zajednice koje nisu navedene u članu 5., deo tabele u kojoj se navode teritorije urbane zone, primenjivaće se koeficijent urbane zone broj V.

Član 6

Koeficijenti namene su:

Namena objekta

Koeficijent

1. STAMBENA

 

1.a Individualni stambeni objekti sa najviše dva stana, vikend kuće, pomoćni objekti

0,7

1.b Stanovi u višeporodičnim stambenim objektima, stanovi u stambeno-poslovnim objektima, stambeni objekti u nizu, delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti

0,9

1.c Pomoćni objekti do 45m2 koji služe korišćenju i nalaze se dislocirano od glavnog stambenog objekta

0,4

2. KOMERCIJALA

 

2.a trgovinski objekat, poslovni objekat i kancelarija, poslovno-stambeni apartman, menjačnica, kladionica, kockarnica, video klubovi, garaže kao zaseban komercijalni objekat, hotel, ugostiteljski objekat, benzinska pumpa, drugi objekat komercijalnog i uslužnog karaktera, vikend kuće

1,5

2.b objekat uslužnog zanatstva (frizerski i kozmetički saloni, automehaničarska i limarska radionica, cipelarska radionica, krojačka radionica)

1,2

 

 

3. JAVNA

0,4

 

 

Skupština Grada Subotice najkasnije do 30. novembra tekuće godine utvrđuje koeficijente iz stava 1. i 2. ovog člana.

Član 7

Kod obračuna doprinosa, obe strane ulica, trgova i javnih površina, kao i građevinsko zemljište koje se nalazi uz granice zone, pripadaju višoj zoni.

Član 8

Doprinos koji se obračunava prilikom izgradnje pratećih sadržaja za potrebe korisnika područja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 Subotica-Beograd, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje doprinosa u funkciji vrednosti lokacije za IV zonu.

Član 9

Doprinos koji se obračunava prilikom izgradnje objekata za komercijalne, javne i centralne funkcije duž državnog puta IIA reda Horgoš-Beograd. E-5 puta (M-22.1):

- u pravcu od Subotice ka Paliću sa severne strane od ulice Đevđelijske do ulice Venac bratstva i jedinstva u MZ "Radanovac" u dubini severno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2030. godine ("Službeni list Grada Subotice" br. 29/2018), pri čemu se u ovom prostoru izuzimaju površine namenjene za porodično stanovanje, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje doprinosa u funkciji vrednosti lokacije za II zonu;

- u pravcu od Subotice ka Paliću sa južne strane od ulice Magnetna polja do produžetka Creske ulice na Paliću i u dubini južno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2030. godine ("Službeni list Grada Subotice" br. 29/2018) pri čemu se u ovom prostoru izuzima deo prostora namenjen za vodozahvat II, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje doprinosa u funkciji vrednosti lokacije za II zonu.

3. Doprinos za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta

Član 10

Investitor koji vrši izgradnju stambenog, poslovnog ili stambeno-poslovnog objekta na parceli na kojoj ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garažnih ili parking mesta, u obavezi je da pored doprinosa obračunatog po metodologiji iz člana 4. ove odluke nadležnom Sekretarijatu, odnosno Društvu, uplati i doprinos za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad uređivati odnosno graditi na osnovu usvojenih planova i programa, ili može da sopstvenim sredstvima u skladu sa lokacijskim uslovima, na površini planiranoj za javne namene i u širini parcele na kojoj se gradi objekat, izgradi potreban ili mogući broj parking mesta.

Član 11

Investitor koji vrši nadogradnju postojećeg objekta na parceli na kojoj ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garažnih ili parking mesta, u obavezi je da nadležnom Sekretarijatu, odnosno Društvu, uplati doprinos za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad, graditi na osnovu usvojenih planova i programa, ili može da sopstvenim sredstvima, u skladu sa lokacijskim uslovima, na površini planiranoj za javne namene udaljenoj najviše do 150 metara od objekta koji se nadograđuje, izgradi potreban ili mogući broj parking mesta.

Član 12

U slučajevima iz člana 10. i 11. ove odluke nadležni organ Grada - sekretarijat Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove daje saglasnost investitoru za izgradnju parking mesta na površini javne namene.

Član 13

Broj garažnih ili parking mesta spram površine građevinske parcele u smislu člana 10. i 11. ove odluke utvrđuje se u skladu sa važećim planskim dokumentom na osnovu koga se izdaju lokacijski uslovi, izuzev za stambene jedinice u višeporodičnim stambenim i stambeno-poslovnim objektima, gde se po svakoj stambenoj jedinici obezbeđuje jedno garažno ili parking mesto.

Potreban broj parking ili garažnih mesta po poslovnom objektu se utvrđuje tako što će se rezultat dobijen podelom korisne površine objekta sa površinom propisanom važećim planskim dokumentom zaokruživati naviše na celi broj.

Ukupan iznos doprinosa za izgradnju parkinga ili garažnih mesta utvrđuje se tako što se nedostajući broj parking mesta utvrđen lokacijskim uslovima pomnoži sa prosečnom cenom kvadratnog metra stanova novogradnje u Gradu Subotica prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike i sa brojem 3,5 za ekstra zonu odnosno sa brojem 2, 5 za ostale zone.

Član 14

Iznos doprinosa za uređenje parking prostora odnosno garaža obračunat na osnovu člana 13. ove odluke dodaje se iznosu doprinosa obračunatog prema članu 4. ove odluke.

Na ukupan iznos doprinosa utvrđen prema stavu 1. ovog člana shodno se primenjuju odredbe ove odluke o izdavanju predračuna odnosno računa, zaključenju ugovora o regulisanju međusobnih obaveza i njegovog aneksa i odredbe o umanjenju doprinosa u smislu ove odluke.

III OBRAČUN I PLAĆANJE DOPRINOSA

Član 15

Obračun doprinosa vrši se po metodologiji iz člana 4. ove odluke.

Član 16

Doprinos se ne obračunava za objekte javne namene u javnoj svojini, objekte komunalne i druge infrastrukture, proizvodne, ekonomske i skladišta koja su u funkciji proizvodnih objekata, otvorena dečija igrališta, otvorene sportske terene, atletske staze, pasaže, otvorena parkirališta i interne saobraćajnice, podzemne etaže objekata visokogradnje (prostor namenjen za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl.), osim za delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti.

Član 17

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta se plaća kada se namena objekta, odnosno dela objekta, menja iz jedne namene u drugu namenu za koju je propisan veći iznos doprinosa i isti se utvrđuje kao razlika između obračunatog iznosa doprinosa za novu namenu objekta i obračunatog iznosa doprinosa za prvobitnu namenu objekta.

Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta se ne plaća kada se namena postojećeg objekta, odnosno dela objekta, menja iz jedne namene u drugu namenu za koju je propisan manji iznos doprinosa.

Član 18

Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj lokaciji, plaća doprinos za razliku u broju kvadrata korisne površine između objekta koji planira da izgradi i objekta koji se uklanja.

Legalnost i površina objekta koji se uklanja u smislu stava 1. ovog člana dokazuje se: izvodom iz Lista nepokretnosti, građevinskom odnosno upotrebnom dozvolom ili aktom nadležnog organa da je objekat izgrađen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole.

Ukoliko isprave navedene u stavu 2. ovog člana ne sadrže podatke o površini objekta koji se uklanja, ista se utvrđuje na osnovu akta organa nadležnog za izdavanje građevinske dozvole, ili na osnovu tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije katastarskog plana izdate od organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica gradske uprave odnosno Društva.

Iz bruto površine objekta utvrđene u skladu sa stavom 2. i 3. ovog člana, neto površina objekta iskazuje se kao 0,75 bruto površine.

Član 19

Ukoliko u toku izgradnje objekta nastanu izmene u odnosu na građevinsku dozvolu u pogledu površine investitor je obavezan da podnese zahtev za novi obračun doprinosa, u kom slučaju se sprovodi postupak novog obračuna u skladu sa ovom odlukom.

Pod građevinskom dozvolom u smislu stava 1. ovog člana podrazumeva se građevinska dozvola izdata u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - US, 24/11, 121/12, 42/13 - US, 50/13 - US, 98/13 - US, 132/14, 145/14 i 83/18).

IV UMANJENJE DOPRINOSA

1. Umanjenje iznosa doprinosa za nedostajuću infrastrukturu i uslovi i način obračuna umanjenja

Član 20

Građevinsko zemljište je potpuno opremljeno za građenje objekata ukoliko je do istog izgrađen pristupni put (kolovoz i trotoar), vodovodna i kanalizaciona mreža i javna rasveta.

Troškove nedostajuće elektrodistributivne mreže i objekata, telekomunikacione mreže i objekata, kablovske distributivne mreže, toplifikacije odnosno gasifikacije investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.

Ukoliko je građevinsko zemljište nepotpuno opremljeno infrastrukturom iz stava 1. ovog člana, iznos doprinosa se umanjuje za određeni procenat prema sledećem:

Nedostajuća komunalna infrastruktura

Procenat umanjenja

Nedostajući pristupni put

20%

Nedostajuća kanalizaciona mreža

25%

Nedostajuća vodovodna mreža

5%

Nedostajući trotoar

5%

Nedostajuća javna rasveta

5%

Umanjenje iznosa doprinosa po osnovu nedostajuće infrastrukture vrši se tako što se iznos doprinosa obračunat po metodologiji iz člana 4. ove odluke umanji za procenat prema tabeli iz stava 3. ovog člana.

2. Umanjenje doprinosa za troškove pripremanja odnosno infrastrukturnog opremanja neizgrađenog građevinskog zemljišta sredstvima investitora

Član 21

Građevinsko zemljište koje nije uređeno u skladu sa zakonom, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti i sredstvima investitora.

Investitor podnosi nadležnom Sekretarijatu, odnosno Društvu predlog o finansiranju pripremanja odnosno infrastrukturnog opremanja.

Nadležni Sekretarijat, odnosno Društvo investitoru dostavlja predlog ugovora o infrastrukturnom opremanju građevinskog zemljišta, koji predlog naročito sadrži:

1) podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanja građevinskog zemljišta;

2) podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju;

3) podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta;

4) granice lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela;

5) dinamiku i rok izgradnje;

6) obavezu Grada Subotice, kao investitora na koga će glasiti građevinska dozvola odnosno odobrenje za izvođenje radova, da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova;

7) određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;

8) određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;

9) određivanje iznosa učešća investitora u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta koji će biti umanjen za iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;

10) sredstva obezbeđenja ispunjenja obaveza ugovornih strana.

Predlog ugovora se dostavlja investitoru lično ili putem pošte preporučeno u roku od 15 dana od prijema zahteva.

Ukoliko je iznos učešća investitora u finansiranju pripremanja odnosno opremanja građevinskog zemljišta identičan ili viši od iznosa obračunatog doprinosa za potpuno opremljeno zemljište, doprinos se ne plaća.

Član 22

Ukoliko investitor prihvati predlog ugovora iz člana 21. ove odluke, nadležni Sekretarijat, odnosno Društvo predlog ugovora o regulisanju međusobnih odnosa u vezi infrastrukturnog opremanja predmetne lokacije dostavlja Skupštini grada na odlučivanje.

Odluka Skupštine grada o prihvatanju predloga ugovora o infrastrukturnom opremanju neizgrađenog građevinskog zemljišta sredstvima investitora sadrži i ovlašćenje gradonačelniku, odnosno Društvu za zaključivanje ovog ugovora.

Ugovor zaključuje ovlašćeni organ Grada, odnosno Društva, u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Skupštine grada Subotice o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta.

Investitor je dužan da pristupi na zaključenje ugovora u roku od 15 dana od dana prijema odluke Skupštine grada Subotica o prihvatanju predloga ugovora.

U slučaju da investitor ne pristupi na zaključenje ugovora u skladu sa stavom 2. ovog člana, predlog investitora se smatra odbačenim kao da nije podnesen.

3. Umanjenje doprinosa i doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta za vrednost zemljišta koje investitor ustupa Gradu za izgradnju infrastrukturnih objekata

Član 23

Kod izgradnje stambenog, poslovnog ili stambeno-poslovnog objekta, prilikom formiranja građevinske parcele u skladu sa planom investitor se može jednostranom izjavom volje datom u skladu sa zakonom kojim se uređuje promet nepokretnosti, odreći prava svojine na delu njegove parcele koji je planom određen za površinu javne namene.

U cilju davanja izjave u smislu stava 1. ovog člana investitor je obavezan da o svom trošku pribavi overeni projekat parcelacije odnosno preparcelacije da i po osnovu istog ishoduje upis novo formirane parcele u katastar nepokretnosti.

Odricanje u smislu stava 1. ovog člana vrši se u korist javne svojine Grada Subotice i na osnovu ovog odricanja investitor stiče pravo na umanjenje doprinosa i pravo na umanjenje doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta za tržišnu vrednost tog dela parcele.

Član 24

Zahtev za pokretanje postupka umanjenja doprinosa i doprinosa za izgradnju parking prostora za tržišnu vrednost parcele iz člana 23. ove odluke investitor podnosi u skladu sa članom 26. ove odluke. Uz zahtev investitor prilaže Izvod iz lista nepokretnosti u koji je izvršen upis novoformirane parcele.

Po prijemu zahteva iz stava 1. ovog člana nadležni Sekretarijat, odnosno Društvo pristupa obračunu doprinosa koji se iskazuje predračunom i utvrđivanju tržišne vrednosti parcele iz člana 23. ove Odluke, pribavljanjem nalaza sudskog veštaka. Izbor veštaka vrši i troškove veštačenja snosi Grad Subotica, odnosno Društvo.

Predračun i nalaz veštaka iz stava 2. ovog člana dostavlja se investitoru lično ili putem pošte preporučeno u roku od 3 dana od prijema nalaza veštaka.

Ukoliko investitor prihvata predračun i tržišnu vrednost parcele utvrđenu u skladu sa stavom 2. ovog člana, obavezan je da u roku od 8 dana pristupi na zaključenje ugovora o regulisanju međusobnih obaveza.

Ukoliko investitor ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana zahtev iz stava 1. ovog člana se odbacuje kao da nije podnešen.

4. Pogodnosti za plaćanje doprinosa za objekte od odnosno posebnog značaja za ekonomski razvoj Grada Subotice

Član 25

Po zahtevu Grada, u cilju realizacije projekta od značaja za njegov ekonomski razvoj, Vlada Republike Srbije može odobriti visinu naknade u drugačijem iznosu od iznosa predviđenog članom 4. ove odluke.

Elaborat o opravdanosti utvrđivanja visine doprinosa u smislu stava 1. ovog člana i predlog iznosa doprinosa sačinjava nadležni Sekretarijat ili Društvo i dostavlja ga Gradonačelniku.

Odluku o utvrđivanju visine doprinosa na predlog Gradonačelnika donosi Vlada Republike Srbije.

Skupština Grada može svojim pojedinačnim aktom predvideti dodatne pogodnosti za plaćanje doprinosa za objekte od posebnog značaja za razvoj Grada.

V POSTUPAK I NAČIN PLAĆANJA DOPRINOSA

1. Postupak utvrđivanja iznosa doprinosa

Član 26

Zahtev za utvrđivanje iznosa (obračun) doprinosa investitor podnosi organu Gradske uprave Grada Subotice nadležnom za poslove građevinarstva u okviru objedinjene procedure za izdavanje građevinske dozvole u skladu sa zakonom.

Član 27

Po izvršenom obračunu doprinosa nadležni Sekretarijat sačinjava predračun, koji sadrži numerički iskaz elemenata obračuna u skladu sa članom 4. i 13. Ove Odluke, ukupan obračunati iznos doprinosa koji se plaća, osnov doprinosa koji se plaća, osnov i iznos umanjenja doprinosa do kojih je došlo primenom odredbi ove Odluke kojima su propisana umanjenja doprinosa, način plaćanja i sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja na rate.

Iznos, način plaćanja doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta i sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja na rate su sastavni deo rešenja o građevinskoj dozvoli.

2. Način plaćanja doprinosa

Član 28

Doprinos se može platiti jednokratno u jednokratnom iznosu uz umanjenje od 30%.

Član 29

Doprinos se može platiti i u 36 mesečnih rata uz usklađivanje rata na mesečnom nivou i kao sredstvo obezbeđenja plaćanja doprinosa, investitor je dužan da:

1) do momenta prijave radova, dostavi neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate, ili

2) uspostavi hipoteku na objektu koji tržišno vredi najmanje 30% više od ukupnog iznosa nedospelih rata doprinosa, u korist Grada Subotice, koju tržišnu vrednost utvrđuje sudski veštak na teret investitora;

Investitor koji gradi objekat čija ukupna bruto razvijena građevinska površina ne prelazi 200 m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice nije u obavezi da podnese sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate.

3. Jednokratna isplata doprinosa

Član 30

Investitor koji doprinos plaća jednokratno dužan je da iznos doprinosa po predračunu isplati do podnošenja prijave radova.

U slučaju isplate doprinosa u skladu sa stavom 1. ovog člana, investitoru se po prijemu dokaza o uplati izdaje račun koji sadrži sve elemente predračuna iz stava 1. ovog člana i konstataciju o izvršenoj uplati celokupnog iznosa doprinosa.

U slučaju da investitor ne izvrši uplatu doprinosa u skladu sa stavom 1. ovog člana, zahtev za izdavanje predračuna se smatra odbačenim kao da nije podnesen.

4. Isplata u mesečnim ratama

Član 31

Sa investitorom koji doprinos plaća u mesečnim ratama zaključuje se ugovor koji obavezno sadrži:

- brojčani iskaz elemenata obračuna sačinjen u skladu sa članom 4. ove odluke,

- ukupan obračunati iznos doprinosa koji se plaća,

- broj mesečnih rata i početni iznos rate,

- osnov i iznos umanjenja doprinosa do kojih se došlo primenom odredbi ove odluke kojima su propisana umanjenja doprinosa,

- obavezu investitora na davanje izjave o odricanju prava svojine na delu njegove parcele koji je planom određen za površinu javne namene ukoliko se umanjenje doprinosa vrši po tom osnovu,

- obavezu investitora da najkasnije do podnošenja prijave radova uplati prvu ratu doprinosa i dostavi sredstvo obezbeđenja plaćanja, sa klauzulom da u slučaju da investitor ove obaveze ne izvrši ugovor se smatra raskinutim,

- metodologiju usklađivanja rata na mesečnom nivou,

- podatke o bankarskoj garanciji odnosno o objektu na koji se stavlja hipoteka,

- postupak i ostale uslove za izmenu i raskid ugovora.

3. Metod usklađivanja u slučaju plaćanja doprinosa u ratama

Član 32

Usklađivanje preostalog iznosa duga za doprinos kod plaćanja na rate vrši se primenom indeksa potrošačkih cena za svaki mesec otplate, prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku.

Revalorizovane vrednosti mesečnih razlika rasta cena na malo obračunaće se po objavi indeksa rasta cena na malo i o toj razlici obavestiti investitor sa obavezom uplate zajedno sa narednom mesečnom ratom.

Član 33

U slučaju da investitor u toku trajanja plaćanja na rate propusti blagovremenu uplatu dve dospele rate, gubi pravo na plaćanje na rate i ceo neotplaćeni iznos doprinosa dospeva za naplatu odjednom, danom dospeća druge neuplaćene rate.

Na neotplaćeni iznos doprinosa iz stava 1. u periodu docnje primenjuje se metod usklađivanja, kako je to regulisano u članu 32. ove odluke.

Investitor može da zatraži jednokratnu isplatu celokupnog preostalog iznosa ugovorenog doprinosa i pre isteka ugovorenog roka plaćanja na rate.

Za slučaj iz stava 1. ovog člana zaključuje se aneks ugovora o plaćanju doprinosa.

4. Postupanje sa dokumentima o utvrđenom doprinosu

Član 34

Iznos, način plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja na rate utvrđeni predračunom odnosno ugovorom u skladu sa ovom odlukom sastavni su deo rešenja o građevinskoj dozvoli.

Kada nadležni organ po zahtevu investitora izda građevinsku dozvolu usled promena u toku građenja, sastavni deo tog rešenja je novi obračun doprinosa utvrđen u skladu sa ovom odlukom.

Najkasnije do podnošenja prijave radova, investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, o čemu se izdaje račun u skladu sa članom 30. stav 2. ove odluke, odnosno ako plaća na rate da uplati prvu ratu i dostavi sredstvo obezbeđenja plaćanja, o čemu se zaključuje ugovor u skladu sa članom 31. ove odluke.

Na zahtev investitora investitoru se izdaje konačni obračun doprinosa koji je sastavni deo rešenja o upotrebnoj dozvoli.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list grada Subotice", br. 29/12 - prečišćeni tekst, 46/12 i 55/12).

Član 36

U započetim postupcima za rešavanje zahteva za izdavanje građevinske dozvole i izdavanje rešenja iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - US, 24/11, 121/12, 42/13 - US, 50/13 - US i 98/13 - US), postupak obračuna naknade za uređivanje građevinskog zemljišta okončaće se po Odluci o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 29/12 - prečišćeni tekst, 46/12 i 55/12).

Član 37

U započetim postupcima za rešavanje zahteva za naknadno građevinske i upotrebne dozvole (legalizacija) koja se vrši po Zakonu o legalizaciji objekata ("Službeni glasnik RS", br. 95/13 i 117/14), postupak obračuna naknade za uređivanje građevinskog zemljišta okončaće se prema Pravilniku o merilima za određivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u postupku legalizacije objekata ("Službeni list Grada Subotice", br. 15/14).

Član 38

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", a primenjuje se od 01. marta 2015. godine.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta

("Sl. list grada Subotice", 8/2019)

Član 14

Postupci započeti pre stupanja na snagu ove odluke, okončaće se po pravilima koja su važila pre njenog stupanja na snagu.

Član 15

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju tačaka, u okviru odeljka V Postupak i način plaćanja doprinosa, kako je ona objavljena u "Sl. listu grada Subotice", br. 7/2015.