PRAVILNIK
O POSTUPKU DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA LOKALNIM SAMOUPRAVAMA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI ZA SUFINANSIRANJE RAZVOJA SAOBRAĆAJA I PUTNE INFRASTRUKTURE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 62/2020)

Broj: 143-401-5445/2020-05 od 24. novembra 2020. godine

Član 1

Opšte odredbe

Ovim Pravilnikom propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za postupak dodele bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture - zone škola, brzinski displeji i semafori.

Sredstva se obezbeđuju u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za:

I. sufinansiranje postavljanja saobraćajne signalizacije i tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja u zonama škola;

II. sufinansiranje postavljanja brzinskih displeja u zonama škola;

III. sufinansiranje postavljanja tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja i/ili brzinskih displeja na lokacijama: ulazak u naseljeno mesto, "zona 30" i "zona usporenog saobraćaja";

IV. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica i pešačkih prelaza u naseljenim mestima.

Član 3

Ciljevi sufinansiranja

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, imaju za cilj povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju i smanjenje broja saobraćajnih nezgoda u naseljenim mestima u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Član 4

Konkurs za dodelu sredstava

Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa.

Konkurs se objavljuje u ‚"Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psemr.vojvodina.gov.rs/ kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi konkursa su:

1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;

2. maksimalan iznos sredstava po namenama koji se dodeljuje za realizaciju projekta;

3. namena sredstava;

4. ciljevi projekata;

5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs;

6. rok za prijavu na konkurs;

7. način apliciranja;

8. postupak odlučivanja po konkursu;

9. drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.

Član 5

Uslovi za učešće na konkursu

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Jedna jedinica lokalne samouprave može konkurisati za najviše tri namene definisane članom 2. ovog Pravilnika.

Za jednu namenu može se podneti samo jedna prijava.

Član 6

Potrebna dokumentacija

Za sve namene:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (Obrazac Prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

2. Karta puteva lokalne samouprave sa označenim lokacijama planiranih radova (L1, L2,...) i kategorijom puteva na kojima se planira investicija (Lok, Drž II, Drž I);

3. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;

4. Ovlašćenje za zastupanje jedinice lokalne samouprave (fotokopija kartona deponovanih potpisa);

5. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

6. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

7. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

8. Izjava podnosioca zahteva (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):

a) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;

b) da će Sekretarijatu dostavljati izveštaje u skladu sa ugovornim obavezama.

9. Tehnička dokumentacija sa predmerom i predračunom, na osnovu koje se može pristupiti izvođenju radova. Ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta tj. izvod iz projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava. Tehnička dokumentacija treba da je izrađena u skladu sa važećim Zakonom o planiranju i izgradnji, Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, kao i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Pod tehničkom dokumentacijom se podrazumeva, u zavisnosti od namene prijave:

- idejni projekat

- saobraćajni projekat

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja (ili izvod iz projekta tehničkog regulisanja saobraćaja) ili

- tehnička dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu ili za rešenje o odobrenju izvođenja radova.

Tehnička dokumentacija mora da sadrži predmer i predračun radova sa PDV-om, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci. Dokument obavezno sadrži datum izrade.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Član 7

Podnošenje prijava

Prijave na Konkurs podnose se putem konkursnih obrazaca (koji se mogu preuzeti sa sajta Sekretarijata) i sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, 21101 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, sa naznakom na licu koverte:

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV - usporavanje saobraćaja u zonama škola", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV - brzinski displej u zonama škola", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV - naseljeno mesto, zona 30 i zona usporenog saobraćaja", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV - semafori".

Član 8

Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu)

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokumenti, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu i koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Sekretarijatu finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.

Član 9

Odlučivanje o dodeli sredstava

Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija vrši pregled i bodovanje pristiglih prijava, formira rang listu na osnovu bodovanja i sastavlja zapisnik.

Pokrajinski sekretar na osnovu zapisnika i rang liste Komisije donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravno sredstvo.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.

Član 10

Kriterijumi za dodelu sredstava

1. Razvijenost jedinica lokalne samouprave1

četvrta grupa - stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka

10

treća grupa - stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

8

druga grupa - stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka

6

prva grupa - stepen razvijenosti iznad republičkog proseka

4

2. Dosadašnje korišćena sredstva iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine

Nisu korišćena sredstva

10

Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din.

8

5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din.

6

Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din.

4

3. Učešće lokalne samouprave u odnosu na ukupnu vrednost investicije (sa PDV-om)

50% i više

10

40% ≤ Učešće < 50%

8

30% ≤ Učešće < 40%

6

20% ≤ Učešće < 30%

4

Učešće < 20%

prijava se neće razmatrati

4. (I) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu I - po zoni

Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

10

400.000,00 < Tražena sredstva ≤ 600.000,00 din.

8

600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (II) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu II - po zoni (par displeja)

Tražena sredstva ≤ 200.000,00 din.

10

200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

8

300.000,00 < Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 400.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (III) Visina traženih sredstava za namenu III - po lokaciji

Tražena sredstva ≤ 100.000,00 din.

10

100.000,00 < Tražena sredstva ≤ 150.000,00 din.

8

150.000,00 < Tražena sredstva ≤ 200.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 200.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (IV) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu IV

Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din.

10

1.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 2.000.000,00 din.

8

2.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 3.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 3.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

5. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja dece (0-14 godina) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2017. do 2019. godine2

vrlo visok:

JR > 50

10

visok:

38 < JR ≤ 50

8

srednji:

27 < JR ≤ 38

6

nizak:

15 < JR ≤ 27

4

vrlo nizak:

JR ≤ 15

2

6. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja mladih (15-30) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2017. do 2019. godine2

vrlo visok:

JPR > 212

10

visok:

165 < JPR ≤ 212

8

srednji:

117 < JPR ≤ 165

6

nizak:

70 < JPR ≤ 117

4

vrlo nizak:

JPR ≤ 70

2

7. Očekivani ciljevi - efekti koji se postižu realizacijom projekta

stepen unapređenja bezbednosti saobraćaja u odnosu na postojeće stanje

maksimalno 25 bodova

Objašnjenje:
1 UREDBA O UTVRĐIVANJU JEDINSTVENE LISTE RAZVIJENOSTI REGIONA I JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE ZA 2014. GODINU ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
2 Zvanični podaci Agencije za bezbednost saobraćaja (www.abs.gov.rs)

JPR=(R1*LTP+R2*TTP+R3*POG) / broj stanovnika*10.000; javni ponderisani rizik stradanja
LTP - broj lako povređenih
TTP - broj teško povređenih
POG - broj poginulih
R1, R2 I R3 - koeficijenti pridruženi lakim povredama, teškim povredama i smrtnim posledicama

Član 11

Ugovor o dodeli sredstava

Odlukom o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora su:

• podaci o korisniku sredstava

• iznos dodeljenih sredstava

• namena za koju se dodeljuju sredstva

• period na koji se zaključuje ugovor

• obaveze korisnika sredstava

• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu

• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Član 12

Praćenje izvršavanja ugovora

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni - opisni i finansijski) o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i sopstvenih sredstava jedinice lokalne samouprave, potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.

Član 13

Kontrola korišćenja sredstava

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 14

Obaveze korisnika prilikom javnih publikacija

Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja aktivnosti u vezi realizacije projekta koji se sufinansira po javnom konkursu navedu da je u sufinansiranju iste učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.

Član 15

Završne odredbe

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.