ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKIH UPRAVA GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 114/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i utvrđuje njihov delokrug, način rada, načela unutrašnje organizacije, prava i dužnosti iz radnih odnosa, kao i druga pitanja od značaja za rad uprava.

Član 2

Gradske uprave obavljaju poslove lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, Statutom grada Niša i drugim propisima, kao i zakonom poverene poslove državne uprave.

Član 3

Poslovi gradske uprave su:

- priprema nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

- izvršavanje propisa i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

- rešavanje u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

- obavljanje poslova upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine Grada;

- izvršavanje zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu;

- obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe rada Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.

Član 4

Nadzor nad radom gradskih uprava vrši Gradsko veće Grada Niša.

Član 5

Sredstva za rad gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

Član 6

Gradske uprave mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana su prihodi budžeta Grada Niša (u daljem tekstu: Grad).

II NAČELA RADA

1. Poštovanje dostojanstva ličnosti i čuvanje ugleda organa Grada

Član 7

Gradske uprave su dužne da svakom građaninu obezbede jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.

Postavljena lica i službenici u gradskim upravama dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa,

- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada,

- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom, da postupe po njima, predlože preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveste građane,

- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama.

2. Zakonitost u radu

Član 8

Načelnik, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposleni u upravi grada dužni su da postupaju u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.

Član 9

Niko ne sme vršiti uticaj na zaposlenog da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.

3. Javnost rada

Član 10

Rad gradskih uprava dostupan je javnosti.

Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija i obaveštavanjem javnosti i medija o obavljanju poslova iz svog delokruga, o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, poslovima, radnim vremenom i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.

Član 11

Informacije o radu gradske uprave daje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Informacije o radu načelnika, rukovodioca organizacionih jedinica i zaposlenih dostupne su javnosti prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja i zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Član 12

Kad se predstavkama ili predlozima građana, putem medija ili na drugi način ukaže na propust u radu gradskih uprava, nepravilan odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, načelnik je dužan da bez odlaganja ispita stanje i preduzme potrebne mere i o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke i medije.

Član 13

Gradske uprave izrađuju i objavljuju informator sa osnovnim podacima o svom radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Načelnik je dužan da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, imenuje i rasporedi lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Član 14

Svako ima pravo da mu bude saopšteno da li gradska uprava poseduje određenu informaciju od javnog značaja, odnosno da li mu je ona dostupna.

Svako ima pravo da mu se informacija od javnog značaja učini dostupnom, izuzev u slučajevima isključenja i ograničenja slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja koji su propisani zakonom.

III POSLOVI GRADSKIH UPRAVA

Član 15

Gradske uprave učestvuju u planiranju i oblikovanju poslova grada tako što pripremaju nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za Skupštinu grada Niša (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnika grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradsko veće Grada Niša (u daljem tekstu: Gradsko veće) i predlažu im preduzimanje odgovarajućih mera.

Član 16

Gradske uprave prate i utvrđuju stanje u oblastima iz svog delokruga, proučavaju posledice utvrđenog stanja i, zavisno od nadležnosti, same preduzimaju mere ili predlažu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću (u daljem tekstu: organi grada), donošenje propisa i preduzimanje drugih mera.

Član 17

Gradske uprave izvršavaju zakone i druge opšte akte tako što donose, odnosno predlažu donošenje propisa, rešavaju u upravnim stvarima i preduzimaju upravne radnje kada im je to zakonom povereno, vode evidencije i izdaju javne isprave na osnovu evidencija koje vode.

Upravne radnje kojima se poseže u ličnu slobodu i bezbednost, integritet, imovinu i ostala ljudska prava i slobode, organizacione jedinice preduzimaju izuzetno i samo kad za to imaju neposredan osnov u zakonu.

IV ORGANIZACIJA I NADLEŽNOST GRADSKIH UPRAVA

Član 18

Gradske uprave su:

1. Gradska uprava za organe Grada i građanska stanja,

2. Gradska uprava za finansije,

3. Gradska uprava za građevinarstvo,

4. Gradska uprava za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove,

5. Gradska uprava za društvene delatnosti,

6. Gradska uprava za imovinu i održivi razvoj.

1. Rukovođenje

1.1. Rukovođenje gradskim upravama

Član 19

Gradskim upravama rukovode načelnici.

Za načelnika Gradske uprave za organe grada i građanska stanja, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Pravne nauke i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Za načelnika Gradske uprave za finansije, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Ekonomske nauke i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Za načelnika Gradske uprave za građevinarstvo, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Pravne nauke, Građevinsko inženjerstvo, Arhitektura i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Za načelnika Gradske uprave za komunalne delatnosti inspekcijske poslove, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Pravne nauke, Ekonomske nauke, Saobraćajno inženjerstvo, Mašinsko inženjerstvo i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Za načelnika Gradske uprave za društvene delatnosti, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Pravne nauke, Ekonomske nauke i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Za načelnika Gradske uprave za imovinu i održivi razvoj, može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti: Pravne nauke i ispunjava ostale uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, odlučuje o pravima obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanje u materijalnih i drugih uslova za efikasan rad i odgovoran je za zakonitost rada Gradske uprave.

Načelnik za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Gradskom veću.

Član 20

Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Načelnik i zamenik ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovom funkcijom.

1.2. Unutrašnje organizacione jedinice

Član 21

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice i to: sektori, službe, posebne organizacije, kabinet gradonačelnika, kancelarije, odseci, grupe, centri i druge unutrašnje organizacione jedinice.

Pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u gradskim upravama, utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi za određenu oblast.

1.2.1. Sektor

Član 22

Sektor obavlja poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Sektorom rukovodi rukovodilac sektora, koji odgovara za rad sektora, organizuje rad sektora, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih.

Rukovodilac sektora je odgovoran za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova sektora načelniku uprave u čijem je sastavu sektor.

Član 23

Sektor može da ima jednu ili više jedinica u sastavu (u daljem tekstu: jedinica u sastavu).

Jedinica u sastavu se obrazuje za obavljanje poslova, koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost.

Jedinica u sastavu posluje pod nazivom: centar.

Centar se obrazuje radi obavljanja izvršnih i sa njima povezanih stručnih poslova.

Član 24

Jedinicom u sastavu rukovodi šef centra, koji za svoj rad odgovara rukovodiocu sektora.

Centar može imati jednu ili više grupa za pojedine poslove, čijim radom rukovodi koordinator.

1.2.2. Stručna služba

Član 25

Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa grada i njihovih radnih tela, u okviru uprava, obrazuju se stručne službe (u daljem tekstu: Služba).

Član 26

Službom rukovodi šef, koji za svoj rad odgovara načelniku uprave u čijem je sastavu služba.

U pogledu rukovođenja, šef Službe ima sva prava i dužnosti rukovodioca sektora.

1.2.3. Posebna organizacija

Član 27

Posebna organizacija se obrazuje za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno zahtevaju veću samostalnost od one koju ima jedinica u sastavu.

Član 28

Kao posebna organizacija, u okviru uprave za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove, obrazuje se Komunalna milicija.

U komunalnoj miliciji mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za gradsku opštinu ili više njih ili za područje grada određeno aktom o unutrašnjem uređenju komunalne milicije.

Član 29

Komunalnom milicijom rukovodi načelnik Komunalne milicije, koji za svoj rad odgovara načelniku uprave za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove.

U pogledu rukovođenja, načelnik Komunalne milicije ima sva prava i dužnosti rukovodioca sektora.

1.2.4. Kabinet gradonačelnika

Član 30

Kabinet Gradonačelnika kao unutrašnja organizaciona jedinica sa posebnim položajem obrazuje za obavljanje poslova Gradonačelnika.

Gradonačelnik može unutar Kabineta postaviti pomoćnike u skladu sa zakonom i Statutom i koji za svoj rad odgovaraju Gradonačelniku.

Radom Kabineta rukovodi šef Kabineta, koji za svoj rad i rad Kabineta odgovara načelniku uprave u čijem je sastavu i Gradonačelniku.

Pomoćnici Gradonačelnika, šef Kabineta Gradonačelnika i zaposleni u Kabinetu Gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme u Kabinetu, najduže dok traje dužnost Gradonačelnika.

1.3. Rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama

Član 31

Radom unutrašnje organizacione jedinice rukovodi:

- Sektorom - rukovodilac sektora

- Komunalnom milicijom - načelnik komunalne milicije

- Službom - šef službe

- Kabinetom - šef kabineta

- Kancelarijom - šef kancelarije

- Odsekom - šef odseka

- Grupom - koordinator grupe

- Područnom organizacionom jedinicom - Šef područne organizacione jedinice u komunalnoj miliciji.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica za svoj rad odgovaraju načelniku uprave u čijem su sastavu,

Šef kabineta gradonačelnika za svoj rad odgovara načelniku uprave u čijem je sastavu i Gradonačelniku.

Član 32

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik uprave.

Finansijsko upravljanje i kontrola

Član 33

Finansijsko upravljanje i kontrola su stalni zadatak rukovodilaca na svim nivoima, kao i svih zaposlenih, koji imaju za cilj unapređenje rukovođenja, bolje korišćenje raspoloživih resursa i izbegavanje operativnih rizika.

Član 34

Svrha poštovanja pravila finansijskog upravljanja i kontrole je da osigura da se:

- aktivnosti u upravi realizuju na pravilan, etički, ekonomičan, efikasan i efektivan način;

- poštuju zakoni, propisi, pravilnici i procedure kada se aktivnosti u upravi realizuju;

- čuvaju imovina i ostali resursi;

- jača odgovornost za učinak poslovanja;

- blagovremeno dostavljaju finansijski izveštaji.

Član 35

Podnošenje godišnjeg Izveštaja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole na osnovu prikupljenih podataka koje su uprave dužne da pruže, vrši načelnik uprave u čijoj nadležnosti su poslovi finansija.

V DELOKRUG GRADSKIH UPRAVA

Član 36

Gradska uprava za organe Grada i građanska stanja, obrazuje se za obavljanje poslova za potrebe Skupštine Grada, Gradonačelnika, Gradskog veća, poslova građanskih stanja i opšte poslove, poslove radnih odnosa i upravljanja ljudskim resursima.

U Upravi za organe Grada i građanska stanja obavljaju se sledeći poslovi: stručni, normativni, operativni, organizacioni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe organa Grada i radnih tela Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća; normativno pravna kontrola nacrta opštih akata; poslovi unapređenja upravnih procedura u radu sa strankama; objavljivanje akata; opšti poslovi, poslovi radnih odnosa i poslovi upravljanja ljudskim resursima za organe Grada i druge organizacione oblike čiji je osnivač Grad; poslovi stručne podrške u radu Žalbene komisije; poslovi građanskih stanja za teritoriju grada Niša; poslovi građanskih stanja za grad Prištinu i opštine sa teritorije AP Kosovo i Metohija: Podujevo, Glogovac, Obilić, Lipljan i Kosovo Polje; vođenje biračkog spiska za teritoriju grada Niša i njegovo ažuriranje; uspostavljanje sistema e-uprave i primene propisa kojima je uređuje informacioni sistem e-ZUP i preduzimanje mera za uključivanje organa Grada u sistem e-ZUP; poslovi evidencije pečata, kancelarijskog poslovanja, poslovi prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe; izrada finansijskog plana u proceduri pripreme budžeta Grada po funkcijama iz nadležnosti Uprave i praćenje realizacije, zakonitog i namenskog korišćenja sredstava; izrada plana javnih nabavki i učešće u sprovođenju postupaka javnih nabavki iz nadležnosti Uprave, u saradnji sa nadležnom gradskom upravom.

Kabinet Gradonačelnika je unutrašnja organizaciona jedinica sa posebnim položajem u kojoj se obavljaju stručni, savetodavni, organizacioni i protokolarni poslovi koji se odnose na aktivnosti Gradonačelnika, poslove pripreme javnih manifestacija od interesa za Grad, izradu izveštaja o radu Gradonačelnika, izradu i praćenje primene instrukcija i preporuka organima, preduzećima i ustanovama, koordinaciju poslova sa organizacionim oblicima u Upravi, poslove korespondencije i saradnje sa državnim organima, institucijama, regulatornim telima i jedinicama lokalne samouprave; poslove pripreme sastanaka Gradonačelnika sa domaćim i međunarodnim subjektima; postupanje po predstavkama stranaka, prijem građana, stručno-operativne poslove saradnje Gradonačelnika sa domaćim i stranim delegacijama, udruženjima, privrednom komorom, donatorima i drugim subjektima i druge poslove po nalogu Gradonačelnika i načelnika Uprave koji su od značaja za ostvarivanje funkcije Gradonačelnika, Zamenika Gradonačelnika i pomoćnika Gradonačelnika.

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 37

Gradska uprava za finansije obrazuje se za obavljanje poslova iz oblasti finansija, lokalne poreske administracije i javnih nabavki.

U Gradskoj upravi za finansije obavljaju se sledeći poslovi: pripremanje i izrada nacrta Odluke o budžetu Grada i drugih propisa iz delokruga sektora za finansije; davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i izdatke; praćenje naplate lokalnih prihoda; donošenje tromesečnih planova izvršenja budžeta; praćenje izvršenja budžeta Grada, poslovi upravljanja gotovinom, dugom i zaduživanjem, poslovi plaćanja i poslovi u vezi obezbeđenja potraživanja; vođenje poslova budžetskog računovodstva; izrada završnog računa budžeta Grada i konsolidovanog računa budžeta i ostalih finansijskih izveštaja iz oblasti javnih finansija; poslovi interne kontrole namenskog trošenja budžetskih sredstava; izrada faktura za zakup poslovnog prostora i refakturisanje komunalnih troškova u vezi zakupa i korišćenja poslovnog i stambenog prostora; ekonomsko-finansijski poslovi direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na učešće u pripremi finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrola novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja i obezbeđenja plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; vođenje evidencije o namenskim sredstvima; finansijski poslovi u vezi izrade i praćenja realizacije planova i programa iz nadležnosti gradskih uprava; sačinjavanje nacrta planova javnih nabavki direktnih budžetskih korisnika; vođenje jedinstvene elektronske evidencije dobavljača; priprema normativnih akata iz oblasti javnih nabavki; vođenje postupaka po zahtevu za zaštitu prava ponuđača i drugi poslovi u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuju javne nabavke, za potrebe gradskih uprava; poslovi pružanja stručne pomoći korisnicima budžetskih sredstava u postupcima javnih nabavki; poslovi vezani za centralizovane javne nabavke; sprovođenje postupaka javnih nabavki u skladu sa propisima; izrada izveštaja o sprovedenim postupcima javnih nabavki; pripremanje nacrta internih akata iz oblasti javnih nabavki; vanredna kontrola planova i sprovođenja postupaka javnih nabavki ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač Grad i sačinjavanje izveštaja o sprovedenoj kontroli; vođenje registra obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka iz jedinstvenog registra poreskih obveznika; utvrđivanje izvornih prihoda lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom; vođenje prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku; poreska kontrola radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu izvornih prihoda u skladu sa zakonom; izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija; procena tržišne vrednosti nepokretnosti; redovna i prinudna naplata izvornih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja; vođenje poreskog računovodstva za izvorne prihode i izrada analiza i izveštaja u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima;

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 38

Gradska uprava za građevinarstvo obrazuje se za obavljanje poslova iz oblasti uređenja prostora i izgradnje objekata, poslove iz oblasti utvrđivanja doprinosa za utvrđivanje građevinskog zemljišta kao i poslova postupaka objedinjene procedure, poslova bespravno izgrađenih objekata, poslova iz oblasti informatičko-komunikacionih poslova i poslova iz oblasti građevinske inspekcije.

U Gradskoj upravi za građevinarstvo obavljaju se sledeći poslovi: vrši upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća Zavoda za urbanizam Niš i Gradske stambena agencija; na pokrenute inicijative priprema odluke o izradi planova, prati rad i sarađuje sa obrađivačima izrade planova i prati realizaciju planske dokumentacije; obavlja administrativno-tehničke poslove pripremanja i održavanja sednica Komisije za planove; izdaje uslove sa elementima za obeležavanje regulacije i potvrđuje urbanističke projekte, projekte preparcelacije i parcelacije i daje saglasnost na elaborat geodetskih radova za ispravku granica susednih parcela; izdaje informacije o lokaciji, uverenja o posebnim delovima objekta, izdaje saglasnost i izrađuje rešenja za zauzeće javne površine u skladu sa Odlukom o komunalnom redu, izdaje dozvole u skladu sa Odlukom o oglašavanju na teritoriji Grada Niša.

U elektronskoj formi: izdaje lokacijske uslove, građevinske dozvole, privremene građevinske dozvole; potvrđuje prijave radova, prijem izjave o završetku izrade temelja, prijem izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu; izdaje upotrebne dozvole, rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola, dozvole o uklanjanju objekata, osim u slučaju inspekcijskog rešenja; obezbeđuje priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu, upis prava svojine na izgrađenom objektu, odnosno posebnim delovima objekta i obezbeđuje izdavanja rešenja o kućnom broju; pribavlja saglasnost na tehničku dokumentaciju u pogledu mere zaštite od požara; dostavlja projekte za izvođenje organu, odnosno organizaciji, nadležnoj za zaštitu nepokretnih kulturnih dobara; vodi registar objedinjene procedure (dostupan sa sajtu grada Niša); podnosi prekršajnu prijavu protiv imaoca javnih ovlašćenja, ako tokom sprovođenja objedinjene procedure taj imalac javnih ovlašćenja ne postupa u rokovima propisanim Zakonom o planiranju i izgradnji.

Centar za izdavanje dozvola je jedinica u sastavu, u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti Gradske uprave i drugi poslovi pružanja usluga građanima.

Poslovi u vezi elaborata o zajedničkom pripremanju i opremanju građevinskog zemljišta, ugovora o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta kao i poslovi vezani za obračun doprinisa za uređenje građevinskog zemljišta; rad na pripremi i podnošenju zahteva za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole, prijave radova, upotrebne dozvole i rešenja u postupku objedinjene procedure za objekte iz programa koji se odnose na uređivanje građevinskog zemljišta i izgradnju; vrši ozakonjenje bespravno izgrađenih objekata i izdaje rešenja o ozakonjenju objekata, odnosno delova objekata za koje je u postupku legalizacije izdato rešenje o građevinskoj dozvoli, ali ne i rešenje o upotrebnoj dozvoli; skeniranje i potpisivanje elektronski kvalifikovanim potpisom elaborata geodetskih radova i pravnosnažnog rešenja o ozakonjenju radi dostavljanja organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra; projektovanje, uvođenje i održavanje informatičko-tehnološkog sistema i geografskog informacionog sistema i obezbeđenje infrastrukturne podrške i obezbeđenje infrastrukturne podrške; izrada i ažuriranje sadržaja organa Grada Niša na internetu; održavanje servera i baza podataka računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); obezbeđenje zaštite i integriteta podataka i informatičke bezbednosti; planiranje, razvoj, izrada, testiranje i implementacija softvera za potrebe organa Grada; nadzor nad radom investitora, izvođača i ostalih učesnika u izgradnji objekata; kontrola primene propisa, tehničkih normativa i standarda koji regulišu izgradnju stalnih i privremenih objekata i pregled projektne dokumentacije; evidentiranje i kontrola bespravne gradnje kao i donošenje i izvršavanje rešenja o uklanjanju objekata; nadzor nad korišćenjem objekata; nalog za pribavljanje upotrebne dozvole; preduzimanje mera u vezi sa objektima sklonih padu kao i u cilju bezbednosti izgradnje; vodi postupak za uklanjanje stvari i drugih predmeta sa površina javne namene; donosi Program uklanjanja objekata i Plan na osnovu službene evidencije o svim izvršnim rešenjima za uklanjanje objekata, odnosno delova objekata i odgovara za njegovo izvršenje, računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); izrada finansijskog plana u proceduri pripreme budžeta Grada po funkcijama iz nadležnosti Uprave i praćenje realizacije, zakonitog i namenskog korišćenja sredstava; izrada plana javnih nabavki i učešće u sprovođenju postupaka javnih nabavki iz nadležnosti Uprave.

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima

Član 39

Gradska uprava za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove, obrazuje se za obavljanje poslova iz oblasti komunalnih delatnosti, inspekcijskog nadzora u oblasti saobraćaja, puteva, zaštite životne sredine i turizma i poslovi Komunalne milicije.

U Gradskoj upravi za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove, obavljaju se sledeći poslovi: priprema i izrada nacrta propisa iz oblasti komunalnih delatnosti, inspekcijskog nadzora i Komunalne milicije i praćenje njihovog sprovođenja; izvršavanje zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu, kao i Odluka i drugih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća iz oblasti komunalnih delatnosti, inspekcijskog nadzora u oblasti saobraćaja, puteva, zaštite životne sredine i turizma i komunalne milicije; vođenje prvostepenog upravnog postupka u oblasti komunalnih delatnosti, inspekcijskog nadzora i Komunalne milicije; poslovi u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i upravni nadzor nad njihovim izvršavanjem; upravni nadzor nad radom javno-komunalnih preduzeća i Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju Grada Niša; poslovi u vezi sa izradom Programa poslovanja i nacrta akata u vezi utvrđivanja cena komunalnih usluga javnog i javno-komunalnih preduzeća iz nadležnosti Uprave; poslovi tehničkog regulisanja saobraćaja kroz utvrđivanje režima saobraćaja u redovnim uslovima i uslovima izvođenja radova na javnoj površini; obavljanje upravnih poslova iz oblasti parkiranja, javnog prevoza putnika, odnosno gradskog i prigradskog prevoza i taksi prevoza putnika; poslovi u vezi sa planiranjem i razvojem energetike na teritoriji Grada; izdavanje licenci i energetskih dozvola iz oblasti toplotne energije i vođenje registra izdatih i oduzetih licenci i dozvola u skladu sa zakonom; poslovi u vezi sa realizacijom i unapređenjem sistema energetskog menadžmenta; poslovi inspekcijskog nadzora kao poslovi državne uprave koji su na osnovu Zakona povereni Gradu kao i poslovi iz nadležnosti lokalne samouprave, u oblasti saobraćaja i puteva, zaštite životne sredine i turizma; vrši kontrola nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvaruje nadzor u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, zaštiti životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; pruža podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; izrada finansijskog plana u proceduri pripreme budžeta Grada po funkcijama iz nadležnosti Uprave i praćenje realizacije, zakonitog i namenskog korišćenja sredstava; izrada plana javnih nabavki i učešće u sprovođenju postupaka javnih nabavki iz nadležnosti Uprave.

Kao posebna organizacija, u okviru uprave za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove, obrazuje se Komunalna milicija u okviru koje se obavljaju komunalno-milicijski poslovi koji se odnose na održavanje komunalnog i drugog zakonom utvrđenog reda od značaja za komunalnu delatnost.

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 40

Gradska uprava za društvene delatnosti obrazuje se za oblast: društvene brige o deci, socijalne i boračko-invalidske zaštite, zaštite prava izbeglih, interno raseljenih i lica iz readmisije, obrazovanja i vaspitanja, kulture i informisanja, omladine i preventivnog delovanja u oblasti rizičnog ponašanja mladih i sporta kao i društvene brige za zdravlje na teritoriji Grada, poslove zaštite prava pacijenata i osiguranika, poslove omladine i sporta i inspekcijske poslove.

U Upravi za društvene delatnosti obavljaju se sledeći poslovi: stručni, administrativni i drugi poslovi vezani za pripremu, raspisivanje i sprovođenje javnih konkursa za projekte, programe i stipendije iz nadležnosti uprave i javnih nabavki iz nadležnosti Uprave; obezbeđuje uslove za rad i vrši nadzor nad zakonitošću rada ustanova iz oblasti obrazovanja, kulture, omladine, sporta, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite i dečijeg odmarališta, čiji je osnivač Grad a iz nadležnosti Uprave; vođenje prvostepenog upravnog postupka u oblasti društvene brige o deci, socijalne i boračko-invalidske zaštite i oblasti finansijske podrške porodici sa decom; obezbeđivanje sredstava za finansiranja programskih aktivnosti za udruženja osoba sa invaliditetom i udruženja boračko-invalidske zaštite, kao i kontrola nad namenskim trošenjem tih sredstava; poslovi regresiranja troškova ishrane u produženom boravku za decu osnovnoškolskog uzrasta i troškova boravka u dečijem odmaralištu čiji je osnivač Grad; poslovi u vezi ostvarivanja prava iz oblasti socijalne zaštite a na osnovu propisa kojima se uređuje oblast socijalne zaštite; poslovi društvene brige za zdravlje na teritoriji grada; kadrovsku obezbeđenost i finansiranje drugih zakonom definisanih potreba primarnog zdravstva; primena i praćenje realizacije Programa društvene brige za zdravlje na teritoriji grada; podsticanje aktivnosti na omasovljavanju dobrovoljnog davanja krvi; podsticanje mera i aktivnosti za unapređenje zdravstveno-vaspitnog rada na prevenciji zloupotrebe opojnih sredstava kod svih slojeva stanovništva; poslovi praćenja i obezbeđenja rada mrtvozorske službe na teritoriji grada; poslovi zaštite prava pacijenata i prava osiguranika; prati stanje i potrebe u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja i osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja; planira mrežu predškolskih ustanova i osnovnih škola; finansira deo ekonomske cene usluga ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za troškove za koje se u skladu sa zakonom sredstva obezbeđuju u budžetu Grada; finansira delatnosti ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja čiji je osnivač Grad, kao indirektnih korisnika budžeta Grada; priprema Program kapitalnog investiranja u nefinansijsku imovinu - mašine i opremu za potrebe ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja; realizuje mere podsticaja razvoja talentovanih učenika i studenata; priprema i izrada nacrta akata iz nadležnosti uprave i prati sprovođenje tih akata; daje mišljenja u postupku izbora pedagoškog i andragoškog asistenta; izdaje potvrde o proseku primanja po članu domaćinstva za konkurisanje za učeničke i studentske stipendije i kredite i za smeštaj u domove učenika srednjih škola i studenata; imenuje stalne članove Komisije za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku; planiranja razvoj delatnosti kulture, obezbeđuje sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti kulture i nadzor nad korišćenjem tih sredstava; podsticaja razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva na teritoriji Grada; obezbeđivanja i raspodele sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad i nadzor nad korišćenjem tih sredstava; međunarodne saradnje u oblasti kulture; podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i udruženja u kulturi; praćenje stanja u oblasti zaštite i očuvanja nepokretnog, pokretnog i nematerijalnog kulturnog nasleđa na teritoriji Grada Niša i obezbeđivanje uslova za valorizaciju kulturnog nasleđa; podsticanje i praćenje rada udruženja mladih i sportskih udruženja na teritoriji Grada i stvaranje uslova za aktivno učešće, izgradnju i jačanje njihovih kapaciteta; evidentiranje, praćenje i kontrola korišćenja sredstava kojima Grad finansira projekte i programe iz oblasti omladine i sporta, predškolskog i školskog sporta, održavanja takmičenja i manifestacija od značaja za Grad u ovim oblastima; izrada finansijskog plana u proceduri pripreme budžeta Grada po funkcijama iz nadležnosti Uprave i praćenje realizacije, zakonitog i namenskog korišćenja tih sredstava; izrada plana javnih nabavki i učešće u sprovođenju postupaka javnih nabavki iz nadležnosti sekretarijata; stručni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe prvostepene lekarske komisije u oblasti boračko-invalidske zaštite, za potrebe lekarske komisije za utvrđivanje prava na odsustvo sa rada radi posebne nege deteta i za potrebe interresorne komisije, komisije za podsticaj razvoja talentovanih učenika i studenata i Saveta za zdravlje grada Niša.

U Upravi se obavljaju, kao povereni, poslovi inspekcijskog nadzora, u skladu sa zakonom.

U upravi se obrazuje Kancelarija za mlade. Kancelarija za mlade je unutrašnja organizaciona jedinica u sastavu Uprave u kojoj se obavljaju poslovi saradnje sa svim subjektima iz oblasti omladine i podsticanje ostvarivanja međunarodne saradnje u oblasti omladine.

U Upravi se obrazuje Kancelarija za izbeglice i migracije u kojoj se obavljaju poslovi ostvarivanja prava i zbrinjavanja izbeglica i interno raseljenih lica, lica u readmisiji i repatrijaciji i migranata a u skladu sa propisima kojima se regulišu njihova prava;

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 41

Gradska uprava za imovinu i održivi razvoj obrazuje se za obavljanje poslova u oblasti imovinsko-pravnih odnosa Grada, privredi, zaštiti životne sredine i održivom razvoja Grada Niša.

U Upravi za imovinu i održivi razvoj, obavljaju se poslovi u vezi: eksproprijacije i administrativnog prenosa nepokretnosti, privremene i nepotpune eksproprijacije, deeksproprijacije i ustanovljavanja prava stvarne službenosti, pretvaranja prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu, određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekata u posebnim slučajevima, prestanka i ustanovljavanja prava korišćenja na građevinskom zemljištu na osnovu neoverenih ugovora u cilju ozakonjenja objekata, davanja saglasnosti koji se odnose na upravljanje nepokretnostima i u vezi građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada, pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima i građevinskim zemljištem u javnoj svojini Grada, prenosa prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada ustanovama i preduzećima, čiji je osnivač Grad; vođenja evidencija o nepokretnostima i građevinskom zemljištu čiji je vlasnik, korisnik ili držalac Grad, upisa prava javne svojine Grada na građevinskom zemljištu i drugim nepokretnostima, pripreme i pribavljanja dokumentacije za ozakonjenje objekata na kojima se Grad upisuje kao nosilac prava javne svojine, imovinske pripreme za realizaciju programa i geodetsko-tehničke poslove; pripremanja akta radi zaključenja ugovora o zakupu i ugovora o otkupu stanova; vođenja evidencije stambenog prostora koji je dat u zakup, u postupku otkupa, bespravno useljen i prazan; inicijative za pokretanje postupka za iseljenje bespravno useljenih lica u stanove Grada; kontrole korišćenja poslovnog i stambenog prostora; vođenje evidencije poslovnog prostora koji je dat u zakup, na korišćenje ili raspoređen za potrebe organa i službi Grada i prazan poslovni prostor; davanje u zakup, odnosno na korišćenje poslovnog prostora, na kojima je nosilac prava javne svojine Grad, odnosno kojima raspolaže Grad Niš; davanje saglasnosti zakupcu za izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja na zakupljenom poslovnom prostoru i priznavanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora i pokretanje postupaka za ispražnjenje poslovnog prostora i za naplatu zakupnine; izrade predloga i realizacije godišnjeg Programa zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Grada; Operativnog plana odbrane od poplava za vode drugog reda na teritoriji Grada i Programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja Grada; izvršavanja zakonskih obaveza Grada koje se tiču poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini i voda drugog reda; utvrđivanja visine naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta; pripreme predloga za upravljanje vodnim objektima za uređenje vodotoka i zaštitu od poplava, erozije i bujica na vodama drugog reda na teritoriji Grada; izdavanja vodnih akata u skladu sa zakonskom; pripreme predloga i realizacije strateških dokumenata i akcionih planova za ekonomski i infrastrukturni razvoj sela; donošenja predloga programa razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi na području Grada i davanje preporuka i stručnih saveta u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja; praćenja i izveštavanja o sezonskim poljoprivrednim radovima i upozoravanja na postojanje uslova za pojavu i razvoj štetnih organizama; praćenja i sprovođenja aktivnosti na unapređenju ekoloških uslova na gazdinstvima i poljoprivrednom zemljištu radi očuvanja agro-eko sistema na ruralnom području; pripreme i sprovođenja edukacije poljoprivrednih proizvođača, udruženja, asocijacija i društvenih grupa na selu i studijsko-analitički, finansijsko-materijalni poslovi u oblasti poljoprivrede, ruralnog razvoja, nepoljoprivrednih aktivnosti i privatnog preduzetništva na selu; pripreme, donošenja i realizacije programa, planova i projekata zaštite životne sredine; kontrole i praćenja stanja životne sredine (monitoring), putem ovlašćenih stručnih organizacija; vođenja lokalnog registra izvora zagađivanja, informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine; pripreme i donošenja akata o zaštiti određenih prirodnih dobara, zaštita prirode primenom domaćih i međunarodnih propisa i standarda, davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem i godišnje programe upravljanja; procene uticaja projekata na životnu sredinu; strateške procene uticaja na životnu sredinu i davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni; izdavanja dozvola za rad stacionarnih izvora zagađivanja, dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija, kao i dozvola, odobrenja i drugih akata u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom; vođenja evidencije i dostavljanja podataka ministarstvu i davanje mišljenja ministarstvu u postupku kada ovi organi izdaju dozvolu u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom; prikupljanja i obrade podataka za izradu strategija, programa, planova i projekata u cilju razvoja turizma; pripreme, prikupljanja i obrade podataka za kategorizaciju Grada kao turističkog mesta; kategorizacija ugostiteljskih objekata za smeštaj (vrste: kuća, soba, apartmana i seoskih turističkih domaćinstava), u skladu sa Zakonom; vođenja evidencije ugostitelja i kategorisanih ugostiteljskih objekata za smeštaj, kao i nekategorisanih ugostiteljskih objekata, u skladu sa zakonom; vođenja i korišćenja Centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma - E-turista; propisivanja Programa polaganja i način polaganja stručnog ispita za lokalne turističke vodiče; poveravanja i obavljanja turizma i upravnog nadzora nad njihovim izvršavanjem; izrade finansijske i plansko-analitičke dokumentacije iz oblasti turizma i vođenja prvostepenog upravnog postupka u oblasti turizma; obrazovanja robnih rezervi, korišćenja, finansiranja i čuvanja robnih rezervi u skladu sa važećim propisima; finansijsko-materijalnog poslovanja i realizacija plaćanja za potrebe organa i službi Grada, osim plaćanja troškova računarskih sistema i sredstava veza (telefonija, internet i prenos podataka); refakturisanja komunalnih troškova, evidencije i plaćanja komunalnih troškova i troškova električne energije organa i službi Grada; nabavke dobara i usluga za potrebe organa i službi Grada, osim računarskih sistema i sredstava veza (telefonija, internet i prenos podataka); evidencije korišćenja i izdavanja osnovnih sredstava, sitnog inventara i potrošnog materijala, osim računarskih sistema i sredstava veza (telefonija, internet i prenos podataka); zaštite od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama; preduzimanja preventivnih mera radi sprečavanja izbijanja požara i protivpožarno obezbeđenje i bezbednosti i zdravlja na radu; tekućeg (redovnog) održavanja stvari u javnoj svojini, korišćenja i državine Grada i hitnih intervencija u oblasti tekućeg (vanrednog) održavanja na stvarima u javnoj svojini, korišćenju i državini Grada koji se obavljaju bez odlaganja, radi zaštite bezbednosti ljudi i imovine; uređenja i opremanja prostora za organizaciju protokolarnih svečanosti i poslove usluživanja; održavanje sredstava i opreme, osim birotehničke opreme, računarskih sistema i sredstava veza (telefonija, internet i prenos podataka); održavanja higijene u prostorijama organa i službi Grada; štampanja i umnožavanja materijala za organe Grada i službeno glasilo Grada; komercijalne poslove i vođenje magacinskog poslovanja; poslove fizičko-tehničkog obezbeđenja objekata i sredstava u javnoj svojini Grada i uspostavljanje reda; poslove prevoza službenim vozilima, servisiranje i održavanje službenih vozila, praćenje i kontrola stanja i eksploatacije službenih vozila i potrošnje goriva.

Uprava priprema i izrađuje nacrte propisa i pojedinačnih akata iz oblasti za koju je obrazovana, vrši upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća "Nišstan" Niš i Turističke organizacije Niš.

Uprava obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

VI UJEDNAČAVANJE PRAVNE PRAKSE I PRAĆENJE PRIMENE PROPISA

Član 42

U svim Upravama u kojima se vodi upravni postupak, u skladu sa zakonskim propisima, obavljaju se poslovi ujednačavanja pravne prakse i poslovi praćenja promene propisa koje utiču na prava i obaveze kako stranaka tako i organa koji vode upravni postupak.

Po saznanju za izmenu upravne ili sudske prakse, kao i saznanju da je na snagu stupio novi ili izmenjeni propis, službenik koji vodi upravni postupak, dužan je da o tome obavesti svog neposrednog rukovodioca i načelnika uprave.

Uprava nadležna za normativno-pravne poslove dužna je da objedinjuje nastale promene iz prethodnog stava ovog člana i stvori bazu pravne prakse.

VII FINANSIJSKI PLAN I PLAN JAVNIH NABAVKI

Član 43

Gradske uprave donose finansijski plan.

Uprava nadležna za poslove finansija donosi plan javnih nabavki koji izrađuje u saradnji sa nadležnim upravama.

VIII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA

Član 44

Uprave donose pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa Grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnih odnosa.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima Grada.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim, upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa zakonom i propisima Grada.

Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, a o kojima se ne odlučuje rešenjem.

Propisi navedeni u stavu 2., 3. i 4. ovog člana, objavljuju se na oglasnoj tabli i sajtu uprava.

Gradske uprave iz stava 1. ovog člana, ne mogu propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.

Član 45

Gradske uprave rešavaju i donose akte u upravnom postupku u prvom stepenu u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada.

Gradske uprave rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koji su povereni Gradu.

Gradske uprave, u skladu sa Zakonom, obavljaju upravni nadzor nad ustanovama i javnim preduzećima čiji je osnivač Grad.

Član 46

U postupku pred gradskom upravom u kojem se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Poslove iz stava 1. ovog člana mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 47

Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i, zavisno od rezultata nadzora inspektori izriču mere na koje su ovlašćeni zakonom.

Član 48

Gradske Uprave su dužne da se staraju da se rad javnih službi, čiji je osnivač Grad, odvija prema Ustavu, zakonu i drugim propisima i da prema njima vrše poslove i preduzimaju mere na koje su ovlašćene zakonom.

Član 49

Načelnik Gradske uprave može da osnuje radnu grupu.

U radnu grupu mogu se imenovati zaposleni u upravi u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva radna grupa određuju joj se zadaci, sastav, rok za izvršenje i druga pitanja od značaja za njen rad.

IX SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 50

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između uprava i uprava i drugih imalaca javnih ovlašćenja kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u upravi.

Član 51

Gradsko veće rešava po žalbama izjavljenim protiv prvostepenih akata gradskih uprava donetih u okviru izvornih poslova grada, osim ako zakonom nije drugačije određeno.

Član 52

O izuzeću načelnika uprave i njegovog zamenika, rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u upravi rešava načelnik uprave.

X RADNI ODNOSI ZAPOSLENIH U UPRAVAMA

Kadrovski plan i Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

Član 53

Kadrovski plan je akt koji prikazuje broj zaposlenih u upravama prema radnim mestima i zvanjima, broj zaposlenih sa radnim odnosom na neodređeno vreme koji su potrebni u godini za koju se donosi Kadrovski plan, broj pripravnika čiji se prijem planira i broj zaposlenih čiji se prijem u radni odnos na određeno vreme planira zbog povećanja obima posla.

Nacrt kadrovskog plana priprema načelnik uprave nadležne za poslove organa grada i kabinet gradonačelnika, u skladu sa budžetskim kalendarom, tako da bude usaglašen sa sredstvima obezbeđenim budžetom.

Kadrovski plan usvaja Skupština grada, istovremeno sa odlukom o budžetu Grada.

Član 54

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u upravama zasniva se na Kadrovskom planu.

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskim upravama određuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta (u daljem tekstu: Pravilnik).

Pravilnikom se utvrđuju opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.

U postupku pripreme Pravilnika, poslodavac pribavlja mišljenje reprezentativnog sindikata.

Pravilnik, na predlog načelnika uprave nadležne za organe grada i građanska stanja, usvaja Gradsko veće.

Član 55

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u upravi odlučuje načelnik uprave.

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa načelnika uprave odlučuje Gradsko veće.

Član 56

Načelnik uprave može, radi unapređivanja organizacije i metoda rada i primene propisa o radnim odnosima zaposlenih u upravi, donositi pojedinačne akte (pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i dr.), ako za njihovo donošenje, propisom Grada, nije utvrđena nadležnost drugog organa Grada.

Član 57

U radni odnos u Gradsku upravu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i Pravilnikom.

Član 58

U gradskim upravama se mogu primati pripravnici pod uslovima utvrđenim u zakonu.

Pravilnikom se utvrđuju radna mesta na koja mogu biti primljeni pripravnici kao i njihov broj.

Član 59

Načelnik uprave vrši raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 60

Radna mesta, odnosno zvanja, platne grupe i platni razredi u koja su razvrstana radna mesta zaposlenih u upravi utvrđuju se u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave i drugim propisima.

U skladu sa propisima iz stava 1. ovog člana i Pravilnikom, načelnik uprave pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 61

Zaposleni u upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Disciplinska odgovornost je odgovornost zaposlenih za povrede radnih obaveza, za koje se od disciplinskih organa izriču propisane disciplinske sankcije.

Materijalna odgovornost je odgovornost zaposlenih za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje Gradu ili trećem licu.

Član 62

Radni odnos zaposlenih u upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 63

Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, radnu i zaštitnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi Gradonačelnik, na predlog načelnika uprave.

XI ODNOS UPRAVA PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA, GRAĐANIMA, JAVNIM SLUŽBAMA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD I UPRAVAMA GRADSKIH OPŠTINA

Odnos prema Skupštini grada

Član 64

Uprave pripremaju nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada.

Odnos prema Gradonačelniku

Član 65

Gradske uprave pripremaju predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradonačelnik i izvršavaju akte koje donosi Gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskim upravama izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradske uprave, po potrebi, a najmanje dva puta godišnje dostavljaju Gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradskom veću

Član 66

Gradske uprave pripremaju predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršavaju akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.

U vršenju nadzora nad radom uprava, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt gradske uprave koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada, Gradsko veće ili Gradonačelnik.

Rešenje iz stava 3. ovog člana stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".

Ako Gradska uprava ne donese akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine grada, Gradskog veća ili Gradonačelnika u roku određenom tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje akta.

Ako uprava ne donese akt u roku koji je odredilo Gradsko veće, a nedonošenje tog akta onemogućava primenu odluke, odnosno propisa za čije izvršenje se donosi, taj akt donosi Gradsko veće. Predlog akta priprema radna grupa koju Gradsko veće obrazuje posebnim rešenjem.

Akt Gradskog veća donet u skladu sa stavom 6. ovog člana prestaje da važi stupanjem na snagu akta koji donese uprava.

Gradske uprave najmanje jednom godišnje dostavljaju Gradskom veću izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Međusobni odnosi uprava

Član 67

Gradske uprave su dužne da ostvaruju međusobnu saradnju i da razmenjuju podatke i obaveštenja od značaja za rad.

Odnos prema građanima i javnim službama

Član 68

Gradske uprave su dužne da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Na podnetu pritužbu Gradska uprava je dužna je da odgovori u roku od 30 dana od prijema pritužbe, osim ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Član 69

Odredbe ove odluke o odnosima Gradskih uprava prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač Grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.

Odnos prema upravama gradskih opština

Član 70

Gradske uprave i Uprava gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova Grada i gradske opštine utvrđene Statutom grada.

Član 71

Gradske uprave razmatraju inicijative, mišljenja i predloge dostavljene od strane Uprava gradskih opština.

Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog Uprave gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.

XII KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČATI GRADSKIH UPRAVA

Član 72

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje Gradskih uprava.

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.

Na kancelarijsko poslovanje Gradske uprave primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Član 73

Gradske uprave imaju pečat.

O izradi pečata stara se Gradska uprava nadležna za opšte poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i službenika zaduženih za rukovanje pečatom.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 74

Načelnik Gradske uprave grada Niša, njegov zamenik kao i rukovodioci službi Grada Niša, nastavljaju sa radom i rukovođenjem do dana početka primene ove Odluke.

Zaposleni u Gradskoj upravi grada Niša i službama Grada Niša, nastavljaju sa radom na poslovima koje su obavljali, do raspoređivanja po novom Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 75

Predlog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskim upravama biće dostavljen na usvajanje Gradskom veću Grada Niša u roku od 30 dana od dana početka primene ove Odluke.

Status načelnika i zamenika načelnika Gradske uprave grada Niša, regulisaće se u skladu sa Zakonom.

Zaposleni u Gradskoj upravi grada Niša i službama grada Niša, koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u gradskoj upravi i službama, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 76

Na pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad Gradske uprave.

Član 77

Gradsko veće će postaviti vršioce dužnosti načelnika Gradskih uprava, u skladu sa zakonom.

Vršioci dužnosti načelnika Gradskih uprava, stupaju na dužnost danom početka primene ove Odluke.

Gradsko veće će raspisati javni konkurs za popunjavanje položaja za načelnike Gradskih uprava i zamenika načelnika, u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke.

Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada i posebnim organizacijama grada Niša, na predlog vršioca dužnosti načelnika Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi organa grada, Gradsko veće će doneti najkasnije u roku od 15 dana od dana dostavljanja na usvajanje.

Vršilac dužnosti načelnika Gradske uprave dužan je da rasporedi zaposlene u upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 4. ovog člana.

Član 78

Nakon početka primene ove Odluke, do donošenja akta o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada, službama i posebnim organizacijama grada Niša, zaposleni u Gradskoj upravi grada Niša i Službama grada Niša, nastavljaju da rade na dosadašnjim poslovima koji su prešli u nadležnost uprava obrazovanih ovom Odlukom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni, obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 79

Gradske uprave obrazovane ovom odlukom preuzeće dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad od Sekretarijata i Službi čije poslove preuzimaju.

Ocenjivanje službenika za 2020. godinu će se, usled promene ocenjivača, izvršiti na osnovu izveštaja prethodnog ocenjivača, u skladu sa propisima koji regulišu ocenjivanje službenika u jedinici lokalne samouprave.

Član 80

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša", a primenjivaće se od 01. januara 2021. godine.

Član 81

Danom početka primene ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 143/2016, 57/2017, 138/2017 i 63/2019) i Odluka o službama grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 143/2016 i 39/2017 - dr. odluka).