ODLUKAO USLOVIMA I NAČINU ORGANIZOVANJA POSLOVA U VRŠENJU KOMUNALNIH DELATNOSTI ISPORUKE VODE I UKLANJANJA VODA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 60/2010, 8/2011 - ispr., 38/2011, 13/2014, 59/2016, 59/2019 i 59/2020) |
Ovom odlukom se propisuju uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalnih delatnosti snabdevanje vodom za piće (u daljem tekstu: isporuka vode) i prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda (u daljem tekstu: uklanjanje voda), kao delatnosti od opšteg interesa i uslovi za korišćenje komunalnih usluga isporuke vode i uklanjanja voda na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi za isporuku vode i uklanjanje voda kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode i uklanjanju voda;
- prava i obaveze preduzeća koje obavlja isporuku vode i uklanjanje voda i prava i obaveze korisnika;
- način naplate cene za isporuku vode i uklanjanje voda, kao i prava korisnika u slučaju neisporučivanja ili nekvalitetne isporuke vode i neuklanjanja, odnosno nekvalitetnog uklanjanja voda; i
- način postupanja i ovlašćenja organa Grada Novog Sada u slučaju prekida u isporuci vode ili uklanjanju voda, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija i dr.) ili štrajka i u slučaju sprovođenja operativnih mera koje utvrdi Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), od strane preduzeća koje obavlja isporuku vode i uklanjanje voda.
Ovom odlukom bliže se utvrđuje u kojim slučajevima i pod kojim uslovima se korisnicima mogu uskratiti komunalne usluge isporuka vode i uklanjanje voda (u daljem tekstu: komunalna usluga), način i postupak izdavanja naloga nadležne inspekcije za isključenje vodovodnog i/ili kanalizacionog priključka sa javnog vodovoda i/ili javne kanalizacije, kao i ovlašćenja komunalnog milicionara.
Pojedini izrazi u smislu ove odluke imaju sledeće značenje:
1. izvorište sa opremom jeste prostor sa vodozahvatnim objektima-bunarima i objektima i hidromašinskom opremom;
2. dovodnik sirove vode jeste cevovod koji doprema sirovu vodu od izvorišta do postrojenja za preradu vode;
3. rezervoar jeste objekat za smeštaj vode;
4. vodovodna mreža jeste skup cevovoda sa objektima i uređajima, kojima se voda za piće distribuira do vodovodnog priključka;
4a vodovodni šaht jeste podzemni građevinski objekat koji čine zidovi, gornje ploče i poklopac u kome je smeštena vodovodna armatura (zatvarači, vazdušni ventili, muljni ventili i dr.) i koji se nalazi na vodovodnoj mreži na javnoj površini;
5. kanalizaciona mreža jeste skup cevovoda sa objektima i uređajima, kojima se otpadna i/ili atmosferska voda odvodi od kanalizacionog priključka;
6. vodovodni priključak jeste cevni ogranak koji se proteže od vodovodne mreže do vodomera;
7. kanalizacioni priključak korisnika jeste cevni ogranak koji se proteže od kanalizacione mreže do priključnog šahta korisnika, a slivnički priključak je cevni ogranak od slivnika do kanalizacione mreže;
8. vodomer jeste uređaj za merenje količine isporučene vode za objekat korisnika postavljen u šahtu i/ili vodomernoj prostoriji;
9. kontrolni vodomer jeste uređaj za merenje količine isporučene vode postavljen na izdvojenoj vodovodnoj kućnoj instalaciji, koji služi za merenje količine isporučene vode do pojedinih delova objekta korisnika;
10. vodomerni šaht jeste podzemni građevinski objekat koji čine zidovi gornja ploča i poklopac u kome je smešten vodomer i prateća oprema;
11. vodomerna prostorija jeste prostorija u objektu korisnika u kojoj je smešten vodomer i prateća oprema;
12. vodovodna kućna instalacija jeste skup cevovoda i uređaja na parceli i u objektu korisnika, nizvodno od vodomera;
13. atmosferske vode su vode koje potiču od atmosferskih padavina i putem slivnika ili na drugi način dospevaju u javnu kanalizaciju;
14. otpadne vode su upotrebljene vode iz domaćinstava i industrije, koje korisnik ispušta u javnu kanalizaciju;
15. revizioni šaht kanalizacije jeste objekat na kanalizacionoj mreži koji služi za pregled (reviziju) stanja kanalizacione mreže i intervencije na njoj;
16. slivnik jeste objekat u sklopu javne kanalizacije koji služi za prihvat atmosferske vode u kanalizacionu mrežu;
17. retenzioni bazen jeste objekat za smeštaj atmosferske i/ili otpadne vode;
18. kanalizaciona kućna instalacija jeste skup cevovoda i uređaja na parceli i u objektu korisnika, uzvodno od priključka javne kanalizacije;
19. septička jama jeste podzemni objekat za smeštaj otpadnih voda na parceli korisnika, na delovima teritorije Grada gde ne postoji javna kanalizacija;
20. taložnik jeste objekat ispred crpnih stanica ili postrojenja za preradu otpadne vode, koji služi za izdvajanje taloživih materija u otpadnoj i/ili atmosferskoj vodi putem taloženja;
21. porodično stanovanje jeste objekat površine do 480 m2 iznad zemlje koji ima najviše četiri stambene jedinice i koji se nalazi na jednoj građevinskoj parceli;
22. višeporodično stanovanje jeste objekat koji ima više od četiri stambene jedinice i koji se nalazi na jednoj građevinskoj parceli.
Isporuku vode i uklanjanje voda za korisnike obavlja javno komunalno preduzeće, osnovano od strane Grada za obavljanje ovih komunalnih delatnosti (u daljem tekstu: Preduzeće).
Komunalna delatnost isporuka vode u smislu ove odluke je zahvatanje, prečišćavanje, prerada i isporuka vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument.
Komunalna delatnost uklanjanje voda u smislu ove odluke je sakupljanje i uklanjanje otpadnih i atmosferskih voda sa javnih površina javnom kanalizacijom, njihovo prečišćavanje i ispuštanje iz javne kanalizacije, održavanje javne kanalizacije, čišćenje septičkih jama, kao i sakupljanje otpadnih voda od korisnika i odvođenje javnom kanalizacijom, prečišćavanje i ispuštanje iz javne kanalizacije.
Korisnik komunalne usluge (u daljem tekstu: korisnik), u smislu ove odluke, je fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik čije su vodovodne i kanalizacione kućne instalacije priključene na tehničke sisteme za isporuku vode i/ili uklanjanje voda, u skladu sa zakonom.
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ISPORUKU VODE I UKLANJANJE VODA
Javni vodovod jeste skup uzajamno povezanih tehničko-sanitarnih objekata i opreme, namenjenih da stanovništvu i privredi Grada obezbede vodu za piće koja ispunjava uslove u pogledu zdravstvene ispravnosti.
Javna kanalizacija jeste skup tehničko-sanitarnih objekata i mera, kojima se obezbeđuje neprekidno i sistematsko sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih i atmosferskih voda sa teritorije Grada u odgovarajuće prijemnike-recipijente.
Isporuka vode i uklanjanje voda vrše se putem odgovarajućih tehničkih sistema.
Tehnički sistem za isporuku vode čine:
1. izvorišta sa opremom,
2. dovodnici sirove vode,
3. postrojenja za prečišćavanje vode,
4. objekti i oprema za potiskivanje vode,
5. rezervoari,
6. vodovodna mreža i objekti na vodovodnoj mreži,
7. javne česme,
8. javni bunari,
9. vodovodni priključci do vodomera korisnika,
10. vodomer, vodomerni šaht i/ili vodomerna prostorija i druge kućne instalacije (u daljem tekstu: vodovodna kućna instalacija).
Objekti i oprema iz stava 2. tač. 1. do 9. ovog člana čine javni vodovod.
Tehnički sistem za uklanjanje voda čine:
1. otvoreni kanali atmosferskih voda,
2. zatvoreni kanali (kanalizaciona mreža),
3. revizioni šahtovi kanalizacije,
4. taložnici,
5. crpne stanice,
6. postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda,
7. slivnici i priključci slivnika,
8. retenzioni bazeni,
9. kanalizacioni priključci,
10. uređaji za merenje količine ispuštene vode, priključni šaht, sopstveni uređaj za prečišćavanje otpadnih voda i druge kućne instalacije (u daljem tekstu: kanalizaciona kućna instalacija), i
11. septičke jame.
Objekti i oprema iz stava 4. tač. 1. do 9. ovog člana čine javnu kanalizaciju.
Javnom kanalizacijom se odvode otpadne i atmosferske vode posebno (separatni sistem) ili otpadne i atmosferske vode zajedno (kombinovani sistem).
Objekti i oprema javnog vodovoda i javne kanalizacije, kao komunalni objekti, klasifikuju se kao:
1. magistralna mreža, koju čine objekti i oprema od neposrednog uticaja na ukupan kapacitet i funkciju javnog vodovoda i/ili javne kanalizacije;
2. primarna mreža, koju čine objekti i oprema koji opslužuju dva ili više stambena bloka ili užu prostornu celinu druge namene, i značajni su samo za određeni deo javnog vodovoda i javne kanalizacije;
3. sekundarna mreža, koju čine oni delovi koji opslužuju dva ili više objekta u jednom stambenom bloku ili užoj prostornoj celini druge namene, a koji su značajni samo za taj stambeni blok ili užu prostornu celinu.
Tehnički sistemi za isporuku vode i uklanjanje voda, način priključenja i tehnički uslovi za priključenje vodovodnih i kanalizacionih kućnih instalacija na javni vodovod i javnu kanalizaciju, kao i tehnički i drugi uslovi za isporuku vode i uklanjanje voda bliže se određuju posebnim aktom.
Akt iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće, na predlog Nadzornog odbora Preduzeća.
Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju objekta koji treba da se priključi na javni vodovod i javnu kanalizaciju, investitor je dužan da od Preduzeća pribavi prethodnu saglasnost o uslovima za priključenje na javni vodovod i javnu kanalizaciju.
Preduzeće je dužno da izda prethodnu saglasnost iz stava 1. ovog člana, u roku od 15 dana od dana prijema urednog zahteva.
U postupku pribavljanja građevinske dozvole, investitor je dužan da priloži saglasnost Preduzeća, kojom se utvrđuje da je projektna dokumentacija usklađena sa saglasnošću iz člana 11. ove odluke.
U postupku pribavljanja upotrebne dozvole, investitor je dužan da priloži mišljenje Preduzeća, kojim se utvrđuje da li je izvedeno stanje vodovodnog i kanalizacionog priključka usklađeno sa projektnom dokumentacijom.
Preduzeće je dužno da izda traženu saglasnost, odnosno mišljenje iz člana 12. ove odluke u roku od 15 dana od dana prijema urednog zahteva investitora.
Građevinski i drugi radovi koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata iz člana 9. ove odluke koji su Preduzeću povereni na upravljanje i održavanje, mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost Preduzeća.
Radove na zaštiti i obezbeđenju komunalnih objekata u slučaju izvođenja radova iz stava 1. ovog člana, izvodi Preduzeće ili drugi izvođač pod nadzorom Preduzeća, a na teret investitora.
III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE I UKLANJANJU VODA
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbeđuje stalnu funkcionalnu sposobnost javnog vodovoda i javne kanalizacije, u cilju trajnog i nesmetanog pružanja komunalnih usluga, neprekidno 24 časa dnevno pod jednakim uslovima.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. privremeno obezbedi isporuku vode i uklanjanje voda iz alternativnih izvora kad je to moguće (priručni uređaji za isporuku vode i/ili uklanjanje voda),
2. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju komunalne usluge, kao i da angažuje treća lica u pružanju komunalne usluge,
3. hitno popravi i/ili zameni objekte i opremu iz člana 7. stav 2. tač. 1. do 9. i stava 4. tač. 2. do 9. ove odluke, kao i vodomer i uređaj za merenje količine ispuštene vode kojima se obezbeđuje pružanje komunalne usluge, kao i zaštiti objekte i opremu od daljih kvarova ili havarija, i
4. preduzima i druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Ako se prekid u pružanju komunalne usluge predviđa zbog planiranih radova na objektima i opremi iz člana 7. stav 2. tač. 1. do 9. i stava 4. tač. 2. do 9. ove odluke, kao i na vodomeru i uređaju za merenje količine ispuštene vode (rekonstrukcije i dr.), Preduzeće je dužno da o tome najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, putem sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način, blagovremeno obavesti korisnike.
Preduzeće je dužno da u slučaju iz stava 1. ovog člana najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, pisanim putem obavesti Gradsku upravu za komunalne poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava).
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).
Radi zaštite javnog vodovoda, a u cilju obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode, kao i zadržavanja potrebnog nivoa zadovoljavanja potreba korisnika, utvrđuje se dozvoljeni obim potrošnje vode, kao i racionalna potrošnja vode za piće za domaćinstva.
U objektima višeporodičnog, odnosno porodičnog stanovanja dozvoljenim obimom potrošnje vode za piće u smislu stava 1. ovog člana, smatra se potrošnja vode za piće u količini od 10 m3 mesečno po članu domaćinstva, a racionalnom potrošnjom vode za piće smatra se potrošnja vode u količini od 5 m3 mesečno po članu domaćinstva.
U objektima u kojima nije evidentiran nijedan član domaćinstva (vikendice, kuće za odmor, kuće u kojima niko ne živi i dr.), dozvoljenim obimom potrošnje vode za piće u smislu stava 1. ovog člana, smatra se potrošnja vode za piće u količini od 10 m3 mesečno po domaćinstvu, a racionalnom potrošnjom vode za piće smatra se potrošnja vode za piće u količini od 5 m3 mesečno po domaćinstvu.
Količinu vode utrošenu preko racionalne potrošnje, korisnik plaća po ceni utvrđenoj za korisnike kao pravna lica u skladu sa ovom odlukom.
IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA
Pored zakonom propisanih obaveza, Preduzeće je dužno da:
1. trajno čuva tehničku dokumentaciju o izvedenom stanju javnog vodovoda i javne kanalizacije;
2. primenjuje tehničke uslove propisane aktom iz člana 10. ove odluke;
3. preduzima mere zaštite i održava objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije iz člana 7. stav 2. tač. 1. do 9. i stava 4. tač. 2. do 9. ove odluke;
4. kontroliše i održava vodomer i uređaj za merenje količine ispuštene vode;
5. vrši priključenje vodovodnih kućnih instalacija na javni vodovod i kanalizacionih kućnih instalacija na javnu kanalizaciju, ako su ispunjeni uslovi utvrđeni ovom odlukom;
6. postupa po zakonu kojim se uređuje zaštita od požara;
7. obezbeđuje isporuku vode za zajedničke potrebe (gašenje požara, isporuka vode za piće putem javnih česmi, i dr.);
8. stalno kontroliše sastav ispuštenih voda i po potrebi preduzima odgovarajuće mere;
9. otkloni izlivene otpadne vode i njihove tragove sa javnih površina; i
10. izvrši čišćenje septičke jame dva puta godišnje na pisani zahtev korisnika, ako je korisnik priključen na javni vodovod, a nema tehničkih mogućnosti za priključenje na javnu kanalizaciju.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, Gradska uprava preispituje rad Preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Preduzeće održava revizione šahtove i slivničke rešetke javne kanalizacije koji se nalaze na saobraćajnoj površini.
Preduzeće je dužno da obezbedi pristup uređaju za prijem septičkog otpada i da ga održava u ispravnom stanju.
Korisnik ima pravo da traži kontrolu vodomera, a Preduzeće je dužno da izvrši traženu kontrolu u roku od osam dana od dana prijema zahteva.
Korisnik ima pravo da podnese zahtev ovlašćenom telu, odnosno Direkciji za mere i dragocene metale za vanredni pregled vodomera u upotrebi.
Troškove vanrednog pregleda vodomera iz stava 2. ovog člana snosi korisnik ukoliko se vanrednim pregledom utvrdi da je vodomer ispravan.
Troškove vanrednog pregleda vodomera iz stava 2. ovog člana snosi Preduzeće ukoliko se vanrednim pregledom utvrdi da je vodomer neispravan.
(Brisan)
Korisnik može da postavi kontrolni vodomer tako da meri obim isporučene vode na vodovodnoj kućnoj instalaciji, prema tehničkim uslovima propisanim aktom iz člana 10. ove odluke.
O održavanju kontrolnog vodomera i zatvarača ispred i iza njega, stara se korisnik.
Očitavanje kontrolnog vodomera vrši se istovremeno sa očitavanjem vodomera.
Kada su na istom vodovodnom priključku korisnici stambenih i poslovnih prostorija, korisnici poslovnih prostorija dužni su da ugrade poseban vodomer ako za to postoje tehnički uslovi propisani aktom iz člana 10. ove odluke.
Izuzetno, u slučajevima nepostojanja tehničkih uslova za ugradnju posebnog vodomera iz stava 1. ovog člana korisnici poslovnih prostorija su dužni da uz saglasnost korisnika postojećeg priključka, ugrade kontrolni vodomer, prema tehničkim uslovima propisanim aktom iz člana 10. ove odluke.
Korisnik je dužan da:
- održava vodovodne i kanalizacione kućne instalacije, osim vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode, i održava septičku jamu,
- zatraži priključenje na javnu kanalizaciju u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja Preduzeća o ispunjenosti tehničkih uslova, a da u roku do 60 dana od dana priključenja kanalizacione kućne instalacije na javnu kanalizaciju, stavi van upotrebe septičku jamu u skladu sa zakonom i drugim propisima,
- se pridržava tehničkih uslova predviđenih aktom iz člana 10. ove odluke,
- Preduzeću plaća cenu za pruženu komunalnu uslugu, kao i naknadu za drugu uslugu, i
- pribavi prethodnu saglasnost Preduzeća za ispuštanje podzemnih voda iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema u javnu kanalizaciju.
Korisniku nije dozvoljeno da:
- popravlja vodomer ili angažuje drugo pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnika, osim Preduzeće,
- koristi vodovodne kućne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja, odnosno suprotno nameni,
- upotrebi zatvarač ispred vodomera, osim u slučaju požara ili havarije, s tim da o tome odmah obavesti Preduzeće,
- javnu kanalizaciju otpadnih voda koristi za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza i drugih betoniranih površina i sl.) i ispuštanje sadržaja iz septičkih jama,
- javnu kanalizaciju atmosferskih voda koristi za odvođenje otpadnih voda,
- atmosfersku vodu ispušta u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća,
- izvrši priključenje na javni vodovod i/ili javnu kanalizaciju suprotno odredbama ove odluke, i
- suprotno odredbama ove odluke na drugi način koristi objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije.
Nije dozvoljeno podzemnu vodu iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema ispuštati u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća.
Korisnik ima pravo da otkaže korišćenje komunalne usluge ukoliko postoje tehnički uslovi za isključenje i pod uslovom da ne dovodi do poremećaja pružanje komunalne usluge drugim korisnicima.
Otkaz iz stava 1. ovog člana vrši se pisanim putem, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja komunalne usluge.
Član 30a
U slučaju izgradnje novog vodovodnog ili kanalizacionog priključka na parceli korisnik je dužan da u roku od 15 dana od dana njihove izgradnje pisanim putem zatraži isključenje postojećeg priključka.
V NAČIN NAPLATE CENE KOMUNALNE USLUGE
Korisnik plaća cenu komunalne usluge koja se sastoji iz cene za obim pružene komunalne usluge i cene za pogonsku spremnost sistema.
Obim pružene komunalne usluge utvrđuje Preduzeće i vrši se očitavanjem vodomera, kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode i kišomera ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom.
Cena za pogonsku spremnost sistema se utvrđuje kao mesečni fiksni iznos i namenjen je za izgradnju i rekonstrukciju, odnosno investiciono održavanje objekata tehničkog sistema iz člana 6. ove odluke, kao i za nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Preduzeća, na koje je Skupština Grada dala saglasnost.
Obim pružene komunalne usluge očitavanjem vodomera, kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode i kišomera, utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu između dva očitavanja.
Obim pružene komunalne usluge za korisnike na čiji vodomer je povezan kontrolni vodomer, utvrđuje se na osnovu razlike očitanog utroška vode na vodomeru i kontrolnom vodomeru, u periodu između dva očitavanja.
Obim pružene komunalne usluge za korisnike na čiji vodomer su povezani kontrolni vodomeri na svim izdvojenim vodovodnim kućnim instalacijama utvrđuje se na osnovu očitanog utroška vode na kontrolnim vodomerima u periodu između dva očitavanja.
Izuzetno, u slučaju postojanja razlike između zbira očitane utrošene količine vode preko svih kontrolnih vodomera i očitane utrošene vode sa vodomera, razlika se deli na jednake delove svim korisnicima kontrolnih vodomera.
Prilikom očitavanja očitavaju se samo cele jedinice mere za koje je utvrđena cena komunalne usluge.
Korisnik je dužan da omogući i može da prisustvuje očitavanju vodomera i kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode.
Raspored očitavanja Preduzeće utvrđuje prema planu očitavanja i dužno je da o tome obavesti korisnika putem sredstava javnog informisanja.
Plan očitavanja iz stava 2. ovog člana donosi Preduzeće za period od godinu dana, nakon donošenja godišnjeg programa poslovanja Preduzeća.
Očitavanje se vrši najmanje jednom u tri meseca, a obavezno pre početka primene nove cene komunalne usluge.
U slučaju potrebe očitavanja van rasporeda iz stava 2. ovog člana, Preduzeće je obavezno da o tome obavesti korisnika.
Korisnik može sam, uz prethodnu pisanu saglasnost Preduzeća, da očitava i prijavi stanje vodomera, kontrolnog vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode.
Korisnik prijavljuje očitano stanje iz stava 1. ove odluke Preduzeću do 25. u mesecu.
Preduzeće je u obavezi da jednom godišnje vrši očitavanje i proveru stanja vodomera, kontrolnog vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode.
U objektima višeporodičnog stanovanja, utvrđeni obim pružene komunalne usluge raspoređuje se srazmerno na ukupan broj stanara u objektu, a obračunava se prema broju prijavljenih stanara svakog stana.
Preduzeće utvrđuje obim isporučene vode procenom u sledećim slučajevima:
1. kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan,
2. kada korisnik onemogući očitavanje vodomera ili korisnik koji samostalno očitava ne prijavi stanje,
3. u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemogućavaju očitavanje,
4. kod priključenja na javni vodovod bez odgovarajuće dokumentacije,
5. za isporuku vode za zajedničke potrebe, ako se količina ne može meriti vodomerom.
U slučajevima iz stava 1. tač. 1. do 3. ovog člana, procena se vrši na osnovu proseka isporučene količine vode korisniku u prethodnoj godini, odnosno na osnovu proseka isporučene količine vode korisniku očitane na vodomeru u najmanje tri prethodna očitavanja.
U slučaju iz stava 1. tačka 4. ovog člana, procena se vrši na osnovu dozvoljenog obima potrošnje vode iz člana 19. ove odluke za ukupan period priključenja na javni vodovod bez odgovarajuće dokumentacije.
U slučaju iz stava 1. tačka 5. ovog člana, procena se vrši na osnovu hidrauličkog proračuna.
Isporučena voda za gašenje požara se ne naplaćuje.
Ako korisnik nema ugrađen uređaj za merenje količine ispuštene vode, obim te komunalne usluge utvrđuje se na osnovu količine isporučene vode, utvrđen na način predviđen ovom odlukom.
Ako se korisnik snabdeva vodom iz sopstvenog izvorišta, količina ispuštene vode utvrđuje se na osnovu očitavanja mernog uređaja sopstvenog izvorišta.
Količina ispuštenih podzemnih voda u javnu kanalizaciju iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema meri se mernim uređajima.
Ukoliko nije moguće postavljanje mernog uređaja, procena količine ispuštenih podzemnih voda vrši se volumetrijskom metodom.
Kod nedozvoljenog ispuštanja atmosferske vode u javnu kanalizaciju otpadnih voda, količina ispuštene vode utvrdiće se procenom na osnovu prosečne godišnje količine padavina i veličine slivnih površina, za period nedozvoljenog ispuštanja.
Cene komunalnih usluga utvrđuje Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Iznose naknada drugih usluga utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.
Korisnik je dužan da pisanim putem Preduzeću prijavi sve promene od značaja za pružanje i utvrđivanje obima pružene komunalne usluge, bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promene.
Korisnik kao fizičko lice plaća cenu komunalne usluge putem objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga.
Izuzetno od stava 1. ovog člana u slučaju kada ne postoje tehnički uslovi za plaćanje cene komunalne usluge putem objedinjenje naplate komunalno-stambenih usluga, korisniku obračun i naplatu vrši Preduzeće.
U slučaju iz stava 2. ovog člana korisnik je dužan da pisanim putem Preduzeću prijavi sve promene od značaja za obračun i naplatu komunalne usluge, bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promene.
Korisniku kao preduzetniku i pravnom licu, pored utvrđivanja obima pružene komunalne usluge, Preduzeće vrši i obračun i naplatu komunalne usluge.
Izuzetno od stava 1. ovog člana u slučaju kada ne postoje tehnički uslovi da Preduzeće vrši obračun i naplatu komunalne usluge, obračun i naplata komunalne usluge može se vršiti putem objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga.
Korisnik iz stava 1. ovog člana plaća cenu komunalne usluge na osnovu obračuna za prethodni mesec do 20. u narednom mesecu, odnosno u roku od osam dana od dana dostave obračuna.
Korisnik iz stava 1. ovog člana dužan je da pisanim putem Preduzeću prijavi sve promene od značaja za obračun i naplatu komunalne usluge, bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana nastanka promene.
Korisnik iz člana 43. stav 2. i člana 44. stav 1. ove odluke, može pisanim putem da podnese prigovor Preduzeću na utvrđeni obim pružene komunalne usluge, kao i na obračun i naplatu, najkasnije u roku od 10 dana od dana dostavljanja obračuna.
Preduzeće je dužno da u roku od pet dana od dana prijema prigovora iz stava 1. ovog člana, reši prigovor i o tome obavesti korisnika.
Ako Preduzeće, rešavajući po prigovoru, prijavi i/ili kontrolom, utvrdi da je vodomer neispravan, dužno je da obim pružene komunalne usluge utvrdi u skladu sa članom 36. ove odluke.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Preduzeće je dužno da izvrši ispravku obračuna za najviše dva prethodna obračunska perioda.
Preduzeće ima pravo da naplati cenu komunalne usluge od lica koja su se neovlašćeno priključila na vodovodnu i/ili kanalizacionu mrežu suprotno odredbama ove odluke.
Obim izvršene komunalne usluge u slučaju iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa članom 36. ove odluke.
VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA NOVOG SADA U SLUČAJU PREKIDA U PRUŽANJU KOMUNALNE USLUGE
Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, Preduzeće je dužno da istovremeno sa preduzimanjem mera iz člana 16. ove odluke, obavesti Gradsku upravu o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.
Kada Gradska uprava primi obaveštenje iz stava 1. ovog člana, dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i predloži mere za otklanjanje nastalih posledica, kao i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti.
Ako Preduzeće i pored preduzetih mera iz člana 16. ove odluke, ne može da pruži komunalnu uslugu u potrebnom obimu, Gradsko veće će narediti mere štednje.
Preduzeće i korisnici dužni su da se pridržavaju propisanih mera štednje iz stava 1. ovog člana.
Ako se, u skladu sa zakonom, organizuje štrajk u Preduzeću, Preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:
1. minimalni pritisak u vodovodnoj mreži, i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode,
2. obavljanje poslova na otklanjanju havarija na javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji,
3. stalnu kontrolu kvaliteta isporučene vode u laboratoriji Preduzeća,
4. funkcionisanje crpnih stanica za odvođenje otpadnih i atmosferskih voda, i
5. čišćenje septičkih jama u obimu koji obezbeđuje zaštitu životne sredine.
VII SLUČAJEVI I USLOVI POD KOJIMA SE MOŽE USKRATITI KOMUNALNA USLUGA
Preduzeće će privremeno uskratiti pružanje komunalne usluge korisniku u sledećim slučajevima:
1. kada korisnik ili drugo neovlašćeno lice preduzima bilo kakve radnje na vodovodnom i/ili kanalizacionom priključku,
2. kada se na vodovodnom priključku pojavi električni napon,
3. kada su vodovodne i/ili kanalizacione kućne instalacije u takvom stanju da njihovo dalje funkcionisanje predstavlja opasnost po život i zdravlje ljudi, odnosno može prouzrokovati štetu na materijalnim dobrima i/ili ugroziti pružanje komunalne usluge drugim korisnicima,
4. kada korisnik priključi sopstveno izvorište na javni vodovod,
5. kada se korisnik ne pridržava mera štednje propisanih u skladu sa članom 49. ove odluke,
6. kada korisnik ispušta u javnu kanalizaciju otpadnih voda atmosfersku vodu sakupljenu sa slivnih površina (krova, dvorišta, staza, betonskih i drugih površina), kao i sadržaj iz septičkih jama.
7. (brisana)
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da, u skladu sa tehničkim uslovima, isključi korisnika sa javnog vodovoda i/ili javne kanalizacije, kao i da o razlozima za isključenje odmah, a najkasnije u roku od 24 časa obavesti korisnika i Gradsku upravu za inspekcijske poslove.
Kod priključenja na javni vodovod i javnu kanalizaciju bez odgovarajuće dokumentacije u skladu sa zakonom, Gradska uprava za inspekcijske poslove sprovešće postupak za izdavanje naloga Preduzeću o isključenju vodovodnog i/ili kanalizacionog priključka.
Postupak za izdavanje naloga pokreće Gradska uprava za inspekcijske poslove po službenoj dužnosti ili na osnovu predstavke Preduzeća, drugog pravnog ili fizičkog lica ili preduzetnika.
Kada predstavku iz stava 1. ovog člana podnosi Preduzeće, dužno je da u predstavci navede podatke o licu koje se priključilo na javni vodovod i javnu kanalizaciju bez odgovarajuće dokumentacije i o činjenicama na osnovu kojih je moguće utvrditi ili učiniti verovatnim da je priključenje izvršeno bez potrebne dokumentacije.
Na osnovu predstavke Preduzeća, Gradska uprava za inspekcijske poslove donosi rešenje po skraćenom postupku u roku od tri dana od dana podnošenja predstavke.
Kada se postupak pokreće po predstavci drugog pravnog ili fizičkog lica ili preduzetnika, Gradska uprava za inspekcijske poslove utvrđuje da li lice koje se neovlašćeno priključilo ima odgovarajuću dokumentaciju za priključenje na javni vodovod i javnu kanalizaciju, a o utvrđenim dokazima lice ima mogućnost da se izjasni.
Gradska uprava za inspekcijske poslove po podnetoj predstavci, a na osnovu dokaza utvrđenih u postupku, donosi rešenje.
Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od osam dana od dana prijema rešenja.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.
Troškovi nastali prilikom izvršenja rešenja iz člana 55. ove odluke, padaju na teret korisnika i lica koje se priključilo na javni vodovod i/ili javnu kanalizaciju bez odgovarajuće dokumentacije.
Preduzeće može privremeno da uskrati pružanje komunalne usluge korisniku ako:
1. nastane veći kvar ili smetnje na vodovodnoj i/ili kanalizacionoj kućnoj instalaciji,
2. ne omogući očitavanje vodomera i/ili uređaja za merenje količine ispuštene vode u dva uzastopna očitavanja,
3. ne plati cenu komunalne usluge u roku predviđenom ovom odlukom, i
4. potroši vodu preko dozvoljenog obima utvrđenog u članu 19. st. 2. i 3. ove odluke.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana Preduzeće će upozoriti korisnika da će ga isključiti sa javnog vodovoda ili javne kanalizacije, ukoliko u određenom roku ne postupi po upozorenju.
Ako korisnik ne postupi po upozorenju iz stava 2. ovog člana, Preduzeće će, u skladu sa tehničkim uslovima isključiti korisnika sa javnog vodovoda i/ili javne kanalizacije i o tome odmah, a najkasnije u roku od 24 časa, obavestiti Gradsku upravu za inspekcijske poslove.
Posle otklanjanja uzroka zbog koga je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja komunalne usluge, odnosno isključenja korisnika sa javnog vodovoda i/ili javne kanalizacije u skladu sa čl. 51. i 57. ove odluke, Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva korisnika, nastavi pružanje komunalne usluge, odnosno priključi korisnika na javni vodovod i/ili javnu kanalizaciju.
Troškovi isključenja i ponovnog priključenja u slučajevima iz čl. 51. i 57. ove odluke, padaju na teret korisnika.
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada Preduzeća, vrši Gradska uprava.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke, a u skladu sa odredbama zakona, obavlja komunalni inspektor.
Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog.
Poslove komunalne milicije obavlja komunalni milicionar.
Komunalni milicionar u obavljanju poslova komunalne milicije, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.
Ukoliko komunalni milicionar, u obavljanju poslova komunalne milicije, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 11. stav 2. ove odluke,
2. ne postupi u skladu sa članom 13. ove odluke,
3. ne preduzme odmah mere na otklanjanju uzroka poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge usled više sile, ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče (član 16.),
4. ne obavesti blagovremeno korisnike, Gradsku upravu i Gradsku upravu za inspekcijske poslove o prekidu u pružanju komunalne usluge u predviđenom roku pre početka izvođenja planiranih radova, odnosno poremećaja ili prekida (čl. 17, 48, 51, i 57.),
5. ne čuva trajno tehničku dokumentaciju o izvedenom stanju javnog vodovoda i javne kanalizacije (član 20. tačka 1.),
6. ne primenjuje tehničke uslove propisane aktom iz člana 10. ove odluke (član 20. tačka 2.),
7. ne preduzima mere zaštite i ne održava objekte i opremu javnog vodovoda i javne kanalizacije (član 20. tačka 3.),
8. ne kontroliše i ne održava vodomer i uređaj za merenje količine ispuštene vode (član 20. tačka 4.),
9. ne izvrši priključenje vodovodnih kućnih instalacija na javni vodovod i kanalizacionih kućnih instalacija na javnu kanalizaciju, ako su ispunjeni uslovi utvrđeni ovom odlukom (član 20. tačka 5.),
10. ne postupa po zakonu kojim se uređuje zaštita od požara (član 20. tačka 6.),
11. ne obezbeđuje isporuku vode za zajedničke potrebe (član 20. tačka 7. i član 68.),
12. ne kontroliše stalno sastav ispuštenih voda i ne preduzima odgovarajuće mere (član 20. tačka 8.),
13. ne otkloni izlivene otpadne vode i njihove tragove sa javnih površina (član 20. tačka 9.),
14. na pisani zahtev korisnika ne izvrši čišćenje septičke jame (član 20. tačka 10.),
15. ne postupi u skladu sa članom 21. ove odluke,
16. ne postupi u skladu sa članom 22. ove odluke,
17. ne postupi u skladu sa članom 23. ove odluke,
18. očitavanje kontrolnog vodomera ne vrši istovremeno sa očitavanjem vodomera (član 25. stav 3.).
19. obim pružene komunalne usluge ne utvrđuje očitavanjem vodomera, kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode ili kišomera ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom (član 31. stav 3.) i u skladu sa članom 32. ove odluke,
20. ne utvrdi raspored očitavanja ili o utvrđenom rasporedu ne obavesti korisnike ili u slučaju potrebe očitavanja van utvrđenog rasporeda, o tome ne obavesti korisnika (član 33.),
21. najmanje jednom godišnje ne vrši očitavanje i proveru stanja vodomera, kontrolnog vodomera i uređaja za merenje količine ispuštene vode (član 34. stav 3.),
22. ne utvrđuje obim isporučene vode procenom u skladu sa članom 36. ove odluke,
23. prigovor ne reši u određenom roku i o tome ne obavesti korisnika (član 45. stav 2.),
24. ne utvrdi obim pružene komunalne usluge u skladu sa članom 36. ove odluke (član 46. stav 1.),
25. ne izvrši ispravku obračuna u skladu sa članom 46. stav 2. ove odluke,
26. privremeno uskrati pružanje komunalne usluge korisniku, a da se za to nisu stekli uslovi iz člana 51. ove odluke,
27. posle otklanjanja uzroka zbog koga je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja komunalne usluge, ne nastavi pružanje komunalne usluge odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva korisnika (član 58.).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
(Brisan)
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj korisnik kao pravno lice ako se:
1. koriste vodovodne kućne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja, odnosno suprotno nameni (član 28. alineja druga),
2. atmosferska voda ispušta u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 28. alineja šesta),
3. izvrši priključenje na javni vodovod i/ili javnu kanalizaciju suprotno odredbama ove odluke (član 28. alineja sedma),
4. suprotno odredbama ove odluke na drugi način koriste objekti i oprema javnog vodovoda i javne kanalizacije (član 28. alineja osma),
5. podzemna voda iz depresionih bunara, drenažnih pumpi i iglofilterskih sistema ispušta u javnu kanalizaciju bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 29), i
6. u određenom roku ne prijave Preduzeću sve promene od značaja za pružanje i utvrđivanje obima komunalne usluge (član 42).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj investitor ako:
1. izvodi građevinske i druge radove u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata koji su Preduzeću povereni na upravljanje i održavanje kojima ono pruža komunalnu uslugu, bez prethodne saglasnosti Preduzeća (član 14. stav 1),
2. ako se ne pridržava tehničkih uslova predviđenih aktom iz člana 10. ove odluke (član 27. alineja treća).
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Korisnik - kao pravno lice kazniće se za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 26. ove odluke,
2. postupi suprotno odredbi člana 27. alineja prva ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa članom 27. alineja druga ove odluke,
4. se ne pridržava tehničkih uslova (član 27. alineja treća),
5. ne pribavi prethodnu saglasnost Preduzeća u skladu sa članom 27. alineja peta ove odluke,
6. se vrše popravke na vodomeru ili angažuje drugo pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, osim Preduzeća (član 28. alineja prva),
7. se upotrebi zatvarač ispred vodomera, osim u slučaju požara ili havarije ili o tome odmah ne obavesti Preduzeće (član 28. alineja treća),
8. se javna kanalizacija otpadnih voda koristi za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza i drugih betonskih površina i sl.) i ispuštanje sadržaja iz septičkih jama (član 28. alineja četvrta),
9. se javna kanalizacija atmosferskih voda koristi za odvođenje otpadnih voda (član 28. alineja peta),
10. ne omogući očitavanje vodomera i kontrolnog vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode (član 33. stav 1),
11. ne postupi u skladu sa članom 43. stav 3. ove odluke, i
12. ne postupi u skladu sa članom 44. stav 4. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 40.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Čl. 66 i 67
(Brisani)
Preduzeće je dužno da obezbeđuje isporuku vode za zajedničke potrebe za pranje i polivanje ulica i zalivanje javnih zelenih površina dok se ne steknu uslovi da se voda za pranje i polivanje ulica i zalivanje javnih zelenih površina obezbedi na drugi način.
Korisnik kao fizičko lice ili preduzetnik koji nije plaćao cenu za pruženu komunalnu uslugu putem objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga, dužan je da se prijavi preduzeću koje obavlja poslove objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Korisnik kao pravno lice koji nije plaćao cenu za komunalnu uslugu na način predviđen članom 44. ove odluke, dužan je da se prijavi Preduzeću u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, radi utvrđivanja obima pružene komunalne usluge, kao i obračuna i naplate komunalne usluge.
Investitor je dužan da se u roku od 30 dana od dana pribavljanja upotrebne dozvole prijavi preduzeću koje obavlja poslove objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga, radi obračuna i naplate komunalne usluge.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uslovima i načinu organizovanja poslova u vršenju komunalnih delatnosti isporuke i uklanjanja voda ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 13/98, 8/00, 13/00, 10/01, 23/01, 25/02, 47/06 - dr. odluka, 38/09 i 11/10).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".