PRAVILNIK
O EVIDENCIJAMA I IZVEŠTAJIMA POLITIČKOG SUBJEKTA

("Sl. glasnik RS", br. 148/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju forma, sadržina i način vođenja evidencija o prilozima i evidencija o imovini i forma, sadržina i način podnošenja godišnjeg finansijskog izveštaja i izveštaja o troškovima izborne kampanje, koji su propisani Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti (u daljem tekstu: Zakon).

Obrasci evidencija i izveštaja iz stava 1. ovog člana propisani su ovim pravilnikom i njegov su sastavni deo.

Evidencije koje vodi politički subjekt su:

1) Evidencija o prilozima koje je primio politički subjekt i

2) Evidencija o imovini političkog subjekta.

Izveštaji koje Agenciji za sprečavanje korupcije (u daljem tekstu: Agencija) podnosi politički subjekt su:

1) Godišnji finansijski izveštaj i

2) Izveštaj o troškovima izborne kampanje.

II EVIDENCIJE O PRILOZIMA I IMOVINI

Evidencija o prilozima

Član 2

Politički subjekt vodi evidenciju o svim prilozima koje je primio od pravnih lica, fizičkih lica i međunarodnih političkih udruženja za finansiranje redovnog rada i izborne kampanje.

Evidencija se vodi hronološki, po davaocima priloga i po vrsti priloga (novčani prilog, poklon, usluge pružene bez naknade ili pod uslovima koji odstupaju od tržišnih).

U evidenciji iz stava 1. ovog člana kao nenovčani prilog evidentira se i otpust duga uz napomenu da je prilog dat u formi otpusta duga.

U slučaju koalicije, kao političkog subjekta, koalicionim sporazumom se određuje član koalicije koji vodi evidenciju o prilozima koje prima koalicija.

Članovi koalicije vode i sopstvene evidencije o prilozima.

Evidencija iz stava 1. ovog člana vodi se na Obrascu E-1.

Vrednost nenovčanih priloga

Član 3

Vrednost priloga datog u vidu usluge pružene bez naknade ili u vidu poklona iskazuje se kao tržišna vrednost pružene usluge, odnosno datog poklona.

Vrednost priloga datog u vidu usluge pružene pod uslovima koji odstupaju od tržišnih procenjuje se s obzirom na odstupanja od uobičajene cene, roka i mesta izvršenja usluge.

Odstupanja iz st. 1. i 2. ovog člana moraju se naznačiti u ugovoru o pružanju usluga ili o poklonu ili u računu izdatom za pruženu uslugu.

Vrednost priloga iz stava 2. ovog člana iskazuje se kao razlika između tržišne i ugovorene vrednosti pružene usluge.

Usluga pružena pod uslovima koji odstupaju od tržišnih pružena od strane fizičkog lica koje nije registrovano kod nadležnog organa za pružanje takve usluge evidentira se kao usluga pružena bez naknade.

Evidencija o imovini

Član 4

Politička stranka vodi evidenciju o imovini po vrsti (stalna imovina, obrtna imovina, ulozi - sopstveni izvori, dugoročna rezervisanja i obaveze, vanbilansna aktiva i vanbilansna pasiva, krediti i zajmovi političkog subjekta za redovan rad i/ili izbornu kampanju).

U delu evidencije koji se odnosi na stalnu imovinu iskazuju se podaci o nematerijalnim ulaganjima, nekretninama, postrojenjima i opremi, ostali dugoročni finansijski plasmani odnosno udeli u kapitalu ostalih nepovezanih pravnih lica (zadužbine i/ili fondacije čiji je osnivač politički subjekt) i o ostaloj nepomenutoj stalnoj imovini, a koji se evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu.

U delu evidencije koji se odnosi na obrtnu imovinu iskazuju se podaci o zalihama, kratkoročnim potraživanjima i kratkoročnim finansijskim plasmanima, gotovinskim ekvivalentima i gotovini i o ostaloj nepomenutoj obrtnoj imovini, a koji se evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu.

Vanbilansna aktiva - potraživanja po osnovu položenog izbornog jemstva i ostalo, ukupna vanbilansna aktiva.

U delu evidencije koji se odnosi na uloge (sopstveni izvori) iskazuju se podaci o ulozima (sopstveni izvori) osnivača i drugih lica, neraspoređeni višak prihoda nad rashodima, višak rashoda nad prihodima, kao i o nastalim promenama u toku godine na ovim pozicijama.

U delu evidencije koji se odnosi na dugoročna rezervisanja i obaveze iskazuju se podaci o dugoročnim kreditima i ostalim dugoročnim obavezama, kratkoročnim finansijskim obavezama i o ostalim nepomenutim obavezama (druge obaveze, obaveze za porez na dodatu vrednost, obaveze za poreze, doprinose i druge dažbine i pasivna vremenska razgraničenja), a koji se evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu; kao i višak rashoda nad prihodima iznad visine uloga (sopstveni izvori).

U delu evidencije koji se odnosi na vanbilansnu pasivu iskazuju se podaci o obavezama političkog subjekta po osnovu položenog izbornog jemstva i o ostalim pozicijama vanbilansne pasive koji se evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu.

U delu evidencije koji se odnosi na kredite ili zajmove političkih subjekata za redovan rad i/ili izborne kampanje, iskazuju se podaci o kreditima i zajmovima.

Evidencija iz stava 1. ovog člana vodi se na Obrascu E-2.

Način vođenja evidencija

Član 5

Evidencije iz čl. 2. i 4. ovog pravilnika vode se prema vremenu nastanka promena (hronološki), na osnovu uredne i verodostojne dokumentacije (izveštaji o promenama i stanju sredstava na računu, blagajnički nalozi i dnevnici, popisne liste, ugovori, računi, zapisnici o primopredaji, potvrde o prijemu, obračuni, pisane izjave davaoca priloga, pružaoca usluge, i dr.).

Evidencije iz čl. 2. i 4. ovog pravilnika vode se u elektronskoj i pisanoj formi, na obrascima evidencija propisanim ovim pravilnikom. Podaci u elektronskoj i pisanoj formi evidencije su istovetni.

Pisana forma evidencije na svakoj strani u gornjem levom uglu sadrži oznaku obrasca evidencije ispod koje je ispisano za izveštajni period od-do za evidenciju koja se vodi, u donjem levom uglu evidencija sadrži verziju evidencije, datum i vreme bar-koda i broj bar-koda, u srednjem delu sadrži naziv političkog subjekta, u gornjem desnom uglu jedinstveni bar kod, u donjem desnom uglu sadrži redni broj strane i ukupan broj strana evidencije.

Evidencije iz čl. 2. i 4. ovog pravilnika vode se za period od 1. januara do 31. decembra i zaključuju se 31. decembra za tekuću godinu u skladu sa propisima o računovodstvu, osim u slučaju kada je politički subjekt novoosnovan ili politička stranka brisana iz Registra političkih stranaka, odnosno politički subjekt prestao da postoji, kada se evidencija može voditi za period koji je kraći od kalendarske godine.

Pisana forma evidencije na poslednjoj strani mora da sadrži potpis ovlašćenog lica iz člana 31. Zakona, pečat političkog subjekta i datum podnošenja obrasca elektronskim putem.

Iznosi i vrednosti u evidencijama iz čl. 2. i 4. ovog pravilnika, iskazuju se u dinarima.

Politički subjekt u evidenciji iz člana 1. stav 3. tačka 2), unosi podatak o poreklu (javni i/ili privatni izvori) stalne imovine, obrtne imovine i dugoročnih rezervisanja i obaveza političkog subjekta za redovan rad i/ili izbornu kampanju.

III GODIŠNJI FINANSIJSKI IZVEŠTAJ

Sadržina godišnjeg finansijskog izveštaja

Član 6

Godišnji finansijski izveštaj sačinjava se na Obrascu I-1, koji je propisan ovim pravilnikom.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o političkom subjektu, prihodima i rashodima i imovini političkog subjekta.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sačinjava se na osnovu knjigovodstvene dokumentacije, evidencija propisanih ovim pravilnikom i prateće verodostojne dokumentacije (izveštaji o promenama i stanju sredstava na računu, blagajnički nalozi i dnevnici, popisne liste, ugovori, računi, zapisnici o primopredaji, potvrde o prijemu, obračuni, pismene izjave davaoca priloga, pružaoca usluge i dr.).

Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata i prihode i rashode izbornih kampanja sprovedenih u godini za koju se izveštaj podnosi.

Prihodi i rashodi, imovina, ulozi (sopstveni izvori) i obaveze političkog subjekta u godišnjem finansijskom izveštaju prikazuju se za period od 1. januara do 31. decembra godine za koju se izveštaj podnosi.

Novoosnovani politički subjekt prikazuje podatke o prihodima i rashodima, imovini, ulozima i obavezama u izveštajnoj godini u periodu koji je kraći od kalendarske godine ili je najviše jednak kalendarskoj godini, ali ne prikazuje stanje na dan 1. januara izveštajne godine, kao ni podatke koji se odnose na prethodnu godinu. Na obrascu godišnjeg finansijskog izveštaja (Obrazac I-1), politički subjekt stavlja naznaku "novoosnovani" sa datumom upisa u Registar političkih stranaka koji vodi nadležno ministarstvo, odnosno datumom osnivanja političkog subjekta.

Politička stranka koja je u toku izveštajne godine brisana iz Registra političkih stranaka koji vodi nadležno ministarstvo, odnosno politički subjekt koji je prestao da postoji, prikazuje datum brisanja iz Registra političkih stranaka, odnosno datum kada je prestao da postoji, i podatke o prihodima i rashodima, imovini, ulozima i obavezama za ceo izveštajni period do momenta brisanja, odnosno do momenta kada je prestao da postoji, objedinjen u neto iznosu.

Politički subjekt koji je u toku godine promenio naziv upisuje datum promene naziva.

Iznosi i vrednosti u izveštaju prikazuju se u dinarima.

Obrazac I-1 na prvoj strani sadrži: u gornjem levom uglu logo sa punim nazivom "Agencija za sprečavanje korupcije", u donjem levom uglu verziju izveštaja, datum i vreme bar-koda i broj bar-koda; u gornjem desnom uglu naziv političkog subjekta i jedinstveni bar-kod koji se automatski dodeljuje podnošenjem izveštaja, i u donjem desnom uglu redni broj strane i ukupan broj strana izveštaja.

Obrazac I-1 sastoji se iz četiri dela: I Opšti podaci, II Prihodi političkog subjekta, III Rashodi političkog subjekta i IV Imovina, ulozi (sopstveni izvori), obaveze političkog subjekta i IV-1 Krediti i zajmovi političkog subjekta za redovan rad i/ili izbornu kampanju.

U delu I Opšti podaci Obrasca I-1 automatski su popunjeni naziv i vrsta političkog subjekta (podaci su upisani prilikom otvaranja korisničkog naloga), a unose se podaci o:

1) političkom subjektu - navodeći skraćeni naziv političkog subjekta; sedište i adresu; broj telefona; novoosnovani politički subjekt stavlja naznaku "novoosnovani" sa datumom upisa u Registar političkih stranaka koje vodi nadležno ministarstvo, odnosno datumom osnivanja političkog subjekta; politička stranka koja je u toku izveštajne godine brisana iz Registra političkih stranaka koji vodi nadležno ministarstvo, odnosno politički subjekt koji je prestao da postoji, upisuje datum brisanja iz Registra političkih stranaka, odnosno datum kada je prestao da postoji; politički subjekt koji je tokom izveštajne godine promenio naziv, upisuje datum promene; adresu internet prezentacije; elektronsku adresu; poreski identifikacioni broj; matični broj; šifru delatnosti; datum, broj i mesto overe koalicionog sporazuma ili sporazuma o obrazovanju grupe građana; brojeve tekućeg računa, nazive poslovnih banaka u kojima su računi otvoreni, vrste računa i namene računa;

2) zadužbinama i fondacijama čiji je osnivač politički subjekt - navodeći naziv; ciljeve osnivanja; matični broj; datum osnivanja/preregistracije;

3) ovlašćenom licu iz člana 31. Zakona - navodeći ime i prezime; datum imenovanja; funkciju u političkom subjektu; JMBG, adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu;

4) članstvu u međunarodnim političkim udruženjima - navodeći naziv međunarodnog političkog udruženja čiji je politički subjekt član; vrstu članstva i datum stupanja u članstvo.

Podaci iz stava 12. tačka 3) ovog člana koji se odnose na jedinstveni matični broj, adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu ovlašćenog lica iz člana 31. Zakona, koriste se isključivo za potrebe kontrole godišnjeg finansijskog izveštaja i ne objavljuju se na internet prezentaciji političkog subjekta niti na internet prezentaciji Agencije.

U delu II Prihodi političkog subjekta Obrasca I-1 unose se podaci o:

1) novčanim sredstvima iz javnih izvora - navodeći naziv za svaki izvor novčanih sredstava (republički budžet, pokrajinski budžet i budžet svake jedinice lokalne samouprave); godišnji iznos prenetih sredstava; broj računa na koji su sredstva preneta; osnov prenosa sredstava (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i broj i naziv dokumenta na osnovu kojeg se unose podaci;

2) uslugama i dobrima - navodeći naziv organa ili organizacije koja je uslugu pružila ili dobro dala; vrednost dobra ili usluge; mesto pružanja usluge ili davanja dobra; osnov pružanja usluge ili davanja dobra; opis usluge ili dobra; datum prijema i broj i naziv dokumenta na osnovu kojeg se unose podaci;

3) prilozima fizičkih lica - navodeći ime i prezime davaoca priloga; mesto prebivališta davaoca priloga; adresu davaoca priloga; JMBG davaoca priloga; ukupan iznos novčanih davanja u okviru kojeg se unosi ukupan iznos članarine i novčanog priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost davanja; namenu davanja (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

4) prilozima pravnih lica i međunarodnih političkih udruženja - navodeći naziv davaoca priloga; sedište davaoca priloga, adresu davaoca priloga, matični broj davaoca priloga; ukupan iznos novčanih priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost priloga; namenu priloga (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

5) prihodima od članarina - navodeći iznos ukupno naplaćene članarine; namenu prihoda od članarina (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

6) prihodima od imovine političkog subjekta - navodeći vrstu imovine na osnovu koje se ostvaruju prihodi (pokretna imovina, nepokretna imovina ili kamata na uloge); opis imovine (građevinski objekti, poslovni prostor, zemljišna parcela i dr.) i mesto i adresu gde se imovina nalazi; iznos naplaćenog prihoda; ime i prezime/naziv korisnika imovine; datum zaključenja ugovora; pravni osnov za sticanje prihoda (kupoprodaja, zakup ili ugovor o štednji) i napomene;

7) drugim prihodima koji se kao takvi evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu, a nisu obuhvaćeni u tač. 1) do 6), pri čemu je potrebno navesti pojedinačno svaki drugi prihod koji nije obuhvaćen u tačkama od 1) do 6); njegov iznos i namenu svih tih drugih prihoda (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje).

Podaci iz stava 13. tačka 3) ovog člana koji se odnose na adresu fizičkog lica davaoca priloga, JMBG davaoca priloga, i podaci iz stava 13. tačka 6) ovog člana koji se odnose na ime i prezime/naziv korisnika imovine političkog subjekta koriste se isključivo za potrebe kontrole godišnjeg finansijskog izveštaja i ne objavljuju se na internet prezentaciji političkog subjekta niti na internet prezentaciji Agencije.

Podaci iz stava 14. ovog člana se automatski sabiraju prema nameni (redovan rad ili izborna kampanja).

U delu III Rashodi političkog subjekta Obrasca I-1 unose se podaci o:

1) režijskim i tekućim troškovima - navodeći prema mestu nastanka trošak zakupa prostora, komunalne troškove (električna struja, grejanje, voda i sl.), troškove komunikacije (fiksna i mobilna telefonija, internet, direktna pošta i sl.), ostale troškove, ukupan iznos svih troškova prema mestu nastanka, namenu troška (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

2) troškovima reklamnog materijala i publikacija - navodeći prema vrsti reklamnog materijala (plakati, brošure, publikacije, bilbordi, leci i dr.), trošak dizajna i izrade, štampe i distribucije reklamnog materijala, ukupan iznos troška za svaku vrstu reklamnog materijala, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj, namenu troška (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

3) troškovima javnih događaja - navodeći prema vrsti javnog događaja (stranačka konvencija, izborna konvencija, miting, tribina, konferencija za štampu i drugi tipovi javnih događaja), trošak zakupa prostora, organizacije, tehničke pripreme, putne i ostale troškove, ukupan iznos troška za svaku vrstu javnog događaja, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj, namenu troška (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

4) troškovima oglašavanja - navodeći prema vrsti troška (televizija, radio, štampa, internet i ostali troškovi oglašavanja), ukupan iznos troška, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj, namenu troška (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

5) zaradama - navodeći ukupne iznose troškova za bruto zarade i doprinose na teret poslodavaca po osnovu zarada, autorskih honorara i ugovora o delu, namenu troška (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje) i napomene;

6) troškovima stručnog usavršavanja i osposobljavanja, međunarodne saradnje i rada sa članstvom - navodeći vrste aktivnosti, iznos troška za svaku vrstu aktivnosti i napomene;

7) drugim troškovima koji se kao takvi evidentiraju u skladu sa propisima o računovodstvu, a nisu obuhvaćeni u tač. 1) do 6), pri čemu je potrebno navesti pojedinačno svaki drugi trošak koji nije obuhvaćen u tačkama od 1) do 6), njegov iznos i namenu svih drugih troškova (finansiranje redovnog rada ili izborne kampanje).

Podaci iz stava 16. ovog člana se automatski sabiraju prema nameni (redovan rad ili izborna kampanja).

Svi troškovi iskazuju se sa uračunatim porezima.

U delu IV Imovina, ulozi (sopstveni izvori) i obaveze političkog subjekta Obrasca I-1 unose se podaci o vrsti imovine (pozicija) koji su iskazani na odgovarajućim računima označenim u koloni 2, tako što se u kolonu 3 unose podaci sa računa na kraju perioda za koji se izveštaj sastavlja, dok se u kolonu 4 unose podaci obračuna odgovarajućeg perioda prethodne godine i u kolonu 5 napomene;

1) stalna imovina - nematerijalna ulaganja, nekretnine, postrojenja i oprema (zemljište, građevinski objekti, avansi za nekretnine, postrojenja i opremu, opreme, investicione nekretnine), dugoročni finansijski plasmani (udeli u kapitalu ostalih nepovezanih pravnih lica - zadužbine i/ili fondacije), ostala stalna imovina nepomenuta od 1 do 3;

2) obrtna imovina - zalihe (plaćeni avansi za robu u zemlji i inostranstvu, plaćeni avansi za usluge u zemlji i inostranstvu i plaćeni avansi za ostalo u zemlji i inostranstvu), kratkoročna potraživanja i kratkoročni finansijski plasmani, gotovinski ekvivalenti i gotovina (hartije od vrednosti; tekući - poslovni računi, blagajna, devizni računi) i ostala obrtna imovina nepomenuta od 1 do 3;

3) ukupna poslovna imovina - stalna imovina i obrtna imovina;

4) vanbilansna aktiva - potraživanja po osnovu položenog izbornog jemstva i ostalo; ukupna vanbilansna aktiva;

5) ulozi (sopstveni izvori) - ulozi (sopstveni izvori) osnivača i drugih lica, neraspoređeni višak prihoda nad rashodima i višak rashoda nad prihodima;

6) dugoročna rezervisanja i obaveze (dugoročni krediti i ostale dugoročne obaveze), kratkoročne finansijske obaveze (kratkoročni krediti i zajmovi u zemlji i inostranstvu, obaveze iz poslovanja, primljeni avansi, depoziti i kaucije, dobavljači u zemlji, dobavljači u inostranstvu i ostale nepomenute kratkoročne obaveze), obaveze po osnovu zarada, autorskih honorara i ugovora o delu (ukupno bruto zarada i doprinosi na teret poslodavca) i obaveze koje su nepomenute (druge obaveze, obaveze za porez na dodatu vrednost, obaveze za poreze, doprinose i druge dažbine i pasivna vremenska razgraničenja);

7) višak rashoda nad prihodima iznad visine uloga (sopstveni izvori);

8) ukupna pasiva - ulozi, dugoročna rezervisanja i obaveze i višak rashoda nad prihodima iznad visine uloga;

9) vanbilansna pasiva - obaveza po osnovu položenog izbornog jemstva i ostalo.

U delu IV-1 Krediti i zajmovi političkog subjekta za redovan rad i/ili izbornu kampanju Obrasca I-1 unose se podaci o kreditima i zajmovima - navodeći naziv poslovne banke ili druge finansijske organizacije koja je odobrila kredit/zajam; iznos odobrenih sredstava; iznos utrošenih sredstava; iznos prenetih sredstava na račun za finansiranje redovnog rada/izborne kampanje; vrstu i vrednost obezbeđenja kredita/zajma; period otplate kredita/zajma i napomene posebno za kredite i zajmove odobrene pod uslovima koji odstupaju od tržišnih, a posebno za kredite i zajmove koji su odobreni pod tržišnim uslovima.

Novčana sredstva koja jedan organizacioni deo prenese drugom organizacionom delu unutar političke stranke ne smatra se rashodom/prihodom.

Novčana sredstva koja unutar koalicije kao političkog subjekta jedan koalicioni partner prenese ostalim koalicionim partnerima u skladu sa odredbama koalicionog sporazuma o raspodeli sredstava za finansiranje redovnog rada smatra se rashodom za onog ko sredstva prenosi, a prihodom za onog ko sredstva prima.

Ako su podaci koji se odnose na prethodnu godinu korigovani u skladu sa propisima o računovodstvu, u kolonu 4 u delu Imovina, ulozi (sopstveni izvori) i obaveze političkog subjekta unose se tako korigovani podaci.

IV IZVEŠTAJ O TROŠKOVIMA IZBORNE KAMPANJE

Sadržina izveštaja o troškovima izborne kampanje

Član 7

Izveštaj o troškovima izborne kampanje podnosi se na Obrascu I-2.

Izveštaj o troškovima izborne kampanje sačinjava se na osnovu knjigovodstvene dokumentacije, evidencija propisanih ovim pravilnikom i prateće verodostojne dokumentacije (izveštaji o promenama i stanju sredstava na računu, blagajnički nalozi i dnevnici, popisne liste, ugovori, računi, zapisnici o primopredaji, potvrde o prijemu, obračuni, pismene izjave davaoca priloga, pružaoca usluge i dr.)

Iznosi i vrednosti u izveštaju prikazuju se u dinarima.

Obrazac I-2 na prvoj strani u gornjem levom uglu sadrži datum podnošenja elektronske forme izveštaja, u donjem levom uglu nalazi se verzija izveštaja, datum i vreme bar-koda i broj bar-koda, u gornjem desnom uglu nalazi se jedinstveni bar-kod koji se automatski dodeljuje podnošenjem izveštaja i u donjem desnom uglu sadrži redni broj strane i ukupan broj strana izveštaja.

Obrazac I-2 sastoji se iz pet delova: I Opšti podaci, II Prihodi političkog subjekta u izbornoj kampanji, III Sredstva preneta sa računa za finansiranje redovnog rada, IV Krediti i zajmovi, V Troškovi izborne kampanje i VI Izborno jemstvo.

U delu I Opšti podaci Obrasca I-2 naziv i vrsta političkog subjekta (podaci koji su upisani prilikom otvaranja korisničkog naloga) automatski su popunjeni, a unose se podaci o:

1) političkom subjektu - navodeći skraćeni naziv; sedište i adresu; broj telefona; adresu internet prezentacije; elektronsku adresu; poreski identifikacioni broj; matični broj; šifru delatnosti; datum, broj i mesto overe koalicionog sporazuma ili sporazuma o obrazovanju grupe građana; nazive koalicionih partnera u slučaju koalicije; brojeve posebnih računa za finansiranje izborne kampanje, nazive poslovnih banaka u kojima su računi otvoreni, vrste računa;

2) ovlašćenom licu iz člana 31. Zakona - navodeći ime i prezime; datum imenovanja; funkciju u političkom subjektu; JMBG, adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu.

Podaci iz stava 6. tačka 2) ovog člana koji se odnose na jedinstveni matični broj, adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu ovlašćenog lica iz člana 31. Zakona koriste se isključivo za potrebe kontrole izveštaja o troškovima izborne kampanje i ne objavljuju se na internet prezentaciji Agencije za sprečavanje korupcije.

U delu II Prihodi političkog subjekta u izbornoj kampanji Obrasca I-2 unose se podaci o:

1) novčanim sredstvima iz javnih izvora - navodeći naziv za svaki izvor novčanih sredstava (republički budžet, pokrajinski budžet i budžet svake jedinice lokalne samouprave), iznos prvog i drugog primljenog dela i datum prijema, kao i ukupan iznos primljenih sredstava; iznos utrošenih i vraćenih sredstava u budžet, kao i datum vraćanja u budžet;

2) uslugama i dobrima iz javnih izvora - navodeći naziv organa ili organizacije koja je uslugu pružila ili dobro dala; vrednost dobra ili usluge; opis usluge ili dobra, datum prijema, aktivnost za koju je primljena usluga ili dobro dato i naziv i broj dokumenta na osnovu kojeg se unose podaci;

3) prilozima fizičkih lica - navodeći ime i prezime davaoca priloga; mesto prebivališta davaoca priloga; adresu davaoca priloga; JMBG davaoca priloga; ukupan iznos novčanih priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost priloga i napomene;

4) prilozima pravnih lica i međunarodnih političkih udruženja - navodeći naziv davaoca priloga; sedište davaoca priloga, adresu davaoca priloga, matični broj davaoca priloga; ukupan iznos novčanih priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost priloga i napomene;

5) napomenama o ukupnim prihodima izborne kampanje ukoliko ih ima.

Podaci o ukupnim prihodima iz stava 8. ovog člana se automatski sabiraju.

Podaci iz stava 8. tačka 3) ovog člana koji se odnose na adresu fizičkog lica davaoca priloga i JMBG davaoca priloga koriste se isključivo za potrebe kontrole izveštaja o troškovima izborne kampanje i ne objavljuju se na internet prezentaciji Agencije.

U delu III Sredstva preneta sa računa za finansiranje redovnog rada Obrasca I-2 unose se podaci o:

1) broju računa za finansiranje redovnog rada sa koga su sredstva preneta; iznos prenetih sredstava; iznos utrošenih sredstava i iznos vraćenih sredstava na račun za finansiranje redovnog rada.

U delu IV Krediti i zajmovi političkog subjekta u izbornoj kampanji Obrasca I-2 unose se podaci o kreditima i zajmovima - navodeći naziv poslovne banke ili druge finansijske organizacije koja je odobrila kredit/zajam; iznos odobrenih sredstava; iznos prenetih sredstava na račun za finansiranje redovnog rada/na račun za finansiranje izborne kampanje; iznos utrošenih sredstava; vrstu i vrednost obezbeđenja kredita/zajma; period otplate kredita/zajma i napomene posebno za kredite i zajmove odobrene pod uslovima koji odstupaju od tržišnih, a posebno za kredite i zajmove koji su odobreni pod tržišnim uslovima.

U delu 8. Ukupno svi izvori finansiranja izborne kampanje automatski su iskazani ukupno svi izvori finansiranja izborne kampanje političkog subjekta - ukupan zbir svih prihoda izborne kampanje, ukupan iznos utrošenih sredstava prenetih sa računa za finansiranje redovnog rada i iznos utrošenih sredstava po osnovu podignutog kredita/zajma.

U delu V Troškovi izborne kampanje Obrasca I-2 unose se podaci o:

1) troškovima izbornog materijala - navodeći ukupnu cenu, cenu po komadu, broj izrađenih komada, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj i napomene za svaku vrstu promotivnog materijala (letak, brošura, novine, plakat, bilbord i drugi promotivni materijal) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste promotivnog materijala (letak 1, letak 2..., brošura 1, brošura 2...), kao i druge troškove distribucije;

2) troškovima javnih događaja - navodeći cenu, mesto održavanja javnog događaja, datum održavanja javnog događaja, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj i napomene za svaku vrstu javnog događaja (miting, konvencija, drugi tipovi javnih manifestacija i konferencije za štampu) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste javnog događaja (miting 1, miting 2... konvencija 1, konvencija 2...);

3) troškovima oglašavanja - navodeći cenu, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj i napomene za svaku vrstu oglašavanja na televiziji, radiju, internetu i u štampi (spot, oglas, zakupljeni termin, baner, poseban sajt izborne kampanje) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste oglašavanja (spot 1, spot 2... oglas 1, oglas 2...), kao i ostale troškove oglašavanja;

4) ostalim troškovima izborne kampanje - navodeći cenu, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, matični broj i napomene za troškove overe potpisa podrške birača, ostale putne troškove, komunalne i režijske troškove, troškove zakupa posebnog prostora u izbornoj kampanji, komunikacije, dodatnog angažovanja ljudstva, angažovanja marketinške agencije, opreme, javnomnjenjskih istraživanja (posebno za svako javnomnjenjsko istraživanje) i ostale nepomenute troškove;

5) napomenama o ukupnim rashodima izborne kampanje ukoliko ih ima.

Podaci o ukupnim rashodima iz stava 13. ovog člana se automatski sabiraju.

Svi troškovi iskazuju se sa uračunatim porezima.

U slučaju kada su troškovi povezani, tako da se više vrsta troškova ne može razdvojiti, tako povezani troškovi prikazuju se u okviru stavke koja čini pretežni deo troškova, uz obaveznu napomenu koji su troškovi obuhvaćeni tom stavkom.

Neće se smatrati troškom izborne kampanje trošak koji nastane za vreme izborne kampanje, a inače nastaje u vezi sa redovnim radom političkog subjekta i izmiren je sa računa za finansiranje redovnog rada.

U delu VI Izborno jemstvo Obrasca I-2 unose se podaci o iznosu i davaocu izbornog jemstva, kao i posebni podaci za svaku vrstu izbornog jemstva, i to:

1) za novac - broj računa sa kojeg i na koji je izborno jemstvo uplaćeno;

2) za bankarsku garanciju - naziv banke koja je garanciju dala, vrsta obezbeđenja bankarske garancije i njen detaljan opis i ime i prezime/naziv jemca za bankarsku garanciju;

3) za državne hartije od vrednosti - datum dospevanja i ime i prezime/naziv lica koje drži hartije od vrednosti u portfelju;

4) za hipoteku na nepokretnosti - opis i adresu nepokretnosti; procenjenu vrednost nepokretnosti i ime i prezime/naziv vlasnika nepokretnosti.

Podaci u delu VI Izborno jemstvo Obrasca I-2 koji se odnose na adresu davaoca izbornog jemstva koriste se isključivo za potrebe kontrole izveštaja o troškovima izborne kampanje i ne objavljuju se na internet prezentaciji Agencije.

V NAČIN PODNOŠENJA IZVEŠTAJA I OBRAZACA

Član 8

Politički subjekt koji ima predstavnike u predstavničkim telima i svaka registrovana politička stranka podnosi Agenciji do 15. aprila tekuće godine za prethodnu godinu godišnji finansijski izveštaj propisan ovim pravilnikom zajedno sa mišljenjem ovlašćenog revizora licenciranog u skladu sa propisima o reviziji, evidencijama priloga (obrazac E-1), evidencijama o imovini (obrazac E-2) i fotokopijom registrovanog redovnog godišnjeg izveštaja.

Politički subjekt koji učestvuje u izbornoj kampanji dužan je da u roku od 30 dana od dana objavljivanja konačnih rezultata izbora Agenciji podnese izveštaj o troškovima izborne kampanje koji sadrži podatke o poreklu, visini i strukturi prikupljenih i utrošenih sredstava iz javnih i privatnih izvora.

Izveštaji iz st. 1. i 2. ovog člana podnose se preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) i u pisanoj formi (štampanjem elektronskog obrasca).

Uz pisanu formu godišnjeg finansijskog izveštaja propisanog ovim pravilnikom podnosi se i mišljenje ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj (obrazac I-1), fotokopija registrovanog redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja (bilans stanja, bilans uspeha, napomene uz finansijski izveštaj), odnosno izjava o neaktivnosti u slučaju kada politički subjekt nije imao poslovnih događaja niti podatke o imovini i obavezama u izveštajnoj godini, koju politički subjekt podnosi nadležnom organu u skladu sa Zakonom o računovodstvu i pisana forma elektronski podnetih obrazaca, sa jedinstvenim bar-kodom, evidencije priloga na obrascu E-1 i evidencije o imovini na obrascu E-2, overen pečatom političkog subjekta i potpisom ovlašćenog lica.

Smatra se da je izveštaj iz st. 1. i 2. ovog člana potpun samo ako je podnet i preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) i u pisanoj formi.

Pisana forma izveštaja sadrži jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje registracija izveštaja, datum podnošenja izveštaja preko elektronske forme, datum i mesto sačinjavanja pisane forme izveštaja, potpis ovlašćenog lica iz člana 31. Zakona, pečat političke stranke, odnosno u slučaju koalicije, pečate političkih stranaka, članova koalicije.

Danom prijema pisane forme izveštaja iz st. 1. i 2. ovog člana smatra se dan naveden na zavodnom štambilju Agencije, a ako su izveštaji predati preporučenom poštom, kao dan prijema smatra se dan kada je predat poštanskom operatoru.

Izveštaj podnet preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) i u pisanoj formi mora da sadrži istovetne podatke.

U slučaju kada je izveštaj iz st. 1. i 2. ovog člana podnet preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) i sadrži elektronski potpis u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, politički subjekat nije dužan da dostavi izveštaj u pisanoj formi.

Danom prijema, izveštaja preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) iz st. 1. i 2. ovog člana koji je potpisan elektronskim potpisom u smislu stava 9. ovog člana, smatra se dan kada politički subjekat dobije jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje registracija izveštaja.

Ukoliko godišnji finansijski izveštaj sadrži elektronski potpis, politički subjekat je dužan da posebno dostavi mišljenje ovlašćenog revizora na godišnji finansijski izveštaj (obrazac I-1), fotokopiju registrovanog redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja (bilans stanja, bilans uspeha, napomene uz finansijski izveštaj), odnosno izjavu o neaktivnosti u slučaju kada politički subjekt nije imao poslovnih događaja, niti podatke o imovini i obavezama u izveštajnoj godini, koju politički subjekt podnosi nadležnom organu u skladu sa Zakonom o računovodstvu.

Izveštaj koji je podnet preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) u smislu stava 9. ovog člana smatra se potpunim samo kada su Agenciji dostavljena dokumenta iz stava 11. ovog člana.

Dostavljanje izveštaja preko sistema za elektronsko podnošenje (veb forma obrazaca).

Član 9

Političkom subjektu se dodeljuje jedinstveni korisnički nalog i šifra, za pristup i unos podataka u obrasce i izveštaje iz člana 8. st. 1. i 2. ovog pravilnika, a koji se elektronski podnose putem veb forme obrasca I-1, obrasca I-2, obrasca E-1 i obrasca E-2.

Prilikom svakog pojedinačnog unosa podatka na veb formi obrasca, programski se sprovodi logičko-računska kontrola izveštaja.

Nakon podnošenja obrasca, politički subjekt dobija jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje registracija izveštaja.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 10

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o evidencijama i izveštajima političkog subjekta ("Službeni glasnik RS", broj 7/16).

Član 11

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Obrasce, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 148/2020, možete pogledati OVDE