PRAVILNIKO VOĐENJU EVIDENCIJE ČLANOVA PRIVREDNE KOMORE SRBIJE I PRIVREDNIH KOMORA AUTONOMNIH POKRAJINA("Sl. glasnik RS", br. 150/2020) |
Pravilnikom o vođenju evidencije članova Privredne komore Srbije i privrednih komora autonomnih pokrajina (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuje se upis članova Privredne komore Srbije i privrednih komora autonomnih pokrajina (u daljem tekstu: Komora) u evidenciju članova komore (u daljem tekstu: evidencija), jedinstveni sadržaj i način vođenja evidencije.
Komora vodi evidenciju, na osnovu čega se izdaju odgovarajuća uverenja i potvrde o članstvu, kao i informacije o članovima Komore.
U evidenciji se o svakom članu Komore vode sledeći podaci:
- matični broj
- pib
- poslovno ime
- skraćeni naziv
- pravna forma
- adresa sedišta (matični broj naselja + adresa + poštanski broj)
- šifra pretežne delatnosti.
Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u evidenciji se posebno vodi podatak o datumu pristupanja u članstvo Komore dobrovoljnih članova (udruženja, organizacije i drugi subjekti koji nisu obavezni članovi Komore prema samom Zakonu o privrednim komorama).
Dobrovoljni član pristupa u članstvo Komore potpisivanjem pristupnice, odnosno uplatom jedinstvene članarine, u skladu sa aktom Komore kojim se utvrđuje visina, osnovica, stopa za obračun, način i rokovi plaćanja jedinstvene članarine.
Pri evidenciji iz člana 3. ovog pravilnika, mogu se voditi posebni podaci, kao što su proizvodni kapaciteti i mogućnosti, reference, sertifikati, nagrade, usluge i investicije.
Član Komore može da dostavi posebne podatke za evidenciju, u cilju efikasnijeg poslovnog povezivanja sa partnerima u zemlji i inostranstvu.
Izvori podataka za evidenciju su: registri Agencije za privredne registre, podaci iz službenih evidencija državnih organa, organizacija i agencija, kao i podaci kojima raspolažu stručne službe Komore.
Evidencija se vodi u elektronskom obliku, u organizacionoj jedinici Komore nadležnoj za poslove informacionog sistema i elektronsko poslovanje.
Za vođenje registra odgovoran je rukovodilac organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana.
Granska udruženja (u daljem tekstu: udruženja) Komore imaju pristup evidenciji članova udruženja.
U cilju ažuriranja posebnih podataka koji se vode o članovima Komore, svaku promenu podataka koju član Komore dostavi Komori, udruženja su dužna da ažuriraju u roku tri dana od dana prijema zvaničnog obaveštenja člana.
Zaposleni u Komori kojima je odobren pristup evidenciji, podatke mogu koristiti isključivo za obavljanje poslova interne analize i radi realizacije poslova Komore, u skladu sa zakonom.
Lica iz stava 1. ovog člana, podatke iz evidencije ne smeju umnožavati i distribuirati, niti ustupati trećim licima, osim licima posebno ovlašćenim za izdavanje uverenja i potvrda.
Brisanje iz evidencije članova Komore vrši se u slučaju prestanka rada člana Komore.
V IZDAVANJE POTVRDA I UVERENJA
Potvrde i uverenja sadrže podatke iz člana 3. ovog pravilnika.
Potvrde i uverenja o članstvu izdaju se na pisani zahtev korisnika, i to:
- u papirnom obliku, svojeručno potpisan od strane ovlašćenog lica podnosioca zahteva, ili
- elektronskim putem u obliku elektronskog dokumenta, u skladu sa zakonom kojim se uređuju elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Potvrde i uverenja obavezno sadrže podatke o datumu izdavanja i datumu ažuriranja evidencije.
Potvrde i uverenja se izdaju u pisanom obliku, i to:
- papirnom obliku, na memorandumu Komore, na srpskom ili engleskom jeziku, a mogu se izdavati i na drugim svetskim jezicima, po posebnom zahtevu,
- u obliku elektronskog dokumenta,
- uverenja i potvrde izdate na osnovu evidencije imaju svojstvo javnih isprava.
Komora je odgovorna za istovetnost podataka koje daje u potvrdi i uverenju, sa podacima dobijenim iz izvora podataka.
Komora ne odgovara za štetu koja eventualno može da nastane za korisnika, zbog aktivnosti koje je preduzeo na osnovu dobijenih podataka.
Izdavanje potvrda i uverenja naplaćuje se prema Odluci o utvrđivanju naknada za usluge koje pruža Komora.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi nadležni organ Komore.
Komora vodi evidenciju o izdatim potvrdama i uverenjima.
Evidencija o izdatim potvrdama i uverenjima čuva se pet godina.
Informacije sadrže posebne podatke iz člana 4. ovog pravilnika.
Informacija se daju na pisani zahtev korisnika, i to:
- u papirnom obliku, svojeručno potpisan od strane ovlašćenog lica podnosioca zahteva, ili
- elektronskim putem u obliku elektronskog dokumenta, u skladu sa zakonom kojim se uređuju elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Informacije se daju u:
- papirnom obliku, na memorandumu Komore, na srpskom ili engleskom jeziku, a mogu se izdavati i na drugim svetskim jezicima, po posebnom zahtevu,
- u obliku elektronskog dokumenta,
- akti u kojima su sadržane informacije nemaju svojstvo javnih isprava.
Komora vodi posebnu evidenciju o izdatim informacijama.
Evidencija iz stava 1. ovog člana čuva se tri godine.
Komora ne odgovara za štetu koja eventualno može da nastane za korisnika, zbog aktivnosti koje je preduzeo na osnovu dobijenih informacija.
Davanje informacija naplaćuje se prema Odluci o utvrđivanju naknada za usluge koje pruža Komora.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi nadležni organ Komore.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o vođenju evidencije članova Privredne komore Srbije i privrednih komora autonomnih pokrajina ("Službeni glasnik RS", broj 101/16).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".