PRAVILNIKO EVIDENCIJAMA KOJE VODE ŽELEZNIČKI PREVOZNIK I UPRAVLJAČ ŽELEZNIČKE INFRASTRUKTURE("Sl. glasnik RS", br. 56/2019, 154/2020 i 159/2020 - ispr.) |
Ovim pravilnikom propisuje se vrsta i sadržina evidencija koje železnički prevoznik (u daljem tekstu: prevoznik) za svaki voz vodi o voznom osoblju, sastavu, kočenju i kretanju voza, kao i o događajima koji utiču ili bi mogli uticati na red vožnje voza ili bezbednost železničkog saobraćaja, vrsta i sadržina evidencija koje vodi upravljač železničke infrastrukture (u daljem tekstu: upravljač) o kretanju vozova na železničkoj infrastrukturi kojom upravlja, kao i način vođenja, obrasci i rokovi čuvanja tih evidencija.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1) APB pruga je pruga sa automatskim pružnim blokom;
2) MZ pruga je pruga opremljena uređajem međustanične zavisnosti;
3) RDV je radio-dispečerska veza;
4) TK pruga je pruga opremljena uređajima za daljinsko upravljanje saobraćajem - telekomanda saobraćaja;
5) UIC objava je standard Međunarodne železničke unije.
2. Opšte odredbe o evidencijama
Evidencije koje vode prevoznik i upravljač popunjavaju se ručno (mastilom, hemijskom olovkom) ili se štampaju sa odgovarajućim sadržajem.
Evidencije za ručno vođenje su pojedinačni listovi ili listovi uvezani u knjigu ili u blok, sa numerisanim stranicama.
Evidencije za ručno vođenje koje se popunjavaju u više primeraka, kopiraju se pomoću indiga ukoliko poleđina obrazaca nije karbonizovana. Kopije koje su namenjene za uručenje, treba da budu perforirane na mestu gde se iscepljuju.
Kada postoji veliki broj tekstova koje treba upisati u neku evidenciju (npr. u Opšti nalog), tekstovi se mogu unapred otkucati, umnožiti i takvi biti pričvršćeni na odgovarajuće mesto u evidenciji.
Ukoliko na nekoj evidenciji postoji više ispisanih naređenja, a za voz važe samo određena, tada se zaokruživanjem rednog broja naglašavaju ona koja se moraju izvršiti. Po izvršenju pojedinih naređenja zaokruženi broj se precrtava kosom crtom kao znak da je naređenje izvršeno.
Pri upisivanju brojeva fonograma u evidencije važi sledeće:
1) da su brojevi proizvoljni i da nisu uzastopni;
2) da broj nije veći od dvocifrenog;
3) da se ne koristi često isti broj.
Kada je potrebno u jednu rubriku upisati dva broja fonograma, oni se unose kao razlomak. U brojiocu se upisuje broj primljenog ili predatog fonograma, a u imeniocu broj potvrde prijema fonograma.
Datumi se u ručno vođenim evidencijama upisuju u formatu dan/mesec/godina. Dan i mesec pišu se sa dve cifre, a godina sa četiri cifre (npr.: 01.01.2016.).
Vreme se prikazuje u satima i minutima sa po dve cifre, tako da se minuti odvajaju od sata zapetom (npr.: 01,01; 07,03; 11,23).
U ručno popunjenim evidencijama već uneti podaci mogu se ispraviti na način da se upisani podatak koji treba ispraviti precrta tankom talasastom linijom tako da je prvobitno upisani podatak vidljiv, a pravilni podatak se upisuje iznad ili ispod precrtanog podatka. Ispravka podataka se overava potpisom. Ako je evidencija popunjena u nekoliko primeraka, podaci se ispravljaju na isti način u svim primercima.
Evidencije, pored svog naziva, nose slovnu oznaku "S" (saobraćaj) i broj.
Svaka organizaciona jedinica i radna mesta moraju da imaju zalihu potrebnih evidencija.
Rok čuvanja popunjenih evidencija je godina dana, ne računajući godinu u kojoj su upotrebljene.
3. Evidencije koje vodi prevoznik
Evidencije koje prevoznik vodi za svaki voz o voznom osoblju, sastavu, kočenju i kretanju voza, kao i o događajima koji utiču ili bi mogli uticati na red vožnje voza ili bezbednost železničkog saobraćaja su:
1) Putni list voza (S-1);
2) Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2);
3) Teretnica (S-3);
4) Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4);
5) Izveštaj voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5);
6) Ručni beležnik vozovođe - mašinovođe na TK-APB-MZ pruzi (S-6);
7) Raspored manevre (S-7);
8) Evidencija spremnosti voza za otpremu (S-7a).
2) Sadržina i način vođenja evidencija
Putni list voza (S-1)
Putni list voza (S-1) ispostavlja se u polaznoj stanici voza.
Putni list voza (S-1) ispostavlja vozovođa i predaje ga mašinovođi. U stanicama gde nema vozovođe putni list voza (S-1) mašinovođi ispostavlja i predaje pregledač kola ili drugo stručno osposobljeno lice koje odredi železnički prevoznik, ukoliko u stanicama nema ni pregledača kola.
Putni list voza (S-1), posle zaglavlja, sadrži šest odeljaka:
1) odeljak I - Pripreme u polaznoj stanici;
2) odeljak II - Izvršenje putovanja;
3) odeljak III - Vozno osoblje;
4) odeljak IV - Primedbe;
5) odeljak V - Sastav motorne garniture;
6) odeljak VI - Predaja propratnih isprava.
Zaglavlje sadrži:
1) naziv železničkog prevoznika koji pokreće voz;
2) polaznu i krajnju stanicu voza, a polazna stanica stavlja svoj žig;
3) dan polaska koji odgovara stvarnom vremenu polaska iz polazne stanice.
Odeljak I se popunjava kada je voz propisno sastavljen, u tehničkom pogledu ispravan, garnitura čista i osvetljena, kola zagrejana i snabdevena vodom i rezultat potpune probe kočnica pozitivan, tako što pregledni radnik potpisuje već odštampani tekst o izvršenoj probi kočnica i ispravnoj pripremi voza i upisuje datum i vreme izvršenog pregleda, odnosno probe kočnica.
Ukoliko neki od uslova navedenih u stavu 4. ovog člana nije ispunjen, o tome se sastavlja primedba: kola ____ nisu snabdevena vodom, kočnica kola ____ isključena, i sl.
Vozovođa odnosno popisni vozovođa takođe svojim potpisom potvrđuje da je voz propisno sastavljen i opremljen signalima, uredno pripremljen i da je izvršena potpuna proba kočnica.
Ukoliko kod voza odnosno u stanici nema vozovođe odnosno popisnog vozovođe, putni list voza (S-1) u odeljku I umesto vozovođe, odnosno popisnog vozovođe, potpisuje mašinovođa.
Odeljak II između ostalog sadrži sve uvedene vanredne vozove sa kojima će se dotični voz ukrstiti i to samo na onim prugama gde se vozno osoblje obaveštava o promenama u saobraćaju i o promenama ukrštavanja.
Podaci o izvršenom putovanju unose se hronološkim redom kako se ostvaruju u pogledu mesta zaustavljanja voza, vremena dolaska, bavljenja, polaska, kočene mase, obaveštenja, zakašnjenja, sastajanja i dr.
U odeljku II kolona 1 sadrži naziv polazne stanice odnosno kilometarski položaj na otvorenoj pruzi, bez obzira da li voz saobraća na vreme ili ne. Ostale stanice unose se samo ako voz skrati ili produži vreme vožnje, ako se nepredviđeno zadrži u stanici ili na otvorenoj pruzi ili ako se zadržava duže ili kraće od vremena predviđenog redom vožnje, kao i kada u putni list treba da se unesu podaci o primljenim nalozima, sastajanju i drugim elementima koji su od uticaja na kretanje voza.
Kolona 1 sadrži i podatke o izuzetnom zaustavljanju na otvorenoj pruzi ili zadržavanju pred nekim od glavnih signala (ulazni, zaštitni, prostorni). Kod zaustavljanja na otvorenoj pruzi unosi se kilometarski položaj, pred prostornim signalom broj signala, a pred ulaznim ili zaštitnim signalom naziv signala i službenog mesta kome signal pripada.
U odeljku II kolone 2-4 sadrže stvarno vreme dolaska, bavljenja i polaska odnosno prolaska voza u službenim mestima. Upisivanje ovih podataka je obavezno u spojnim stanicama i drugim službenim mestima koje odredi železnički prevoznik. Vreme polaska i bavljenja (kolone 2 i 3) ne unosi se kod polazne stanice i kod službenih mesta koja voz prolazi bez zadržavanja.
U odeljku II kolone 5 i 6 sadrže podatke o potrebnoj i stvarnoj kočnoj masi (u daljem tekstu: PKM i SKM) u polaznoj stanici i u stanicama gde se sastav odnosno masa voza menja.
U odeljku II kolona 7 sadrži podatke o temperaturi, kao i podatke o vremenskim prilikama koje su nepovoljne za saobraćaj (kiša, rosa, magla, sneg, vejavica, jak vetar, oluja i sl.) u polaznoj stanici. Ako u toku putovanja dođe do nagle promene temperature i vremenskih prilika koji su od uticaja na dalje kretanje voza, onda se ti podaci unose i u usputnim službenim mestima.
U kolonu 7 unose se po rednim brojevima primljeni nalozi, prilozi opštem nalogu i pismene objave.
U kolonu 7 unose se i podaci koji su od uticaja na kretanje voza u službenim mestima i na otvorenoj pruzi (produžena vožnja i bavljenje, otprema voza pre vremena, bavljenje na otvorenoj pruzi i ispred signala i dr.). Ukoliko treba da se unese razlog za produženu vožnju i produženo bavljenje, prvo se unosi razlog za produženu vožnju. Ako je bilo više razloga, onda se hronološkim redom unosi svaki, uz naznačenje vremena do koga je trajao. Poslednji razlog unosi se bez vremenske naznake.
Pri upisivanju podataka o odstupanjima od reda vožnje koriste se sledeće skraćenice:
1) prevremena otprema voza |
pv; |
2) duža vožnja |
dv; |
3) lagana vožnja |
lv; |
4) čeka na ukrštavanje sa vozom |
H v.....; |
5) čeka na preticanje sa vozom |
→ v.....; |
6) dodavanje kola |
+10; |
7) ostavljanje kola |
‒ 10; |
8) utovar (komada/kilograma) |
ut 10/300; |
9) istovar (komada/kilograma) |
ist 10/300; |
10) manipulacija lokomotive |
m lok; |
11) čeka na vozno osoblje |
čeka os, MV, VV; |
12) čeka na vezu priključnog voza |
veza......; |
13) čeka na odjavu |
odj........ |
Podatke u kolonu 7 u polaznoj stanici unosi popisni vozovođa odnosno vozovođa a ako ovih nema, onda podatke unosi mašinovođa. U usputnim stanicama podatke unosi vozovođa, a ako njega nema podatke unosi mašinovođa.
Podaci se upisuju prema usmenom obaveštenju otpravnika vozova, ili indirektno putem telefona, interfona, vozopratnog ili staničnog osoblja, odnosno prema ličnom saznanju.
U Odeljku III u kolone 1 i 2 unose se polazna i krajnja stanica pruge, ili više pruga, na kojoj je vozno osoblje vršilo dužnost.
U Odeljku III u kolone 3, 4 i 5 upisuju se serija i broj vučnog vozila i način njegove upotrebe (vozna, zaprega, potiskivalica). Kod motornih vozova upisuje se broj motornih i upravljačkih kola, a u kolonu 5 mesto posedanja (čelo, kraj).
Za vozopratno osoblje kolone 3, 4 i 5 se koriste za upisivanje brojeva kola koja posedaju vozni manevristi, odnosno brojeva kola koja su pod nadzorom konduktera.
U Odeljku III u kolonu 6 upisuju se imena i prezimena mašinovođe, pomoćnika mašinovođe i vozopratnog osoblja.
U Odeljku III u kolonu 7 upisuju se podaci o radnom mestu voznog osoblja korišćenjem sledećih skraćenica:
1) MV - mašinovođa;
2) pom. - pomoćnik mašinovođe, ložač;
3) VV - vozovođa;
4) Kdk - kondukter;
5) VZM - vozni manevrista;
6) man. - manipulant;
7) Dl. - drugo lice.
U Odeljku III u kolonu 8 upisuje se domicilna jedinica lokomotivskog osoblja odnosno domicilna stanica vozopratnog osoblja.
Odeljak IV sadrži sledeće primedbe:
1) priloženi broj teretnica i izveštaja o sastavu i kočenju voza;
2) izvršena skraćena proba kočnica;
3) detaljnije objašnjenje o uzrocima odstupanja od reda vožnje koje nije moglo da se navede u odeljku II, kolona 7 ;
4) izvršen pregled vazdušnih kočnica kada je voz prošao pored signala koji je pokazivao signalni znak za zabranjenu vožnje ili službeno mesto u kome je trebalo da stane;
5) važnija naređenja i saopštenja voznom osoblju;
6) svrha saobraćaja službenog voza;
7) primedba da je brzinomer vučnog vozila u kvaru;
8) režim putovanja voznog osoblja, kao i putovanja ostalih lica vozovima kojima se redovno ne prevoze putnici i mesto njihovog smeštaja u vozu;
9) smanjenje ili povećanje planirane mase voza;
10) defekt vučnog vozila;
11) gubitak putnog lista i priloga, kao i ispostavljanje novog putnog lista;
12) pravdanje produženog bavljenja zbog poštanske manipulacije, uz prilog potvrde sa žigom ambulantne pošte; i dr.
Odeljak V se koristi umesto teretnice za popis motornih garnitura.
U Odeljak V kolone 1 i 2 unose se polazna i krajnja stanica voza a ostale kolone popunjavaju se prema natpisima u zaglavlju odeljka.
Odeljak VI koristi se za zaključenje putnog lista u krajnjoj stanici voza.
Vozovođa odnosno mašinovođa pre predaje putnog lista sređuje priloge po vrsti i njihov ukupan broj upisuje na za to određeno mesto.
Primalac putnog lista proverava uredno vođenje izvršenog putovanja i urednu predaju propratnih isprava, potpisuje putni list i stavlja žig stanice.
Putni list voza (S-1) vodi se na obrascu datom u Prilogu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2)
Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2) ispostavlja se u polaznoj stanici voza.
Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2) sadrži podatke: o polaznoj i krajnjoj stanici, voznom osoblju, primedbama, izvršenju putovanja, predaji propratnih isprava i dr.
Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2) vodi se na obrascu datom u Prilogu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Teretnica (S-3)
Teretnica (S-3) je pomoćni obrazac putnog lista iz koga se vidi sastav i masa voza.
Teretnica (S-3) vodi se za vozove za koje se upotrebljava putni list voza.
Teretnica (S-3) se ne vodi za garniture motornih vozova, već se brojevi kola i njihova masa upisuju u odeljku V putnog lista.
Teretnicu (S-3) sastavlja u polaznoj stanici vozovođa odnosno popisni vozovođa, popisivanjem sastavljenog voza od završnih kola prema čelu voza.
U stanicama gde nema vozovođe odnosno popisnog vozovođe Teretnicu (S-3) sastavlja pregledač kola ili drugo stručno osposobljeno lice koje odredi železnički prevoznik, ukoliko u stanicama nema ni pregledača kola.
Prevoznik određuje u koliko primeraka se umnožava Teretnica (S-3), zavisno od vrste voza, polazne stanice, relacije putovanja, promene sastava u usputnim stanicama i sl.
Obrazac Teretnice (S-3) je u listovima, formata A4, na papiru podesnom za kopiranje na kopirnim mašinama, odnosno u blokovima od 50 listova (lajmovano s leve strane), sa karbonizovanim ili hemijski prilagođenim listovima za ručno kopiranje.
Kvalitet pripreme za kopiranje putem karbonizovanih listova sa podmetnutom podlogom mora omogućiti čitljivost najmanje za šest primeraka.
Teretnica (S-3) se može štampati i umnožavati na računskim mašinama.
Ukoliko treba odštampati i druge podatke za potrebe pojedinih ranžirnih stanica, ti podaci se unose u zaglavlje, pod uslovom da ne remete postojeće podatke zaglavlja.
Teretnica (S-3) se vodi za sve vozove u unutrašnjem saobraćaju, kao i za međunarodne vozove za prevoz putnika ili robe, kod kojih se vrši primopredaja kola u graničnim stanicama.
Teretnica (S-3) se vodi na obrascu datom u Prilogu 3, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Obrazac teretnice za međunarodne teretne vozove kod koji se ne vrši primopredaja kola u graničnim stanicama propisan je UIC objavom 472.
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4)
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) sastavlja vozovođa odnosno popisni vozovođa u ranžirnoj, rasporednoj, polaznoj i u međustanicama pri promeni bruta na osnovu stvarnog stanja kočenja kod voza i predaje ga mašinovođi.
U stanicama gde nema vozovođe odnosno popisnog vozovođe, Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) sastavlja i predaje mašinovođi pregledač kola ili drugo stručno osposobljeno lice koje odredi železnički prevoznik, ukoliko u stanicama nema ni pregledača kola.
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) sastavlja se i u slučajevima kada dođe do promene kočne mase voza zbog isključenja kočnica, izbacivanja kola sa kočnicama, smanjenja brzine voza, zbog nedovoljne SKM i u svim drugim slučajevima kada se menjaju elementi bitni za saobraćaj voza navedeni u izveštaju o sastavu i kočenju voza (S-4).
U slučajevima iz stava 2. ovog člana novi Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) ispostavlja vozovođa voza ili popisni vozovođa, a u stanicama gde ovih nema ili kada do promena dođe na otvorenoj pruzi, ispostavlja ga mašinovođa.
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) vodi se na obrascu datom u Prilogu 4, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Kod vrsta kočenja koje su navedene u Izveštaju o sastavu i kočenju voza (S-4), radnik koji ga popunjava zaokružuje oznaku primenjene vrste kočenja a ostale precrtava.
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) je povezan u blokove i ispostavlja se u tri primerka. Matica ostaje u bloku, jedna kopija se prilaže putnom listu, a treća se daje mašinovođi.
Izveštaj o sastavu i kočenju voza (S-4) ne ispostavlja se za vozove koji saobraćaju u sastavu motorne garniture, izuzev u slučajevima iz stava 3. ovog člana.
Izveštaj voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5)
Izveštajem voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5) prijavljuju se nepravilnosti koje su se desile ili su zapažene za vreme putovanja voza, a naročito:
1) neosvetljeni mehanički signali;
2) nezatvoreni branici;
3) ulaz voza u skretanje kada vozno osoblje o tome nije prethodno obavešteno;
4) zaustavljanje voza zbog primećene smetnje na pruzi ili vozu;
5) nesreća ili nezgoda koja se desila za vreme vožnje voza.
Izveštaj voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5) sastavlja se u dva primerka kopiranjem, od kojih matica ostaje u bloku a kopija se predaje otpravniku vozova odnosno ovlašćenom staničnom radniku prve naredne stanice.
Po završenoj vožnji kopija matice predaje se nadležnom licu prevoznika.
Ukoliko se ne radi o slučajevima navedenim u stavu 1. ovog člana, Izveštaj voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5) se može predati samo nadležnom licu prevoznika.
Izveštaj voznog osoblja o nepravilnostima na putu (S-5) vodi se na obrascu datom u Prilogu 5, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ručni beležnik vozovođe-mašinovođe na TK-APB-MZ pruzi (S-6)
Na levoj strani Ručnog beležnika vozovođe - mašinovođe na TK-APB-MZ pruzi (S-6) upisuju se obaveštenja koja vozovođa - mašinovođa putem telefona ili RDV daje TK-dispečeru ili susednima stanicama, a na desnoj strani upisuju se naređenja koja od njih prima kao odgovor na predata obaveštenja.
Na APB i MZ prugama predaji obaveštenja i prijemu naređenja prisustvuje susedna stanica koja to potvrđuje pod brojem i prezimenom otpravnika vozova.
Ručni beležnik vozovođe - mašinovođe na TK-APB-MZ (S-6) pruzi štampa se u blokovima, a listovi su numerisani rednim brojevima. Jedan blok sadrži 25 rednih brojeva po tri lista.
Ručni beležnik vozovođe - mašinovođe na TK-APB-MZ pruzi (S-6) ispunjava se u tri primerka pri čemu matica ostaje u bloku, prva kopija se prilaže putnom listu i na njoj mašinovođa potvrđuje prijem druge kopije koju po završetku vožnje predaje svojoj jedinici vuče.
Obrazac Ručnog beležnika vozovođe - mašinovođe na TK-APB-MZ pruzi (S-6) vodi se na obrascu datom u Prilogu 6, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Raspored manevre (S-7)
Prevoznik postavlja zahtev za obavljanje manevrisanja ispostavljanjem Rasporeda manevre (S-7) otpravniku vozova koji zatim naređuje izvršenje manevrisanja.
Za manevrisanja koja se redovno vrše, kao što su: sastav putničke garniture, dodavanje i ostavljanje direktnih kola i sve ostale manevarske radnje koje su predviđene Saobraćajno-transportnim uputstvom uz red vožnje i Poslovnim redom stanice, ne izdaje se poseban Raspored manevre (S-7).
Pojedina radna mesta (tehničko-kolska služba, jedinica vuče, radionica, pružna deonica i dr.), kada imaju potrebu za obavljanjem manevre na svojim kolosecima, putem Rasporeda manevre (S-7) postavljaju zahtev za njeno izvršenje.
Raspored manevre (S-7) se sastavlja kopiranjem u tri primerka. Matica ostaje u bloku i na njoj otpravnik vozova potvrđuje prijem. Prva kopija predaje se rukovaocu manevre a druga se zadržava i prema njoj kontroliše rad rukovaoca manevre.
Raspored manevre (S-7) vodi se na obrascu datom u Prilogu 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Evidencija spremnosti voza za otpremu (S-7a)
Vozovođa, pregledač kola ili drugo stručno osposobljeno lice koga odredi železnički prevoznik, popunjavanjem i potpisivanjem Evidencije spremnosti voza za otpremu (S-7a) potvrđuje otpravniku vozova (ovlašćenom staničnom radniku) u stanicama koje pokreću vozove kao i stanicama u kojima se menja sastav voza da je voz propisno sastavljen i u tehničkom pogledu ispravan, da je rezultat probe kočnica pozitivan i da je voz spreman za otpremu.
Otpravnik vozova (ovlašćeni stanični radnik) svojim potpisom u Evidenciji spremnosti voza za otpremu (S-7a) potvrđuje da je upoznat o spremnosti voza za otpremu.
Evidencija spremnosti voza za otpremu (S-7a) ne vodi se za vozove za prevoz putnika.
Evidencija spremnosti voza za otpremu (S-7a) izrađuje se na samokopirajućem (NCR) papiru. Sastoji se od matice koja posle potpisivanja ostaje u bloku i kopije koja se daje otpravniku vozova (ovlašćenom staničnom radniku).
Evidencija spremnosti voza za otpremu (S-7a) vodi se na obrascu datom u Prilogu 7a, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
4. Evidencije koje vodi upravljač
Evidencije koje vodi upravljač o kretanju vozova na železničkoj infrastrukturi kojom upravlja su:
1) Saobraćajni dnevnik za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8);
2) Saobraćajni dnevnik za međustanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-9);
3) Saobraćajni dnevnik za međustanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-10);
4) Stvarni grafikon kretanja vozova (S-11) ;
5) Dnevnik zvonovnih signalnih znakova (S-12);
6) Beležnik zvonovnih signalnih znakova i ostalih obaveštenja za čuvara prelaza - pruga (S-13);
7) Signalno-odjavni dnevnik odjavničara (S-14);
8) Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15);
9) Beležnik voznih telegrama - fonograma za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-16);
10) Beležnik voznih fonograma i fonograma za obezbeđenje puta vožnje za ranžirne i rasporedne stanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-17);
11) Beležnik fonograma za skretničare - blokare na stanicama sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-18);
12) Beležnik fonograma o naređenom i izvršenom obezbeđenju puta vožnje za skretničko osoblje (S-19);
13) Opšti nalog (S-20);
14) Prilog A Opštem nalogu (S-21);
15) Prilog B Opštem nalogu (S-22);
16) Prilog C Opštem nalogu (S-23);
17) Nalog za ukrštavanje (S-24);
18) Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25);
19) Putni list za lokomotivske vozove, motorne garniture van službe i motorna pružna vozila kada saobraćaju kao voz (S-2);
2) Sadržina i način vođenja evidencija
Saobraćajni dnevnik za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8)
U Saobraćajni dnevnik za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8) otpravnik vozova hronološkim redom unosi dolaske, odlaske i druge podatke o svim vozovima, manevarskim sastavima i pružnim vozilima koja odlaze i dolaze u stanicu.
Korice Saobraćajnog dnevnika za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8) sadrže redni broj dnevnika, datum i čas kada je započet odnosno završen, kao i prvi i zadnji broj voza unet u taj dnevnik. Redni brojevi ovog dnevnika počinju brojem 1 početkom godine.
Saobraćajni dnevnik za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8) sadrži:
1) u koloni 1 - datum, koji se računa od 0 do 24 časa;
2) u koloni 2 - broj voza;
3) u kolonama 3, 4, 5 i 6 - vremenske podatke o odlasku i dolasku (sat i minut), na sledeći način: kao dolazak uzima se momenat kada voz stane u stanici, kao odlazak momenat kada voz krene, a kao prolazak kada lokomotiva prođe pored stanične zgrade (službenog mesta);
4) u koloni 7 - odstupanje od reda vožnje, i to: zakašnjenje voza unosi se u minutama i znakom + (plus), a saobraćaj pre vremena takođe u minutama i znakom - (minus). Dolazak i odlazak voza po redu vožnje označava se znakom "R" (redovan);
5) u koloni 8 - podaci samo za vozove koji su kasnili u polasku, a kod vozova koji tranzitiraju stanicu samo ukoliko je produženo bavljenje predviđeno redom vožnje;
6) u koloni 9 - broj ulaznog odnosno izlaznog koloseka arapskim brojem;
7) u koloni 10 - podatke o zadržavanju voza na ulaznom koloseku;
8) u kolonama 11, 12 i 13 - broj kola, broj osovina i masa voza u tonama;
9) u koloni 14 - broj vučnog vozila;
10) u koloni 15 - naziv prevoznika čiji je voz;
11) u koloni 16 - podatke o temperaturi i vremenu koji se unose se svakih šest sati, i to u 0, 6, 12 i 18 sati, kao i u slučaju kada se temperatura i vremenske prilike naglo izmene;
12) u koloni 17 - podatke o uzroku zadržavanja voza pred signalom i dr.
Saobraćajni dnevnik za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice (S-8) vodi se na obrascu datom u Prilogu 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Saobraćajni dnevnik za međustanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-9)
Saobraćajni dnevnik za međustanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-9) sadrži podatke o dolasku i odlasku vozova, sadržaje određenih voznih telegrama (fonograma) u skraćenom obimu i druga naređenja i obaveštenja koja otpravnik vozova daje blokarima.
Unošenje podataka u skraćenom obimu vrši se tako što se u zaglavlju ovog dnevnika iznad odgovarajućih kolona odštampa tekst voznog telegrama (fonograma), koji se pri davanju/primanju predaje (izgovora) u punom obliku, a u horizontalnim rubrikama beleže se samo podaci o vremenu (sat i minut) i broj telegrama (fonograma) koji služi kao kontrolni broj. Kontrolni broj daje se proizvoljno i ne može biti veći od dvocifrenog broja.
Naređenja ili obaveštenja čiji tekst telegrama (fonograma) nije naveden u zaglavlju ovog dnevnika upisuju se u punom obliku u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15).
Zaglavlje dnevnika podeljeno je na sedam delova, označenih rimskim brojevima, koji sadrže:
1) deo I - podatke o dolasku, odlasku i zakašnjenju vozova i ulaznom koloseku, na način propisan u člana 14. stav 3. ovog pravilnika;
2) deo II - podatke o datom i primljenom dopuštenju. U kolonu 15 ovog dela upisuje se samo prezime otpravnika vozova naredne stanice koji daje pristanak. Kolone 9-15 ovog dela II popunjavanju se samo kada se daje dopuštenje za vozove koji saobraćaju na vreme ili u zakašnjenju. Sva ostala uslovna dopuštenja: pre vremena ili ona koja najavljuju potiskivalicu, naročitu pošiljku i dr. upisuju se punim tekstom u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15). U tom slučaju u kolone 9-14 ovog dela stavlja se crtica (-) a u kolonu 15 skraćenica: "S-15";
3) deo III - podatke o primljenoj avizi od prethodne stanice odnosno o predatoj avizi narednoj stanici, uz naznačenje vremena prijema odnosno predaje avize i vremena stvarnog odlaska voza. Pri otpremi voza pre vremena kolone 16-19 i 20-23 ovog dela dele se horizontalno. U gornjem delu upisuje se: "pre R" (pre vremena), a u donjem vreme. Fonogram predaviziranja upisuje se u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15);
4) deo IV - podatke o potpunom ulasku voza dobijene od ulaznog i izlaznog blokara na sledeći način:
(1) kod stanica sa elektromehaničkim blokom i sa postavnicama na obe strane u kolone 24 i 25 ovog dela upisuje se vreme kada se na blok-jedinici pokaže znak da je ulazni skretničar blokirao ulazni signal, a u kolonu 26: "Blok". U kolone 27-29 ovog dela unose se podaci prema telefonskom izveštaju izlaznog skretničara,
(2) kod stanica sa jednom centralnom postavnicom gde skretničar nije u mogućnosti da pouzdano utvrdi potpun ulazak voza, kolone 24-29 ovog dela popunjavaju se prema izveštaju onog radnika koji je učestvovao u proveri potpunog ulaska voza. Tako se u kolone 26 i 29 ovog dela upisuje: "lično", "z.v." (završni vozopratilac), "mv" (mašinovođa) i dr. Ukoliko međik nije slobodan, kolone se dele horizontalno. Gore se upisuje: "međik zauzet", a u donjem delu vremenski podaci i kontrolni broj,
(3) kod stanica sa staničnim relejnim osiguranjem u kolone 24 i 25 ovog dela upisuje se vreme kad se otpravnik vozova osvedočio da je voz ceo ušao, a u kolonu 26: "lično" ili "z.v.". Ako u stanici ne postoji skretničar, kolone 27-29 ovog dela se ne popunjavaju,
(4) ukoliko po zaustavljanju voza međik nije slobodan na ulaznoj ili izlaznoj strani stanice, preko svih rubrika u kolonama 24-26 odnosno 27-29 ovog dela upisuje se "Međik zauzet";
5) deo V - podatke o datoj i primljenoj odjavi. Brojevi odjave daju se u vidu razlomka. Brojilac daje službeno mesto koje daje odjavu, a imenilac službeno mesto koje prima odjavu, kao potvrdu da je primilo odjavu. U kolonu 36 ovog dela upisuje se samo prezime otpravnika vozova naredne stanice koji daje odjavu;
6) deo VI - podatke o naređenjima i obaveštenjima koja daje otpravnik vozova blokarima, koja se beleže u skraćenom obimu, i to: o promeni ulaznog koloseka, o premeštenom ukrštavanju, o zakašnjenju vozova i o promenama u saobraćaju. Kod promene ulaznog koloseka, broj koloseka upisuje se slovima u kolonu 42 ovog dela, a u kolone 43 i 44 ovog dela upisuje se "da" odnosno "ne", s obzirom na to da li je vozno osoblje o promeni ulaznog koloseka obavešteno ili nije. Na prugama gde se saobraćaj vozova reguliše bez utvrđivanja ukrštavanja, kolona 46 ovog dela se ne popunjava, a u kolonu 45 ovog dela upisuje se: "Ide pre dolaska... (broj voza)". Kolone 47 i 48 ovog dela popunjavaju se kada se zavode i ostali podaci za odnosni voz. Ako u vreme davanja izveštaja nema voza, onda se u te kolone stavlja crtica (-);
7) deo VII - podatke o temperaturi i vremenskim uslovima, o uzroku zakašnjenja, zaustavljanju pred ulaznim signalom i o drugim uzrocima vezanim za zakašnjenje voza.
Saobraćajni dnevnik za međustanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-9) vodi se na obrascu datom u Prilogu 9, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Saobraćajni dnevnik za međustanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-10)
U Saobraćajni dnevnik za međustanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-10) se, pored podataka o dolasku i odlasku vozova, unose u skraćenom obimu i drugi podaci o izvršenim postupcima za njihov saobraćaj (vozni telegrami - fonogrami, primljeni i dati zvonovni signalni znaci, fonogrami o naređenom i obezbeđenom putu vožnje, podaci o izmenama u saobraćaju vozova i dr.).
Beleženje podataka u skraćenom obimu omogućeno je tako što su u zaglavlju obrasca, iznad odgovarajućih kolona, odštampani tekstovi voznih i drugih telegrama (fonograma) kojima se reguliše saobraćaj, naređuje i obezbeđuje put vožnje, koji se pri davanju, odnosno primanju predaju, odnosno izgovaraju u punom obliku, a u horizontalnim rubrikama beleže se samo podaci o vremenu (sat i minut), broj telegrama (fonograma), koji služi kao kontrolni broj i upisuju prezimena određenih radnika.
Kontrolni broj se daje proizvoljno i ne može biti veći od dvocifrenog broja.
Telegrami (fonogrami) čiji tekst nije odštampan u zaglavlju upisuju se u punom obliku u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15).
Saobraćajni dnevnik za međustanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-10) sadrži osam delova označenih rimskim brojevima, koji se popunjavaju na sledeći način:
1) u deo I upisuju se:
(1) u kolonu 1 - redni brojevi počevši od rednog broja 1. Sa rednim brojem 1 može se početi početkom godine, početkom meseca ili svakog dana. Radi lakše orijentacije, s obzirom na veličinu obrasca, isti redni brojevi upisuju se i u kolone 46 i 76;
(2) u kolonu 2 - datum, koji se računa od 0 do 24 časa;
(3) u kolonu 3 - broj voza;
(4) u kolone 4, 5, 6 i 7 - vremenski podaci (sat i minut) o dolasku i odlasku voza na sledeći način: kao dolazak računa se momenat kada se voz zaustavi u stanici, kao odlazak momenat kada se voz pokrene iz stanice a kao prolazak momenat kada vučno vozilo prođe pored stanične zgrade službenog mesta. Prolazak se upisuje u kolone 6 i 7;
(5) u kolonu 8 - broj koloseka (ulaznog, izlaznog ili prolaznog) arapskim brojem;
(6) u kolonu 9 - odstupanje od reda vožnje na sledeći način: dolazak i odlazak voza po redu vožnje označava se slovom "R" (redovan), zakašnjenje voza unosi se u minutima sa znakom plus (+) ispred broja minuta, a saobraćaj voza pre vremena u minutima sa znakom minus (-) ispred broja minuta;
2) u deo II upisuju se podaci o datoj i primljenoj odjavi:
(1) u kolone 10, 11 i 12 - podaci o datoj odjavi pozadnjoj stanici za prispeli voz (sat, minut i kontrolni broj);
(2) u kolone 13, 14, 15 i 16 - podaci o primljenoj odjavi od naredne stanice za otpremljeni voz (sat, minut, kontrolni broj i prezime otpravnika vozova ili odjavničara naredne stanice odnosno odjavnice). Pri davanju odjave način upisivanja brojeva u dnevnik vrši se na način propisan u članu 20. stav 5. ovog pravilnika;
3) u deo III upisuju se podaci o datom i primljenom dopuštenju:
(1) u kolone 17, 18 i 19 - podaci o datom dopuštenju pozadnjoj stanici (sat, minut i kontrolni broj);
(2) u kolone 20, 21, 22 i 23 - podaci o primljenom dopuštenju od naredne stanice (sat, minut, kontrolni broj i prezime otpravnika vozova naredne stanice);
4) u deo IV upisuju se podaci o primljenim i datim zvonovnim signalnim znacima:
(1) u kolone 24 i 25 - podaci (sat i minut) o primljenim zvonovnim signalnim znacima od pozadnje stanice;
(2) u kolone 26 i 27 - podaci (sat i minut) o datim zvonovnim signalnim znacima narednoj stanici;
5) u deo V unose se podaci o datom i primljenom dopuštenju za saobraćaj voza pre vremena i saobraćaj voza s naročitom pošiljkom:
(1) u kolone 28, 29 i 30 - podaci (sat, minut i kontrolni broj) dati pozadnjoj stanici,
(2) u kolone 31, 32, 33 i 34 - podaci (sat, minut, kontrolni broj i prezime otpravnika vozova) primljeni od naredne stanice;
6) u deo VI upisuju se podaci o primljenim i predatim predavizama i avizama sa potvrdom prijema za predate predavize i avize:
(1) u kolone 35 i 36 - podaci (sat i minut) o primljenoj predavizi od pozadnje stanice;
(2) u kolone 37 i 38 - podaci (sat i minut) o primljenoj avizi od pozadnje stanice;
(3) u kolone 39 i 40 - podaci (sat i minut) o predatoj predavizi narednoj stanici i drugim službenim mestima (odjavnice, putni prelazi);
(4) u kolone 41 i 42 - podaci (sat i minut) o predatoj avizi narednoj stanici i drugim službenim mestima (odjavnice, putni prelazi);
(5) u kolone 43, 44 i 45 - skraćeni nazivi (pozivni znaci) naredne stanice i drugih službenih mesta koja učestvuju u obezbeđenju saobraćaja voza, njihovi kontrolni brojevi i prezimena radnika kojima je predaviza ili aviza predata;
7) u deo VII upisuju se podaci o naređenjima i obaveštenjima u vezi sa ulaznim kolosekom i saobraćajem vozova:
(1) u kolonu 46 - redni broj, koji je isti kao i redni broj u koloni 1;
(2) u kolone 47, 48 i 49 - podaci o vremenu (sat i minut) i kontrolni broj izdatog naređenja;
(3) u kolonu 50 - reči "ulaz", "izlaz" ili "prolaz", bez skraćivanja;
(4) u kolonu 51 - broj koloseka slovima;
(5) u kolonu 52 - novi broj koloseka (slovima) na koji se prima voz, za koji se ulazni kolosek menja, odnosno koloseka kroz koji će proći;
(6) u kolonu 53 - reč "DA", kada je vozno osoblje obavešteno o promeni ulaznog koloseka;
(7) u kolonu 54 - reč "NE", kada vozno osoblje nije obavešteno o promeni ulaznog koloseka;
(8) u kolonu 55 - podaci o promeni ukrštavanja;
(9) u kolonu 56 - podaci o otpremi voza ispred voza koji je u zakašnjenju. Na prugama gde se saobraćaj vozova reguliše bez utvrđivanja ukrštavanja, kolona 56 se ne popunjava, a u kolonu 55 upisuje se "Ide pre dolaska.....(broj voza iz suprotnog smera)";
(10) u kolone 57, 58, 59 i 60 - podaci svih radnih mesta koja su primila izdata naređenja i obaveštenja, i to: u kolonu 57 skraćeni naziv - pozivni znak radnog mesta, u kolone 58 i 59 podaci o vremenu (sat i minut) i u kolonu 60 kontrolni broj;
(11) u kolone 61, 62, 63, 64 i 65 - podaci primljeni od radnih mesta koja su učestvovala u obezbeđivanju puta vožnje, i to: u kolonu 61 skraćeni naziv - pozivni znak radnog mesta, u kolone 62 i 63 podaci o vremenu (sat i minut), u kolonu 64 kontrolni broj radnog mesta, a u kolonu 65 prezime radnika;
(12) u kolone 66 i 67 - podaci o vremenu (sat i minut) postavljanja, odnosno izdavanja naređenja za postavljanje ulaznog signala da pokazuje signalni znak za dozvoljenu vožnju;
(13) u kolone 68, 69, 70, 71 i 72 - podaci o prispeću i smeštaju voza unutar međika, i to: u kolone 68 i 69 podaci o vremenu (sat i minut) i u kolonu 70 kontrolni broj sa ulazne strane voza, a u kolone 71 i 72 podaci o vremenu (sat i minut) sa izlazne strane voza. Ako pri ulasku voza međik nije oslobođen, kolone 68, 69, 70, 71 i 72 dele se horizontalno. Na vrhu kolone se upisuje "MEĐIK ZAUZET", a na dnu kolone vreme (sat i minut) i kontrolni broj. U stanicama gde radna mesta skretničara nisu posednuta na oba kraja ili stanica ima samo jednog skretničara, kolone 68, 69, 70, 71 i 72 popunjavaju se prema tome ko je učestvovao u proveri potpunog ulaska voza: otpravnik vozova, završni vozopratilac, mašinovođa ili drugi radnik;
(14) u kolonu 73 upisuju se podaci o zakašnjenju ili saobraćaju vozova pre vremena;
(15) u kolonu 74 podaci o promenama u saobraćaju vozova;
8) u deo VIII, koji sadrži samo kolonu 75, upisuju se drugi podaci za koje nije predviđeno posebno mesto u obrascu, kao npr: stajanje voza pred ulaznim signalom, promena vozne lokomotive, promena vozopratnog osoblja, nedostatak završnog ili čeonog signala, podaci o vremenskim uslovima i dr. U kolonu 76 upisuje se isti redni broj kao i u kolone 1 i 46.
Saobraćajni dnevnik za međustanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-10) vodi se na obrascu datom u Prilogu 10, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Stvarni grafikon kretanja vozova (S-11)
Stvarni grafikon kretanja vozova (S-11) vodi se za pruge gde nadzor nad hodom vozova na određenom dispečerskom području vrši vozni ili saobraćajni dispečer, kao i za pruge opremljene uređajima telekomande sa vozografom.
Na prugama koje odredi upravljač železničke infrastrukture može da se vodi linearni grafikon kretanja vozova. Za linearni grafikon kretanja vozova koristi se obrazac stvarnog grafikona kretanja vozova, na kojem se rukom izvlače linije samo polaznih, krajnjih i važnijih međustanica, a vremenski podaci se dobijaju samo od tih stanica.
Stvarni grafikon kretanja vozova (S-11) vodi se za radni period od 18.00 do 18.00 časova.
U stvarni grafikon kretanja vozova upisuju se sledeći osnovni podaci:
1) vreme odlaska, dolaska ili prolaska svakog voza u svakom službenom mestu;
2) linije kretanja vozova između službenih mesta;
3) brojevi vozova;
4) bavljenje vozova u službenim mestima, pred ulaznim signalima i na otvorenoj pruzi;
5) zatvori pruge i koloseka;
6) razlozi odstupanja od reda vožnje, kao i podaci o nesrećama i nezgodama.
Na stvarnom grafikonu kretanja vozova mogu se evidentirati i drugi podaci potrebni za pravilno upravljanje saobraćajem vozova, nadzor ili praćenje izvršenja rada, kao što su: sastav i masa vozova, broj i vrsta vučnog vozila, podaci o radu i efektu rada vozova itd.
Stvarni grafikon kretanja vozova (S-11) vodi se na obrascu datom u Prilogu 11, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Dnevnik zvonovnih signalnih znakova (S-12)
Dnevnik zvonovnih signalnih znakova vodi se na mestima gde postoji poseban uređaj električnog signalnog zvona ili telefonskog budilnika.
Dnevnik zvonovnih signalnih znakova sadrži svi primljene i date signalne znake.
Odjavnice ne vode poseban Dnevnik zvonovnih signalnih znakova (S-12) pošto se zvonovno signalni znaci vode u Signalno-odjavnom dnevniku odjavničara (S-14).
Popunjavanje se vrši prema tekstu datih kolona. U kolone 5 i 11 signalni znak se upisuje brojevima 3 3 3 ili 2 2 2.
Dnevnik zvonovnih signalnih znakova (S-12) vodi se na obrascu datom u Prilogu 12, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Beležnik zvonovnih signalnih znakova i ostalih obaveštenja za čuvare prelaza - pruga (S-13)
Beležnik zvonovnih signalnih znakova i ostalih obaveštenja za čuvare prelaza (S-13) vodi čuvar prelaza - pruge i u njega u skraćenom obimu unosi podatke o primljenoj predavizi voza, zvonovnom signalnom znaku i izveštaj o promenama u saobraćaju.
Podaci u skraćenom obimu unose se tako što je u zaglavlju ovog beležnika iznad odgovarajućih kolona odštampan tekst fonograma, koji radnik u nadležnom službenom mestu predaje (izgovara) u punom obliku, dok primalac (čuvar prelaza - pruge) u horizontalnim rubrikama beleži samo podatke o vremenu, broj voza i broj fonograma.
Obaveštenja čiji tekst nije odštampan u zaglavlju ovog beležnika upisuje čuvar prelaza - pruge u punom obimu preko svih kolona.
Primljeni podaci unose se u pojedine kolone na sledeći način:
1) kolona 1 - datum se upisuje pri vrhu ovog beležnika a pri promeni datuma zauzima se ceo horizontalni red i datum se upisuje na sredini reda;
2) kolona 2 - redni brojevi počinju brojem 1 pri promeni datuma;
3) kolona 3 - unosi se pun naziv službenog mesta od kojeg čuvar prelaza - pruge prima obaveštenje;
4) kolone 4-12 - popunjavaju se prema odgovarajućem tekstu u zaglavlju;
5) kolone 13 i 14 - kao vreme prolaska voza unosi se momenat kada vučno vozilo voza prođe pored čuvara prelaza - pruge.
Za svaki voz zauzima se jedan ceo horizontalni red.
Beležnik zvonovnih signalnih znakova i ostalih obaveštenja za čuvare prelaza - pruga (S-13) vodi se na obrascu datom u Prilogu 13, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Signalno-odjavni dnevnik odjavničara (S-14)
Signalno-odjavni dnevnik odjavničara (S-14) vodi se na prugama gde vozovi saobraćaju u odjavnom razmaku i u njegove rubrike, osim podataka koji se odnose na odjavnu službu, upisuju se i sva telefonska obaveštenja koja se odnose na saobraćaj vozova.
U ovaj dnevnik ne treba upisivati prijave date budilnikom odjavnog telefona niti pozivne znake za davanje odjave.
Ako usled kvara odjavnog telefona sporazumevanje nije moguće, pa se odjava daje i prima znacima budilnika, svi dati signalni znaci upisuju se u za to predviđene rubrike 1-4.
Sva saopštenja (prijave, odjave, obaveštenja, kvarovi telefona) sa tačnim vremenom čitko se upisuju od reči do reči. Primalac ponavlja od reči do reči svako saopštenje i u slučaju neslaganja odmah vrši ispravku.
Brojevi odjave u staničnom ili odjavnom razmaku uvek se daju u vidu razlomka. Brojilac daje službeno mesto koje daje odjavu, a imenilac službeno mesto koje prima odjavu, kao potvrdu da je primilo odjavu.
Signalno-odjavni dnevnik odjavničara (S-14) vodi se na obrascu datom u Prilogu 14, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15)
Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) sadrži evidenciju svih otpremljenih i primljenih telegrama (fonograma), kao i za upisivanje na uprošćen način nekih voznih telegrama čiji tekst nije naveden u zaglavlju evidencija iz čl. 15, 16, 22. i 23. ovog pravilnika.
U međustanicama bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) sadrži i ostale fonograme koji se daju skretničarima, kao što su: izveštaj o premeštenom ukrštanju, zakašnjenje vozova, saobraćaj vozova pre vremena, promena ulaznog koloseka, promene u saobraćaju i dr.
Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) vodi se posebno za svako sredstvo veze, odnosno za svaki spojni put (vod) ako se jedno sredstvo veze koristi za rad na više spojnih puteva.
Za telegrame iz međunarodnog saobraćaja vode se posebni telegrafsko-telefonski dnevnici.
Pre početka korišćenja, na koricama svakog Telegrafsko-telefonskog dnevnika (S-15) se upisuju sledeći podaci:
1) naziv i žig stanice veze;
2) vrsta sredstava veze za koje se vodi;
3) oznaka spojnog puta (broj voda);
4) redni broj upotrebljenog dnevnika (svake godine počinje brojem 1);
5) datum početka vođenja;
6) broj prvog upisanog telegrama.
Po upisivanju poslednjeg telegrama u ovaj dnevnik, a pre arhiviranja, na korice se upisuje:
1) datum završetka vođenja;
2) broj poslednjeg upisanog telegrama.
Na korice Telegrafsko-telefonskog dnevnika (S-15) za telegrame iz međunarodnog saobraćaja navodi se i oznaka "međunarodni saobraćaj".
Listovi Telegrafsko-telefonskog dnevnika (S-15) se povezuju u knjigu i stranice obeležavaju rednim brojevima.
Podaci se u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) upisuju prema tekstu navedenom u zaglavlju kolona.
Za svaki upisani telegram upotrebljava se jedan redni broj, koji pri upisivanju telegrama radi otpreme predstavlja istovremeno i broj telegrama pod kojim se šalje i uručuje primaocu.
Redni brojevi počinju brojem 1 svakog prvog u mesecu u 00.01 sati a mogu se odrediti stanice veze u kojima redni brojevi počinju brojem 1 svakog dana u 00.01 sati.
Svi primljeni i otpremljeni telegrami upisuju se u punom obimu osim voznih telegrama kojima se nudi premeštanje ukrštavanja.
Za telegrame kojima se nudi premeštanje ukrštavanja, u kolone određene za upisivanje podataka otpremljenih iz sopstvene stanice unose se samo službene oznake, dok se tekst telegrama ponude ne upisuje u kolonu "Sadržaj".
Kada pozvana stanica da pristanak za ukrštavanje, taj telegram se u punom obimu unosi u kolone koje su u zaglavlju Telegrafsko-telefonskog dnevnika (S-15) označene za prijem od drugih stanica.
Kada pozvana stanica ne daje blagovremeno pristanak, ili odbija ponudu, prvo se u kolonu "Sadržaj" upisuje tekst ponude (kolone određene za unošenje podataka primljenih od drugih stanica ostaju prazne), a u naredni red upisuje se telegram odbijanja, počev sa podacima o službenim oznakama telegrama primljenih od drugih stanica.
U Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) za rad registrofona upisuju se, za svaku traku posebno, sledeći podaci:
1) registarski broj registrofonske - magnetofonske trake;
2) vreme (datum, sat i minut) početka i završetka snimanja;
3) nazivi krajnjih stanica sa brojevima vodova;
4) primedba: "neprekidno registrovanje od ___ do ___ (stanje kontrolnog mehanizma)";
5) drugi značajni podaci za rad registrofona (smetnje, kvarovi, prekidi u radu, privremena isključenja i sl.)
Podaci se upisuju preko svih kolona.
Ovlašćeni stanični radnik u TK-stanici u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) upisuje naređenja ili odobrenja za mesno i lokalno rukovanje uređajima i uključivanje stanične postavnice u mesni rad, kao i vraćanje rukovanja TK-dispečeru.
Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15) vodi se na obrascu datom u Prilogu 15, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Beležnik voznih telegrama - fonograma za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-16)
Beležnik voznih telegrama - fonograma za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-16) sadrži podatke u skraćenom obliku o dopuštenju, avizi, odjavi, o slobodnosti međika i datim naređenjima blokarima koja se odnose na određeni voz.
Ukoliko blokarima treba predati naređenje ili obaveštenje čiji tekst nije naveden u zaglavlju beležnika, otpravnik vozova koristi Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15).
Beležnik je podeljen na pet delova, a unošenje podataka vrši se na sledeći način:
1) deo I - kolone 3-9 ovog dela popunjavaju se samo kada se daje dopuštenje za vozove koji saobraćaju na vreme ili u zakašnjenju. Sva ostala dopuštenja (uslovna, dopuštenja za voz pre vremena, ona koja najavljuju potiskivalicu, naročitu pošiljku i dr.) upisuju se punim tekstom u Telegrafsko-telefonski dnevnik (S-15). U tom slučaju u kolone 3-8 ovog dela stavlja se crtica (-), a u kolonu 9 ovog dela skraćenica "S-15";
2) deo II - pri otpremi voza pre vremena kolone 10-13 i 14-17 ovog dela dele se horizontalno. Gore se upisuje "pre R", a dole vreme. Fonogram predaviziranja upisuje se u telegrafsko-telefonski dnevnik;
3) deo III - kod stanica sa elektromehaničkim blokom i sa postavnicama na obe strane, u kolone 18 i 19 ovog dela upisuje se vreme kada se na blok jedinici pokaže znak da je ulazni skretničar blokirao ulazni signal, a u kolonu 20 ovog dela upisuje se kontrolni broj koji je dao skretničar - blokar. U kolone 21-23 ovog dela unose se podaci prema telefonskom izveštaju izlaznog skretničara. Kod stanica s jednom centralnom postavnicom gde skretničar nije u mogućnosti da pouzdano utvrdi potpuni ulazak voza, kolone 18-23 ovog dela popunjavaju se prema tome ko je učestvovao u proveri potpunog ulaska voza. Tako se u kolone 20 i 23 ovog dela upisuje skraćenica: lično, z.v. (završni vozopratilac), mv (mašinovođa) i dr. Ukoliko međik nije slobodan, kolone se dele horizontalno. Gore se upisuje "međik zauzet", a dole vreme i kontrolni broj. Kod stanica sa staničnim relejnim uređajem u kolone 18 i 19 ovog dela upisuje se vreme kada se otpravnik vozova osvedočio da je voz ceo ušao, a u kolonu 20 ovog dela skraćenica: lično ili z.v. Ako u stanici ne postoji skretničar, kolone 21-23 ovog dela se ne popunjavaju.
4) deo IV - brojevi odjave daju se u vidu razlomka. Brojilac daje službeno mesto koje daje odjavu, a imenilac službeno mesto koje prima odjavu, kao potvrdu da je primilo odjavu. U kolonu 30 ovog dela upisuje se samo prezime otpravnika vozova naredne stanice koji daje odjavu;
5) deo V - kolone 41 i 42 ovog dela popunjavaju se u vreme zavođenja ostalih podataka za odnosni voz. Ako u vreme davanja izveštaja nema voza, u svim kolonama do kolone 41ovog dela stavlja se crtica (-). Na prugama gde se saobraćaj vozova reguliše bez utvrđivanja ukrštavanja kolona 40 ovog dela se ne popunjava, a u kolonu 39 ovog dela se upisuje: "ide pre dolaska... (broj voza)".
Beležnik voznih telegrama - fonograma za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem vodi se na obrascu datom u Prilogu 16, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Beležnik voznih fonograma i fonograma za obezbeđenje puta vožnje za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja (S-17)
Beležnik voznih fonograma i fonograma za obezbeđenje puta vožnje za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja sadrži u skraćenom obimu podaci o dopuštenju, avizi, odjavi, naređenom i obezbeđenom putu vožnje i slobodnosti međika, i to:
1) Deo I - kolone 3-9 popunjavaju se kada se daje dopuštenje za vozove koji saobraćaju na vreme ili u zakašnjenju. Sva ostala dopuštenja (uslovna, dopuštenja za voz pre vremena, ona koja najavljuju potiskivalicu, naročitu pošiljku i dr.) upisuju se punim tekstom u telegrafsko-telefonski dnevnik. U tom slučaju u kolone 3-8 ovog dela stavlja se crtica (-), a u kolonu 9 skraćenica "S-15";
2) Deo II - pri otpremi voza pre vremena kolone 10-13 i 14-17 dele se horizontalno. Gore se upisuje "pre R", a dole vremenski podaci. Fonogram predaviziranja upisuje se u telegrafsko-telefonski dnevnik;
3) Deo III i IV - za vozove za koje se ne daje prolaz, kolone 18-22 dele se horizontalno. Gore se unose podaci o ulazu voza, a dole podaci o izlazu voza. Pri izuzetnoj promeni koloseka, podaci o vremenu "sat i minut" unose se u kolonu 18 i 19 u gornjem delu, a u donjem se upisuje skraćenica: "izuz.". Kolone 27 i 28 popunjavaju se ako u obezbeđenju puta vožnje učestvuje i neko drugo službeno mesto (putni prelaz i sl.);
4) Deo V - ako ulaznim signalom rukuje otpravnik vozova, kolona 30 se ne popunjava, a ako signalom rukuje skretničar, otpravnik vozova ispunjava kolone 29 i 30. Kod privolnog blok-aparata u kolonu 30 upisuje se: (blok);
5) Deo VI - ako pri ulasku voza međik nije oslobođen, kolone 31-34 dele se horizontalno. Gore se upisuje "međik zauzet", a dole vremenski podaci i kontrolni brojevi;
6) brojevi odjave daju se u vidu razlomka. Brojilac daje službeno mesto koje daje odjavu, a imenilac službeno mesto koje prima odjavu, kao potvrdu da je primilo odjavu. U kolonu 30 upisuje se samo prezime otpravnika vozova naredne stanice koji daje odjavu.
Beležnik voznih fonograma i fonograma za obezbeđenje puta vožnje za ranžirne, rasporedne, polazne i krajnje stanice bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja vodi se na obrascu datom u Prilogu 17, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Beležnik fonograma za skretničare-blokare na stanicama sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-18)
U stanicama gde skretnice centralno postavljaju skretničari-blokari vodi se Beležnik fonograma za skretničare-blokare na stanicama sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-18), u koji se unosi u skraćenom obimu:
1) u kolone 3, 4 i 5 - vreme prijema i broj zvonovnog signalnog znaka;
2) u kolonu 9 - naređenje o promeni redovnog ulaznog koloseka, uz upisivanje broja ulaznog koloseka slovima;
3) u kolonu 10 - reč "da" ako je vozno osoblje obavešteno, a u kolonu 11 - reč "ne" ako vozno osoblje nije obavešteno o promeni ulaznog koloseka;
4) u kolonu 12 - pun naziv stanice;
5) u kolonu 14 - kod zakasnelih vozova broj voza, znak "+" (plus) i zakašnjenje u minutima, a kada vozovi idu pre vremena, onda broj voza, znak "-" (minus) i vreme u minutima za koliko voz ide pre vremena;
6) u kolonu 15 - izveštaj o promenama u saobraćaju, i to: znakom "+" (plus) označava se saobraćaj vanrednih vozova, a znakom "-" (minus) brojevi vozova koji izostaju;
7) u kolone 16, 18, 20, 22 i 24 - unose se podaci o vremenu, i to zajedno (sat i minut) u jednu rubriku;
8) u kolone 17, 19, 23 i 25 - unose se kontrolni brojevi koje blokari daju kao potvrdu da su primili naređenje od otpravnika vozova, kao i brojevi kojima potvrđuju slobodnost koloseka, potpuni ulazak voza i slobodnost međika.
Beležnik fonograma za skretničare-blokare na stanicama sa potpunim elektromehaničkim - relejnim osiguranjem (S-18) vodi se na obrascu datom u Prilogu 18, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Beležnik fonograma o naređenom i izvršenom obezbeđenju puta vožnje za skretničko osoblje (S-19)
Beležnik fonograma o naređenom i izvršenom obezbeđenju puta vožnje za skretničko osoblje (S-19) vodi nadzorni skretničar (skretničar) u stanicama bez potpunog elektromehaničkog - relejnog osiguranja.
Podaci primljenih fonograma upisuju se u skraćenom obimu, prema tekstu odgovarajućih kolona navedenih u zaglavlju, na sledeći način:
1) u kolonu 2 upisuje se broj kojim otpravnik vozova naređuje obezbeđenje puta vožnje;
2) u kolone 5 i 11 upisuje se broj koloseka i to brojem i slovima;
3) u kolonu 8 upisuje se proizvoljan broj kojim skretničar obaveštava otpravnika vozova da je put vožnje obezbeđen;
4) u kolone 13-15 upisuje se broj koji daju službena mesta koja kao prisutna učestvuju u obezbeđenju puta vožnje (putni prelaz i dr.);
5) izlazni nadzorni skretničar pri ulazu i prolazu voza koristi kolone 7-12 za fonogram o obezbeđenom putu vožnje na izlaznoj strani, koji daje ulaznom nadzornom skretničaru. Ulazni nadzorni skretničar broj tog fonograma upisuje u jednu od kolona 13-15;
6) u kolone 16-19 upisuju se podaci o naređenju za postavljanje ulaznog signala da pokazuje signalni znak za dozvoljenu vožnju, kao i potvrda ulaznog skretničara da je signal postavljen da pokazuje signalni znak za dozvoljenu vožnju;
7) u kolone 20-25 upisuju se podaci o izveštajima ulaznog skretničara (20, 21, 22) da je voz ušao potpuno i ceo i da je ulazni signal postavljen da pokazuje signalni znak za zabranjenu vožnju i izlaznog skretničara (23, 24, 25) da je međik na izlaznoj strani slobodan;
8) u kolone 26-28 upisuju se podaci o izlasku voza iz stanice.
Nadzorni skretničar upisuje, bez skraćivanja, preko svih kolona fonograme čiji tekst nije odštampan u zaglavlju beležnika, kao što su fonogrami o:
1) promeni ulaznog koloseka, uz obaveštenje da li je vozno osoblje obavešteno ili nije;
2) premeštenim ukrštavanjima;
3) zakasnelim vozovima i saobraćaju vozova pre vremena;
4) promenama u saobraćaju vozova i dr.
Beležnik fonograma o naređenom i izvršenom obezbeđenju puta vožnje za skretničko osoblje (S-19) vodi se na obrascu datom u Prilogu 19, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Opšti nalog (S-20)
Opštim nalogom (S-20) sadrži pojedine postupke i potrebna obaveštenja za osoblje vučnog osoblja u vezi saobraćaja voza zbog nastalih promena na pruzi, a o kojima osoblje vučnog vozila nije ranije upoznato.
Opšti nalog (S-20) je bele boje, povezan je u blokove i ispostavlja se u tri primerka. Sva tri dela potpisuje otpravnik vozova u desnom donjem uglu. Prvi deo (matica), na kojoj mašinovođa potvrđuje prijem, ostaje u stanici, a drugi i treći deo predaje se mašinovođi. Drugi deo prilaže se putnom listu, a treći deo mašinovođa predaje svojoj jedinici vuče. Na drugom delu mašinovođa svojim potpisom potvrđuje prijem priloga.
Listovi opšteg naloga numerišu se arapskim brojevima u gornjem levom uglu. U desnom gornjem uglu rubrika za upisivanje broja telegrama ispunjava se u slučaju kada je zahtev za ispostavljanje naloga potekao od neke druge stanice. Broj telegrama upisuje se u vidu razlomka. U brojilac se unosi broj iz dnevnika sopstvene stanice, a u imenilac broj telegrama stanice koja je postavila zahtev.
Popunjavanje Opšteg naloga (S-20) vrši se prema tekstu datih rubrika.
Sva ostala obaveštenja i naređenja upisuju se u rubriku "Ostala naređenja i obaveštenja".
Kada se izdaje prilog A i/ili prilog B opštem nalogu, onda se u rubrici "Ostala naređenja i obaveštenja" upisuje: "vidi Prilog A" i/ili "vidi Prilog B".
U slučaju potrebe da u već ispostavljenom Opštem nalogu (S-20) treba nešto da se izmeni ili dopuni, ispostavljeni opšti nalog se zamenjuje novim, u kome se (u sva tri primerka) pri vrhu upisuje: "Prethodno izdat opšti nalog broj (redni broj lista) zamenjen", a zatim sledi potpis otpravnika vozova.
Pogrešno ispostavljeni Opšti nalozi (S-20) se precrtavaju, a ako su već iskidani iz bloka, moraju se još i nalepiti ispod odgovarajuće matice.
Pre upotrebe svaki list opšteg naloga se žigoše.
Opšti nalog (S-20) vodi se na obrascu datom u Prilogu 20, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prilog A opštem nalogu (S-21)
Prilog A opštem nalogu (S-21) koristi se kada se u Opštem nalogu (S-21) u rubrici "Ostala naređenja i obaveštenja" ne mogu upisati sva potrebna obaveštenja.
Listovi Priloga A opštem nalogu (S-21) numerišu se arapskim brojevima u gornjem levom uglu.
Prilog A opštem nalogu (S-21) je istog formata kao i Opšti nalog (S-20) i ispostavlja se u tri dela. Sva tri dela potpisuje otpravnik vozova u desnom donjem uglu. Prvi deo (matica), na kojoj mašinovođa potvrđuje prijem, ostaje u stanici i lepi se uz maticu opšteg naloga, a drugi i treći deo predaju se mašinovođi. Drugi deo prilaže se putnom listu, a treći deo mašinovođa predaje svojoj jedinici vuče. Na drugom delu mašinovođa svojim potpisom potvrđuje prijem priloga.
Prilog A opštem nalogu (S-21) vodi se na obrascu datom u Prilogu 21, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prilog B opštem nalogu (S-22)
Prilog B opštem nalogu (S-22) koristi se za obaveštavanje osoblja vučnog vozila o merama bezbednosti koje mora preduzeti za vreme vožnje po nepravilnom koloseku, ako se ova obaveštenja ne mogu dati opštim nalogom.
Listovi Priloga B opštem nalogu (S-22) numerišu se arapskim brojevima u gornjem levom uglu.
Prilog B opštem nalogu (S-22) sadrži odštampane tekstove obaveštenja koja se najčešće daju pri zatvoru koloseka. Otpravnik vozova unosi samo odgovarajuće nazive i vremenske podatke i važeća obaveštenja obeležava zaokruživanjem brojeva upisanih naređenja. Nepotreban tekst u uokvirenom delu naređenja se koso precrtava.
Prilog B opštem nalogu (S-22) je povezan u blokove i ispostavlja se u tri primerka.
Sva tri dela potpisuje otpravnik vozova u desnom donjem uglu. Prvi deo (matica), na kojoj mašinovođa potvrđuje prijem, ostaje u stanici i lepi se uz maticu opšteg naloga, a drugi i treći deo predaju se mašinovođi. Drugi deo prilaže se putnom listu, a treći deo mašinovođa predaje svojoj jedinici vuče.
Prilog B opštem nalogu (S-22) vodi se na obrascu datom u Prilogu 22, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prilog C opštem nalogu (S-23)
Prilogom C opšteg naloga (S-23) obaveštava se osoblje vučnog vozila o isključenju telekomande na delu TK-pruge i o preduzetim merama za bezbednost saobraćaja za vreme isključenja telekomande.
Listovi Priloga C opštem nalogu (S-23) numerišu se arapskim brojevima u gornjem levom uglu.
Prilog C opštem nalogu (S-23) sadrži odštampane tekstove obaveštenja koja se najčešće daju pri isključenju telekomande. Otpravnik vozova (ovlašćeni stanični radnik) unosi samo odgovarajuće nazive i vremenske podatke a važeće obaveštenje obeležava zaokruživanjem brojeva upisanih naređenja. Nepotreban tekst u zaokruženom naređenju precrtava se kosom crtom.
Prilog C opštem nalogu (S-23) štampa se u vidu bloka, ispostavlja se u tri primerka.
Sva tri dela potpisuje otpravnik vozova (ovlašćeni stanični radnik) u desnom donjem uglu. Prvi deo (matica), na kojoj mašinovođa potvrđuje prijem, ostaje u stanici i lepi se uz maticu opšteg naloga, a drugi i treći deo predaju se mašinovođi. Drugi deo prilaže se putnom listu, a treći deo mašinovođa predaje svojoj jedinici vuče.
Prilog C opštem nalogu (S-23) vodi se na obrascu datom u Prilogu 23, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Nalog za ukrštavanje (S-24)
Nalog za ukrštavanje (S-24) sadrži naređenja i obaveštenja osoblju vučnog vozila o premeštenom ili određenom ukrštavanju vozova.
Nalog za ukrštavanje (S-24) je crvene boje i numerisan arapskim brojevima u levom gornjem uglu. U desnom gornjem uglu upisuje se broj telegrama na način propisan u članu 26. stav 3. ovog pravilnika za Opšti nalog (S-20).
Nalog za ukrštavanje (S-24) ispostavlja se u tri primerka. Sva tri dela potpisuje otpravnik vozova u desnom donjem uglu. Prvi deo (matica), na kojoj mašinovođa potvrđuje prijem, ostaje u stanici, a drugi i treći deo predaje se mašinovođi. Drugi deo prilaže se putnom listu, a treći deo mašinovođa predaje svojoj jedinici vuče. Na drugom delu mašinovođa svojim potpisom potvrđuje prijem priloga.
Na pogrešno ispostavljeni Nalog za ukrštavanje (S-24), kao i na Nalog za ukrštavanje (S-24) koji treba izmeniti, shodno se primenjuju odredbe člana 26. st. 7. i 8. ovog pravilnika.
Nalog za ukrštavanje (S-24) vodi se na obrascu datom u Prilogu 24, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25)
Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25) služi vođi pružnog vozila kao dozvola za saobraćaj pružnog vozila između stanica kada ono ne saobraća kao voz.
Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25) sastoji se iz dva lista: matice i kopije.
Matice i kopije imaju u gornjem većem delu istovetne rubrike za unošenje opštih podataka, dok je donji deo različit. Matica ima rubrike u koje se unosi broj pod kojim je traženo dopuštenje i vreme odlaska iz stanice, a na kopiji se, u određenim rubrikama, evidentiraju podaci o kretanju pružnih vozila.
List kopije je pri vrhu perforiran i po ispunjavanju predaje se vođi pružnog vozila. Prijem propusnice vođa pružnog vozila potvrđuje na matici i potpisuje da je upoznat sa stanjem na pruzi.
Vođa pružnog vozila po završenoj vožnji predaje Propusnicu za vožnju pružnog vozila (S-25) rukovodiocu, koju on pregleda i vraća stanici koja ju je izdala.
Otpravnik vozova kopiju vraćene Propusnice za vožnju pružnog vozila (S-25) lepi na perforiranom delu ispod matice.
Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25) štampa se u blokovima.
Propusnica za vožnju pružnog vozila (S-25) vodi se na obrascu datom u Prilogu 25, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Kada pružno vozilo saobraća kao voz, upravljač vodi sve potrebne evidencije koje su ovim pravilnikom propisane za prevoznika.
Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Uputstvo o obrascima za saobraćajne poslove i načinu njihovog vođenja ("Službeni glasnik ZJŽ", broj 9/84).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2020. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o evidencijama koje vode železnički prevoznik i upravljač železničke infrastrukture
("Sl. glasnik RS", br. 154/2020)
Član 13
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Priloge 1-25, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 56/2019, izmenjene u "Sl. glasniku RS", br. 154/2020, možete pogledati OVDE