STATUT
FARMACEUTSKE KOMORE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 156/2020)

 

1. OPŠTE ODREDBE

Član 1

Farmaceutska komora Srbije (u daljem tekstu: Komora) je nezavisna i profesionalna organizacija magistra farmacije, odnosno diplomiranih farmaceuta (u daljem tekstu: magistar farmacije).

Član 2

Komora je osnovana radi unapređenja uslova za obavljanje profesije magistra farmacije i zaštite njihovih profesionalnih interesa i zaštite interesa građana u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu, organizovanog učešća i uticaja na uređivanju i sprovođenju zdravstvene zaštite, kao i radi ostvarivanja drugih ciljeva vezanih za profesiju magistra farmacije.

Komora zastupa i štiti interese magistra farmacije, čuva čast, ugled, prava i zajedništvo članova.

Član 3

Ovim statutom Komore bliže se uređuju: naziv, sedište, unutrašnja organizacija i rad Komore, poslovi koje Komora obavlja u okviru zakonskih ovlašćenja, način obavljanja poslova Komore, sastav, način i postupak izbora i nadležnost organa Komore, broj članova u organima Komore, način izbora i opoziva članova u organima Komore, organ Komore koji imenuje posrednika, postupak posredovanja; organ Komore koji obrazuje sudove časti, sastav sudova časti, uslov i načini izbora i razrešenja sudija, nadležnost sudova časti, lakše i teže povrede profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore, postupak pred sudom časti, izricanje mera, način izvršenja izrečenih mera i rokovi za pokretanje postupka i izvršenje mera, kao i druga pitanja od značaja za rešavanje sporova, prava i dužnosti članova Komore, ogranci Komore, organizacija i organi ogranaka Komore i njihovo sedište, obavljanje stručnih poslova za Komoru, posredovanje u sporovima, stručna služba Komore, finansiranje Komore kao i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Komore.

Član 4

Naziv Komore je "Farmaceutska komora Srbije".

Naziv Komore na engleskom jeziku je: "The Pharmaceutical Chamber of Serbia".

Sedište Komore je u Beogradu.

Komora je registrovana u Agenciji za privredne registre, u skladu sa zakonom.

Član 5

Komora ima pečat i štambilj.

Pečat je okruglog oblika prečnika 32 mm, s grbom Republike Srbije u sredini i ispisanim tekstom "Republika Srbija, Farmaceutska komora Srbije - u Beogradu" Komora ima štambilj pravougaonog oblika veličine 55 mm i 25 mm sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum.

Ogranak Komore ima pečat i štambilj, koji su istovetni pečatu i štambilju iz stava 2. ovog člana, uz naznaku organizacione jedinice ogranka Komore.

Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Broj pečata i njihovo korišćenje utvrđuje se odlukom direktora Komore.

Komora ima znak, odnosno logotip i zastavu.

Znak, odnosno logotip je stilizovana zmija u obliku čaše koja okružuje polje podeljeno u četiri segmenta (koje je bilo izvor prvog leka), sa ćiriličnim natpisom "Farmaceutska komora". Zmija i slova su tamnoplave boje, a polje je zelene boje.

Znak, odnosno logotip Komore je zaštićen.

Znak, odnosno logotip Komore može se koristiti službeno u skladu sa aktima Komore.

Zastava Komore ima dimenzije 140 x 95 cm, sa znakom u sredini, veličine 115 x 20.5 cm, sa belom podlogom.

Zastava Komore koristi se u službenim prostorijama Komore.

Komora ima glasilo koje izlazi u formatu i rokovima koje odredi Skupština Komore.

Dan apotekarstva je 30. april - dan osnivanja prve apoteke u Srbiji.

Član 6

Komora je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovim statutom.

U pravnom prometu sa trećim licima Komora istupa samostalno i neograničeno u svoje ime i za svoj račun.

Komora ima pravo da stiče imovinu i imovinska prava i da njima samostalno raspolaže.

Sredstva za rad Komore obezbeđuju se na način propisan Zakonom o komorama zdravstvenih radnika (u daljem tekstu: Zakon) i ovim statutom.

Član 7

Komoru predstavlja i zastupa direktor Komore.

Direktor može, i okviru svojih ovlašćenja, odrediti pismenim punomoćjem drugo lice za zastupanje Komore.

Član 8

Rad Komore i njenih organa je javan.

Javnost u radu Komore i njenih organa obezbeđuje se obaveštavanjem javnosti o radu Komore i njenih organa putem glasila Komore i davanjem informacija o radu Komore sredstvima javnog informisanja i objavljivanjem obaveštenja i informacija na internet prezentaciji Komore.

Javnost u radu može se ograničiti u izuzetnim slučajevima u skladu sa odlukom Skupština Komore.

2. POSLOVI I ZADACI KOMORE

1) Povereni poslovi

Član 9

Komora, kao imalac javnih ovlašćenja u skladu sa zakonom, obavlja sledeće poslove:

1) donosi kodeks profesionalne etike (u daljem tekstu: etički kodeks);

2) vrši upis farmaceuta, pod uslovima propisanim zakonom i vodi imenik svih članova Komore;

3) izdaje, obnavlja i oduzima odobrenje za samostalni rad (u daljem tekstu: licenca) članovima Komore koji su upisani u imenik iz tačke 2. ovog stava i vodi imenik o izdatim, obnovljenim i oduzetim licencama;

4) posreduje u sporovima između članova Komore, odnosno između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga;

5) organizuje sudove časti za utvrđivanje povrede profesionalne dužnosti i odgovornosti članova Komore, kao i izricanje mera za te povrede;

6) vodi imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore;

7) vodi elektronsku evidenciju o članovima upisanim u imenicima iz stava 1. tač. 2, 3. i 6. ovog člana;

8) na zahtev člana Komore ili drugog ovlašćenog pravnog ili fizičkog lica izdaje izvode iz imenika, uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi evidencije a koji predstavljaju javne isprave;

9) utvrđuje visinu članarine, iznos nadoknade za upis u imenik i evidencije članova Komore, iznos nadoknade za izdavanje i obnavljanje licence, iznos nadoknade za polaganje licencnog ispita, iznos nadoknade za izdavanje izvoda iz imenika, uverenja i potvrda o činjenicama koje Komora vodi, iznos nadoknade za vršenje prethodnog postupka procene kvaliteta programa kontinuirane edukacije zdravstvenih radnika i postupak procene kvaliteta izvođenja akreditovanih programa kontinuirane edukacije, u skladu sa zakonom;

10) izdaje identifikacioni broj članovima Komore koji su upisani u imenik članova Komore;

11) izdaje legitimaciju članovima Komore koji imaju licencu;

12) organizuje i sprovodi polaganje licencnog ispita za članove Komore u skladu sa zakonom i propisima donetim za sprovođenje zakona;

13) sprovodi prethodni postupak procene kvaliteta kontinuirane edukacije zdravstvenih radnika i postupak procene kvaliteta izvođenja akreditovanih programa kontinuirane edukacije;

14) vrši obradu podataka članstva i obaveštava članstvo o informacijama i pitanjima od značaja za rad Komore;

15) sprovodi redovnu spoljnu proveru kvaliteta stručnog rada u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita;

16) utvrđuje sadržaj i obrazac, uverenja, evidencija i potvrda kao i postupak upisa u imenike koje vodi Komora;

17) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

U obavljanju poverenih poslova Komora primenjuje odredbe zakona kojima se uređuje opšti upravni postupak.

Na odluku o visini članarine i nadoknada iz stava 1. tačka 9) ovog člana saglasnost daje ministarstvo nadležno za poslove zdravlja.

Odluku iz stava 3. ovog člana Komora objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 10

Komora u skladu sa zakonom vodi sledeće imenike:

1) imenik svih članova Komore koji vodi ogranak Komore,

2) imenik izdatih, obnovljenih i oduzetih licenci članova Komore koji vodi Komora,

3) imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore koji vodi ogranak Komore.

Na osnovu dostavljenih izveštaja ogranka Komore o upisu u imenik iz stava 1. tač. 1) i 3), Komora vodi evidenciju o članovima upisanim u imenik svih članova Komore odnosno o izrečenim disciplinskim merama članovima Komore.

Član 11

Imenik svih članova Komore koji vodi ogranak Komore sadrži podatke iz evidencija članova Komore i to: redni broj, odnosno broj upisa, identifikacioni broj, broj rešenja i datum upisa, ime, prezime, ogranak Komore koji je izdao rešenje o upisu u Komoru, podaci o obrazovanju, naučno, nastavna i stručna zvanja (datum i mesto sticanja), status člana (obavezan, dobrovoljan, pripravnik, počasan, donator), podaci o brisanju iz imenika i napomene.

Imenik o izdatim, obnovljenim i oduzetim licencama članovima Komore sadrži: redni broj, ime, prezime, oblast za koju je licenca izdata, nastavna i stručna zvanja, broj licence, period i datum izdavanja i obnavljanja licence kao i period i datum oduzimanja licence.

Imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore sadrži: redni broj, podaci o članu protiv koga se vodi postupak (broj upisa u imenik, broj licence, ime i prezime, podaci o obrazovanju, naučno, nastavno i stručno zvanje), podaci o licu koje pokreće postupak (ime, prezime), broj i datum zahteva za pokretanje postupka, posredovanje (podaci: datum podnošenja zahteva i ishod), postupak pred Sudom časti prvog stepena (podaci o vremenu i mestu održavanja ročišta, odluka Suda, izrečena mera), podaci o žalbi, postupak pred Sudom časti drugog stepena (podaci da li je postupak sproveden, vreme i ishod, odluka Suda, izrečena mera), podaci o zastarelosti (datum nastupanja i broj odluke), podaci o rehabilitaciji (datum nastupanja i broj odluke).

Komora prikuplja i obrađuje podatke o članovima Komore sadržanim u imenicima Komore, kao i lične podatke članova Komore, podatke o krivičnoj osuđivanosti člana, i sa istima postupa u skladu sa zakonom koji reguliše tu materiju.

2) Ostali poslovi

Član 12

Pored poslova iz člana 9. ovog statuta, Komora obavlja i sledeće poslove:

1) zastupa i štiti profesionalne interese članova Komore u obavljanju profesije;

2) stara se o ugledu članova Komore, odnosno o obavljanju poslova zdravstvene delatnosti u skladu sa etičkim kodeksom;

3) predlaže listu nadzornika za redovnu i vanrednu spoljnu proveru kvaliteta stručnog rada, u skladu sa zakonom;

4) predlaže godišnji plan redovne spoljne provere kvaliteta stručnog rada, u skladu sa zakonom;

5) daje inicijativu za bliže uređivanje načina obavljanja pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita, kao i stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika, odnosno uslova koje moraju ispunjavati zdravstvene ustanove i privatna praksa za obavljanje pripravničkog i specijalističkog staža zdravstvenih radnika;

6) vodi evidenciju zdravstvenih ustanova i privatnih praksi u kojima može da se obavi pripravnički staž;

7) učestvuje u utvrđivanju nomenklature zdravstvenih usluga, kriterijuma i merila za utvrđivanje cena zdravstvenih usluga koje se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i u utvrđivanju kriterijuma i merila za zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite, u skladu sa zakonom;

8) predlaže kriterijume i merila za utvrđivanje cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u privatnoj praksi, odnosno cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u zdravstvenim ustanovama, a koje se ne obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i visinu cena tih zdravstvenih usluga;

9) daje inicijativu za donošenje propisa u oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

10) daje inicijativu i preduzima mere za osiguranje članova Komore kod nosioca osiguranja za rizik koji može nastupiti zbog stručne greške u vršenju poslova zdravstvene delatnosti, u skladu sa zakonom;

11) pruža pomoć građanima u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u slučaju nestručnog ili neetičkog rada članova Komore;

12) organizuje kontinuiranu edukaciju zdravstvenih radnika, u skladu sa zakonom i propisima koje donosi ministar;

13) pruža stručnu pomoć članovima Komore;

14) zastupa interese članova Komore koji obavljaju privatnu praksu pri zaključivanju ugovora sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;

15) daje predlog za dobijanje naziva primarijusa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita;

16) prati i pokreće inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite;

17) organizuje i sprovodi projekte u cilju organizovanog učešća svojih članova na unapređenju zdravstvene zaštite;

18) obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Komore.

3) Saradnja sa zdravstvenim institucijama

Član 13

U obavljanju svojih poslova Komora sarađuje sa ostalim komorama zdravstvenih radnika i strukovnim udruženjima zdravstvenih radnika kao i zdravstvenim i obrazovnim ustanovama na teritoriji Republike Srbije i u svetu.

3. ČLANSTVO

Član 14

Članstvo u Komori je čast i pravo za sve magistre farmacije u Republici Srbiji.

Članstvo u Komori je obavezno za magistre farmacije koji kao profesiju u Republici Srbiji obavljaju poslove magistra farmacije u zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, odnosno kod drugog poslodavca i to: u ustanovama socijalne zaštite, zavodima za izvršenje zavodskih sankcija, u državnim organima, na fakultetima, odnosno u školama zdravstvene struke, ambulantama medicine rada koje obrazuju poslodavci i u drugim ustanovama u kojima se obavlja zdravstvena delatnost u skladu sa zakonom.

Danom započinjanja pripravničkog staža, magistar farmacije je dužan da se upiše u imenik Komore u kome se vodi posebna evidencija o pripravnicima.

Magistar farmacije koji je obavio pripravnički staž i položio stručni ispit, može podneti zahtev za izdavanje odobrenja za samostalan rad i može dobiti licencu pod uslovima propisanim zakonom.

Zdravstveni radnik koji poseduju dve diplome zdravstvene struke i koji ispunjava sve uslove predviđene zakonom, može biti član više komora i posedovati više licenci.

Magistar farmacije, zaposlen u zdravstvenoj ustanovi, odnosno privatnoj praksi, koji radi puno radno vreme, može da obavlja određene poslove iz svoje struke kod svog poslodavca kod koga je zaposlen sa punim radnim vremenom, odnosno kod drugog poslodavca, van redovnog radnog vremena, zaključivanjem ugovora o dopunskom radu, u skladu sa zakonom.

Komora, osim obaveznih članova iz stava 2. ovog člana, ima i dobrovoljne članove, počasne članove i članove donatore, u skladu sa ovim statutom.

Dobrovoljni članovi Komore jesu magistri farmacije koji nisu u obavezi da budu članovi Komore, i to: nezaposleni, koji ne obavljaju poslove zdravstvene delatnosti, koji su u penziji a nisu radno angažovani i državljani RS koji žive i rade u inostranstvu.

Dobrovoljni članovi imaju pravo na izdavanje licence, u skladu sa zakonom, u obavezi su da plaćaju članarinu, bez prava da biraju i budu birani za članove organa i tela Komore.

Počasni član Komore može biti magistar farmacije koji nije obavezni član Komore, kao i drugi stručnjak iz zemlje i inostranstva koji je doprineo razvoju farmaceutske struke i nauke.

Donator Komore može postati svaki građanin Republike Srbije ili strani državljanin, koji Komori zavešta pokretnu, odnosno nepokretnu imovinu ili finansijska sredstva.

Počasnog člana i donatora Komore bira Skupština Komore na predlog Upravnog odbora, bez prava da biraju i da budu birani u organe i tela Komore.

Član 15

Obavezni članovi Komore, pored prava i obaveza utvrđenih zakonom, imaju sledeća prava i dužnosti:

- da biraju i budu birani u sve organe Komore;

- da aktivno učestvuju u radu Komore;

- da koriste usluge Komore;

- da učestvuju na skupovima koje organizuje Komora;

- da traže i dobiju pomoć prema mogućnostima Komore;

- da ostvaruju druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora;

- da stalno prate razvoj farmacije i drugih nauka i da se stručno usavršavaju;

- da stečena znanja i veštine prenose na mlađe kolege;

- da u obavljanju svoje profesije primenjuju samo proverene i naučno dokazane metode i postupke, a da nove metode i postupke uvode i primenjuju u skladu sa zakonom;

- da čuvaju profesionalnu tajnu;

- da brinu o svom i dostojanstvu ličnosti građana kome pružaju zdravstvenu zaštitu;

- da vode propisanu medicinsku dokumentaciju i da dostavljaju izveštaje u skladu sa zakonom;

- da se stručno usavršavaju i da se specijalizuju, u skladu sa zakonom;

- da poštuju akta koja donosi Komora;

- da redovno ispunjavaju materijalne obaveze prema Komori.

Dobrovoljni članovi, pored prava i obaveza utvrđenih zakonom, imaju sledeća prava i dužnosti:

- da učestvuju u radu Komore;

- da koriste usluge Komore;

- da učestvuju na skupovima koje organizuje Komora;

- da traže i dobiju pomoć prema mogućnostima Komore;

- da ostvaruju druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora;

- da stalno prate razvoj farmacije i drugih nauka i da se stručno usavršavaju;

- da čuvaju profesionalnu tajnu;

- da poštuju akta koja donosi Komora;

- da redovno ispunjavaju materijalne obaveze prema Komori.

Počasni i članovi donatori, pored prava i obaveza utvrđenih zakonom, imaju sledeća prava i dužnosti:

- da učestvuju na skupovima koje Komora organizuje;

- da poštuju akta koje donosi Komora.

Član 16

Članu Komore prestaje obavezno članstvo u Komori:

1) privremenim oduzimanjem licence prema članu 185. Zakona o zdravstvenoj zaštiti;

2) lišenjem poslovne sposobnosti, od dana pravnosnažnosti odluke o lišenju poslovne sposobnosti;

3) danom prestanka da kao profesiju obavlja poslove magistra farmacije iz člana 14. stav 2. ovog statuta, čime član prelazi u status dobrovoljnog člana Komore, u skladu sa zakonom.

Dobrovoljno članstvo traje do ponovnog započinjanja obavljanja poslova magistra farmacije u zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi ili do podnošenja zahteva člana za ispis i brisanje iz imenika Komore.

Status obaveznog, odnosno dobrovoljnog člana Komore prestaje danom podnošenja zahteva za promenu statusa.

Član 17

Članstvo u Komori prestaje:

1) na lični zahtev, danom podnošenja zahteva;

2) smrću člana;

3) neplaćanjem članarine.

Obavezni i dobrovoljni članovi dužni su da plaćaju godišnju članarinu i to odjednom, ili na deset jednakih mesečnih rata, zaključno sa 31. oktobrom tekuće godine, za tu godinu.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, ukoliko se magistar farmacije upiše u imenik članova Komore u drugoj polovini tekuće godine ili ispiše iz imenika članova Komore u prvoj polovini tekuće godine, dužan je da plati polovinu godišnje članarine.

Član Komore koji nije izmirio članarinu do 31. oktobra te godine, za tu godinu, odnosno nije izmirio članarinu za prethodne godine i isto ne učini nakon pisane opomene ni do 31. decembra te godine ispisuje se iz imenika članova Komore i privremeno mu se oduzima licenca.

U slučaju da član koji je ispisan iz imenika članova Komore zbog neplaćenih članarina želi da ponovo podnese zahtev za upis u imenik članova Komore, dužan je da pre podnošenja zahteva izmiri celi zaostali dug.

Član Komore oslobođen je od plaćanja članarine za tekuću godinu i to:

1) za vreme privremene nesposobnosti za rad u neprekidnom trajanju dužem od 60 dana;

2) za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta, odnosno odsustvu sa rada radi posebne nege deteta;

3) u slučaju nezaposlenosti i

4) penzioner koji nije radno aktivan.

Oslobađanje od plaćanja članarine iz tač. 2) do 4) prethodnog stava važi za tekuću godinu u kojoj je osnov za oslobađanje od plaćanja trajao duže od šest meseci.

Oslobođeni su od plaćanja članarine magistri farmacije - pripravnici.

Član Komore obavezan je dostaviti pismeni dokaz - potvrdu, u slučaju nastupanja osnova za oslobađanje od plaćanja članarine iz st. 6. i 8. ovog člana.

4. ORGANIZACIJA KOMORE

Član 18

Komora je profesionalna i jedinstvena organizacija magistra farmacije na teritoriji Republike Srbije, koju čine ogranci Komore:

Komora ima četiri ogranka kao svoje organizacione jedinice i to:

1. Ogranak Beograd, sa sedištem u Beogradu

2. Ogranak Vojvodina, sa sedištem u Novom Sadu

3. Ogranak Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu

4. Ogranak Niš sa Kosovom i Metohijom, sa sedištem u Nišu.

1) Ogranci komore

Član 19

Ogranci Komore, su osnovni oblik teritorijalnog organizovanja i povezivanja članova, ustanovljeni radi neposrednog ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore i zajedničkih interesa na području teritorije Republike Srbije, i obuhvataju teritorije sledećih opština i upravnih okruga:

1. Ogranak Beograd - (Stari grad, Voždovac, Novi Beograd, Zemun, Surčin, Savski venac, Vračar, Palilula, Rakovica, Mladenovac, Obrenovac, Barajevo, Grocka, Zvezdara, Lazarevac, Sopot, Čukarica); za ovaj ogranak sedište je Beograd.

2. Ogranak Vojvodina - (Severnobački okrug - Subotica, Južnobački okrug - Novi Sad, Zapadnobački okrug - Sombor, Sremski okrug - Sremska Mitrovica, Srednjobanatski okrug - Zrenjanin, Severnobanatski okrug - Kikinda, Južnobanatski okrug - Pančevo); za ovaj ogranak sedište je Novi Sad.

3. Ogranak Kragujevac koji obuhvata područja okruga - (Šumadijski okrug - Kragujevac, Raški okrug - Kraljevo, Moravički okrug - Čačak, Pomoravski okrug - Jagodina, Zlatiborski okrug - Užice, Kolubarski okrug - Valjevo, Mačvanski okrug - Šabac, Podunavski okrug - Smederevo, Braničevski okrug - Požarevac); za ovaj ogranak sedište je Kragujevac.

4. Ogranak Niš sa Kosovom i Metohijom - (Nišavski okrug - Niš, Zaječarski okrug - Zaječar, Borski okrug - Bor, Rasinski okrug - Kruševac, Pirotski okrug - Pirot, Toplički okrug - Prokuplje, Pčinjski okrug - Vranje, Jablanički okrug - Leskovac Kosovski okrug - Priština, Kosovsko-pomoravski okrug - Gnjilane, Kosovsko-mitrovački okrug - Kosovska Mitrovica, Prizrenski okrug - Prizren, Pećki okrug - Peć); za ovaj ogranak sedište je Niš.

2) Poslovi i zadaci ogranka

Član 20

Ogranak Komore u okviru svojih nadležnosti obavlja poverene i ostale poslove.

Povereni poslovi su sledeći:

1) vrši upis i brisanje članova Komore sa teritorije ogranka u imenik članova Komore i o tome donosi rešenje;

2) vodi evidencije članova Komore sa ogranka;

3) izdaje potvrde i uverenja o činjenicama o kojima vodi evidenciju;

4) posreduje u sporovima između članova ogranka Komore, odnosno između članova ogranka Komore i korisnika usluga;

5) organizuje Sudove časti prvog stepena za utvrđivanje povreda profesionalne dužnosti i odgovornosti članova Komore, kao i izricanje mera za te povrede;

6) vodi imenik izrečenih disciplinskih mera članovima ogranka Komore;

7) na zahtev člana Komore sa ogranka ili drugog ovlašćenog pravnog ili fizičkog lica izdaje izvode iz imenika, uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi evidenciju, a koji predstavljaju javne isprave;

8) obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Ostali poslovi su sledeći:

1) daje mišljenje, predloge i primedbe nadležnim organima Komore o svim pitanjima iz nadležnosti Komore preko Odbora ogranka;

2) zastupa interese članova Komore na svom području;

3) predlaže godišnji program rada ogranka;

4) odlučuje o upotrebi sredstava ogranka do visine koja je određena odlukom direktora Komore;

5) obavlja poslove utvrđene posebnim aktima Skupštine Komore;

6) predlaže Skupštini Komore kandidate za predsednika i članove odbora Ogranka, kao i članove organa Komore;

7) donosi godišnji izveštaj o radu i isti podnosi na utvrđenje Upravnom odboru Komore, a na usvajanje Skupštini Komore;

8) utvrđuje ispunjenost uslova za izdavanje, obnavljanje i oduzimanje licence i podnosi periodične izveštaje o navedenom direktoru Komore;

9) vrši prijem, pregled i evidenciju prikupljenih bodova u okviru kontinuirane edukacije članova ogranka neophodnih za obnavljanje licence sa teritorije ogranka i dostavlja ih Komori;

10) daje predloge i inicijative u postupku procene kvaliteta izvođenja akreditovanih programa kontinuirane edukacije na teritoriji ogranka;

11) daje predlog za dodelu zvanja primarijusa, za članove sa svog ogranka, u skladu sa zakonom;

12) prati i pokreće inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite, na teritoriji ogranka;

13) daje predlog i inicijativu u organizovanju spoljne provere kvaliteta stručnog rada na teritoriji ogranka;

14) sarađuje sa ostalim komorama zdravstvenih radnika na nivou svog ogranka, kao i sa fakultetima medicinske struke, strukovnim udruženjima, filijalama Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: RFZO) i zdravstvenom, odnosno farmaceutskom inspekcijom sa teritorije svog ogranka;

15) daje inicijative za donošenje propisa u oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

16) pruža stručnu savetodavnu pomoć članovima Komore na teritoriji svog ogranka;

17) pruža pomoć građanima u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u slučaju nestručnog i neetičkog rada članova Komore na teritoriji svog ogranka;

18) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Na rad organa ogranaka Komore koji nisu regulisani ovim statutom primenjuju se odredbe Poslovnika o radu ogranaka, odnosno odredbe Poslovnika o radu Upravnog odbora.

Član 21

Stručne poslove ogranka Komore obavlja stručna služba Komore.

Ogranak Komore nema svojstvo pravnog lica.

Ogranak Komore ima svoj podračun.

3) Organizacija ogranka Komore

Član 22

Klub članova Skupštine Komore iz ogranka čine svi članovi Skupštine Komore iz ogranka.

Klub članova Skupštine Komore iz ogranka sastaje se po potrebi a najmanje jedanput godišnje.

O pojedinim pitanjima Odbor ogranka može pisanim putem dostavljati informacije i pribavljati mišljenja članova Skupštine sa ogranka.

Klub članova Skupštine Komore iz ogranka saziva predsednik Odbora ogranka na svoju inicijativu ili najmanje 1/3 članova Skupštine Komore iz ogranka.

Klub članova Skupštine Komore iz ogranka punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine članova, a odluke donosi većinom glasova prisutnih članova.

Član 23

Ogranak Komore ima Odbor kao organ ogranka Komore sastavljen od predsednika i dva člana koje biraju članovi Skupštine Komore na predlog Kluba članova Skupštine Komore iz ogranka Komore.

Predsednik Odbora ogranka je ujedno i predsednik ogranka Komore.

Mandat članova Odbora ogranka traje četiri godine.

Odbor ogranka Komore obavlja poslove i zadatke u skladu sa zakonom, ovim statutom i opštim aktima Komore.

Odbor ogranka radi u sednicama koje se održavaju po potrebi a po pravili nakon održane sednice Upravnog odbora Komore radi upoznavanja sa donetim odlukama.

Odbor ogranka Komore može odlučivati ako su prisutna najmanje dva člana a odluka se donosi većinom ukupnog broja članova.

U bitnim slučajevima, predsednik Odbora ogranka o pojedinim pitanjima može konsultovati i tražiti saglasnost ostalih članova telefonom, o čemu sačinjava pismenu zabelešku koju Odbor ogranka potvrđuje na prvoj narednoj sednici.

Ogranak Komore ima sekretara ogranka Komore za obavljanje poslova ogranka Komore u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Sekretara ogranka Komore bira direktor Komore, i on ostvaruje prava iz radnog odnosa u okviru stručne službe Komore.

Član 24

Sud časti prvog stepena ima predsednika, zamenika predsednika i dva člana i dva zamenika.

Delokrug rada Suda časti prvog stepena utvrđen je Statutom i Poslovnikom o radu sudova časti.

Član 25

Komisija za posredovanje ogranka Komore posreduje u sporovima između članova Komore ili između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga u skladu sa zakonom.

Komisija za posredovanje ogranka Komore ima tri člana koje imenuje Klub članova Skupštine Komore iz ogranka na period od četiri godine.

Postupak posredovanja Komisije za posredovanje ogranka Komore utvrđen je ovim statutom.

Član 26

Odbor ogranka Komore, odnosno pojedini članovi mogu biti opozvani i pre isteka mandata od četiri godine u slučaju da ne učestvuju u radu ogranka (više od tri neopravdana izostanka u toku godine), ukoliko ne sprovode odluke i druge akte organa Komore ili na drugi način ometaju normalan rad i funkcionisanje ogranka Komore.

Predlog za opoziv mogu podneti najmanje 1/3 članova Skupštine Komore iz ogranka, Upravni odbor Komore ili direktor Komore o čemu Skupština Komore donosi odluku.

U slučaju da članu Kluba članova Skupštine Komore iz ogranka Komore prestane obavezno članstvo u skladu sa članom 16. stav 1. tač. 1), 2) i 3), odnosno članstvo u Komori u skladu sa članom 17. stav 1. tač. 1), 2) i 3) ovog statuta, kao i ispisom iz ogranka Komore čiji je član, odluku o prestanku članstva u organima Komore donosi predsednik Skupštine.

5. ORGANI KOMORE

Član 27

Komora ima organe koji obavljaju poslove i zadatke u skladu sa zakonom, a to su:

1) Skupština;

2) Upravni odbor;

3) Nadzorni odbor;

4) Direktor;

5) Etički odbor;

6) Sud časti prvog stepena;

7) Sud časti drugog stepena;

8) Komisija za posredovanje;

9) Odbori Komore;

10) Druga tela utvrđena ovim statutom.

Komisija za posredovanje, Sud časti prvog stepena i odbor Ogranka obrazuju se za područje ogranka Komore kao organi koji obavljaju poslove iz svoga delokruga za članove Komore sa područja ogranka Komore, dok se ostali organi iz stava 1. ovog člana obrazuju kao jedinstveni organi na nivou Komore.

Mandat članova organa Komore iz tač. 1) do 4) ovog člana traje četiri godine.

Direktor Komore i članovi Upravnog i Nadzornog odbora ne mogu biti lica izabrana, postavljena ili imenovana na funkciju u državnom organu, organu teritorijalne autonomije ili lokalne samouprave, lica izabrana u organe upravljanja, odnosno poslovanja visokoškolskih ustanova, udruženja zdravstvenih ustanova i drugih stručnih udruženja zdravstvenih radnika.

Izbor i razrešenje članova Skupštine Komore, organa Komore i organa ogranka Komore vrše se većinom glasova prisutnih članova Skupštine Komore.

Postupak za razrešenje organa ili člana organa Komore može pokrenuti pismenim putem najmanje 1/3 članova Skupštine Komore sastavljena od 1/3 članova Skupštine Komore iz svakog ogranka ponaosob.

U slučaju da članu Skupštine Komore prestane obavezno članstvo u skladu sa članom 16. stav 1. tač. 1), 2) i 3), odnosno članstvo u Komori u skladu sa članom 17. stav 1. tač. 1), 2) i 3) ovog statuta, kao i ispisom iz ogranka Komore čiji je član, odluku o prestanku članstva u organima Komore donosi predsednik Skupštine.

1. Način izbora

Član 28

Izbori za Skupštinu Komore vrše se u skladu sa Odlukom o sprovođenju izbora za članove Skupštine Komore (u daljem tekstu: Odluka), koju donosi Skupština Komore na predlog Upravnog odbora.

Izbor članova vrši se u okviru četiri izborne jedinice, tako da svaki ogranak čini jednu izbornu jedinicu. Za članove Skupštine biraju se kandidati koji su dobili najveći broj glasova na svojoj izbornoj jedinici.

Glasanje u izbornim jedinicama obavlja se na biračkim mestima koje utvrđuje Centralna izborna komisija (u daljem tekstu: CIK).

Član 29

Predsednik Skupštine Komore, odnosno u slučaju njegove sprečenosti zamenik predsednika Skupštine, dužan je raspiše izbore u rokovima propisanim Zakonom, Odlukom o raspisivanju izbora za članove nove Skupštine Komore koja sadrži datum održavanja izbora i rokove od kojih počinju teći izborne radnje.

Izbori za nove članove Skupštine održavaju se najkasnije 45 dana pre isteka mandata Skupštine.

Izbor predsednika, zamenika predsednika Skupštine Komore, direktora i članova Upravnog i Nadzornog odbora Komore vrši se u skladu sa zakonom.

Izbor drugih organa Komore iz člana 27. stav 1. Ovog statuta vrši se u roku od 90 dana od dana konstituisanja Skupštine Komore.

Član 30

Organi za sprovođenje izbora su CIK i birački odbori, koji su samostalni i nezavisni u svom radu i rade na osnovu zakona, ovog statuta i Odluke, a za svoj rad odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Stručna služba Komore dužna je da pruža pomoć organima za sprovođenje izbora i da im dostavlja podatke potrebne za rad.

Članovi CIK-a i njihovi zamenici imenuju se na četiri godine, a članovi biračkih odbora i njihovi zamenici za svake izbore.

Članovi CIK-a i biračkog odbora ne mogu biti kandidati na izborima, ali imaju izborno pravo.

Predsednici, članovi i zamenici članova organa za sprovođenje izbora ne mogu biti lica koja su međusobni srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj liniji zaključno sa trećom stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika, o čemu daju pismenu izjavu.

Ako je CIK, odnosno birački odbor sastavljen suprotno odredbi prethodnog stava ovog člana taj organ se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.

Zamenici članova CIK-a i članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u CIK-u ili biračkom odboru ima samo član tog organa, ili, u njegovom odsustvu, zamenik.

Članovima organa za sprovođenje izbora i njihovim zamenicima prestaje funkcija u ovim organima kad prihvate kandidaturu za člana Skupštine.

Član 31

Rad organa za sprovođenje izbora je javan.

Lica koja prate rad organa za sprovođenje izbora dužna su da postupaju u skladu s pravilima koja propisuje CIK.

Kad lica iz stava 2. ovog člana prekrše pravila o održavanju reda na biračkom mestu ili na drugi način ometaju rad organa za sprovođenje izbora, organ za sprovođenje izbora može ih udaljiti, a podatke o tome unosi u zapisnik.

Član 32

CIK se sastoji od predsednika i četiri člana, ukupno pet, koji imaju svoje zamenike i bira ih Skupština Komore na predlog Odbora ogranka Komore i direktora Komore.

CIK ima i sekretara i njegovog zamenika koje takođe imenuje Skupština Komore iz reda zaposlenih iz stručne službe Komore na predlog direktora Komore, koji učestvuju u radu CIK-a bez prava odlučivanja.

CIK:

1) stara se o zakonitom sprovođenju izbora;

2) organizuje tehničku pripremu za izbore;

3) prati primenu i daje objašnjenja u vezi sa primenom Statuta, Odluke i pravila;

4) utvrđuje jedinstvene standarde za izborni materijal;

5) obrazuje biračke odbore i imenuje predsednika i članove biračkih odbora najkasnije 10 dana pre dana određenog za održavanje izbora;

6) utvrđuje broj glasačkih listića za biračke mesta, overava ih i zajedno sa overenim izvodom iz biračkog spiska, zapisnički predaje biračkom odboru;

7) određuje izborne akte koji joj se dostavljaju;

8) utvrđuje da li je kandidatura sastavljena i podneta u skladu sa Statutom i Odlukom;

9) donosi rešenje o proglašenju izborne liste;

10) određuje način čuvanja i rukovanja izbornim materijalom;

11) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora;

12) podnosi izveštaj Skupštini Komore o sprovedenim izborima;

13) donosi pravila o radu biračkog odbora;

14) obavlja i druge poslove predviđene Statutom i Odlukom.

Član 33

Birački odbor u stalnom sastavu čine: predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje na biračkom mestu, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove određene Statutom.

Birački odbor se imenuje najkasnije 10 dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračkog odbora propisuje CIK.

Član 34

Biračko pravo ima svaki obavezni član Komore, upisan u imenik Komore koji nije izvršio povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.

Član Komore koji ima biračko pravo u skladu sa prethodnim stavom, može predložiti kandidata za člana Skupštine.

Predlaganje kandidata vrši se podnošenjem potpisanog predloga na propisanom obrascu.

Kandidatura za člana Skupštine može biti i lična.

Predlaganje kandidata i kandidatura mora da sadrži sve podatke iz propisanog obrasca i dostavljaju se CIK-u najkasnije 30 dana pre održavanja izbora na adresu sedišta Komore.

Uz popunjeni obrazac iz prethodnog stava podnosi se i pismena izjava kandidata da prihvata kandidaturu, ukoliko kandidatura nije lično potpisana.

Potvrda o biračkom pravu za kandidata, u kojoj je naznačeno ime i prezime, datum rođenja, ID broj, broj licence i zvanje kandidata, izdaje stručna služba sa područja ogranka kojem pripada kandidat i dostavlja se CIK-u.

CIK konačni birački spisak objavljuje na sajtu Komore najkasnije 15 dana pre održavanja izbora.

Član Komore može podneti prigovor na birački spisak CIK-u u roku od dva dana od dana objavljivanja konačnog biračkog spiska putem elektronske pošte na imejl adresu sedišta Komore ili putem pošte ili lično na adresu sedišta Komore.

O prigovoru iz prethodnog stava komisija odlučuje u roku od 24 časa, i njena je odluka konačna.

Izvršene izmene biračkog spiska CIK objavljuje odmah.

Listu kandidata za člana Skupštine na osnovu prispelih kandidatura, CIK objavljuje na sajtu Komore deset dana pre održavanja izbora.

Član Komore na objavljenu listu kandidata može podneti prigovor CIK-u u roku od 24 časa od dana objavljivanja liste, putem elektronske pošte na imejl adresu sedišta Komore ili putem pošte ili lično na adresu sedišta Komore.

O prigovoru iz prethodnog stava CIK odlučuje bez odlaganja i njena je odluka konačna.

Konačnu listu za kandidata za Skupštinu Centralna izborna komisija utvrđuje i objavljuje sedam dana pre održavanja izbora na sajtu Komore.

Izbor članova Skupštine vrši se tajnim glasanjem zaokruživanjem kandidata na glasačkom listiću na biračkom mestu i ubacivanjem glasačkog listića u odgovarajuću glasačku kutiju.

Za članove Skupštine izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova na izbornoj jedinici.

Glasanje će se ponoviti za one kandidate koji imaju isti broj glasova u okviru određene izborne jedinice kao i poslednji kandidat koji je izabran, najkasnije tri dana od dana kada su izbori održani.

CIK proglašava rezultate izbora u roku 48 časova od okončanja istih i objavljuje ih na sajtu Komore.

O nepravilnostima u postupku izbora podnose se prigovori CIK-u u elektronskoj formi na imejl adresu Komore u roku od 24 časa po proglašenju rezultata izbora.

CIK donosi konačnu odluku u roku od 48 časova od dana kada je dostavljen prigovor.

Ukoliko CIK utvrdi da je bilo nepravilnosti koje su bitno uticale ili su mogle uticati na rezultate izbora, izborna komisija će poništiti izbore za članove Skupštine u određenom biračkom mestu i odrediti rok u kojem će se održati ponovljeni izbori za dato biračko mesto.

Član 35

Dopunski izbori za Skupštinu mogu se raspisati kada nije izabran ukupan broj članova Skupštine propisan Statutom ili kada se u toku rada Skupštine broj članova usled smrti, ispisa iz imenika Komore, promene ogranka, ostavke ili opoziva smanji tako da otežava rad Skupštine.

Dopunski izbori se vrše u onim izbornim jedinicama u kojima prema ovom Statutu i Odluci za sprovođenje izbora nije izabran kandidat, izabrani kandidat nije više član Skupštine, odnosno izabrani kandidat nije više član izborne jedinice na kojoj je izabran.

Vanredni izbori za Skupštinu raspisuju se kada usled smrti, ostavke ili opoziva broj članova Skupštine svede na broj kojim se onemogućava rad Skupštine.

Na dopunske i vanredne izbore shodno se primenjuju pravila izbora predviđena ovim statutom.

Član 36

Konstitutivnu sednicu Skupštine saziva predsednik Skupštine u važećem sazivu, odmah nakon proglašenja konačnih rezultata izbora tako da se sednica održi do isteka mandata važećeg saziva Skupštine Komore.

U slučaju njegove sprečenosti ili ne zakazivanja sednice u roku iz stava 1. ovog člana, sednicu zakazuje potpredsednik Skupštine Komore u važećem sazivu.

2. Skupština Komore

a) Nadležnost

Član 37

Skupština, kao najviši organ Komore obavlja poslove i zadatke u skladu sa zakonom.

Skupština Komore:

a) donosi:

1) Statut i druge opšte akte Komore;

2) Etički kodeks farmaceuta Srbije;

3) poslovnike o svom radu i poslovnik o radu komisija koje obrazuje;

4) godišnji program rada Komore;

5) finansijski plan Komore;

6) odluku o visini izdvajanja prihoda Komore u Fond uzajamne pomoći članova Komore, koji se vodi na posebnom podračunu Komore;

8) iznos naknade za rad članovima organa Komore kao i članovima drugih organa i tela utvrđenih zakonom, Statutom i opštim aktima Komore;

7) odluku da li je organ Komore povredio Statut Komore ili odluku Skupštine Komore;

b) bira i razrešava:

1) predsednika i potpredsednika Skupštine Komore;

2) direktora;

3) predsednika, zamenika predsednika i članove Upravnog odbora;

4) predsednika, zamenika predsednika i članove Nadzornog odbora;

5) predsednika, zamenika predsednika i članove Sudova časti prvog stepena, kao i Suda časti drugog stepena;

6) predsednika, zamenika predsednika i članove Etičkog odbora Komore;

7) članove posebnih odbora Komore;

v) utvrđuje:

1) stavove i smernice za rad organa Komore;

2) likovno rešenje za znamenja Komore (znak, logotip i zastava), licencu Komore i identifikacionu karticu;

3) iznos članarine za članove Komore;

4) iznos naknade za upis u imenik članova Komore;

5) iznos naknade za izdavanje i obnavljanje licence;

6) iznos naknada za izdavanje izvoda, uverenja i potvrda iz evidencije koje vodi Komora;

7) iznos naknade za polaganje licencnog ispita;

g) odlučuje i rešava:

1) o svim pitanjima dostavljenim od Upravnog odbora, Nadzornog odbora i direktora Komore;

2) o drugim izveštajima organa Komore;

3) o pristupanju Komore u međunarodne organizacije;

d) dodeljuje:

1) godišnje nagrade Komore.

e) usvaja:

1) izveštaj o radu Komore;

2) izveštaj o finansijskom poslovanju Komore, sa godišnjim obračunom (završni račun);

3) izveštaje o radu Upravnog odbora, Nadzornog odbora i direktora Komore.

f) razmatra:

1) razmatra izveštaje o radu organa Komore.

Obavlja i druge poslove predviđenim zakonom i ovim statutom.

Za obavljanje određenih poslova Skupština Komore može imenovati komisije i radne grupe, utvrđujući njihov sastav i zadatak.

b) Sastav

Član 38

Skupština Komore ima 100 članova.

Broj članova Skupštine koji se biraju u pojedinom ogranku utvrđuje se na osnovu procenta koji se dobija stavljanjem u odnos ukupnog broja obaveznih članova u pojedinom ogranku u odnosu na ukupan broj obaveznih članova Komore na dan donošenja odluke o raspisivanju izbora.

Za članove Skupštine izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova na izbornoj jedinici.

Mandat članovima Skupštine Komore traje četiri godine.

Članu Skupštine Komore prestaje mandat:

1) ispisom iz imenika Komore na osnovu zahteva, danom podnošenja zahteva;

2) gubitkom licence prema članu 185. Zakona o zdravstvenoj zaštiti;

3) neplaćanjem članarine pod uslovima i na način predviđen ovim statutom;

4) ostavkom, na lični zahtev;

5) razrešenjem;

6) prelaskom u dobrovoljnog člana Komore;

7) promenom izborne jedinice na kojoj je izabran;

8) neopravdanim izostankom sa sastanaka organa Komore više od tri puta godišnje;

9) smrću.

Član 39

Skupština Komore bira iz redova svojih članova predsednika i zamenika predsednika.

Predsednik i zamenik predsednika Skupštine za svoj rad odgovaraju Skupštini Komore.

Član 40

Predsedniku i zameniku predsednika Skupštine Komore prestaje funkcija i pre isteka perioda na koji su izabrani ako im prestane svojstvo člana Skupštine ili ako to sami zatraže.

Predsednik i zamenik predsednika Skupštine mogu biti razrešeni i pre isteka perioda na koji su birani ako svoju funkciju ne vrše na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje zadataka Skupštine, a odluku o razrešenju donosi organ koji ih je izabrao.

Postupak za razrešenje predsednika, odnosno zamenika predsednika Skupštine može pokrenuti pismenim putem najmanje jedna trećina članova Skupštine Komore.

v) Način rada

Član 41

Skupštinu Komore saziva predsednik Skupštine Komore, koji rukovodi njenim radom, potpisuje odluke i dokumenta koja Skupština usvaja.

Zamenik predsednika Skupštine Komore zamenjuje predsednika u slučaju njegove sprečenosti.

Skupština Komore radi u sednicama i elektronskim sednicama.

Član 42

Skupština Komore zaseda redovno jedanput godišnje.

Po potrebi Skupština se može sazvati i na vanredno zasedanje.

Skupštinu na redovno zasedanje saziva predsednik Skupštine po sopstvenoj inicijativi ili na predlog Upravnog odbora Komore.

Skupštinu Komore na vanredno zasedanje saziva predsednik Skupštine Komore po sopstvenoj inicijativi ili na predlog Upravnog odbora, Nadzornog odbora ili direktora Komore.

Vanredno zasedanje Skupštine Komore može se sazvati i na predlog najmanje trećine članova Skupštine Komore ili dva ogranka Komore.

Vanredno zasedanje Skupštine Komore saziva se u roku od 30 dana od dana prijema predloga.

Predlog za sazivanje vanredne sednice Skupštine iz st. 4. i 5. ovog člana mora biti sastavljen u pismenoj formi sa predlogom i tačkama dnevnog reda i materijalom koji se odnosi na predlog.

Predsednik Skupštine je dužan da na predlog ovlašćenih predlagača iz st. 4. i 5. ovog člana sazove vanrednu sednicu prema predlogu i tačkama dnevnog reda sadržanim u njihovom predlogu.

U slučaju da predsednik Skupštine ne sazove sednicu sa predloženim dnevnim redom i u roku određenom u stavu 6. ovog člana, predlagači mogu sazvati sednicu Skupštine, najkasnije u daljem roku od 30 dana.

Član 43

Poziv za sednicu Skupštine dostavlja se članu Skupštine, po pravilu najkasnije pet dana, a u izuzetnim slučajevima tri dana pre održavanja sednice, a kada se održava elektronska sednica najkasnije jedan dan ranije.

Član 44

Skupština punovažno radi ako je na sednici, odnosno elektronskoj sednici prisutno više od polovine članova Skupštine Komore.

Skupština odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Član 45

Skupština Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.

Na sednici Skupštine Komore vodi se zapisnik.

Član 46

Poslovnikom o radu Skupštine bliže se uređuje način rada Skupštine, prava i dužnosti predsednika Skupštine u vezi sa njenim radom, prava i dužnosti članova Skupštine, i druga pitanja od značaja za rad Skupštine.

3. Upravni odbor

Član 47

Upravni odbor je organ upravljanja Komore.

Upravni odbor vodi poslovnu politiku i izvršava obaveze Komore na osnovu zakona, Statuta, opštih akata Komore i odluka Skupštine Komore.

Član 48

Upravni odbor Komore ima 11 članova koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova.

Upravni odbor ima predsednika i zamenika predsednika.

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.

Član 49

Upravni odbor, pored poslova utvrđenih zakonom u okviru svoje nadležnosti, obavlja sledeće poslove:

1) sprovodi odluke, zaključke i druga akta Skupštine Komore;

2) utvrđuje predloge Statuta, Etičkog kodeksa farmaceuta Srbije i drugih opštih akata koje donosi Skupština;

3) utvrđuje predlog godišnjeg plana rada Komore, na predlog direktora Komore;

4) utvrđuje predlog finansijskog plana, na predlog direktora Komore;

5) donosi plan javnih nabavki Komore u skladu sa usvojenim finansijskim planom, na predlog direktora Komore;

6) predlaže za usvajanje znamenje Komore (znak, logotip, zastava) i izgled licence i identifikacione kartice članova Komore;

7) predlaže Skupštini Komore visinu članarine za članove Komore, iznos naknade za upis u imenik, za izdavanje i obnavljanje licence, za izdavanje izvoda iz imenika, uverenja i potvrda iz evidencije koje vodi Komora, iznos naknade za polaganje licencnog ispita, kao i iznos naknade za rad članovima organa Komore i članovima drugih organa i tela utvrđenih zakonom, Statutom i opštim aktima Komore;

8) organizuje i obezbeđuje obavljanje poverenih poslova, kao i poslova od značaja za profesionalnu farmaceutsku praksu i unapređenje rada Komore;

9) razmatra i donosi odluke i zaključke u odnosu na predloge i inicijative posebnih odbora Komore;

10) priprema materijale koje razmatra i usvaja Skupština Komore, zajedno sa predsednikom Skupštine Komore, Nadzornim odborom Komore i direktorom Komore;

11) utvrđuje izveštaje o radu Komore, na predlog direktora Komore;

12) za obavljanje određenih poslova obrazuje povremene i stalne radne grupe utvrđujući njihov sastav i nadležnost;

13) donosi Poslovnik o svom radu;

14) predlaže počasne članove;

15) odlučuje o poslovima i pitanjima koji zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktom nisu stavljeni u delokrug rada Skupštine ili nekog drugog organa Komore;

16) rešava po žalbama na rešenja o upisu u imenik Komore;

17) predlaže državnim organima mere za unapređenje zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

18) razmatra primedbe i predloge članova Komore, ministarstva nadležnog za poslove zdravlja, drugih državnih organa i organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, fakulteta i škola zdravstvene struke, organizacije obaveznog zdravstvenog osiguranja, o čemu podnosi izveštaj Skupštini Komore;

19) prati i pokreće inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite i o tome podnosi izveštaj Skupštini Komore;

20) usvaja periodični obračun i podnosi Skupštini na usvajanje izveštaj o finansijskom poslovanju Komore sa godišnjim obračunom;

21) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim statutom i odlukama Skupštine Komore.

Član 50

Upravni odbor radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Upravni odbor punovažno odlučuje većinom glasova prisutnih članova Upravnog odbora.

Upravni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.

Član 51

Sednicu Upravnog odbora saziva i njenim radom rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti zamenik predsednika Upravnog odbora.

Predsednik Upravnog odbora dužan je zakazati sednicu Upravnog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog predloga najmanje 1/3 članova Upravnog odbora ili na predlog direktora Komore.

Na sednice Upravnog odbora obavezno se pozivaju direktor, predsednik Skupštine Komore i predsednik Nadzornog odbora sa pravom učestvovanja u diskusiji, ali bez prava glasa.

Član 52

Upravni odbor za svoj rad odgovara Skupštini Komore.

Upravni odbor Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže uređuje način rada Upravnog odbora, prava i dužnosti predsednika Upravnog odbora i članova Upravnog odbora, kao i druga pitanja od značaja za rad Upravnog odbora.

4. Nadzorni odbor

Član 53

Nadzorni odbor Komore vrši kontrolu zakonitosti rada Komore, kontroliše sprovođenje Statuta i opštih akata, kontroliše finansijsko i materijalno poslovanje i ostvaruje uvid u izvršavanje obaveza članova Komore, i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Nadzorni odbor je samostalan i nezavisan u svom radu.

Organi i stručna služba Komore dužni su da Nadzornom odboru stave na uvid potrebnu dokumentaciju i pruže obaveštenja od značaja za vršenje nadzora.

Nadzorni odbor donosi Poslovnik o svom radu.

Nadzorni odbor Poslovnikom o radu Nadzornog odbora bliže uređuje način rada Nadzornog odbora, prava i dužnosti predsednika Nadzornog odbora i članova Nadzornog odbora, kao i druga pitanja od značaja za rad Nadzornog odbora.

Član 54

Nadzorni odbor Komore ima pet članova koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova.

Nadzorni odbor ima predsednika i zamenika predsednika.

Predsednika i zamenika predsednika bira Skupština Komore.

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Član 55

Nadzorni odbor radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Nadzornog odbora.

Nadzorni odbor punovažno odlučuje većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora.

Nadzorni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.

Član 56

Sednicu Nadzornog odbora saziva i njenim radom rukovodi predsednik Nadzornog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti zamenik predsednika Nadzornog odbora.

Predsednik Nadzornog odbora dužan je zakazati sednicu Nadzornog odbora u roku od sedam dana od prijema obrazloženog predloga najmanje dva člana Nadzornog odbora, ili na predlog direktora Komore.

5. Direktor Komore

Član 57

Direktor Komore rukovodi radom Komore, predstavlja i zastupa Komoru i odgovara za zakonitost rada i poslovanja Komore.

Direktora Komore isključivo iz svojih redova biraju članovi Skupštine Komore.

Za direktora Komore može se kandidovati svaki član Skupštine Komore koji ispunjava uslove propisane Zakonom i Statutom Komore a koje pored zakonom propisanih opštih uslova ispunjava i sledeće posebne uslove: da ima najmanje 10 godina radnog iskustva, da se afirmisao u struci i da je pokazao organizacione sposobnosti.

Član 58

Direktor Komore pored poslova utvrđenih zakonom obavlja i sledeće poslove:

1. izvršava odluke Skupštine i Upravnog odbora Komore;

2. predlaže Upravnom odboru na utvrđenje, a Skupštini Komore na usvajanje godišnji plan rada Komore i plan prihoda i rashoda, odnosno finansijski plan Komore;

3. podnosi Upravnom odboru na utvrđenje izveštaje o izvršenju godišnjeg programa rada i plana prihoda i rashoda Komore, koji usvaja Skupština;

4. zaključuje materijalne poslove Komore u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i Zakonom o računovodstvenim politikama, koje je usvojio Upravni odbor;

5. vrši naredbodavna prava za upotrebu sredstava Komore i odlučuje o upotrebi ovih sredstava do visine utvrđene finansijskim planom, koji je usvojila Skupština Komore;

6. rešenjem izdaje, obnavlja i oduzima licence;

7. imenuje komisiju za polaganje licencnog ispita;

8. rukovodi radom Komore i usklađuje rad i aktivnosti Komore i njenih organa;

9. predlaže Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji stručne službe Komore i Pravilnik o radu Komore, kao i izmene i dopune istih;

10. donosi rešenja i odluke o ostvarivanju prava po osnovu rada radnika stručne službe Komore;

11. organizuje rad Stručne službe Komore;

12. bira izvršioce u Stručnoj službi Komore;

13. organizuje rad ili neposredno informiše javnost o radu Komore;

14. organizuje odgovarajući oblik informisanja članova o radu Komore;

15. ostvaruje saradnju Komore sa nadležnim državnim organima, zdravstvenim i drugim ustanovama;

16. daje punomoć drugim članovima Komore za predstavljanje i zastupanje Komore u zemlji i inostranstvu;

17. daje ovlašćenje sekretarima ogranaka Komore za deponovanje potpisa na depo kartonima za raspolaganje sredstvima na podračunima Komore;

18. predlaže članove komisija i radnih grupa koje formira Upravni odbor, odnosno Skupština Komore;

19. obavlja i druge poslove na koje je ovlašćen zakonom, Statutom, i opštim aktima i odlukama organa Komore.

Član 59

Direktor Komore može biti razrešen i pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja funkciju suprotno odredbama Zakona o komorama;

3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Komori ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveza da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Komore;

4) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim obavljanja te funkcije;

5) ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava Komore.

6. Etički odbor Komore

Član 60

Etički odbor Komore ima pet članova koje bira Skupština Komore iz reda članova Komore.

Ukoliko predsednik Etičkog odbora nije član Skupštine Komore, ima pravo da prisustvuje sednicama Skupštine, ali bez prava da glasa.

Etički odbor Komore:

1) razmatra etička pitanja koja se odnose na obavljanje farmaceutske profesije;

2) daje mišljenje o radu članova Komore u skladu sa etičkim kodeksom i pokreće disciplinske postupke, pred sudovima časti Komore;

3) promoviše principe profesionalne etike radi uspostavljanja etičkog ponašanja članova Komore u obavljanju profesije zdravstvenih radnika;

4) prati, analizira i daje mišljenja o primeni načela profesionalne etike;

5) daje preporuke i stavove po pojedinim etičkim pitanjima;

6) obavlja i druge poslove u vezi sa primenom i poštovanjem Kodeksa profesionalne etike.

Etički odbor, pored poslova utvrđenih zakonom, u saradnji sa Upravnim odborom utvrđuje predlog kodeksa profesionalne etike magistra farmaceuta i predlaže isti Skupštini Komori na usvajanje.

U obavljanju poslova iz svog delokruga Etički odbor sarađuje naročito sa etičkim odborima drugih komora zdravstvenih radnika, fakultetima zdravstvene struke, naučnim ustanovama i referentnim ustanovama iz zdravstvene delatnosti kao i drugim subjektima, u zemlji i inostranstvu.

Komora može posebnim opštim aktom i šire utvrditi delokrug Etičkog odbora.

Etički odbor usvaja Poslovnik o svom radu.

Etički odbor radi u sednicama, odnosno elektronskim sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Etičkog odbora.

Etički odbor punovažno odlučuje većinom glasova prisutnih članova Etičkog odbora.

Etički odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.

Mandat članova Etičkog odbora traje četiri godine.

7. Odbori Komore

Član 61

Skupština Komore obrazuje stalne i povremene odbore.

Stalni odbori Skupštine Komore su:

1. Odbor za bolničke apoteke,

2. Odbor za apoteke u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.

Zadatak odbora je da razmatra pitanja od interesa iz svoje delatnosti, daje mišljenja i predlaže Skupštini donošenje odgovarajućih odluka kao i da obavlja druge poslove, a što se uređuje odlukom o njihovom obrazovanju.

Stalni odbori imaju predsednika i dva člana, koje bira Skupština Komore iz reda članova Komore.

Broj članova povremenih odbora kao i njihov delokrug rada utvrđuju se aktom o njihovom obrazovanju.

Mandat stalnih odbora traje do isteka mandata Skupštine Komore koja ih je izabrala, a povremenih odbora, komisija i radnih tela do završetka posla koji im je aktom o obrazovanju poveren.

Odbori iz stava 2. ovog člana rade u sednicama, odnosno elektronskim sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova.

Odbori iz stava 2. ovog člana punovažno odlučuju većinom glasova prisutnih članova odbora.

Odbori iz stava 2. ovog člana odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim, tajnim, pisanim ili elektronskim glasanjem.

8. Komisija za posredovanje

Član 62

Radi vansudskog rešavanja sporova između članova Komore, kao i između člana Komore i korisnika zdravstvenih usluga, u vezi sa obavljanjem zdravstvene delatnosti vrši se posredovanje od strane Komisije za posredovanje.

Strane u sporu mogu sporazumno birati posrednike.

Svaki ogranak ima svoju Komisiju za posredovanje.

Strane u postupku za posredovanje mogu biti članovi Komore i korisnici zdravstvenih usluga.

Član 63

Strane mogu svoje sporove rešavati pred Komisijom za posredovanje ogranka Komore ukoliko se prethodno o tome saglase i podnesu sporazumni zahtev u pisanom obliku, pre pokretanja postupka pred sudovima časti i za vreme postupka pred sudovima časti, sve do donošenja konačne odluke pred sudovima časti. Saglasnost mora sadržati i saglasnost oko izbora posrednika.

a) Sastav Komisije za posredovanje

Član 64

Komisije za posredovanje Komore sastoji se od predsednika i dva člana, koje imenuje Upravni odbor Komore iz reda članova Komore, s tim da isti mogu biti članovi Skupštine Komore ali ne i članovi drugih organa Komore.

Komisija iz stava 1. ovog člana usmerava, daje uputstva i tumačenja potrebna za rad komisija za posredovanje ogranka Komore i obavlja druge poslove iz svog delokruga koje joj povere organi Komore.

Svaki ogranak ima svoju Komisiju za posredovanje, čije se sedište nalazi u sedištu ogranka Komore.

Komisija za posredovanje ogranka Komore ima tri člana - predsednika i dva člana koje imenuje Upravni odbor Komore iz reda članova ogranka Komore, s tim da isti mogu biti članovi Skupštine sa ogranka Komore ali ne i članovi drugih organa Komore.

Komisija za posredovanje ogranka Komore posreduje u sporovima između članova Komore ili između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga u skladu sa zakonom.

Komisija za posredovanje ogranka Komore zauzima stavove sporazumno ili većinom glasova.

Komisija za posredovanje ogranka Komore imenuje posrednika u sporu.

Posrednik može biti lice koje nije član Komore.

Upravni odbor Komore može odrediti i diplomiranog pravnika sa položenim pravosudnim ispitom za pružanje pravno-tehničke pomoći Komisiji za posredovanje ogranka Komore i Komisiji za posredovanje Komore.

Mandat članova Komisije za posredovanje Komore je četiri godine i može biti ponovljen više puta.

b) Način rada Komisije za posredovanje

Član 65

Komisija za posredovanje ogranka Komore može posredovati samo o pitanju koje pred nju iznesu strane u sporu.

Sporazum koji strane potpišu pred Komisijom za posredovanje ogranka Komore ima prema stranama karakter vansudskog poravnanja, te strane ne mogu po istom pitanju pokretati postupak pred sudom časti i redovnim sudovima, izuzev ukoliko obe ili jedna od strana koja je potpisala sporazum u postupku posredovanja ne poštuje potpisani sporazum, u roku koji je definisan sporazumom.

v) Pokretanje postupka posredovanja

Član 66

Postupak posredovanja pokreće se podnošenjem sporazumnog ili pojedinačnog zahteva za pokretanje postupka posredovanja Komisiji za posredovanje ogranka Komore ili Komisiji za posredovanje Komore.

U zahtevu se navode sledeći podaci:

- imena strana u sporu;

- podaci o međusobnom sporu.

Ukoliko zahtev iz stava 1. ovog člana nisu podnele strane sporazumno, sekretar ogranka Komore će uputiti primljeni zahtev drugoj strani u sporu uz upozorenje da može u roku od osam dana od dana prijema zahteva obavestiti Komisiju za posredovanje ogranka Komore da prihvata rešavanje spora pred njom, i tada se smatra da je podnet sporazumni zahtev, a ukoliko u navedenom roku strana u sporu ne odgovori na upućen zahtev smatra se da je predlog za posredovanje odbijen.

Kada jedna strana prihvati zahtev druge strane za pokretanje postupka za mirenje one mogu obavestiti Komisiju za posredovanje o predlogu za imenovanje posrednika. Ako strane u postupku ne podnesu predlog za imenovanje posrednika, Komisija za posredovanje će iz redova svojih članova predložiti posrednika.

Posrednik za mirenje ne može biti lice imenovano za člana Suda časti, niti učestvovati u raspravi u kojoj se spor, po kome nije postignut sporazum o izmirenju, rešava pred Sudom časti.

Smatra se da su strane u sporu prihvatile nadležnost Komisije za posredovanje koja se odnosi na postupak za mirenje momentom njegovog započinjanja.

U postupku za mirenje strane mogu učestvovati lično ili preko ovlašćenog punomoćnika.

Svaka strana može u svako doba odustati od postupka za mirenje.

g) Sprovođenje postupka

Član 67

Strane u sporu mogu da se sporazumeju o načinu sprovođenja postupka, a ako ne Komisija za posredovanje će sprovesti postupak posredovanja na način koji smatra da je odgovarajući, imajući u vidu okolnosti spornog odnosa, interese koje strane žele da ostvare, uz poštovanje načela hitnosti.

Komisija za posredovanje može da vodi zajedničke ili odvojene razgovore sa stranama, kao i da uz saglasnost jedne strane drugoj prenese i predoči predloge i stavove o pojedinim pitanjima.

Ukoliko strane prihvate predlog, sastavlja se sporazum koji strane potpisuju i ovakav sporazum strana ima karakter poravnanja u vansudskom postupku.

Članovi Komisije za posredovanje su dužni da u postupku posredovanja postupaju neutralno, bez ikakvih predrasuda u pogledu strana u sporu i predmeta spora, bez nametanja rešenja.

Ako strane u postupku prihvate posrednika za sprovođenje postupka za mirenje, posrednik za mirenje ispituje dostavljene predloge, proučava podneta dokumenta i prikuplja sva potrebna obaveštenja.

Posrednik može, u slučaju potrebe, saslušati strane u sporu i na osnovu sprovedenog postupka posrednik podnosi stranama predlog za rešenje spora.

Strane u postupku nisu dužne da prihvate podneti predlog.

Rezultati u postupku za mirenje konstatuju se u zapisniku koji potpisuje posrednik za mirenje i strane u sporu.

Raspodelu troškova za mirenje vrši posrednik za mirenje ako se strane u sporu nisu sporazumele o troškovima u sporazumu, što se konstatuje u zapisniku.

Sporazum strana u sporu je zaključen kada strane u sporu, posle pročitanog zapisnika u kome je konstatovano da su se sporazumele, taj zapisnik potpišu.

Ukoliko strane u sporu po spornom pitanju ne postignu sporazum, postupak posredovanja se okončava zaključkom u kome se konstatuje da posredovanje nije uspelo.

d) Okončanje postupka

Član 68

Postupak posredovanja se okončava pred Komisijom za posredovanje u roku od 90 dana od dana podnošenja zahteva.

Postupak posredovanja se okončava:

1) zaključivanjem sporazuma,

2) odlukom da se postupak obustavlja, jer dalji postupak nije opravdan,

3) izjavom strane o odustajanju od daljeg postupka.

Sporazum između strana ne sme biti protivan javnom poretku, dobrim običajima i moralu.

U postupku pred Komisijom za posredovanje ogranka Komore primenjuju se uglavnom načela Zakona o posredovanju - medijaciji, kao što su načelo dobrovoljnosti, načelo jednakosti i ravnopravnosti strana, načelo poverljivosti i načelo hitnosti, ukoliko ovim statutom nije drugačije određeno.

Komora vodi evidenciju o svakom završenom ili nezavršenom postupku posredovanja, na način i po postupku predviđenim za mere koji je izrekao Sud časti.

đ) Zastarelost pokretanja postupka pred Komisijom za posredovanje

Član 69

Pokretanje postupka posredovanja pred Komisijom za posredovanje zastareva istekom jedne godine od učinjene povrede.

Pokretanjem postupka posredovanja pred Komisijom za posredovanje zastarelost se prekida pred sudovima časti.

9. Sud časti

Član 70

Sud časti je organ Komore koji se obrazuje radi utvrđivanja povreda profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, kao i utvrđivanje odgovornosti i izricanja disciplinskih mera za te povrede.

a) Sastav i način izbora

Član 71

Sudovi časti Komore se obrazuju kao:

1. Sudovi časti prvog stepena;

2. Sud časti drugog stepena.

Sudovi časti su u vršenju svoje funkcije samostalni i nezavisni i sude na osnovu zakona, ovog statuta i Etičkog kodeksa farmaceuta Srbije.

Član 72

Sudovi časti prvog stepena imaju tri člana, a Sud časti drugog stepena ima pet članova.

Ukoliko sudovi časti prvog i drugog stepena u svom sastavu nemaju diplomiranog pravnika, stručnu konsultaciju u vođenju postupka obavlja diplomirani pravnik sa položenim pravosudnim ispitom, po ovlašćenju direktora Komore.

Sudovi časti imaju predsednika i zamenika predsednika Suda časti.

Zamenik predsednika Suda časti zamenjuje predsednika Suda u slučaju odsutnosti.

Zamenik predsednika Suda časti bira se iz reda članova Suda časti.

Članovi Suda časti imaju zamenike članova koji učestvuju u radu u slučaju sprečenosti člana Suda časti.

Sedište Suda časti prvog stepena je u sedištu ogranka Komore.

Sedište Suda časti drugog stepena je u sedištu Komore.

Član 73

Predsednika i zamenika predsednika Suda časti članove Suda časti i zamenike bira Skupština Komore na predlog Upravnog odbora Komore.

Član Suda časti prvog stepena mora imati prebivalište na području Suda časti prvog stepena, odnosno na području ogranka.

Član 74

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Suda časti i njihovih zamenika je četiri godine.

Za člana Suda časti može biti izabrano i lice koje nije član Komore.

Izbor članova Suda časti obavlja se na način i po postupku za izbor člana organa Komore.

Razrešenje članova Suda časti obavlja se na način i po postupku za njihov izbor.

b) Nadležnost

Član 75

Sud časti prvog stepena utvrđuje povrede profesionalnih dužnosti ili ugleda člana Komore, u skladu sa zakonom, ovim statutom i opštim aktima Komore.

Sud časti prvog stepena za učinjene povrede iz stava 1. ovog člana može izreći meru utvrđenu zakonom.

Član 76

Sud časti drugog stepena, po žalbi, preispituje odluke Suda časti prvog stepena i donosi konačnu odluku.

Rok za izjavljivanje žalbe je 15 dana od dana dostavljanja odluke Suda časti prvog stepena.

v) Disciplinski postupak pred Sudom časti

1. Postupak pred Sudom časti prvog stepena

Član 77

U slučaju osnovane sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, na osnovu pritužbi građana ili drugih okolnosti, ili ako postoji zahtev stranke, direktor Komore ili lice koje on ovlasti pokreće disciplinski postupak, pismenim predlogom za pokretanje postupka za izricanje disciplinske mere pred nadležnim Sudom časti.

Direktor Komore, dužan je da od Etičkog odbora zatraži mišljenje o povredi iz prethodnog stava, s tim da ga isto ne obavezuje na dalje postupanje.

Postupak se može pokrenuti ili voditi i na pismeni predlog stranke.

Pismeni predlog za pokretanje disciplinskog postupka mora sadržati potrebne dokaze koji potvrđuju osnovanost sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.

Član 78

Sud časti obavlja usmenu raspravu radi utvrđivanje predmeta disciplinskog postupka, uviđaja ili saslušanja svedoka ili veštaka.

Ocenjivanje ostalih dokaza Sud časti po pravilu vrši van usmene rasprave, na sednici Suda časti.

Izricanje disciplinske mere Sud vrši većinom glasova članova Suda časti.

O izvršenoj usmenoj raspravi, sprovođenju drugih dokaza i većanju i glasanju pri izricanju disciplinskih mera vodi se zapisnik.

Član 79

Sud časti po pravilu donosi odluku u roku od 30 dana od momenta započinjanja postupka.

Sud vodi evidenciju o podnetim predlozima za pokretanje disciplinskog postupka.

U postupku pred Sudom časti primenjuju se odredbe zakona koji reguliše upravni postupak u pogledu usmene rasprave, dokazivanja, dostavljanja zapisnika, isključenja javnosti kao i načela ovog zakona, kao što su načelo zakonitosti, načelo istine, načelo ocene dokaza, načelo samostalnosti u rešavanju, ukoliko ovim statutom, nije drugačije određeno.

Član 80

Svi učesnici u postupku pred Sudom časti kao i članovi Komore, organi, tela i ogranci Komore su dužni da sudovima časti dostavljaju akte, spise, podatke i obaveštenja koji su potrebni u postupku odlučivanja pred Sudom časti.

Članovi Komore su dužni, po zahtevu Suda, da dostave na uvid potrebna dokumenta za potrebe postupka.

Za potrebe vođenja postupka i utvrđivanja dokaza, sudovi časti su ovlašćeni da od redovnih sudova, državnih organa, privrednih društava, ustanova, i svih pravnih i fizičkih lica traže, akte, spise, podatke i obaveštenja.

Član 81

O svom radu sudovi časti izveštavaju Skupštinu Komore i podnose joj godišnji izveštaj.

Član 82

Sud časti vrši raspravu na osnovu priloženih dokaza, u granicama zahteva za pokretanje disciplinskog postupka, pazeći po službenoj dužnosti na nadležnost, dopuštenost i blagovremenost.

Član 83

Kad Sud časti utvrdi da je predlog za pokretanje postupka podnet od neovlašćenog lica ili da predlog nije dopušten, jer nije predmet rasprave pred Sudom časti ili kada je neblagovremeno podnet predlog za pokretanje postupka, ili je zahtevan dokumenat koji ima snagu dokaza stigao Sudu po isteku roka, rešenjem će obustaviti postupak.

Na rešenje iz stava 1. ovog člana dozvoljena je žalba Sudu časti drugog stepena u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

2. Vrste povrede profesionalnih dužnosti ili ugleda člana Komore

Član 84

Član Komore vrši povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore ako:

1) postupa u suprotnosti sa odredbama zakona kojim se uređuje zdravstvena zaštita i zakona kojim se uređuje zdravstveno osiguranje, zakonom kojim se uređuje oblast lekova i zakonom kojim se uređuje oblast medicinskih sredstava u pružanju zdravstvene zaštite korisnicima zdravstvenih usluga;

2) povredi etički kodeks;

3) obavlja zdravstvenu delatnost nestručno, odnosno u suprotnosti sa savremenim dostignućima farmaceutske nauke i prakse, ili ako načini stručnu grešku;

4) svojim ponašanjem prema drugim članovima Komore ili trećim licima povredi ugled profesije, odnosno Komore;

5) u obavljanju zdravstvene delatnosti zloupotrebi sredstva zdravstvenog osiguranja;

6) ne ispunjava obaveze člana Komore utvrđene zakonom, statutom i drugim opštim aktima Komore.

Krivična ili prekršajna odgovornost, odnosno odgovornost člana komore iz radnog odnosa kod poslodavca, ne isključuje disciplinsku odgovornost člana Komore po ovom statutu.

Povrede profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore sudovi časti klasifikuju kao: lake i teške povrede i kvalifikuju se srazmerno težini učinjene povrede profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore i težini nastale posledice u svakom konkretnom slučaju.

Član 85

Za povrede profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, Sud časti može izreći jednu od sledećih disciplinskih mera:

1) javnu opomenu;

2) novčanu kaznu u visini do 20% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom u Republici, u mesecu koji prethodi mesecu u kome se kazna izriče, po podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike;

3) privremenu zabranu samostalnog rada u obavljanju određenih poslova zdravstvene delatnosti;

4) privremenu zabranu samostalnog rada u obavljanju zdravstvene delatnosti.

Disciplinske mere iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana izriču se za lakše povrede profesionalne dužnosti i ugleda člana Komore.

Disciplinska mera iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se izreći u trajanju od jednog do šest meseci.

Disciplinske mere iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana izriču se za težu povredu profesionalne dužnosti i ugleda člana Komore.

Disciplinske mere iz stava 1. tač. 3) četiri) ovog člana ne mogu trajati kraće od šest meseci, ni duže od jedne godine, a u izuzetnim slučajevima mogu trajati do pet godina.

3. Postupak po žalbi

Član 86

Žalba se dostavlja Sudu časti drugog stepena preko Suda časti prvog stepena, koji istom dostavlja potrebnu dokumentaciju o predmetu.

Žalba se može izjaviti zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, zbog povreda pravila postupka koja bi bila od uticaja na izrečenu disciplinsku meru, ako je dispozitiv pobijane odluke nejasan ili u protivrečnosti sa izrečenom disciplinskom merom, kao i zbog same izrečene disciplinske mere.

Član 87

Sud časti drugog stepena može izrečenu disciplinsku meru potvrditi, izmeniti ili poništiti i vratiti prvostepenom Sudu časti na ponovni postupak ili žalbu usvojiti i ukinuti izrečenu disciplinsku meru.

Ukoliko žalbu izjavi stranka po čijem predlogu odluku o disciplinskoj meri prvostepeni Sud časti uopšte nije doneo, Sud časti drugog stepena odrediće rok ne duži od jednog meseca za donošenje odluke, ili sam rešiti stvar.

Član 88

Na postupak po žalbi shodno se primenjuju odredbe zakona koji reguliše upravni postupak ukoliko zakonom ili ovim statutom nije drugačije određeno.

4. Izvršenje odluka Suda časti

Član 89

Disciplinske mere i kazne izvršavaju se kad odluka Suda časti postane konačna, a najkasnije u roku od šest meseci od dana konačnosti.

Javna opomena, kao i druge izrečene mere iz člana 85. izvršavaju se javnim objavljivanjem u glasilu Komore i na internet prezentaciji Komore.

Novčanu kaznu magistar farmacije je dužan da uplati na račun Komore, u roku od 30 dana od dana prijema odluke.

Ne plaćanje novčane kazne predstavlja tešku povredu profesionalne dužnosti, odnosno ugleda člana Komore.

Član 90

O izrečenim disciplinskim merama Komora vodi evidenciju.

Primerak odluke o izrečenoj meri odlaže se u imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore, a o konačnoj odluci o privremenom oduzimanju licence obaveštava se zdravstvena, odnosno farmaceutska inspekcija, organizacija obaveznog zdravstvenog osiguranja i poslodavac zdravstvenog radnika kojem je licenca oduzeta odmah, a najkasnije u roku od 24 sata od dana konačnosti Odluke.

5. Zastarelost

Član 91

Pokretanje disciplinskog postupka zastareva istekom jedne godine od dana učinjene povrede profesionalne dužnosti i/ili ugleda člana Komore iz člana 84. ovog statuta.

Zastarelost izvršenja mera iz člana 85. nastupa po isteku šest meseci od dana pravosnažnosti odluke o izrečenoj meri.

Zastarelost se prekida pokretanjem postupka posredovanja pred Komisijom za posredovanje i svakom radnjom koja se preduzima radi pokretanja postupka pred Sudom časti ili izvršenja mere.

Posle svakog prekida, rok zastarelosti počinje ponovo da teče, s tim da zastarelost nastupa u svakom slučaju kada protekne dva puta onoliko vremena koliko je po odredbama ovog statuta potrebno za zastarelost pokretanja postupka, odnosno izvršenja izrečene mere, izuzev kada se radi o slučajevima iz stava 5. ovog člana.

Ako se zbog povrede protiv magistra farmacije - člana Komore vodi postupak pred Sudom časti, a istovremeno je pokrenut ili se vodi prekršajni ili krivični postupak za isti događaj, Sud časti može zastati sa postupkom pred Sudom časti do okončanja predmetnog krivičnog, odnosno prekršajnog postupka.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana, zastarelost pred Sudom časti ne teče, odnosno nastavlja da teče od dana dostavljanja Sudu časti pravosnažne odluke u predmetnom krivičnom, odnosno prekršajnom postupku.

6. SREDSTVA KOMORE

Član 92

Komora radi ostvarivanja svojih ciljeva i zadataka Komora stiče sredstva od:

1) članarine koju plaćaju članovi Komore;

2) nadoknade za upis u imenik članova Komore;

3) nadoknade za izdavanje i obnavljanje licence;

4) naknade za izdavanje izvoda, uverenja i drugih dokumenata Komore;

5) naknade za polaganje licencnog ispita;

6) naknade za sprovođenje prethodnog postupka procene kvaliteta kontinuirane edukacije i postupka procene kvaliteta izvođenja akreditovanih programa kontinuirane edukacije;

7) legata;

8) poklona;

9) drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Članovi Komore dužni su da redovno plaćaju članarinu, naknade za upis u imenike, kao i druge naknade za rad Komore u skladu sa Zakonom i ovim statutom.

Nadoknada za upis u imenik članova Komore plaća se prilikom podnošenja zahteva za upis u imenik članova Komore.

Nadoknada za izdavanje i obnavljanje licence plaća se prilikom podnošenja zahteva za izdavanje i obnavljanje licence.

Članarina se plaća godišnje najkasnije do 31. oktobra tekuće godine.

Član 93

Sredstva Komore vode se na računu.

Posebno se evidentiraju i vode sredstva ogranka Komore, koja se upotrebljavaju odnosno koriste prema odlukama direktora Komore u skladu sa finansijskim planom Komore.

Sredstva ogranka Komore se vode na podračunu Komore.

Član 94

Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Komore, odnosno upotrebu sredstava Komore do visine utvrđene finansijskim planom Komore je direktor Komore, a izuzetno lice koje on ovlasti.

Odlukom direktora Komore utvrđuje se iznos visine sredstava sa kojima može da raspolaže lice ovlašćeno za ogranak Komore.

Član 95

Odlukom Upravnog odbora Komore utvrđuju se iznos i kriterijumi za upotrebu sredstava izdvojenih u fond uzajamne pomoći članova Komore.

7. OBAVLJANJE STRUČNIH POSLOVA KOMORE

a) Organizacija i nadležnost

Član 96

Stručne, pravne, finansijske, administrativne, tehničke i druge poslove Komore za potrebe Komore obavlja Stručna služba Komore.

Organizacija i rad stručne službe Komore uređuje se pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji stručne službe Komore koju donosi Skupština Komore na predlog direktora Komore.

Zaposleni u stručnoj službi Komore imaju sva prava i dužnosti utvrđena Zakonom o radu, ovim statutom i odlukama organa Komore.

Poslovi iz nadležnosti ogranka Komore obavljaju se u ogranku Komore.

Član 97

Radom Stručne službe Komore rukovodi direktor Komore.

Član 98

Izvršioce u Stručnoj službi Komore, u skladu sa zakonom, bira direktor Komore.

Poslove iz stava četiri. člana 96. ovog statuta obavlja sekretar ogranka Komore ili drugo ovlašćeno lice, u skladu sa važećim propisima.

Naredbodavac za raspolaganje sredstvima ogranka Komore je sekretar ogranka Komore.

Sekretar ogranka Komore donosi rešenje o upisu u imenik članova Komore i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Sekretar ogranka Komore rukovodi radom ogranka Komore i odgovorno je za svoj rad direktoru Komore.

PRAVILA O UPISU ČLANOVA KOMORE I IZDAVANJE UVERENJA, IZVODA IZ EVIDENCIJA I POTVRDA

Član 99

Ovim pravilima uređuje se upis magistra farmacije u Komoru i postupak izdavanja dozvole za samostalan rad (u daljem tekstu: licenca) koji se obavlja na osnovu zahteva magistra farmacije a koji ispunjava uslove predviđene zakonom, drugim propisima i ovim statutom.

Član 100

Magistar farmacije postaje član Komore upisom u imenik Komore.

Član 101

Magistar farmacije se može upisati u imenik Komore kao:

1) magistar farmacije;

2) magistar farmacije na stažu;

3) magistar farmacije sa položenim stručnim ispitom;

4) magistar farmacije specijalizant;

5) magistar farmacije specijalista;

6) magistar farmacije primarijus;

7) magistar farmacije - nastavno-naučno zvanje.

Član 102

Za upis u imenik magistar farmacije je dužan da podnese:

1) Ispunjen zahtev za upis u imenik Komore (obrazac EV-1).

2) Dokumenta kao dokaz o navodima iz zahteva.

3) Dokaz o izmirenim troškovima na ime naknade za upis u imenik.

Zahtev za upis magistar farmacije podnosi ogranku Komore, prema pripadnosti člana i to tako što se pripadnost nezaposlenih članova određuje prema prebivalištu, a pripadnost zaposlenih, odnosno osnivača prema mestu obavljanja zdravstvene delatnosti.

Sve promene podataka koji su bitni za upis u imenik kao i druge bitne činjenice iz nadležnosti Komore, član Komore je dužan da prijavi i podnese potrebne dokaze (obrazac EV-2) u roku od 30 dana od dana nastanka promene.

Magistru farmacije kome je u skladu sa propisima koji uređuju oblast rada utvrđeno mirovanje radnog odnosa, porodiljsko odsustvo i odsustvo sa rada radi nege deteta, odsustvo sa rada radi posebne nege deteta ili privremena sprečenost za rad dužan je da isto prijavi Komori i podnese potrebne dokaze u roku od 30 dana od dana nastanka promene.

Član Komore čini prekršaj ukoliko postupi suprotno stavu 3. ovog člana i snosi novčanu kaznu u skladu sa zakonom.

Izgled i vrstu podataka za obrasce iz stava 1. tačka 1) i stava 2. ovog člana utvrđuje direktor Komore na predlog stručne službe Komore.

Član 103

Rešenje o upisu u imenik Komore donosi sekretar ogranka u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv rešenja iz prethodnog stava može se izjaviti žalba nadležnom organu Komore u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Član 104

Ukoliko se utvrdi da je zahtev iz člana 102. podnela stranka koja ne ispunjava propisane uslove, doneće se rešenje kojim se odbija upis u imenik.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba nadležnom organu Komore u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Ukoliko se utvrdi da je zahtev iz člana 102. nepotpun, Komora će zaključkom pozvati podnosioca zahteva i odrediti rok da dopuni zahtev.

Ukoliko podnosioc zahteva dopuni propisno zahtev smatraće se da ga je predao dana kada je prvi put predao zahtev.

Ukoliko podnosioc zahteva ne postupi po zaključku ne dopuni zahtev u određenom roku, ili ga dopuni neodgovarajućom dokumentacijom i dokazima, doneće se rešenje kojim se odbacuje upis u imenik.

Protiv rešenja iz stava 5. ovog člana može se izjaviti žalba nadležnom organu Komore u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Član 105

U postupku po žalbi na rešenja iz člana 104. primeniće se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

Član 106

Imenik svih članova Komore iz člana 11. stav 1. ovog statuta sastavljen je od lista hartije formata A4, čiji izgled propisuje direktor Komore na predlog stručne službe.

U imeniku iz stava 1. ovog člana upisuju se podaci za svakog pojedinačnog člana Komore.

Svaki list imenika overen je pečatom i potpisom sekretara ogranka.

Izmene i dopune podataka u imeniku vrše se obaveznim upisivanjem datuma izvršene izmene ili dopune.

Član 107

Zbirka isprava je zajednička zbirka za sve imenike i sastoji se od dokumenata utvrđenih zakonom i ovim statutom kao dokaz o ispunjavanju uslova za članstvo u Komori.

Zbirka isprave za svakog člana Komore pojedinačno odlaže se u jedinstveni dosije koji kao redni broj nosi redni broj upisa u imenik svih članova Komore.

Član 108

Identifikacioni broj člana Komore odgovara broju sa kojim je upisan u imenik svih članova Komore.

Legitimacija sadrži podatke o imenu i prezimenu člana Komore, identifikacioni broj, broj licence, datum izdavanja i vreme važenja licence.

Oblik legitimacije odgovara obliku i veličini kartice za elektronsku upotrebu.

O boji legitimacije i drugim elementima sadržaja iste odlučuje Upravni odbor Komore.

Član 109

Upisivanje podataka i izdavanje uverenja izvoda iz evidencije i potvrda, vrši se na lični zahtev člana Komore ili fizičkog i pravnog lica koje ima interes u skladu sa zakonom.

Uverenje sadrži podatke iz evidencije koji se vode u imeniku kao javnoj knjizi.

Potvrda sadrži podatke koji ne predstavljaju sadržaj uverenja.

Na zahtev zakonom ovlašćenog lica dokumenta iz ovog člana, Komora je dužna da izda odmah, najkasnije u roku od 15 dana.

Član 110

Uverenje, izvod iz evidencije i potvrda, sadrže u gornjem uglu znak Komore, datum izdavanja, oznaku da je uverenje, izvod iz evidencije ili potvrda, zahtevane podatke i potpis direktora Komore ili lica koje on ovlasti.

Na izdavanju uverenja, izvoda iz evidencije i potvrda o činjenicama o kojima Komora vodi evidenciju shodno se primenjuju odredbe zakonskog propisa o upravnom postupku o izdavanju uverenja.

Član 111

Pre izdavanja licence, podnosilac zahteva magistar farmacije ima pravo i dužnost da pred direktorom Komore, predsednikom ogranaka ili drugim licem koje ovlasti Upravni odbor, položi zakletvu u tekstu koji glasi:

"U času kada dobijam licencu za rad svečano obećavam, obavezujem se i zaklinjem, da ću svoj poziv obavljati časno, dostojanstveno i savesno po zakonima čovečnosti i u skladu sa načelima iskazanim u Etičkom kodeksu farmaceuta Srbije. Svečano se zaklinjem da ću svoje znanje, iskustvo i stručnost primeniti na najbolji način u korist pacijenata i drugih zdravstvenih radnika, poštujući pri tome ljudska prava i dostojanstvo čoveka i da ću i u profesionalnom i u privatnom životu čuvati ugled i plemenitu tradiciju struke. Ovo izjavljujem svečano i slobodno svestan odgovornosti koje mi društvo kao zdravstvenom radniku poverava".

8. NADZOR NAD ZAKONITOŠĆU RADA KOMORE

Član 112

Nadzor nad zakonitošću rada i akata Komore iz domena javnih ovlašćenja vrši ministarstvo za poslove zdravlja.

Nadzor nad zakonitim i namenskim korišćenjem sredstava Komore, odnosno ogranaka Komore i postupanjem Komore u pogledu pridržavanja propisa o finansijskom i računovodstvenom poslovanju vrši ministarstvo nadležno za poslove finansija.

Svi organi Komore, dužni su da obezbede uslove za vršenje nadzora iz st. 1. i 2. ovog člana.

9. POSEBNE, PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 113

Ovaj statut stupa na snagu po dobijanju saglasnosti ministarstva za poslove zdravlja u skladu sa zakonom, a u roku od osam dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Nakon objavljivanja ovog statuta u "Službenom glasniku Republike Srbije", ovaj statut se objavljuje na internet stranici Komore.

Član 114

Danom stupanja na snagu ovog statuta, prestaje da važi Statut Farmaceutske komore Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 106/06, 118/08, 5/10, 113/13 i 9/20), dok mandati svih izabranih članova Skupštine Komore i njenih organa traje do isteka njihovih mandata.