ODLUKA

O KONTROLI PRIJEMA I REALIZACIJE DONACIJA GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 47/2020)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se način, postupak i kontrola prijema i realizacije donacija, kao namenskog bespovratnog prihoda grada Užica.

Član 2

Donacija, u smislu ove odluke, podrazumeva donaciju, humanitarnu pomoć, poklon i druga besteretna sticanja koji predstavljaju namenski bespovratni prihod grada Užica koji se ostvaruje na osnovu pisanog ugovora između davaoca i primaoca donacije.

Davalac donacije, u smislu ove odluke, jeste fizičko ili pravno lice koje daje donaciju gradu Užicu.

Primalac donacije, u smislu ove odluke, jeste grad Užice (u daljem tekstu: Grad).

Korisnik donacije, u smislu ove odluke, jeste Grad ili javne službe, javna preduzeća, društva kapitala, ustanove i organizacije čiji je osnivač Grad, a kojima je donacija namenjena.

Član 3

Predmet donacije mogu biti roba, (osim duvana i duvanskih prerađevina, alkoholnih pića i putničkih automobila), usluge, novac, hartije od vrednosti, imovinska i druga prava.

Član 4

Davalac donacije ne može biti fizičko ili pravno lice:

1) nad kojim korisnik donacije vrši kontrolu ili nadzor,

2) koje predstavlja povezano lice sa javnim funkcionerom grada Užica, u smislu propisa kojima se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija.

II UGOVOR O DONACIJI

Član 5

Donacija se ostvaruje ugovorom između davaoca donacije i Grada koji mora biti sačinjen u pisanoj formi.

Vrednost predmeta donacije mora biti procenjiva i iskazana u ugovoru o donaciji.

Vrednost predmeta donacije obavezno se prikazuje kroz završni račun budžeta grada Užica za godinu u kojoj je donacija data.

Član 6

Pre potpisivanja ugovora, lice koje želi da učini donaciju je dužno da Gradskoj upravi nadležnoj za finansije dostavi pisani predlog za davanje donacije, a Gradska uprava nadležna za finansije je dužna da utvrdi opravdanost i isplativost predložene donacije.

III OPRAVDANOST DONACIJE

Član 7

Donacija je opravdana ukoliko njena namena, odnosno način trošenja i korišćenja odgovaraju potrebama Grada i korisnika donacije.

Član 8

Donacija nije isplativa ukoliko su procenjeni troškovi održavanja i korišćenja veći od njene vrednosti u periodu od tri godine od dana prijema.

Komisija i analiza opravdanosti

Član 9

Gradonačelnik, u roku od tri dana od dana dostavljanja pisanog predloga za davanje donacije iz člana 6. ove odluke, rešenjem obrazuje Komisiju za procenu opravdanosti i isplativosti predložene donacije (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Dva člana Komisije predlaže načelnik iz reda zaposlenih koji obavljaju materijalni-finansijske poslove, dok trećeg člana komisije gradonačelnik određuje u zavisnosti od predmeta i korisnika donacije.

Komisija je dužna da izradi i dostavi Gradskom veću obrazloženu analizu opravdanosti i isplativosti predložene donacije sa mišljenjem, u roku od 15 dana od dana obrazovanja.

Analiza opravdanosti i isplativosti predložene donacije iz stava 4. ovog člana sadrži procenu postojanja potrebe za predmetom predložene donacije, kao i procenu troškova korišćenja i održavanja predmeta predložene donacije, uključujući tu i eventualne prikrivene troškove.

Član 10

Ukoliko utvrdi da predložena donacija nije opravdana ili isplativa, odnosno da je podnosilac predloga za davanje donacije fizičko ili pravno lice iz člana 4. ove odluke, Komisija je dužna da to konstatuje u analizi opravdanosti i isplativosti predložene donacije sa mišljenjem.

Član 11

O predlogu donacije odlučuje Gradsko veće na osnovu obrazložene analize opravdanosti i isplativosti predložene donacije sa mišljenjem Komisije, u roku od tri dana od dana dostavljanja ove analize.

Potpisivanje ugovora

Član 12

Ukoliko je doneta odluka o prihvatanju predloga donacije, davalac donacije i gradonačelnik potpisuju ugovor o donaciji.

Član 13

Ugovorom o donaciji regulišu se prava, obaveze i odgovornosti davaoca i Grada kao primaoca donacije.

Ugovor o donaciji obavezno sadrži podatke o: ugovornim stranama, predmetu i vrednosti donacije, nameni donacije, načinu i roku izvršenja donacije, izveštavanju davaoca donacije o realizaciji donacije, uslovima za izmenu ili raskid ugovora o donaciji, kao i odredbe o rešavanju sporova.

Član 14

Donacije u vidu novca uplaćuju se na račun Grada, sa posebno definisanom namenom donacije.

Korisnik donacije

Član 15

Korisnik donacije je dužan da koristi donaciju namenski, u skladu sa ugovorom o donaciji.

Korisnik donacije je dužan da izradi i dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za finansije izveštaj o realizaciji donacije, u roku od 15 dana od dana kada je predmet donacije iskorišćen.

Ukoliko je predmet donacije takav da zahteva održavanje i/ili nabavku dodatne robe ili usluga za njeno korišćenje, korisnik donacije je dužan da izradi i dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za finansije godišnji izveštaj o korišćenju donacije, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

Kontrola i evidencija donacija

Član 16

Kontrolu namenskog i svrsishodnog raspolaganja i trošenja donacije vrši Služba budžetske inspekcije grada Užica.

Član 17

Gradska uprava nadležna za finansije je dužna da formira Jedinstvenu evidenciju o donacijama grada Užica.

Načelnik određuje lice zaduženo za vođenje i ažuriranje Jedinstvene evidencije iz stava 1. ovog člana.

Član 18

Jedinstvena evidencija iz člana 17. stav 1. ove odluke obavezno sadrži:

1) ugovore o donaciji;

2) obrazložene analize o opravdanosti i isplativosti predloženih donacija;

3) pisane predloge za davanje donacije koji su odbijeni;

4) izveštaje o realizaciji donacija.

Jedinstvena evidencija iz člana 17. stav 1. ove odluke objavljuje se i redovno ažurira na internet prezentaciji grada Užica.

Član 19

Na osnovu podataka iz Jedinstvene evidencije iz člana 17. stav 1. ove odluke, Gradska uprava nadležna za finansije je dužna da Gradskom veću podnese godišnji izveštaj o registrovanim donacijama, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o broju i predmetu predloženih donacija; broju i predmetu potpisanih ugovora o donacijama; njihovoj realizaciji; broju odbijenih predloga za davanje donacija i razlozima zbog kojih su ovi predlozi odbijeni.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Gradska uprava nadležna za finansije će formirati Jedinstvenu evidenciju o donacijama u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".