POSLOVNIK
GRADSKOG VEĆA GRADA VRŠCA

("Sl. list grada Vršca", br. 15/2020)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veće Grada Vršca (u daljem tekstu: Gradsko veće) i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće je izvršni organ grada Vršca (u daljem tekstu: Grad), sa nadležnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada Vršca (u daljem tekstu: Statut grada).

Član 3

Gradsko Veće predstavlja Gradonačelnik kao Predsednik Gradskog veća.

U odsustvu Gradonačelnika, Gradsko veće predstavlja zamenik gradonačelnika odnosno član Gradskog veća koga odredi gradonačelnik.

Član 4

Veće ima pečat okruglog oblika u skladu sa članom 5. Statuta grada.

Član 5

Rad Gradskog veća je javan.

Javnost rada Gradskog veća obezbeđuje se u skladu sa Zakonom i Statutom grada.

Informacije o radu Gradskog veća daje Gradonačelnik i Zamenik gradonačelnika.

Članovi Gradskog veća informišu javnost o aktivnostima iz oblasti za koju su zaduženi.

Član 6

Sredstva za rad Gradskog veća obezbeđuju se u Budžetu Grada Vršca.

Organizacione i administrativno- tehničke poslove za potrebe Gradskog veća obavlja Odeljenje za poslove organa grada.

II ORGANIZACIJA I NAČIN RADA GRADSKOG VEĆA

1. Sastav Gradskog veća

Član 7

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika koji je po funkciji član Gradskog veća i 8 članova Gradskog veća koje bira Skupština Grada na period od 4 godine.

Gradonačelnik i zamenik Gradonačelnika su na stalnom radu u Gradu.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da organizuje rad Gradskog veća, ove poslove obavlja zamenik Gradonačelnika.

Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Član 8

Na prvoj sednici Gradskog veća, izabrani članovi Gradskog veća, pred Gradonačelnikom polažu zakletvu koja glasi:

"Zaklinjem se da ću se u radu Gradskog veća pridržavati Ustava, zakona i Statuta Grada i da ću časno i nepristrasno vršiti dužnost člana Gradskog veća, rukovodeći se interesima građana Grada Vršca".

Član 9

Gradonačelnik, svojim rešenjem, određuje područje rada i oblast za koju su pojedini članovi Gradskog veća zaduženi.

Članovi Gradskog veća mogu biti zaduženi za područje kulture, javnog informisanja, obrazovanja i dečje zaštite, oblast zdravstva, socijalne zaštite, zaštite i unapređenja životne sredine, infrastrukture i komunalnih delatnosti, fizičke kulture, omladine i sporta, poljoprivrede, ruralnog razvoja - razvoj sela, finansija, turizma, međunacionalnih odnosa i drugih područja rada od značaja za ostvarivanje nadležnosti lokalne samouprave.

2. Priprema materijala za sednicu Gradskog veća

Član 10

Gradonačelnik priprema sednice Gradskog veća u saradnji sa članovima Gradskog veća, pomoćnika Gradonačelnika uz stručnu i administrativnu podršku Odeljenja za poslove organa grada.

Po pozivu, u pripremi sednica Gradskog veća učestvuju i Predsednik i Sekretar Skupštine grada i njihovi zamenici.

Član 11

Materijale za sednicu Gradskog veća, pripremaju članovi Gradskog veća, svako iz oblasti za koju je zadužen, pomoćnici Gradonačelnika, organizacione jedinice Gradske uprave i nadležni organi javnog preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad uz stručnu i administrativnu podršku Odeljenja za poslove organa grada.

Obrađivači materijala dužni su da materijale pripremaju u skladu sa obavezama utvrđenim propisima i u zavisnosti od konkretnih pitanja koja su od značaja za obavljanje poslova iz delokruga organizacione jedinice.

Obrađivači su dužni da pripreme materijal na zahtev predsednika Veća, člana Veća zaduženog za oblast iz delokruga poslova obrađivača, pomoćnika gradonačelnika i načelnika Gradske uprave, u roku koji odredi lice na čiji zahtev se materijal priprema.

Obrađivač materijala ima obavezu da na kraju pisanog materijala ili na kraju usmeno datog obrazloženja tačke koja je uvrštena u dnevni red sednice, podnese predlog zaključka.

Predlog zaključka treba da sadrži predlog konkretnih mera i zadataka, sa nosiocima i rokovima za njihovo izvršenje.

Predlog zaključka kojim se odobrava prenos sredstava iz budžeta, mora da sadrži i poziciju i ekonomsku klasifikaciju sa koje se plaćanje vrši.

Organizacione jedinice Gradske uprave i ustanove, javna preduzeća i druge organizacije čiji je osnivač Grad, dužne su da materijale koje razmatra odnosno o kojima odlučuje Gradsko veće, pripreme u formi i na način utvrđen ovim Poslovnikom.

Član 12

Materijali u smislu ovog pravilnika su: opšti akti, pojedinačni akti i studijsko- analitički materijali.

Opšti akti su: odluke, prostorni i urbanistički planovi, pravilnici, uputstva, i drugi opšti akti, uključujući autentična tumačenja i amandmane na predloge tih akata, koje organizacione jedinice Gradske uprave dostavljaju Gradskom veću radi utvrđivanja predloga za Skupštinu ili radi donošenja.

Pojedinačni akti su rešenja, zaključci i drugi pojedinačni akti, koje organizacione jedinice Gradske uprave pripremaju i dostavljaju Gradskom veću radi utvrđivanja predloga za Skupštinu, odnosno radi odlučivanja.

Studijsko-analitički materijali su programi, izveštaji, studije, projekti, analize, informacije i drugi materijali koje organizacione jedinice Gradske uprave, odnosno ustanove, javna preduzeća ili druge organizacije koje je osnovao Grad, pripremaju za razmatranje i odlučivanje u Skupštini, odnosno za Gradsko veće.

Član 13

Odluku i drugi opšti ili pojedinačni akt koji Gradsko veće predlaže Skupštini, obrađivač priprema u formi nacrta i dostavlja ga Gradskom veću radi utvrđivanja predloga za Skupštinu.

Nacrt opšteg akta iz stava 1. ovog člana priprema se u formi u kojoj se akt donosi i sadrži:

- pravni osnov za donošenje akta

- normativni deo,

Nacrt pojedinačnog akta priprema se u formi u kojoj se akt donosi.

Član 14

Uz nacrt akata iz stava 1. člana 14. Gradskom veću se, putem Odeljenja za poslove organa grada, dostavlja obrazloženje koje obavezno sadrži:

- pravni osnov za donošenje akta;

- razloge za donošenje sa obrazloženjem pojedinačnih predloženih rešenja odnosno pregled odredaba koje se menjaju ukoliko se donosi akt o izmenama i dopunama;

- naznačenu visinu i način obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava;

- ev. razloge zbog kojih akt treba doneti po hitnom postupku;

- ev. razloge zbog kojih se predlaže da opšti akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja.

Član 15

U pripremi akta koji se upućuje Gradskom veću na razmatranje, a kojim se uređuju pitanja koja su od interesa za ostvarivanje nadležnosti i drugih organizacionih jedinica Gradske uprave, obrađivač je dužan da pre upućivanja akta Veću pribavi mišljenje tih organizacionih jedinica.

Kada se aktom predviđa ili predlaže obezbeđenje finansijskih sredstava, obrađivač obavezno pribavlja mišljenje Odeljenja za budžet i finansije Gradske uprave.

Kada se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada, odnosno kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Grada, obrađivač pribavlja saglasnost, odnosno mišljenje Pravobranilaštva grada Vršca.

Član 16

Po pribavljanju mišljenja iz prethodnog člana ovog Poslovnika, obrađivač usklađuje sadržinu akta sa stavovima izloženim u tim mišljenjima.

U slučaju da obrađivač ne usaglasi sadržinu akta sa stavovima Pravobranilaštva grada Vršca, odnosno organizacionih jedinica Gradske uprave čije je mišljenje traženo, dužan je da to obrazloži i da dobijeno mišljenje zajedno sa aktom dostavi Gradskom Veću.

Član 17

Kada Gradsko veće utvrđuje predlog opšteg ili pojedinačnog akta posle sprovedene javne rasprave, obrađivač je dužan da uz nacrt akta Gradskom veću dostavi izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi sa obrazloženjem razloga ukoliko nije prihvatio određene primedbe i sugestije.

Član 18

Amandmane koje podnosi Gradsko veće na predlog odluke čiji je i predlagač, obrađivač priprema u obliku u kome ga usvaja Skupština Grada.

Amandmane iz stava 1. ovog člana Gradsko veće dostavlja Skupštini Grada sa predlogom da ih razmatra kao sastavni deo predloga odluke na koji se odnose.

O amandmanima koje podnose drugi predlagači na predlog odluke čiji je predlagač Veće, Veće se izjašnjava prihvatanjem ili ne prihvatanjem amandmana i o tome obaveštava Skupštinu.

Član 19

Predlog za donošenje autentičnog tumačenja propisa čiji je donosilac Skupština Grada, Gradsko veće odmah po prijemu dostavlja obrađivaču propisa.

Obrađivač je dužan da pripremi i dostavi Gradskom veću predlog autentičnog tumačenja propisa u obliku u kome treba da ga usvoji Skupština Grada.

Ako obrađivač smatra da predlog iz stava 1. ovog člana nije osnovan, obaveštava o tome Gradsko veće, uz navođenje razloga zbog kojih smatra da predlog nije osnovan.

Ako Gradsko veće prihvati stav obrađivača da predlog nije osnovan, obaveštava o tome Skupštinu uz navođenje razloga zbog kojih smatra da predlog nije osnovan.

3. Sazivanje sednice i dnevni red

Član 20

Pre zakazivanja sednice, pripremljeni materijali dostavljaju se Odeljenju za poslove organa grada.

Odeljenje za poslove organa grada dostavlja jednom nedeljno Gradonačelniku kao Predsedniku Gradskog veća izveštaj o svim prispelim materijalima, radi utvrđivanja predloga dnevnog reda.

Gradonačelnik saziva sednicu Gradskog veća po svojoj inicijativi imajući u vidu dospele materijale.

U slučaju odsustva ili sprečenosti Gradonačelnika kao Predsednika Gradskog veća, sednicu može sazvati i njome predsedavati, zamenik gradonačelnika ili drugi član Gradskog veća koga odredi Gradonačelnik.

Nakon zakazivanja sednice Gradskog veća, u međuvremenu pripremljeni materijali mogu biti uvršteni u predlog dnevnog reda na samoj sednici, kao dopunske tačke, samo po odobrenju Gradonačelnika.

Gradonačelnik upućuje poziv za sednicu Gradskog veća dva dana pre njenog održavanja, a taj rok može biti i kraći kada za to postoje opravdani razlozi.

U izuzetnim slučajevima, sednica Gradskog veća može biti sazvana i održana telefonom, a može biti održana sednica sa video prenosom.

Član 21

Poziv za sednicu Gradskog veća sa predloženim dnevnim redom, materijalom čije se razmatranje predlaže i izvodom iz zapisnika sa prethodne sednice, dostavlja se Gradonačelniku i zameniku Gradonačelnika, članovima Gradskog veća, Predsedniku i Sekretaru Skupštine Grada, pomoćnicima Predsednika Grada, Načelniku Gradske uprave i načelnicima organizacionih jedinica Gradske uprave.

Po pozivu, sednicama Gradskog veća mogu prisustvovati i druga lica, zaposlena u Gradskoj upravi ili javnom preduzeću ili ustanovi, ako mogu dati doprinos u rešavanju određenog pitanja koje se razmatra na sednici Gradskog veća.

Prilikom rešavanja u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada, sednicama Gradskog veća obavezno prisustvuje načelnik Gradske uprave i načelnik organizacione jedinice u čijoj nadležnosti je bilo odlučivanje u prvom stepenu.

Član 22

U slučaju sprečenosti da prisustvuju sednici, članovi Gradskog veća i druga pozvana lica, dužni su da o svojoj sprečenosti blagovremeno izveste Gradonačelnika ili zamenika Gradonačelnika ili Odeljenje za poslove organa grada.

Član 23

Gradsko veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina ukupnog broja članova.

Gradsko veće odlučuje javnim glasanjem većinom glasova prisutnih članova.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, predloge Statuta grada i budžeta odnosno njihovih izmena i dopuna, odluku o privremenom finansiranju Grada, odluku o postavljenju i razrešenju načelnika Gradske uprave i rešenja u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada, Gradsko veće donosi većinom glasova ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 24

Pre početka sednice, predsedavajući konstatuje postojanje kvoruma.

Ukoliko se utvrdi da sednici ne prisustvuje potrebna većina članova Gradskog veća, predsedavajući će sednicu odložiti za odgovarajući dan i sat o čemu će prisutne obavestiti usmeno, a odsutne pismenim putem.

Predsedavajući prekida sednicu Gradskog veća kada u toku njenog trajanja utvrdi da ne postoji kvorum za odlučivanje, a nastavak sednice zakazuje usmeno.

Član 25

Na početku sednice, a pre utvrđivanja dnevnog reda, verifikuju se zaključci sa prethodne sednice Gradskog veća u vidu izvoda iz zapisnika.

Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i članovi Gradskog veća imaju pravo da stave primedbe na tekst usvojenih zaključaka sa prethodne sednice. O stavljenim primedbama odlučuje Gradsko veće.

Član 26

Na početku sednice, Gradsko veće utvrđuje dnevni red.

Pre konačnog usvajanja dnevnog reda, mogu se predlagati njegove izmene i dopune.

Dopunske tačke mogu se uvrstiti u dnevni red sednice.

Član 27

Na sednici Gradskog veća niko ne može govoriti pre nego što od predsedavajućeg dobije reč.

Pravo da govore imaju i pozvana lica, prilikom razmatranja materijala povodom koga su pozvani da prisustvuju sednici.

Predsedavajući daje reč po redosledu prijavljivanja.

Član 28

Ako sednici Gradskog veća ne prisustvuje obrađivač materijala povodom utvrđene tačke dnevnog reda, a za odlučivanje su neophodne dodatne informacije, razmatranje te tačke može se odložiti za narednu sednicu.

Član 29

Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pretres se otvara o svakoj tački dnevnog reda.

Pre početka rasprave, resorni član veća daje kratko obrazloženje materijala koji se razmatra, ako predsednik Veća oceni da je to potrebno.

Član 30

Po završenoj raspravi, pristupa se glasanju.

Gradsko veće donosi akta iz svoje nadležnosti javnim glasanjem, "za" ili "protiv", većinom glasova prisutnih članova Gradskog veća.

Član 31

Na sednicama Gradskog veća vodi se zapisnik.

Zapisnik potpisuju predsedavajući na sednici Gradskog veća i zapisničar.

Zapisnici sa sednica Gradskog veća sa svim prilozima i donetim aktima čuvaju se trajno.

4. Radna tela Gradskog Veća

Obrazovanje i sastav

Član 32

Za obavljanje određenih zadataka iz svoje nadležnosti, Gradsko Veće može obrazovati komisije kao stalna radna tela.

Gradsko Veće može obrazovati povremena radna tela radi obavljanja određenog zadatka. Mandat povremenog radnog tela prestaje izvršenjem zadatka i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Član 33

Stalna i povremena radna tela (u daljem tekstu: radna tela) obrazuju se aktom Veća kojim se određuju njihovi zadaci, utvrđuje broj i sastav članova i vreme na koje se imenuju.

Član 34

Predsednik radnog tela ili komisije, odnosno koordinator radnog tela ili komisije po pravilu je član Gradskog veća zadužen za oblast za koju se radno telo obrazuje. Članovi radnih tela su članovi Gradskog veća i zaposleni u Gradskoj upravi, a mogu biti i pojedinci - stručnjaci za određena pitanja.

Predsednika i članove radnog tela imenuje Gradsko veće. tako da članovi Gradskog veća čine većinu.

Sednice radnih tela

Član 35

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela, po svojoj inicijativi ili na inicijativu jedne trećine članova radnog tela, a dužan je sednicu sazvati na zahtev predsednika Gradskog veća.

Predsednik Gradskog veća tj. Gradonačelnik može sazvati sednicu radnog tela, ukoliko to, na njegov zahtev, ne učini predsednik radnog tela.

Sednici radnog tela mogu prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja, predsednik Gradskog veća i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.

Sednici radnog tela mogu, po pozivu, prisustvovati predstavnici sredstava javnog informisanja.

Član 36

Poziv za sednicu radnog tela sa predlogom dnevnog reda i materijalom dostavlja se članovima radnog tela i obrađivaču najkasnije tri dana pre održavanja sednice.

Radno telo, po pravilu, ne razmatra materijal bez prisustva obrađivača.

Član 37

Radno telo može odložiti razmatranje pojedine tačke dnevnog reda ako sednici ne prisustvuje pozvani predstavnik obrađivača.

Radno telo može da zaključi da se materijal vrati na doradu obrađivaču.

Član 38

Radno telo radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina članova radnog tela.

Radno telo odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Član 39

O pitanjima koja su razmatrana na sednici radnog tela, radno telo podnosi izveštaj Veću, koji sadrži mišljenje i predloge radnog tela.

Ako pojedini članovi radnog tela imaju različito mišljenje, odnosno predlog o određenim pitanjima, ta mišljenja, odnosno predlozi, na njihov zahtev, unose se u izveštaj radnog tela kao izdvojena mišljenja.

Član 40

Na sednici radnog tela vodi se zapisnik.

U zapisnik se unose: imena prisutnih, ime predsedavajućeg na sednici, ako sednicom ne predsedava predsednik radnog tela, ime koordinatora, imena lica koja po pozivu učestvuju na sednici, dnevni red sednice, pitanja koja su razmatrana i predlozi izneti na sednici, zaključci radnog tela i izdvojena mišljenja, ukoliko to zatraži član radnog tela.

Član 41

Organizacione i administrativno- tehničke poslove za potrebe radnih tela Gradskog veća obavljaju odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

III ODNOSI GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA I GRADSKOJ UPRAVI

Član 42

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom Grada, Gradskom upravom, ustanovama i javnim preduzećem čiji je osnivač Grad i drugim ustanovama i organizacijama.

O izvršavanju odluka i drugih akata, Gradonačelnik i Gradsko veće, redovno izveštavaju Skupštinu Grada.

Član 43

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće može od načelnika tražiti izveštaje o određenim problemima, pojavama i pitanjima iz nadležnosti Gradske uprave.

Član 44

Gradska uprava može tražiti od Gradskog veća da zauzme stav ili da smernice za postupanje u radu.

Član 45

Gradska uprava podnosi Gradskom veću izveštaj o svom radu uvek kada to zatraži Gradonačelnik ili Gradsko veće, a najmanje jedanput godišnje.

O svom stavu, Gradsko veće obaveštava načelnika Gradske uprave.

IV AKTI GRADSKOG VEĆA

Član 46

Gradsko veće, u okviru svojih nadležnosti, donosi Poslovnik, rešenja, zaključke, pravilnike, uputstva i preporuke. Gradsko Veće može doneti odluku ili drugi propis samo kada je na to ovlašćeno zakonom ili Statutom.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i način rada Gradskog veća.

Rešenjem se postavlja i razrešava načelnik Gradske uprave, obrazuju komisije i radna tela Gradskog veća, i po pravu nadzora poništavaju ili ukidaju akti Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, statutom ili drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine Grada, rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada i daje saglasnost ili utvrđuje cenovnik usluga iz nadležnosti Gradskog veća.

Zaključkom se zauzimaju stavovi po pitanjima iz delokruga rada Gradskog veća, određuju zaduženja i zadaci u izvršavanju određenih nadležnosti i daju smernice za rad Gradskoj upravi.

Pravilnikom se uređuje organizacija rada i postupanje u određenoj oblasti iz nadležnosti Gradskog veća.

Uputstvom se, radi izvršavanja odluka i drugih akata Skupštine Grada utvrđuju pravila za postupanje i poslovanje i organizovanje određenog posla iz nadležnosti Gradskog veća.

Preporukom Gradsko veće daje mišljenja i sugestije iz svoje nadležnosti.

Član 47

Akta Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik, u svojstvu predsedavajućeg.

U odsustvu Gradonačelnika, ili kada je sednicom predsedavao zamenik Gradonačelnika, akta Gradskog veća potpisuje zamenik Gradonačelnika.

Član 48

U "Službenom listu Grada Vršca" objavljuju se Poslovnik o radu Gradskog veća i Rešenja koja donosi Gradsko veće iz svoje nadležnosti.

Ostala akta iz nadležnosti Gradskog veća objavljuju se, ako je tim aktima propisano objavljivanje u "Službenom listu Grada Vršca".

V OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE GRADSKOG VEĆA

Član 49

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog veća obavlja nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave u skladu sa Odlukom o organizaciji Gradske uprave.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika, prestaje da važi Poslovnik Opštinskog veća ("Službeni list Opštine Vršac" br. 10/2008 i 14/2017).

Član 51

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom listu Grada Vršca".