INSTRUKCIJAO POSTUPANJU BUDŽETSKIH KORISNIKA I GRADSKIH OPŠTINA GRADA BEOGRADA U POSTUPKU PRIPREME, SASTAVLJANJA I PODNOŠENJA FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA("Sl. list grada Beograda", br. 84/2019 i 1/2021) |
Ovom instrukcijom definiše se postupanje budžetskih korisnika i gradskih opština Grada Beograda u postupku pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja, u skladu sa odredbama Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18 i 31/19), Uredbe o budžetskom računovodstvu ("Službeni glasnik RS", br. 125/03 i 12/06), Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem ("Službeni glasnik RS", br. 16/16, 49/16, 107/16, 47/17, 114/17, 20/18, 36/18, 93/18, 104/18, 14/19 i 33/19) i Pravilnika o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i budžetskih fondova ("Službeni glasnik RS", br. 8/15 i 104/18).
Učesnici u postupku pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja
Učesnici u postupku pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja su:
1) Direktni korisnici budžetskih sredstava - Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće, organizacione jedinice Gradske uprave grada Beograda, stručne službe osnovane za obavljanje poslova uprave, Kancelarija za mlade, Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda i Zaštitnik građana (u daljem tekstu: DBK),
2) Indirektni korisnici budžetskih sredstava - predškolske ustanove, Centar dečjih letovališta i oporavilišta Grada Beograda, ustanove kulture, ustanove socijalne zaštite i Turistička organizacija Beograda (u daljem tekstu: IBK) i
3) Gradske opštine grada Beograda.
II PRIPREMNE RADNJE ZA SASTAVLJANJE GODIŠNJEG FINANSIJSKOG IZVEŠTAJA
Osnovne pripremne radnje za sastavljanje godišnjih finansijskih izveštaja su:
1. usaglašavanje finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza;
2. sprovođenje i evidentiranje popisa;
3. usaglašavanje glavne i pomoćnih knjiga kod IBK;
4. usaglašavanje poslovnih knjiga IBK sa poslovnim knjigama DBK;
5. obračun i knjiženje amortizacije;
6. evidencija nepokretnosti i
7. svođenje na gotovinsku osnovu.
Usaglašavanje finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza
Usaglašavanje finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza i u okviru toga popunjavanje i slanje izvoda otvorenih stavki (IOS-a) je pripremna radnja za sprovođenje popisa finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza sa stanjem na dan 31. decembra.
Usaglašavanje finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza putem izvoda otvorenih stavki (IOS-a), a u skladu sa odredbama Uredbe o budžetskom računovodstvu i rokovima određenim Pravilnikom o budžetskom računovodstvu i računovodstvenim politikama, vrši se na sledeći način:
Sektor računovodstva DBK do 25. januara tekuće godine dostavlja putem IOS obrasca popis nenaplaćenih potraživanja sa stanjem na dan 31. decembra prethodne godine svojim dužnicima, a dužnici su u obavezi da u roku od pet dana od dana prijema popisa neizmirenih obaveza, provere svoju obavezu i o tome obaveste Sektor računovodstva DBK.
IBK do 25. januara tekuće godine dostavljaju putem IOS obrasca popis nenaplaćenih potraživanja sa stanjem na dan 31. decembra prethodne godine svojim dužnicima, a dužnici su u obavezi da u roku od pet dana od dana prijema popisa neizmirenih obaveza, provere svoju obavezu i o tome obaveste IBK.
Nakon povratka IOS-a dostavljenih dužnicima, kao i po prijemu IOS-a od strane dobavljača, Sektor računovodstva DBK i IBK vrši proveru stanja u pomoćnim knjigama kupaca odnosno dobavljača.
Ukoliko se u postupku usaglašavanja potraživanja i obaveza pojavi neslaganje, Sektor računovodstva DBK je u obavezi da pisanim putem obavesti DBK, u cilju zahtevanja međusobnog direktnog usaglašavanja sa kupcima i dobavljačima. Rok za obaveštavanje DBK o neusaglašenom potraživanju, odnosno neusaglašenoj obavezi je tri dana.
IBK se u cilju zahtevanja međusobnog usaglašavanja direktno obraćaju svojim kupcima i dobavljačima.
Sektor računovodstva DBK i IBK su u obavezi da naprave tabelarni pregled poslatih i primljenih IOS obrazaca i na taj način usaglašenih, odnosno neusaglašenih potraživanja i obaveza, kao i napomenu o merama preduzetim na usaglašavanju.
Sprovođenje i evidentiranje popisa
Usklađivanje stanja imovine i obaveza u knjigovodstvenoj evidenciji korisnika budžetskih sredstava sa stvarnim stanjem vrši se sprovođenjem popisa.
Popis se može sprovoditi kao redovni godišnji popis i kao vanredni.
Redovni godišnji popis imovine i obaveza vrši se sa stanjem na dan 31. decembra tekuće godine.
Način i rokovi vršenja popisa i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem, obavljaju se u skladu sa pravilnikom kojim se uređuju način i rokovi vršenja popisa imovine i obaveza korisnika budžetskih sredstava Republike Srbije i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem, kao i posebnim aktom Grada Beograda, kojim se uređuje popis imovine i obaveza.
Cilj sprovođenja popisa je utvrđivanje stvarnog stanja imovine i obaveza koji DBK i IBK iskazuju u svojim finansijskim izveštajima, odnosno utvrđivanje razlike između knjigovodstvenog i stvarnog stanja, kao i uzroka koji su doveli do pojave razlika, a samim tim do manjka ili viška.
Sektor računovodstva DBK i IBK su u obavezi da sastave popisne liste nefinansijske imovine, potraživanja i obaveza po vrstama i na način iz koga se najpreciznije može utvrditi stvarno stanje predmeta popisa.
Prilikom vršenja popisa kod DBK i IBK, sastavljaju se sledeće popisne liste:
1. popisne liste potraživanja i to:
- popisne liste redovnih potraživanja;
- popisne liste sumnjivih i spornih potraživanja;
2. popisne liste obaveza;
3. popisne liste imovine;
4. popisne liste vanbilansne evidencije.
Popisne komisije DBK i popisne komisije IBK nakon izvršenog popisa sa odgovarajućim stručnim službama ispituju utvrđene viškove i manjkove i uzroke njihovog nastajanja, nakon čega sastavljaju Izveštaj o izvršenom popisu.
Popisne komisije DBK Izveštaje o izvršenom popisu dostavljaju Centralnoj popisnoj komisiji. Na osnovu dostavljenih Izveštaja popisnih komisija DBK, Centralna popisna komisija sastavlja jedinstveni Izveštaj o izvršenom popisu grada Beograda.
Načelnik Gradske uprave grada Beograda, razmatra Izveštaj Centralne popisne komisije i u propisanom roku donosi Odluku o usvajanju istog.
Nadležni organ IBK razmatra Izveštaj o izvršenom popisu i donosi akt o usvajanju istog.
Izveštaj o izvršenom popisu i akt o usvajanju izveštaja dostavljaju se na knjiženje radi usaglašavanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem.
Usaglašavanje glavne i pomoćnih knjiga
Vrste pomoćnih knjiga i evidencija koje koriste DBK i IBK su:
1. knjiga kupaca i dobavljača;
2. knjiga osnovnih sredstava;
3. knjiga zaliha;
4. knjiga plata;
5. evidencija izvršenih isplata;
6. evidencija ostvarenih priliva;
7. evidencija plasmana;
8. evidencija duga i
9. ostale pomoćne evidencije i knjige.
Neophodno je sve pomoćne knjige i evidencije u potpunosti uskladiti sa evidencijom u glavnoj knjizi budžetskog korisnika, pre sastavljanja finansijskog izveštaja.
Analitička knjiga kupaca obezbeđuje detaljne podatke o svim potraživanjima od kupaca.
Knjiga se vodi pojedinačno za svakog kupca, tako da ukupna potraživanja od kupaca u analitičkoj evidenciji moraju dati saldo u glavnoj knjizi na subanalitičkim kontima u okviru analitičkih konta 122110 - Kupci u zemlji i 122120 - Kupci u inostranstvu, za onaj deo prometa koji je fakturisan.
Kada se radi o avansnim naplatama, promet u analitičkoj evidenciji kupaca treba da odgovara prometu na kontu glavne knjige 251111 - Primljeni avansi, pre zaključivanja knjiga. Svođenje na gotovinsku osnovu nalaže da se ovaj promet oprihoduje i samim tim avans iz Bilansa stanja iskazuje se u Bilansu prihoda i rashoda kao prihod.
Analitička knjiga dobavljača obezbeđuje detaljne podatke o svim obavezama prema dobavljačima i ona se vodi za svakog dobavljača pojedinačno, vodeći računa o izmirivanju obaveza. Zbir ukupnih obaveza prema dobavljačima u analitičkoj evidenciji, daje saldo u glavnoj knjizi na subanalitičkim kontima 252111 - Dobavljači u zemlji i 252211 - Dobavljači u inostranstvu, za deo prometa za koji je stigla faktura.
Kada se radi o avansnim uplatama sredstava, promet u analitičkoj evidenciji dobavljača treba da odgovara saldu na kontima: 123211 - Avansi za nabavku materijala, 123221 - Avansi za nabavku robe, 123231 - Avansi za obavljanje usluga, 123241 - Avansi za ostale potrebe i 015200 - Avansi za nefinansijsku imovinu, zavisno od vrste roba ili usluga, odnosno sredstava koja su plaćena. Svođenje na gotovinsku osnovu nalaže da plaćeni avansi terete rashode, odnosno izdatke, tako da na osnovu toga treba prilagoditi analitičku evidenciju rashoda i izdataka.
Pomoćna knjiga osnovnih sredstava obezbeđuje detaljne podatke o svim osnovnim sredstvima i to:
- jedinstveni broj osnovnog sredstva;
- datum nabavke;
- naziv osnovnog sredstva, definisan tako da se nedvosmisleno može zaključiti o kom sredstvu se radi;
- nabavnu vrednost osnovnog sredstva;
- ispravku vrednosti osnovnog sredstva u upotrebi i
- sadašnju, odnosno, knjigovodstvenu vrednost sredstva u upotrebi.
Pomoćna knjiga zaliha obezbeđuje detaljne podatke o svim promenama na zalihama.
Podaci iz pomoćne knjige osnovnih sredstava po strukturi i vrednostima moraju u potpunosti odgovarati vrednostima na adekvatnim kontima glavne knjige i to kontima u Kategoriji 010000 - Nefinansijska imovina u stalnim sredstvima i odgovarajućim kontima izvora sredstava nefinansijske imovine u stalnim sredstvima u Kategoriji 310000 - Kapital (član 10. Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem).
Sektor računovodstva DBK kao i IBK tuđa osnovna sredstva (u zakupu, data na korišćenje i slično) evidentiraju vanbilansno.
Pomoćna knjiga plata obezbeđuje detaljne podatke iz obračuna o svim pojedinačnim isplatama za svakog zaposlenog i treba da sadrži:
- broj časova rada;
- broj časova za koji se prima određena naknada;
- novčani izraz obračunate plate;
- novčani izraz obračunate naknade plate;
- odbitak od plate i dr.
Pomoćna knjiga izvršenih isplata obezbeđuje detaljne podatke o svim rashodima i izdacima.
Pomoćna knjiga ostvarenih priliva sadrži sve podatke o prihodima i primanjima.
Pomoćna knjiga plasmana sadrži podatke o kratkoročnim i dugoročnim plasmanima, ukoliko ih ima. Evidencija o plasiranim sredstvima treba da sadrži: ročnost plasmana, iznos plasiranih sredstava i naziv pravnog lica u kome su plasirana sredstva, a može da sadrži i ostale podatke, prema potrebama budžetskih korisnika.
Pomoćna evidencija duga obezbeđuje detaljne podatke o kratkoročnim i dugoročnim instrumentima duga, posebno o ročnosti vraćanja, zbog održavanja likvidnosti i solventnosti.
Ostale pomoćne knjige i evidencije svaki korisnik vodi i uređuje prema sopstvenim potrebama.
Korisnici su u obavezi da vode posebnu evidenciju primljenih donacija, koja treba da sadrži sledeće podatke: vrsta donacije, iznos donacije, broj i datum potpisanog ugovora, naziv donatora, stepen i namena utrošenih sredstava, a mogu se uneti i drugi podaci u zavisnosti od potrebe korisnika.
Evidencija blagajne može biti evidencija blagajne gotovine, devizne blagajne, blagajne benzinskih bonova. Dnevnik blagajne se zaključuje na kraju svakog radnog dana kada postoji promet. Na knjiženje se dostavlja istog ili narednog dana.
Usaglašavanje poslovnih knjiga indirektnih budžetskih korisnika sa poslovnim knjigama direktnih budžetskih korisnika
IBK su dužni, pre sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja, odnosno utvrđivanja rezultata poslovanja, da usklade iznos primljenih sredstava iz budžeta sa podacima koje poseduje nadležni direktni budžetski korisnik, s obzirom da su po Zakonu o budžetskom sistemu budžetska sredstva strogo namenska i ne mogu se koristiti u druge svrhe osim za one za koje su i odobrena i knjigovodstveno se evidentiraju na kontu 790000 - Prihodi iz budžeta.
Ukoliko indirektni korisnik prima sredstva i od drugih direktnih korisnika potrebno je sa svima da uskladi svoje knjige i ista evidentira na kontu 780000 - Transferi između budžetskih korisnika na istom nivou, uz obavezno obrazloženje o analitici primljenih uplata.
IBK pre dostavljanja obrazaca od 1 do 5 godišnjih finansijskih izveštaja Upravi za trezor Ministarstva finansija, iste treba da dostavi na kontrolu nadležnom DBK (iskazivanje deficita nije ispravno, jer se isti pokriva neutrošenim sredstvima, i potrebno je Obrazac 1 uskladiti sa Obrascem 2; obaveze kod IBK prema dobavljačima ne mogu na kraju godine biti i obaveze DBK prema IBK; predškolske ustanove ne mogu potraživanja od roditelja po osnovu boravka dece, odnosno uplate po ovom osnovu voditi istovremeno i na bilansnim i vanbilansnim kontima i slično).
Obračun i knjiženje amortizacije
Obračun ispravke vrednosti osnovnih sredstava sprovodi se obavezno u knjigovodstvenoj evidenciji pre usklađivanja knjigovodstvenog sa stvarnim stanjem utvrđenim po popisu na dan 31. decembra godine za koju se izrađuje godišnji finansijski izveštaj.
Knjigovodstveno stanje osnovnih sredstava koje se u izveštaju o izvršenom popisu upoređuje sa stvarnim stanjem sadrži obračunatu amortizaciju tih sredstava. Knjiženje obračunate knjigovodstvene ispravke vrednosti nefinansijske imovine primenom stopa amortizacije iz Pravilnika o amortizaciji prema odredbama Zakona o budžetu Republike Srbije iskazuje se na teret kapitala, odnosno ne iskazuje se rashod amortizacije i upotrebe sredstava za rad. To se vrši zaduženjem odgovarajućeg konta izvora sredstava nefinansijske imovine u stalnim sredstvima u Kategoriji 310000 - Kapital uz odobrenje odgovarajućih konta ispravke vrednosti u Kategoriji 010000 - Nefinansijska imovina u stalnim sredstvima (član 10. Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem).
DBK grada Beograda dužni su da vode evidenciju o nepokretnostima u javnoj svojini grada Beograda u skladu sa Uputstvom o evidenciji nepokretnosti u javnoj svojini grada Beograda br. 031-166/2019 od 1. avgusta 2019. godine.
Ukoliko su korisnici koristili obračunski metod alokacije prihoda i rashoda, kao i rashoda i izdataka tokom godine, u obavezi su da ih na kraju godine svedu na gotovinsku osnovu.
Finansijski izveštaji pripremaju se na principima gotovinske osnove u skladu sa članom 5. stav 3. Uredbe o budžetskom računovodstvu.
U postupku pripreme finansijskih izveštaja na gotovinskoj osnovi potrebno je izvršiti sledeća knjiženja, i to za:
1) naplaćene prihode u tekućoj godini, koji se odnose na narednu godinu, a knjiženi su na odgovarajućim subanalitičkim kontima sintetičkog konta 291100 - Razgraničeni prihodi i primanja, prenose se na odgovarajući subanalitički konto klase 700000 - Tekući prihodi;
2) plaćeni avansi za nabavku materijala i kupovinu usluga, koji su knjiženi na odgovarajućem subanalitičkom kontu sintetičkog konta 123200 - Dati avansi, depoziti i kaucije, knjiže se i na odgovarajući subanalitički konto klase 400000 - Tekući rashodi, uz odobrenje konta 291211 - Plaćeni avansi za nabavku materijala, odnosno konta 291213 - Plaćeni avansi za kupovinu usluga;
3) isplaćene akontacije za poslovna putovanja iskazane kao potraživanja na subanalitičkom kontu 122141 - Akontacije za službeno putovanje u zemlji, odnosno kontu 122142 - Akontacije za službeno putovanje u inostranstvo, knjiže se i na odgovarajuća subanalitička konta klase 400000 - Tekući rashodi, uz odobrenje konta 291221 - Akontacije za poslovna putovanja;
4) unapred plaćeni rashodi za narednu godinu, iz sredstava prihoda tekuće godine, koji su knjiženi na subanalitičkim kontima kategorije 130000 - Aktivna vremenska razgraničenja, knjiže se i na odgovarajuća subanalitička konta klase 400000 - Tekući rashodi, uz odobrenje odgovarajućih subanalitičkih konta kategorije 130000 - Aktivna vremenska razgraničenja;
5) iznos izvršene isplate koji je knjižen na kontu 015200 - Avansi za nefinansijsku imovinu, kada se imovina nabavlja iz tekućih prihoda, knjiži se tako što se zadužuje odgovarajući subanalitički konto u okviru klase 500000 - Izdaci za nefinansijsku imovinu, uz odobrenje konta 291212 - Plaćeni avansi za nematerijalna ulaganja i osnovna sredstva, s tim što se istovremeno za isti iznos zadužuje subanalitički konto 131119 - Ostali unapred plaćeni rashodi, uz odobrenje subanalitičkog konta 311151 - Nefinansijska imovina u pripremi.
IBK su u obavezi do kraja godine za koju se izrađuje godišnji finansijski izveštaj, da za iznos neutrošenih sredstava budžeta izvrše povraćaj na račun izvršenja Grada Beograda, a na osnovu Pravilnika o načinu i postupku prenosa neutrošenih sredstava na račun izvršenja budžeta Grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 76/15 i 18/19).
Knjigovodstveno evidentiranje IBK: Potrebno je stornirati prihode na kontu 791111 - Prihodi iz budžeta ili 780000 - Transferi između budžetskih korisnika na istom nivou (u zavisnosti od kog direktnog korisnika je transfer izvršen), uz odobrenje konta 254111 - Obaveze prema budžetu. Istovremeno se za iznos vraćenih sredstava zadužuje konto 254111 - Obaveze prema budžetu, uz odobrenje konta 121112 - Tekući račun.
IBK su u obavezi da povraćaj neutrošenih sredstava vrše do isteka fiskalne godine, na račun izvršenja budžeta Grada Beograda broj 840-147640-13, sa pozivom na broj odobrenja po modelu 97 za izvor 01, koji sadrži kontrolni broj koji se izračunava (KK), jedinstveni broj Sekretarijata koji je izvršio administrativni transfer (HHHHH), ekonomska klasifikacija na kojoj su ostala neutrošena sredstva (HHHHHH), broj pozicije iz Odluke o budžetu (00), oznaka izvora sredstava (01), funkcionalna klasifikacija (SSS).
Poziv na broj zaduženja, popunjava se na uobičajen način, uz upotrebu ekonomske klasifikacije 254111 - Obaveze prema budžetu, šifra plaćanja 290 - Ostale transakcije.
Sredstva koja nisu utrošena, a preneta su ranijih godina, vraćaju se na uplatni račun 840-745141843-30 - Ostali prihodi u korist nivoa gradova, s pozivom na broj odobrenja koji sadrži kontrolni broj po modelu 97, šifru teritorije grada (501), internu oznaku DBK, u skladu sa Uputstvom o načinu uplaćivanja i evidentiranja određenih javnih sredstava i praćenja ukupnih javnih sredstava budžeta Grada Beograda, koje donosi sekretar Sekretarijata za finansije i koje se objavljuje u "Službenom listu Grada Beograda".
III UTVRĐIVANJE BILANSNE RAVNOTEŽE
Pri izradi godišnjih finansijskih izveštaja, neophodno je da se izvrši usaglašavanje (uspostavi ravnoteža):
- konta Klase 300000 i konta Klase 000000 - Nefinansijska imovina
- 010000 - nefinansijska imovina u stalnim sredstvima = 311100 - nefinansijska imovina u stalnim sredstvima i
- 020000 - nefinansijska imovina u zalihama = 311200 - nefinansijska imovina u zalihama,
- Klase 100000 - Finansijska imovina i Klase 200000 - Obaveze
- 122000 - kratkoročna potraživanja + 123000 - kratkoročni plasmani = 290000 - pasivna vremenska razgraničenja, osim u izuzetnim slučajevima zbog propisanog knjigovodstvenog evidentiranja npr. pdv-a, i ostalog,
- 131000 - aktivna vremenska razgraničenja = 220000 - kratkoročne obaveze + 230000 - obaveze po osnovu rashoda za zaposlene + 240000 - obaveze po osnovu ostalih rashoda, izuzev rashoda za zaposlene + 250000 - obaveze iz poslovanja, osim u izuzetnim slučajevima zbog propisanog knjigovodstvenog evidentiranja npr. pdv-a, i ostalog.
IV UTVRĐIVANJE I KNJIŽENJE REZULTATA POSLOVANJA
Utvrđivanje rezultata poslovanja vrši se po gotovinskoj osnovi na Obrascu broj 2 - Bilans prihoda i rashoda u periodu od 1. januara do 31. decembra budžetske godine.
Na osnovu podataka iz Zaključnog lista u periodu od 1. januara do 31. decembra utvrđuje se rezultat poslovanja po godišnjem finansijskom izveštaju.
700000 - Tekući prihodi (pojedinačno po kontima)
800000 - primanja od prodaje nefinansijske imovine (pojedinačno po kontima)
321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja
- zatvaranje konta klase 700000 i klase 800000
321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja
400000 - tekući rashodi (pojedinačno po kontima)
500000 - izdaci za nefinansijsku imovinu (pojedinačno po kontima)
- zatvaranje konta klase 400000 i 500000
Ovim se zatvaraju sva pojedinačna konta klasa 700000, 800000, 400000 i 500000, odnosno saldo na svim pojedinačnim kontima navedenih klasa je jednak nuli što se proverava ponovnom izradom zaključnog lista za ove klase.
Utvrđivanje rezultata se svodi na izravnavanje konta 321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja.
Ukoliko je dugovna strana konta 321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja veća od potražne, odnosno ukoliko su prihodi i primanja veći od rashoda i izdataka, kao rezultat perioda se utvrđuje suficit.
321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja
321121 - Višak prihoda i primanja - suficit
- za utvrđeni višak - suficit
Ukoliko je potražna strana konta 321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja veća od dugovne, odnosno ukoliko su rashodi i izdaci veći od prihoda i primanja, kao rezultat perioda se utvrđuje deficit.
321122 - Manjak prihoda i primanja - deficit
321111 - Obračun prihoda i primanja i rashoda i izdataka poslovanja
- za utvrđeni manjak - deficit
Navedena knjiženja se sprovode pod 31. decembrom tekuće godine.
U skladu sa odredbama Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem i Pravilnika o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i budžetskih fondova:
- prilikom utvrđivanja i knjiženja rezultata poslovanja po godišnjem finansijskom izveštaju, iznos utvrđenog viška prihoda i primanja - budžetski suficit, koji se iskazuje na OP 2346 Obrasca 2 u koloni 5 treba da bude iskazan i na kontu 321121 - Višak prihoda i primanja - suficit, odnosno iznos iskazanog manjka prihoda i primanja - budžetski deficit, koji se iskazuje na OP 2347 Obrasca 2 u koloni 5 treba da bude iskazan i na kontu 321122 - Manjak prihoda i primanja - deficit;
- ukoliko je prikazan ostvaren suficit na OP 2357 Obrasca 2 u koloni 5, isti treba biti prikazan i na OP 2359 u koloni 5 kao zbir OP 2360 i OP 2361;
- iskazani suficit na OP 2357 Obrasca 2 u koloni 5 treba biti jednak suficitu iskazanom na OP 1229 Obrasca 1 u koloni 5, ili ako je iskazan deficit na OP 2360 Obrasca 2 u koloni 5, isti mora biti jednak deficitu iskazanom na OP 1230 Obrasca 1 u koloni 5;
- korisnik budžetskih sredstava ne može ostvarivati istovremeno i suficit i deficit u Obrascu 1 na OP 1229 i 1230 u koloni 5 (mora se izvršiti korekcija deficita neutrošenim prenetim sredstvima iz ranijih godina), kao ni istovremeno deficit na OP 1230 i deficit iz ranijih godina na OP 1232 u koloni 5;
- korisnici budžetskih sredstava grada Beograda u obavezi su da popunjavaju korekcije:
- u obrascu 2 - Bilans prihoda i rashoda na OP 2349-2356, kao i
- u obrascu 4 - Izveštaj o novčanim tokovima na OP 4438, 4440 i 4441 i pri tom obuhvataju novčane transakcije za naplaćena sredstva koja se ne evidentiraju preko klasa 700000, 800000 i 900000, kao i za iznos plaćenih rashoda koji se ne evidentiraju preko klase 400000, 500000 i 600000 (npr. promet preko podračuna depozita, promet u blagajni...).
Finansijski izveštaji, u smislu Pravilnika o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i budžetskih fondova su:
1) završni račun;
2) godišnji finansijski izveštaj;
3) periodični finansijski izveštaj i
4) konsolidovani godišnji i konsolidovani periodični izveštaj.
Finansijski izveštaji sadrže:
1) izveštaje na gotovinskoj osnovi:
- izveštaj o kapitalnim izdacima i finansiranju;
- izveštaj o novčanim tokovima.
2) izveštaje sastavljene na osnovu usvojenih računovodstvenih politika sa obrazloženjima:
- bilans stanja;
- bilans prihoda i rashoda;
- izveštaj o izvršenju budžeta sačinjen tako da prikazuje razliku između odobrenih sredstava i izvršenja.
Finansijski izveštaji sastavljaju se i dostavljaju na obrascima:
1) Bilans stanja - Obrazac 1;
2) Bilans prihoda i rashoda - Obrazac 2;
3) Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima - Obrazac 3;
4) Izveštaj o novčanim tokovima - Obrazac 4 i
5) Izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac 5.
Finansijski izveštaji, sadrže i izveštaje koji se dostavljaju u pisanoj formi, a za koje se ne propisuju obrasci, i to:
1) objašnjenje velikih odstupanja između odobrenih sredstava i izvršenja (objašnjenje sadrži detaljne informacije o transfernim sredstvima drugog nivoa vlasti, kao i trošenje istih);
2) izveštaj o korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve;
3) pregled primljenih donacija i kredita, domaćih i stranih, kao i izvršenih otplata kredita, usaglašenih sa informacijama sadržanim u izveštajima o novčanim tokovima i
4) izveštaj o učinku programa, uključujući i učinak na unapređenju rodne ravnopravnosti, sa dodatnim napomenama, objašnjenjima i obrazloženjima.
Pregled primljenih novčanih i robnih donacija iz stava 4. tačka 3., direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da dostave u tabelarnom pregledu POID (Prilog 1), koji je propisan ovom Instrukcijom i čini njen sastavni deo.
VI POPUNJAVANJE OBRAZACA I LOGIČKE KONTROLE
Obrazac 1 - Bilans stanja
U Obrazac 1 - Bilans stanja na pozicijama aktive iskazuju se bruto vrednosti, ispravke vrednosti i sadašnje vrednosti, što omogućava potpuniji uvid u stanje imovine prema stepenu istrošenosti (odnos ispravke vrednosti osnovnih sredstava prema iznosu nabavne vrednosti), kao i realnog iskazivanja drugih sredstava kao što su zalihe i sitan inventar.
U Obrazac 1 - Bilans stanja unose se podaci u kolone 4 - 7, prema broju konta iz kolone 2 Obrasca, odnosno prema opisu iz kolone 3 Obrasca.
U kolonu 4 unose se podaci sa odgovarajućih konta aktive i pasive iz prethodne godine (početno stanje).
Podaci za tekuću godinu, odnosno za period za koji se sastavlja obrazac, unose se u kolone 5 i 6 aktive i kolonu 5 pasive, preuzimanjem stanja sa konta na kraju perioda za koji se finansijski izveštaj sastavlja.
Podaci u koloni 7 aktive utvrđuju se oduzimanjem iznosa u koloni 6 od iznosa u koloni 5.
Pod oznakom OP broj 1229 unosi se iznos viška prihoda i primanja - suficit koji je iskazan u Obrascu 2 - Bilans prihoda i rashoda na oznaci OP broj 2357.
Pod oznakom OP broj 1230 unosi se iznos manjka prihoda i primanja - deficit koji je iskazan u Obrascu 2 - Bilans prihoda i rashoda na oznaci OP broj 2358.
Logičke kontrole: Obrazac 1 - Bilans stanja
Aktiva |
= |
Pasiva |
Zbir: |
= |
Zbir: |
Obrazac 2 - Bilans prihoda i rashoda
U Obrazac 2 - Bilans prihoda i rashoda unose se podaci u kolone 4 i 5, prema broju konta iz kolone 2 Obrasca, odnosno prema opisu iz kolone 3 Obrasca.
Podaci se unose sa odgovarajućih konta označenih u koloni 2, tako što se u kolonu 4 unose podaci sa odgovarajućih konta iz prethodne godine, a u kolonu 5 podaci sa konta iz knjigovodstvene evidencije na kraju perioda za koji se finansijski izveštaj sastavlja.
Rezultat poslovanja iskazuje se na oznaci OP broj 2346 kao višak prihoda i primanja - budžetski suficit i na oznaci OP broj 2347 kao manjak prihoda i primanja - budžetski deficit.
Višak prihoda i primanja, odnosno manjak prihoda i primanja utvrđuje se kao razlika između ostvarenih tekućih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine koji su iskazani na oznaci OP broj 2001 i tekućih rashoda i izdataka za nefinansijsku imovinu koji su iskazani na oznaci OP broj 2131.
Na oznaci OP broj 2357 iskazuje se višak prihoda i primanja - suficit, tako što se višak prihoda i primanja (OP broj 2346), ili manjak prihoda i primanja (OP broj 2347) koriguje za iznose na oznakama OP broj 2348 i OP broj 2354.
Na oznaci OP broj 2358 iskazuje se manjak prihoda i primanja - deficit, tako što se manjak prihoda i primanja (OP broj 2347) koriguje za iznose na oznaci OP broj 2348 i OP broj 2354.
Na oznaci OP broj 2359 (OP 2359 = OP 2357) iskazuje se višak prihoda i primanja - suficit za prenos u narednu godinu, i to kao deo viška prihoda i primanja namenski opredeljen za narednu godinu (OP broj 2360) ili/i neraspoređeni deo viška prihoda i primanja za prenos u narednu godinu (OP broj 2361).
Na oznaci OP broj 2360 unosi se deo viška prihoda i primanja iskazanog na kontu 321121 - Višak prihoda i primanja - suficit, koji je namenski opredeljen za narednu godinu.
Navedena sredstva su naplaćena u tekućoj godini, a namenski su opredeljena za pokriće rashoda i izdataka u narednoj godini (namenske donacije, kao i namenska sredstva za stvorene obaveze po osnovu nabavke nefinansijske imovine u narednoj godini i sl.).
Na oznaci OP broj 2361 unosi se neraspoređeni deo viška prihoda i primanja koji se prenosi u narednu godinu, a koji je iskazan na kontu 321121 - Višak prihoda i primanja - suficit.
U okviru subanalitičkog konta 321311 - Neraspoređeni višak prihoda i primanja i primanja iz ranijih godina treba otvoriti posebne analitičke evidencije na kojima će se iskazati deo viška prihoda i primanja - suficita koji je namenski opredeljen i deo koji ostaje neraspoređen.
Prilikom sastavljanja Obrasca 2 - Bilans prihoda i rashoda za period 1. januar do 31. decembra, pri sastavljanju godišnjeg finansijskog izveštaja za godinu za koju se izrađuje godišnji finansijski izveštaj, mora se postići usaglašenost iznosa ostvarenog budžetskog suficita, odnosno ostvarenog budžetskog deficita sa podacima iskazanim u Obrascu 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta za period januar - decembar, i to:
Oznaka OP - Obrasca 2 Oznaka OP Obrasca 5
2346 (kolona 5) = 5438 (kolona 5)
2347 (kolona 5) = 5439 (kolona 5)
Ukoliko dođe do eventualnog neslaganja, treba dati objašnjenje zbog čega je do neslaganja došlo.
Logičke kontrole:
Obrazac 2 - Bilans prihoda i rashoda
Tekući prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
= |
Tekući rashodi i izdaci za nefinansijsku imovinu |
Zbir: |
= |
Zbir: |
Obrazac 3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima
U Obrazac 3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima unose se podaci u kolone 4 i 5, prema broju konta iz kolone 2 Obrasca, odnosno prema opisu iz kolone 3 Obrasca. Podaci se unose sa odgovarajućih konta označenih u koloni 2, tako što se u kolonu 4 unose podaci sa odgovarajućih konta iz prethodne godine, a u kolonu 5 podaci sa konta iz knjigovodstvene evidencije na kraju perioda za koji se izveštaj sastavlja.
Rezultat izveštaja o kapitalnim izdacima i primanjima utvrđuje se na oznaci OP broj 3162 - Višak primanja i na oznaci OP broj 3163 - Manjak primanja.
Višak primanja, odnosno manjak primanja utvrđuje se kao razlika između ostvarenih primanja koji su iskazani na oznaci OP broj 3001 i izdataka koji su iskazani na oznaci OP broj 3067.
Kod obrasca 3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i finansiranju prikazuju se primanja i izdaci.
3162 - višak primanja ako je 3001 - 3067 > 0 ili
(800000 + 900000) - (500000 + 600000) > 0
3163 - manjak primanja 3067 - 3001 > 0 ili:
(500000 + 600000) - (800000 + 900000) > 0
Logičke kontrole:
Obrazac 3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima
Primanja |
= |
Izdaci |
Zbir: |
= |
Zbir: |
Obrazac 4 - Izveštaj o novčanim tokovima
U Obrazac 4 - Izveštaj o novčanim tokovima unose se podaci u kolone 4 i 5, prema broju konta iz kolone 2 Obrasca, odnosno prema opisu iz kolone 3 Obrasca.
Podaci se unose sa odgovarajućih konta označenih u koloni 2, tako što se u kolonu 4 unose podaci sa odgovarajućih konta iz prethodne godine, a u kolonu 5 podaci sa konta iz knjigovodstvene evidencije o ostvarenim prihodima i primanjima i izvršenim rashodima i izdacima na kraju perioda za koji se izveštaj sastavlja.
Na oznaci OP broj 4434 iskazuje se višak novčanih priliva. Na oznaci OP broj 4435 iskazuje se manjak novčanih priliva.
Na oznaci OP broj 4437 iskazuju se korigovani prilivi za primljena sredstva u obračunu, tako što se ukupni novčani prilivi (OP broj 4001) uvećaju za prilive koji su iskazani na oznaci OP broj 4438.
Na oznaci OP broj 4439 iskazuju se korigovani odlivi za isplaćena sredstva u obračunu, tako što se ukupni novčani odlivi (OP broj 4171) umanje za iznos na oznaci OP broj 4440, a uvećaju za iznos iskazan na oznaci OP broj 4441.
Na oznaci OP broj 4442 iskazuje se saldo gotovine na kraju godine koji odgovara saldu na tekućim (dinarskim i deviznim) računima, saldu blagajni (dinarska, devizna, benzinskih bonova, čekova itd.), akreditivima i novčanim depozitima poslednjeg dana perioda za koji se izveštaj sastavlja, a rezultat je početnog stanja na tekućim (dinarskim i deviznim) računima, saldu blagajni (dinarska, devizna, benzinskih bonova, čekova itd.), akreditivima i novčanim depozitima (OP broj 4436), uvećanog za iznos korigovanih priliva za primljena sredstva u obračunu (OP broj 4437) i umanjenog za iznos korigovanih odliva za isplaćena sredstva u obračunu (OP broj 4439).
Saldo gotovine na kraju godine na OP 4442 Obrasca 4 u koloni 5 mora biti jednak saldu na tekućim (dinarskim i deviznim) računima, saldu blagajni (dinarska, devizna, benzinskih bonova, čekova itd.), akreditivima i novčanim depozitima poslednjeg dana perioda za koji se izveštaj sastavlja na OP 1049 Obrasca 1 u koloni 7.
Ukoliko budžetski korisnik na dan 31.12. osim novčanih sredstava po tekućim računima nema finansijske plasmane, nema nerealizovane čekove građana, nema gotovinu u blagajni i sl. Obrazac 4 - Izveštaj o novčanim tokovima budžetskog korisnika utvrđuje neto novčane tokove, odnosno suštinski prikazuje sledeće:
1) saldo novčanih sredstava po tekućim računima po početnom stanju (1.1.)
2) prihode (klasa 700000);
3) rashode (klasa 400000 i 500000);
4) saldo novčanih sredstava po tekućim računima na dan 31. decembra (1+2-3).
Saldo iskazan po tekućim računima u glavnoj knjizi mora odgovarati saldu novčanih sredstava po izvodima.
Promet dugovne strane na karticama tekućih računa bi trebalo da odgovara ukupno izvršenim rashodima i obrnuto - promet potražne strane na karticama tekućih računa bi trebalo da odgovara ukupnim prihodima (uz pretpostavku da se poslovne aktivnosti evidentiraju samo preko tekućih računa, bez blagajni i sl.).
Međutim, sam promet dugovne i potražne strane po tekućim računima može odstupati od stvarno izvršenih prihoda i rashoda.
Odstupanja se javljaju u slučaju nerealizovanih naloga (javlja se promet, a nije došlo do realnog povećanja prihoda i rashoda), u slučaju povraćaja kada se stornira trošak (refundacija troškova bolovanja, povraćaj administrativne zabrane, povraćaj uplate) i sl.
Saldo gotovine na kraju godine iskazan na oznaci OP 4442 kolone 4 - Prethodna godina jednak je saldu gotovine na početku godine iskazanom na oznaci OP 4436 kolone 5 - Tekuća godina i mora odgovarati zbiru novčanih sredstava po tekućim računima po početnom stanju.
Saldo gotovine na kraju godine iskazan na oznaci OP 4442 kolone 5 - Tekuća godina mora odgovarati zbiru novčanih sredstava po tekućim računima na dan 31. decembra godine za koju se radi godišnji finansijski izveštaj.
Logičke kontrole:
Obrazac 4 - Izveštaj o novčanim tokovima
Novčani prilivi |
= |
Novčani odlivi |
Zbir: |
= |
Zbir: |
Obrazac 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta
U Obrazac 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta unose se podaci u kolone 4 - 11, prema broju konta iz kolone 2 Obrasca, odnosno prema opisu iz kolone 3 Obrasca.
U kolonu 4 unose se planirani prihodi i primanja, kao i rashodi i izdaci u visini tekuće aproprijacije.
U kolonu 5 unosi se iznos ukupno ostvarenih prihoda - primanja, odnosno izvršenih rashoda - izdataka i predstavlja zbir iznosa iz kolona 6, 7, 8, 9, 10 i 11.
U kolonu 10 unosi se iznos ostvarenih prihoda i primanja izvora 05, 06, 08 i 56, odnosno izvršenih rashoda i izdataka izvora 05, 06, 08, 15 i 56.
U kolonu 11 unosi se iznos ostvarenih prihoda i primanja izvora 04, 07, 09, 10, 11 i 12, odnosno izvršenih rashoda i izdataka izvora 04, 07, 09, 10, 11, 12, 13 i 14.
Korisnici koji transakcije po osnovu programskih i projektnih zajmova obavljaju preko poslovnih banaka, primanja, rashode i izdatke po ovom osnovu evidentiraju u Obrascu 5 u koloni 11.
U delu I - Ukupni prihodi i primanja, u kolonama 6, 7, 8, 9, 10 i 11 sadržani su podaci o ostvarenim prihodima i primanjima po izvorima finansiranja.
U delu II - Ukupni rashodi i izdaci, u kolonama 6, 7, 8, 9, 10 i 11 sadržani su podaci o korišćenju sredstava po izvorima finansiranja.
U delu III - Utvrđivanje rezultata, utvrđuje se ukupan rezultat poslovanja i rezultat po izvorima finansiranja, kao razlika između ukupnih prihoda i primanja i ukupnih rashoda i izdataka.
Rezultat poslovanja iskazuje se na oznaci OP broj 5438 kao višak prihoda i primanja - budžetski suficit i na oznaci OP broj 5439 kao manjak prihoda i primanja - budžetski deficit.
Višak prihoda i primanja, odnosno manjak prihoda i primanja utvrđuje se kao razlika između ostvarenih tekućih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine koji su iskazani na oznaci OP broj 5436 i tekućih rashoda i izdataka za nefinansijsku imovinu koji su iskazani na oznaci OP broj 5437.
Višak primanja iskazuje se na oznaci OP broj 5442, odnosno manjak primanja na oznaci OP broj 5443 i utvrđuje se kao razlika između primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine koji su iskazani na oznaci OP broj 5440 i izdataka za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine koji su iskazani na oznaci OP broj 5441.
Višak novčanih priliva iskazuje se na oznaci OP broj 5444, odnosno manjak novčanih priliva na oznaci OP broj 5445 i utvrđuje se kao razlika između ukupno ostvarenih prihoda i primanja koji su iskazani na oznaci OP broj 5171 i ukupnih rashoda i izdataka koji su iskazani na oznaci OP broj 5435.
Obrazac 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta prikazuje identične podatke kao i Obrazac 4, s tim što Obrazac 4 prikazuje uporedni pregled prethodne i tekuće godine i uključuje početno stanje gotovine, dok Obrazac 5 prikazuje samo tekuće prihode i rashode perioda po izvorima finansiranja odnosno:
1) prihodi (klasa 700000)
2) rashodi (klasa 400000 i 500000)
3) višak (1>2) / manjak (1<2) primanja
kolona 5 (ukupno od 6 do 11), obrasca 5 = koloni 5 (tekuća godina) obrasca 4
Logičke kontrole:
Obrazac 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta
Tekući prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine |
= |
Tekući rashodi i zadaci za nefinansijsku imovinu |
Zbir: |
= |
Zbir: |
LOGIČKE KONTROLE ZA ZAVRŠNI RAČUN
VII PODNOŠENJE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA
Periodične finansijske izveštaje IBK dostavljaju nadležnom DBK u roku od deset dana po isteku tromesečja, a godišnji finansijski izveštaj - završni račun najkasnije do 28. februara tekuće godine.
IBK obrasce 1-5 godišnjeg finansijskog izveštaja dostavljaju Upravi za trezor Ministarstva finansija u pisanoj formi, u tri primerka i u elektronskoj formi.
Uprava za trezor Ministarstva finansija, po izvršenoj kontroli, jedan primerak:
1) vraća podnosiocu;
2) dostavlja nadležnom DBK - za IBK, odnosno lokalnom organu uprave nadležnom za poslove finansija - za IBK;
3) zadržava radi obrade.
DBK dostavljaju periodične finansijske izveštaje Sekretarijatu za finansije najkasnije u roku od 20 dana po isteku tromesečja, a godišnji finansijski izveštaj - završni račun najkasnije do 31. marta tekuće godine.
Uz ove izveštaje se dostavlja i obrazloženje odstupanja između usvojenog budžeta i ostvarenih prihoda i primanja i izvršenih rashoda i izdataka.
DBK su u cilju pripreme finansijskih izveštaja u obavezi da, u skladu sa zahtevom Sekretarijata za finansije, i datim rokovima, dostave izveštaj o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima, izveštaj o izvršenim rashodima i izdacima, sa dodatnim napomenama, objašnjenjima i obrazloženjima.
VIII KONSOLIDACIJA SA OPŠTINAMA
Gradske opštine grada Beograda (u daljem tekstu: gradske opštine) dostavljaju usvojene Odluke o završnom računu budžeta sa pratećim izveštajima i obrascima od 1-5, Sekretarijatu za finansije u pisanoj i elektronskoj formi do 30.6.
Uz usvojena akta iz stava 1. ovog člana, gradske opštine dostavljaju Sekretarijatu za finansije i Tabelu 1 - 733 i Tabelu 2 - 463, definisane ovom instrukcijom (Prilog 2 i 2a).
Grad Beograd vrši konsolidaciju godišnjih finansijskih izveštaja sa gradskim opštinama, i konsolidovan finansijski izveštaj usvojen od Skupštine Grada Beograda, do 1. jula dostavlja Upravi za trezor Ministarstva finansija.
Gradske opštine su u obavezi da povraćaj neutrošenih sredstava, prenetih od strane grada Beograda, izvrše do isteka fiskalne godine, i to do datuma koji Uprava za trezor Ministarstva finansija odredi za dostavu zahteva za povraćaj neutrošenih sredstava.
Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana u tekućoj godini, vrši se na osnovu rešenja Uprave za trezor Ministarstva finansija, sa uplatnog računa na koji su opštine primile transferna sredstva (733 - Transferi od drugih nivoa vlasti) na račun izvršenja budžeta grada Beograda, broj 840-147640-13, sa pozivom na broj odobrenja, koji se definiše isto kao poziv na broj zaduženja prilikom prenosa sredstava od strane Grada.
Povraćaj prenetih, a neutrošenih sredstava iz ranijih godina, vrši se na uplatni račun 840-745141843-30 - Ostali prihodi u korist nivoa gradova, sa pozivom na broj odobrenja koji sadrži kontrolni broj po modelu 97, šifru teritorije Grada (501), internu oznaku DBK u skladu sa Uputstvom o načinu uplaćivanja i evidentiranja određenih javnih sredstava i praćenja ukupnih javnih sredstava budžeta grada Beograda i šifru gradske opštine koja vraća neutrošena sredstva.
Šablon za popunjavanje, kontrolu i štampu finansijskih izveštaja, korisnici budžetskih sredstava Grada Beograda preuzimaju iz Pravilnika o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja, na linku: https://www.trezor.gov.rs/src/documents/regulations/pravilnici/.
Usklađivanje instrukcije sa izmenama i dopunama propisa izvršiće se najkasnije 30 dana od dana stupanja na snagu istih, odnosno od dana početka njihove primene.
Do usklađivanja odredbi ove instrukcije saglasno stavu 1. ovog člana, izmene i dopune propisa primenjivaće se neposredno.
Sastavni deo Instrukcije čine prilozi, i to:
- Prilog 1 Pregled ostvarenih i izvršenih donacija (POID);
- Prilog 2 Tabela 1 - 733;
- Prilog 2a Tabela 2 - 463.
Instrukcija stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Priloge 1-2a, koji su sastavni deo ove instrukcije, objavljene u "Sl. listu grada Beograda", br. 84/2019, možete pogledati OVDE