ODLUKAO OBRAZOVANJU ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE GRADA LESKOVCA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 46/2020) |
Ovom Odlukom uređuje se sastav, poslovi, način i organizacija rada štaba za vanredne situacije grada Leskovca i druga pitanja od značaja za organizovanje i funkcionisanje štaba.
U slučaju kada su rizici i pretnje ili nastale posledice katastrofe po stanovništvo, materijalna i kulturna dobra ili životnu sredinu takvog obima i intenziteta da njihov nastanak ili posledice nije moguće sprečiti ili otkloniti redovnim delovanjem nadležnih organa i službi, zbog čega je za njihovo ublažavanje i otklanjanje neophodno upotrebiti posebne mere, dodatne snage i sredstva uz pojačan režim rada, proglašava se vanredna situacija.
Vanredna situacija se proglašava za teritoriju ili deo teritorije grada Leskovca.
Vanredna situacija se proglašava odmah po saznanju za neposrednu opasnost od njenog nastupanja.
Vanrednu situaciju proglašava gradonačelnik grada Leskovca (u daljem tekstu: Gradonačelnik), na predlog Štaba za vanredne situacije.
Za praćenje aktivnosti na smanjenju rizika od katastrofa i koordinaciju i rukovođenje u vanrednim situacijama obrazuje se Štab za vanredne situacije grada Leskovca (u daljem tekstu: Štab).
Štab čine komandant, zamenik komandanta, načelnik i članovi štaba.
Komandant Štaba je Gradonačelnik.
Zamenik komandanta Štaba je zamenik gradonačelnika, pomoćnik gradonačelnika ili član Gradskog veća.
Načelnik Štaba je predstavnik organizacione jedinice Ministarstva u čijem delokrugu rada su poslovi zaštite i spasavanja od katastrofa (u daljem tekstu: organizaciona jedinica Nadležne službe).
Članovi Štaba su:
1) načelnik Gradske uprave grada Leskovca;
2) predstavnik organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi civilne zaštite, za obavljanje operativno-planskih poslova i poslove uzbunjivanja;
3) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi društvenih delatnosti i obrazovanja, za poslove evakuacije;
4) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi inspekcije, za poslove zaštite i spasavanja na nepristupačnim terenima;
5) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi iz oblasti urbanizma, za poslove zaštite i spasavanja iz ruševina;
6) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi iz oblasti vodoprivrede i poljoprivrede, za poslove zaštite i spasavanja od poplava i nesreća na vodi i pod vodom;
7) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi iz oblasti stambeno-komunalnih pitanja i saobraćaja, za poslove saobraćaja;
8) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi zaštite životne sredine, za poslove zaštite od tehničko-tehnoloških nesreća;
9) predstavnik organizacione jedinice Nadležne službe, za poslove zaštite i spasavanja od požara i eksplozija;
10) rukovodilac javnog preduzeća u čijem su delokrugu rada poslovi urbanizma i izgradnje, za poslove sklanjanja ljudi i materijalnih dobara;
11) predstavnik Crvenog krsta Srbije, organizaciona jedinica Leskovac, za poslove zbrinjavanja ugroženih i nastradalih;
12) rukovodilac javne zdravstvene ustanove u čijem su delokrugu rada poslovi primarne zdravstvene zaštite, za poslove prve medicinske pomoći;
13) rukovodilac javne zdravstvene ustanove u čijem su delokrugu rada poslovi sekundarne zdravstvene zaštite;
14) predstavnik Zavoda za javno zdravlje Leskovac, za poslove radiološke, hemijske i biološke zaštite;
15) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi mesnih zajednica, za poslove veze sa mesnim zajednicama i druge operativne i evidencione poslove;
16) predstavnik Vojske Srbije, za poslove koordinacije sa Vojskom Srbije;
17) predstavnik organizacione jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova, za poslove koordinacije sa organizacionom jedinicom ministarstva u Leskovcu;
18) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi finansija;
19) rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi komunalne milicije;
20) predstavnik organizacione jedinice Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi odbrane;
21) predstavnik organizacione jedinice Elektroprivrede Srbije u Leskovcu;
22) rukovodilac Centra za socijalni rad u Leskovcu;
23) rukovodilac javnog preduzeća u čijem su delokrugu rada poslovi vodosnabdevanja;
24) rukovodilac javnog preduzeća u čijem su delokrugu rada poslovi daljinskog grejanja;
25) rukovodilac javnog preduzeća u čijem su delokrugu rada poslovi održavanja higijene i zoohigijene;
26) predsednik Skupštine grada Leskovca.
Članovi Štaba mogu biti i druga lica u skladu sa predlogom Gradonačelnika i organizacione jedinice Nadležne službe.
Član štaba dužan je da se odazove i učestvuje u obuci, koju organizuje i sprovodi ministarstvo u čijem su delokrugu rada poslovi zaštite i spasavanja od katastrofa.
Članove Štaba imenuje Skupština grada Leskovca (u daljem tekstu: Skupština grada), na predlog Gradonačelnika.
U radu Štaba mogu učestvovati i druga lica koja imaju posebna znanja i veštine ili za čijim angažovanjem se ukaže potreba, a koja zbog znanja i veština kojima raspolažu mogu doprineti efikasnijem radu Štaba.
Inicijativu da pojedina lica učestvuju u radu Štaba mogu podneti organi Grada, nadležni odbori Skupštine grada i organizaciona jedinica Nadležne službe.
Inicijativa se upućuje komandantu Štaba, u pisanoj formi, sa kratkim obrazloženjem u pogledu stručnih kvalifikacija predloženog lica.
Odluku o učešću u radu lica iz stava 1. ovog člana donosi Štab, na predlog komandanta Štaba.
Lica iz stava 1. ovog člana mogu naredbom Štaba biti ovlašćena za preduzimanje pojedinih mera, a učestvuju u radu Štaba sa pravom predlaganja, ali bez prava odlučivanja.
Štab obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) razmatra procene rizika, planove zaštite i spasavanja i druga planska dokumenta i daje preporuke za njihovo unapređenje;
4) prati stanje i organizaciju sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
5) naređuje upotrebu snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;
6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
7) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije i dostavlja predlog za proglašenje i ukidanje vanredne situacije;
8) naređuje pripravnost subjekata i snaga sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;
9) sarađuje sa drugim štabovima za vanredne situacije;
10) učestvuje u organizaciji i sprovođenju mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir smanjenje rizika od budućih vanrednih situacija;
11) izrađuje predlog godišnjeg plana rada i predlog godišnjeg izveštaja o radu i dostavlja Skupštini grada na usvajanje;
12) obrazuje stručnooperativne timove za izvršavanje specifičnih zadataka iz oblasti zaštite i spasavanja;
13) predlagač je akta o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite;
14) imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite;
15) predlaže subjekte od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje;
16) stavlja u pripravnost i angažuje subjekte od posebnog značaja;
17) usvaja Poslovnik o radu štaba;
18) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
Štab radi u sednicama.
Zakazivanje sednice štaba nalaže komandant, a u njegovom odsustvu zamenik komandanta ili načelnik štaba, a na predlog organa Grada ili organizacione jedinice Nadležne službe.
Sednice štaba mogu biti redovne i vanredne.
Redovne sednice se održavaju najmanje dva puta godišnje i na njima se razmatraju teme koje su predviđene Godišnjim planom rada.
Na redovnim sednicama razmatraju se teme koje se odnose na stanje spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.
Na redovnim sednicama mogu se razmatrati i teme koje nisu obuhvaćene planom rada ako njihovo razmatranje ne trpi odlaganje.
Vanredne sednice se sazivaju po potrebi.
Vanredne sednice se održavaju zbog najave ili nastanka opasnosti koja može ugroziti živote i zdravlje ljudi i materijalna dobra sa ciljem organizovanja i preduzimanja mera koordinacije i rukovođenja vanrednom situacijom.
Na vanrednim sednicama razmatraju se i sprovode operativne aktivnosti, neposredno rukovođenje i koordinacija subjektima i snagama sistema smanjenja rizika i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada, ili pogođenom delu teritorije Grada, radi zaštite i spasavanja života i zdravlja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara, životne sredine, infrastrukture i drugih štićenih vrednosti.
Broj redovnih sednica, način pripremanja redovnih i vanrednih sednica, način utvrđivanja dnevnog reda, zakazivanje sednice, pozivanje članova Štaba, tok sednice, način rasprave i odlučivanja, kao i vođenje i izrada zapisnika sa sednice urediće se Poslovnikom o radu Štaba (u daljem tekstu: Poslovnik o radu).
Poslovnik o radu usvaja se na predlog Komandanta štaba, većinom od ukupnog broja članova Štaba.
Po ukidanju vanredne situacije Štab pristupa analizi situacije u pogledu broja i stanja ugroženog i nastradalog stanovništva, domaćinstava, infrastrukture, analizira da učesnika kao i drugih potrebnih podataka po proceni štaba.
Analiza situacije dostavlja se Okružnom štabu za vanredne situacije.
Štab aktivno učestvuje u prepoznavanju potrebe za preduzimanjem mera oporavka, organizacije i sprovođenja mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije a sve u cilju smanjenja rizika od budućih katastrofa.
Po sprovedenim merama oporavka Štab pristupa izradi izveštaja o stanju pogođenih štićenih vrednosti sa predlogom mera za smanjenje rizika od budućih katastrofa.
Izveštaj se dostavlja Okružnom štabu za vanredne situacije.
U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Štab donosi naredbe, zaključke i preporuke.
Naredbom se nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera, kao i upotreba snaga i sredstava zaštite i spasavanja.
Zaključkom se utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja, obrazuje stručno-operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci, procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije, utvrđuje mišljenje na određena akta koja Štab razmatra i odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.
Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja i predlaže preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.
Pored akata navedenih u članu 15. stav 1. ove odluke dokumenta Štaba su godišnji plan rada, Godišnji izveštaj o radu, izveštaji, analize i informacije.
Način izrade, predlaganja i donošenja akata bliže se uređuje Poslovnikom o radu.
Štab izrađuje Godišnji plan rada (u daljem tekstu: Plan rada).
Predlog Plana rada Štab usvaja na svojoj sednici i dostavlja na usvajanje Skupštini grada.
Plan rada sadrži broj redovnih sednica, teme koje će se na sednicama razmatrati, naziv predlagača teme kao i podatak na kojoj će sednici biti razmatrana predložena tema.
Plan rada razmatra se na poslednjoj redovnoj sednici štaba u tekućoj godini.
Predlog da pojedine teme budu obrađene kroz Plan rada mogu dati organi Grada i organizaciona jedinica Nadležne službe.
Nosilac realizacije teme je Štab, u saradnji sa predlagačem teme.
Podatke o realizovanim aktivnostima Štaba tokom prethodne godine, realizaciji tema iz Plana rada, kao i aktivnostima sprovedenim tokom vanredne situacije, Štab razmatra kroz Godišnji izveštaj o radu (u daljem tekstu: Izveštaj o radu).
Obavezni elementi Izveštaja o radu obrađuju se kroz sledeće celine: redovne sednice Štaba; vanredne sednice, ukoliko ih je bilo, glavne aktivnosti nadležnih institucija tokom vanredne situacije, aktivnosti Štaba u preventivnom ciklusu rada i aktivnosti Štaba u merama oporavka.
Izveštaj o radu za prethodnu godinu razmatra se na prvoj redovnoj sednici u tekućoj godini.
Izveštaj o radu dostavlja se na usvajanje Skupštini grada.
Rad Štaba je javan.
Javnost rada se obezbeđuje prisustvom sredstava javnog informisanja na sednicama ili održavanjem konferencija za štampu posle sednica Štaba.
Štab o svom radu može obaveštavati javnost i putem saopštenja za javnost ili putem interneta.
Štab može odlučiti da javnost bude isključena prilikom razmatranja pitanja koja imaju određeni stepen tajnosti i iz drugih naročito opravdanih razloga.
Štab može obrazovati stručno-operativne timove.
Stručno-operativni timovi se obrazuju po proceni Štaba u cilju izvršavanja specifičnih zadataka zaštite i spasavanja.
Štab imenuje rukovodioca stručno-operativnog tima.
Stručno-operativni tim odgovara načelniku štaba.
Sastav i način rada stručno-operativnih timova uređuje se Poslovnikom o radu.
Štab ima sopstveni pečat i delovodnik, u skladu sa posebnim Zakonom.
Pečat štaba je okruglog oblika, prečnika 32 milimetara, na kome je u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije ispisan tekst na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, sledeće sadržine: u spoljnom krugu pri vrhu pečata "REPUBLIKA SRBIJA", u dnu pečata "GRAD LESKOVAC", a u srednjem krugu "ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE".
Ukoliko Štab ima više primeraka pečata, oni moraju biti istovetni po obliku i sadržini i svaki primerak mora biti obeležen rednim brojem, rimskom cifrom koja se stavlja između grba Republike Srbije i naziva sedišta Štaba.
Akt o broju, ovlašćenjima za upotrebu i čuvanju pečata donosi Gradonačelnik.
Radi evidentiranja prijemnih i otpremnih akata Štab može imati štambilj, standardnog izgleda i oblika sa ispisanim tekstom sa okruglog pečata.
Evidentiranje akata Štaba vrši se u delovodniku u okviru pisarnice Gradske uprave grada Leskovca.
Akta doneta na sednici kao i zapisnici sa sednica Štaba čuvaju se u arhivi Gradske uprave u skladu sa Zakonom.
Sve administrativno-tehničke poslove za potrebe Štaba obavlja Gradska uprava - organizaciona jedinica u čijem su delokrugu rada poslovi civilne zaštite, u saradnji sa organizacionom jedinicom Gradske uprave u čijem su delokrugu rada poslovi Skupštine i Gradskog veća, Načelnikom štaba i organizacionom jedinicom Nadležne službe.
Sredstva za rad Štaba obezbeđuju se u budžetu grada Leskovca.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Leskovca ("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 27/2011 i 23/2014) i Rešenje o obrazovanju gradskog štaba za vanredne situacije grada Leskovca ("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 7/18 i 10/19).
Komandant, zamenik komandanta štaba, načelnik i članovi štaba imenovani Rešenjem o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije grada Leskovca nastavljaju da obavljaju poslove iz nadležnosti Štaba do imenovanja članova štaba u skladu sa ovom Odlukom.
Do donošenja odluke kojom će se urediti oblast civilne zaštite svi poslovi vezani za oblast civilne zaštite obavljaće se shodnom primenom Zakona i Statuta grada.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".