ODLUKAO PRAVU MESNIH ZAJEDNICA NA PRENOS SREDSTAVA OD POREZA NA IMOVINU FIZIČKIH LICA I NAČINU KORIŠĆENJA OVIH I DRUGIH SREDSTAVA("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 12/2017, 4/2018, 16/2018 i 24/2019 i "Sl. glasnik RS", br. 3/2021 - odluka US) |
Ovom odlukom utvrđuje se pravo mesnih zajednica na prenos sredstava od poreza na imovinu fizičkih lica naplaćenog na području mesnih zajednica, do 31. decembra prethodne godine, kao i način korišćenja ovih i drugih sredstava mesnih zajednica u skladu sa načelima neposredne demokratije i solidarnosti.
MESNE ZAJEDNICE, SREDSTVA ZA NJIHOVO FINANSIRANJE I NAMENA UTROŠKA SREDSTAVA
Mesne zajednice, u smislu ove Odluke, jesu mesne zajednice određene članom 4. Odluke o mesnim zajednicama ("Službeni list grada Šapca" br. 4/2016).
Sredstva mesnih zajednica u smislu ove Odluke jesu sredstva utvrđena Odlukom o budžetu grada i predviđena planovima i programima rada i finansijskim planovima mesnih zajednica, ostvarena po osnovu:
1) poreza na imovinu fizičkih lica naplaćenog na teritoriji mesne zajednice zaključno sa 31. decembrom prethodne godine,
2) prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom delatnošću (zakup prostorija, zemljišta i slično);
3) samodoprinosa i
4) drugih prihoda.
Sredstva ostvarena na osnovu ugovora o donaciji koji je zaključila mesna zajednica kao primalac donacije koriste se u svrhu predviđenu ugovorom o donaciji.
Gradska uprava grada Šapca donosi rešenje kojim se utvrđuje iznos sredstava za finansiranje projekata mesnih zajednica.
Visina iznosa iz stava 1. ovog člana utvrđuje se tako što se od sume iznosa sredstava iz člana 3, stav 1. ove Odluke izdvoji:
1. deset procenata - na ime sredstava solidarnosti,
2. pet do deset procenata - na ime sredstava tekuće rezerve i
3. iznos sredstava neophodan za tekuće potrebe mesne zajednice.
Savet mesne zajednice dužan je da donese odluku o visini procenta koji će biti izdvojen u skladu sa članom 4. stav 2. tačka 2. Odluke i da o tome obavesti Gradsku upravu najkasnije do 15. januara tekuće godine.
Rešenje iz stava 1. ovog člana Gradska uprava donosi najkasnije do 15. februara tekuće godine i bez odlaganja dostavlja Savetu mesne zajednice i objavljuje na oglasnoj tabli.
Sredstva iz člana 4, stav 1. ove Odluke koriste se za finansiranje projekata čijom realizacijom se ispunjavaju konkretne potrebe mesnih zajednica.
O predlozima projekata odlučuju građani mesnih zajednica, direktnim odlučivanjem.
Mesne zajednice dužne su da sredstva iz člana 3. ove Odluke koriste u skladu sa zakonom i drugim opštim aktima, strateškim i planskim dokumentima Grada, Odlukom o budžetu Grada, planom i programom i finansijskim planom mesne zajednice.
Sredstva za realizaciju finansijskih planova mesnih zajednica, prenose se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet grada Šapca.
Savet mesne zajednice dužan je da izveštaj o realizaciji sredstava iz člana 4, stav 2. tačka 2. Odluke, objavi na oglasnoj tabli mesne zajednice i da ga dostavi Gradskoj upravi radi objavljivanja na veb prezentaciji grada.
U slučaju nepostupanja u skladu sa stavom 3. ovog člana, mesnoj zajednici neće se dozvoliti korišćenje aproprijacija, za vreme dok Savet mesne zajednice ne dostavi izveštaj Gradskoj upravi.
NAČIN SPROVOĐENJA I OBAVEZE MESNIH ZAJEDNICA U REALIZACIJI ODLUKE
O konkretnim potrebama mesne zajednice koje će se finansirati u skladu sa ovom Odlukom, odlučuju građani mesne zajednice direktnim odlučivanjem, glasanjem o predlozima projekata.
Projekti za koje su se građani opredelili direktnim odlučivanjem, predstavljaju sastavni deo plana i programa rada svake mesne zajednice i sastavni deo finansijskog plana mesne zajednice, odnosno, Gradske uprave grada Šapca.
Stručne poslove u vezi sa javnim nabavkama neophodne radi realizacije projekata iz stava 1. ovog člana, za potrebe mesnih zajednica, sprovešće Gradska uprava grada Šapca.
Savet mesne zajednice je obavezan da najkasnije do prvog avgusta tekuće godine, za narednu godinu, Gradskoj upravi dostavi plan i program rada mesne zajednice, koji sadrži i detaljno obrazložene predloge projekata, usvojene direktnim odlučivanjem građana, u skladu sa odredbama ove Odluke, koji će se realizovati u skladu sa ostvarenim prihodima u budžetu grada Šapca.
Savet mesne zajednice je obavezan da najkasnije do prvog oktobra tekuće godine Gradskoj upravi grada Šapca, dostavi predlog finansijskog plana mesne zajednice.
Javna preduzeća čiji je osnivač grad Šabac, obavezna su da prilikom donošenja svojih finansijskih planova za narednu godinu, u obzir uzmu i plan i program rada i finansijski plan mesnih zajednica.
Nepoštovanje obaveze izrade plana i programa rada i finansijskog plana, povlači prekršajnu odgovornost predsednika Saveta mesne zajednice, kao odgovornog lica, a shodno članu 103. stav 1. tačka 2. Zakona o budžetskom sistemu.
U slučaju nepostupanja u skladu sa članom 9, stav 2. ove Odluke, mesnoj zajednici neće se dozvoliti korišćenje aproprijacija, za vreme dok Savet mesne zajednice ne dostavi predlog finansijskog plana Gradskoj upravi grada Šapca.
Građani mesne zajednice biće pisanim putem obavešteni od strane Gradske uprave grada Šapca o činjenici da Savet mesne zajednice nije ispunio svoju obavezu izrade plana i programa rada i finansijskog plana, kao i o posledicama navedenog propuštanja.
Neutrošena sredstva zaključno sa 31.12. prethodne godine mogu se preneti i trošiti u narednoj godini u skladu sa ovom Odlukom, finansijskim planom mesne zajednice i Odlukom o budžetu grada Šapca za tu godinu.
Mesne zajednice mogu međusobno udruživati sredstva u skladu sa ovom Odlukom.
Odluku o zajedničkim projektima donose građani mesnih zajednica uključenih u zajednički projekat direktnim odlučivanjem, na predlog ovlašćenih predlagača, u skladu sa postupcima i procedurom predviđenim ovom Odlukom i pratećim Pravilnikom.
Grad Šabac izvršiće prenos sredstava naplaćenih po osnovu poreza na imovinu fizičkih lica na teritoriji mesne zajednice za 2015. i 2016. godinu, zaključno sa 31.12.2016. godine, onim mesnim zajednicama čiji su računi u blokadi usled neizmirenih obaveza, do iznosa sredstava neophodnih za izmirenje tih obaveza, sa ciljem uspostavljanja njihovog redovnog funkcionisanja.
Obaveza Grada iz stava 1. ovog člana odnosi se na stanje koje je utvrđeno na dan stupanja na snagu ove Odluke i neće se primenjivati na dugovanja mesnih zajednica nastala nakon toga.
Postupci po zahtevima za prenos sredstava po zahtevima mesnih zajednica koji su podneti Gradskoj upravi grada Šapca do dana stupanja na snagu ove Odluke okončaće se u skladu sa Odlukom o prenosu sredstava prikupljenim od poreza na imovinu fizičkih lica prigradskim i seoskim mesnim zajednicama ("Službeni list grada Šapca" br. 17/2015), izuzev zahteva koje su Gradskoj upravi grada Šapca podnele mesne zajednice iz člana 13. ove Odluke.
(Prestao da važi odlukom US)
Za sprovođenje Odluke nadležna je Gradska uprava grada Šapca.
Danom stupanja na snagu Odluke, prestaje da važi Odluka o prenosu sredstava prikupljenim od poreza na imovinu fizičkih lica prigradskim i seoskim mesnim zajednicama ("Službeni list grada Šapca" br. 17/2015), kao i Pravilnik o sprovođenju Odluke o prenosu sredstava prikupljenim od poreza na imovinu fizičkih lica prigradskim i seoskim mesnim zajednicama.
Rešenje kojim se utvrđuje iznos sredstava za finansiranje projekata gradskih mesnih zajednica o kojima će odlučivati građani gradskih mesnih zajednica u postupku direktnog odlučivanja koji će biti sproveden u toku 2018. godine, Gradska uprava grada Šapca doneće najkasnije do 15. maja 2018. godine.
Saveti mesnih zajednica obavestiće Gradsku upravu o visini procenta koji će biti izdvojen u skladu sa članom 4. stav 2. tačka 2. Odluke odmah po stupanju na snagu ove odluke, nakon čega će se iznosi sredstava za finansiranje projekata mesnih zajednica utvrđeni rešenjima Gradske uprave donetim na osnovu člana 4, stav 1 i člana 17a Odluke o pravu mesnih zajednica na prenos sredstava od poreza na imovinu fizičkih lica i načinu korišćenja ovih i drugih sredstava, uskladiti sa članom 1. ove odluke.
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".