ODLUKAO OBLIKU I NAČINU OSTVARIVANJA SARADNJE KOMUNALNE MILICIJE SA INSPEKCIJSKIM SLUŽBAMA GRADA VRANJA I DRUGIM SUBJEKTIMA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 40/2020) |
Ovom odlukom uređuje se oblik i način ostvarivanja saradnje između Komunalne milicije i unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave grada Vranja nadležne za obavljanje inspekcijskih poslova (u daljem tekstu: inspekcijske službe) i drugim subjektima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija, propisima donetim na osnovu ovog zakona i propisima Grada.
II OBLICI I NAČINI OSTVARIVANJA SARADNJE SA INSPEKCIJSKIM SLUŽBAMA
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da međusobno sarađuju u obavljanju poslova utvrđenih zakonima kojim se uređuje komunalna milicija i inspekcijski nadzor i propisima Grada.
Saradnja iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1. Međusobno obaveštavanje;
2. Razmenu informacija;
3. Pružanje neposredne pomoći;
4. Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova Komunalne milicije i inspekcijskih službi;
5. druge vidove saradnje.
O ostvarivanju međusobne saradnje Komunalne milicije i inspekcijskih službi staraju se načelnik Odeljenja Komunalne milicije (u daljem tekstu: načelnik Komunalne milicije) i rukovodilac inspekcijskih službi.
U ostvarivanju međusobne saradnje, Komunalna milicija i inspekcijske službe obezbeđuju i unapređuju stalnu međusobnu komunikaciju putem sredstava veza i na drugi pogodan način.
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da sačinjavaju tromesečne izveštaje o ostvarivanju saradnje i da iste dostavljaju načelniku Gradske uprave.
Po potrebi, kada okolnosti zahtevaju posebnu koordinaciju, odnosno posebne oblike saradnje između Komunalne milicije i inspekcijskih službi, sačinjavaju se vanredni izveštaji sa predlogom načina ostvarivanja saradnje, koji se dostavljaju načelniku Gradske uprave na mišljenje.
Načelnik Komunalne milicije odrediće komunalnog milicionara, a rukovodilac inspekcijskih službi službeno lice koje će se starati o efikasnom ostvarivanju međusobne saradnje Komunalne milicije i inspekcijskih službi.
U slučaju odbijanja ili otežanog odvijanja međusobne saradnje, načelnik Komunalne milicije, odnosno rukovodilac inspekcijskih službi, obavestiće o tome načelnika Gradske uprave.
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da se međusobno obaveštavaju o svim uočenim pojavama koje su od značaja za obavljanje poslova iz njihovog delokruga.
Međusobno obaveštavanje vrši se u formi pisanog obaveštenja, službene beleške ili zapisnika, a u hitnim slučajevima vrši se neposredno usmenim putem ili putem telefona.
U slučaju potrebe preduzimanja hitnih mera iz nadležnosti Komunalne milicije ili inspekcijskih službi obaveštavanje se vrši usmeno, odmah nakon saznanja, a u ostalim slučajevima, najkasnije u roku od 24 sata od saznanja, pismenim podneskom, službenom beleškom ili izveštajem sa terena.
Obaveštenja iz stava 3. ovog člana sadrže potrebne podatke radi pokretanja upravnog postupka, odnosno za izdavanje prekršajnog naloga, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup.
Sva dostavljena obaveštenja se evidentiraju.
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da vrše razmenu informacija i iskustava do kojih su došli u neposrednom izvršavanju poslova iz svojih nadležnosti, kao i informacija koje se odnose na sprovedene radnje i preduzete mere u obavljanju poslova.
Razmena informacija i iskustava vrši se svakodnevno ili po potrebi, pisanim putem ili elektronskom poštom, kao i drugim oblicima neposrednog kontakta.
Kada je to potrebno za izvršavanje poslova iz njihove nadležnosti, Komunalna milicija može zahtevati od inspekcijskih službi, odnosno inspekcijske službe mogu zahtevati od Komunalne milicije, dostavljanje podataka iz evidencije koje vode u skladu sa zakonom i propisima Grada.
Na podatke o ličnosti sadržane u evidencijama iz stava 3. ovog člana primenjuju se propisi o zaštiti podataka o ličnosti.
Kad po oceni nadležne inspekcijske službe postoji verovatnoća da vršenje inspekcijskog nadzora neće biti moguće bez prisustva Komunalne milicije, Komunalna milicija je dužna da pruži pomoć nadležnoj inspekcijskoj službi, na osnovu pisanog zahteva.
Izuzetno, pomoć iz stava 1. ovog člana Komunalna milicija je dužna da pruži nadležnoj inspekcijskoj službi i po usmenom zahtevu, kada je u toku nadzora nadležni inspektor izložen protivpravnom napadu, odnosno kada vršenje inspekcijskog nadzora nije moguće bez prisustva Komunalne milicije, a nadležni inspektor to nije mogao unapred da predvidi.
Pod pružanjem neposredne pomoći Komunalne milicije nadležnim inspektorima, podrazumeva se organizovano prisustvo komunalnih milicionara na mestima vršenja inspekcijskog nadzora.
Neposredna pomoć pri vršenju inspekcijskog nadzora pruža se kada:
- u postupku inspekcijskog nadzora postoji verovatnoća da će doći do pružanja otpora ili se u toku postupka isti pruži, odnosno onemogućavanja obavljanja potpunog inspekcijskog nadzora, od strane učesnika u postupku (npr. Provera identiteta kontrolisanog lica i sl.);
- izvršenik, u toku postupka izvršenja inspekcijskog rešenja preko drugih lica, pruža otpor ili po oceni inspektora postoji pretpostavka, da će izvršenik u postupku izvršenja pružiti otpor, tako da bez prisustva Komunalne milicije ili upotrebe sredstava prinude sa njihove strane, isti neće moći da se sprovede.
4. Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da preduzimaj u zajedničke mere i aktivnosti (u daljem tekstu: zajedničke akcije) od značaja za obavljanje poslova iz nadležnosti Komunalne milicije i inspekcijskih službi.
Pod preduzimanjem zajedničkih akcija podrazumeva se preduzimanje konkretnih mera od strane Komunalne milicije i nadležnih inspektora, u skladu sa njihovim ovlašćenjima utvrđenim zakonom, odlukama i drugim aktima, kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog i drugog reda u gradu ili sprečava njegovo narušavanje.
Zajedničke akcije preduzimaće se:
- po zahtevu rukovodioca inspekcijskih službi, a na inicijativu nadležnog inspektora u postupku izvršenja akata koja nisu mogla da se izvrše bez angažovanja Komunalne milicije;
- po nalogu načelnika Gradske uprave radi preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti u okviru sprovođenja hitnih mera i aktivnosti;
- u drugim slučajevima kada načelnik Komunalne milicije i rukovodilac inspekcijskih službi, uz saglasnost načelnika Gradske uprave, zajednički procene da je to potrebno preduzeti radi obezbeđenja komunalnog reda u gradu i naseljenim mestima ili sprečavanja njegovog narušavanja.
Mesto, način i vreme sprovođenja zajedničkih mera i aktivnosti planiraju se unapred.
Prilikom preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti komunalni milicionar na usmeni zahtev rukovodioca inspekcijskih službi, odnosno službenog lica inspekcijske službe i pod uslovima utvrđenim zakonom, može proveriti identitet lica, zaustaviti i pregledati lice, predmete i vozila, privremeno oduzeti predmete i primeniti druge vrste ovlašćenja u skladu sa zakonom i gradskom odlukom koja se odnosi na komunalnu miliciju.
5. Stručne konsultacije i druge vrste saradnje
Načelnik Komunalne milicije i rukovodilac inspekcijskih službi po potrebi organizuju stručne konsultacije i zajedničke sastanke o pitanjima koja su od značaja za obavljanje njihovih poslova, a obavezno ako su pitanja od značaja za razgraničenje nadležnosti.
1. Obaveza pribavljanja mišljenja inspekcijskih službi u postupku sačinjavanja godišnjeg plana rada komunalne milicije
Radi usklađivanja rada Komunalne milicije i inspekcijskih službi, u postupku sačinjavanja godišnjeg plana rada, Komunalna milicija pribavlja mišljenje inspekcijskih službi vezano za ostvarivanje međusobne saradnje.
2. Zajedničko podnošenje izveštaja
Zajedničko podnošenje izveštaja Komunalne milicije i inspekcijskih službi vrši se na zahtev Skupštine grada, gradonačelnika, Gradskog veća ili načelnika Gradske uprave.
Izveštaj sadrži: broj sačinjenih pismenih beleški, broj pismenih obaveštenja, broj usmenih obaveštenja i s tim u vezi preduzetih mera odnosno broj pokrenutih upravnih postupaka, izdatih prekršajnih naloga i podnetih zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.
3. Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija
Obaveštavanje javnosti i dostupnost informacija o ostvarivanju saradnje između Komunalne milicije i inspekcijskih službi, vrši se davanjem pismenih saopštenja, obaveštavanjem putem sajta i drugih sredstava javnog informisanja, na način i po postupku predviđenim zakonima i drugim opštim aktima.
4. Inicijativa za donošenje i izmenu opštih akata grada
Komunalna milicija i inspekcijske službe zajednički će pokretati inicijativu za donošenje ili izmenu opštih akata Grada, kojima se uređuju pitanja iz njihove nadležnosti.
IV OBLIK I NAČIN OSTVARIVANJA SARADNJE KOMUNALNE MILICIJE SA DRUGIM SUBJEKTIMA
1. Saradnja sa ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti
Komunalna milicija u okviru poslova iz svog delokruga ostvaruje saradnju sa drugim organizacionim jedinicama Gradske uprave, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije), kao i vršiocem komunalne delatnosti.
Saradnja iz stava 1. ovog člana ostvaruje se međusobnim obaveštavanjem; razmenom informacija; razmenom podataka u pisanom obliku, putem elektronske pošte i na drugi pogodan način; preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti, sačinjavanjem operativnih planova rada i zajedničkih periodičnih izveštaja o preduzetim merama i sprovedenim aktivnostima.
Kada sa saradnja ostvaruje zajedničkim korišćenjem sredstava, uređaja i opreme koja može da obezbedi ovlašćena organizacija ili vršilac komunalne delatnosti, Komunalna milicija pribavlja saglasnost ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave uz prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave.
Po dobijanju saglasnosti ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave iz stava 3. ovog člana, zaključuje se sporazum o saradnji između Komunalne milicije i ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti.
Na oblike i način ostvarivanja saradnje Komunalne milicije i ovlašćenih organizacija, odnosno vršioca komunalnih delatnosti, shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na saradnju Komunalne milicije i inspekcijskih službi.
Pored saradnje, Komunalna milicija pruža pomoć ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalnih delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara.
Pružanje pomoći Komunalne milicije iz stava 6. ovog člana vrši se u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.
2. Saradnja sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove
Komunalni milicionari u obavljanju poslova i primeni ovlašćenja propisanih zakonom kojim se uređuje komunalna milicija sarađuju sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove.
Kada je to potrebno radi izvršavanja poslova iz nadležnosti Komunalne milicije, na obrazložen zahtev, ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove dostavlja lične podatke o građanima, vozilima i druge podatke iz evidencije koje vodi u skladu sa zakonom.
Evidenciju o traženim podacima iz stava 2. ovog člana vodi Komunalna milicija i obezbeđuje obradu tih podataka u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Radi razvijanja međusobne saradnje Komunalne milicije i ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, gradonačelnik može sporazumno sa ministrom nadležnim za unutrašnje poslove da donosi odgovarajuće akte o saradnji i osniva koordinaciona tela od značaja za ostvarivanje zajedničkih ciljeva.
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa građanima, u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.
Građani mogu Komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom pisanim putem, a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu Komunalna milicija sačinjava službenu belešku.
Komunalna milicija je dužna da vodi evidenciju podnetih prijava, peticija i predloga.
Evidencija iz stava 3. ovog člana sadrži naročito: datum prijave, peticije ili predloga, datum postupanja i preduzete mere po istim.
Službena beleška je sastavni deo evidencije iz stava 4. ovog člana.
4. Saradnja sa republičkim inspekcijskim službama
Komunalna milicija i republičke inspekcijske službe međusobno sarađuju u obavljanju poslova Komunalne milicije i republičkih inspekcijskih službi, u skladu sa zakonima kojim se uređuje komunalna milicija i nadležnost republičkih inspekcijskih službi, drugim republičkim propisima i propisima organa Grada.
Na oblike i način ostvarivanja saradnje Komunalne milicije i republičkih inspekcijskih službi, shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na saradnju Komunalne milicije i gradskih inspekcijskih službi.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o obliku i načinu ostvarivanja saradnje Komunalne policije i gradskih inspekcijskih službi pri Sekretarijatu za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine Gradske uprave Grada Vranja ("Službeni glasnik Grada Vranja", broj 27/2009).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".