PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE, U 2021. GODINI - PODIZANJE KVALITETA OBJEKATA ZA DEGUSTACIONU PROMOCIJU I PROMOCIJU TRADICIONALNIH PROIZVODA IZ AP VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 7/2021) |
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, u 2021. godini - podizanje kvaliteta objekata za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda iz AP Vojvodine (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuju se: ciljevi, uslovi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.
Pod objektima za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda iz AP Vojvodine se smatraju samostalni objekti ili deo prostora postojećeg objekata, kao i uređeni prostori na otvorenom koji ispunjavaju uslove za: pripremu i usluživanje toplih i hladnih jela, pića i napitaka iz pretežno sopstvene proizvodnje, usluživanje i degustacionu promociju vina, drugih proizvoda od vina, drugih alkoholnih i bezalkoholnih pića, tradicionalnih prehrambenih proizvoda, drugih domaćih proizvoda iz pretežno sopstvene proizvodnje, kao i organizovanu degustacionu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda više udruženih proizvođača kroz degustacione, ugostiteljske ili prodajne objekte.
Pod uređenim prostorima na otvorenom u smislu prethodnog stava ovog pravilnika se smatraju: otvorene ili pokrivene terase i platoi, saletle, vinogradarske, voćarske i čobanske kuće i kolibe, tradicionalne kuće, prefabrikovani objekti, vidikovci i slično.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2021. godinu, u okviru programa uređenje i razvoj u oblasti turizma, programske aktivnosti - razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, ekonomske klasifikacije - subvencije privatnim preduzećima, - kapitalne subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja - prihodi iz budžeta, u cilju unapređenja turističke ponude AP Vojvodine kroz:
- Podršku razvoju turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje rada privrednih subjekta sa ciljem podizanja nivoa kvaliteta objekata za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda iz AP Vojvodine;
- Unapređenja konkurentnosti turističke ponude AP Vojvodine kroz podsticanje razvoja i podizanje nivoa kvaliteta vinskog i gastronomskog turizma;
- Omogućavanja izlaska i jačanja plasmana proizvođača iz AP Vojvodine na nova tržišta kroz organizovanu i stalnu promociju, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda više udruženih proizvođača na drugim tržištima;
- Produženje boravka i potrošnje turista u AP Vojvodini radi unapređenja kvaliteta usluga i dodatnih turističkih sadržaja u gastronomskom i vinskom turizmu;
- Podsticanja povećanja prihoda privrednih subjekata i otvaranja novih radnih mesta, te porast poreskih prihoda i naknada Republike Srbije.
Sredstva iz člana 2. Pravilnika dodeljuju se najmanje jednom godišnje na osnovu Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine u 2021. godini - podizanje kvaliteta objekata za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda iz AP Vojvodine (u daljem tekstu: Konkurs).
Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.
Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.
Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa.
Sredstva su namenjena za projekte:
1. Podizanja nivoa kvaliteta i kapaciteta objekata za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda iz AP Vojvodine kroz subvencionisanje:
- Izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja objekata, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji;
2. Opremanje prostora za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda, komisiono i komercijalno izlaganje proizvoda, u prodajnom objektu ili na prodajnom mestu, kroz subvencionisanje:
- Nabavke opreme i mobilijara.
Prihvatljivi troškovi: Za tačku 1. pod A:
• izgradnja objekta obuhvata: prethodne radove, pripremne radove za građenje, građenje objekta i stručni nadzor u toku građenja objekta;
• dogradnja objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova kojima se izgrađuje novi prostor van postojećeg gabarita objekta, kao i nadziđivanje objekta, i sa njim čini građevinsku, funkcionalnu ili tehničku celinu;
• rekonstrukcija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu u gabaritu i volumenu objekta kojima se utiče na ispunjavanje osnovnih zahteva za objekat, menja tehnološki proces; menja spoljni izgled objekta ili povećava broj funkcionalnih jedinica, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija sa povećanjem kapaciteta;
• adaptacija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu, kojima se vrši promena organizacije prostora u objektu, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija istog kapaciteta, a kojima se ne utiče na stabilnost i sigurnost objekta, ne menjaju konstruktivni elementi, ne menja spoljni izgled i ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja, zaštite od požara i životne sredine;
• sanacija objekta obuhvata: radove na postojećem objektu kojima se vrši popravka uređaja, postrojenja i opreme, odnosno zamena konstruktivnih elemenata objekta, kojima se ne menja spoljni izgled, ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja i životne sredine i ne utiče na zaštitu prirodnog i nepokretnog kulturnog dobra, odnosno njegove zaštićene okoline, osim restauratorskih, konzervatorskih radova i radova na revitalizaciji;
• investiciono održavanje objekta obuhvata: izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova zavisno od vrste objekta u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta u toku eksploatacije.
Za tačku 2:
• ugostiteljski mobilijar (lako pokretljivi elementi, montažno-demontažni elementi /šank, panoi, ograde, podijumi, platoi, i dr./, rashladne i tople vitrine, rasveta i dr.);
• oprema (nameštaj/stolovi, stolice, separei, police, i dr., bez obzira na materijal od koga su napravljeni, klimatizacioni i ventilacioni sistemi), svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.).
Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazana na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.
Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja), izuzev finansijskih sredstava čiji je način plaćanja definisan ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Razvojnim fondom Autonomne pokrajine Vojvodine DOO Novi Sad na osnovu Konkursa za dugoročne kredite za razvoj turizma.
Neprihvatljivi troškovi:
• zaostali dugovi, gubici i kamate;
• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;
• kupovina zemljišta ili objekata;
• sitan ugostiteljski inventar;
• gubici nastali prilikom konverzije valute;
• plaćanje pratećih taksi;
• nastali putem kompenzacije;
• koji su vezani za projekte koji su sufinansirani od strane Sekretarijata;
• troškovi prevoza i ostali zavisni troškovi;
• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.
Pravo učešća na Konkursu imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom.
OPŠTI USLOVI:
1) da je registrovan u Agenciji za privredne registre i ima sedište, odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine, kao i da je izvršio registraciju, odnosno da se evidentirao u Registru turizma;1
2) Da je upisan u vinarski i vinogradarski registar (za privredne subjekte - proizvođače vina)/registar proizvođača jakih alkoholnih pića (za privredne subjekte proizvođače jakih alkoholnih pića);
3) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
4) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;
5) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
6) da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;
7) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;
8) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;
9) da je pozitivno poslovao (ostvario neto dobitak u poslovanju);2
10) da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;
11) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;
12) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu;
13) da ugovor o zakupu/podzakupu traje najmanje 24 meseca počev od dana raspisivanja Konkursa ukoliko podnosilac prijave nije i vlasnik objekta;
14) da ispunjava minimalno tehničke uslove, u skladu sa zakonom;
15) ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijalnom izlaganju sa najmanje 10 proizvođača ili sa najmanje jednim udruženjem proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine.
DODATNI USLOVI:
1) da obavlja ugostiteljsku delatnost kao pretežnu delatnost ili ima registrovan ogranak (izdvojeno mesto) za obavljanje ugostiteljske delatnosti;
2) da je izdat akt nadležnog organa koji određuje pravila gradnje za određenu lokaciju ili za izvođenje građevinskih radova ili da je podnet zahtev nadležnom organu za izdavanje akta koji određuje pravila gradnje za određenu lokaciju ili za izvođenje građevinskih radova3 (za tačku 1. Namene sredstava);
3) Da u samostalnom objektu za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda, ili delu prostora postojećeg objekta odnosno u neposrednoj blizini ima obezbeđen prostor za parkiranje najmanje 5 putničkih vozila, odnosno jednog autobusa;
4) Da u objektu za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda poseduju kapacitet za najmanje 50 posetilaca;
5) Da u samostalnom objektu za degustacionu promociju i promociju tradicionalnih proizvoda, ili delu prostora postojećeg objekta za degustacionu promociju poseduju kuhinju za pripremanje i usluživanje toplih i hladnih jela, pića i napitaka;
6) Da u uređenom prostoru na otvorenom poseduje: odgovarajuće posude za dostavu hrane i pića, pogodne za prevoz i čuvanje hrane i pića; mobilni frižider ili mini-hladnjaču pogodnu za prevoz i čuvanje hrane i pića; korpe ili kontejnere za odlaganje smeća; jedan spoljni toalet (mobilni, montažni ili čvrsto građen) ili ugovorom omogućena - definisana upotreba sanitarnog čvora u objektu u blizini; cisternu ili odgovarajući rezervoar sa tehničkom vodom za najmanje 50 posetilaca;
Pored navedenih uslova, Konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.
________
1 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 6. tačka 1.
2 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 6. tačka 9.
3 odnosi se na izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/09, 81/09, 64/10, 24/11, 121/12, 42/13, 50/13, 98/13, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 i 9/20) (rešenje o lokacijskim uslovima ili građevinska dozvola).
Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs
Obavezna dokumentacija koja se podnosi4:
1. Popunjen i potpisan overen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);
2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, kao i izvod ili potvrda o registraciji ili izvršenoj evidenciji u Registru turizma, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);
3. Uverenja:
- poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) i
- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);
4. Izveštaj i obrasci:5
(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe, sa stanjem na dan 31. decembar koji je predat APR, u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačka 9. (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);6
(b) Bilans stanja - pregled prometa i stanja konta glavne knjige na poslednji dan meseca koji prethodi mesecu raspisivanja Konkursa (za privredne subjekte koji su osnovani u periodu od 1. januara godine u kojoj je objavljen Konkurs), u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačke 9.;
(v) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u godini objavljivanja Konkursa i Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti, u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačke 9.;
Navedeni izveštaji i obrasci za tačke (a) i (v) se dostavljaju za dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa, uzimajući u obzir godinu registrovanja privrednog subjekta u Agenciji za privredne registre.
5. Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica - podnetih prijava na osiguranje, zaključno sa poslednjim danom meseca koji prethodi mesecu objavljivanja Konkursa;
6. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za tačku 2. Namene sredstava (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);7
7. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za tačku 2. Namene sredstava (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);8
8. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):
- o prihvatanju uslova utvrđenih konkursom;
- da su dati podaci u Prijavi istiniti i verodostojni;
- da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku;
- o primljenoj dozvoljenoj de minimis državnoj pomoći u tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom podnošenja prijave;9
- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
- da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
- da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;
- da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu;
- Izjave u skladu sa članom 6. Pravilnika, tačke 2., 3., 4., 5. i 6. "Dodatnih uslova".
Dodatna dokumentacija:
Za tačku 1. Namene sredstava:
1. Dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva, ne stariji od dana raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda);
2. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;
3. Izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili fotokopija - overa kod javnog beležnika/ nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;10
4. Akt nadležnog organa kojim se dozvoljava izvođenje građevinskih radova (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda);11
5. Akt o upisu u vinarski i vinogradarski registar (za privredne subjekte - proizvođače vina)/registar proizvođača jakih alkoholnih pića (za privredne subjekte proizvođače jakih alkoholnih pića) - original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda;
6. Predmer i predračun radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda).
Za tačku 2. Namene sredstava:
1. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;
2. Ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijalnom izlaganju sa najmanje 10 proizvođača ili sa najmanje jednim udruženjem proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine (original ili overena fotokopija - overa kod javnog beležnika/nadležnog suda).
Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.
Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpskom jeziku sa overom sudskog tumača.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama zakona o opštem upravnom postupku potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Konkurs.12
Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dodatna dokumentacija.
Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.
________
4 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14,22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
5 U slučaju kad rok za dostavljanje prijava na Konkurs istekne pre zakonskog roka za dostavljanje Izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja Podnosilac prijava je u obavezi da u okviru obavezne dokumentacije dostavi Zaključni list (presek bruto bilansa) za godinu koja prethodi godini raspisivanja Konkursa. U slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnik sredstava, Podnosilac prijave je dužan da dostavi dokumentaciju, u skladu sa tačkom 4. obavezne dokumentacije koja se podnosi na Konkurs, pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu).
Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosilac prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana od nastale promene.
6 Podnosilac prijave koji je tokom 2018. godine vodio poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - za 2018. godinu treba da dostavi kopiju poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu.
7 Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave za tačku 2. Namene sredstava.
8 Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave.
9 U periodu od dana podnošenje prijave na Konkurs pa do dana potpisivanja ugovora, u slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnik sredstava, Podnosilac prijave je dužan da obavesti sekretarijat o nastalim promenama koje bi uticala na prekoračenje de minimis državne pomoći.
10 Izjavu nije potrebno dostaviti u slučaju kada je ugovorom zakupodavac dozvolio izvođenje radova koji su predmet prijave.
11 U slučaju da je Podnosilac prijave dostavio nadležnom organu zahtev za pribavljanje predmetnog akta u prijavi na Konkurs potrebno je dostaviti podnesak kojim se dokazuje da je zahtev podnet nadležnom organu.
12 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na Konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2. i 3. obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.
Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretarijat će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.
Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.
Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.
Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj/zapisnik.
Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;
• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);
• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke;
• ukoliko se utvrdi da je projekat koji je predmet prijave sufinansiran od strane Sekretarijata.
Kriterijumi za dodelu Sredstava
Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:
OPŠTI KRITERIJUMI |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Usklađenost projekta sa Strategijom razvoja turizma Republike Srbije i Programom razvoja turizma APV |
10 |
0 |
2. Prepoznatljivost lokalne samouprave u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, kao deo prostora turističkih destinacija (za tačku 1. Namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, a za tačke 2. namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta) |
10 |
0 |
3. Učešće žena u vlasništvu i upravljanju privrednog subjekta/osnivačica preduzetničke radnje (kumulativno) |
10 |
0 |
4. Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa (za navedene namene iz Pravilnika) |
0 |
15 |
5. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (za tačku 1. Namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, za tačku 2. Namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta) |
|
|
- Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka i od 80% do 100% republičkog proseka |
5 |
|
- Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka |
10 |
|
- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka |
15 |
|
6. Broj zaposlenih |
|
|
- Do 5 |
5 |
|
- Od 6 do 10 |
10 |
|
- Preko 10 |
15 |
|
7. Tržišni potencijal |
10 |
0 |
8. Posedovanje nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2021. |
10 |
0 |
9. Posedovanje standarda i sertifikata privrednog subjekta Podnosioca prijave |
10 |
0 |
10. Ekonomska i funkcionalna opravdanost projekta |
|
|
Opravdan |
5 |
|
Veoma opravdan |
10 |
|
Izuzetno opravdan |
15 |
|
11. Očekivanje doprinosa unapređenju standarda i kvaliteta |
10 |
0 |
12. Originalnost i autentičnost projekta |
|
|
Originalno |
5 |
|
Veoma originalno |
10 |
|
Izuzetno originalno |
15 |
|
13. Održivost projekta nakon završetka finansijske podrške |
|
|
Održivo |
5 |
|
Veoma održivo |
10 |
|
Izuzetno održivo |
15 |
|
14. Značaj projekta za razvoj turističke ponude APV |
0 - 30 |
DODATNI KRITERIJUMI |
|
|
|
|
|
1. Ima najmanje 2 potpisana ugovora sa turističkim agencijama o organizovanju poseta turista u degustacionim objektima |
15 |
0 |
2. Pored sopstvene proizvodnje poseduje najmanje 2 potpisana ugovora o saradnji sa proizvođačima hrane ili proizvođačima pića sa teritorije AP Vojvodine |
20 |
0 |
3. Ima ugovore o promociji, plasmanu proizvoda, komisionu ili komercijalnom izlaganju sa najmanje 15 proizvođača ili sa najmanje dva udruženja proizvođača hrane ili pića sa teritorije AP Vojvodine |
40 |
0 |
4. Komplementarnost degustacionog objekta sa ukupnom turističkom ponudom opštine/grada u kome se nalazi |
0 - 20 |
|
5. Degustacioni objekat je deo turističke ponude Podnosioca prijave koju promovišu Turističke organizacije grada/opštine |
15 |
0 |
6. Značaj projekta za razvoj privredne ponude APV |
0 - 30 |
Pored navedenih kriterijuma, Konkursom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.
Postupak dodele Sredstava i odlučivanje
Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.
Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.
Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).
Odluka je konačna i protiv iste se ne može uložiti pravni lek.
Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva ne može izvršiti reviziju budžeta projekta.
Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana počev od dana objave Odluke na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, dostavi:
• potpisanu i overenu izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;
• izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) u slučaju kada je promena registrovana nakon datuma izdavanja izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji;
• potpisanu i overenu izjavu da predmet prijave neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, bez saglasnosti Sekretarijata, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.13
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.
_______
13 Uz saglasnost Sekretarijata Korisnik sredstava predmet prijave može otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, samo u slučaju kada Korisnik sredstava priloži dokaz da će se predmet prijave koristiti za istu delatnost koju je obavljao i Korisnik sredstava.
Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Ugovori sa Korisnicima sredstava će se zaključiti nakon podnošenja izveštaja o realizovanom projektu i/ili pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu.
Način zaključivanja ugovora bliže će se urediti Konkursom.
Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
Isplata Sredstava se može vršiti:
1. po principu refundacije, nakon realizacije projekta i zaključenja Ugovora i/ili
2. pre realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.
Način isplate Sredstava bliže će se urediti Konkursom, kao i instrumenti obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.
Isplata Sredstava se vrši u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.
Korisnicima sredstava kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana donošenja Odluke do dana isplate Sredstava, neće biti isplaćena Sredstva.
Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu u roku od najduže:14
- 30 dana od dana donošenja Odluke (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);
- 15 dana nakon realizacije projekta (za projekte koji se realizuju posle dana donošenja Odluke).
Rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanom projektu utvrdiće se Ugovorom u slučaju kada se isplata sredstava vrši u skladu sa članom 12. stav 1. tačka 2. Pravilnika. (Za projekte koji se realizuju nakon donošenja Odluke, dostavljanja instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, zaključenja Ugovora i isplate sredstava).
Izveštaj o realizovanom projektu treba da sadrži:15
- narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;
- foto-dokumentaciju realizovanog projekta;
- tabelarni deo - Prikaz budžeta projekta;
- originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava;
- Okončanu situaciju radova i opreme izrađenu od strane odgovornog projektanta (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) usklađena sa prihvatljivim troškovima iz člana 4. Pravilnika i sa Predmerom i predračunom radova i opreme (za tačku 1. Namene sredstava);16
- akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova (za tačku 1. Namene sredstava).17
Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:
• omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta, kao i na sprovođenju obaveza utvrđenih Ugovorom;18
• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;
• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
Korisnici sredstava su u obavezi da nakon realizacije projekta i potpisivanja Ugovora na adresi gde je realizovan projekat na vidljivom mestu postave tablu sa jasno vidljivim natpisom "PROJEKAT REALIZOVAN UZ FINANSIJSKU PODRŠKU POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA PRIVREDU I TURIZAM". Na tabli treba da bude jasno vidljiv grb Republike Srbije i grbovi Autonomne pokrajine Vojvodine, ispod kojih je ispisano: "Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam".
_________
14 U slučaju kada se isplata sredstava vrši nakon donošenja Odluke i zaključenja Ugovora, rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanim projektu utvrdiće se Ugovorom.
15 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava.
16 Može doći do odstupanja Okončane situacije u odnosu na Predmer i predračun radova i opreme. Odstupanja ne mogu biti u značajnoj meri i ne mogu promeniti osnov projekta sa kojim Podnosilac prijave aplicira na Konkurs.
17 Odnosi se na izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/09, 81/09, 64/10, 24/11, 121/12, 42/13, 50/13, 98/13, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 i 9/20) (građevinska dozvola).
18 Monitoring sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.
Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.19
Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.
Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.
Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.
_________
19 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".