POSLOVNIK

O RADU ŽALBENE KOMISIJE

("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Žalbena komisija je kolegijalni organ koji u drugom stepenu odlučuje o žalbama službenika.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće grada Kragujevca.

Član 2

Poslovnikom o radu Žalbene komisije (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 3

Sedište Žalbene komisije je u Kragujevcu, Trg Slobode broj 3.

Član 4

Žalbena komisija ima svoj pečat.

II ORGANIZACIJA

Član 5

Žalbena komisija ima predsednika i dva člana, koje bira Gradsko veće, na period od pet godina.

Predsednik ima svog zamenika, koji predsedava radom Žalbene komisije u slučaju odsutnosti predsednika.

Zamenike imaju i članovi Žalbene komisije, koji uzimaju učešće u radu Komisije kada je član koga menjaju sprečen da učestvuje u radu Žalbene komisije.

Član 6

Najmanje dva člana Žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Imena članova Žalbene komisije objavljuju se na internet prezentaciji jedinice lokalne samouprave.

Članovi Žalbene komisije imaju pravo na naknadu za rad, čiju visinu određuje Gradsko veće.

Član 7

Predsednik Žalbene komisije:

1. predstavlja Komisiju,

2. odgovoran je za zakonitost rada Komisije,

3. saziva i predsedava sednicama Komisije,

4. stara se o primeni Poslovnika o radu Žalbene komisije,

5. organizuje rad Komisije i potpisuje sva akta koja Komisija donosi i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom,

6. ostvaruje saradnju sa organima uprave i drugim državnim organima i drugim subjektima,

7. ostvaruje komunikaciju sa Upravnim sudom u cilju praćenja i primene sudske prakse u radu komisije,

8. postupa kao izvestilac u predmetima u kojima je zadužen i priprema odluke i druge akte u vezi sa postupkom u tim predmetima, odgovore na tužbe i zastupa komisiju pred Upravnim sudom u predmetima kojima je zadužen,

9. stara se o javnosti rada Komisije.

Član 8

Javnost rada Žalbene komisije obezbeđuje se: davanjem saopštenja, objavljivanjem odluka i drugih akata i informacija Žalbene komisije, omogućavanjem pristupa informacijama u skladu sa zakonom i objavljivanjem izveštaja o radu Žalbene komisije.

Informacije o radu Žalbene komisije i godišnji izveštaj objavljuju se i na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.

Član 9

Stručno-tehničke i administrativne poslove za Žalbenu komisiju vrši organizaciona celina kod koje se obezbeđuju sredstva za rad Žalbene komisije.

U skladu sa ovim poslovnikom i nalozima predsednika, lice zaposleno u organizacionoj celini iz stava 1. ovog člana stara se o pravilnom, ažurnom i efikasnom obavljanju administrativnih poslova za Žalbenu komisiju.

Lice iz stava 2. ovog člana ima svojstvo sekretara komisije.

Član 10

Sekretar Žalbene komisije:

- se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Komisije i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove,

- pomaže predsedniku Komisije u radu,

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada, Odlukom o Žalbenoj komisiji i ovim Poslovnikom.

Član 11

Predsednik, članovi Žalbene komisije i zaposleni koji obavljaju stručne i administrativne poslove, dužni su da, u skladu sa zakonom, čuvaju podatke o ličnosti kao i druge podatke do kojih su došli u radu Žalbene komisije.

II NAČIN RADA

Član 12

Žalbena komisija razmatra žalbe izjavljene na rešenja službenika zaposlenih u jedinici lokalne samouprave, kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima, kao i žalbe učesnika internog i javnog konkursa.

Član 13

Žalbene komisija radi i odlučuje u sednicama.

Sednica može biti:

- javna i

- elektronska.

Žalbena komisija, po pravilu, održava sednice u skladu sa potrebama i rokovima u kojima treba usvojiti akta.

Član 14

Sednicu saziva predsednik Žalbene komisije.

Sednica se održava ako je prisutna većina članova Žalbene komisije.

Žalbena komisija može da odlučuje ako sednici prisustvuje predsednik Žalbene komisije, odnosno zamenik predsednika.

Član 15

Žalbena komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Žalbene komisije.

Član 16

Član Žalbene komisije postupa kao izvestilac u predmetima u kojima je zadužen, priprema odluke i druga akta u vezi sa postupkom u tim predmetima, odgovore na tužbe protiv odluka komisije u predmetima za koje je zadužen i po ovlašćenju predsednika, zastupa komisiju pred Upravnim sudom u tim predmetima.

Član 17

Predsednik i članovi Žalbene komisije dužni su da prisustvuju sednici, učestvuju u raspravi o predmetima na dnevnom redu i glasaju o predloženim odlukama i drugim aktima.

Ako predsednik ne može da prisustvuje sednici Žalbene komisije, dužan je da o tome bez odlaganja obavesti lice koje za Žalbenu komisiju obavlja stručno-administrativne poslove i predloži da u radu Komisije učestvuje njegov zamenik.

Ako član Žalbene komisije ne može da prisustvuje sednici dužan je da o tome bez odlaganja obavesti predsednika Žalbene komisije i obrazloži svoje odsustvo sa sednice, kako bi učešće uzeo njegov zamenik.

III VOĐENJE POSTUPKA

Član 18

Sednicu saziva i njenim radom rukovodi predsednik Žalbene komisije.

Pre utvrđivanja dnevnog reda, usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.

Član 19

Predsednik Žalbene komisije saziva elektronsku sednicu, zbog okolnosti rada, potreba i rokova u kojima treba usvojiti akt.

Dnevni red elektronske sednice unapred utvrđuje predsednik Žalbene komisije i o tako utvrđenom dnevnom redu se ne glasa i on se ne može menjati.

Članovima komisije, uz poziv i dnevni red, dostavlja se i materijal za elektronsku sednicu.

Član 20

Članovi Žalbene komisije se izjašnjavaju elektronskim putem, sa službenog mejla, registrovanog na domenu kg.org.rs, a izuzetno sa ličnog mejla.

Član 21

O radu sednice Žalbene komisije vodi se zapisnik.

Zapisnik o radu sednice vodi sekretar Žalbene komisije.

Zapisnik sadrži:

- podatke o rednom broju sednice i datumu održavanja,

- imena prisutnih o odsutnih članova na sednici,

- utvrđeni dnevni red sednice,

- konstataciju o usvajanju zapisnika sa prethodne sednice,

- podatke o razmatranim predmetima,

- podatke o toku sednice i konstataciju o većanju i glasanju i

- odluku Žalbene komisije.

Zapisnik o radu sednice potpisuju predsednik i sekretar Žalbene komisije.

Član 22

O toku elektronske sednice se vodi zapisnik, koji sadrži: datum i vreme održavanja elektronske sednice, dnevni red, izdvojena mišljenja članova komisije, ako ih ima i donete akte.

Član 23

Sekretar Žalbene komisije dužan je da odluku komisije pošalje strankama u roku od tri /3/ dana od dana donošenja odluke i da se stara da se odluka odmah nakon pribavljanja dokaza o urednoj dostavi strankama, objavi na način određen ovim poslovnikom.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Ukoliko se u radu Žalbene komisije pojave pitanja koja nisu regulisana ovim Poslovnikom, primenjivaće se odredbe Poslovnika o radu Gradskog veća.

Član 25

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Žalbene komisije za odlučivanje po žalbama službenika i nameštenika zaposlenih u jedinici lokalne samouprave broj 110-18/18-V-01 od 17. aprila 2018. godine i 060-313-/19-V-01 od 6. avgusta 2019. godine

Član 25

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".