UPUTSTVOO EVIDENCIJI OSNOVNIH SREDSTAVA (NEPOKRETNOSTI I OPREME) I SITNOG INVENTARA("Sl. list grada Niša", br. 9/2021) |
Primena Uputstva o evidenciji osnovnih sredstava (nepokretnosti i opreme) i sitnog inventara je obavezna.
Dužnost je svakog zaposlenog na koga se Uputstvo o evidenciji osnovnih sredstava i sitnog inventara odnosi da se sa istim upozna i postupa na propisan način.
Obavezna je primena svih zapisa koji su definisani.
II PRIJEM OPREME I SITNOG INVENTARA
Prijem opreme
Prilikom nabavke opreme od dobavljača uz dobijenu fakturu, ugovor o donaciji, poklonu, prenosu prava svojine ili prava korišćenja i sl. sačinjava se Zapisnik o primopredaji osnovnog sredstva, kojim ovlašćeno lice za prijem osnovnog sredstva potvrđuje kvalitativnu i kvantitativnu ispravnost primljenog osnovnog sredstva i proverava da li je nabavljeno osnovno sredstvo u skladu sa ugovorom o javnoj nabavci, donaciji, poklonu, prenosu javne svojine ili prava korišćenja i sl. Zapisnik potvrđuje potpisom ovlašćeno lice direktnog budžetskog korisnika.
Posle prijema ovlašćeno lice direktnog budžetskog korisnika svakom osnovnom sredstvu dodeljuje inventarski broj lepljenjem nalepnice sa bar kodom i inventarskim brojem. Nalepnice se dobijaju od Gradske uprave za građevinarstvo za elektronsku opremu i Gradske uprave za imovinu i održivi razvoj za ostalu opremu.
Dokumentacija za knjiženje osnovnih sredstava je potpuna ukoliko sadrži fakturu, odnosno ugovor o donaciji, poklonu, prenosu prava svojine, prava korišćenja i sl., zapisnik o primopredaji osnovnog sredstva i bar kod sa inventarskim brojem koji je dodeljen osnovnom sredstvu.
Kompletirana dokumentacija dostavlja se Gradskoj upravi za finansije na kontrolu, a nakon sprovedene kontrole na knjiženje. Knjiženjem novog osnovnog sredstva formira se analitička kartica koja sadrži informacije o osnovnom sredstvu: naziv, inventarski broj, datum nabavke, tehničke podatke, lokaciju na kojoj se nalazi, nabavnu vrednost, otpisanu i sadašnju vrednost i druge podatke.
Prijem sitnog inventara
Postupak nabavke sitnog inventara je isti kao kod nabavke opreme izuzev dodele inventarskog broja. Sitan inventar se ne obeležava bar kodovima sa inventarskim brojem i ne knjiži u pomoćnoj knjigovodstvenoj evidenciji.
Evidencija promena lokacije opreme, u okviru istog budžetskog korisnika, odnosno ustupanje od strane jednog direktnog budžetskog korisnika drugom, vrši se na osnovu reversa. Promena lokacije opreme vrši se isključivo na bazi prethodne saglasnosti rukovodioca direktnog budžetskog korisnika.
Revers potpisuje lice koje predaje opremu i lice koje prima opremu.
Revers pored podataka o osnovnom sredstvu (naziv, nomenklaturni broj, podatke o licu koje se zadužuje i licu koje se razdužuje i sl.) treba da sadrži i podatke o lokaciji sa koje se preuzima oprema, kao i podatke o novoj lokaciji. Revers dostaviti Gradskoj upravi za finansije.
IV RASHODOVANJE I OTUĐENJE OPREME I SITNOG INVENTARA
Rashodovanje opreme vrši se na osnovu predloga popisne komisije, odnosno predloga Centralne komisije za popis u okviru izveštaja o popisu. Prilikom vršenja popisa Centralna popisna komisija u posebnoj popisnoj listi predlaže sredstva za rashod koja zbog oštećenosti, zastarelosti ili neispravnosti nisu u upotrebi, ili je njihovo dalje korišćenje neekonomično.
Sitan inventar i potrošni materijal se indirektno otpisuje u celosti prilikom stavljanja u upotrebu.
Na osnovu rešenja Gradonačelnika Grada Niša kojim se daje saglasnost na izveštaj Centralne komisije za popis, Gradska uprava za finansije u glavnoj i u pomoćnoj knjizi vrši rashodovanja. Posle sprovedenog knjiženja, Gradska uprava za finansije popisne liste rashodovanih sredstava dostavlja Gradskoj upravi za imovinu i održivi razvoj i Gradskoj upravi za građevinarstvo.
Otuđenje - trajno ustupanje ili prodaja rashodovanog osnovnog sredstva drugom licu vrši se isključivo na osnovu odluke nadležnog organa Grada Niša.
Odluku nadležnog organa Grada Niša o otuđenju dostaviti, zajedno sa ugovorom o ustupanju ili prodaji, zapisnikom o primopredaji ili fakturom, Gradskoj upravi za finansije radi knjiženja.
V PRIJEM I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI
Prilikom nabavke nepokretnosti, uz pravni osnov za knjiženje nepokretnosti neophodno je dostaviti i dokumentaciju koja sadrži vrednost objekta. Knjigovođa osnovnih sredstava dodeljuje inventarski broj prilikom knjiženja osnovnog sredstva.
Knjiženjem nove nepokretnosti formira se analitička kartica koja sadrži informacije o osnovnom sredstvu: naziv, inventarski broj, tehničke podatke, lokaciju na kojoj se nalazi, datum nabavke - aktiviranja, nabavnu vrednost, otpisanu i sadašnju vrednost i druge podatke.
Otuđenje - trajno ustupanje ili prodaja nepokretnosti drugom licu vrši se isključivo na osnovu odluke nadležnog organa Grada Niša.
Odluku nadležnog organa Grada Niša o otuđenju sa propratnom dokumentacijom (ugovor, faktura i dr.) i pripadajućim inventarskim brojem dostaviti Gradskoj upravi za finansije radi knjiženja.
Direktni korisnici budžetskih sredstava Grada dužni su da pri svakoj promeni na imovini grada, pokretnoj i nepokretnoj, neophodnu i potpunu dokumentaciju za knjiženje dostave Gradskoj upravi za finansije, kao i nadležnoj Gradskoj upravi za imovinu i održivi razvoj i Gradskoj upravi za građevinarstvo.
Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".