ODLUKA

O DOMAĆEM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 70/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se uslovi i način organizovanja i obavljanja domaćeg linijskog prevoza putnika (u daljem tekstu: DLP), način registracije i overe reda vožnje za gradski i prigradski prevoz, kao i druga pitanja od značaja za javni prevoz putnika na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad).

Gradski i prigradski prevoz putnika je komunalna delatnost od opšteg interesa, koja obuhvata prevoz putnika autobusima, obezbeđivanje mesta za ukrcavanje i iskrcavanje putnika na stajalištima, koja se koriste u javnom prevozu, pod jednakim uslovima su dostupna svim korisnicima prevoznih usluga i za koji se naplaćuje usluga prevoza.

Delatnost domaćeg linijskog prevoza putnika na teritoriji Grada obavlja "Pantransport" doo Pančevo, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 2

Izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

• LINIJSKI PREVOZ je javni prevoz koji se obavlja na određenoj liniji, određenom učestalošću, pri čemu se putnici ukrcavaju i iskrcavaju na unapred određenim autobuskim stanicama ili autobuskim stajalištima;

• DOMAĆI PREVOZ je prevoz koji obavlja domaći prevoznik između pojedinih mesta na teritoriji Republike Srbije;

• DOMAĆI LINIJSKI PREVOZ

1) gradski i prigradski prevoz - prevoz unutar naseljenih mesta ili između naseljenih mesta koja se nalaze na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

2) međumesni prevoz - prevoz između naseljenih mesta koja se nalaze na teritoriji dve ili više jedinica lokalne samouprave.

• DOMAĆI PREVOZNIK je prevoznik čije se sedište nalazi na teritoriji Republike Srbije;

• LICENCA ZA OBAVLJANJE POSLOVA PROFESIONALNOG VOZAČA je dokument kojim se utvrđuje identitet i osnovno zanimanje vozača;

• LICENCA ZA PREVOZ je javna isprava kojom privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik stiče pravo na obavljanje svih ili pojedinih vrsta javnog prevoza u drumskom saobraćaju;

• IZVOD LICENCE ZA PREVOZ je javna isprava kojom nadležni organ potvrđuje da je autobus kojim domaći prevoznik obavlja javni prevoz putnika unet u rešenje o izdavanju licence za prevoz;

• LICENCA ZA PRUŽANJE STANIČNIH USLUGA je javna isprava kojom privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik stiče pravo na obavljanje delatnosti pružanja staničnih usluga;

• JAVNI PREVOZ je prevoz koji je pod jednakim uslovima dostupan svim korisnicima prevoznih usluga i za koji se naplaćuje usluga prevoza;

• LINIJA - je relacija ili skup relacija između početne autobuske stanice ili autobuskog stajališta i krajnje autobuske stanice ili autobuskog stajališta;

• PLAN LINIJA - je pregled postojećih i planiranih linija sa prikazom elemenata za svaku liniju, koji se donosi za jednu kalendarsku godinu;

• TRASA LINIJE - je putanja kojom se kreću autobusi na liniji od početnog do završnog terminusa i određena je nazivima ulica i puteva;

• MREŽA LINIJA - čini skup svih linija DLP prema vrstama prevoza putnika i tipovima linija, a određena je nazivima svih početno-završnih mesta, trasama linija i njihovim dužinama, terminusima, stajalištima i ostalim infrastrukturnim elementima;

• AUTOBUSKA STANICA - je saobraćajni objekat u kome se vrši prijem i otprema autobusa, ukrcavanje i iskrcavanje putnika i prtljaga, prodaja i izdavanje voznih karata i drugih prevoznih isprava, davanje obaveštenja o prevozu i pružanje drugih usluga u vezi sa prevozom;

• AUTOBUSKO STAJALIŠTE - je izgrađen prostor van kolovoza ili propisno obeležena površina na kolovozu, namenjena za zaustavljanje autobusa radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika i utovara i istovara prtljaga; (u daljem tekstu: AS);

• AUTOBUS - je vozilo za prevoz putnika koje ima više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača;

• TERMINUSI - su posebno uređene površine na krajnjim stajalištima jedne ili više linija DLP koje pored funkcija navedenih na stajalištima imaju i funkciju promene smera kretanja autobusa, čekanja autobusa radi usklađivanja polazaka sa redom vožnje, opsluge saobraćajnog osoblja, kontrole funkcionisanja saobraćaja, minimalnih funkcija tehničke logistike i dr.;

• REGISTAR LINIJA - je evidencija elemenata linija sa tekućim imenima;

• RED VOŽNJE - je plan obavljanja prevoza na liniji;

• TARIFNI SISTEM - podrazumeva skup načela i principa po kojima se organizuje prodaja voznih isprava i sistem naplate usluge prevoza, kao i uslove korišćenja linijskog prevoza;

• DALJINAR - je akt kojim se utvrđuje udaljenost u kilometrima sa minimalnim vremenima vožnje autobusa između autobuskih stanica, odnosno autobuskih stajališta na određenoj liniji;

• PEŠAČKA POVRŠINA AS - (stajališni plato) je saobraćajna površina pored AS koja je namenjena za privremeno zadržavanje pešaka koji čekaju, ulaze ili izlaze iz vozila DLP, a koja mora biti izdignuta od kolovoza i od istog odvojena ivičnjacima celom svojom dužinom;

• STAJALIŠNA OZNAKA - je deo opreme AS koja sadrži naziv prevoznika, naziv i oznaku stajališta, oznaku "BUS", broj linije i izvod iz reda vožnje;

• PREVOZNIK -je privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik kome je odobreno obavljanje javnog prevoza u domaćem prevozu, odnosno privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik kome je, shodno nacionalnom zakonodavstvu države u kojoj se nalazi njegovo sedište, odobreno obavljanje javnog prevoza putnika ili prevoza lica za sopstvene potrebe u međunarodnom prevozu;

• PUTNIK - je lice koje, na osnovu ugovora ili druge odgovarajuće isprave, ima pravo na prevoz;

• PUTNI NALOG - je dokument koji se izdaje za autobus i putničko vozilo kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju;

• SAOBRAĆAJNA SIGNALIZACIJA - je sistem sredstava, uređaja i oznaka za regulisanje i vođenje saobraćaja;

• SAOBRAĆAJNI ZNAK - je znak kojim se upotrebom grafičkih, svetlosnih, brojčanih, slovnih oznaka ili drugih simbola učesnici u saobraćaju upozoravaju na opasnost na putu, stavlja im se do znanja ograničenje, zabrane i obaveze, odnosno daju obaveštenja potrebna za bezbedno kretanje po putu;

• INSPEKTOR - je komunalni inspektor i inspektor za saobraćaj i puteve Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Pančeva, koji vrši inspekcijski nadzor u skladu sa odredbama ove odluke (u daljem tekstu: Inspektor);

• KOMUNALNA MILICIJA - obavlja komunalno-milicijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti Grada u oblastima, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, održavanje komunalnog reda, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, taksi prevoza putnika i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;

• SEKRETARIJAT ZA URBANIZAM, GRAĐEVINSKE, STAMBENO- KOMUNALNE POSLOVE I SAOBRAĆAJ - je osnovna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva, koja pored ostalih poslova obavlja i poslove saobraćaja (u daljem tekstu: Sekretarijat);

• SEKRETARIJAT ZA INVESTICIJE je osnovna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva, koja pored ostalih poslova, koordinira i sprovodi poslove na izradi tehničke dokumentacije, priprema dokumentaciju za sprovođenje poslova javne nabavke za izgradnju novih AS sa opremom-urbanim mobilijarom (nadstrešnice, klupe, stajališne oznake, korpe za smeće i dr.), vrši kontrolu tehničke dokumentacije, obezbeđuje tehnički pregled, održava sva AS, opremu-urbani mobilijar i stanice za gradski i prigradski prevoz putnika na teritoriji Grada, održava terminuse za sve ugovorene linije i dr.;

• "PANTRANSPORT" doo, Pančevo - je privredno društvo kome je na osnovu ugovora povereno obavljanje komunalne delatnosti domaćeg linijskog prevoza putnika (gradski, prigradski) i međumesni prevoz na teritoriji Grada (u daljem tekstu: Prevoznik) koji primenjuje tarifni sistem i cenovnik usluga koji utvrđuje Grad;

• UPRAVLJAČ PUTA - je Javno preduzeće "Urbanizam" Pančevo, koje obavlja delatnost upravljanja opštinskim i nekategorisanim putevima i ulicama na teritoriji Grada, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i gradskim odlukama, održava saobraćajnu signalizaciju i kolovoznu konstrukciju na izgrađenim AS na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji Grada i saobraćajnu signalizaciju i kolovoznu konstrukciju na AS koja su izgrađena van kolovoza državnog puta u naselju (u daljem tekstu: Upravljač puta);

• JKP "Higijena" Pančevo - je komunalno preduzeće koje vrši komunalnu delatnost održavanja, čišćenja pešačkih površina AS, kao i postavljanje i čišćenje korpi za otpatke (u daljem tekstu: Preduzeće).

Član 3

Objekti infrastrukture neophodni za obavljanje DLP su:

1. autobuska stanica;

2. terminusi;

3. AS

AS mora da sadrži:

1. Izgrađenu i označenu saobraćajnu površinu za zaustavljanje vozila

2. Uređenu, izdignutu i označenu saobraćajnu površinu za putnike

3. Naziv stajališta

4. Stajališnu oznaku "BUS" (postavlja se na kraju AS na udaljenosti najmanje 1m od ivice kolovoza, može da sadrži druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika)

5. Broj linije

6. Izvod iz važećeg reda vožnje

7. Saobraćajnu signalizaciju i

8. Korpu za otpatke.

Širina stajališta treba da bude najmanje

1,80m, dužine najmanje 12m, a za zglobno vozilo najmanje 18m.

AS može da ima stub ili nadstrešnicu,

"City light" i objekat za prodaju autobuskih karata, novina, cigareta i dr.

Nadstrešnicu postavlja, oprema i održava Gradska uprava-Sekretarijat za investicije, na osnovu programa koji donosi Gradsko veće Grada.

Sredstva za postavljanje, opremanje i održavanje nadstrešnice obezbeđuje se u Budžetu Grada.

Održavanjem AS smatraju se radovi na održavanju u ispravnom stanju i to: popravka i zamena dotrajalih i oštećenih saobraćajnih znakova, obnavljanje kolovoznog zastora, uklanjanje otpadaka i snega.

Član 4

Poveravanje obavljanja delatnosti domaćeg linijskog (gradskog i prigradskog) prevoza putnika (u daljem tekstu: DLP) na teritoriji Grada, podrazumeva vremenski oročeno ugovorno uređivanje odnosa između Grada i vršioca komunalne delatnosti.

Na postupak poveravanja obavljanja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika primenjuju se odredbe Zakona o komunalnim delatnostima i Zakona kojim se uređuje javno privatno partnerstvo i koncesije.

Grad, Ugovorom poverava obavljanje komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na svojoj teritoriji privrednom društvu koje je registrovano za obavljanje te vrste prevoza i koji ispunjava uslove propisane Zakonom i ovom Odlukom.

Član 5

Sekretarijat prati obavljanje i razvoj DLP na teritoriji Grada i usklađuje njegovo funkcionisanje i razvoj uzimajući u obzir potrebe Grada.

Član 6

Grad je u obavezi da obezbedi uslove za trajno i kontinuirano obavljanje i razvoj komunalne delatnosti prevoza putnika u domaćem linijskom, gradskom i prigradskom saobraćaju.

Prevoznik je u obavezi da uslugu prevoza obavlja sa punom pažnjom, trajno, kvalitetno, blagovremeno i profesionalno.

II LINIJE DLP

Član 7

Gradsko veće Grada donosi godišnji Plan linija DLP. U zavisnosti od promena prevoznih zahteva korisnika usluga, promene intenziteta i pravaca tokova korisnika usluga, može vršiti korekcije linija i redova vožnje, odlučuje o uspostavljanju novih linija, ukidanju ili izmeni trase postojećih linija, o izmenama elemenata linije, reda vožnje na liniji i sl., isključivo uz pisanu saglasnost Prevoznika, uz prethodno mišljenje Sekretarijata i sačinjava Registar linija sa osnovnim karakteristikama strukture i funkcionisanja, a koji sadrži:

1. akt o uspostavljanju linije;

2. podatke o Prevozniku;

3. statičke i dinamičke elemente linije;

4. podatke o terminusima.

Predlog iz stava 1. ovog člana prevoznik dostavlja Sekretarijatu najkasnije do 15. novembra tekuće godine.

Član 8

Plan linija DLP za narednu godinu Gradsko veće Grada, donosi najkasnije do 25. decembra tekuće godine.

Plan linija sadrži:

1. identifikaciju (broj i naziv linije);

2. trasu linije sa nazivom ulica i puteva i smerovima kretanja autobusa;

3. terminuse (početno i završno stajalište na liniji);

4. stajališta (šifra i naziv stajališta za svaki smer linije);

5. međustanična rastojanja (za svaki smer linije);

6. dužinu linije (za svaki smer i prosečna dužina linije);

7. tehnološke elemente rada autobusa na liniji (vreme obrta, brzina obrta, broj autobusa na radu po periodima u toku dana, kapacitete autobusa i dr.);

8. red vožnje (polasci autobusa sa terminusa u oba smera linije).

Član 9

Promene na uspostavljenim linijama kao što su: produženje, skraćenje, promena trase, uspostavljanje i ukidanje stajališta, odobrava Sekretarijat.

Izmene i dopune na mreži linija vrše se po potrebi, a prema postupku predviđenom za donošenje tih izmena i dopuna.

Za privremene izmene na linijama koje traju manje od 24 sata, nije potrebno odobrenje i registracija.

Član 10

Prevoznik izrađuje redove vožnje, pri obavljanju prevoza treba da se pridržava registrovanog reda vožnje.

Red vožnje za gradski i prigradski prevoz registruje i overava Sekretarijat i vodi o tome evidenciju - Registar redova vožnje.

Red vožnje u gradskom i prigradskom prevozu putnika registruje se i overava na period od godinu dana.

U Registar reda vožnje se unosi:

1. naziv, odnosno firma prevoznika;

2. naziv, broj i vrstu linije;

3. naziv i redosled stajališta na liniji sa međustajališnim rastojanjima (daljinar);

4. režim rada linije (radni dan, subota, nedelja, praznik);

5. vreme polaska i povratka na liniji;

6. minimalno vreme vožnje na liniji,

7. broj vozila uključenih u rad na liniji,

8. rok važenja reda vožnje.

Zahtev za registraciju i overu reda vožnje u gradskom i prigradskom prevozu putnika Prevoznik podnosi Sekretarijatu do 30. marta tekuće godine.

Uz zahtev za registraciju i overu reda vožnje, podnosi se:

1. Izvod iz registra Agencije za privredne registre o vršenju delatnosti javnog domaćeg linijskog prevoza putnika,

2. Spisak vozila angažovanih u prevozu putnika sa fotokopijama saobraćajnih dozvola vozila,

3. Ugovor o poveravanju obavljanja prevoza putnika u gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada I

4. Red vožnje u četiri primerka.

Član 11

DLP obavlja se po registrovanom redu vožnje, na sledećim linijama:

1. stalne (redovne) linije -svakodnevno u toku godine;

2. sezonske linije - u određenim periodima tokom godine (tokom leta, izletničke i dr.);

3. noćne linije - rade u režimu noćnog prevoza po završetku rada redovnih linija;

4. privremene linije - za vreme održavanja sajmova, kulturnih ili sportskih manifestacija, vanrednih događaja i dr.;

5. probne linije - privremenog karaktera radi ispitivanja opravdanosti uvođenja novih linija,

Period testiranja probne linije u cilju sagledavanja opravdanosti uvođenja stalne linije je šest meseci.

Uvođenje probnih linija odobrava i registruje Sekretarijat.

Probnu liniju Sekretarijat može Prevozniku poveriti, u skladu sa zakonom.

Na predlog Sekretarijata, Gradsko veće Grada odlučuje o uspostavljanju probne linije kao stalne.

III AUTOBUSI KOJIMA SE VRŠI DLP

Član 12

Autobusi kojima se obavlja DLP moraju da ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima i propisima o standardima za pojedine vrste autobusa, moraju da poseduju izvod iz licence za prevoz, kojom nadležno Ministarstvo potvrđuje da je autobus kojim domaći Prevoznik obavlja javni prevoz putnika unet u rešenje o izdavanju licence za prevoz, na osnovu koje Prevoznik stiče pravo na obavljanje usluge prevoza putnika.

Član 13

Autobus koji obavlja prevoz u DLP, mora biti vidno obeležen oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:

1. na prednjoj i desnoj bočnoj strani potrebno je istaći naziv linije, a u autobusu gradskog prevoza, pored naziva linije mora biti vidljivo istaknut i broj linije:

2. na prednjoj desnoj i zadnjoj strani autobusa mora biti ispisan identifikacioni (garažni) broj vozila:

3. u autobusu mora postojati obaveštenje (cenovnik) o važećoj ceni vozne karte:

4. u autobusu mora postojati obaveštenje o korisnicima koji imaju pravo na besplatnu ili povlašćenu vožnju:

5. u autobusu mora biti najmanje jedno mesto rezervisano za invalide.

Član 14

Autobusi kojima se obavlja DLP moraju biti obojeni prepoznatljivom bojom prevoznika, čisti i provetreni.

Na autobusima mogu biti ispisane reklame i reklamno-propagandne poruke, koje svojim sadržajem ne smeju vređati javni moral.

Reklame i drugi natpisi koji nemaju sadržaj poruke o prevozu, ne smeju se nalaziti na mestima kojima zaklanjaju vidik vozaču i putnicima, preglednost u autobusu ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.

Član 15

Kada autobus DLP ne obavlja prevoz, ili se ne primaju putnici treba da ima postavljenu odgovarajuću oznaku: "u kvaru", "za garažu", "vanredna vožnja" i dr.

Član 16

U unutrašnjosti autobusa koji obavlja DLP putnika moraju biti vidno istaknute oznake od značaja za informisanje putnika, i to:

1. oznake na vratima koje obeležavaju smer kretanja putnika (ulaz/izlaz);

2. informacije vezane za važnost i poništavanje karata;

3. oznake sedišta rezervisanih za posebne kategorije putnika (osobe sa invaliditetom, majke sa decom);

4. osnovne informacije o pravima i obavezama putnika;

5. obaveštenje o mestima za prinudni izlaz;

6. obaveštenje o zabrani razgovora sa vozačem.

Pored obaveznih informacionih sadržaja u autobusu mogu biti istaknuti i ostali sadržaji od interesa za bolje informisanje putnika u prevozu.

Član 17

Unutrašnjost autobusa mora biti čista, osvetljena na propisan način, a u zimskom periodu moraju biti zagrejani.

Član 18

U autobusu DLP za vreme obavljanja prevoza mora se nalaziti:

1. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje;

2. važeći cenovnik;

3. putni nalog za autobus popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača i potpisan i overen od strane ovlašćenog lica;

4. opšti uslovi prevoza;

5. Ugovor o radu vozača ili potvrda da je vozač zaposlen kod Prevoznika.

Član 19

Za vreme korišćenja komunalne usluge DLP, putnik je u obavezi da poseduje odgovarajuću putnu ispravu (važeću voznu kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz), koju na zahtev lica ovlašćenog za kontrolu voznih karata i isprava, mora da pokaže, radi kontrole.

Pre početka kontrole lice ovlašćeno za obavljanje kontrole u autobusima DLP, dužno je da pokaže službenu legitimaciju.

Putnik koji se u autobusu zatekne bez važeće vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, obavezan je da licu ovlašćenom za kontrolu voznih isprava pokaže ličnu kartu ili drugu javnu ispravu o identifikaciji, da plati voznu i doplatnu kartu.

Ako putnik odbije da kupi doplatnu kartu, kontrolor je dužan da sačini zapisnik.

Podaci iz zapisnika, dostavljaju se komunalnoj miliciji, radi izdavanja prekršajnog naloga.

U slučaju da je komunalni milicionar prisutan u kontroli, putniku koji nije kupio doplatnu kartu će izdati prekršajni nalog.

Doplatna karta sadrži podatke o:

- putniku (ime, prezime, adresa, JMBG, br. lične karte);

- stajalištu, odnosno između kojih stajališta je putnik zatečen bez vozne karte;

- linija javnog prevoza i garažni broj vozila;

- voznoj karti koju je putnik bio dužan da ima kod sebe;

- ceni usluge prevoza;

- datumu izdavanja i službenom broju kontrolora.

Član 20

Putnik u autobus može uneti:

1. ručni prtljag;

2. dečija kolica;

3. invalidska kolica;

4. lovačku opremu (pušku u futroli bez naboja), ribolovačku opremu (pribor za ribolov), sportsku opremu (skije).

Putnik je u obavezi da vodi brigu o svom prtljagu, koji treba da zauzme što manje prostora u autobusu i da ne ometa niti na bilo koji način ugrožava putnike i vozno osoblje.

Putnik u autobusu može zauzeti jedno mesto.

Lica sa invaliditetom, starija lica i trudnice imaju prednost pri ulasku u autobus i prilikom zauzimanja mesta za sedenje.

Član 21

U autobusu kojim se obavlja DLP ne mogu se prevoziti:

1. deca ispod šest godina starosti bez pratioca;

2. lica obolela od zaraznih bolesti;

3. lica u pripitom stanju;

4.životinje(osim specijalno dresiranih pasa - vodiča sa zaštitnom korpom za slepa i slabovida lica);

5. lica koja nose oružje, osim lica koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja;

6. stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili oštetiti autobus;

7.zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije;

8. lica koja uznemiravaju putnike i vozno osoblje vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima;

9. lica koja ometaju osoblje u autobusu u vršenju poslova;

10. lica koja bacaju otpatke u autobusu;

11. lica koja koriste radiodifuzne i druge uređaje za glasnu muziku, izuzev službenih radio- stanica;

12. lica koja ispoljavaju druge oblike vandalskog ponašanja;

13. lica bez važeće vozne karte.

Vozno osoblje je u obavezi da opomene putnika koji postupa protivno odredbama stava 1. ovog člana.

Putnik koji i pored opomene vrši zabranjenu radnju iz stava 1. ovog člana, službeno lice će ga udaljiti iz autobusa.

Član 22

Putnik je obavezan da stvari nađene u autobusu ili na AS preda vozaču ili Prevozniku, koji su u obavezi da nalazaču izdaju potvrdu u kojoj će naznačiti naziv Prevoznika, broj linije, registarski broj autobusa, vreme pronalaska stvari, kratak opis nađene stvari, ime i prezime i adresu pronalazača.

Ukoliko se vlasnik nađene stvari ne pronađe za vreme vožnje, vozno osoblje će stvari i kopiju potvrde predati nadležnoj službi Prevoznika, odmah po završetku vožnje.

Član 23

Prevoznik je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kontinuirano i nesmetano pruža uslugu linijskog prevoza korisnicima, da obezbedi propisan obim, vrstu i kvalitet usluge.

IV IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA KOMUNALNIH USLUGA O KVALITETU USLUGA

Član 24

Prevoznik je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Prevoznik objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na internet stranici Prevoznika i na internet stranici Grada.

Prevoznik je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi Sekretarijatu izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Prevoznika, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada za komunalne poslove u saradnji sa ostalim organizacionim jedinicama Gradske uprave Grada, sastavlja Nacrt mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i zajedno sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja, dostavljaju Gradskom veću Grada. Gradsko veće Grada donosi mere za otklanjanje navedenih nedostataka, sa rokom za preduzimanje mera radi otklanjanja nedostataka, koji ne može biti duži od 90 dana.

Gradsko veće Grada dostavlja usvojene mere za otklanjanje navedenih nedostataka Skupštini Grada, radi obaveštavanja.

Član 25

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju DLP, odnosno u obavljanju komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika (havarija, elementarne nepogode i sl.), kao i kad usled više sile ili izvođenja radova na rekonstrukciji puta, dođe do neispunjenja i kašnjenja u izvršenju usluge prevoza, Prevoznik je dužan da o obustavi prevoza, odnosno izmeni važećeg reda vožnje, odmah obavesti Sekretarijat i inspekciju za saobraćaj i puteve.

Neispunjenje i kašnjenje u izvršenju usluge prevoza iz stava 1. ovog člana, smatra se opravdanim.

Svako drugo neispunjenje ili kašnjenje u izvršenju usluge prevoza, smatra se neopravdanim.

Prevoznik istovremeno treba da preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

Mere koje Prevoznik preduzima u slučajevima otklanjanje uzroka poremećaja su:

1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju komunalne usluge,

2. hitne popravke ili zamena vozila kojima se obezbeđuje obavljanje linijskog prevoza,

3. preduzimanje i drugih mera.

U slučaju prekida saobraćaja zbog kvara autobusa na liniji, saobraćajne nezgode u kojoj je učestvovalo vozilo Prevoznika, zastoja u saobraćaju i drugih objektivnih okolnosti zbog kojih nije u mogućnosti da obavi prevoz, Prevoznik je dužan da odmah preduzme mere i putnicima obezbedi alternativni prevoz i omogući da sa istim kartama, nastave započetu vožnju drugim autobusom. Prevoznik je u obavezi da neispravan autobus ukloni sa linije, najkasnije u roku od 60 minuta, od momenta nastanka neispravnosti.

Putnik je, korišćenjem ispravne putne isprave osiguran i ostvaruje pravo na naknadu štete u slučaju saobraćajne nezgode ili povrede u autobusu, za vreme obavljanja prevoza.

Radi obezbeđenja kontinuiteta u obavljanju DLP u slučaju prekida ili poremećaja, usled štrajka, Prevoznik je dužan da obezbedi minimum procesa rada uz angažovanje 70 % prevoznih kapaciteta.

Ako Prevoznik ne obezbedi minimum procesa rada iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće Grada može obavljanje DLP poveriti drugom Prevozniku, ako ispunjava uslove utvrđene zakonom, na teret Prevoznika.

Prevoznik je dužan da prilikom najavljivanja štrajka, pored odluke o stupanju u štrajk i izjave o načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada, dostavi Sekretarijatu i Gradskom veću Grada i red vožnje za vreme trajanja štrajka, koji overava Sekretarijat.

Član 26

Prevoznik je dužan da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti putnike o planiranim ili očekivanim prekidima u vršenju usluge prevoza putnika, koji će nastati ili mogu nastati u održavanju reda vožnje, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u održavanju polazaka iz reda vožnje.

Odstupanje od registrovanog reda vožnje na liniji u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase, kao i zamene vrste i tipa vozila, mogu se vršiti za vreme privremene izmene režima saobraćaja na putu ili elementarnih nepogoda (snežne padavine) i sl.

Prevoznik je dužan da o razlozima nepridržavanja registrovanog reda vožnje blagovremeno obavesti Sekretarijat i inspekciju za saobraćaj i puteve.

Član 27

Vozač, odnosno vozno osoblje, u obavezi su da se prema putnicima ophode sa dužnom pažnjom i predusretljivo, ne mogu pušiti u autobusu i ne smeju dopustiti putnicima da puše u autobusu.

Vozač je obavezan da:

1. autobus zaustavi na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje;

2. omogući izlazak putnika iz autobusa na bezbedan način izvan stajališta, u slučaju dužeg zastoja u prevozu;

3. autobus zaustavi na posebno određenoj i obeleženoj površini na autobuskoj stanici, odnosno terminusu i da omogući čekanje u autobusu do polaska po redu vožnje;

4. za vreme stajanja na AS, odnosno terminusu isključi motor i obezbedi autobus od nekontrolisanog kretanja;

5.se pridržava registrovanog i overenog reda vožnje na liniji na kojoj radi, osim u slučaju iznenadnog zastoja ili kraćeg poremećaja u obavljanju prevoza;

6. pokrene autobus tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena;

7. za vreme vožnje ne razgovara sa putnicima, niti koristi mobilni telefon;

8. stara se o održavanju reda u vozilu;

9. prema putnicima se ophodi sa dužnom pažnjom i uvažavanjem.

V USLOVI ZA OBAVLJANJE DLP

Član 28

Prevoznik ne može poverenu delatnost obavljanja DLP preneti na drugog prevoznika ni na koji način.

Član 29

Period na koji se poverava obavljanje delatnosti DLP, definisan je posebnim Ugovorom zaključenim između ovlašćenog organa Grada i Prevoznika.

Član 30

Prevoznik je u obavezi da prevoz obavlja u svemu prema elementima iz Registra linija i u skladu sa registrovanim i overenim redom vožnje.

Prevoznik može otpočeti prevoz u DLP ako ima:

1. Ugovor o obavljanju delatnosti;

2. registrovan i overen red vožnje;

3. dokaz o ispravnosti vozila.

Pre primene reda vožnje Prevoznik je u obavezi da obavesti korisnike prevoza preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.

Član 31

Odstupanja od propisanog načina rada u smislu: skraćenja trase, izmena u ponuđenom kapacitetu linije, kao i zamena autobusa, može se vršiti iz opravdanih razloga, na predlog Sekretarijata, uz saglasnost Gradskog veća Grada.

Po dobijanju saglasnosti Gradskog veća Grada, Sekretarijat rešenjem odobrava odstupanja od propisanog načina rada iz stava 1. ovog člana, Prevozniku.

Član 32

Sekretarijat rešenjem odobrava izmenu trase DLP u sledećim slučajevima:

1. elementarnih nepogoda;

2. znatnog oštećenja ulica, puteva i putnih objekata;

3. uvođenja privremenog režima saobraćaja, zbog izvođenja radova;

4. izmene Plana tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji Grada.

Član 33

Prevoznik je u obavezi da u slučaju neispravnosti svog autobusa, isti zameni rezervnim, a neispravni autobus ukloni sa linije najkasnije 60 minuta od momenta nastanka neispravnosti.

U slučaju prekida rada linije, prevoznik je u obavezi da putnicima omogući da sa istom kartom nastave vožnju drugim autobusom.

VI IZVORI FINANSIRANJA I CENA USLUGE PREVOZA

Član 34

Tarifne zone i osnovne elemente tarifnog sistema na teritoriji Grada određuje Gradsko veće Grada.

Član 35

Tarifnim sistemom se uređuje način formiranja cena za obavljanje usluge prevoza u DLP.

U DLP u Gradu je u primeni zonski tarifni sistem.

Tarifni sistem obuhvata:

1. načela, principe i dr.;

2. područje primene (granice zona, relacije i dr.);

3. sistem karata u DLP (pojedinačne, pretplatne, vremenske i dr.);

4. uslove korišćenja prevoza, kategorije korisnika usluge i način i postupak plaćanja cene voznih isprava;

5. sistem naplate i kontrole (mehanički, elektronski);

6. sistem prodaje usluga (prodajna mreža).

Cene prevoza obrazuju se na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima.

Odluku o promeni cena komunalne usluge gradskog i prigradskog prevoza putnika donosi Prevoznik, a saglasnost na istu daje Skupština Grada.

Uz zahtev za promenu cena Prevoznik dostavlja obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predloženih cena.

Član 36

Prevoznik finansijska sredstva, prihod od obavljanja delatnosti DLP ostvaruje iz sledećih izvora:

1. prihod koji se ostvaruje od prodaje svih vrsta voznih karata u sistemu DLP putnika:

2. prihod koji se ostvaruje kroz subvencije iz Budžeta Grada, za određene kategorije građana, odnosno putnika;

3. ostalih izvora.

Član 37

Prevoznik je u obavezi da u naplati pri prevozu, primenjuje cene usluga prevoza, u skladu sa zvaničnim tarifnim sistemom i cenovnikom.

Prevoznik je u obavezi da primenjuje usvojeni sistem karata i sistem naplate.

Cena vozne karte utvrđuje se cenovnikom, koji utvrđuje Skupština Grada.

Član 38

Prevoznik i vozno osoblje u autobusima DLP čiji rad, odnosno objekti ili sredstva ili osoblje podležu inspekcijskom, odnosno komunalno-milicijskom nadzoru u obavezi su da inspektoru, odnosno komunalnom milicajcu omoguće neometano vršenje inspekcijskog, odnosno komunalno- milicijskog nadzora i da bez odlaganja omoguće uvid u zahtevanu dokumentaciju i podatke, kao i nesmetan pristup objektima, sredstvima ili osoblju koji su u vezi sa obavljanjem delatnosti prevoza i da izvrše naložene inspekcijske, odnosno komunalno- milicijske mere.

VII NADZOR

Član 39

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši Sekretarijat.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrše inspektori.

Nadzor nad sprovođenjem komunalnog reda utvrđenim ovom odlukom vrši komunalna milicija.

Komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je i da izda prekršajni nalog, podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo i obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

U skladu sa zakonom i ovom odlukom, inspektor, odnosno komunalni milicionar, ima pravo i dužnost da u vršenju nadzora:

1. pregleda autobuse kojima se obavlja DLP;

2. kontroliše važeće i registrovane redove vožnje;

3. utvrđuje identitet prevoznika, vozača i drugih odgovornih lica za obavljanje DLP, kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava;

4. kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju DLP;

5. pregleda opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju prevoznika.

Član 40

U skladu sa zakonom i ovom odlukom, u vršenju inspekcijskog nadzora, inspektor je ovlašćen da:

1. kontroliše da li se delatnost DLP obavlja na način i pod uslovima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i propisima donetim na osnovu njih;

2.naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju DLP;

3. pregleda autobuse i kontroliše potrebnu dokumentaciju za autobuse (putne naloge, ugovore o zakupu, saobraćajne dozvole i dr.);

4. pregleda AS i drugu dokumentaciju prevoznika koji koristi AS u obavljanju DLP;

5. kontroliše važeće i overene redove vožnje prevoznika koji obavljaju DLP;

6. utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje DLP;

7. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom. Komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom i ovom odlukom, ima ovlašćenja propisanih stavom 1. tačkama 1., 3., 4., 5. i 6. ovog člana.

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor za saobraćaj i puteve je ovlašćen da naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:

1. ispunjenosti propisanih uslova i načina obavljanja DLP propisanih ovom odlukom;

2. uredne kontrole tehničke ispravnosti autobusa;

3. pridržavanja redova vožnje;

4. poslovanja prevoznika i rada voznog osoblja;

5. zabrani obavljanje DLP i upotrebu autobusa ako se prevoz obavlja, odnosno autobusi upotrebljavaju suprotno odredbama ove odluke i aktima donetim na osnovu ove odluke;

6. isključi autobus kojim se DLP obavlja suprotno odredbama ove odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 10 (deset) dana, a u slučaju ponovnog isključivanja autobusa istog prevoznika u trajanju od 30 (trideset) dana. Prevoznik kome je u obavljanju DLP isključen autobus, u obavezi je da na mestu parkiranja koje mu je određeno, obezbedi autobus;

7. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog, za prekršaje propisane ovom odlukom.

Član 41

Inspektor i komunalni milicionar, radi ostvarivanja pregleda, imaju pravo da na putevima na teritoriji Grada zaustavljaju autobuse kojima se obavlja DLP.

Zaustavljanje autobusa iz stava 1. ovog člana vrši se isticanjem saobraćajnog znaka "zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera" na kome je upisano "STOP".

Član 42

Protiv rešenja inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada, u roku od petnaest dana, od dana dostavljanja.

Žalba se podnosi putem Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Pančeva.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 43

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ako:

1. ne dostavi predlog linija za narednu godinu Sekretarijatu do 15.novembra tekuće godine (član 7. stav 2. ove odluke);

2. ne poseduje akt nadležnog Ministarstva (član 12. ove odluke);

3. autobus kojim se obavlja DLP nije obeležen u skladu sa odredbama člana 13. ove odluke;

4. autobus kojim se obavlja DLP nisu čisti i provetreni (član 14. stav 1. ove odluke);

5. su na autobusima ispisane reklame i reklamno-propagandne poruke koje svojim sadržajem vređaju javni moral, zaklanjaju preglednost vozaču i putnicima, preglednost u autobusu ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu (član 14. stavovi 2. i 3. ove odluke);

6. autobus DLP koji ne obavlja prevoz ili ne prima putnike nema postavljenu odgovarajuću oznaku (član 15. ove odluke);

7. unutrašnjosti autobusa nisu vidno istaknuto oznake od značaja za informisanje putnika (član 16. ove odluke);

8. unutrašnjost autobusa nije osvetljena na propisan način a u zimskom periodu nije zagrejana (član 17. ove odluke);

9. sa nađenim stvarima u autobusu ili na AS ne postupa na propisani način (član 22. ove odluke);

10. u slučaju kvara autobusa putnicima ne omogući nastavak započete vožnje drugim autobusom uz korišćenje iste karte (član 25. stav 6. ove odluke);

11. ne ukloni neispravan autobus sa linije u roku od 60 minuta od momenta nastanka neispravnosti, i isti ne zameni rezervnim autobusom (član 25. stav 7. ove odluke);

12. ne postupi u skladu sa odredbama člana 38. ove odluke.

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu.

Član 44

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ako:

1. prevoznik obavlja DLP, a isti nije zaključio Ugovor o poveravanju DLP sa ovlašćenim organom Grada (član 4. ove odluke);

2. ne obezbedi trajno, kvalitetno i blagovremeno obavljanje DLP (član 6. stav 2. ove odluke);

3. se u autobusu DLP za vreme obavljanja prevoza ne nalazi jedan od dokumenata iz člana 18. tačaka od 1. do 5. ove odluke;

4. prevoznik u slučaju prekida ili poremećaja, usled štrajka, ne obezbedi minimum procesa rada uz angažovanje 70 % prevoznih kapaciteta (član 25. stav 9. ove odluke);

5. prevoznik u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način ne obavesti putnike o planiranim ili očekivanim prekidima u vršenju usluge prevoza putnika, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u održavanju polazaka iz reda vožnje (član 26. stav 1. ove odluke);

6. povereno obavljanje delatnosti DLP prenese na drugog prevoznika (član 28. ove odluke);

7. postupi suprotno odredbama člana 30. ove odluke:

8. ne poseduje rešenje Sekretarijata (član 31. stav 2. ove odluke);

9. prevoznik ne primenjuje cene usluga prevoza u skladu sa zvaničnim tarifnim sistemom i cenovnikom (član 37.stav 1. ove odluke);

10. ne primeni usvojeni sistem karata i sistem naplate (član 37. stav 2. ove odluke).

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu.

Član 45

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se ako:

1. lice ovlašćeno za obavljanje kontrole ne pokaže službenu legitimaciju (član 19. stav 2. ove odluke);

2. vozač ne postupi u skladu sa odredbama člana 21. ove odluke;

3. vozno osoblje sa nađenim stvarima u autobusu ili na AS ne postupi u skladu sa odredbama člana 22. stav 1. ove odluke;

4. vozno osoblje postupi suprotno obavezama propisanim članom 27. stav 1. ove odluke;

5. vozač postupi suprotno obavezama propisanim članom 27. stav 2. ove odluke;

6. vozno osoblje postupi suprotno odredbama propisanim članom 38. ove odluke;

7. vozač ne zaustavi autobus na pokazani znak "STOP" (član 41. stav 2. ove odluke).

IX ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o javnom gradskom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 5/14 i 34/15).

Član 47

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".