PRAVILNIKO USLOVIMA ZA KANDIDOVANJE ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA ZA ORGANIZOVANJE VELIKOG MEĐUNARODNOG SPORTSKOG TAKMIČENJA NA TERITORIJI REPUBLIKE SRBIJE("Sl. glasnik RS", br. 11/2021) |
Ovim pravilnikom propisuju se bliži uslovi koje treba da ispune organizacije u oblasti sporta za kandidovanje za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja na teritoriji Republike Srbije.
Organizacija u oblasti sporta može se kandidovati za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja na teritoriji Republike Srbije (u daljem tekstu: takmičenje) pod uslovom da pre podnošenja kandidature nadležnom međunarodnom sportskom savezu ili drugoj nadležnoj međunarodnoj organizaciji u oblasti sporta:
1) odluku o podnošenju kandidature donese najviši organ organizacije;
2) obrazuje inicijativni odbor za pripremu kandidature;
3) pripremi projekat, odnosno studiju o organizovanju i finansiranju takmičenja, koja obavezno sadrži materijalno-tehničke, finansijske, organizacione i stručno-kadrovske elemente za organizaciju takmičenja, u skladu sa čl. 3. i 4. ovog pravilnika;
4) pribavi obrazloženo mišljenje Olimpijskog komiteta Srbije, odnosno Paraolimpijskog komiteta Srbije, kada su u pitanju olimpijski, odnosno paraolimpijski sportovi, dato od strane uprave Olimpijskog komiteta Srbije, odnosno Paraolimpijskog komiteta Srbije;
5) pribavi obrazloženo mišljenje Sportskog saveza Srbije, dato od strane uprave Sportskog saveza Srbije;
6) pribavi obrazloženo mišljenje nadležnog nacionalnog sportskog saveza za granu, odnosno oblast sporta u okviru koje se organizuje takmičenje, dato od strane uprave tog saveza;
7) pribavi obrazloženo mišljenje nadležnog organa jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se organizuje takmičenje;
8) pribavi obrazloženo mišljenje nadležnog teritorijalnog sportskog saveza jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se organizuje takmičenje, dato od strane uprave tog saveza;
9) nema dugove prema budžetima Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
10) pribavi saglasnost Vlade za takmičenja iz člana 163. tač. 1), 2), 3), 4) i 6) Zakona o sportu, odnosno saglasnost ministarstva nadležnog za sport za druga takmičenja. Prilikom pribavljanja saglasnosti Vlade za navedena takmičenja, dostavlja se procena ukupnih finansijskih efekata organizovanja istih, kao i procena eventualne obaveze finansiranja iz budžeta Republike Srbije.
Pod takmičenjima iz stava 1. ovog člana smatraju se velika međunarodna sportska takmičenja iz člana 163. stav 1. Zakona o sportu.
Pod nadležnim teritorijalnim sportskim savezom iz stava 1. tačka 8) ovog člana smatra se teritorijalni sportski savez iz člana 138. stav 6. Zakona o sportu.
Organizacije iz stava 1. tač. 4)-8) ovog člana svoje mišljenje daju na osnovu projekta, odnosno studije iz stava 1. tačka 3) ovog člana, vodeći računa o usaglašenosti organizacije takmičenja u Republici Srbiji sa ciljevima iz programa razvoja sporta iz člana 100. stav 6, člana 102. stav 6, člana 103. stav 12. i člana 142. stav 4. Zakona o sportu.
Ukoliko se takmičenje organizuje na teritoriji više jedinica lokalne samouprave, mišljenje iz stava 1. tač. 7) i 8) ovog člana pribavlja se od strane nadležnih organa svih tih jedinica lokalne samouprave i od strane svih nadležnih teritorijalnih sportskih saveza tih jedinica lokalne samouprave.
Projekat, odnosno studija o organizovanju i finansiranju takmičenja za takmičenja iz člana 163. tač. 1), 2), 3), 4) i 6) Zakona o sportu treba da sadrži:
1) podatke o organizaciji u oblasti sporta koja podnosi kandidaturu za organizovanje takmičenja, odnosno koja će biti neposredni organizator takmičenja (naziv, pravni status, ime i prezime zastupnika);
2) naziv nadležnog nacionalnog sportskog saveza u slučaju kada on nije neposredni organizator takmičenja;
3) naziv takmičenja i planirano mesto održavanja u slučaju dobijanja organizacije takmičenja;
4) podatke o terminima i proceduri za odlučivanje nadležnog međunarodnog sportskog saveza o podnetim kandidaturama;
5) ciljeve održavanja takmičenja u Republici Srbiji;
6) podatke o vrsti i strukturi takmičenja, datumu održavanja i okvirnim terminima pojedinačnih takmičenja;
7) podatke o preliminarnom broju učesnika takmičenja (broj reprezentacija, takmičara, pratećeg osoblja i dr.) i načinu njihovog smeštaja;
8) podatke o očekivanom broju gledalaca, kao i o tome koji su smeštajni kapaciteti u jedinici lokalne samouprave u kojoj se trebaju održati takmičenja ili u njenoj neposrednoj okolini;
9) opis tehničko-materijalnih uslova i normativa koje u organizaciji takmičenja organizator treba da ispuni u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza (objekti, oprema, gledalište, uslovi prevoza, smeštaja i ishrane učesnika, gledaoci, marketinška pravila, pravni uslovi i dr.);
10) opis stručno organizacionih elemenata: organizaciona struktura; ko će biti uključen u menadžment za kandidovanja, a ko će biti uključen u menadžment organizacije takmičenja ako kandidatura bude uspešna; postojeći stručni kadrovi i drugo osoblje i njihova organizaciona zaduženja; angažovanje volontera; neposredno organizovanje ili formiranje posebnog pravnog lica za organizaciju; samostalno organizovanje ili suorganizacija, i dr.;
11) podatke o potrebnim sportskim objektima za organizaciju takmičenja; podaci o postojećim sportskim objektima koji ispunjavaju uslove da se na njima održe planirana takmičenja; opis potreba za izgradnjom novih sportskih objekata ili rekonstrukcijom postojećih sportskih objekata; podaci da li će sportski objekti biti trajni ili privremeni; planirano korišćenje sportskih objekata neposredno nakon završetka takmičenja; dugoročna strategija održavanja i korišćenja tih sportskih objekata;
12) elemente u pogledu osiguranja zdravstvene zaštite (uključujući i doping kontrolu) svih učesnika takmičenja;
13) elemente za osiguranje bezbednosti svih učesnika u takmičenju, sa procenom rizika;
14) opis iskustava podnosioca kandidature u organizaciji istih ili sličnih takmičenja;
15) opis iskustava drugih organizatora istog takmičenja;
16) detaljan finansijski plan, sa pokazateljima na prihodovnoj i rashodovnoj strani;
17) pregled obaveza javnih vlasti u organizaciji takmičenja u skladu sa sportskim pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza;
18) analizu uticaja organizacije takmičenja na razvoj i širenje grane sporta u kojoj se takmičenje organizuje u Republici Srbiji, unapređenje sportskog turizma, bolju iskorišćenost sportske infrastrukture i unapređenje javne infrastrukture;
19) analizu uticaja organizacije takmičenja na afirmaciju vrednosti nacionalnog sporta, uključujući i očekivane sportske rezultate domaćih sportista;
20) analizu uticaja organizacije takmičenja na okruženje (ekonomski uticaj, socijalni uticaj, uticaj na životnu sredinu);
21) planiranu organizaciju marketinga takmičenja i komunikacije sa javnošću;
22) procenu zanimljivosti takmičenja za televizijske i radio prenose, druge medije i gledaoce;
23) analizu usaglašenosti efekata organizacije takmičenja sa ciljevima strategije razvoja sporta;
24) procenu finansijskih obaveza organizatora sportskog takmičenja prema nadležnom međunarodnom sportskom savezu u slučaju dobijanja organizacije takmičenja, sa strukturom troškova;
25) prevod takmičarskog pravilnika i drugih sportskih pravila nadležnog međunarodnog sportskog saveza koja se neposredno odnose na sprovođenje takmičenja;
26) podatke o pratećim događajima, ako se planiraju;
27) analizu tržišta koje prati takmičenje;
28) SWOT analizu;
29) obavezujuću izjavu da će se u slučaju dobijanja organizacije takmičenja o tome obavestiti bez odlaganja ministarstvo nadležno za sport, kao i da će se ministarstvu nadležnom za sport dostaviti svaki akt (ugovor, odluka - sa zvaničnim prevodom) kojim organizator takmičenja naknadno preuzima finansijske obaveze prema nadležnom međunarodnom sportskom savezu ili drugoj nadležnoj međunarodnoj organizaciji u oblasti sporta u vezi takmičenja ili obaveze koje se tiču javnih vlasti u Republici Srbiji u vezi takmičenja, u roku od sedam dana od dana nastanka obaveze;
30) protokol o saradnji sa Republičkim zavodom za sport i medicinu sporta u slučaju dobijanja organizacije takmičenja, u skladu sa članom 107. stav 1. tačka 9) Zakona o sportu;
31) podatke o drugim elementima i uslovima neophodnim za organizaciju takmičenja, u skladu sa zakonom i sportskim pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza.
Projekat, odnosno studija o organizovanju i finansiranju takmičenja za takmičenja iz člana 163. tač. 5), 7), 8) i 9) Zakona o sportu treba da sadrži:
1) podatke o organizaciji u oblasti sporta koja podnosi kandidaturu za organizovanje takmičenja, odnosno koja će biti neposredni organizator takmičenja (naziv, pravni status, ime i prezime zastupnika);
2) naziv nadležnog nacionalnog sportskog saveza u slučaju kada on nije neposredni organizator takmičenja;
3) naziv takmičenja i planirano mesto održavanja u slučaju dobijanja organizacije takmičenja;
4) ciljeve održavanja takmičenja u Republici Srbiji;
5) podatke o vrsti i strukturi takmičenja, datumu održavanja i okvirnim terminima pojedinačnih takmičenja;
6) podatke o preliminarnom broju učesnika takmičenja (broj zemalja, takmičara, pratećeg osoblja i dr.) i načinu njihovog smeštaja;
7) podatke o očekivanom broju gledalaca, i iz kojih zemalja, kao i o tome koji su smeštajni kapaciteti u jedinici lokalne samouprave u kojoj se trebaju održati takmičenja ili u njenoj neposrednoj okolini;
8) opis stručno organizacionih elemenata: organizaciona struktura; ko će biti uključen u menadžment za kandidovanja, a ko će biti uključen u menadžment organizacije takmičenja ako kandidatura bude uspešna; neposredno organizovanje ili formiranje posebnog pravnog lica za organizaciju; samostalno organizovanje ili suorganizacija, i dr.;
9) podatke o potrebnim sportskim objektima za organizaciju takmičenja; podaci o postojećim sportskim objektima koji ispunjavaju uslove da se na njima održe planirana takmičenja; opis potreba za izgradnjom novih sportskih objekata ili rekonstrukcijom postojećih sportskih objekata; podaci da li će sportski objekti biti trajni ili privremeni; planirano korišćenje sportskih objekata neposredno nakon završetka takmičenja;
10) detaljan finansijski plan, sa pokazateljima na prihodovnoj i rashodovnoj strani;
11) pregled obaveza javnih vlasti u organizaciji takmičenja u skladu sa sportskim pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza;
12) obavezujuću izjavu da će se u slučaju dobijanja organizacije takmičenja o tome obavestiti bez odlaganja ministarstvo nadležno za sport, kao i da će se ministarstvu nadležnom za sport dostaviti svaki akt (ugovor, odluka - sa zvaničnim prevodom) kojim organizator takmičenja naknadno preuzima finansijske obaveze prema nadležnom međunarodnom sportskom savezu ili drugoj nadležnoj međunarodnoj organizaciji u oblasti sporta u vezi takmičenja ili obaveze koje se tiču javnih vlasti u Republici Srbiji u vezi takmičenja, u roku od tri dana od dana nastanka obaveze;
13) podatke o drugim elementima i uslovima neophodnim za organizaciju takmičenja, u skladu sa zakonom i sportskim pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza.
Projekat, odnosno studija iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika može sadržati samo sažetak utvrđenih informacija u slučaju da zbog iznenadne mogućnosti dobijanja organizacije takmičenja nije moguće blagovremeno pripremiti odgovarajući projekat, odnosno studiju (kada je između poziva međunarodnog sportskog saveza za dostavljanje kandidatura i krajnjeg datuma za dostavljanje kandidatura manje od 45 dana, a u pitanju je grana sporta od posebnog značaja za Republiku Srbiju).
Ukoliko je u slučaju iz stava 1. ovog člana data saglasnost za kandidovanje, organizacija u oblasti sporta je obavezna da dostavi ministarstvu nadležnom za sport kompletan projekat, odnosno studiju u skladu sa čl. 3. i 4. ovog pravilnika najkasnije u roku od 45 dana od dana dobijanja organizacije takmičenja.
Organizacija u oblasti sporta može pribaviti saglasnost Vlade, odnosno ministarstva nadležnog za sport iz člana 2. stav 1. tačka 10) ovog pravilnika ukoliko su ispunjeni uslovi utvrđeni članom 164. Zakona o sportu i čl. 2-5. ovog pravilnika, i ako je uz podneti zahtev za dobijanje saglasnosti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".