PRAVILNIK

O USLOVIMA OBEZBEĐIVANJA I PRUŽANJA USLUGA NARODNE KUHINJE

("Sl. list grada Sombora", br. 1/2021)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi, način ostvarivanja, realizacija i finansiranje usluga narodne kuhinje u cilju socijalne zaštite i socijalne sigurnosti najugroženijih građana grada Sombora.

Član 2

Sredstva za finansiranje usluga narodne kuhinje obezbeđuju se u visini planiranih sredstava u budžetu grada Sombora i drugih izvora.

Član 3

Pravo na korišćenje usluga u okviru narodne kuhinje ima pojedinac ili porodica koji su u stanju socijalne potrebe, a realizuje se kao:

topli obrok u narodnoj kuhinji za stanovnike grada,

porodični paket hrane za stanovnike naseljenih mesta i salaških naselja.

Član 4

Usluge narodne kuhinje mogu koristiti:

višečlane socijalno ugrožene porodice sa maloletnom decom;

jednoroditeljske socijalno ugrožene porodice sa maloletnom decom;

socijalno ugrožene porodice sa članovima koji imaju telesni invaliditet ili smetnje u razvoju;

porodica gde su oba roditelja ostala bez zaposlenja ili su i dalje u radnom odnosu, ali ne ostvaruju prihode;

porodice koje su u stanje socijalne ugroženosti došle zbog odliva egzistencijalnih sredstava na medicinske terapije i lekove, kao i deca i pojedinci kojima je zbog terapije koju primaju potrebna pojačana ishrana;

socijalno ugrožena staračka domaćinstva;

lica nesposobna za rad čiji prihodi ne prelaze 50% minimalne neto zarade u RS u prethodnom mesecu u odnosu na mesec u kojem se podnosi zahtev;

lica i porodice koje se trenutno nađu u stanju socijalne potrebe;

korisnici postpenalne zaštite, žrtve nasilja u porodici, žrtve trgovine ljudima, a najduže 90 dana u kontinuitetu i

druga lica za koje stručna služba Centra ili radno telo koje formira direktor Centra za socijalni rad oceni da spadaju u kategoriju socijalno ugroženih građana grada Sombora.

Član 5

Nesposobni za rad u pogledu ostvarivanja prava na uslugu Narodne kuhinje su:

žene starije od 63 godina i muškarci stariji od 65 godina života;

lice potpuno nesposobno za rad, prema propisima o penzijskom i invalidskom osiguranju;

majke sa decom do prve godine života;

majke koje bi, da su u radnom odnosu, mogle da ostvare pravo na odsustvo sa rada radi posebne nege deteta;

majke u jednoroditeljskim porodicama sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju;

lica koja boluju od teških i retkih bolesti i

samohrani roditelj sa maloletnom decom.

Član 6

Pravo na uslugu Narodne kuhinje ne može ostvariti pojedinac ili član porodice:

koji je zaključio ugovor o doživotnom izdržavanju;

koji je sposoban za rad, a odbio je ponuđeno zaposlenje ili radno angažovanje na poslovima društveno korisnog rada radi ostvarivanja jednokratne pomoći u naturi i

kome je radni odnos prestao njegovom voljom, njegovom saglasnošću ili krivicom, s tim da od prestanka radnog odnosa nije proteklo dve godine, ili da po prestanku radnog odnosa nije nastupila nesposobnost za rad.

Član 7

Pripremu i distribuciju toplih obroka i nabavku porodičnih paketa hrane sprovodi pružalac usluge izabran u postupku javne nabavke, a distribuciju porodičnih paketa hrane sprovodi pružalac usluge na osnovu Odluke Gradskog veća.

Usluga na području grada Sombora pruža se u skladu sa Zakonom o bezbednosti hrane.

Član 8

Centar za socijalni rad Sombor - Služba lokalnih prava donosi rešenje o priznavanju prava na topli obrok i upućuje korisnika kod izabranog pružaoca usluge, primenom odredaba zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Centar za socijalni rad Sombor - Služba lokalnih prava donosi rešenje i spisak korisnika primalaca porodičnog paketa hrane za svaku podelu pojedinačno i dostavlja pružaocu usluge, primenom odredaba zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Član 9

Protiv rešenja kojim se odbija zahtev za korišćenje usluge iz prethodnog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana.

Žalba iz stava 1. ovog člana izjavljuje se Gradskom veću grada Sombora.

Odluka o žalbi iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 dana.

Član 10

Ako ovlašćeni pružalac usluge odbije da korisniku pruži uslugu, dužan je da o tome odmah, pismenim putem, obavesti Centar i korisnika i da za to navede razloge.

Povodom obaveštenja iz stava 1. ovog člana korisnik, u roku od osam dana od prijema tog obaveštenja, može uputiti pritužbu Centru.

O odbijanju pružanja usluge Centar odmah obaveštava Grad Sombor.

Član 11

Pojedinac ili porodica kojima se rešenjem prizna pravo na korišćenje usluga Narodne kuhinje dužni su:

da u slučaju promene imovnog i ekonomskog stanja, ili zaposlenja, obaveste Centar za socijalni rad u roku od 15 dana, od dana kada je promena nastupila,

da u slučaju da nisu u mogućnosti da preuzmu obrok za određene dane ili će promeniti mesto boravka o tome obaveste Pružaoca,

da se legitimišu prilikom preuzimanja obroka.

Član 12

U slučaju da pojedinac grubo prekrši pravila propisana članom 11. ovog Pravilnika ili zloupotrebi priznato mu pravo na korišćenje usluge Narodne kuhinje (nenamensko korišćenje ili prodaja obroka, ustupanje priznatog prava trećem licu, neredovno preuzimanje obroka...), Centar za socijalni rad mu rešenjem može oduzeti priznato pravo.

Član 13

Pružalac usluga je dužan da grad Sombor izveštava pisanim putem mesečno, kvartalno i godišnje o pruženim uslugama.

Član 14

Pravilnik se dostavlja Centru za socijalni rad, odabranom Pružaocu usluge, Odeljenju za društvene delatnosti, Odeljenju za finansije.

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima obezbeđivanja i pružanja usluge besplatnog obroka u narodnoj kuhinji br. 56-10/2018-III od 17.04.2018. godine