OSNIVAČKI AKTJAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA DRUGI OKTOBAR VRŠAC("Sl. list grada Vršca", br. 16/2020 - prečišćen tekst) |
Preduzeće u društvenoj svojini za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac, vršilo je usklađivanje Osnivačkog akta - Odlukom o usklađivanju osnivačkog akta sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-053/2016-II-01 od 14.09.2016. godine objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 14/2016, koje je upisano u registar Agencije za privredne registre Republike Srbije.
Preduzeće u društvenoj svojini za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac, osnovano je Rešenjem Narodnog odbora Gradske opštine Vršac br. 18150/54 od 28.09.1954. godine i upisano u Registar privrednih preduzeća Rešenjem Privrednog suda u Zrenjaninu Fi. 572/54 od 22.12.1954. godine.
Skupština opštine Vršac pod br. 01-3710/1-964 donosi Rešenje o integraciji privrednih organizacija u gradu Vršcu, a na osnovu Odluka Komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" Vršac, Preduzeća za raspodelu i prodaju gasa "Plinovod" Vršac, Preduzeća za održavanje vodovoda "Vodovod" u izgradnji Vršac i Dimničarske zadruge "Sloga" Vršac, tako što se navedena preduzeća spajaju i počev od 01.06.1964. godine nastavljaju delatnost u okviru novonastalog preduzeća pod nazivom Komunalno preduzeće "Drugi oktobar" Vršac, koje je upisano kod Okružnog privrednog suda Pančevo pod br. Fi. 199/64-2 dana 30.05.1964. godine.
Preduzeće je u tom obliku funkcionisalo do 17.02.1975. godine kada je transformisano u Osnovnu organizaciju udruženog rada za komunalne delatnosti u okviru Radne organizacije, saobraćajne, turističke i uslužne delatnosti upisane kod Okružnog privrednog suda u Pančevu rešenjem broj Fi 71/75.
Dana 22.12.1978. godine izvršena je promena u organizovanju preduzeća i ono je organizovano kao Radna organizacija komunalnih, zanatskih, ugostiteljskih i staničnih usluga Rešenjem Osnovnog suda udruženog rada Pančevo br. Fi 1801/78.
U tom statusu preduzeće je funkcionisalo do 31.12.1989. godine kada je organizovano kao Društveno javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar" Vršac, što je upisano kod Osnovnog suda udruženog rada Pančevo rešenjem br. Fi 627/89 dana 31.12.1989. godine.
Skupština opštine Vršac donela je dana 25.04.2000. godine odluku i dala saglasnost da Društveno javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar" Vršac izvrši promenu oblika organizovanja u Društveno preduzeće za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac, što je upisano rešenjem Privrednog suda u Pančevu broj F i 617/00.
Rešenjem Agencije za privredne registre pod br. BD 14453/2005 od 10.05.2005. godine, izvršeno je prevođenje iz Registra Privrednog suda Pančevo u Registar privrednih subjekata pod punim poslovnim imenom Preduzeće u društvenoj svojini za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac, Stevana Nemanje 26, matični broj: 08010072.
Pravosnažnom presudom Privrednog suda u Pančevu br. 5.P 201/2015 od 25.06.2015. godine, utvrđeno je da je Opština Vršac osnivač Preduzeća u društvenoj svojini za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac.
Rešenjem Agencije za privredne registre br. BD 94108/2015 od 10.11.2015. godine izvršena je promena u organizovanju preduzeća i ono je organizovano kao Javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar" Vršac.
Javno komunalno preduzeće osniva se na neodređeno vreme.
Preduzeće "Drugi oktobar" Vršac (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je i posluje radi obezbeđivanja uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti od opšteg interesa i delatnosti od opšteg i posebnog interesa, u cilju urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga, sa isključivim pravom obavljanja delatnosti, a koje obuhvataju:
- Snabdevanje vodom za piće,
- Prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda,
- Upravljanje komunalnim otpadom, koje podrazumeva: sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija,
- Javno snabdevanje prirodnim gasom,
- Distribuciju gasa,
- Distribuciju toplotne energije,
- Javna parkirališta,
- Upravljanje grobljima i pogrebne usluge,
- Upravljanje pijacama,
- Dimničarske usluge,
- Održavanje javnih zelenih površina,
- Čistoće na površinama javne namene na teritoriji grada Vršca,
- Zoohigijena,
- Održavanje ulica i puteva i
- Obezbeđivanje javnog osvetljenja.
Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" u obavljanju delatnosti, a naročito:
- naziv, sedište i matični broj osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar;
- pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar";
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom komunalnom preduzeću "Drugi oktobar" i Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar";
- zastupanje Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar";
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar";
- podatak o udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženog u procentima;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno komunalno preduzeće "Drugi oktobar".
Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" Vršac (u daljem tekstu: Javno preduzeće), je Grad Vršac, kao pravni sledbenik Opštine Vršac, Trg pobede 1, Vršac, matični broj 08267944.
Prava osnivača ostvaruje Skupština Grada Vršca.
Javno preuzeće ima status pravnog lica, sa pravima i obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveza Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost Javnog preduzeća obavlja u kontinuitetu.
III POSLOVNO IME, SEDIŠTE I OBELEŽJA JAVNOG PREDUZEĆA
Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "DRUGI OKTOBAR" Vršac.
Matični broj javnog preduzeća je 08010072.
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JKP "DRUGI OKTOBAR" VRŠAC.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Sedište Javnog preduzeća je u Vršcu, ul. Stevana Nemanje br. 26.
O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak Javnog preduzeća
Javno preduzeće ima pečat okruglog oblika, promera 30 mm, sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom, na rumunskom jeziku i latiničnim pismom i mađarskom jeziku i latiničnim pismom.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj, na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Javno preduzeće ima svoj znak, koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća i oznaku njegove delatnosti, koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.
Znak Javnog preduzeća određuje i menja Nadzorni odbor.
Oznake u poslovnoj komunikaciji
Poslovna akta Javnog preduzeća namenjena trećim licima (memorandum, faktura, narudžbenica i sl.) sadrže, pored punog poslovnog imena i sedišta, matični broj, PIB, broj tekućeg računa i poslovno ime i sedište banke kod koje ima račun.
Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u s kladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je: 38.11 sakupljanje otpada koji nije opasan.
Osim pretežne delatnosti, Javno preduzeće će obavljati i druge delatnosti i to:
3522- Distribucija gasovitih goriva gasovodom
3530 - Snabdevanje parom i klimatizacija,
3600 - Skupljanje, prečišćavanje i distribucija vode,
3700 - Uklanjanje otpadnih voda,
3900 - Sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom,
5221 - Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju,
6820 -Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima,
8130 - Usluge uređenja i održavanja okoline,
9603 - Pogrebne i srodne delatnosti.
Nadzorni organ Javnog komunalnog preduzeća "Drugi oktobar" Vršac, pored pretežne delatnosti iz člana 14. ove Odluke, može obavljati i sve druge delatnosti koje nisu zakonom zabranjene nezavisno od toga da li su određene osnivačkim aktom, odnosno statutom, uz saglasnost osnivača u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće može da otpočne sa obavljanjem određene delatnosti radi čijeg obavljanja je osnovano kada nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine;
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Odredbe stava 1. ovog člana ne primenjuju se u situacijama kada nisu propisani uslovi za obavljanje delatnosti, odnosno kada nije predviđena i uređena nadležnost organa za ocenu da li su propisani uslovi ispunjeni.
V MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I JAVNOG PREDUZEĆA
Prava osnivača prema Javnom preduzeću
Osnivač ima statusna i imovinska prava.
Statusna prava osnivača su:
- pravo na informisanje,
- pravo učešća u upravljanju,
- pravo kontrole rada Javnog preduzeća.
Javno preduzeće i njegovi organi su dužni da osnivača informišu o svom poslovanju i finansijskom stanju i da mu učine dostupnim informacije od značaja za prava i obaveze osnivača ili Javnog preduzeća.
Osnivač ima pravo da od organa Javnog preduzeća traži podatke i informacije u vezi sa poslovanjem Javnog preduzeća i finansijskim stanjem, a nadležni organ Javnog preduzeća je dužan da dâ odgovor.
Davanje odgovora može se uskratiti samo iz zakonom predviđenih razloga.
Pravo upravljanja osnivač vrši donošenjem odluka za koje je zakonom predviđeno da ih donosi osnivač.
Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 3. ove odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.
Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana saglasnost daje Skupština Grada.
Osnivač ima pravo kontrole rada javnog preduzeća.
U vršenju prava kontrole osnivač je ovlašćen da zahteva od Javnog preduzeća:
- da mu dostavlja na saglasnost akte koje Javno preduzeće donosi uz saglasnost osnivača;
- da mu dostavlja podatke o realizaciji programa, zapošljavanju i isplatama zarada na način i kada je to predviđeno zakonom;
- da postupa po nalozima osnivača kada je zakonom ili osnivačkim aktom predviđena takva obaveza.
Imovinska prava osnivača su:
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;
- pravo učešća u raspodeli stečajne ili likvidacione mase u slučaju prestanka Javnog preduzeća;
- pravo raspolaganja udelima;
- pravo prečeg sticanja udela prilikom povećanja osnovnog kapitala.
Javno preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet Grada, po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu udela osnivača u dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se odlukom Nadzornog odbora, u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom Javnog preduzeća i odlukom o budžetu Grada za narednu godinu.
Osnivač ima pravo na učešće u raspodeli raspoložive dobiti Javnog preduzeća koja se deli osnivačima na osnovu pozitivnog finansijskog rezultata poslovanja u poslovnoj godini, koja preostane nakon odbitka svih troškova poslovanja i obaveza predviđenih zakonom.
Osnivačem koji ima pravo na dobit smatra se osnivač koji je na dan donošenja odluke o raspodeli dobiti upisan kod Agencije za privredne registre kao osnivač Javnog preduzeća. Javno preduzeće je dužno da o odluci o isplati dobiti obavesti osnivača.
Osnivač ima pravo na učešće u raspodeli stečajnog ili likvidacionog ostatka Javnog preduzeća u slučaju prestanka Javnog preduzeća srazmerno nominalnoj vrednosti udela koje poseduje, primenom pravila stečajnog ili likvidacionog postupka.
Osnivač ima pravo da raspolaže svojim udelom, odnosno da ga proda, pokloni, prenese pravo na udeo na drugi način ako to čini u korist lica koje može biti osnivač javnog preduzeća.
Osnivač može da raspolaže svojim udelom i u korist lica koje ne može biti osnivač javnog preduzeća, kao i da založi svoj udeo uz obavezu osnivača da kada treće lice stekne udeo promene pravnu formu javnog preduzeća u privredno društvo.
Obaveze osnivača prema Javnom preduzeću
Osnivač je dužan da:
- unese svoj ulog u obliku, roku i vrednosti koja je određena ugovorom;
- čuva poslovnu tajnu koju sazna po osnovu svojstva osnivača ili na drugi način za vreme dok ima status osnivača i u roku od 5 godina od dana prestanka statusa osnivača;
- obavesti Javno preduzeće o postojanju ličnog interesa u pravnom poslu ili pravnoj radnji koju Javno preduzeće preduzima, ako ima značajno učešće u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća ili se smatra kontrolnim osnivačem u smislu odredaba Zakona o privrednim društvima;
- se uzdržava od korišćenja imovine Javnog preduzeća;
- se uzdržava od korišćenja informacija do kojih je došao u svojstvu osnivača, a koje nisu javno dostupne;
- ne zloupotrebljava svoj položaj u Javnom preduzeću;
- ne koristi mogućnosti za zaključenje ugovora ili drugih pravnih poslova u svoje ime, ako su se mogućnosti ukazale Javnom preduzeću.
Osnivač ne ogovara za obaveze Javnog preduzeća.
Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana osnivač može odgovarati za obaveze Javnog preduzeća ako je to predviđeno posebnim zakonom, kao i po osnovu probijanja pravne ličnosti, u slučajevima i na način predviđen zakonom.
Obaveze Javnog preduzeća prema osnivaču
Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje redovno, kontinuirano o kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito :
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, radi sticanja dobiti, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja.
Godišnji odnosno trogodišnji Program poslovanja sadrži planirane nabavke i plan investicija.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu. Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.
Program sadrži, naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Javnom preduzeću, odnosno zavisnom društvu kapitala, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova nadzornog odbora.
Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove rada i resornom ministarstvu dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja.
Javno preduzeće je dužno da izveštaje iz stav 1. ovog člana dostavi i osnivaču, u roku od 30 dana po isteku tromesečja.
Promena delatnosti sedišta i poslovnog imena
Javno preduzeće ne može da promeni pretežnu delatnost, sedište ili poslovno ime bez saglasnosti Osnivača.
Odluku o promeni poslovnog imena ili sedišta donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
Ovlašćenja osnivača prema Javnom preduzeću
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću nadležni organ osnivača daje saglasnost Javnom preduzeću na:
1) statut;
2) dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;
3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 2. ovog stava;
4) odluku o raspodeli dobiti;
5) odluku o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
6) odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
7) poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta;
8) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
9) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
10) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih ovim aktom;
11) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
12) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
13) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
Saglasnost na odluke iz stava 1. tač. 1, 2, 3, 4, 5. i 12. daje Skupština Grada.
Saglasnost na odluke iz stava 1. tač. 6, 7, 8, 9, 10. i 11. daje Gradsko veće.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za njegovo nesmetano funkcionisanje, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;
3) ograničenja prava ogranaka Javnog preduzeća i društva kapitala ili njihovih zavisnih društava da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
4) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
5) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
VI ODGOVORNOST JAVNOG PREDUZEĆA
Za obaveze preuzete u pravnom prometu prema trećim licima Javno preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim slučajevima predviđenim zakonom.
VII OSNOVNI (REGISTROVANI) KAPITAL JAVNOG PREDUZEĆA
Ukupna vrednost osnovnog (novčanog i nenovčanog) kapitala Javnog preduzeća, na osnovu Izveštaja o proceni ovlašćenog procenitelja nakon usklađivanja novčanog kapitala i povećanja kapitala upisom i unosom nenovčanog kapitala po osnovu neraspoređene dobiti i revalorizacionih rezervi i nakon sprovedene statusne promene izdvajanja dela imovine i obaveza Javnog preduzeća utvrđene planom podele, iznosi 1.545.792.120,75 dinara, od čega novčani kapital u iznosu od 427.068.298,56 dinara i nenovčani kapital u iznosu od 1.118.723.822,19 dinara i čini jedan udeo Grada Vršac od 100%.
Osnovni kapital Javnog preduzeća podeljen je na udele.
Osnivaču pripada 100% udela u Javnom preduzeću.
Osnivač može da raspolaže svojim udelom, u celosti ili delimično, i prenese pravo na njemu drugom subjektu koji može biti osnivač javnog preduzeća.
Odluku o povećanju osnovnog kapitala donosi osnivač.
Odlukom o povećanju osnovnog kapitala određuje se iznos povećanja, način povećanja, početak učestvovanja u raspodeli dobiti po osnovu uloga kojim se povećava osnovni kapital, vreme uplate odnosno unošenja uloga u imovinu društva, kao i druga pitanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište hartija od vrednosti.
Osnovni kapital Javnog preduzeća može se povećati: novim ulozima; iz dobiti ili iz rezervi društva, pretvaranjem (konverzijom) potraživanja prema javnom preduzeću u osnovni kapital i pripajanjem drugog javnog preduzeća ili privrednog društva.
Osnovni kapital Javnog preduzeća povećava se novim ulozima koji mogu biti novčani ili nenovčani (stvari i/ili prava), u skladu sa odlukom o povećanju kapitala.
Kad se ulažu stvari i/ili prava u odluci o povećanju osnovnog kapitala navode se predmet ili pravo koje javno preduzeće stiče ulaganjem, vrednost ulaganja i vrednost udela koji se stiče po osnovu takvog ulaganja.
Uloge u stvarima i pravima procenjuje jedan ili više procenjivača ovlašćenih zakonom. Procenjivača bira nadležni organ javnog preduzeća.
Osnivač može odlučiti da se osnovni kapital Javnog preduzeća poveća pretvaranjem rezervi ili neraspoređene dobiti u osnovni kapital društva.
Odluka o povećanju sadrži iznos povećanja osnovnog kapitala, iznos sredstava rezervi, odnosno neraspoređene dobiti i rok za povećanje vrednosti osnovnog kapitala.
Rezerve i neraspoređena dobit javnog preduzeća ne mogu se pretvoriti u osnovni kapital ako je u bilansu uspeha na kojem se zasniva odluka iskazan gubitak. Rezerve za određenu namenu mogu se pretvoriti u neraspoređenu dobit samo ako je to u skladu sa tom namenom.
Potraživanje Osnivača prema Javnom preduzeću može se konvertovati u osnovni kapital Javnog preduzeća.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi osnivač Javnog preduzeća.
Potraživanja drugih subjekata koji po zakonu mogu biti osnivači javnog preduzeća mogu se konvertovati u osnovni kapital javnog preduzeća, ako o konverziji zaključe ugovor osnivač javnog preduzeća i treće lice koje ima potraživanje prema javnom preduzeću, a ono može po zakonu biti osnivač javnog preduzeća.
Pripajanjem drugog javnog preduzeća ili privrednog društva povećava se osnovni kapital javnog preduzeća u skladu sa ugovorom o pripajanju.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća može doneti odluku o povećanju osnovnog kapitala do vrednosti od 30 % od vrednosti ukupnog osnovnog kapitala, na teret dobiti ili rezervi Javnog preduzeća ako postoji hitna potreba da se osnovni kapital poveća, a osnivač ne može da u kratkom roku donese odluku o povećanju.
Nadzorni odbor dužan je da od osnivača zatraži odobrenje odluke o povećanju osnovnog kapitala, najkasnije u roku od 30 dana od dana izvršenog povećanja, a ako je osnivač ne odobri, dužan je da izvrši smanjenje osnovnog kapitala za iznos za koji je izvršio povećanje.
Odluku o smanjenju osnovnog kapitala donosi osnivač.
Odlukom o smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća utvrđuje se obim, cilj, vrsta i način sprovođenja smanjenja osnovnog kapitala.
Osnovni kapital može se smanjiti u redovnom postupku, pojednostavljenom postupku i postupku smanjenja radi pretvaranja u rezerve.
Smanjenje osnovnog kapitala Javnog preduzeća po jednom osnovu može se vršiti istovremeno sa povećanjem njegovog osnovnog kapitala po drugom osnovu.
Smanjenje osnovnog kapitala vrši se po odgovarajućem postupku u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva i statutom Javnog preduzeća.
Organi Javnog preduzeća su:
- Nadzorni odbor; i
- direktor.
Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima 3 člana, od kojih je jedan predsednik.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština Grada, na period od 4 godine.
Jedan član nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Za člana i predsednika Nadzornog odbora može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog stava;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
(3) obavezno lečenje narkomana;
(4) obavezno lečenje alkoholičara;
(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru mora ispunjavati uslove predviđene članom 57. ove odluke i bira se na osnovu predloga odbora reprezentativnog sindika.
Mandat članova Nadzornog odbora počinje danom donošenja odluke o njihovom imenovanju, ako sâmom odlukom nije utvrđen neki drugi datum kao početak mandata.
Predsednik, odnosno član Nadzornog odbora može biti imenovan ponovo po isteku mandata.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom i statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje;
6) nadzire rad direktora;
7) donosi statut;
8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
11) odlučuje o statusnim promenama zavisnih DOO;
12) donosi tarifu (odluku o cenama);
13) odlučuje o zaduživanju preduzeća;
14) odlučuje o ulaganju kapitala;
15) odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstava u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
16) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
Odluke iz stava 1. tač. 1, 2, 7, 9, 12. i 13. Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada, a odluke iz stava 1. tač. 8, 11. i 14. uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Nadzorni odbor na prvoj sednici, na predlog predsednika, većinom glasova prisutnih članova donosi poslovnik o radu Nadzornog odbora.
Ako nije drugačije predviđeno zakonom, Nadzorni odbor:
- može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova;
- donosi odluke većinom od ukupnog broja članova.
Predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.
Visinu naknade utvrđuje Osnivač u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja javnog preduzeća, a isplaćuje Javno preduzeće.
Javno preduzeće ima direktora.
Direktora imenuje Skupština Grada, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Direktora razrešava Skupština Grada.
Mandat direktora traje četiri godine, ako zakonom nije drugačije određeno.
Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama u oblasti pravnih, ekonomskih i tehničkih nauka;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog stava;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;
6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
(3) obavezno lečenje narkomana;
(4) obavezno lečenje alkoholičara;
(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Direktor Javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) izvršava odluke nadzornog odbora;
9) bira izvršne direktore;
10) bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće, uz saglasnost Skupštine Grada;
11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12) donosi akt o sistematizaciji;
13) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.
Direktor se imenuje u skladu i na način predviđen zakonom.
Direktor je u Javnom preduzeću u radnom odnosu na određeno vreme i ima pravo na zaradu u skladu sa zakonom i odlukom osnivača.
Direktor ima pravo na stimulaciju kada je Javno preduzeće poslovalo pozitivno, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Odluku o isplati stimulacije direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača, odnosno osnivači.
Stimulacija se isplaćuje iz sredstava Javnog preduzeća.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Direktor može u svako doba podneti ostavku u pisanoj formi.
Ostavka se podnosi organu nadležnom za imenovanje direktora.
Ostavka proizvodi dejstvo danom podnošenja, osim ako u njoj nije naveden neki kasniji datum.
Direktor koji je dao ostavku, u obavezi je da nastavi da preduzima poslove koji ne trpe odlaganje do imenovanja novog direktora.
Mandat direktora prestaje danom isteka perioda na koji je imenovan.
Ako novi direktor ili vršilac dužnosti nije imenovan, direktor čiji je mandat istekao dužan je da nastavi sa obavljanjem funkcije direktora do imenovanja novoga.
Direktor može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom i Statutom Javnog preduzeća. Mandat direktora koji je razrešen prestaje danom razrešenja, ako u odluci o razrešenju nije određen neki drugi datum.
Javno preduzeće ima do 7 izvršnih direktora. Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika. Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Izvršni direktori registruju se u skladu sa zakonom o registraciji.
Mandat izvršnog direktora traje četiri godine, s tim da može biti ponovo imenovan.
Za izvršnog direktora može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava;
4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću;
5) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
(3) obavezno lečenje narkomana;
(4) obavezno lečenje alkoholičara;
(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Izvršni direktor može u svako doba podneti ostavku u pisanoj formi.
Ostavka proizvodi dejstvo danom podnošenja, osim ako u njoj nije naveden neki kasniji datum.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i statutom.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću i po tom osnovu ima pravo na zaradu u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom osnivača i aktima Javnog preduzeća.
Izvršni direktor može da ima i pravo na stimulaciju, pod uslovima i kriterijumima koje određuje zakon i podzakonski akti.
Odluku o isplati stimulacije izvršnom direktoru donosi Nadzorni odbor, na predlog direktora, uz saglasnost nadležnog organa Grada.
Osnivač može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duže od 1 godine. Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora preduzeća propisane zakonom i Statutom.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.
Direktor, izvršni direktor i v. d. direktora ne smeju biti u sukobu interesa, u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa.
Javno preduzeće mora imati izvršenu reviziju finansijskog izveštaja od strane ovlašćenog revizora.
Nadzorni odbor odlučuje o izboru ovlašćenog revizora sa kojim će biti zaključen ugovor o reviziji finansijskog izveštaja.
Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora, Javno preduzeće dostavlja nadležnom organu osnivača, radi informisanja.
IX STATUTARNI I DRUGI ZASTUPNICI
Pored direktora, Javno preduzeće mogu zastupati i drugi zastupnici koji imaju funkciju ili obavljaju određeni posao u Javnom preduzeću.
Lica iz stava 1. ovog člana upisuju se u registar kao lica ovlašćena za zastupanje Javnog preduzeća. Ograničenja za zastupanje koje imaju lica iz stava 1. ovog člana određuju se odlukom Nadzornog odbora.
Odluku da se dâ prokura donosi Nadzorni odbor.
Nadzorni odbor bira i razrešava prokuristu većinom od ukupnog broja članova.
Prokura se može dati jednom licu ili većem broju lica.
Prokurista ne može preneti prokuru na drugo lice.
Prokura se može opozvati u svako doba, bez navođenja razloga za opozivanje.
O pokriću gubitaka iz sredstava Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.
O pokriću gubitaka iz sredstava osnivača, odlučuje nadležni organ osnivača.
Dužnost obaveštavanja o gubitku i merama za pokriće gubitaka
Nadzorni odbor Javnog preduzeća dužan je da obavesti Osnivača o gubitku Javnog preduzeća, kao i o merama koje namerava da preduzme radi pokrića gubitaka i sprečavanja da se gubitak ponovi, odnosno uveća.
Nadzorni odbor će analizirati uzroke gubitka i o rezultatima obavestiti Osnivača.
Ako je gubitak nastao zbog mera, odnosno ograničenja koje je odredio Osnivač, Osnivač će pokriti gubitak Javnog preduzeća.
Rizik komercijalnih efekata obavljanja delatnosti Javnog preduzeća snosi Javno preduzeće. Ako Javno preduzeće nije u stanju da iz sopstvenih sredstava otkloni negativne efekte komercijalnih rizika, Osnivač će preduzeti odgovarajuće mere radi obezbeđenja uslova za obavljanje delatnosti Javnog preduzeća.
Rizik nekomercijalnih efekata obavljanja delatnosti Javnog preduzeća, po pravilu, snosi Javno preduzeće, osim ako je reč o riziku od mera koje donosi Osnivač.
Posledice nastale usled efekata propisa i drugih mera koje donosi Osnivač snosi Osnivač. Posledice nastale usled efekata propisa i mera koje donose drugi državni organi snose Javno preduzeće i Osnivač, u skladu sa svojim mogućnostima.
Raspodela rizika i upravljanje rizicima u Javnom preduzeću uređuju se aktima koji čine politiku upravljanja rizicima u Javnom preduzeću.
XII ZADUŽIVANJE JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće, po pravilu, samostalno odlučuje o zaduživanju kod banaka i drugih subjekata.
Javno preduzeće dužno je da pribavi prethodnu saglasnost Osnivača prilikom svakog zaduženja koje premašuje 30 % vrednosti osnovnog kapitala.
Javno preduzeće ne može bez prethodne saglasnosti osnivača da donese odluku o sticanju ili raspolaganju imovinom koje se, u smislu zakona kojim se uređuju privredna društva, smatra sticanjem ili raspolaganjem imovinom velike vrednosti.
XIII IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA I STVARI U JAVNOJ SVOJINI
Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u Javno preduzeće predajom u državinu i prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, Javno preduzeće ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti Osnivača.
Sticanje prava korišćenja od drugih nosilaca javne svojine
Javno preduzeće slobodno stiče pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini drugih nosilaca javne svojine.
Javno preduzeće ima sledeća akta i dokumenta:
- odluku o osnivanju;
- statut;
- rešenje o upisu u registar kod Agencije za privredne registre;
- pravilnike i druge opšte akte koje Javno preduzeće donosi u skladu sa zakonom;
- zapisnike, odluke i druge pojedinačne akte;
- dokumenta koja dokazuju svojinska i druga prava Javnog preduzeća;
- zapisnike revizora i njegove pisane naloge i zaključke;
- druge pojedinačne akte koje Javno preduzeće donosi u skladu sa zakonom.
Računovodstvo javnog preduzeća uređuje se opštim aktom i računovodstvenim politikama Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da čuva navedena dokumenta i akta u svom sedištu ili u drugim mestima poznatim i dostupnim Osnivaču, državnim organima i drugim licima koja imaju pravo uvida u dokumentaciju.
Javno preduzeće čuva osnivački akt i njegove izmene trajno, a ostala dokumenta pet godina ako zakonom nije određen drugi rok, a posle toga dokumenta se čuvaju u skladu sa propisima o arhivskoj građi.
Javno preduzeće je dužno, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, da navedena akta stavi na uvid predstavniku ili zastupniku Osnivača, državnim organima i drugim licima koja imaju pravo na uvid.
Javno preduzeće je dužno da prilikom obavljanja delatnosti vodi računa o zaštiti životne sredine.
Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti koja obuhvata proizvodnju, promet, distribuciju, preradu i uskladištenje materija opasnih i štetnih po zdravlje i životnu sredinu, kad nadležni organ utvrdi da društvo ispunjava uslove u pogledu tehničke opremljenosti, zaštite na radu i unapređenja životne sredine, kao i druge propisane uslove.
XVI PRESTANAK JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće prestaje: protekom vremena za koje je osnovano; na osnovu odluke Osnivača; pravnosnažnom odlukom nadležnog suda kojom se utvrđuje da je registracija Javnog preduzeća bila ništava i određuje njegovo brisanje po službenoj dužnosti; odlukom stečajnog veća o otvaranju i zaključenju stečajnog postupka kojom se odbija otvaranje glavnog stečajnog postupka zbog nemogućnosti da se iz stečajne mase pokriju troškovi stečajnog postupka; bankrotstvom (stečajem) i u drugim slučajevima predviđenim zakonom.
Javno preduzeće prestaje u postupku stečaja ili postupku likvidacije.
Pravo na učešće u raspodeli stečajne ili likvidacione mase.
Osnivaču pripadaju dobra koja preostanu posle izmirenja svih obaveza Javnog preduzeća u stečajnoj ili likvidacionoj masi.
XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nadzorni odbor Javnog preduzeća će u roku od 60 dana od dana donošenja ove odluke uskladiti Statut Javnog preduzeća sa zakonom i ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana donošenja i biće objavljena u "Službenom listu Grada Vršca".
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju osnivačkog akta Preduzeća u društvenoj svojini za komunalne delatnosti "Drugi oktobar" Vršac sa Zakonom o javnim preduzećima broj: : 011-046/2015-II-01 od 22.10.2015. godine ("Službeni list Opštine Vršac", br.12/2015).
Prečišćen tekst obuhvata:
Odluku o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" VRŠAC sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-053/2016-II-01 od 14.09.2016. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 14/2016,
Odluku o izmeni Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" Vršac sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-031/2017-II-01 od 15.06.2017. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 10/2017,
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" Vršac sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-08/2018-II-01 od 20.04.2018. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 5/2018,
Odluku o izmenama Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" VRŠAC sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-99/2018-II-01 od 20.12.2018. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 15/2018,
Odluku o dopuni Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" Vršac sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-3/2020-II-01 od 31. januar 2020. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 2/2020 i
Odluku o dopuni Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "DRUGI OKTOBAR" Vršac sa Zakonom o javnim preduzećima broj 011-78/2020-II-01 od 30. oktobra 2020. godine, objavljena u "Službenom listu Grada Vršca", broj 15/2020.