ODLUKA

O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 3/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom se uređuje pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, imovina mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova saveta, nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, raspuštanje saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Kikinde.

Član 2

Ovom odlukom obrazuju se seoske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 3

Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima na teritoriji grada Kikinde.

Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela.

Statut mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svoj statut.

Statutom mesne zajednice uređuje se: nadležnosti mesne zajednice, prihodi i imovina mesne zajednice, broj članova Saveta mesne zajednice; kriterijumi za izbor članova Saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Pravni status

Član 5

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada i ovom odlukom.

Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 6

Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.

Zamenik predsednika Saveta mesne zajednice zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Mesna zajednica ima pečat.

Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina, grad Kikinda, Mesna zajednica (naziv mesne zajednice).

Naziv mesne zajednice ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, a u mesnim zajednicama Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

Imovina mesnih zajednica

Član 8

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

U skladu sa odlukom grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad), mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi je i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.

Obrazovanje mesnih zajednica

Član 9

Na teritoriji Grada, obrazuju se sledeće mesne zajednice:

- Mesna zajednica "Banatska Topola", sa sedištem u Banatskoj Topoli,

- Mesna zajednica "Banatsko Veliko Selo", sa sedištem u Banatskom Velikom Selu,

- Mesna zajednica "Bašaid", sa sedištem u Bašaidu,

- Mesna zajednica "Iđoš", sa sedištem u Iđošu,

- Mesna zajednica "Mokrin", sa sedištem u Mokrinu,

- Mesna zajednica "Nakovo", sa sedištem u Nakovu,

- Mesna zajednica "Novi Kozarci", sa sedištem u Novim Kozarcima,

- Mesna zajednica "Rusko Selo", sa sedištem u Ruskom Selu,

- Mesna zajednica "Sajan", sa sedištem u Sajanu.

Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice

Član 10

Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.

Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću.

Savetodavni referendum

Član 11

Gradsko veće dostavlja Skupštini grada predlog iz člana 10. stav 1. ove odluke, a ako Gradsko veće nije predlagač uz predlog se obavezno dostavlja i stav Gradskog veća o predloženoj promeni.

Ako smatra da je predlog opravdan, Skupština grada raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije mesne zajednice na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga.

Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum, izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.

U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.

Prilikom utvrđivanja predloga odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.

Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice

Član 12

Gradsko veće je dužno da pre utvrđivanja predloga odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.

Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana od dana dostavljanja nacrta odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice.

Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 13

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;

- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i ovom odlukom;

- i na drugi način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima Saveta mesne zajednice.

Mesne zajednice Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan svoje informacije i obaveštenja objavljuju i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

Član 14

U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.

Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.

Mesne zajednice Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan svoje informacije i obaveštenja iz stava 1. i 2. ovog člana objavljuju i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 15

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.

Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.

Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika, koje bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Savet mesne zajednice ima sekretara, koga bira Savet po postupku utvrđenim Statutom mesne zajednice, ovom odlukom i Zakonom o radu.

Sekretar obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe Saveta mesne zajednice.

Broj članova Saveta mesne zajednice

Član 16

Saveti mesnih zajednica "Banatska Topola" i "Sajan" imaju po tri člana, dok u ostalima mesnim zajednicama na teritoriji Grada Savet ima po pet članova.

Broj članova Saveta utvrđuje se i Statutom mesne zajednice.

Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Raspisivanje izbora

Član 17

Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbor člana Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 18

Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Ako izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora.

Pravo predlaganja kandidata za člana Saveta mesne zajednice

Član 19

Kandidata za člana Saveta predlaže najmanje 20 građana sa područja mesne zajednice.

Svaki građanin sa pravom glasa može predložiti samo jednog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Ako je građanin potpisao predlog za više predloženih kandidata, kao važeći, smatraće se potpis na prihvaćenom predlogu koji je ranije podnet.

Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.

Izabrani kandidati

Član 20

Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju.

Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, glasanje za te kandidate se ponavlja.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Član 21

Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, Birački odbori i Drugostepena izborna komisija.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada, odredaba ove odluke i Statuta mesne zajednice.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica

Član 22

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom odlukom.

Stalni sastav Izborne komisije

Član 23

Izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana koje imenuje Skupština grada.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar izborne komisije imaju zamenike.

Članovi Izborne komisije imenuju se na period od 4 godine i mogu biti ponovo imenovani.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Izborna komisija sprovodi izbore za članove Saveta mesnih zajednica u svim mesnim zajednicama i to isključivo u stalnom sastavu.

Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Nadležnost Izborne komisije

Član 24

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta;

3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;

4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica;

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica;

8) proglašava prijavu kandidata;

9) utvrđuje zbirnu izbornu listu kandidata;

10) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

11) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

12) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica;

Birački odbor

Član 25

Birački odbor radi u stalnom sastavu.

Birački odbor u stalnom sastavu čine predsednik i četiri člana.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Birački odbor imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj se vrše izbori.

Članovima Biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u Biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.

Nadležnost Biračkog odbora

Član 26

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica i ovom Odlukom.

Biračka odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu Biračkog odbora određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove Saveta mesne zajednice.

Ograničenja u imenovanju članova Biračkog odbora

Član 27

Isto lice ne može istovremeno da bude član dva Biračka odbora.

Članovi Biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana Saveta mesne zajednice.

Članovi i zamenici članova Izborne komisije, Biračkog odbora i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Ako je Birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, Birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.

Zamenici članova Biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u Biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Zamena člana Biračkog odbora

Član 28

Zamenu člana Biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.

Prilikom imenovanja i zamene članova Biračkog odbora, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 27. ove odluke.

Drugostepena izborna komisija

Član 29

Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.

Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Rad Drugostepene izborne komisije

Član 30

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.

Stručna, administrativna i tehnička pomoć

Član 31

Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i Biračkih odbora.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 32

Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

Sadržina prijave kandidata

Član 33

Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pismenoj formi.

Ime i prezime kandidata navodi se prema srpskom pravopisu i ćiriličkim pismom.

U mesnim zajednicama Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan, ime i prezime kandidata koji pripadaju mađarskoj nacionalnoj manjini navodi se i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

Obrazac prijave predloga kandidata

Član 34

Kandidat za člana Saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži: ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresu stanovanja i potpis kandidata.

Uz predlog kandidata za člana Saveta iz stava 1. ovog člana, dostavlja se i:

- izjava kandidata o prihvatanju kandidature,

- fotokopija lične karte,

- potvrda o prebivalištu,

- potvrdu o izbornom pravu,

- overene izjave građana o podršci kandidata za člana Saveta,

- spisak građana po azbučnom redu prezimena koji podržavaju predlog kandidata.

Obrasce za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica koje je dužna da objavi u roku od pet dana od donošenja odluke o raspisivanju izbora.

Nedostaci u prijavi predloga kandidata

Član 35

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.

Proglašenje predloga kandidata

Član 36

Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.

Odluku o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja zbirne liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 37

U slučaju da se za izbore za članove Saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

VI ZBIRNA IZBORNA LISTA

Sadržina zbirne izborne liste kandidata

Član 38

Zbirna izborna lista kandidata za izbor članova Saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled kandidata na zbirnoj izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija neće utvrditi zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice u slučaju ako je broj kandidata manji od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.

Izborna komisija utvrđuje zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje ih u "Službenom listu grada Kikinde", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija je dužna da zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.

Izborna komisija je dužna da zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice u mesnim zajednicama Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan objavi i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

VII BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 39

Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Kikinde" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.

Ako izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 18. stav 4. ove odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 40

Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.000 birača.

U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nekog drugog opravdanog razloga, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

VIII BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 41

Gradska uprava vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 42

Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Kikinde" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.

IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 43

Dostavu obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, i brojem pod kojim je upisan u izvod iz biračkog spiska, vrši Gradska uprava.

Dostava obaveštenja iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

X IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 44

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaki Birački odbor, u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora u mesnim zajednicama.

Upotreba jezika i pisama

Član 45

Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst zbirne izborne liste, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračke komisije i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom, a u mesnim zajednicama Banatska Topola, Rusko Selo i Sajan i na jeziku i pismu mađarske nacionalne manjine.

XI NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 46

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti izbora i zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.

Za praćenje rada biračkog odbora posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 47

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno Biračkih odbora, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 48

Sredstva za sprovođenje izbora obezbeđuju se u Budžetu Grada i mogu se koristiti za:

- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Izborne komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije

- naknade za rad članova biračkih odbora,

- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi, kao i drugim licima koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.

XIII ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Član 49

Svaki birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Član 50

Birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Član 51

Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Član 52

Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.

Član 53

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.

XIV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 54

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice

Član 55

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice

Član 56

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta.

Izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice

Član 57

Predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet na konstitutivnoj sednici iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Svaki član Saveta može predložiti samo jednog kandidata za predsednika Saveta mesne zajednice.

Za predsednika Saveta mesne zajednice izabran je kandidat koji je dobio većinu glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Ako u prvom krugu glasanja nijedan od predloženih kandidata ne dobije potrebnu većinu, u drugom krugu glasa se o dva kandidata koja su u prethodnom krugu imala najveći broj glasova.

U drugom krugu izabran je kandidat koji dobije većinu glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Predsednik Saveta mesne zajednice stupa na dužnost po objavljivanju rezultata glasanja i preuzima vođenje sednice.

Zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet mesne zajednice, na predlog predsednika Saveta, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice detaljnije se uređuje postupak izbora predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti

Član 58

Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.

XV NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 59

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice;

2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:

- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,

- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i gradskom organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

- sarađuje sa organima grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,

- zaštite i unapređenje životne sredine,

- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,

- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,

- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;

7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

9) obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;

10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanja i ublažavanja posledica u skladu sa prenetim nadležnostima i sredstvima obezbeđenim od strane grada;

11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;

13) konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 66. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;

14) donosi Poslovnik o svom radu;

15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene zakonom, statutom grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana, mesna zajednica:

- upućuje inicijative nadležnim organima grada za uređivanje određenih pitanja i izmenu propisa i drugih akata iz nadležnosti grada,

- podnosi inicijativu za uvođenje mesnog samodoprinosa, program samodoprinosa kojim se utvrđuju izvori, namena i način obezbeđivanja ukupnih finansijskih sredstava za realizaciju projekta koji je predmet odluke i zapisnik sa Zbora građana,

- podnosi predlog za raspisivanje referenduma i stara se o sprovođenju referenduma koji se raspisuje za područje mesne zajednice,

- vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije uvedenog mesnog samodoprinosa,

- izvršava odluke i sprovodi zaključke Skupštine grada, Gradskog veća i Zbora građana.

- ostvaruje saradnju sa drugim mesnim zajednicama, udruženjima građana, ustanovama i javnim preduzećima, organima grada, nevladinim i drugim organizacijama,

- organizuje konkretne aktivnosti građana i drugih zainteresovanih učesnika,

- obaveštava građane mesne zajednice o aktivnostima koje preduzima,

- učestvuje u organizovanju zborova građana, referenduma i pokretanju građanskih inicijativa,

- vrši i druge poslove, u skladu sa Statutom Grada i Statutom mesne zajednice.

Angažovanje članova Saveta mesne zajednice

Član 60

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 59. ove odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Zaposleni u mesnoj zajednici

Član 61

Za obavljanje poslova navedenih u članu 59. ove odluke, mesna zajednica može da zaposli lice koje zasniva radni odnos u mesnoj zajednici, u skladu sa zakonom, odlukama grada i finansijskom planu mesne zajednice.

U finansijskom planu mesne zajednice se posebno navodi razlog za zapošljavanje, da li je potrebno zapošljavanje lica na neodređeno ili određeno vreme ili putem drugog oblika radnog angažovanja, kao i ukupno potreban iznos sredstava za plate.

Odluku o prijemu zaposlenog donosi Savet mesne zajednice.

Zaposleni u mesnoj zajednici ne mogu biti istovremeno i članovi organa mesne zajednice.

Raspuštanje Saveta mesne zajednice

Član 62

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Poverenik grada

Član 63

Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice.

Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova

Član 64

Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici

Član 65

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

XVI PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice

Član 66

Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;

6) podnošenjem ostavke.

Ostavka člana Saveta mesne zajednice

Član 67

Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta, a između dve sednice podnosi je u formi pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, Savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu Saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.

Dodeljivanje mandata sledećem kandidatu i novi izbori za nedostajući broj članova

Član 68

Ukoliko članu Saveta prestane mandat u smislu člana člana 66. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, član Saveta postaje kandidat koji je sledeći na izborima dobio najveći broj glasova.

Mandat člana Saveta iz 1. stava ovog člana traje do isteka vremena na koji su izabrani ostali članovi Saveta.

Savet konstatuje prestanak članstva i može kooptirati novog člana u smislu 1. stava ovog člana na prvoj narednoj sednici.

Ako najmanje 1/3 članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 66. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, a nema drugih predloženih kandidata za članove Saveta mesne zajednice sa zbirne izborne liste, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova Saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja o prestanku mandata.

XVII STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 69

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

XVIII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 70

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;

- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;

- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Finansijski plan i završni račun

Član 71

Savet mesna zajednice donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada.

Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa odlukom o budžetu.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada i mesne zajednice.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 72

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše Gradska uprava, kao i budžetska inspekcija Grada.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 73

Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.

XIX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 74

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji grada, druge opštine/grada ili druge države.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice i dostavlja je Gradskom veću.

Saradnja sa Gradom i njegovim institucijama

Član 75

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njegovim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije grada.

Saradnja sa udruženjima

Član 76

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 77

Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.

XX NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice

Član 78

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u Službenom listu grada Kikinde.

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera

Član 79

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim propisom Grada, ukazaće na to Savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Kikinde".

Gradsko veće, predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XXI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Pravni kontinuitet mesnih zajednica

Član 80

Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o mesnoj samoupravi ("Službeni list opštine Kikinda", br.3/2005-prečišćen tekst, 2/2006, 2/2014 i "Službeni list grada Kikinda", br. 17/16, 17/17, 25/17 i 5/2018) nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade svoje statute sa Statutom grada Kikinda i ovom odlukom.

Sprovođenje novih izbora za Savete mesnih zajednica

Član 81

Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom odlukom i usklađenim statutom mesne zajednice, sprovešće se od narednih redovnih izbora za članove Saveta mesnih zajednica.

Do sprovođenja izbora iz stava 1. ovog člana, organi mesne zajednice nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su izabrani.

Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama

Član 82

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnoj samoupravi ("Službeni list opštine Kikinda", br.3/2005-prečišćen tekst, 2/2006, 2/2014 i "Službeni list grada Kikinda", br. 17/16, 17/17, 25/17 i 5/2018).

Stupanje na snagu

Član 83

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".