PRAVILNIKO BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPKA JAVNE NABAVKE I POSTUPKA NABAVKE DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETA GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 14/2021) |
Ovim Pravilnikom bliže se uređuje:
- način planiranja nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje (pravila za planiranje nabavki, način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta nabavke, pravila i način određivanja predmeta nabavke i tehničkih specifikacija predmeta nabavke i dr.);
- postupak javne nabavke (način izvršavanja obaveza iz postupka, način obezbeđivanja konkurencije, sprovođenje i dr.);
- način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci;
- postupak sprovođenja i ugovaranja nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje;
- dodela ugovora za društvene i druge posebne usluge.
Pravilnik je namenjen svim direktnim korisnicima budžeta Grada Niša (u daljem tekstu: naručilac).
NAČIN PLANIRANJA NABAVKI - JAVNIH NABAVKI I NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE
U ovom delu Pravilnika uređuju se ovlašćenja u planiranju nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, postupak i rokovi izrade i donošenja akata, odgovornost za planiranje, kao i druga pitanja od značaja za način planiranja nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
1. Pravila za planiranje nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Pravila koja se primenjuju za planiranje svake nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje su:
1) da li je predmet nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, u funkciji obavljanja aktivnosti iz delokruga rada naručioca i u skladu sa planiranim ciljevima;
2) da li tehničke specifikacije i količine odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;
3) da li je procenjena vrednost konkretne nabavke - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavke, imajući u vidu tehničke specifikacije i količine;
4) stanje na zalihama i iskustveni pokazatelji u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl.;
5) troškovi održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;
6) troškovi životnog ciklusa predmeta nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje (trošak nabavke, troškove upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);
7) ekološka prednost predmeta nabavljanja, energetska efikasnost i troškovi životnog ciklusa (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);
8) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavljanja dobara, usluga ili radova.
2. Način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Naručilac ispituje i istražuje tržište za svaki pojedinačni predmet nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje (stepen razvijenosti tržišta, upoređivanje cena više potencijalnih privrednih subjekata - ponuđača, kvalitet, period garancije, održavanje, rokove isporuke, mogućnosti zadovoljavanja potreba naručioca na drugačiji način i sl.), na jedan ili više od sledećih načina:
- ispitivanjem prethodnih iskustava u nabavci konkretnog predmeta nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje (postojeće informacije i baze podataka o privrednim subjektima - ponuđačima i ugovorima);
- istraživanjem javno dostupnih podataka putem interneta (cenovnici privrednih subjekata - ponuđača, informacije sa Portala javnih nabavki, internet stranice drugih naručilaca, internet stranice nadležnih institucija za objavu relevantnih informacija o tržišnim kretanjima...);
- ispitivanje iskustava drugih naručilaca;
- primarno sakupljanje podataka (internet, obilazak…);
kao i na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki predmet nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, pojedinačno.
Prikupljanje i analiza podataka u cilju istraživanja tržišta moraju se vršiti na objektivan i sistematičan način, posebno vodeći računa o načelu jednakosti privrednih subjekata - ponuđača.
3. Pravila i način određivanja predmeta nabavke i tehničkih specifikacija predmeta nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Predmet nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje su dobra, usluge ili radovi, određeni u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i opštim rečnikom nabavki (CPV).
Tehnička specifikacija predmeta nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, mora biti takva da se isti opiše na jednostavan, jasan, objektivan i razumljiv način.
Naručilac je dužan da tehničku specifikaciju izradi u skladu sa čl. 98-102. Zakona o javnim nabavkama.
4. Način iskazivanja potreba, provera iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba za svaku pojedinačnu nabavku - javnu nabavku i nabavku na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Naručilac utvrđuje stvarne potrebe za predmetima nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, koji su neophodni za obavljanje svih aktivnosti iz svog delokruga rada.
Stvarne potrebe za javnom nabavkom dobara, usluga i radova i nabavkom dobara, usluga i radova na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, naručilac određuje u skladu sa pravilima za planiranje nabavki iz člana 3. ovog Pravilnika.
5. Pravila i način određivanja procenjene vrednosti nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Procenjenu vrednost nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, naručilac određuje na osnovu i u skladu sa tehničkim specifikacijama utvrđenog predmeta nabavke i utvrđenim količinama, a kao rezultat prethodnog iskustva u nabavci konkretnog predmeta nabavke i sprovedenog istraživanja tržišta.
Naručilac utvrđuje procenjenu vrednost nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje i to u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, i to bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno sa pravnim osnovom za eventualno poresko oslobađanje.
6. Određivanje odgovarajuće vrste postupka za javnu nabavku dobara, usluga i radova
Naručilac određuje vrstu postupka za svaki predmet javne nabavke dobara, usluga i radova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
7. Rezervisane nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Naručilac može da predvidi da se ugovor o javnoj nabavci, odnosno nabavci na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, izvršava u okviru programa zaštitnog zapošljavanja.
Ukoliko naručilac utvrdi i obrazloži opravdanost izvršavanja ugovora o javnoj nabavci, odnosno nabavci na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje u okviru programa zaštitnog zapošljavanja, pravo učešća u postupku javne nabavke, odnosno nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, može da rezerviše za:
1) privredne subjekte čiji je osnovni cilj profesionalna rehabilitacija i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koji su organizovani u skladu sa zakonom kojim se uređuje profesionalna rehabilitacija i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
2) privredne subjekte čiji je osnovni cilj društvena i profesionalna integracija lica u nepovoljnom položaju koji su organizovani u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalno preduzetništvo.
U slučaju iz st. 1. ovog člana, najmanje 50% zaposlenih lica u tim privrednim subjektima ili u okviru programa zaštitnog zapošljavanja čine osobe s invaliditetom ili lica u nepovoljnom položaju.
8. Određivanje dinamike pokretanja postupka nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Dinamiku pokretanja postupaka nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje određuje naručilac, u skladu sa prethodno definisanim okvirnim vremenom pokretanja postupka, te zaključenja i izvršenja ugovora, a imajući u vidu vrstu postupka javne nabavke, odnosno nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, koji se sprovodi za svaki predmet javne nabavke, odnosno nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, objektivne rokove za pripremu i podnošenje ponuda, odnosno prijava, kao i propisane rokove za zahtev za zaštitu prava.
9. Način određivanja perioda na koji se zaključuje ugovor o javnoj nabavci dobara, usluga i radova, odnosno ugovor o nabavci dobara, usluga i radova na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje
Naručilac u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama određuje period na koji se zaključuje ugovor o javnoj nabavci dobara, usluga i radova, odnosno ugovor o nabavci dobara, usluga i radova na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
10. Izrada nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje i provera usaglašenosti sa budžetom Grada Niša i finansijskim planovima gradskih uprava
Naručilac utvrđuje i iskazuje potrebe za predmetima javnih nabavki, odnosno nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, koje moraju biti usaglašene sa raspoloživim sredstvima iz budžeta Grada Niša i finansijskim planom naručioca, te utvrđuje opise predmeta javnih nabavki, odnosno nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, njihove procenjene vrednosti - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno pravni osnov za eventualno poresko oslobođenje, kao i vrste predmetnih postupaka.
Gradska uprava za finansije u cilju izrade nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno nacrta godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, dostavlja naručiocu elektronskim putem zahtev za dostavljanje podataka koji su neophodni za izradu nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, kao i godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
Naručilac je dužan da u roku ne dužem od deset dana od dana prijema zahteva dostavi Gradskoj upravi za finansije istovremeno u pisanom obliku i elektronskim putem na mejl: javne.nabavke@gu.ni.rs, sve neophodne podatke radi izrade nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, kao i godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
U slučaju da naručilac ne dostavi sve neophodne podatke radi izrade nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, kao i godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, Gradska uprava za finansije pozvaće bez odlaganja naručioca da dostavi podatke koji nedostaju.
Nakon dobijanja svih neophodnih podataka od naručioca, Gradska uprava za finansije izrađuje nacrt godišnjeg plana javnih nabavki, kao i nacrt godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje i iste dostavlja naručiocu.
Naručilac utvrđuje u roku od tri dana, da je primljeni nacrt godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno nacrta godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, izrađen u skladu sa upućenim zahtevom, odnosno da li ima nedostataka.
Ukoliko naručilac utvrdi da u nacrtu plana javnih nabavki, odnosno nacrtu godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje ima nedostataka, zatražiće pisanim putem od Gradske uprave za finansije da iste otkloni.
Gradska uprava za finansije će u primerenom roku otkloniti nedostatke na koje joj je ukazao naručilac i dostaviti naručiocu nacrt godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno nacrt godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, sa otklonjenim nedostacima.
Naručilac nakon utvrđivanja da u nacrtu godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno nacrtu godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, nema nedostataka, odnosno da su isti otklonjeni, donosi godišnji plan javnih nabavki, odnosno godišnji plan nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
Gradska uprava za finansije je dužna da nakon donošenja godišnjeg plana javnih nabavki objavi isti na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Niša, u roku ne dužem od deset dana od dana donošenja.
Odredbe čl. 13-17. ovog Pravilnika shodno se primenjuju i na izmene i dopune godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, a u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Naručilac je odgovoran za zakonit, pravilan i blagovremen rad u postupku planiranja nabavki - javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, uključujući unutrašnje organizacione jedinice kojima rukovodi, za svaku fazu u postupku planiranja nabavki u kojoj učestvuju unutrašnje organizacione jedinice kojima rukovodi.
1. Ciljevi postupka javne nabavke
Ciljevi postupka javne nabavke koje sprovodi naručilac, odnose se na:
1) celishodnost i opravdanost javne nabavke - pribavljanje dobara, usluga ili radova potrebnih količina i odgovarajućeg kvaliteta, za zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca, na ekonomičan, efikasan i efektivan način;
2) ekonomično i efikasno trošenje javnih sredstava - princip "vrednost za novac", odnosno pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;
3) efektivnost (uspešnost) - stepen do koga su postignuti postavljeni ciljevi, kao i odnos između planiranih i ostvarenih efekata određene javne nabavke;
4) transparentno trošenje javnih sredstava;
5) obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih privrednih subjekata - ponuđača u postupku javne nabavke;
6) zaštitu životne sredine i obezbeđivanje energetske efikasnosti;
7) blagovremeno i efikasno sprovođenje postupka javne nabavke za potrebe nesmetanog odvijanja procesa rada naručioca i blagovremenog zadovoljavanja potreba ostalih korisnika.
2. Način izvršavanja obaveza iz postupka javne nabavke
2.1. Način izvršavanja obaveza pre donošenja odluke o sprovođenju postupka javne nabavke
Naručilac podnosi Gradskoj upravi za finansije zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke na propisanom obrascu nakon donošenja godišnjeg plana javnih nabavki naručioca.
Pre podnošenja zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke naručilac je dužan da pribavi saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje postupka javne nabavke.
Naručilac podnosi gradonačelniku Grada Niša zahtev za davanje saglasnosti za sprovođenje postupka javne nabavke na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije.
U izuzetnim slučajevima, kada javnu nabavku nije moguće unapred planirati ili iz razloga hitnosti prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi, zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke i saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje postupka javne nabavke naručilac može podneti i pre donošenja godišnjeg plana javnih nabavki, uz obrazloženje razloga hitnosti o čijoj opravdanosti naručilac snosi odgovornost, s tim da okolnosti kojima naručilac opravdava izuzetnu hitnost ne smeju da budu prouzrokovane njegovim postupanjem.
Obaveze koje se preuzimaju ugovorom o javnoj nabavci moraju biti ugovorene u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem, odnosno raspolaganje finansijskim sredstvima.
Naručilac određuje predmet javne nabavke, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), vrstu postupka javne nabavke, procenjenu vrednost javne nabavke - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno pravni osnov za eventualno poresko oslobođenje, okvirno vreme pokretanje postupka, podatke o planskoj veličini - aproprijaciji u budžetu i finansijskom planu, gde mora da bude naveden broj pozicije u budžetu i finansijskom planu.
Naručilac, nakon dobijanja saglasnosti od gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje postupka javne nabavke, dostavlja Gradskoj upravi za finansije istovremeno u pisanom obliku i elektronskim putem na mejl: javne.nabavke@gu.ni.rs, zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke koji mora u prilogu da sadrži:
- saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje postupka javne nabavke i
- tehničke specifikacije u pogledu opisa, količine i kvaliteta dobara, radova ili usluga.
Naručilac dostavlja tehničke specifikacije elektronskim putem u Word/Excel dokumentu i u pisanom obliku sa imenom i prezimenom lica koje ih je izradilo i potpisom tog lica svake stranice tehničke specifikacije.
Zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke može sadržati i druge elemente kao što su način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, mesto izvođenja radova ili isporuke dobara, rok izvođenja radova ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok, tako da ne koristi diskriminatorske uslove, ukoliko naručilac, kao podnosilac zahteva za sprovođenje proceni da su isti potrebni za sprovođenje postupka javne nabavke.
Gradska uprava za finansije ispituje da li je konkretna javna nabavka predviđena u godišnjem planu javnih nabavki naručioca i da li je podneti zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke kompletan.
U slučaju da zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke nije kompletan Gradska uprava za finansije će pozvati naručioca da isti kompletira i dostavi uredan zahtev.
Gradska uprava za finansije zadržava pravo da nakon prijema zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke, pa sve do trenutka sačinjavanja i dostave na potpisivanje nacrta odluke o sprovođenju postupka javne nabavke naručiocu, zatraži od istog dodatne informacije i podatke neophodne za sačinjavanje nacrta odluke o sprovođenju postupka javne nabavke.
Gradska uprava za finansije nakon prijema urednog zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke sačinjava nacrt odluke o sprovođenju postupka javne nabavke i isti dostavlja naručiocu na potpisivanje.
Naručilac donosi odluku o sprovođenju postupka javne nabavke pojedinačno za svaku javnu nabavku.
2.2. Način izvršavanja obaveza prilikom izrade konkursne dokumentacije
Komisija za javnu nabavku imenuje se odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke od strane naručioca i ima najmanje tri člana i tri zamene u čijem sastavu jedan član mora da bude lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz pravne naučne oblasti na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili službenik za javne nabavke sa visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do dana stupanja na snagu Zakona o javnim nabavkama.
Za članove komisije i njihove zamene (najmanje dva člana i najmanje dve zamene) imenuju se lica iz reda zaposlenih kod naručioca i koja imaju odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, a jedan član i jedna zamena člana iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi za finansije.
Ako naručilac nema zaposleno lice koje ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, u komisiju se može imenovati lice koje je zaposleno kod drugog direktnog korisnika budžeta Grada Niša ili lice koje nije zaposleno kod direktnog korisnika budžeta Grada Niša, ali je pre imenovanja potrebno pribaviti saglasnost rukovodioca kod koga je to lice zaposleno.
Naručilac, članovi komisije i njihove zamene nakon otvaranja ponuda ili prijava potpisuju izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa.
Obaveza je naručioca i/ili člana komisije za javnu nabavku, odnosno zamene člana, da se izuzme iz postupka javne nabavke ukoliko u bilo kojoj fazi tog postupka dođe do saznanja o postojanju sukoba interesa.
Naručilac obavlja i poslove učešća u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz svoje nadležnosti.
Naručilac je dužan da u okviru svoje nadležnosti pruži stručnu pomoć komisiji za javnu nabavku.
Komisija za javnu nabavku se, u slučaju potrebe, pisanim putem obraća naručiocu za pružanje stručne pomoći.
Naručilac od kojeg je zatražena stručna pomoć dužan je da pisanim putem odgovori na zahtev komisije za javnu nabavku, u roku koji određuje komisija, a u skladu sa propisanim rokovima za postupanje.
Komisija za javnu nabavku priprema konkursnu dokumentaciju, odnosno sprovodi sve potrebne radnje u cilju sprovođenja javne nabavke, na način utvrđen Zakonom o javnim nabavkama, važećim podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabavki, kao i svim ostalim važećim propisima, tako da privredni subjekti - ponuđači, na osnovu iste mogu da pripreme prihvatljivu ponudu.
2.3. Način izvršavanja obaveza u toku otvaranja ponuda
Otvaranje ponuda mora se obavljati u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke.
Otvaranje delova ponuda koji se ne mogu dostaviti elektronskim sredstvima putem Portala javnih nabavki se sprovodi na mestu i u vreme koji su navedeni u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji.
2.4. Način izvršavanja obaveza u fazi stručne ocene ponuda, odnosno prijava
Komisija za javnu nabavku je dužna da nakon otvaranja ponuda, odnosno prijava pristupi pregledu, stručnoj oceni i rangiranju ponuda, odnosno prijava u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i da sačini izveštaj o postupku javne nabavke.
Komisija za javnu nabavku u skladu sa izveštajem o postupku javne nabavke priprema nacrt odluke o dodeli ugovora, odnosno nacrt odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno nacrt odluke o obustavi postupka javne nabavke, odnosno nacrt odluke o isključenju kandidata.
Nacrt odluke iz st. 1. ovog člana dostavlja se naručiocu na potpisivanje.
Naručilac donosi odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluku o obustavi postupka javne nabavke, odnosno odluku o isključenju kandidata.
Naručilac je dužan da donetu odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluku o obustavi postupka javne nabavke, odnosno odluku o isključenju kandidata, dostavi Gradskoj upravi za finansije istog, a najkasnije sledećeg dana od dana donošenja i to u pisanom obliku i kao skenirani dokument elektronskim putem na mejl: javne.nabavke@gu.ni.rs.
Gradska uprava za finansije je dužna da objavi odluku iz st. 3. ovog člana na Portalu javnih nabavki.
2.5. Način izvršavanja obaveza u toku zaključenja ugovora
Ukoliko u roku predviđenim Zakonom o javnim nabavkama nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava konačnom odlukom odbačen ili odbijen, Gradska uprava za finansije sačinjava nacrt ugovora, koji po sadržini mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije.
Gradska uprava za finansije dostavlja šest istovetnih primeraka nacrta ugovora naručiocu na potpisivanje.
Svi primerci nacrta ugovora potpisani od strane naručioca dostavljaju se Gradskoj upravi za finansije koja je dužna da iste dostavi na potpisivanje drugoj ugovornoj strani.
Po obostranom potpisivanju, dva primerka ugovora zadržava dobavljač/pružalac usluge/izvođač radova.
Gradska uprava za finansije raspoređuje ostala četiri primerka tako što dva primerka ugovora dostavlja naručiocu, jedan primerak ugovora dostavlja gradonačelniku Grada Niša i jedan primerak ugovora zadržava za sopstvenu arhivu.
3. Način obezbeđivanja konkurencije
Konkurencija u svim postupcima javne nabavke obezbeđuje se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, uz obavezu primene načela transparentnosti postupka javne nabavke.
U postupku javne nabavke neophodno je odrediti uslove za učešće u postupku, tehničke specifikacije i kriterijume za dodelu ugovora na način koji obezbeđuje učešće što većeg broja privrednih subjekata - ponuđača, odnosno podnosioca prijava i koji ne stvara diskriminaciju među privrednim subjektima - ponuđačima.
Do saznanja o potencijalnim privrednim subjektima - ponuđačima koji mogu da izvrše predmet javne nabavke dolazi se istraživanjem tržišta na način određen u delu planiranja nabavki.
4. Sprovođenje postupka javne nabavke
Obaveze i odgovornosti za sprovođenje postupka javne nabavke i donošenje akata u postupku javne nabavke
Gradska uprava za finansije je dužna da izradi nacrt godišnjeg plana javnih nabavki, nacrt godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje; pruži stručnu pomoć komisiji za javne nabavke u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke; objavi plan javnih nabavki, oglas o javnoj nabavci, dokumentaciju o javnoj nabavci, odluku o postupcima javnih nabavki i drugih akata na Portalu javnih nabavki; čuva sredstva obezbeđenja; na zahtev Kancelarije za javne nabavke i Državne revizorske institucije prikupi podatke, sačini i dostavi izveštaje o javnim nabavkama i preduzme i druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke.
Komisija za javnu nabavku je odgovorna za izradu konkursne dokumentacije, dopune zapisnika o otvaranju delova ponuda koji se ne mogu dostaviti elektronskim sredstvima preko Portala javnih nabavki i izveštaja o postupku javne nabavke.
Naručilac je odgovoran za donošenje godišnjeg plana javnih nabavki, godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, tehničke specifikacije, odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odluke o obustavi postupka javne nabavke, odluke o isključenju kandidata i ostalih akata u postupku javne nabavke i postupku nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, za izvršenje ugovora o javnoj nabavci, odnosno ugovora o nabavci, kao i za izmenu ugovora o javnoj nabavci.
Sva akta u postupku javne nabavke potpisuje naručilac, izuzev akata koja u skladu s ovim Pravilnikom, potpisuju članovi komisije.
Nacrt kriterijuma za izbor privrednog subjekta za učešće u postupku javne nabavke određuje naručilac.
Naručilac u zahtevu za spovođenje javne nabavke potrebno je da navede i sve dokaze koje ponuđač treba da dostavi za tražene kriterijume.
Komisija može, pored predloženih, odrediti i druge kriterijume i o tome obavestiti naručioca.
Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke određuje naručilac i odgovoran je za iste, s tim što lice koje ih je izradilo i čije je ime i prezime navedeno u tehničkim specifikacijama dužno je da potpiše svaku stranicu tehničkih specifikacija.
Tehničke specifikacije, kao obavezan deo konkursne dokumentacije naručilac određuje na način koji će omogućiti zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca i istovremeno omogući širokom krugu privrednih subjekata - ponuđača da podnesu odgovarajuće ponude.
Komisija može predložiti ispravku tehničkih grešaka u tehničkim specifikacijama i o tome obavestiti naručioca.
Kriterijume za dodelu ugovora i elemente kriterijuma kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma utvrđuje komisija za javnu nabavku na nacrt naručioca.
Komisija za javnu nabavku može odrediti i drugi kriterijum, druge elemente kriterijuma, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i sl. i o tome obavestiti naručioca.
Model ugovora sačinjava komisija za javnu nabavku.
Ukoliko model ugovora zahteva posebna stručna znanja, komisija za javnu nabavku može zahtevati stručnu pomoć Gradske uprave za finansije i Pravobranilaštva Grada Niša.
U postupku zaštite prava postupa komisija za javnu nabavku koja može zahtevati stručnu pomoć naručioca i Gradske uprave za finansije.
Ako je zahtev za zaštitu prava procesno uredan, komisija za javnu nabavku je dužna da na osnovu činjeničnog stanja, a u ime naručioca, postupi po podnetom zahtevu, tako što u vezi sa podnetim zahtevom za zaštitu prava preduzima radnje na način, u rokovima i po postupku koji je propisan Zakonom o javnim nabavkama.
Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje izveštaja o javnim nabavkama Kancelariji za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji na zahtev, vrši Gradska uprava za finansije.
Gradska uprava za finansije izveštaje dostavlja nakon što iste potpiše naručilac.
5. Način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti
Gradska uprava za finansije, komisija za javnu nabavku kao i svi zaposleni koji su imali uvid u podatke o privrednim subjektima - ponuđačima sadržane u ponudi, koje je kao poverljive, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, privredni subjekt - ponuđač označio u ponudi, dužni su da čuvaju kao poverljive i odbiju davanje informacije koja bi značila povredu poverljivosti podataka dobijenih u ponudi.
Ne smatraju se poverljivim dokazi o ispunjenosti osnova za isključenje, cena i drugi podaci iz ponude koji su od značaja za primenu elemenata kriterijuma i rangiranje ponude.
Ponude i sva dokumentacija iz postupka javne nabavke čuva se u Gradskoj upravi za finansije, koja je dužna da preduzme sve mere u cilju zaštite podataka u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Svim licima koja učestvuju u sprovođenju postupka javne nabavke, odnosno u pripremi konkursne dokumentacije za javnu nabavku ili pojedinih njenih delova zabranjeno je da trećim licima saopštavaju bilo koje podatke koji nisu javno dostupni u vezi sa predmetnom javnom nabavkom.
Gradska uprava za finansije je dužna da čuva, kao poverljive, sve podatke o privrednim subjektima - ponuđačima sadržane u ponudi koje je kao takve, u skladu sa zakonom, privredni subjekt - ponuđač označio u ponudi, da odbije davanje informacije koja bi značila povredu poverljivosti podataka dobijenih u ponudi i čuva kao poslovnu tajnu imena, zainteresovanih lica, privrednih subjekata - ponuđača i podnosilaca prijava, kao i podatke o podnetim ponudama, odnosno prijavama, do otvaranja ponuda, odnosno prijava.
Naručilac može da zahteva zaštitu poverljivosti podataka koje privrednim subjektima - ponuđačima stavlja na raspolaganje, ako ti podaci predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka.
Naručilac može da uslovi preuzimanje konkursne dokumentacije ili pojedinog dela konkursne dokumentacije, u skladu sa članom 45. st. 6. Zakona o javnim nabavkama.
Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivosti.
6. Dokumentacija i evidentiranje postupaka javnih nabavki
Naručioci i Gradska uprava za finansije, u zavisnosti od delokruga rada, dužni su da evidentiraju i dokumentuju sve radnje tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci.
Celokupna dokumentacija vezana za javne nabavke čuva se u skladu sa članom 41. Zakona o javnim nabavkama i propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhive.
Kancelarija za javne nabavke evidentira podatke o postupcima javnih nabavki i ugovorima o javnim nabavkama putem automatskog prikupljanja sa Portala javnih nabavki.
Kancelarija za javne nabavke može da zatraži od naručioca podatke o svakom pojedinačnom postupku javne nabavke ili zaključenom ugovoru, pri čemu je naručilac dužan da postupi po zahtevu u najkraćem mogućem roku, a najkasnije osam dana od prijema zahteva.
Naručilac je dužan da evidentira podatke o vrednosti i vrsti nabavki za koje se kao osnovi izuzeća od primene Zakona o javnim nabavkama navode čl. 11-15. Zakona o javnim nabavkama i čl. 27. Zakona o javnim nabavkama - nabavki dobara, usluga i sprovođenje konkursa za dizajn, čija je procenjena vrednost manja od 1.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i nabavki radova čija je procenjena vrednost manja od 3.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.) čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, i to naročito o:
1. osnovu za izuzeće od primene Zakona o javnim nabavkama;
2. vrsti predmeta (dobra, usluge, radovi);
3. ukupnom broju zaključenih ugovora;
4. ukupnoj ugovorenoj vrednosti bez uračunatog poreza na dodatu vrednost;
5. ukupnoj ugovorenoj vrednosti sa uračunatim porezom na dodatu vrednost.
Gradska uprava za finansije dostavlja naručiocu elektronskim putem zahtev za izradu i dostavljanje izveštaja o napred navedenim podacima, sa svim neophodnim instrukcijama.
Pošto naručioci dostave zahtevane podatke iz st. 4. ovog člana, Gradska uprava za finansije će ih zbirno objaviti na Portalu javnih nabavki, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu, a prema uputstvu koje Kancelarija za javne nabavke objavljuje na svojoj internet stranici.
NAČIN PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI
1. Pravila određivanja lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama
Naručilac u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, dužan je da imenuje lice/a koje će biti odgovorno/a za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci.
2. Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova
Lice/a koja su imenovana za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci vrše proveru kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara ili pruženih usluga, tako što proveravaju:
1) da li količina isporučenih dobara ili pruženih usluga odgovara ugovorenoj;
2) da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara ili pruženih usluga odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.
Lice/a imenovana za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci radova vrše proveru količine, vrste i kvaliteta izvedenih radova na osnovu građevinske knjige i građevinskog dnevnika, overenih od strane izvođača radova i nadzornog organa i na osnovu zapisnika sačinjenog na primopredaji radova.
3. Pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora
Komunikaciju sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci vrši/e lice/a odgovorno/a za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci u skladu sa čl. 44-48. Zakona o javnim nabavkama.
4. Pravila za potpisivanje dokumenata o izvršenom prijemu dobara, usluga ili radova
Lice/a koje/a je/su imenovano/a da vrši/e proveru kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova, sačinjava:
- zapisnik o kvantitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje primopredaja određene količine i tražene vrste dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova, kao i prijem neophodne dokumentacije (otpremnica i sl.) i
- zapisnik o kvalitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje da isporučena dobra, pružene usluge ili izvedeni radovi u svemu odgovaraju ugovorenim.
Zapisnici se potpisuju od strane zaposlenog/ih iz st. 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika druge ugovorne strane i sačinjavaju se u dva istovetna primerka, od kojih po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.
5. Pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora
U slučaju kada lice/a koje je imenovano/a da vrši/e proveru kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova utvrdi da količina i/ili kvalitet isporuke ne odgovaraju ugovorenoj, ne sačinjava/ju zapisnik o kvantitativnom prijemu i zapisnik o kvalitativnom prijemu, već sačinjava/ju i potpisuje/ju reklamacioni zapisnik, u kojem navodi u čemu isporuka nije u skladu sa ugovorenim.
Reklamacioni zapisnik se bez odlaganja dostavlja drugoj ugovornoj strani i dalje postupa povodom reklamacije.
Postupanje po reklamaciji uređuje se ugovorom o javnoj nabavci, zakonom kojim se uređuju obligacioni odnosi i drugim propisima koji uređuju ovu oblast.
6. Pravila prijema i overavanja računa i drugih dokumenata za plaćanje
Računi i druga dokumenta za plaćanje naručilac prima u skladu sa opštim aktima i iste dostavlja Gradskoj upravi za finansije.
Prijem i overavanje računa i drugih dokumenata za plaćanje, u cilju realizacije javne nabavke, sadržina računa i drugih dokumenata za plaćanje kao i kontrola podataka vezanih za dokumentaciju za plaćanje, vršiće se u skladu sa važećim uputstvom o radu trezora Grada Niša.
7. Pravila postupka realizacije sredstava obezbeđenja
Sredstva obezbeđenja čuvaju se kod Gradske uprave za finansije.
Gradska uprava za finansije - Sektor za javne nabavke je dužan da po zaključenju ugovora o javnoj nabavci, a pre arhiviranja predmeta, izvrši povraćaj originala sredstava obezbeđenja za ozbiljnost ponude svim privrednim subjektima - ponuđačima u predmetnom postupku i o tome sačini zapisnik o primopredaji.
Sredstva obezbeđenja za ozbiljnost ponude čuvaju se kod Gradske uprave za finansije - Sektor za javne nabavke, a sredstva obezbeđenja za ispunjenje ugovornih obaveza, za otklanjanje nedostataka u garantnom roku, od odgovornosti za prouzrokovanu štetu ako je nastala u vezi sa obavljanjem određene delatnosti i za povraćaj avansnog plaćanja, knjiže se i čuvaju kod Gradske uprave za finansije - Sektor za trezor i računovodstvo.
Naručilac u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, dužan je da vodi računa o nastupanju okolnosti usled kojih se stiču uslovi za realizaciju, blagovremenu zamenu ili produženje uzetih sredstava obezbeđenja, usled promene ugovornih obaveza.
U slučaju da su se stekli uslovi za produženje ili zamenu već uzetih sredstava obezbeđenja, naručilac je dužan da obezbedi nova sredstva obezbeđenja koja zamenjuju već uzeta sredstva obezbeđenja i koja su naplativa u dodatnom roku te da ih u originalu preda Gradskoj upravi za finansije - Sektoru za trezor i računovodstvo, a da na dalje vodi računa i odgovara za blagovremeno dostavljanje naloga za naplatu tih sredstava obezbeđenja u slučaju da se steknu uslovi za to.
U slučaju da su sredstva obezbeđenja zamenjena ili produžena, naručilac dostavlja originale novih sredstava obezbeđenja Gradskoj upravi za finansije - Sektoru za trezor i računovodstvo na knjiženje i čuvanje.
U slučaju kada se steknu uslovi za realizaciju sredstava obezbeđenja, naručilac u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, o tome bez odlaganja, obaveštava Gradsku upravu za finansije - Sektor za trezor i računovodstvo, sa nalogom da se realizuje sredstvo obezbeđenja, uz dostavljanje potrebnih obrazloženja i dokaza da su se stekli uslovi za realizaciju.
Gradska uprava za finansije - Sektor za javne nabavke proverava ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenih sredstava obezbeđenja i, ukoliko su za to ispunjeni uslovi, o tome obaveštava Gradsku upravu za finansije - Sektor za trezor i računovodstvo da izvrši realizaciju ugovorenih sredstava obezbeđenja, u skladu sa važećim propisima.
Gradska uprava za finansije - Sektor za trezor i računovodstvo odmah nakon realizacije ugovorenih sredstava obezbeđenja obaveštava Gradsku upravu za finansije - Sektor za javne nabavke i naručioca u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci i koja vodi evidenciju realizovanih ugovorenih sredstava obezbeđenja.
Naručilac je dužan da ima ažurnu evidenciju o ročnosti pojedinačnih sredstava obezbeđenja te da u slučaju isteka roka važenja sredstava obezbeđenja pisanim i obrazloženim zahtevom zatraži od Gradske uprave za finansije - Sektora za trezor i računovodstvo, da konkretno sredstvo obezbeđenja vrati izdavaocu.
8. Pravila postupanja u vezi sa izmenom ugovora
Naručilac u čijem je delokrugu izvršenje ugovora o javnoj nabavci utvrđuje da li su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora o javnoj nabavci, u slučaju kada ustanovi potrebu za izmenom ugovora o javnoj nabavci ili ukoliko druga ugovorna strana zahteva izmenu ugovora o javnoj nabavci.
Naručilac nakon utvrđivanja ispunjenosti zakonom propisanih uslova za izmenu ugovora o javnoj nabavci podnosi Gradskoj upravi za finansije zahtev za izradu nacrta izmene ugovora.
Naručilac je dužan da pre podnošenja zahteva za izradu nacrta izmene ugovora, pribavi saglasnost gradonačelnika Grada Niša za pokretanje procedure za izmenu ugovora.
Naručilac podnosi gradonačelniku Grada Niša zahtev za davanje saglasnosti za pokretanje procedure za izmenu ugovora na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije, mišljenje o potrebi i opravdanosti izmene ugovora i izjavu da su sredstva za realizaciju izmene ugovora obezbeđena u budžetu Grada Niša.
Naručilac će nakon dobijanja saglasnosti od gradonačelnika Grada Niša za pokretanje procedure za izmenu ugovora dostaviti Gradskoj upravi za finansije zahtev za izradu nacrta izmene ugovora koji mora u prilogu da sadrži:
- mišljenje naručioca o potrebi i opravdanosti izmene ugovora;
- izjavu da su sredstva za realizaciju izmene ugovora obezbeđena u budžetu Grada Niša;
- osnovni ugovor sa tehničkom specifikacijom i sa svim eventualnim izmenama ukoliko ih je bilo;
- broj i datum pod kojim je zaveden okvirni sporazum, ukoliko je osnovni ugovor zaključen u okviru okvirnog sporazuma;
- saglasnost gradonačelnika Grada Niša za pokretanje procedure za izmenu ugovora;
- podatke o predmetu izmene ugovora (u zahtevu raščlaniti viškove radova, manjkove radova, razliku između viškova i manjkova radova ukoliko postoji, nepredviđene radove, a u slučaju izmene cene za sve navedene situacije - tačan iznos cene bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, u slučaju produženja roka - tačan broj kalendarskih ili radnih dana za koji se isti produžava i dr.).
Gradska uprava za finansije ispituje da li je podneti zahtev za izradu nacrta izmene ugovora kompletan.
U slučaju da zahtev za izradu nacrta izmene ugovora postupka javne nabavke nije kompletan, Gradska uprava za finansije će pozvati naručioca da isti kompletira i dostavi uredan zahtev.
Gradska uprava za finansije zadržava pravo da nakon prijema zahteva za izradu nacrta izmene ugovora, pa sve do trenutka sačinjavanja i dostave na potpisivanje nacrta izmene ugovora naručiocu, zatraži od naručioca dodatne informacije i podatke neophodne za izradu nacrta izmene ugovora.
Ukoliko izrada nacrta izmene ugovora zahteva posebna stručna znanja, Gradska uprava za finansije može zahtevati stručnu pomoć Pravobranilaštva Grada Niša.
Nakon prijema urednog zahteva za izradu nacrta izmene ugovora, kao i stručne pomoći Pravobranilaštva Grada Niša, Gradska uprava za finansije će izraditi nacrt izmene ugovora.
Sa nacrtom izmene ugovora Gradska uprava za finansije upoznaće naručioca kako bi isti utvrdio da li je nacrt izmene ugovora izrađen u skladu sa podnetim zahtevom.
Nakon dobijanja pisane potvrde naručioca da je nacrt izmene ugovora izrađen u skladu sa podnetim zahtevom, Gradska uprava za finansije dostaviće šest istovetnih primeraka istog naručiocu na potpisivanje.
Svi primerci nacrta izmene ugovora potpisani od strane naručioca dostavljaju se Gradskoj upravi za finansije koja je dužna da iste dostavi na potpisivanje drugoj ugovornoj strani.
Po obostranom potpisivanju, dva primerka izmene ugovora zadržava dobavljač/pružalac usluge/izvođač radova.
Gradska uprava za finansije raspoređuje ostala četiri primerka tako što dva primerka izmene ugovora dostavlja naručiocu, jedan primerak izmene ugovora dostavlja gradonačelniku Grada Niša i jedan primerak izmene ugovora zadržava za sopstvenu arhivu.
U slučaju izmene ugovora iz čl. 157. i 158. Zakona o javnim nabavkama, Gradska uprava za finansije obaveštenje o izmeni ugovora šalje na objavljivanje na Portalu javnih nabavki.
9. Pravila za sastavljanje izveštaja (analize) o izvršenju ugovora
Naručilac u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora, sačinjava tromesečni izveštaj o izvršenju ugovora i isti dostavlja Gradskom veću najkasnije do 5. u mesecu koji sledi po isteku tromesečja, koji naročito sadrži:
- opis toka izvršenja ugovora;
- ukupnu realizovanu vrednost ugovora;
- uočene probleme tokom izvršenja ugovora;
- eventualne predloge za poboljšanje.
Naručilac je dužan da primenjuje odredbe posebnog dela na nabavke na koje se odredbe Zakona o javnim nabavkama ne primenjuju.
U posebnom delu se bliže uređuje postupak sprovođenja i ugovaranja nabavki iz čl. 11-15. Zakona o javnim nabavkama, čl. 27. Zakona o javnim nabavkama - nabavki dobara, usluga i sprovođenje konkursa za dizajn, čija je procenjena vrednost manja od 1.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i nabavki radova čija je procenjena vrednost manja od 3.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.) čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i odgovornost unutar naručioca u pripremi, sprovođenju i realizaciji navedenih nabavki.
Nabavke naručioca iz prethodnog stava ovog člana moraju biti navedene u godišnjem planu nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
U izuzetnim slučajevima, kada nabavku nije moguće unapred planirati ili iz razloga hitnosti prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi, postupak sprovođenja i ugovaranja nabavke se može sprovesti i pre donošenja godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, uz obrazloženje razloga hitnosti, s tim da okolnosti kojima naručilac opravdava izuzetnu hitnost ne smeju da budu prouzrokovane njegovim postupanjem.
Obaveze koje se preuzimaju ugovorom o nabavci moraju biti ugovorene u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem, odnosno raspolaganje finansijskim sredstvima.
Naručilac je dužan da primenjuje odredbe posebnog dela, na način koji omogućava efikasnu nabavku, ekonomično trošenje javnih sredstava, u cilju sprečavanja postojanja sukoba interesa, obezbeđivanja konkurencije, jednak položaj svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, postupanje na transparentan i proporcijalan način i dobijanja ugovorene cene koja neće biti veća od uporedive tržišne cene.
Naručilac je dužan da pre sprovođenja nabavke iz člana 65. ovog Pravilnika, pribavi saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje nabavke.
Naručilac podnosi gradonačelniku Grada Niša zahtev za davanje saglasnosti za sprovođenje postupka nabavke na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije.
Naručilac svojim aktom - pisanim nalogom, imenuje jedno ili više lica iz redova zaposlenih (mora biti neparan broj lica) - u zavisnosti od složenosti predmetnog postupka, radi preduzimanja potrebnih radnji u postupku nabavke dobara, usluga ili radova u cilju realizacije nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.
Sva akta u postupku nabavke potpisuje naručilac, izuzev akata, koja u skladu s ovim Pravilnikom, potpisuje imenovano lice/a.
U slučaju osnova izuzeća predviđenih članom 13. Zakona o javnim nabavkama, gradonačelnik Grada Niša rešenjem imenuje komisiju radi preduzimanja potrebnih radnji u postupku nabavke dobara, usluga ili radova u cilju realizacije nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, sa najmanje tri člana za svako pravno lice, po čl. 13. Zakona o javnim nabavkama, posebno.
Najmanje dva člana komisije imenuju se iz redova zaposlenih kod naručioca, kao podnosioca zahteva za sprovođenje nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po članu 13. Zakona o javnim nabavkama i najmanje jedan član iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi za finansije.
Nakon donošenja godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, naručilac podnosi Gradskoj upravi za finansije zahtev za sprovođenje nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po čl. 13. Zakona o javnim nabavkama (u daljem tekstu: zahtev za sprovođenje nabavke) na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije.
Naručilac je dužan da pre podnošenja zahteva za sprovođenje nabavke pribavi saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po 13. Zakona o javnim nabavkama.
Naručilac podnosi gradonačelniku Grada Niša zahtev za davanje saglasnosti za sprovođenje postupka nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, po čl. 13. Zakona o javnim nabavkama na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije.
Naručilac je dužan je da odredi predmet nabavke, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), vrstu postupka nabavke, procenjenu vrednost nabavke - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno pravni osnov za eventualno poresko oslobođenje, okvirno vreme pokretanje postupka, podatke o planskoj veličini - aproprijaciji u budžetu i finansijskom planu, gde mora da bude naveden broj pozicije u budžetu i finansijskom planu.
Naručilac će nakon dobijanja saglasnosti od gradonačelnika Grada Niša dostaviti Gradskoj upravi za finansije istovremeno u pisanom obliku i elektronskim putem na mejl: javne.nabavke@gu.ni.rs, zahtev za sprovođenje nabavke, koji u prilogu mora mora da sadrži:
- saglasnost gradonačelnika Grada Niša za sprovođenje nabavke dobara, usluga ili radova u cilju realizacije nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po čl. 13. Zakona o javnim nabavkama i
- tehničke specifikacije u pogledu količine, kvaliteta i opisa dobara, radova ili usluga.
Naručilac je dužan da dostavi tehničke specifikacije elektronskim putem u Word/Excel dokumentu i u pisanom obliku sa imenom i prezimenom lica koje ih je izradilo i potpisom tog lica na kraju svake stranice tehničke specifikacije.
Zahtev za sprovođenje nabavke može sadržati i druge elemente kao što su način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, mesto izvršenja ili isporuke dobara, rok izvršenja, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok, tako da ne koristi diskriminatorske uslove, ukoliko naručilac, kao podnosilac zahteva za sprovođenje nabavke proceni da su isti potrebni za sprovođenje postupka nabavke.
Gradska uprava za finansije ispituje da li je konkretna nabavka predviđena godišnjim planom nabavki naručioca na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje i da li je podneti zahtev za sprovođenje nabavke kompletan.
U slučaju da zahtev za sprovođenje nabavke nije kompletan Gradska uprava za finansije će pozvati naručioca da isti kompletira i dostavi uredan zahtev.
Gradska uprava za finansije zadržava pravo da, nakon prijema zahteva za sprovođenje nabavke, pa sve dok komisija ne pristupiti sprovođenju nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po članu 13. Zakona o javnim nabavkama, zatraži od naručioca dodatne informacije i podatke neophodne za sprovođenje nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po članu 13. Zakona o javnim nabavkama.
Nakon prijema urednog zahteva za sprovođenje nabavke, komisija će pristupiti sprovođenju nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po članu 13. Zakona o javnim nabavkama.
1. Početak postupka i način komunikacije
Sredstva komunikacije i razmene informacija između naručioca i privrednih subjekata - ponuđača koji obavljaju delatnost koja je predmet nabavke i koji su sposobni da izvrše nabavku su: telefon, elektronska pošta, poštanska pošiljka, odnosno kombinacija navedenih sredstava, prema izboru u svakom pojedinačnom postupku nabavke, a u skladu sa čl. 44-48. Zakona o javnim nabavkama.
Lice/a zaposleno/a kod naručioca, po dobijenom pisanom nalogu, vrši prethodno ispitivanje tržišta, u cilju prikupljanja podataka o privrednim subjektima - ponuđačima koja obavljaju delatnost koja je predmet nabavke i koja su prema njihovom saznanju sposobna da izvrše nabavku, radi upućivanja poziva za podnošenje ponude.
U tu svrhu lice/a zaposleno/a kod naručioca može uslužno koristiti postojeće baze podataka privrednih subjekata - ponuđača koja obavljaju delatnost koja je predmet nabavke drugih naručilaca, odnosno po prikupljanju podataka, formiraće sopstvenu bazu podataka.
Za svaku pojedinačnu nabavku dobara, usluga i radova, lice/a zaposleno/a kod naručioca, uputiće najmanje tri poziva za podnošenje ponude, osim u slučaju iz čl. 12. st. 1. tač. 11) i čl. 13. Zakona o javnim nabavkama i u ostalim slučajevima predviđenim Zakonom o javnim nabavkama, kada zadržava pravo upućivanja samo jednog poziva za podnošenje ponude.
Ponude se prikupljaju putem dostavljanja poziva za podnošenje ponuda licima koja obavljaju delatnost koja je predmet nabavke i koja su prema njihovom saznanju sposobna da izvrše nabavku.
Obrazac poziva za podnošenje ponuda naručioci prilagođavaju predmetu nabavke, koji mogu dopunjavati nacrtima, projektnom dokumentacijom, modelima, uzorcima i sl., u cilju preciznijeg određivanja predmeta nabavke i dobijanja kvalitetnih ponuda.
Pored podataka navedenih u pozivu za podnošenje ponuda, od lica koja obavljaju delatnost koja je predmet nabavke, može se tražiti i dostavljanje druge dokumentacije (fotografije, prospekti, izjave, potvrde, dozvole i sl.) u zavisnosti od predmeta nabavke.
3. Rokovi za podnošenje ponuda
Prilikom određivanja rokova za podnošenje ponuda, naručioci će uzeti u obzir složenost predmeta nabavke, potrebu uvida u potrebne podatke, obilaska lokacije, pribavljanja traženih dokumenata, poštujući pri tom minimalne rokove propisane posebnim delom Pravilnika.
Rokovi za podnošenje ponude, određuju se tako što se utvrđuje tačan datum i čas do koga lica mogu blagovremeno dostaviti svoju ponudu.
Rok za podnošenje ponude za nabavku dobara, usluga ili radova je najmanje dva radna dana.
Privredni subjekti - ponuđači podnose svoje ponude na način i u rokovima koje naručilac propisuje za svaku pojedinačnu nabavku, u skladu sa posebnim delom ovog Pravilnika, i to na obrascu ponude, dostavljenom od strane naručioca.
4. Otvaranje, pregled i analiza ponuda
Lice/a zaposleno/a kod naručioca sprovode otvaranje, pregled i analizu podnetih ponuda, na osnovu uslova iz poziva za podnošenje ponuda.
Nakon izvršene analize podnetih ponuda imenovano lice od strane naručioca izrađuje i potpisuje izveštaj o preduzetim radnjama u postupku nabavke, u koji unose i podatke o izvršenom otvaranju, pregledu i analizi podnetih ponuda.
Neblagovremena ponuda je ponuda koja je primljena od strane naručioca po isteku roka koji je određen u pozivu za podnošenje ponuda.
Neprihvatljiva ponuda je ponuda koja je blagovremena, a koju je naručilac odbio zbog bitnih nedostataka ili što ne ispunjava u potpunosti tehničku specifikaciju (ponuđena dobra, usluge ili radovi koji ne zadovoljavaju potrebe naručioca u odnosu na traženi predmet nabavke), odnosno koja ograničava, ili uslovljava prava naručioca ili obaveze privrednog subjekta - ponuđača ili prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke.
Na osnovu izveštaja o preduzetim radnjama u postupku nabavke, lice/a kome je izdat pisani nalog izrađuje nacrt odluke o dodeli ugovora, odnosno nacrt odluke o obustavi nabavke i isti dostavlja naručiocu na potpisivanje.
Naručilac donosi odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o obustavi postupka nabavke.
Naručilac može u bilo kom trenutku, pre zaključenja ugovora, odustati od nabavke i doneti odluku o obustavi nabavke.
5. Ugovaranje i realizacija nabavke
Ugovor u cilju realizacije nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, za koje se kao osnovi izuzeća navode čl. 11-15. Zakona o javnim nabavkama, čl. 27. Zakona o javnim nabavkama - nabavki dobara, usluga i sprovođenje konkursa za dizajn, čija je procenjena vrednost manja od 1.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i nabavki radova čija je procenjena vrednost manja od 3.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.) čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, potpisuje naručilac.
Gradska uprava za finansije izvršiće plaćanje za nabavke iz prethodnog stava ovog člana na osnovu odluke o dodeli ugovora, ugovora, fakture/računa i prethodno pribavljene saglasnosti gradonačelnika Grada Niša.
Izuzetno, kod pojedinačne nabavke dobara, usluga ili radova, ukoliko vrednost takve nabavke na godišnjem nivou nije veća od 300.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost za dobra i usluge i 500.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost za radove, naručioci mogu nabaviti dobra, usluge ili radove bez upućivanja poziva za podnošenje ponuda, koristeći druge načine izbora najpovoljnije ponude koji će obezbediti primenu načela Zakona o javnim nabavkama na način koji je primeren okolnostima konkretnog slučaja.
Naručilac je dužan da pre nabavke iz st. 1. ovog člana, pribavi saglasnost gradonačelnika Grada Niša za realizaciju iste.
Naručioci sami uređuju postupak primene načela Zakona o javnim nabavkama na način koji je primeren okolnostima konkretnog slučaja za nabavke dobara, usluga ili radova iz st. 1. ovog člana.
U cilju realizacije nabavke dobara, usluga ili radova iz čl. 79. st. 1. ovog Pravilnika, naručilac može izdati narudžbenicu/nalog - koji mora sadržati sve bitne elemente ugovora. Narudžbenicu/nalog potpisuje naručilac.
Naručilac može u bilo kom trenutku, pre izdavanja narudžbenice/naloga ili fakture/računa, odustati od nabavke.
U slučaju nabavke dobara, usluga ili radova iz čl. 79. st. 1. ovog Pravilnika, Gradska uprava za finansije izvršiće plaćanje na osnovu:
- fakture/računa;
- izjave naručioca kojom pod krivičnom i materijalnom odgovornošću potvrđuje da su prilikom izbora najpovoljnije ponude dobara, usluga ili radova primenjena načela Zakona o javnim nabavkama na način koji je primeren okolnostima konkretnog slučaja;
- prethodno pribavljene saglasnosti gradonačelnika Grada Niša za realizaciju iste.
DODELA UGOVORA ZA DRUŠTVENE I DRUGE POSEBNE USLUGE
Odredbe posebnog dela ovog Pravilnika shodno se primenjuju i za nabavku društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.), čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, pri čemu rokovi moraju biti dovoljno dugi za podnošenje prihvatljivih ponuda ili prijava, u svemu u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.
Prilikom dodele ugovora o javnoj nabavci za usluge iz prethodnog stava, naručilac je dužan da poštuje načela javnih nabavki, naročito načela transparentnosti, jednakosti ponuđača i ekonomičnosti, kao i da primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama, koje se odnose na određivanje predmeta ugovora i tehničke specifikacije, pri čemu mogu da uzmu u obzir potrebu za obezbeđivanjem kvaliteta, kontinuiteta, dostupnosti, pristupačnosti, raspoloživosti, kao i sveobuhvatnosti usluga, posebne potrebe različitih kategorija korisnika, uključujući ugrožene i ranjive grupe, učešće i osnaživanje korisnika usluga i inovativnost.
Odredbe opšteg dela ovog Pravilnika shodno se primenjuju i za nabavku društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.), čija je procenjena vrednost jednaka ili veća od 15.000.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Sastavni deo ovog Pravilnika čine prilozi za opšti deo i prilozi za poseban deo.
Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati relevantne odredbe Zakona o javnim nabavkama i podzakonskih akata kojima se uređuju javne nabavke.
Danom početka primene ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o bližem uređivanju postupka javne nabavke u Gradskoj upravi Grada Niša, broj 249/20-20 od 29.07.2020. godine i Pravilnik o bližem uređivanju postupka javne nabavke u Kancelariji za lokalni ekonomski razvoj i projekte, broj 171-1/2017 od 3. marta 2017. godine.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša" i zvaničnom sajtu Grada Niša.
Obrasce, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Niša", br. 14/2021, možete pogledati OVDE