PRAVILNIKO KORIŠĆENJU FINANSIJSKIH SREDSTAVA NAMENJENIH ZA REPREZENTACIJU - UGOSTITELJSKE USLUGE("Sl. list grada Niša", br. 14/2021) |
Pravilnikom o korišćenju finansijskih sredstava namenjenih za reprezentaciju - ugostiteljske usluge (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se uslovi, način i pravo na korišćenje finansijskih sredstava namenjenih za reprezentaciju - ugostiteljske usluge i utvrđuje se koja lica imaju pravo da koriste finansijska sredstva za reprezentaciju - ugostiteljske usluge.
Finansijska sredstva za reprezentaciju - ugostiteljske usluge planiraju se godišnje, budžetom Grada Niša i finansijskim planovima direktnih korisnika budžeta Grada Niša.
U okviru ukupnog iznosa planiranih sredstava prate se utrošeni iznosi po korisnicima budžeta i korisnicima sredstava, u skladu sa ovim pravilnikom.
Planiranjem i praćenjem trošenja finansijskih sredstava za reprezentaciju - ugostiteljske usluge obezbeđuje se racionalno i domaćinsko ponašanje u trošenju sredstava za ove namene.
Planirana finansijska sredstva iz člana 2. ovog Pravilnika mogu da se koriste za troškove reprezentacije - ugostiteljskih usluga koja su u neposrednoj vezi sa izvršenjem određenog službenog posla, a pod kojima se podrazumevaju:
1. Troškovi ugostiteljskih usluga nastali prilikom radnih i poslovnih sastanaka koji su organizovani sa ciljem izvršenja određenog službenog posla u zemlji i inostranstvu;
2. Troškovi ugostiteljskih usluga na skupovima koji se organizuju za:
- učesnike sastanaka koji imaju poseban značaj za rad i poslovanje Grada Niša,
- članove organa, komisija i stručnih timova koji obavljaju posebno značajne zadatke, u skladu sa odlukama, rešenjima i nalozima Gradonačelnika,
- protokolarne prijeme,
- zvanice na prigodnom obeležavanju jubileja, novogodišnjih ili drugih praznika i drugih važnih događaja, kao što su konferencije i drugi međunarodni sastanci, potpisivanje značajnijih ugovora, donošenje odluka od strateškog značaja i sl.
3. Troškova hotelskog smeštaja lica koja imaju poseban značaj za rad i poslovanje Grada Niša, odnosno učesnika koji su pozvani da prisustvuju sastancima, odnosno svečanostima iz stava 1. ovog člana, ako im je prebivalište odnosno mesto stalnog boravka van mesta događaja na koji su pozvani i kada je to neophodno za obezbeđenje njihovog prisustva za vreme tog događaja;
4. Troškovi reprezentacije za lica koja imaju poseban značaj za rad i poslovanje Grada Niša,
5. Ostali troškovi koji su u vezi sa reprezentacijom - ugostiteljskim uslugama.
Lica koja imaju pravo da koriste finansijska sredstva za reprezentaciju - ugostiteljske usluge su:
1. Gradonačelnik Grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik);
2. Predsednik Skupštine Grada Niša;
3. Direktor Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj;
4. 3amenik Gradonačelnika;
5. Načelnik Gradske uprave za organe Grada i građanska stanja.
Korišćenje finansijskih sredstava za reprezentaciju - ugostiteljske usluge za zamenika Gradonačelnika odobrava Gradonačelnik.
Lica koja prema članu 4. ovog Pravilnika imaju pravo da koriste finansijska sredstva za reprezentaciju - ugostiteljske usluge odgovorni su za ekonomično i celishodno trošenje javnih sredstava, u cilju sprečavanja postojanja sukoba interesa, obezbeđivanja konkurencije, jednak položaj svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, postupanje na transparentan i proporcijalan način, na način koji omogućava efikasnu nabavku i dobijanja ugovorene cene koja neće biti veća od uporedive tržišne cene.
Ukoliko je vrednost reprezentacije - ugostiteljskih usluga direktnih korisnika budžeta Grada Niša manja od iznosa na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama, direktni korisnik budžeta grada Niša nisu dužni da za predmetne nabavke primene odredbe Zakona o javnim nabavkama.
Gradska uprava za finansije izvršiće plaćanje reprezentacije - ugostiteljske usluge, čija je vrednost manja ili jednaka vrednosti od 300.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, na osnovu fakture, fiskalnog računa i pisane izjave o iskorišćenoj reprezentaciji - ugostiteljskoj usluzi, a zamenik Gradonačelnika Grada Niša je dužan da pored svega navedenog dostavi i odobrenje kojim je Gradonačelnik odobrio korišćenje sredstava za reprezentaciju - ugostiteljsku uslugu.
U slučaju da je vrednost reprezentacije - ugostiteljskih usluga veća od 300.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, potrebno je, pored svega navedenog u stavu 1. ovog člana, priložiti:
- odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o dodeli narudžbenice i
- ugovor, odnosno narudžbenicu koja mora sadržati sve bitne elemente ugovora.
Izuzetno, za plaćenu reprezentaciju - ugostiteljsku uslugu, Gradonačelnik i zamenik Gradonačelnika, ostvaruju pravo na povraćaj uplaćenog iznosa podnošenjem fakture, na kojoj će svojim potpisom potvrditi izvršenje reprezentacije - ugostiteljske usluge, fiskalnog računa i pisane izjave o iskorišćenoj reprezentaciji - ugostiteljskoj usluzi, a zamenik Gradonačelnika je dužan da pored svega navedenog dostavi i odobrenje kojim je Gradonačelnik odobrio korišćenje sredstava za reprezentaciju - ugostiteljsku uslugu.
Direktni korisnici budžeta Grada Niša, na osnovu primljenih dokumenata, vode evidenciju korišćenih iznosa za reprezentaciju - ugostiteljske usluge.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".