POSLOVNIKGRADSKE IZBORNE KOMISIJE U POŽAREVCU("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 33/2020) |
Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije u Požarevcu (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Požarevcu, u zgradi Grada Požarevca, ulica Drinska broj 2.
Komisija u svom radu koristi dva pečata i jedan štambilj.
Pečati su prečnika 32 mm, obeleženi rimskim brojevima I i II.
Pečati su okruglog oblika, u sredini pečata je mali grb Republike Srbije.
Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija". U sledećem unutrašnjem krugu upisan je tekst: "Grad Požarevac - Gradska izborna komisija".
U dnu pečata upisan je tekst sedišta: "Požarevac". Između grba Republike Srbije i sedišta ispisuje se redni broj pečata, odnosno rimska cifra.
Štambilj je pravougaonog oblika, veličine 50x30 mm, i sadrži tekst: u prvom redu: "Republika Srbija", u drugom redu: "Grad Požarevac", u trećem redu: "Gradska izborna komisija", u četvrtom redu: reč "Broj" i prostor za broj predmeta, u petom redu: prostor za datum, a u šestom redu reč: "Požarevac".
Tekst pečata i štambilja ispisan je ćiriličnim pismom.
O čuvanju i upotrebi pečata i štambilja staraju se sekretar Komisije i Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca.
Štambilj Komisije nalazi se kod rukovodioca Odeljenja za poslove organa grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca, koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim i međunarodnim organima i organizacijama, u skladu sa zakonom.
Komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.
II SASTAV I ORGANIZACIJA KOMISIJE
Komisija radi i odlučuje na sednici u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik Komisije, sedam članova Komisije i njihovi zamenici.
Komisiju u proširenom sastavu čini stalni sastav Komisije i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosioca proglašene izborne liste, koji je predložio najmanje dve trećine kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira, odnosno 1/3 kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira, koju je predložila politička stranka i koalicija političkih stranaka nacionalnih manjina, koji ima zamenika.
Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana utvrđivanja lica koja postaju članovi Komisije u proširenom sastavu do momenta kada Komisija utvrdi i objavi rezultate izbora u "Službenom glasniku Grada Požarevca".
Članovi Komisije imaju ista prava, obaveze i odgovornosti za rad Komisije.
Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi koje zamenjuju.
Članovi Komisije svoja prava i dužnosti ostvaruju aktivnim učešćem u pripremanju, raspravi, odlučivanju i sprovođenju odluka i zaključaka Komisije.
Komisija danom proglašenja izborne liste istovremeno rešenjem utvrđuje da podnosilac izborne liste, ispunjava uslove za određivanje svog predstavnika u prošireni sastav ovog organa, u roku od 48 časova od proglašenja izborne liste.
Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje opunomoćenog predstavnika podnosilaca izborne liste u proširenom sastavu, komisija dostavlja podnosiocu izborne liste, u roku od 24 časa od donošenja rešenja.
Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od prijema obaveštenja o licima koja ulaze u prošireni sastav.
Predstavnik podnosioca proglašene izborne liste, postaje član komisije u proširenom sastavu najkasnije u roku od 24 časa od donošenja rešenja o utvrđivanju proširenog sastava.
Sekretar Komisije i zamenik sekretara Komisije
Komisija ima sekretara i zamenika sekretara, koji učestvuju u radu Komisije, bez prava odlučivanja.
Sekretar i zamenik sekretara Komisije moraju biti diplomirani pravnici.
O obezbeđivanju uslova za rad Komisije, stara se sekretar Komisije.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, usaglašavanja predloga akata koje priprema sekretar Komisije i Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.
Odlukom o obrazovanju radnih grupa utvrđuju se zadaci i imenuju predsedavajući i članovi radnih grupa.
Odeljenje za poslove organa grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca
Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Komisije i njenih radnih grupa.
Predsednik Komisije:
- predstavlja Komisiju,
- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,
- potpisuje akte Komisije,
- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,
- stara se o primeni ovog poslovnika, i
- obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim poslovnikom.
Predsednik i zamenik predsednika Komisije moraju biti diplomirani pravnici.
Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akte Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.
Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.
Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:
- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,
- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,
- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije,
- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.
Komisija se u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o finansiranju političkih stranaka i primenom uputstava i drugih akata Komisije:
- stara o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika Skupštine Grada Požarevca;
- određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
- određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
- daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;
- propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;
- utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;
- proglašava izborne liste;
- rešava po prigovorima, s tim da prethodno utvrdi zaključkom činjenice;
- utvrđuje oblik, izgled i ukupan broj glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
- utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;
- podnosi Izveštaj Skupštini Grada Požarevca o sprovedenim izborima za odbornike;
- dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
- donosi Poslovnik Komisije;
- obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika.
Sednice Komisije se održavaju u njenom sedištu.
Izuzetno, kada u opravdanim slučajevima Komisija nije u mogućnosti da se sastane radi održavanja sednice, sednica Komisije može da se održi elektronskim putem (elektronska sednica), na način i po postupku utvrđenim čl. 31, 32. i 33. ovog Poslovnika.
Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana utvrđivanja lica koja postaju članovi Komisije u proširenom sastavu do završetka izbora, odnosno do momenta kada je Komisija utvrdila rezultate izbora i ove rezultate objavila u "Službenom glasniku Grada Požarevca".
Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Rad Komisije je javan.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.
Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije u što kraćem roku, kada sazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije.
Sednica Komisije se saziva, po pravilu, pismenim putem, a može i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.
U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka iz stava 3. ovog člana.
Saziv sednice sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda. Uz saziv sednice, članovima i zamenicima članova Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik prethodne sednice Komisije, ukoliko je sačinjen.
Izuzetno, ako konkretne okolnosti zahtevaju, materijal se može uručiti na samoj sednici, ili se može usmeno izložiti.
Postojanje izuzetnih okolnosti ceni predsednik Komisije.
Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici kada ih zamenjuju.
Otvaranje sednice i učešće na sednici
Sednica može da bude održana kada joj prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Sednicom predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.
U slučaju da predsednik mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima zamenik predsednika, odnosno, u slučaju da je zamenik predsednika odsutan, najstariji prisutni član Komisije. Ukoliko najstariji prisutni član Komisije ne može ili neće da preuzme predsedavanje sednicom, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Komisije.
Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika prethodne sednice, ukoliko je sačinjen i blagovremeno dostavljen članovima i zamenicima članova Komisije.
Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
Ukoliko nema iznetih primedbi na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.
O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.
Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
O čuvanju izvornika zapisnika stara se sekretar Komisije.
Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.
Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.
Na predlog predsedavajućeg ili člana Komisije, odnosno zamenika člana, Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.
Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Komisiju izveštava predsednik Komisije, ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije i koji predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).
Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.
Predsedavajući može predložiti objedinjenu raspravu za tačke/podtačke utvrđenog dnevnog reda, koje se utvrđuju glasanjem većinom od prisutnih članova Komisije.
Objedinjena rasprava podrazumeva istovremenu raspravu za tačke/podtačke koje su stavom 4. ovog člana utvrđene, a glasanje mora biti pojedinačno za svaku tačku/podtačku.
Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.
Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu o tački dnevnog reda, nakon čega se prelazi na odlučivanje.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.
Odlučivanje o predlozima akata koje donosi Komisija
Ukoliko su u toku rasprave izneti predlozi za brisanje, odnosno izmene akta, predsedavajući na glasanje prvo stavlja te predloge. U tom slučaju, odlučivanje se obavlja prema redosledu po kom su izneti predlozi za brisanje, odnosno izmenu, pri čemu predsedavajući na glasanje stavlja prvo predlog za brisanje, a potom predlog za izmenu.
Nakon glasanja o svim predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.
Prilikom rešavanja prigovora, Komisija zaseda i zaključkom utvrđuje činjenice.
Komisija donosi zaključak u roku od 8 časova od časa prijema prigovora.
Na osnovu zaključka donetog na sednici Komisije, sekretar Komisije sačinjava predlog rešenja po prigovoru.
Ukoliko je u toku rasprave iznet predlog za odbacivanje prigovora, predsedavajući stavlja na glasanje prvo taj predlog.
Ukoliko je izneto više predloga za odbacivanje prigovora, o predlozima se glasa redom kojim su izneti u diskusiji. Ako neki predlog bude usvojen, o ostalima se ne glasa.
Predsedavajući, ukoliko nema drugih predloga, stavlja na glasanje predlog rešenja po prigovoru koji je urađen na osnovu zaključka Komisije.
Ako predlog da se prigovor usvoji ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora.
U postupku po prigovorima, o pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Kad je protiv rešenja Komisije donetog po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim potrebnim podacima i spisima za odlučivanje, nadležnom Upravnom sudu, odmah a najkasnije u roku od 12 časova od časa prijema žalbe.
Elektronska sednica održava se razmenom elektronskih poruka sa elektronskom adresom Gradske izborne komisije u Požarevcu: gik@pozarevac.rs.
Elektronsku sednicu saziva predsednik Komisije.
Elektronska sednica saziva se elektronskim putem, slanjem saziva na adrese za prijem elektronske pošte koju članovi/zamenici članova Komisije prijavljuju sekretaru Komisije kao svoju zvaničnu adresu za prijem i slanje elektronske pošte.
O sazivanju elektronske sednice članovi/zamenici članova Komisije obaveštavaju se i slanjem poruke telefonskim putem.
Na elektronskoj sednici odlučuje se po tačkama dnevnog reda koji je utvrđen u sazivu elektronske sednice.
Uz saziv elektronske sednice, članovima/zamenicima članova Komisije dostavlja se, u elektronskom obliku, materijal koji je predmet odlučivanja na elektronskoj sednici.
Na elektronskoj sednici, članovi Komisije se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, tako što odgovaraju na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice i glasaju "za", "protiv" ili "uzdržan" za predlog iz svake tačke dnevnog reda elektronske sednice.
Članovi Komisije se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice u roku od tri časa od časa slanja saziva elektronske sednice.
Odluka na elektronskoj sednici je doneta ako je "za" glasala većina od ukupnog broja članova Komisije.
Elektronska sednica smatra se održanom bez obzira na broj članova Komisije koji su dostavili svoj odgovor na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice.
U roku od dva sata od isteka roka u kojem je trebalo da se članovi Komisije izjasne o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, sekretar Komisije sačinjava izveštaj o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice i dostavlja ga svim članovima Komisije elektronskim putem, uzimajući u obzir samo blagovremeno primljene odgovore članova Komisije.
Elektronska sednica smatra se završenom časom dostavljanja izveštaja o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice.
O elektronskoj sednici sačinjava se zapisnik, u kojem se konstatuje koji su članovi Komisije blagovremeno odgovorili na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice, kao i rezultat glasanja po svakoj tački dnevnog reda elektronske sednice, pri čemu se u obzir uzimaju samo blagovremeno primljeni odgovori.
Zapisnik elektronske sednice usvaja se na prvoj narednoj sednici Komisije.
Uz zapisnik, kao njegov sastavni deo, prilaže se izveštaj o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice.
O sačinjavanju i čuvanju zapisnika elektronske sednice stara se sekretar Komisije.
O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.
Zapisnik sadrži glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatima svih glasanja na sednici.
Nakon usvajanja, zapisnik potpisuju predsedavajući i sekretar Komisije.
O sačinjavanju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.
Na sednicama Komisije, u vreme sprovođenja izbora, vrši se snimanje tonskog zapisa celokupnog toka sednice na hard-disku računara ili diktafonu.
Snimljen tonski zapis trajno se čuva u dokumentaciji Gradske izborne komisije u Požarevcu.
Svaki član/zamenik člana može da dobije kopiju snimljenog tonskog zapisa na pisani zahtev.
Izvornici i prepisi akata komisije
Izvornikom akta smatra se tekst akta usvojen na sednici Komisije, sačinjen u propisanom obliku, potpisan od predsedavajućeg i overen pečatom Komisije.
O sačinjavanju i čuvanju izvornika stara se sekretar Komisije.
Rad Komisije je javan.
Komisija obezbeđuje javnost rada:
- putem objavljivanja akata i informacija o svom radu na internet prezentaciji Grada Požarevca,
- davanjem informacija o svom radu u Informatoru o radu Grada Požarevca,
- objavljivanjem akata u "Službenom glasniku Grada Požarevca",
- omogućavanjem akreditovanim predstavnicima sredstava javnog informisanja da prisustvuju sednicama Komisije,
- davanjem saopštenja za javnost,
- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije i
- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog procesa.
Saopštenje za medije daje predsednik Komisije ili lice koje on ovlasti. Konferenciju za medije može održati i predsednik Komisije.
Predstavnici sredstava javnog informisanja
Predstavnicima sredstava javnog informisanja se prisustvovanje sednicama Komisije omogućuje u skladu sa aktima Gradske uprave Grada Požarevca, kojima se uređuje unutrašnji red u Gradskoj upravi i akreditacija predstavnika sredstava javnog informisanja.
O danu, vremenu i mestu održavanja sednica Komisije, sredstva javnog informisanja se obaveštavaju preko sekretara Komisije.
Predstavnicima sredstava javnog informisanja koji prisustvuju sednici Komisije stavljaju se na raspolaganje materijali pripremljeni za rad na sednici Komisije.
Zainteresovanim domaćim, međunarodnim i stranim organizacijama i udruženjima (posmatrači) Komisija odobrava praćenje rada Komisije tokom izbornog postupka, u skladu sa pravilima koje propisuje Komisije.
Ispunjenost uslova za praćenje rada Komisije konstatuje predsedavajući na sednici Komisije.
Objavljivanje akata u "Službenom glasniku Grada Požarevca"
Opšti akti Komisije objavljuju se u "Službenom glasniku Grada Požarevca".
Komisija može da odluči da se pojedinačni akt objavi u "Službenom glasniku Grada Požarevca".
O objavljivanju akata stara se sekretar Komisije.
Ukoliko tekst akta objavljenog u "Službenom glasniku Grada Požarevca" nije saglasan izvorniku akta, ispravku daje sekretar Komisije.
Ispravka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na isti način kao i akt koji se ispravlja.
Komisija može da ovlasti sekretara Komisije da utvrdi prečišćen tekst opšteg akta Komisije.
Ovlašćenje za utvrđivanje prečišćenog teksta opšteg akta može da bude sadržano u aktu kojim se menja opšti akt, ili u posebnom zaključku koji donosi Komisija.
Prečišćen tekst opšteg akta objavljuje se u "Službenom glasniku Grada Požarevca".
Pristup informacijama od javnog značaja
Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je ovlašćeno lice Grada Požarevca za postupanje po zahtevima na slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.
Zvanična internet prezentacija Komisije
Komisija ima svoj baner na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca (https://pozarevac.rs/), na kojoj se objavljuju opšti akti Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.
O ažuriranju internet stranice Komisije, stara se sekretar Komisije.
Saopštenje za javnost priprema sekretar Komisije, po nalogu i uz saglasnost predsednika Komisije.
Konferencija za medije i izjave za medije
O radu Komisije javnost obaveštava predsednik Komisije ili član kojeg Komisija za to ovlasti, putem konferencija za medije i izjava za medije.
O danu, vremenu i mestu održavanja konferencije za medije iz stava 1. ovog člana, sredstva javnog informisanja se obaveštavaju preko Odeljenja za poslove organa grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca.
Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenja izbora.
VI ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici komisije, lice koje obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije, kao i zaposleni Gradske uprave Grada Požarevca i lica van Gradske uprave Grada Požarevca angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti, o čemu će se starati komisija.
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca u okviru razdela "Skupština Grada".
Komisija podnosi Skupštini grada, finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora.
O pripremi predloga finansijskog plana i izveštaja iz stava 2. ovog člana, stara se sekretar Komisije.
Nalogodavci za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana su predsednik i sekretar Komisije.
Predsednik, članovi Komisije i sekretar, kao i njihovi zamenici kada ih zamenjuju, kao i rukovodilac Odeljenja za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca, stručno lice Komisije, koji obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije, imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji u vreme sprovođenja izbora i u vreme između sprovođenja izbora.
Visinu naknade za rad u Komisiji iz stava 1. ovog člana, Komisija utvrđuje posebnim odlukama.
Nalogodavci za isplatu sredstava su predsednik ili zamenik predsednika, sekretar ili zamenik sekretara Komisije.
Po potrebi, neophodnu pomoć pri obavljanju organizacionih, finansijsko-materijalnih, poslova obezbeđenja i drugih poslova za potrebe Komisije obezbeđuju i pružaju zaposleni iz drugih organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Požarevca, u skladu sa zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi Grada Požarevca, kao i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi Grada Požarevca.
Na početku sprovođenja izbornih radnji, Komisija donosi posebnu odluku kojom određuje vrstu poslova i utvrđuje najniži iznos naknade za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana, imajući u vidu raspoloživa sredstva za sprovođenje izbornih radnji.
Posle anketiranja zaposlenih i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi Grada Požarevca, Komisija donosi odluku o angažovanju konkretnih lica.
VIII KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE
Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuju kancelarijsko poslovanje i arhivsko poslovanje.
Komisija, posle sprovedenih izbora, dokumentaciju iz stava 1. ovog člana, zapisničkim putem predaje arhivi Gradske uprave Grada Požarevca.
Pravo predlaganja izmena i dopuna Poslovnika ima svaki član i zamenik člana Komisije.
Predlog za izmenu i dopunu Poslovnika podnosi se u pisanom obliku.
Predlog iz stava 2. ovog člana predsednik Komisije stavlja na dnevni red sednice Komisije u što kraćem roku.
Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Gradske izborne komisije u Požarevcu ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 8/17 - prečišćen tekst, 2/18 i 5/20).
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".