UREDBA

O USLOVIMA I KRITERIJUMIMA USKLAĐENOSTI REGIONALNE DRŽAVNE POMOĆI

("Sl. glasnik RS", br. 23/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom uredbom bliže se uređuju uslovi i kriterijumi usklađenosti državne pomoći za unapređenje ekonomskog razvoja područja u Republici Srbiji sa izuzetno niskim životnim standardom ili sa visokom stopom nezaposlenosti, unapređenje razvoja određenih privrednih delatnosti ili određenih privrednih područja u Republici Srbiji (regionalna državna pomoć).

Primena

Član 2

Odredbe ove uredbe primenjuju se na regionalnu državnu pomoć za ulaganje, kao i na pomoć za smanjenje tekućih izdataka određenog učesnika na tržištu koji obavlja delatnost u retko ili vrlo retko naseljenim područjima, osim na pomoć kojom se u povoljniji položaj stavljaju delatnosti u sektoru čelika, uglja, sintetičkih vlakana, saobraćaja, energetike, finansijskih delatnosti, osiguranja, upravljačkih delatnosti i savetovanja.

Odredbe ove uredbe ne primenjuju se na pomoć koja je uslovljena:

1) izvezenim količinama, osnivanjem i radom distribucione mreže u inostranstvu ili ostalim tekućim troškovima korisnika državne pomoći koji su direktno povezani sa izvoznom delatnošću;

2) davanjem prednosti korišćenju domaće robe u odnosu na uvezenu robu;

3) obavezom korisnika da koristi robu koja je proizvedena u Republici Srbiji ili usluge koje su pružene u Republici Srbiji;

4) ograničavanjem korisnika da koristi rezultate istraživanja, razvoja i inovacija u Republici Srbiji;

5) obavezom korisnika da ima sedište ili predstavništvo u Republici Srbiji, osim u trenutku isplate državne pomoći.

Izrazi upotrebljeni u ovoj uredbi imaju značenje određeno zakonom i podzakonskim aktima kojima se uređuje kontrola državne pomoći.

Usklađena regionalna državna pomoć

Član 3

Regionalna državna pomoć je usklađena sa pravilima o dodeli državne pomoći ako ispunjava sve uslove i kriterijume iz ove uredbe.

II KRITERIJUMI USKLAĐENOSTI REGIONALNE DRŽAVNE POMOĆI

Transparentnost

Član 4

Regionalna državna pomoć je usklađena u smislu člana 3. ove uredbe ako je moguće unapred izračunati tačan iznos bruto novčane protivvrednosti bez potrebe za procenom rizika od prekomerne državne pomoći (u daljem tekstu: transparentna državna pomoć).

Državna pomoć koja se dodeljuje u obliku bespovratnih sredstava izražava se u bruto iznosu, tj. iznosu pre odbitka poreza i drugih naknada.

Ako se državna pomoć ne dodeljuje u obliku bespovratnih sredstava, iznos državne pomoći mora biti izražen u obliku bespovratnih sredstava, tj. u njihovoj (bruto) novčanoj protivvrednosti.

Kriterijum transparentnosti ispunjavaju sledeći instrumenti (oblici) dodele državne pomoći:

1) subvencija i subvencionisana kamatna stopa na kredite;

2) kredit ako je bruto novčana protivvrednost izračunata na osnovu referentne kamatne stope koja je važeća u trenutku dodele državne pomoći;

3) garancija ako je obračunata u obliku bruto novčane protivvrednosti subvencije;

4) poreska olakšica ako je predviđena gornja vrednost koja obezbeđuje da se ne premaši dozvoljena visina (intenzitet) državne pomoći;

5) drugi instrumenti u skladu sa zakonom.

Utvrđivanje opravdanih troškova i intenziteta državne pomoći

Član 5

Intenzitet državne pomoći utvrđuje se u odnosu na iznos opravdanih troškova za koje se dodeljuje državna pomoć.

Opravdanost troškova dokazuje davalac ispravama koje moraju da sadrže jasne, konkretne i ažurirane podatke.

Intenzitet regionalne državne pomoći mora da bude u skladu sa dozvoljenim intenzitetima utvrđenim u ovoj uredbi.

Državna pomoć koja se isplaćuje u više rata i opravdani troškovi diskontuju se na njihovu vrednost u trenutku dodele pri čemu se za diskontovanje koristi diskontna stopa koja važi u trenutku dodele.

Iznos državne pomoći koja se ne dodeljuje u obliku bespovratnog sredstva, jednak je bruto novčanoj protivvrednosti bespovratnog sredstva.

Efekat podsticaja

Član 6

Regionalna državna pomoć je usklađena u smislu člana 3. ove uredbe ako ima efekat podsticaja.

Regionalna državna pomoć za ulaganje ima efekat podsticaja ako je zahtev za dodelu državne pomoći podnet davaocu pre početka radova na projektu.

Zahtev iz stava 2. ovog člana naročito sadrži:

1) naziv i veličinu učesnika na tržištu;

2) opis projekta, datum početka i kraja projekta;

3) lokaciju projekta;

4) pregled troškova projekta;

5) instrument i iznos državne pomoći.

Individualna regionalna državna pomoć za ulaganje na osnovu akta davaoca i to unapred određenom učesniku na tržištu koji se razvrstava u velika pravna lica (u daljem tekstu: veliko pravno lice) ima efekat podsticaja ako je davalac utvrdio na osnovu priložene dokumentacije korisnika da bez državne pomoći projekat ne bi mogao da se realizuje u određenom području ili ne bi bio u tom području dovoljno ekonomski isplativ.

Izuzetno od st. 2. i 3. ovog člana, državna pomoć u obliku poreske olakšice ima efekat podsticaja ako:

1) je pravo na državnu pomoć uspostavljeno u skladu sa objektivnim kriterijumima i bez dalje primene diskrecionih prava davaoca državne pomoći;

2) postoji pravni osnov za dodelu državne pomoći pre početka rada na projektu ili delatnosti za koju je dodeljena državna pomoć, osim ako se ne radi o šemi državne pomoći koja je nastala na osnovu fiskalne šeme, ako je određena delatnost bila obuhvaćena prethodnom šemom državne pomoći u obliku poreskih olakšica.

Pod početkom radova na projektu iz stava 2. ovog člana smatra se početak građevinskih radova ili nastanak obaveze po osnovu nabavke opreme povezane sa ulaganjem, a kod preuzimanja trenutak sticanja imovine neposredno povezane sa preuzetim učesnikom na tržištu.

Kupovina zemljišta, pribavljanje dozvola, obavljanje studija izvodljivosti i druge pripremne radnje ne smatraju se početkom radova na projektu iz stava 2. ovog člana.

Regionalna operativna državna pomoć iz člana 17. ove uredbe uvek ima efekat podsticaja.

Član 7

Regionalna državna pomoć je usklađena u smislu člana 3. ove uredbe ako se dodeljuje učesniku na tržištu koji se ne nalazi u postupku povraćaja državne ili de minimis pomoći, kao i učesnicima na tržištu koji nisu bili u teškoćama u smislu člana 2. stav 1. tačka 5) Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13 i 119/14) na dan 31. decembra 2019. godine.

Regionalna državna pomoć ne smatra se usklađenom u smislu člana 3. ove uredbe ako se dodeljuje korisniku koji je prestao sa obavljanjem iste ili slične delatnost na teritoriji Republike Srbije u periodu od dve godine pre podnošenja zahteva za regionalnu državnu pomoć za ulaganje ili planira da prestane sa obavljanjem takve delatnosti u roku od najviše dve godine nakon završetka početnog ulaganja.

III USLOVI USKLAĐENOSTI REGIONALNE DRŽAVNE POMOĆI ZA ULAGANJE

Regionalna državna pomoć za ulaganje

Član 8

Regionalna državna pomoć za ulaganje je državna pomoć koja se dodeljuje za početno ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu u vezi sa:

1) osnivanjem novog pravnog lica;

2) proširenjem postojećeg kapaciteta;

3) diversifikacijom postojećeg proizvodnog programa u nove proizvode i

4) bitnim promenama u celokupnom proizvodnom procesu postojećeg pravnog lica.

Početno ulaganje iz stava 1. ovog člana je i sticanje imovine lica koje je prestalo ili bi prestalo sa radom da ga nije kupio ulagač koji nije povezan sa prodavcem (preuzimanje).

Sticanje udela u privrednom društvu ne smatra se početnim ulaganjem.

Opravdani troškovi

Član 9

Opravdani troškovi za dodelu regionalne državne pomoći za ulaganje su:

1) troškovi ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu;

2) procenjeni troškovi zarada za novootvorena radna mesta povezana sa ulaganjem u dvogodišnjem periodu;

3) kombinacija troškova iz tač. 1) i 2) ovog stava, pod uslovom da dobijeni iznos ne premašuje iznose iz tačke 1) ili tačke 2) ovog stava, u zavisnosti od toga koji je iznos veći.

Materijalna imovina iz stava 1. ovog člana obuhvata nepokretnosti (zemljište, zgrade, građevine i dr), postrojenja, mašine i opremu.

Nematerijalna imovina iz stava 1. ovog člana nema fizički ili finansijski oblik, a obuhvata pravo na patent, licencu, know-how ili druga prava intelektualne svojine.

Troškovi zarada su ukupan iznos koji korisnik državne pomoći stvarno plaća za rad zaposlenog i obuhvataju bruto zaradu, odnosno zaradu pre odbitka poreza i doprinosa.

Opravdani troškovi za učesnike na tržištu koji se razvrstavaju u mikro, mala i srednja pravna lica (u daljem tekstu: MSP) su i troškovi pripreme studija izvodljivosti i konsultantskih usluga koji se odnose na početno ulaganje ako visina državne pomoći iznosi do 50% stvarno nastalih troškova, pri čemu moraju da budu ispunjeni i dopunski uslovi iz ove uredbe.

Regionalna državna pomoć za ulaganje u materijalnu imovinu

Član 10

Početno ulaganje mora opstati u istom području najmanje pet godina, odnosno u slučaju MSP tri godine nakon završetka projekta, pri čemu je zamena postrojenja ili opreme koja je u tom periodu zastarela ili se pokvarila, dozvoljena.

Imovina koja se stiče ulaganjem mora biti nova, osim kada imovinu stiču MSP i kada se imovina stiče preuzimanjem.

Zakup zemljišta i zgrada se mora nastaviti najmanje pet godina nakon predviđenog datuma završetka projekta ulaganja, odnosno tri godine za MSP.

Zakup postrojenja ili mašina mora da bude u obliku finansijskog lizinga i da sadrži obavezu korisnika pomoći da kupi imovinu po isteku perioda zakupa.

Imovina koja se stiče preuzimanjem u smislu člana 8. stav 2. ove uredbe i samo ako je kupljena od trećeg nepovezanog lica i po tržišnim uslovima, može se smatrati opravdanim troškom.

Ako malo privredno društvo preuzme član porodice prvobitnog vlasnika ili zaposleni neće se smatrati da je imovinu kupilo povezano lice i trošak te kupovine predstavlja opravdani trošak.

U slučaju kada je za sticanje imovine ciljnog društva državna pomoć već data kupcu pre kupovine imovine, troškovi te imovine se oduzimaju od opravdanih troškova povezanih sa preuzimanjem ciljnog društva.

U slučaju sticanja imovine preuzimanjem, opravdani troškovi ulaganja, osim troškova kupovine imovine iz stava 5. ovog člana mogu biti i troškovi dodatnog ulaganja.

Opravdani troškovi ulaganja velikog pravnog lica na tržištu u cilju bitne promene u proizvodnom procesu moraju biti veći od troškova amortizacije u prethodne tri fiskalne godine za imovinu koja je povezana sa delatnošću koja se modernizuje.

Opravdani troškovi ulaganja u cilju diversifikacije proizvodnog programa moraju biti najmanje 200% veći od knjigovodstvene vrednosti imovine koja se ponovo koristi, a koja se knjiži u fiskalnoj godini pre početka radova.

Regionalna državna pomoć za ulaganje u nematerijalnu imovinu

Član 11

Nematerijalnu imovinu isključivo može da upotrebljava korisnik državne pomoći i na nju se obračunava amortizacija u skladu sa važećim propisima.

Nematerijalnu imovinu korisnik može da kupi samo od trećeg lica koje nije povezano sa njim i po tržišnim uslovima.

Nematerijalna imovina za koju se dodeljuje državna pomoć, mora biti iskazana u bilansu stanja korisnika državne pomoći, najmanje pet godina odnosno tri godine, ako je korisnik MSP.

Ako je korisnik državne pomoći veliko pravno lice, učešće troškova nematerijalne imovine u ukupnim opravdanim troškovima ulaganja može biti do 50%.

Novootvorena radna mesta povezana sa ulaganjem

Član 12

Korisnik državne pomoći mora da kroz projekat ulaganja poveća neto broj zaposlenih, odnosno broj zaposlenih nakon ulaganja mora da bude veći od prosečnog broja zaposlenih pre početka projekta u periodu od prethodnih 12 meseci.

Korisnik državne pomoći je dužan da radno mesto predviđeno projektom ulaganja otvori i popuni u roku od tri godine od završetka projekta ulaganja, a svaki prestanak radnog odnosa u tom periodu odnosno svako radno mesto koje se zatvori u tom periodu ne uračunava se ili se oduzima od broja novootvorenih radnih mesta.

Novo radno mesto povezano sa ulaganjem mora da ostane popunjeno u periodu od najmanje pet godina od datuma kada je prvi put popunjeno, odnosno u periodu od tri godine u slučaju MSP.

Regionalna državna pomoć za ulaganje u razvoj širokopojasne mreže

Član 13

Regionalna državna pomoć za razvoj širokopojasne mreže je državna pomoć koja se dodeljuje:

1) u području u kojem ne postoji mreža iste kategorije niti osnovna niti pristupna mreža sledeće generacije i nije verovatno da će se razviti pod komercijalnim uslovima u periodu od tri godine od donošenja odluke o dodeli državne pomoći;

2) isključivo u nediskriminatornom postupku kojim se predviđa učešće dovoljnog broja učesnika na tržištu.

Korisnik državne pomoći iz stava 1. ovog člana mora da omogući aktivni i pasivni veleprodajni pristup mreži po pravičnim i jednakim uslovima.

Regionalna državna pomoć za ulaganje u istraživačku infrastrukturu

Član 14

Regionalna državna pomoć za istraživačku infrastrukturu usklađena je u smislu člana 3. ove uredbe ako je pristup infrastrukturi za koju je državna pomoć namenjena transparentan i nediskriminatoran.

Intenzitet regionalne državne pomoći za ulaganje

Član 15

Dozvoljeni intenzitet regionalne državne pomoći za ulaganje određuje se u odnosu na opravdane troškove za državnu pomoć za ulaganje iz člana 9. ove uredbe, izražava se u bruto novčanoj protivvrednosti, pri čemu najviši iznos ne može preći:

1) 50% opravdanih troškova u području nivoa 2 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica čiji je bruto društveni proizvod (u daljem tekstu: BDP) po stanovniku niži ili jednak 45% proseka u EU-27;

2) 35% opravdanih troškova u području nivoa 2 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica čiji je BDP po stanovniku između ili jednak 45% i 60% proseka u EU-27;

3) 25% opravdanih troškova u području nivoa 2 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica čiji je BDP po stanovniku iznad 60% i između ili jednak 75% proseka u EU-27.

Republika Srbija smatra se kao jedno područje čiji je BDP po stanovniku niži ili jednak 45% proseka u EU-27, do izrade mape regionalne pomoći.

Komisija za kontrolu državne pomoći donosi uputstvo kojim se utvrđuju kriterijumi za izradu mape regionalne pomoći.

Intenziteti državne pomoći iz stava 1. ovog člana mogu se uvećati za najviše 10 procentnih poena za učesnike na tržištu koji se razvrstavaju u srednja pravna lica odnosno 20 procentnih poena za učesnike na tržištu koji se razvrstavaju u mikro i mala pravna lica.

Intenzitet državne pomoći koji se određuje u odnosu na opravdane troškove iz člana 9. stav 1. tačka 3) ove uredbe dozvoljen je do intenziteta iz stava 1. ovog člana, bez obzira da li se intenzitet određuje na osnovu troškova ulaganja ili troškova zarada, pri čemu se kao dozvoljeni uzima povoljniji iznos intenziteta.

Za veliki projekat ulaganja, maksimalni iznos državne pomoći izračunava se na osnovu sledeće formule:

R x (A + 0,50 x B + 0 x C)

pri čemu je:

1) "R" maksimalni dozvoljeni intenzitet državne pomoći iz stava 1. ovog člana za velika pravna lica;

2) "A" početnih 50 miliona evra opravdanih troškova, u nominalnom iznosu ili dinarskoj protivvrednosti, po zvaničnom srednjem kursu Narodne banke Srbije (u daljem tekstu: NBS);

3) "B" deo opravdanih troškova između 50 miliona evra, u nominalnom iznosu ili dinarskoj protivvrednosti, po srednjem kursu NBS i 100 miliona evra, u nominalnom iznosu ili dinarskoj protivvrednosti, po zvaničnom srednjem kursu NBS;

4) "C" deo opravdanih troškova koji premašuje 100 miliona evra, u nominalnom iznosu ili dinarskoj protivvrednosti, po zvaničnom srednjem kursu NBS.

Maksimalni dozvoljeni intenzitet državne pomoći "R" za velike projekte ulaganja je isti za sve učesnike na tržištu bez obzira na njihovu veličinu.

Sva početna ulaganja koja je pokrenuo isti korisnik (koji je deo grupe) u periodu od tri godine od datuma početka radova na novom ulaganju za koje se dodeljuje državna pomoć u istom području na nivou 3 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica, smatraju se delom istog projekta ulaganja (jedinstveni projekat ulaganja).

Ako je jedinstveni projekat ulaganja istovremeno i veliki projekat ulaganja, dozvoljeni iznos državne pomoći izračunava se u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Veliki projekat ulaganja iz st. 3. i 6. ovog člana je projekat čiji opravdani troškovi za početno ulaganje prelaze 50 miliona evra, u nominalnom iznosu ili dinarskoj protivvrednosti, po zvaničnom srednjem kursu NBS.

Obaveze korisnika regionalne državne pomoći za ulaganje

Član 16

Korisnik regionalne državne pomoći za ulaganje mora da obezbedi finansijsko učešće od najmanje 25% opravdanih troškova iz sopstvenih sredstava ili spoljnim finansiranjem, koji ne sadrži bilo koji oblik javne pomoći.

IV REGIONALNA OPERATIVNA DRŽAVNA POMOĆ

Regionalna operativna državna pomoć namenjena učesnicima na tržištu koji obavljaju delatnost u retko naseljenim područjima

Član 17

Regionalna operativna državna pomoć je državna pomoć koja se dodeljuje za smanjenje tekućih troškova poslovanja određenog učesnika na tržištu (npr. troškovi radne snage, materijala, usluga, komunikacija, energije, održavanja, zakupa, administrativni troškovi i sl., kao i troškovi amortizacije i troškovi finansiranja ako ne predstavljaju deo opravdanih troškova ulaganja za koje se dodeljuje regionalna državna pomoć za ulaganje).

U retko naseljenim područjima Republike Srbije šema regionalne operativne državne pomoći usklađena je ako ta pomoć nadoknađuje dodatne troškove prevoza robe koja se proizvodi ili dalje prerađuje u tim područjima ako:

1) je državnu pomoć moguće objektivno unapred izračunati na osnovu fiksnog iznosa ili odnosa tone po kilometru, ili neke druge relevantne jedinice;

2) se dodatni troškovi prevoza izračunavaju na osnovu troškova prevoza robe u Republici Srbiji korišćenjem najjeftinijeg prevoznog sredstva za korisnika.

Dozvoljeni intenzitet regionalne operativne državne pomoći je do 100% dodatnih troškova prevoza iz stava 2. ovog člana.

Regionalna operativna državna pomoć koja se dodeljuje u vrlo retko naseljenim područjima Republike Srbije u cilju sprečavanja depopulacije, usklađena je ako se dodeljuje u obliku šeme i ako:

1) korisnik državne pomoći obavlja privrednu delatnost u tim područjima;

2) ako godišnji iznos državne pomoći iz stava 1. ovog člana po korisniku u svim šemama operativne državne pomoći ne prelazi 20% godišnjih troškova radne snage korisnika u tim područjima.

Retko naseljeno područje Republike Srbije iz stava 2. ovog člana je područje nivoa 2 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica sa manje od osam stanovnika po km2 ili područje nivoa 3 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica sa manje od 12,5 stanovnika po km2.

Vrlo retko naseljeno područje Republike Srbije iz stava 5. ovog člana je područje nivoa 2 nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica sa manje od osam stanovnika po km2.

V DOPUNSKI USLOVI ZA OCENU USKLAĐENOSTI REGIONALNE DRŽAVNE POMOĆI

Član 18

Regionalna državna pomoć za projekat ulaganja čiji iznos prelazi iznos izračunat na osnovu formule iz člana 15. ove uredbe, državna pomoć u sektoru brodogradnje i šema pomoći koje je usmerena na ograničen broj posebnih sektora privredne delatnosti i regionalna operativna pomoć koja se dodeljuje kao dopuna regionalne pomoći za ulaganje izuzetno može biti usklađena ako pored kriterijuma i uslova iz ove uredbe istovremeno:

1) doprinosi ostvarivanju cilja od zajedničkog interesa;

2) postoji potreba za intervencijom države;

3) mera pomoći je primerena;

4) ima podsticajni efekat;

5) proporcionalna je (svedena na minimum);

6) pozitivni efekti mere na konkurenciju i trgovinu između Republike Srbije i zemalja članica Evropske unije prevazilaze negativne efekte;

7) podaci o pomoći su dostupni javnosti.

Za ulaganja iz stava 1. ovog člana maksimalni iznos državne pomoći izračunava se na osnovu sledeće formule:

R x (A + 0,50 x B+0,34 x C)

pri čemu "R", "A", "B" i "C" imaju značenje kao u članu 15. stav 6. ove uredbe.

Izuzetno od stava 1. ovog člana šema pomoći koja je usmerena na ograničen broj posebnih sektora u turizmu i širokopojasnoj infrastrukturi je usklađena ako ispunjava kriterijume i uslove iz ove uredbe.

Komisija za kontrolu državne pomoći bliže uređuje način za ocenjivanje dopunskih uslova iz stava 1. ovog člana.

VI OSTALE ODREDBE

Kumulacija

Član 19

Regionalna državna pomoć može da se kumulira sa drugom regionalnom državnom pomoći koja se dodeljuje za iste opravdane troškove (isti jedinstveni projekat ulaganja) bilo da je pomoć dodeljena kao individualna ili putem šeme državne pomoći, do dozvoljenog intenziteta propisanog ovom uredbom.

Regionalna državna pomoć može da se kumulira sa de minimis pomoći koja se dodeljuje za iste opravdane troškove (isti jedinstveni projekat ulaganja) do dozvoljenog intenziteta propisanog ovom uredbom.

Regionalna državna pomoć može da se kumulira sa bilo kojom drugom državnom pomoći i de minimis pomoći koja se dodeljuje za različite opravdane troškove i te pomoći mogu biti dodeljene nezavisno jedna od druge do maksimalno dozvoljenih iznosa i intenziteta u skladu sa zakonom, ovom uredbom i drugim podzakonskim aktima kojima se uređuje kontrola državne pomoći.

Kontrola trošenja javnih sredstava

Član 20

Davalac državne pomoći je dužan da vrši kontrolu trošenja javnih sredstava i korišćenja tih sredstava za dodelu regionalne državne pomoći i u obavezi je da vrši nadzor da li korisnik državne pomoći troši sredstva u predviđenom iznosu i za namenu za koju su mu ta sredstva dodeljena, kao i to da li je korisnik državne pomoći ispunio svoju obavezu zbog koje su mu sredstva i dodeljena i koja je bila predviđena kao uslov za dodelu državne pomoći.

Davalac državne pomoći bliže uređuje način i postupak vršenja kontrole i nadzora iz stava 1. ovog člana.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Postupci koji do dana stupanja na snagu ove uredbe nisu okončani okončaće se po odredbama propisa koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Ako posle početka primene ove uredbe rešenje Komisije za kontrolu državne pomoći doneto u skladu sa stavom 1. ovog člana bude poništeno ili ukinuto, ponovni postupak sprovodi se po odredbama ove uredbe.

Član 22

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaju da važe član 3. stav 1. tač. 1. i 1.1. i čl. 7-14. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/12, 37/13, 97/13 i 119/14).

Član 23

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".