ODLUKA

O POSTAVLJANJU KIOSKA

("Sl. list grada Sombora", br. 2/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi, način, period zauzeća i postupak za davanje na korišćenje javne površine radi postavljanja kioska (u daljem tekstu: lokacija) i postavljanje kioska na drugim površinama na teritoriji grada Sombora.

Član 2

Kiosk je, u smislu ove Odluke, tipski objekat (montažno demontažnog tipa) za pružanje šalterske usluge, čija bruto površina ne može preći 10,5 m2 i koji se postavlja u već izgrađenom i finalnom obliku.

II USLOVI ZA POSTAVLJANJE KIOSKA

Član 3

Kiosci se na javnim površinama mogu postavljati na lokacijama koje su utvrđene Programom o rasporedu lokacija za postavljanje kioska (u daljem tekstu: program lokacija).

Program lokacija sadrži definiciju javne površine, opis i površinu lokacije, namenu i veličinu kioska.

Program lokacija izrađuje JKP "Prostor" Sombor, u roku od 30 dana od dana usvajanja ove Odluke, na koju saglasnost daje Gradsko veće.

Član 4

Korisnik koji je ostvario pravo na korišćenje lokacije za postavljanje kioska, dužan je da sa JKP "Prostor" Sombor (u daljem tekstu: davalac) zaključi Ugovor o korišćenju lokacije za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Ugovor).

Ugovorom se definiše veličina, vrsta - tip kioska, namena.

Član 5

Investitori mogu postavljati kioske i na drugim površinama, odnosno na građevinskom zemljištu u privatnoj svojini i na lokacijama koje nisu obuhvaćene programom lokacija, a u okviru su prostora obrade industrijskih kompleksa, škola i drugih prostora pravnih i fizičkih lica.

Kiosci iz stava 1. ovog člana mogu se postaviti samo na osnovu rešenja koje donosi Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo, Gradske uprave Grada Sombora.

Rešenje o odobrenju za postavljanje kioska iz stava 2. ovog člana izdaje se na zahtev investitora, uz koji se prilaže:

- dokaz o pravu svojine;

- elaborat koji sadrži situaciono rešenje, izgled, namenu i dr.;

- overenu saglasnost vlasnika, odnosno korisnika parcele;

- odobrenje za priključak na vodovodnu, kanalizacionu, elektro i gasnu mrežu ukoliko to namena objekta zahteva.

III DAVANJE LOKACIJE NA KORIŠĆENJE

Član 6

Lokacija za postavljanje kioska se daje na korišćenje u postupku:

- javnog nadmetanja - licitacije;

- prikupljanja pisanih ponuda ili

- neposredne pogodbe.

Odluku o postupku davanja na korišćenje lokacija donosi Nadzorni odbor davaoca.

Predlog odluke o davanju i postupak sprovođenja iste donosi i vodi Komisija za davanje lokacija za postavljanje kioska (u daljem tekstu: komisija).

Predsednika i dva člana komisije, kao i njihove zamenike, imenuje direktor JKP "Prostor" Sombor kao davaoca lokacije.

Aktom o imenovanju komisije, uređuju se poslovi i zadaci komisije. Odluke komisije su punovažne ukoliko na sednici komisije prisustvuje više od polovine članova, a odluka se smatra donetom kada se za istu izjasni više od polovine od ukupnog broja članova komisije.

Najkasnije 30 dana pre isteka ugovorenog roka korišćenja, Nadzorni odbor davaoca doneće Odluku o pokretanju postupka davanja lokacije na korišćenje.

Član 7

Lokacija se daje na korišćenje, u viđenom stanju, na vremenski period od 5 godina i za namenu koja je utvrđena programom lokacija.

Postupak javnog nadmetanja - licitacije

Član 8

Oglas o javnom nadmetanju za davanje lokacije na korišćenje objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici davaoca lokacije.

Javno nadmetanje će se održati najranije osam dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.

Član 9

Oglas o javnom nadmetanju za davanje lokacija na korišćenje sadrži:

- naziv davaoca lokacije;

- podatke o lokaciji koja je predmet javnog nadmetanja (odredište i površina);

- namenu kioska koji će se postaviti na lokaciji;

- dužinu trajanja korišćenja;

- naznaku da se za korišćenje javnih površina plaća i iznos dnevne naknade za korišćenje javnih površina u skladu sa odlukom kojom se definiše visina naknade za korišćenje javnih površina na teritoriji Grada Sombora;

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja;

- početni jednokratni iznos za učešće na licitaciji i broj tekućeg računa na koji se isti uplaćuje;

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti;

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika javnog nadmetanja sa kojim je Grad ili JKP "Prostor" Sombor u sporu vezanom za korišćenje lokacija kao ni ponudu povezanih lica sa učesnikom, shodno odredbama Zakona o privrednim društvima;

- datum i vreme razgledanja lokacije,

- odredbu da se neće razmatrati ponuda učesnika za kojeg se utvrdi da mu je račun u blokadi duže od 30 dana u poslednjih 6 meseci od dana objavljivanja oglasa i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora.

Član 10

Za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja zainteresovana fizička i pravna lica moraju podneti sledeću dokumentaciju:

1) lična karta (za fizička lica),

2) izvod iz Registra privrednih subjekata za preduzetnike i pravna lica,

3) potvrda o aktivnom statusu u registru poljoprivrednih gazdinstava za poljoprivrednike,

4) dokaz o uplati početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji i

5) overena punomoć za zastupanje.

Član 11

Početni jednokratni iznos za učešće na licitaciji i javnom nadmetanju putem prikupljanja ponuda utvrđuje se tako što se dnevni iznos naknade za korišćenje javne površine na teritoriji grada Sombora množi sa brojem dana i to:

-120 dana za lokaciju koja se daje na korišćenje u ekstra zoni A, B i C,

-150 dana za lokaciju koja se daje na korišćenje u zoni I, II, III i IV,

-180 dana za lokaciju u naseljenim mestima - sve položajne zone.

Član 12

Javno nadmetanje otvara predsednik komisije koji čita tekst javnog oglasa i poziva prisutne da prilože dokaz o uplati početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji i punomoć za zastupanje.

Komisija utvrđuje koja lica ispunjavaju uslove za učestvovanje na javnom nadmetanju.

Nakon utvrđivanja uslova iz prethodnog stava ovog člana, pristupa se javnom nadmetanju tako što učesnici daju svoje ponude.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji iznos nudi i u ime kog ponuđača, pri čemu je iznos licitacionog koraka 10% od početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji.

Komisija se stara o toku javnog nadmetanja i dužna je da isključi iz javnog nadmetanja učesnika koji i posle opomene ometa i onemogućava javno nadmetanje.

Predsednik komisije postavlja sledeće pitanje tri puta: "Da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa?". Ukoliko se posle trećeg poziva niko ne prijavi sa većim iznosom, javno nadmetanje se zaključuje i utvrđuje se koji je najveći ponuđeni iznos i ime ponuđača.

Komisija donosi odluku o najpovoljnijem ponuđaču i usmeno je objavljuje nakon završenog javnog nadmetanja.

Član 13

O javnom nadmetanju vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi komisije.

U zapisnik o toku postupka javnog nadmetanja se unosi:

1) sastav komisije,

2) lokacija koja se licitira kao i bliži podaci o istoj,

3) broj učesnika na licitaciji,

4) iznos početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji,

5) imena učesnika sa ponuđenim iznosima,

6) odluka o najpovoljnijem ponuđaču,

7) primedbe učesnika javnog nadmetanja,

8) datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja,

9) ostale podatke od značaja za rad komisije.

Zapisnik iz prethodnog stava potpisuju članovi komisije i lice koje vodi zapisnik.

Učesnik javnog nadmetanja ima pravo da podnese prigovor na odluku komisije o izboru najpovoljnijeg ponuđača Nadzornom odboru, u roku od 3 dana od dana objavljivanja odluke.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

Učesniku na javnom nadmetanju čija ponuda nije prihvaćena, uplaćeni početni jednokratni iznos za učešće na licitaciji se vraća u roku od osam dana od dana održavanja licitacije.

U slučaju prigovora iz stava 4. ovog člana, uplaćeni početni jednokratni iznos za učešće na licitaciji se vraća u roku od 8 dana od dana konačnosti odluke Nadzornog odbora o dodeli lokacije na korišćenje.

Član 14

Najpovoljniji ponuđač je dužan da u roku od pet dana od dana konačnosti odluke o dodeli lokacije na korišćenje uplati razliku iznosa uplaćenog početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji i iznosa najpovoljnije ponude postignute na javnom nadmetanju i da u dodatnom roku od sedam dana zaključi ugovor.

Učesnik na javnom nadmetanju čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povrat uplaćenog početnog jednokratnog iznosa za učešće na licitaciji ako u rokovima iz stava 1. ovog člana ne izvrši uplatu razlike i ne zaključi ugovor.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, komisija poziva učesnika koji je ponudio sledeći najveći iznos da u roku od 5 dana uplati razliku iznosa uplaćenog početnog jednokratnog iznosa i svog najvećeg ponuđenog iznosa i da u dodatnom roku od sedam dana zaključi ugovor.

Ukoliko učesnik ne postupi u skladu sa stavom 3. ovog člana, javno nadmetanje se ponavlja.

Postupak izbora najpovoljnijeg ponuđača putem javnog oglasa za prikupljanje pisanih ponuda

Član 15

Javni oglas za prikupljanje pisanih ponuda za davanje lokacije na korišćenje (u daljem tekstu: javni oglas) objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici JKP "Prostor" Sombor.

Član 16

Javni oglas sadrži:

- naziv davaoca lokacije;

- podatke o lokaciji (odredište, površina);

- namenu kioska koji će se postaviti na lokaciji;

- dužinu trajanja korišćenja;

- rok, mesto i način podnošenja ponude;

- naznaka da se za korišćenje javnih površina plaća i iznos dnevne naknade za korišćenje javnih površina u skladu sa odlukom kojom se definiše visina naknade za korišćenje javnih površina na teritoriji grada Sombora;

- početni jednokratni iznos za učešće u postupku prikupljanja pisanih ponuda i broj tekućeg računa na koji se uplaćuje vrednost dobijanja lokacije, iz člana 11. ove odluke,

- način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor korisnika;

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti uz ponudu i podatke o obaveznoj sadržini ponude;

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika sa kojim je grad ili JKP "Prostor" Sombor u sporu vezanom za korišćenje lokacija kao ni ponuda povezanih lica sa učesnikom shodno odredbama Zakona o privrednim društvima;

- datum i vreme razgledanja lokacije;

- odredbu da se neće razmatrati ponuda ponuđača za kojeg se utvrdi da mu je račun u blokadi duže od 30 dana u poslednjih 6 meseci od dana objavljivanja oglasa;

- odredbu da se neblagovremene, neuredne i nepotpune ponude neće razmatrati, a potpune i blagovremene koje ne ispunjavaju konkursne uslove će se smatrati neprihvatljivim;

- odredbu da davalac zadržava pravo da poništi oglas ili deo oglasa odnosno ne prihvati niti jednu ponudu i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora davaoca;

Član 17

Rok za podnošenje ponude na javni oglas za prikupljanje pisanih ponuda (u daljem tekstu: ponuda) ne može biti kraći od osam dana od dana objavljivanja javnog oglasa u sredstvima javnog informisanja.

Član 18

Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom: "Ne otvarati - Ponuda za javni oglas".

Ponuda učesnika u postupku prikupljanja pisanih ponuda mora da sadrži:

1) podatke o ponuđaču - ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu fizičkog lica, za preduzetnike i izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i izvod iz registra Agencije za privredne registre i podatke o licu ovlašćenom za zastupanje i za poljoprivrednike potvrdu o aktivnom statusu u registru poljoprivrednih gazdinstava,

2) naznaku lokacije za koju se ponuda podnosi,

3) iznos ponude,

4) delatnost koja će se obavljati,

5) dokaz o uplati početnog jednokratnog iznosa i

6) izjavu da će kiosk preuzeti u viđenom stanju ukoliko na lokaciji postoji kiosk u svojini Grada Sombora.

Uz ponudu se dostavljaju prilozi u skladu sa posebnim zahtevima iz javnog oglasa.

Član 19

Kriterijum za ocenjivanje najpovoljnije ponude i izbor korisnika je iznos ponude.

Ukoliko u postupku prikupljanja pisanih ponuda stignu dve ili više ponuda sa najvišim istim iznosom, komisija će pozvati ponuđače koji su ponudili isti iznos da u roku od 3 dana od dana prijema poziva dostave novu pisanu ponudu u zatvorenoj koverti, sa uvećanim iznosom u odnosu na prethodnu ponudu, nakon čega će komisija utvrditi najpovoljnijeg ponuđača.

Ponuđač koji ne dostavi novu ponudu smatra se da je odustao od ponude.

Ukoliko ponuđači iz stava 2. ovog člana dostave novu ponudu sa istovetnim iznosom komisija zadržava pravo da izbor najpovoljnijeg ponuđača izvrši žrebom.

Član 20

Blagovremenost, urednost i potpunost pristiglih ponuda utvrđuje komisija, odmah nakon otvaranja ponuda.

Neblagovremena ponuda je ponuda predata nakon proteka roka za podnošenje ponude.

Neuredna ponuda je ponuda predata u otvorenoj koverti.

Nepotpuna ponuda je ponuda koja ne sadrži podatke i dokumentaciju iz člana 18. ove odluke.

Neblagovremene, neuredne i nepotpune ponude komisija će odbaciti Zaključkom.

Komisija neće razmatrati ponudu učesnika sa kojim je Grad ili JKP "Prostor" Sombor u sporu vezanom za korišćenje lokacija kao ni ponudu povezanih lica sa učesnikom shodno odredbama Zakona o privrednim društvima.

Član 21

O postupku prikupljanja pisanih ponuda komisija sačinjava zapisnik o postupku otvaranja ponuda.

Na osnovu sprovedenog postupka komisija donosi odluku o dodeli lokacije na korišćenje najpovoljnijem učesniku na javnom oglasu.

Odluka o dodeli lokacije na korišćenje, dostavlja se učesnicima na javnom oglasu u roku od 8 dana od dana donošenja.

Učesnik na javnom oglasu ima pravo da podnese prigovor Nadzornom odboru JKP "Prostor" Sombor u roku od pet dana od dana dostavljanja odluke iz stava 2. ovog člana.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

Član 22

Učesniku na javnom oglasu čija ponuda nije prihvaćena, uplaćeni početni jednokratni iznos se vraća u roku od 8 dana od dana konačnosti odluke Nadzornog odbora o dodeli lokacije.

Izuzetno, uplaćeni početni jednokratni iznos može se vratiti i pre konačnosti odluke Nadzornog odbora, a najranije u roku od pet dana od dana donošenja odluke o dodeli lokacije na korišćenje, ukoliko se učesnik na javnom oglasu pismenim putem odrekne prava na prigovor.

Učesnik na javnom oglasu čija je ponuda prihvaćena, gubi pravo na povrat uplaćenog početnog jednokratnog iznosa ako u roku od sedam dana od dana dostavljanja odluke o dodeli lokacije na korišćenje ne zaključi ugovor sa davaocem lokacije.

Član 23

Davalac lokacije poziva izabranog učesnika da u roku od pet dana od dana konačnosti odluke o dodeli lokacije uplati razliku iznosa uplaćenog početnog jednokratnog iznosa i iznosa ponude i u dodatnom roku od sedam dana da zaključi ugovor.

Ukoliko izabrani učesnik ne zaključi ugovor u roku iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od ponude.

Izabrani učesnik koji je odustao od korišćenja lokacije nema pravo na povrat uplaćene vrednosti dobijanja lokacije.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, lokacija se može dati na korišćenje sledećem najpovoljnijem ponuđaču.

Član 24

Nadzorni odbor može odlučiti da se ugovor ne zaključi sa najpovoljnijim učesnikom na javnom oglasu, ukoliko se do zaključenja ugovora utvrdi da je tekući račun najpovoljnijeg učesnika blokiran, ili da je bio blokiran u prethodnih šest meseci, ili na drugi način sazna da najpovoljniji ponuđač neće moći ispunjavati obaveze iz ugovora.

Zajedničke odredbe za postupak licitacije i prikupljanja pisanih ponuda

Član 25

Ukoliko postupak davanja lokacije putem licitacije ili prikupljanja pisanih ponuda ne uspe, Nadzorni odbor može doneti odluku o ponavljanju postupka.

U slučaju kada se lokacija ne da na korišćenje posle dva uzastopna sprovedena postupka, lokacija se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom.

Član 26

Postupak licitacije smatra se uspelim i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće kojom se podnosilac prijave registruje i prisustvuje licitaciji i proglašava korisnikom, ako prihvati početnu visinu jednokratnog iznosa po kojoj se lokacija može dati na korišćenje.

Postupak prikupljanja pisanih ponuda sprovešće se ako se prijavi najmanje jedan učesnik.

Postupak neposredne pogodbe

Član 27

Nadzorni odbor može dati lokaciju na korišćenje putem neposredne pogodbe u sledećim slučajevima:

1) kada korisnik lokacije kome ističe, ili je istekao ugovor i koji je uredno izmirio sve obaveze po osnovu ugovora traži produženje ugovora, najranije 3 meseca, a najkasnije mesec dana po isteku ugovora, s tim da se ova mogućnost može koristiti sve dok korisnik uredno izmiruje svoje obaveze po osnovu naknade kao i sve komunalne troškove u vezi sa korišćenjem lokacije. Period važenja ugovora zaključenog na ovaj način je najduže dve godine,

2) ako korisnik prestane da obavlja svoju delatnost, usled smrti, teške bolesti, odnosno odlaska u penziju, a zaključenje ugovora traži bračni drug, dete ili roditelj korisnika (članovi porodičnog domaćinstva). Period važenja ugovora traje do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

3) prilikom statusnih i organizacionih promena korisnika lokacije, kao i porodičnog preuzimanja posla, sve do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

4) kada pravno lice podnese zahtev za zaključenje ugovora, a po osnovu preuzimanja duga od prethodnog korisnika lokacije kome je prestao ugovor o korišćenju po osnovu raskida istog zbog neplaćanja naknade, odnosno nakon isteka ugovorenog roka korišćenja, s tim da se on mora odnositi na minimalno 6 dospelih mesečnih naknada, a maksimalno na broj mesečnih rata koji reguliše potraživanja naknade sa rokom zastarelosti predviđenim Zakonom o obligacionim odnosima. Period na koji se zaključuje ugovor po ovom osnovu je 5 godina,

5) kada korisnik lokacije traži određivanje za korisnika drugo lice pod uslovom da ono nakon donošenja Odluke o davanju na korišćenje lokacije i pre zaključenja ugovora izmiri celokupan dug prethodnog korisnika nastao usled neplaćanja naknade ili zaključi sporazum o plaćanju duga na rate istog, kao i da izmiri troškove nastale korišćenjem kioska (struja, voda i ostale troškove). Period važenja ugovora traje do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

6) kada se lokacija ne izda na korišćenje posle dva sprovedena postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pisanih ponuda, uz uplatu početnog jednokranog iznosa iz člana 11. za tu lokaciju. Period na koji se zaključuje ugovor po ovom osnovu je 5 godina,

7) Kada davalac zatekne pravna i fizička lica na lokacijama za koja nemaju ugovor, može zaključiti ugovor u postupku neposredne pogodbe na njihov zahtev u skladu sa ovom odlukom, a na predlog komisije uz obavezu uplate početnog jednokratnog iznosa iz člana 11. ove odluke. Period na koji se zaključuje ugovor po ovom osnovu je 2 godine sa mogućnošću produženja istog,

8) kada se na korišćenje izdaje lokacija od posebnog značaja i interesa za Grad Sombor, a uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Sombora. Period na koji se zaključuje ugovor po ovom osnovu je 5 godina.

Pod urednim izmirenjem obaveze, smatra se da korisnik, ni u jednom momentu u toku trajanja ugovora, nije bio u docnji duže od 90 dana od dana valute plaćanja naknade za korišćenje lokacije.

IV UGOVOR O KORIŠĆENJEU LOKACIJE

Član 28

Ugovor se zaključuje na određeno vreme, po pravilu na period od pet godina.

Član 29

Korisnik u toku trajanja ugovora nema pravo da izda lokaciju, odnosno kiosk u podzakup.

Član 30

U roku od sedam dana od dana dostavljanja odluke i poziva za zaključenje ugovora od strane davaoca lokacije, zaključuje se ugovor.

U ugovoru iz stava 1. ovog člana unose se sledeće odredbe:

- podaci o korisniku lokacije;

- podaci o lokaciji;

- veličina, vrsta, odnosno tip kioska, materijali od kojih može biti izgrađen kiosk, njegov spoljni izgled i namena;

- period korišćenja, uz navođenja mogućnosti produženja ugovora u skladu sa članom 27. stav 1. tačka 1;

- obaveza korisnika lokacije da u toku trajanja korišćenja nema pravo da promeni namenu korišćenja kioska koji je postavljen na lokaciji, bez saglasnosti Gradskog veća;

- obaveza korisnika lokacije da je dužan ukloniti kiosk u roku do 7 dana od dana prestanka korišćenja, o svom trošku;

- obaveza korisnika lokacije je da je dužan o svom trošku u roku od 7 dana ukloniti kiosk u slučaju privođenja urbanističkoj nameni tog zemljišta;

- pravo korisnika lokacije da može pismeno otkazati ugovor i pre isteka ugovorenog roka korišćenja, s tim da je dužan davaoca lokacije pismeno obavestiti 30 dana pre uklanjanja kioska;

- obavezu plaćanja naknade koju posebnim aktom utvrđuje Odeljenje lokalne poreske administracije Gradske uprave;

- da korisnik lokacije nema pravo da izda kiosk u podzakup i

- obavezu postavljanja kioska na lokaciji u roku od 60 dana od dana zaključenja ugovora.

Član 31

Fizičko lice sa kojim je zaključen ugovor dužno je da se upiše u registar privrednih subjekata i da u roku od 20 dana od dana potpisivanja ugovora dostavi davaocu Rešenje o upisu u registar privrednih subjekata, na osnovu koga će se izvršiti promena korisnika lokacije.

Član 32

Korisnik lokacije je u obavezi da:

- koristi lokaciju i kiosk u skladu sa ugovorom;

- redovno izmiruje naknadu za korišćenje lokacije u rokovima i na način određen rešenjem izdatim od strane Odeljenja lokalne poreske administracije Gradske uprave;

- sprovede obavezne mere protivpožarne zaštite u skladu sa propisima;

- redovno izmiruje troškove korišćenja kioska (električne energije, vode, grejanje, telefona i dr.);

- redovno održava lokaciju i kiosk;

- omogući davaocu kontrolu korišćenja lokacije i kioska;

- kiosk po isteku korišćenja isprazni od lica i stvari i u ispravnom i funkcionalnom stanju vrati davaocu, ukoliko je kiosk u vlasništvu Grada Sombora i

- ukloni kiosk sa lokacije nakon prestanka korišćenja.

Član 33

Korisnik je dužan da za vreme trajanja korišćenja lokacije vrši tekuće ulaganje u kiosk.

Pod tekućim ulaganjem u smislu ove Odluke podrazumeva se izvođenje radova koji se preduzimaju radi sprečavanja oštećenja koja nastaju upotrebom kioska ili otklanjanje nastalih oštećenja čime se obezbeđuje održavanje kioska na zadovoljavajućem nivou upotrebljivosti.

Član 34

Ugovor se može raskinuti izjavom korisnika lokacije, sa otkaznim rokom od 30 dana.

Ugovor se može raskinuti i izjavom davaoca, bez opomene, sa otkaznim rokom od 30 dana ako:

- korisnik ne plati naknadu za 90 dana uzastopno;

- u roku od 60 dana od dana zaključenja ugovora, korisnik ne postavi kiosk;

- ako korisnik u roku od 20 dana od dana potpisivanja ugovora ne dostavi davaocu Rešenje o upisu u registar privrednih subjekata;

- korisnik promeni ugovorenu namenu bez saglasnosti Gradskog veća;

- korisnik izda u podzakup kiosk;

- ako korisnik ne vrši tekuće ulaganje, odnosno ne plaća uredno troškove vezane za korišćenje kioska;

- ako korisnik izvrši priključenje kioska na komunalnu infrastrukturu bez prethodne saglasnosti davaoca;

- ako korisnik u kiosku ne obavlja, bez opravdanog razloga, delatnost duže od 60 dana;

- ako korisnik izgubi pravo na obavljanje poslovne delatnosti na osnovu rešenja nadležnog organa;

- ako se korisnik ne pridržava odluka nadležnih organa Grada Sombora u delu koji se odnosi na korišćenje kioska;

- ako korisnik ne omogući pristup komisiji radi kontrole korišćenja kioska;

- ukoliko je kiosk koji je u vlasništvu Grada Sombora potreban Gradu za druge namene;

- u slučaju privođenja zemljišta urbanističkoj nameni i

- u drugim slučajevima utvrđenim Ugovorom o korišćenju.

Član 35

Korisnik je obavezan da u roku od 60 dana od dana zaključenja ugovora postavi kiosk na predmetnoj lokaciji.

Korisnik u toku trajanja korišćenja nema pravo da promeni namenu korišćenja kioska koji je postavljen na lokaciji bez saglasnosti Gradskog veća.

Član 36

Utvrđivanje naknade za korišćenje javne površine vrši Odeljenje lokalne poreske administracije Gradske uprave.

Član 37

Ukoliko korisnik kome je istekao ugovoreni rok korišćenja ne ostvari pravo na korišćenje predmetne lokacije ili odustane od korišćenja, dužan je da o svom trošku lokaciju oslobodi od lica i stvari i preda u posed davaocu u roku od 8 dana, od dana isteka ugovora, odnosno od dana podnošenja zahteva za raskid ugovora.

Korisnik je dužan o svom trošku u roku od 30 dana od dana dobijanja obaveštenja od davaoca da se lokacija privodi nameni ili se izvode drugi radovi na javnoj površini, kao i kada je to neophodno zbog preduzimanja tehničkih mera kojima se menja režim saobraćaja ukloniti kiosk sa iste.

Član 38

Ugovor može privremeno prestati da važi, najduže do 1 godine, ako se izvode radovi na rekonstrukciji, održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture, ili same javne površine.

Davalac će korisniku produžiti ugovor za onoliko vremena koliko je trajao prekid. Davalac ne snosi odgovornost za eventualnu nastalu štetu, odnosno izgubljenu dobit.

Član 39

Obaveze plaćanja naknade i troškova vezanih za korišćenje lokacije i kioska započinju danom zaključivanja ugovora ukoliko to nije drugačije uređeno.

V ZAKUP KIOSKA U VLASNIŠTVU GRADA

Član 40

Zakupnina postavljenih kioska koji su u vlasništvu Grada Sombora iznosi 3.500,00 dinara mesečno, uz obavezu zaključivanja posebnog ugovora i sa obavezom uplaćivanja iznosa zakupnine na predračun KRTA grada.

Promenu visine zakupnine iz prethodnog stava utvrđuje Gradsko veće na predlog davaoca.

Član 41

Po prestanku ugovora korisnik je dužan da kiosk koji je u vlasništvu Grada Sombora, postavljen na lokaciji vrati u stanje u kojem ga je primio.

Kada su izvršeni radovi u cilju uređenja enterijera, kiosk se može preuzeti u zatečenom stanju bez bilo kakve naknade korisniku.

Preuzimanje u posed lokacije i kioska koji je u vlasništvu Grada od korisnika vrši komisija. O preuzimanju kioska sačinjava se zapisnik u kojem se konstatuje zatečeno stanje kioska i podaci vezani za obračun troškova (stanje brojila i sl.).

Član 42

Svi troškovi tekućeg održavanja zakupljenog kioska padaju na teret korisnika.

Član 43

Nadzorni odbor može na zahtev korisnika, uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradskog veća odobriti izvođenje radova koji imaju karakter priključenja objekta na komunalnu infrastrukturu ukoliko korisnik nema dugovanja na ime korišćenja lokacije.

Svi troškovi radova izvršenih u skladu sa stavom 1. ovog člana padaju na teret korisnika.

Član 44

Uz zahtev za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova obavezno se prilaže:

1) tehnički opis, vrsta i obim radova koje korisnik želi da izvede,

2) skica - tehnički crtež, ukoliko vrsta radova koji se izvode to zahteva,

3) ostalu potrebnu dokumentaciju u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima kojima je regulisano priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu.

Član 45

Korisnik je u obavezi da se tokom izvođenja radova pridržava svih normi i standarda predviđenih u dokumentima iz člana 44. ove odluke.

VI UKLANJANJE KIOSKA

Član 46

Kiosci koji se postavljaju i koriste suprotno odredbama ove Odluke biće uklonjeni prinudnim putem na teret korisnika kioska.

Kiosci koji su postavljeni suprotno odredbama ove Odluke su svi kiosci postavljeni bez odobrenja nadležnog organa kao i kiosci koji se koriste suprotno odobrenju ili ugovoru.

Član 47

Nadležni komunalni inspektor će rešenjem naložiti uklanjanje kioska koji je postavljen suprotno odredbama ove Odluke, sa naznačenim rokom uklanjanja.

Član 48

Ukoliko korisnik kioska ne postupi po rešenju iz člana 47. ove Odluke nadležni komunalni inspektor donosi Rešenje o izvršenju kojim se nalaže prinudno uklanjanje kioska.

Na Rešenje inspektora doneto po odredbama ove Odluke može se uložiti žalba Gradskom veću u roku od petnaest dana od dana prijema rešenja.

Žalba izjavljena na rešenje inspektora ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 49

Prilikom sprovođenja prinudnog izvršenja, kiosk se pečati i uklanja zajedno sa stvarima koje se nalaze u njemu, a ako to nije moguće stvari se popisuju i privremeno oduzimaju.

Visina troškova uklanjanja definisana je Cenovnikom davaoca za uklanjanje odobrenim od strane Gradskog veća.

Troškove uklanjanja kioska snosi vlasnik kioska.

Uklanjanje kioska čiji je vlasnik nepoznat ili nedostupan vrši se na teret grada.

Lako kvarljiva roba koja se nalazi u kiosku ili oko kioska predaje se preduzeću registrovanom za njihov promet, a na osnovu zaključenog ugovora.

Član 50

Uklanjanje kioska sprovodi davalac direktno ili preko preduzeća odnosno drugog lica sa kojim je zaključen ugovor o izvođenju radova na uklanjanju.

Član 51

Davalac je dužan da obavi sve pripremne radnje (obezbedi vozilo, radnu snagu i dr.), da preduzme sve potrebne mere kako bi se izvršenje bezbedno sprovelo kao i da obezbedi skladištenje kioska i stvari iz kioska na svom depou.

Član 52

Prilikom preuzimanja kioska, odnosno drugih stvari koje su smeštene na depou, vlasnik plaća troškove čuvanja i skladištenja istog u skladu sa Cenovnikom za uklanjanje.

Vlasnik snosi odgovornost za oštećenje kioska koji se uklanja, kao i rizik od njegove eventualne propasti.

VII NADZOR

Član 53

Nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši Odeljenje za komunalne delatnosti imovinsko pravne i stambene poslove.

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove Odluke i propisa donetih na osnovu ove Odluke, vrši Odeljenje inspekcije i komunalne milicije Gradske uprave putem komunalne inspekcije i komunalne milicije.

Komunalno milicijske poslove obavlja komunalni milicionar, koji pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izdaje prekršajni nalog.

Ukoliko, komunalni milicionar u obavljanju komunalo-milicijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da u skladu sa zakonom i ovom odlukom naredi izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera i radnji u određenom roku, izda prekršajni nalog, kao i da preduzme i druge mere za koje je zakonom ovlašćen.

Član 54

Vršenjem inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ima pravo i dužnost da rešenjem pod pretnjom prinudnog izvršenja naloži sledeće mere:

1) uklanjanje kioska kada je isti postavljen na lokaciji bez zaključenog ugovora odnosno protivno lokaciji za postavljanje utvrđenoj ugovorom,

2) privremeno uklanjanje kioska u slučaju kada se izvode radovi na rekonstrukciji, održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture ili same javne površine.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 55

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

1) ako postavi kiosk na lokaciji koja nije određena u programu o rasporedu lokacija, odnosno suprotno članu 3. stav 1. Odluke,

2) ako postavi kiosk bez prethodno zaključenog ugovora (član 4. Odluke),

3) ako bez dozvole nadležnog organa postavi kiosk (član 5. Odluke),

4) ako izda lokaciju odnosno kiosk u podzakup (član 29. Odluke),

5) ako samovoljno promeni namenu korišćenja postavljenog kioska (član 35. stav 2. Odluke),

6) ako ne postupi u skladu sa članom 37. Odluke,

7) ako ne postupi u skladu sa članu 47. Odluke.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000,00 dinara preduzetnik.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara fizičko lice.

X NADLEŽNOST ORGANA ZA SPROVOĐENJE OVE ODLUKE

Član 56

Gradsko veće u skladu sa odredbama ove odluke ima sledeće nadležnosti prilikom davanja na korišćenje lokacije za postavljanje kioska:

1) odlučuje o promeni namene lokacije,

2) daje saglasnost na program lokacija,

3) daje saglasnost za izvođenje radova koji imaju karakter priključenja objekta na komunalnu infrastrukturu ukoliko korisnik nema dugovanja na ime korišćenja lokacije,

4) utvrđuje visinu zakupnine za kioske koji su u vlasništvu grada,

5) daje saglasnost kada se na korišćenje izdaje lokacija od posebnog značaja i interesa za Grad Sombor.

Član 57

Nadzorni odbor JKP "Prostor" Sombor ima sledeće nadležnosti u postupku davanja na korišćenje lokacije za postavljanje kioska:

1) donosi odluku o postupku davanja na korišćenje lokacija,

2) odlučuje o dodeli lokacije na korišćenje neposrednom pogodbom,

3) odlučuje o prigovoru učesnika na odluku komisije o izboru najpovoljnijeg ponuđača u postupku javnog nadmetanja, odnosno u postupku prikupljanja pisanih ponuda,

4) odlučuje o drugim pitanjima vezanim za korišćenje lokacije,

5) odobrava, uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradskog veća, izvođenje radova koji imaju karakter priključenja objekta na komunalnu infrastrukturu.

Član 58

Komisija za davanje lokacija za postavljanje kioska na korišćenje vrši sledeće poslove:

1) donosi odluku o dodeli lokacije po sprovedenom postupku javnog nadmetanja,

2) donosi odluku o dodeli lokacije u postupku prikupljanja pisanih ponuda.

Član 59

Davalac lokacije vrši sledeće poslove u skladu sa ovom Odlukom:

1) donosi program lokacija,

2) tehničke i administrativne poslove oko sprovođenja postupaka za davanje lokacije na korišćenje i zaključenja ugovora o korišćenju lokacije.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 60

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o uslovima, načinu i postupku za izdavanje lokacija za postavljanje kioska i manjih montažnih objekata na teritoriji grada Sombora ("Službeni list grada Sombora", br. 9/2018).

Član 61

Svi ugovori zaključeni pre stupanja na snagu ove Odluke važe do isteka ugovorenog perioda.

Član 62

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Sombora", br. 2/2021.