ODLUKA

O NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH PREDUZEĆA I JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD VRANJE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 1/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se način i postupak imenovanja direktora javnih preduzeća i javnih komunalnih preduzeća (u daljem tekstu: Javno preduzeće) čiji je osnivač Grad Vranje (u daljem tekstu: Grad) sprovođenjem javnog konkursa, sastav, organizacija i rad Komisije za sprovođenje javnog konkursa za izbor direktora javnih preduzeća čiji je osnivač Grad i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka za imenovanje direktora javnih preduzeća.

Član 2

Direktora javnog preduzeća imenuje Skupština Grada, na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 3

Imenovanje direktora vrši se na način i po postupku propisanim zakonom kojim se uređuje položaj javnih preduzeća, uredbom kojom se propisuju merila za imenovanje direktora javnog preduzeća (u daljem tekstu: podzakonski akt) i ovom odlukom.

II NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA

Član 4

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Odluku o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Javnog preduzeća donosi Skupština Grada, na predlog Gradskog veća.

Inicijativu za donošenje odluke iz stava 1. ovog člana može pokrenuti i Nadzorni odbor Javnog preduzeća, preko Gradskog veća.

Predlog, odnosno inicijativa iz stava 2. i 3. ovog člana, dostavlja se Gradskoj upravi- organizacionoj jedinici u čijoj nadležnosti su skupštinski poslovi, radi pripreme nacrta odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Javnog preduzeća.

Predlog odluke utvrđuje Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje (u daljem tekstu: stalno skupštinsko radno telo nadležno za kadrovska pitanja).

Odluka iz stava 1.ovog člana objavljuje se u "Službenom glasniku Grada Vranja".

Član 5

Sastavni deo Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća je oglas o javnom konkursu.

Tekst oglasa o javnom konkursu priprema nadležna organizaciona jedinica.

Oglas o javnom konkursu sadrži naročito: podatke o javnom preduzeću; poslovima- ciljevima osnivanja javnog preduzeća iz osnivačkog akta; uslovima za imenovanje direktora javnog preduzeća; mestu rada; stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama kandidata koji se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere; roku u kome se podnose prijave; podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu; adresu na koju se prijave podnose; kao i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.

Dokazi koji se odnose na ispunjenost uslova za imenovanje direktora navode se u oglasu o javnom konkursu u skladu sa zakonom kojim se uređuje položaj javnih preduzeća, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.

Član 6

Nakon donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa, oglas o javnom konkursu objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", "Službenom glasniku Grada Vranja", jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada, s tim što se mora navesti kada je oglas objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Rok za objavljivanje oglasa o javnom konkursu u "Službenom glasniku Republike Srbije" ne može biti duži od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Prijava na javni konkurs za imenovanje direktora javnog preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".

III KOMISIJA

Član 7

Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima pet članova, od kojih je jedan predsednik, koju obrazuje Skupština Grada, na period od tri godine.

Komisija se imenuje posebnim aktom Skupštine Grada, shodnom primenom odredaba zakona kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, a koje se odnose na imenovanje direktora javnih preduzeća čiji je osnivač Republika.

Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini Grada, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima Grada.

Stručne i organizacione poslove za potrebe Komisije obavlja sekretar Komisije, koji se određuje rešenjem o imenovanju Komisije, iz reda diplomiranih pravnika nadležne organizacione jedinice.

Član 8

Zadatak Komisije je da sprovodi javni konkurs za izbor direktora javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje položaj javnih preduzeća, uredbom kojom se uređuju merila za imenovanje direktora javnog preduzeća (u daljem tekstu: podzakonski akt), ovom odlukom i posebnim propisom Komisije.

Rad Komisije bliže se uređuje Poslovnikom Komisije.

IV IZBORNI POSTUPAK

Član 9

Po isteku roka za podnošenje prijava Komisija, saziva se sednica Komisije radi pregleda prispelih prijava i podnetih dokaza.

Članovi Komisije dužni su da pre početka sednice daju pisane izjave o tome da li oni ili sa njima povezana lica imaju interes za sprovođenje konkursa.

Pod povezanim licem iz stava 2. ovog člana smatra se supružnik ili vanbračni partner kandidata, krvni srodnik kandidata u pravoj liniji, odnosno u pobočnoj liniji zaključno sa drugim stepenom srodstva, usvojitelj ili usvojenik kandidata, kao i svako drugo pravno ili fizičko lice koje se prema drugim osnovama i okolnostima može opravdano smatrati interesno povezanim sa kandidatom.

Član 10

Na sednici Komisije se obavezno proverava:

1. da li su prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu;

2. da li su prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs;

3. da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u javnom konkursu navedeni.

Neblagovremene, nerazumljive prijave i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dozvoljena posebna žalba.

Nakon izvršene provere u smislu stava 1. ovog člana, Komisija sačinjava spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje direktora i među njima sprovodi izborni postupak.

Član 11

U izbornom postupku se ocenjivanjem stručne osposobljenosti, znanja i veština, utvrđuje rezultat kandidata prema merilima za imenovanje direktora, propisanim ovom odlukom u skladu sa podzakonskim aktom.

Kandidatima među kojima se sprovodi izborni postupak dostavlja se pisano obaveštenje o tome kada otpočinje izborni postupak, najmanje osam dana pre otpočinjanja izbornog postupka.

Ako se izborni postupak sprovodi u više delova, kandidati se na početku svakog dela obaveštavaju o tome kada počinje naredni deo izbornog postupka.

Kandidat koji se ne odazove pozivu da učestvuje u jednom delu izbornog postupka, ne poziva se da učestvuje u narednom delu izbornog postupka.

Član 12

Stručna osposobljenost kandidata ocenjuje se proverom sposobnosti kandidata za praktičnu primenu znanja i veština u obavljanju poslova direktora javnog preduzeća određenih u skladu sa zakonom kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.

Znanje kandidata ocenjuje se proverom: poznavanja jedne ili više oblasti iz koje je delatnost za čije je obavljanje osnovano javno preduzeće, odnosno poznavanje drugih delatnosti koje obavlja javno preduzeće; poznavanje propisa kojima se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i privrednih društava; propisa kojima se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa; poznavanje oblasti korporativnog upravljanja, kao i opštih propisa o radu; znanja jednog ili više stranih jezika; poznavanje rada na računaru; kao i posebnih oblasti znanja.

Veština kandidata ocenjuje se proverom: veštine analitičkog rezonovanja i logičkog zaključivanja; veštine rukovođenja; organizacionih sposobnosti; veštine komunikacije u međuljudskim odnosima; veštine strateškog planiranja i upravljanja i veštine upravljanja resursima (materijalnim, finansijskim, kadrovskim i drugim resursima značajnim za rad javnog preduzeća).

V NAČIN PROVERE I OCENJIVANJA

Član 13

Stručna osposobljenost kandidata proverava se uvidom u podatke i usmeno, u razgovoru sa kandidatom.

Uvidom u podatke ocenjuje se stručna osposobljenost kandidata stečena visokim obrazovanjem i stručna osposobljenost stečena radnim iskustvom.

U razgovoru sa kandidatom Komisija ocenjuje stručnu osposobljenost kandidata na osnovu njegovih odgovora na pitanja koja se odnose na program poslovanja javnog preduzeća, korporativno upravljanje i unapređenje rada i razvoja javnog preduzeća.

Komisija ocenjuje stručnu osposobljenost kandidata stečenu visokim obrazovanjem ocenom dva (2) do tri (3), a stručnu osposobljenost kandidata stečenu radnim iskustvom ocenom jedan (1) do tri (3), pri čemu ocene imaju sledeće značenje:

1. ocena jedan (1) - "ne zadovoljava";

2. ocena dva (2) - "delimično zadovoljava"; i

3. ocena tri (3) - "u potpunosti zadovoljava".

Član 14

Stručna osposobljenost kandidata stečena visokim obrazovanjem ocenjuje se ocenom dva (2) ili tri (3), i to:

1. za visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, master nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova- ocenom dva (2);

2. za visoko obrazovanje na studijama trećeg stepena (doktor nauka) - ocena tri (3).

Član 15

Pod radnim iskustvom smatra se ukupno radno iskustvo koje je kandidat stekao na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje stečeno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama (u daljem tekstu: visoko obrazovanje), radno iskustvo koje je kandidat stekao na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća, kao i radno iskustvo koje kandidat ima u organizovanju rada i vođenju poslova.

Stručna osposobljenost kandidata stečena ukupnim radnim iskustvom na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje, ocenjuje se:

1. za stečeno radno iskustvo od pet do 10 godina - ocenom jedan (1);

2. za stečeno radno iskustvo od 10 do 15 godina - ocenom dva (2);

3. za stečeno radno iskustvo preko 15 godina - ocenom tri (3).

Stručna osposobljenost kandidata stečena radnim iskustvom na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća (u daljem tekstu: poslovi), ocenjuje se:

1. za radno iskustvo stečeno na poslovima u trajanju od tri do pet godina ocenom jedan (1);

2. za radno iskustvo stečeno na poslovima u trajanju od pet do sedam godina - ocenom dva (2); i

3. za radno iskustvo stečeno na poslovima u trajanju preko sedam godina ocenom tri (3).

Stručna osposobljenost kandidata stečena radnim iskustvom koje kandidat ima u organizovanju i vođenju poslova, ocenjuje se:

1. za stečeno radno iskustvo do tri godine - ocenom jedan (1);

2. za stečeno radno iskustvo od tri do sedam godina - ocenom dva (2); i

3. za stečeno radno iskustvo preko sedam godina - ocenom tri (3).

Član 16

Znanja kandidata iz člana 12. stav 2. ove odluke, osim znanja stranih jezika i poznavanja rada na računaru, Komisija proverava u razgovoru sa kandidatom.

Član 17

Provera znanja stranih jezika vrši se usmenim ili pisanim putem.

Proveru znanja stranih jezika vrši stručno lice.

Stručno lice iz stava 2. ovog člana dostavlja Komisiji pisani nalaz o rezultatima razgovora ili testa, sa kvalifikacijom znanja kandidata oznakom:

"ne zadovoljava", " delimično zadovoljava" ili " u potpunosti zadovoljava".

Član 18

Poznavanje rada na računaru proverava se simulacijom, odnosno praktičnim radom na računaru, u standardnim programima za obradu teksta, elektronsku komunikaciju i pretraživanje interneta, odnosno drugim programima koji se uobičajeno koriste u vršenju redovnih poslova direktora javnog preduzeća.

Proveru poznavanja rada na računaru vrši stručno lice koje Komisiji dostavlja nalaz sa kvalifikacijom: "ne zadovoljava", " delimično zadovoljava" ili " u potpunosti zadovoljava".

Član 19

Veštine kandidata iz člana 12. stav 3. ove odluke, proveravaju se pisanim putem, preko standardizovanih testova.

Proveru veština iz stava 1. ovog člana vrši stručno lice koje Komisiji dostavlja nalaz sa kvalifikacijom: "ne zadovoljava", " delimično zadovoljava" ili "u potpunosti zadovoljava".

Veštinu komunikacije u međuljudskim odnosima Komisija proverava u razgovoru sa kandidatom.

Član 20

Usmenu provera stručne osposobljenosti kandidata u smislu člana 13. stav 3. i znanja kandidata iz člana 12. stav 2.ove odluke, osim znanja stranih jezika i poznavanja rada na računaru, Komisija vrši u razgovoru sa kandidatom.

Za usmenu proveru kandidata u smislu stave 1. ovog člana Komisija unapred priprema pitanja.

Svaki član Komisije ocenjuje svaki odgovor kandidata, ocenom od jedan (1) do tri (3), pri čemu ocene imaju sledeće značenje;

1. ocena jedan (1) - "ne zadovoljava";

2. ocena dva (2) - "delimično zadovoljava"; i

3. ocena tri (3) - " u potpunosti zadovoljava".

Član 21

Komisija utvrđuje i brojčano iskazuje rezultat svakog kandidata, izračunavanjem njegove prosečne ocene, prema merilima propisanim podzakonskim aktom i posebnim propisom Komisije.

Ako dva ili više kandidata imaju jednak rezultat, primenjuju se prema navedenom redosledu sledeća merila:

1. duže radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova (pri čemu se računaju godine i puni meseci radnog iskustva);

2. duže radno iskustvo na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća (pri čemu se računaju godine i puni meseci radnog iskustva);

3. viši stepen visokog obrazovanja.

U slučaju da dva ili više kandidata nakon primene merila iz stava 2. ovog člana imaju jednak rezultat, prednost ima kandidat za kojeg Komisija u ponovnom razgovoru utvrdi da najbolje ispunjava zahteve za obavljanje poslova direktora javnog preduzeća.

VI RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE

Član 22

Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila za imenovanje direktora javnog preduzeća.

Rang lista i Zapisnik o sprovedenom izbornom postupku, Komisija dostavlja Gradskoj upravi - nadležnoj organizacionoj jedinici.

VII POSTUPAK IMENOVANJA DIREKTORA

Član 23

Gradska uprava - preko nadležne organizacione jedinice priprema nacrt akta o imenovanju prvog kandidata sa Rang liste.

Predlog akta iz stava 1. ovog člana utvrđuje stalno skupštinsko radno telo nadležno za kadrovska pitanja i dostavlja ga Skupštini Grada na usvajanje.

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Član 24

Rešenje o imenovanju direktora sa obrazloženjem objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", "Službenom glasniku Grada Vranja" i na zvaničnoj internet stranici Grada.

Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se licu koje je imenovano za direktora, kao i svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku.

Na dostavljanje rešenja iz stava 1. ovog člana primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Član 25

Kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ima pravo da podnese zahtev za uvid u dokumentaciju javnog konkursa, u roku od 10 dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju direktora u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa u prisustvu člana Komisije.

O datumu, vremenu i mestu uvida u dokumentaciju, Komisija će obavestiti podnosioca zahteva.

Član 26

Imenovani kandidat dužan je da stupi na funkciju u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Rok iz stava 1. ovog člana, iz naročito opravdanih razloga, može se produžiti za još osam dana.

Direktor javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Član 27

Nadzorni odbor javnog preduzeća dužan je da svojim aktom utvrdi datum stupanja, odnosno nestupanja na rad imenovanog direktora i o tome pisanim putem obavesti Skupštinu Grada.

Rok za dostavljanje obaveštenja iz stava 1. ovog člana ne može biti duži od tri dana od dana stupanja na rad imenovanog direktora, odnosno tri dana od dana isteka roka određenog za stupanje na rad imenovanog direktora.

Član 28

Ako imenovani direktor ne stupi na rad u određenom roku, Skupština Grada za direktora javnog preduzeća imenuje sledećeg kandidata sa rang liste.

Ako niko od kandidata sa rang liste ne stupi na rad u određenom roku, odnosno ako je lista kandidata sa jednim kandidatom (koji nije stupio na rad u određenom roku), sprovodi se novi javni konkurs, na način i po postupku propisanim zakonom kojim se uređuje položaj javnih preduzeća i ovom odlukom.

Član 29

Ako Komisija utvrdi da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanje, sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanim ovom odlukom.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje se u roku od 30 dana od dana kada je Komisija utvrdila da nijedan kandidat ne ispunjava uslove za imenovanje.

VIII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Pravilnikom Komisije bliže se uređuje način i postupak ocenjivanja kandidata za izbor direktora javnog preduzeća.

Član 31

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".