ODLUKA
O OGLAŠAVANJU NA TERITORIJI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik grada Vranja", br. 43/2020)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način postavljanja objekata i sredstava za oglašavanje i oglašavanje na otvorenim površinama na teritoriji grada Vranja (u daljem tekstu: Grad).

Oglašavanje, u smislu zakona kojim se uređuje oglašavanje (u daljem tekstu: Zakon) i ove odluke, je predstavljanje u bilo kom obliku u vezi sa poslovanjem, odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticanja prodaje robe i usluga, prodaje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza.

Objekta za oglašavanje, u smislu zakona i ove odluke, je namenski izgrađen objekat za oglašavanje (poseban objekat za oglašavanje i objekat za slobodno oglašavanje).

Sredstvo za oglašavanje, u smislu zakona i ove odluke, je objekat za oglašavanje i drugo sredstvo putem kojeg se prenosi oglasna poruka i može se postavljati direktno na javnu površinu, drugu površinu i na površinu objekata.

Oglasna poruka, u smislu zakona i ove odluke, je obaveštenje koje čini sadržaj oglašavanja, bez obzira na oblik, način ili sredstvo putem kojeg se prenosi.

Oglasna površina, u smislu zakona i ove odluke, je površina oglasne poruke.

Pojam oglašavanja na otvorenim površinama

Član 2

Oglašavanje na otvorenim površinama je vid oglašavanja putem sredstva podesnog za trajno upućivanje oglasne poruke javnosti, postavljenog na površinama koje su izvan zatvorenog prostora, dostupne javnosti, odnosno neodređenom broju primalaca.

Neće se smatrati oglašavanjem na otvorenim površinama oglašavanje u okviru zatvorenog prostora koji je dostupan javnosti, odnosno neodređenom broju primalaca oglasne poruke, bez obzira na posebne prostorne celine u okviru takvog prostora (tržni centri, hoteli, bolnice i sl).

Otvorena površina, u smislu stava 1. ovog člana, jeste: javna površina, druga površina i površina objekata.

Javna površina je otvorena površina utvrđena planskim aktom i istovremeno dostupna svim korisnicima pod jednakim uslovima, kojom državni organ ili Grad upravlja ili su ovlašćeni da određuju način upravljanja u skladu sa posebnim propisima, i to: javna saobraćajna površina (put, zemljišni pojas uz put i vazdušni prostor iznad puta, ulica, pešačka zona, trotoar i sl.), trg, javna zelena površina (park, skver i sl.), javna površina stambenog bloka (parkovski uređena površina i saobraćajna površina), kao i neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini, do njegovog privođenja nameni, u skladu sa planskim dokumentom.

Druga površina je slobodna površina građevinske parcele objekata javnih i drugih namena i neizgrađeno građevinsko zemljište, koje nisu u javnoj svojini, kao i parcele fizičkih i pravnih lica.

Površina objekata je spoljašnja površina objekata, koja se nalazi na javnim i drugim površinama, na kojima se može vršiti postavljanje sredstava za oglašavanje, i to površina: zgrade i krova, podzida, ograde, građevinske skele, zaštitnog omotača građevinske skele, manjeg montažnog objekta privremenog karaktera, elementa opreme stajališta javnog linijskog prevoza, stuba javne rasvete (osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu), niskonaponske i kontaktne mreže i druge površine.

Načelo zaštite sigurnosti lica i drugog javnog interesa

Član 3

Oglašavanjem na otvorenim površinama ne sme se povrediti interes zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju ili interes očuvanja i unapređenja izgleda grada, zaštite kulturno-istorijskih spomenika ili drugi javni interes, odnosno uslov sigurnosti lica i stvari.

Nadležni organ za izdavanje odobrenja za postavljanje sredstva za oglašavanje određen ovom odlukom, može odbiti izdavanje odobrenja, ako utvrdi da je to neophodno iz razloga u smislu stava 1. ovog člana.

Oglašavanje na objektima od javnog značaja

Član 4

Na objektima od javnog značaja (objekti koje koriste državni organi i organi lokalne samouprave, kao i javne službe čiji je osnivač Republika ili Grad) i na njima pripadajućim površinama, ne mogu se postavljati sredstva za oglašavanje, osim ako posebnim propisom nije drugačije određeno.

Oglašavanje na otvorenim površinama u prostoru pod posebnim režimom

Član 5

Oglašavanje na otvorenim površinama na prostorima pod posebnim režimom zaštite vrši se prema propisima kojim se uređuje zaštita kulturnih dobara, odnosno prema propisima koji uređuju zaštitu prirodnih dobara.

Primena Odluke

Član 6

Odredbe ove odluke primenjuju se i na aktivnosti koje nemaju svojstvo oglašavanja u smislu člana 1. stav 2. ove odluke, kao što su:

1) objavljivanje poruka lične prirode, odnosno drugi oglasi fizičkih lica koji nisu vezani za njihovu poslovnu niti profesionalnu delatnost;

2) javno obaveštavanje koje vrše državni organi, odnosno drugi nosioci javnih vlasti, u sklopu ostvarivanja poslova iz svog delokruga (npr. javni pozivi, javne kampanje i sl.), u skladu sa zakonom koji uređuje oblast javnog obaveštavanja i drugih vidova aktivnosti koje, u cilju promovisanja i predstavljanja svojih programa, projekata, akcija, radova i sl. vrše Republika Srbija, Autonomna pokrajina, jedinice lokalne samouprave, kao i ustanove i druga pravna lica koja su u pretežnom delu u državnoj svojini ili koja se u celini ili pretežnim delom finansiraju iz javnih prihoda;

3) izborne kampanje i druge promotivne aktivnosti političkih organizacija, koje se vrše u skladu sa propisima koji uređuju izbore;

4) javno obaveštavanje koje vrše udruženja, sindikati, i druga pravna lica, u sklopu delatnosti koja se ne odnosi na prodaju robe i usluga uključujući aktivnosti, prodaju nepokretnosti, kao i prenos prava i obaveza;

5) informisanje javnosti o aktivnostima društveno odgovornog ponašanja, osim ako se u toj aktivnosti stiču elementi sponzorstva u smislu ovog zakona.

Oglašavanje na površinama poverenim na upravljanje JKP "Komrad" Vranje za pijačne usluge vrši se u skladu sa aktima toj javnog komunalnog preduzeća, prema zakonu i propisima kojima se uređuje upravljanje, korišćenje i održavanje tih površina.

II VRSTE I SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE

1. Vrste oglašavanja

Oglašavanje kao delatnost

Član 7

Oglašavanje kao delatnost obavljaju pravna lica i preduzetnici registrovani za vršenje ove delatnosti, radi predstavljanja delatnosti, roba i usluga drugih lica.

Oglašavanje u smislu stava 1. ovog člana je oglašavanje za potrebe drugih lica.

Oglašavanje za sopstvene potrebe

Član 8

Oglašavanje za sopstvene potrebe je isticanje poslovnog imena i oglašavanje- predstavljanje koje vrši pravno lice i preduzetnik, u vezi sa svojim poslovanjem, odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticaja prodaje, sopstvene robe i usluga i drugih sopstvenih aktivnosti.

Isticanje poslovnog imena (firma) na jednostranom sredstvu za oglašavanje površine do 0,25m2, koje sadrži sledeće podatke: poslovno ime, sedište, delatnost i druge podatke utvrđene zakonom, ne smatra se oglašavanjem u smislu ove odluke.

Isticanje poslovnog imena suprotno stavu 2. ovog člana smatra se oglašavanjem u smislu odredaba ove odluke.

2. Sredstva za oglašavanje

Poseban objekat za oglašavanje

Član 9

Poseban objekat za oglašavanje je sredstvo za oglašavanje, i to slobodnostojeći (samostojeći) namenski izgrađen objekat koji se postavlja na javnim i drugim površinama, radi oglašavanja.

Poseban objekat za oglašavanje može biti: oglasni pano (bilbord); reklamni stub "City tower"; reklamna tabla tipa "City-light" i drugi sličan samostojeći objekat koji sadrži oglasnu poruku.

Oglasni pano (bilbord) je slobodnostojeći objekat na jednom ili više stubova nosača, po pravilu pravougaonog oblika; jednostrani li dvostrani, sa fiksnom ili rotirajućom oglasnom porukom.

Reklamni stub "City tower" je slobodnostojeći objekat uglavnom cilindričnog oblika, koji se postavlja tako da se pretežno sagledava iz pešačke vizire i mora biti osvetljen, odnosno prosvetljen.

Reklamna tabla tipa "City light" je slobodnostojeći objekat, postavljen na jednom ili na dva stuba nosača, po pravilu pravougaonog oblika; jednostrana ili dvostrana i mora biti osvetljena, odnosno prosvetljena.

Objekat za slobodno oglašavanje

Član 10

Objekat za slobodno oglašavanje je poseban objekat koji koriste pravna lica, preduzetnici i građani za oglašavanje za sopstvene potrebe, koji Grad, odnosno gradska opština Vranjska Banja postavljaju na javnoj površini u skladu sa potrebama pravnih lica, preduzetnika i građana.

O održavanju objekta iz stava 1. ovog člana stara se Grad, odnosno gradska opština Vranjska Banja.

Druga sredstva za oglašavanje

Član 11

Za oglašavanje se mogu koristiti i druga sredstva za oglašavanje koja se mogu postavljati na javnim površinama, odnosno objektima iz člana 9. i 10., drugim površinama i površinama objekta iz člana 2. stav 5. i 6. ove odluke, i to: pano; plakat; nalepnica; elektronski displej bez tona, svetleća slova, svetleći prikaz; transparent - baner; reklamna zastava; druga sredstva za oglašavanje koja sadrže oglasnu poruku.

Pano je namenski izrađeno sredstvo za oglašavanje koje se postavlja na javnoj površini i na površini objekta, i može biti prosvetljen ili neosvetljen, sa statičnom ili pokretnom oglasnom površinom.

Plakat je štampano sredstvo za oglašavanje koji se postavlja na objekte za slobodno oglašavanje i na drugim određenim objektima, u skladu sa odredbama ove odluke.

Nalepnica je štampano sredstvo za oglašavanje na podlozi od samolepljive folije koja se postavlja na spoljnu površinu objekata, na fasadnim otvorima poslovnog prostora i izlogu poslovnog prostora.

Elektronski displej bez tona je sredstvo za oglašavanje, na kome se emituje video zapis, odnosno projektuje i emituje slika i osvetljenje u skladu sa najnovijim tehničko - tehnološkim dostignućima, koji se postavlja na površinama objekata i na površinama krovova objekata. Video zapis koji se emituje ne sme da sadrži isprekidane svetlosne signale koji bi mogli negativno da utiču na kvalitet stanovanja i bezbednost saobraćaja.

Svetleće slovo je slovo ili znak sa unutrašnjim osvetljenjem kojim se ispisuje oglasna poruka.

Svetlosni prikaz je poruka projektovana uređajima na podlogu, fasadu objekta ili u vazdušnom prostoru.

Transparent - baner je štampana, slikana ili ispisana oglasna poruka i može se postaviti na građevinske skele i na bočnim fasadnim zidovima koji nisu deo oblikovne fasade objekata ili između stubova javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže.

Reklamna zastava je sredstvo za oglašavanje sa ispisanim natpisima ili oglasnim porukama, a postavlja se na jarbole odnosno posebne fasadne ili stubne nosače sa kojima čini celinu.

III USLOVI I NAČIN POSTAVLJANJA SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE NA JAVNOJ POVRŠINI

1. Opšta pravila

Plan mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnoj površini

Član 12

Mesta za postavljanje objekata za oglašavanje iz člana 9. i 10. ove odluke određuju se Planom mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnoj površini (u daljem tekstu: Plan).

Planom se određuju i objekti, odnosno grupacija objekata na čijim površinama se mogu postavljati sredstva za oglašavanje, i to: stajališta javnog linijskog prevoza, stubovi javne rasvete (osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu), niskonaponske i kontaktne mreže u svojini Grada.

Planom se utvrđuje vrsta, tip sredstava za oglašavanje, sadržina tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev za odobrenje za postavljanje sredstava za oglašavanje i uslovi i postupak za njihovo postavljanje.

Planom se utvrđuju mesta i bliži uslovi za postavljanje sredstava za oglašavanje iz člana 11. ove odluke.

Plan priprema Javno preduzeće " Urbanizam i izgradnja grada Vranja" Vranje (u daljem tekstu: nadležno Javno preduzeće), a donosi ga Gradsko veće Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće).

U toku pripreme Plana, nadležno Javno preduzeće sarađuje sa organizacionom jedinicom Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi urbanizma, komunalne delatnosti i saobraćaja i gradskom opštinom Vranjska Banja.

Prostorne celine pod posebnim režimom zaštite na kojima se mogu postavljati sredstva za oglašavanje određuju se Planom, u skladu sa posebnim pravilima prema propisima koje odnose na zaštitu kulturnih dobara, odnosno prema propisima koji se odnose na zaštitu prirodnih dobara.

Uslove i saglasnost za svako pojedinačno mesto u obuhvatu prostorne celine iz stava 7. ovog člana daje Zavod za zaštitu spomenika kulture.

Pri izradi Plana uzimaju se u obzir i odredbe skupštinske odluke o kojom se utvrđuju urbanističke zone obaveznog investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrade i zona obaveznog održavanja spoljnog izgleda zgrade.

Plan se donosi na period od pet godina i objavljuje se u "Službenom glasniku Grada Vranja".

Izmena i dopuna Plana

Član 13

Izmena i dopuna Plana vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje.

Izmena i dopuna Plana vrši se u slučaju kada realizacija namene definisane urbanističkim planom ili izmena režima saobraćaja utiče na broj i raspored mesta određenih za postavljanje objekata za oglašavanje.

Izmena i dopuna Plana važi do isteka roka važenja Plana koji se menja, odnosno dopunjuje.

Odobrenje za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 14

Sredstvo za oglašavanje na javnoj površini može se postaviti uz prethodno odobrenje nadležnog organa, pod uslovima propisanim odredbama ove odluke.

Odobrenje iz stava 1. ovog člana pribavlja se za postavljanje svih sredstava za oglašavanje nezavisno od načina sticanja prava na privremeno korišćenje javne površine odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, izuzev za sredstva za oglašavanje za koje je ovom odlukom drugačije određeno.

2. Javni konkurs

Objekti i površine objekata za oglašavanje za koje se sprovodi javni konkurs

Član 15

Sprovođenje javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs), putem javnog nadmetanja ili prikupljanjem pismenih ponuda, obavezno je za sticanje prava privremenog korišćenja javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje i to za: oglasni pano (bilbord); reklamni stub "City tower"; reklamnu tablu tipa "City-light"; drugi sličan samostojeći objekat koji sadrži oglasnu poruku određenu Planom; površinu stuba javne rasvete (osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu), niskonaponske i kontaktne mreže u svojini Grada i površinu elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza.

Pravo na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini iz stava 1. ovog člana, za postavljanje sredstava za oglašavanje, stečeno po osnovu konkursa, ne može se ustupiti trećem licu, odnosno drugom pravnom licu i preduzetniku.

Vreme na koje se javna površina odnosno površina objekta na javnoj površini daje na korišćenje radi postavljanja sredstva za oglašavanje

Član 16

Vreme na koje se daje na korišćenje javna površina odnosno površina objekta na javnoj površini za postavljanje sredstva za oglašavanje određuje se odlukom o raspisivanju konkursa, i to najduže na period od pet godina.

Pokretanje postupka

Član 17

Odluku o pokretanju postupka za davanje na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, donosi Gradsko veće.

Nakon donošenja odluke iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće raspisuje i objavljuje javni konkursa.

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana i tekst javnog konkursa priprema nadležno Javno preduzeće, kao upravljač puta (za saobraćajne javne površine, odnosno površine objekata na saobraćajnim javnim površinama, izuzev za površine na stajalištima javnog linijskog prevoza), odnosno organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za investicije i građevinsko zemljište (za ostale javne površine, odnosno površine objekata na ostalim javnim površinama, kao i za površine na stajalištima javnog linijskog prevoza).

Sadržaj konkursa i objavljivanje

Član 18

Konkurs sadrži naročito:

1) naziv organa koji raspisuje konkurs;

2) vrstu postupka konkursa (javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda);

3) vrstu oglašavanja;

4) podatke o mestu postavljanja objekta na javnoj površini, odnosno podatke o površini objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje (lokacija, ulica i dr.);

5) ukupnu površinu prostora za oglašavanje;

6) podatke o vrsti sredstva oglašavanja koje se može postaviti;

7) period na koji se postavlja sredstvo za oglašavanje;

8) početni iznos naknade za korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje;

9) visinu depozita za učešće u postupku i rok za uplatu depozita;

10) dokaze koji se podnose uz prijavu, odnosno pismenu ponudu;

11) obavezan sadržaj prijave, odnosno pismene ponude;

12) rok i način podnošenja prijave, odnosno pismene ponude;

13) naziv i adresu organa kojem se prijave, odnosno pismene ponude podnose;

14) kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

15) obaveštenje o vremenu i mestu održavanja javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda;

16) obaveštenje da podnosioci neblagovremene i nepotpune prijave, odnosno pismene ponude neće moći da učestvuju u postupku, odnosno da će neblagovremene i nepotpune prijave, odnosno pismene ponude biti odbačene;

17) rok u kome će učesnici u postupku biti obavešteni o rezultatima sprovođenja postupka javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda;

18) rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda;

19) naznaku da se u prijavi, odnosno pismenoj ponudi obavezno navodi broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita;

20) druge podatke koji se odnose na uslove korišćenja javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje.

Početni iznos naknade, visinu depozita, kao i licitacioni korak (za sprovođenje postupka javnog nadmetanja) utvrđuje Gradsko veće, na predlog organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove finansija.

Početni iznos naknade utvrđuje se prema odrednicama posebne odluke kojom se uređuje naknada za korišćenje javnih površina, odnosno posebne odluke kojo se uređuje naknada za korišćenje opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva.

Konkurs se objavljuje u listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike, kao i u "Službenom glasniku Grada Vranja" i na i na internet stranici Grada, sa naznakom datuma objavljivanja konkursa u dnevnom listu.

Rok za podnošenje prijava, odnosno pismenih ponuda na konkurs je 30 dana od dana objavljivanja konkursa u listu koji se distribuira na teritoriji Republike.

Komisija za sprovođenje konkursa

Član 19

Postupak javnog nadmetanja i postupak prikupljanja pismenih ponuda po objavljenom konkursu sprovodi Komisija za davanje na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje i razrešava Gradsko veće.

Aktom o imenovanju Komisije utvrđuje se struktura i broj članova Komisije, mandat Komisije, njena nadležnost i druga pitanja od značaja za rad Komisije, kao i slučajevi u kojima se članovi Komisije mogu razrešiti.

O toku postupka javnog nadmetanja i javnog otvaranja pismenih ponuda, vodi se zapisnik.

Stručne, organizacione i administrativno- tehničke poslove za Komisiju obavlja organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za investicije i građevinsko zemljište, odnosno nadležno Javno preduzeće.

Poslovnikom Komisije bliže se uređuje način rada i odlučivanja Komisije.

Pravo učešća na konkursu

Član 20

Pravo učešća na konkursu ima domaće i strano pravno lice i preduzetnik, osim predsednika i člana Komisije, pod uslovom da je:

1) izmirio sve dospele obaveze prema Gradu po osnovu oglašavanja na teritoriji grada do dana objavljivanja konkursa;

2) izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine prema Gradu po osnovu izvornih javnih prihoda do dana objavljivanja konkursa;

3) uplatio depozit za učešće na konkursu;

4) ispunio druge uslove utvrđene konkursom.

Prijava, odnosno pismena ponuda na konkurs

Član 21

Prijava, odnosno pismena ponuda na konkurs, sa početnom ponudom o visini naknade, sadrži naročito:

1) podatke o podnosiocu prijave, odnosno pismene ponude;

2) uredno punomoćje za lice koje će zastupati pravno lice ili preduzetnika na javnom nadmetanju, odnosno u postupku javnog otvaranja pismenih ponuda, ukoliko isti ne učestvuju lično u postupku;

3) podatke o mestu javne površine, odnosno površini objekta na javnoj površini i sredstvu za oglašavanje za koje se prijava, odnosno pismena ponuda podnosi;

4) broj prijave, odnosno pismene ponude;

5) ponuđenu visinu naknade za korišćenje mesta javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstva za oglašavanje, koja ne može biti manja od početne visine naknade date u tekstu konkursa (za sprovođenje postupka prikupljanja pismenih ponuda);

6) dokaz o uplati propisanog depozita;

7) dokaz o izmirenim porezima, doprinosima i drugim dažbinama Gradu;

8) dokaz o izmirenim drugim obavezama prema Gradu, u skladu sa konkursom;

9) ostale podatke određene konkursom.

Prijava, odnosno pismena ponuda na konkurs, sa potrebnim dokumentima, podnosi se u zapečaćenoj koverti, u roku i na način određen konkursom, sa vidljivom naznakom na koji se konkurs odnosi i ko je podnosilac prijave, odnosno pismene ponude.

Prijava, odnosno pismena ponuda pravnog lica mora da sadrži: naziv, sedište i broj telefona, originalan izvod iz registra privrednih subjekata, ne starije od 30 dana, poreski identifikacioni broj (PIB), matičan broj, tekući račun i potpis ovlašćenog lica.

Prijava, odnosno pismena ponuda preduzetnika mora da sadrži ime i prezime, adresu, broj lične karte, JMBG, naziv radnje, originalan izvod iz registra privrednih subjekata, ne starije od 30 dana, poreski identifikacioni broj (PIB), matičan broj, tekući račun i potpis ovlašćenog lica.

U slučaju da podnosioca prijave, odnosno pismene ponude zastupa punomoćnik, punomoćje za zastupanje mora biti overeno od strane javnog beležnika.

Prijava, odnosno pismena ponuda je nepotpuna ako nisu priložene sve propisane isprave, odnosno ako ne sadrži sve podatke predviđene konkursom ili su podaci dati suprotno objavljenom konkursu.

Blagovremenom se smatra prijava, odnosno pismena ponuda koja stigne do roka navedenog u konkursu.

Datum predaje pošti prijave, odnosno pismene ponude sa dokumentacijom smatra se datumom prijave na konkurs.

3. Javno nadmetanje

Uslovi za održavanje javnog nadmetanja

Član 22

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja su ispunjeni i kad istom pristupi samo jedan učesnik blagovremene i potpune prijave, u kom slučaju se javno nadmetanje smatra uspelim i postupak javnog nadmetanja završava ukoliko taj učesnik prihvati početni iznos naknade.

Kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača

Član 23

Kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača u postupku javnog nadmetanja je visina ponuđene naknade.

Tok javnog nadmetanja

Član 24

Postupak javnog nadmetanja je javan i istom mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Javno nadmetanje otvara predsednik ili ovlašćeni član Komisije utvrđuje i zapisnički konstatuje: broj prispelih prijava; blagovremene prijave, odnosno neblagovremene ili nepotpune prijave; isprave dostavljene uz prijavu; prisutne podnosioce prijava, odnosno njihovih opunomoćenih zastupnika za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja.

Neblagovremene prijave se ne otvaraju, a nepotpune prijave se ne razmatraju.

Neblagovremene ili nepotpune prijave se odbacuju zaključkom, protiv kojeg nije dozvoljena posebna žalba.

Predsednik Komisije javno saopštava da podnosilac neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno lice koje nema uredno ovlašćenje podnosioca blagovremene i potpune prijave, ne može učestvovati u postupku javnog nadmetanja.

Ukoliko podnosilac blagovremene i potpune prijave ne pristupi javnom nadmetanju, lično ili preko opunomoćenog zastupnika, smatra se daje odustao od prijave.

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i početni iznos naknade i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Učesnik javnog nadmetanja je dužan da jasno i glasno kaže iznos naknade koji nudi.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije pita tri puta učesnike javnog nadmetanja da li neko od učesnika daje ponudu sa višim iznosom od najvećeg ponuđenog iznosa, u skladu sa licitacionim korakom za uvećanje iznosa naknade.

Ukoliko neko od učesnika ponudi viši iznos od poslednjeg ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 9. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja daju ponude sa višim iznosima od poslednje učinjene ponude.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos i ime ponuđača.

Učesnik iz stava 11. ovog člana dužan je da potpiše izjavu da je ponudio najviši iznos, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko učesnik koji je ponudio najviši iznos odbije da potpiše izjavu iz stava 12. ovog člana, predsednik Komisije poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu, što se zapisnički konstatuje.

Ukoliko ni sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu o visini ponuđene naknade, predsednik Komisije javno objavljuje da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, što se zapisnički konstatuje.

Učesnik koji je ponudio najviši iznos naknade a odbije da potpiše izjavu u smislu stava 13. i 14. ovog člana, gubi pravo na povraćaj depozita.

Zapisnik o javnom nadmetanju

Član 25

O radu Komisije vodi se zapisnik u koji se unosi, naročito:

1) mesto, dan i čas početka javnog nadmetanja;

2) imena prisutnih i odsutnih članova Komisije;

3) imena prisutnih učesnika, odnosno njihovih opunomoćenih zastupnika, sa naznačenjem broja i datuma njihovih punomoćja;

4) naziv, odnosno ime učesnika koji nisu prisutni na javnom nadmetanju;

5) rezultat pregleda dokumentacije i naznačenje prijava koje ne ispunjavaju uslove za dalje učestvovanje u javnom nadmetanju, odnosno ime podnosilaca prijave koji nisu stekli pravo na učešće u javnom nadmetanju i razloge;

6) tok i rezultat javnog nadmetanja;

7) konstatacija da je postupak javnog nadmetanja propisno sproveden i primedbe predstavnika učesnika koje se odnose na rad Komisije, tok postupka javnog nadmetanja, sadržinu zapisnika i konstataciju da je javno nadmetanje okončano.

Zapisnik o radu Komisije potpisuju svi učesnici javnog nadmetanja, zapisničar i svi članovi Komisije.

Ponavljanje javnog oglašavanja

Član 26

Ukoliko javno nadmetanje ne uspe, postupak javnog oglašavanja se može ponoviti po isteku roka od najmanje osam dana od dana neuspelog javnog nadmetanja, po istim uslovima.

Odustanak od ponude

Član 27

Kada učesnik koji je na javnom nadmetanju ponudio najviši iznos naknade radi sticanja prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, odustane od ponude do donošenja rešenja o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, ne zaključi ugovor o privremenom korišćenju javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje u propisanom roku ili ne podnese zahtev za izdavanje odobrenju u propisanom roku, smatraće se da je odustao od ponude i gubi pravo na povraćaj iznosa depozita.

4. Javno otvaranja pismenih ponuda

Uslovi za sprovođenje postupka javnog otvaranja pismenih ponuda

Član 28

Uslovi za sprovođenje postupka javnog otvaranja pismenih ponuda su ispunjeni i kad se dostavi samo jedna blagovremena i potpuna pismena ponuda.

Tok postupka otvaranja ponuda

Član 29

Pre otvaranja pismenih ponuda Komisija utvrđuje koliko je pismenih ponuda primljeno, da li su predate u određenom roku i ko od podnosioca pismene ponude prisustvuje njihovom otvaranju.

Komisija je dužna da upozna prisutne sa iznosima iz pismenih ponuda po redosledu otvaranja, prema danu i času prijema, počev od prve primljene pismene ponude.

Otvorene pismene ponude pojedinačno se razmatraju i utvrđeno stanje se konstatuje i unosi u zapisnik, te se na osnovu najvišeg ponuđenog iznosa utvrđuje najpovoljniji ponuđač.

Ukoliko se na konkurs prijavi samo jedan učesnik, postupak javnog otvaranja pismenih ponuda smatra se uspelim i završava ukoliko je taj učesnik ponudio najmanje početni iznos naknade i prihvatio druge uslove iz konkursa.

Ukoliko u postupku javnog otvaranja pismenih ponuda dva ili više učesnika ponude isti iznos naknade, Komisija će pozvati te učesnike da u roku od tri dana od dana prijema poziva dostave novu zatvorenu pismenu ponudu, sa uvećanim iznosom u odnosu na prethodno datu ponudu.

Po isteku roka iz stava 5. ovog člana, Komisija će otvoriti ponude i utvrditi najpovoljnijeg ponuđača, primenom kriterijuma većeg ponuđenog iznosa naknade.

Ukoliko su učesnici iz stava 5. ovog člana dostavili novu ponudu sa istovetnim iznosom naknade, najpovoljniji ponuđač smatra se onaj čija je ponuda prva prispela.

Shodna primena odredaba postupka javnog nadmetanja na postupak javnog otvaranja ponuda

Član 30

Odredbe čl. 24. stav 2-6 i 12-15., člana 25, člana 26. i člana 27. ove odluke shodno se primenjuju i na postupak javnog otvaranja pismenih ponuda za sticanje prava na privremeno korišćenje javne površine odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje.

5. Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača

Član 31

Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda, Komisija je dužna da najkasnije narednog dana od dana okončanja postupka po konkursu, donese odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu uruči učesnicima postupka.

6. Zaštita prava učesnika u javnom konkursu

Član 32

Učesnici postupka javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda mogu na odluku Komisije da podnesu prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana okončanja postupka po konkursu.

Gradsko veće je dužno da u roku od 30 dana od dana prijema prigovora učesnika postupka razmotri prigovor i donese odluku.

Rešavajući po prigovoru, Gradsko veće je ovlašćeno da:

1) odbaci prigovor ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenog lica ili ukoliko je neblagovremen;

2) odbije prigovor kao neosnovan;

3) usvoji prigovor i poništi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, kao i poništi sprovedeni postupak javnog nadmetanja ili javnog otvaranja pismenih ponuda.

Ukoliko Gradsko veće prigovor usvoji i poništi odluku Komisije, odnosno poništi sprovedeni postupak javnog nadmetanja ili javnog otvaranja pismenih ponuda, Gradsko veće donosi odluku o oglašavanju novog konkursa, sprovođenjem postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pisanih ponuda, u roku od sedam dana od dana dostavljanja odluke po prigovoru učesnicima postupka.

Odluka po prigovoru je pravosnažna po isteku roka za prigovor, ukoliko prigovor nije podnet, ili ukoliko je Gradsko veće odbacilo, odnosno odbilo prigovor.

7. Rešenje o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 33

Na osnovu pravosnažne odluke Komisije, Gradsko veće donosi rešenje o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje,

Predlog rešenja iz stava 1. ovog člana priprema organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za investicije i građevinsko zemljište, odnosno nadležno Javno preduzeće, kao upravljač puta.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži naročito:

1) podatke o sticaocu prava korišćenja javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje (u daljem tekstu: korisnik mesta);

2) podatke o mestu postavljanja sredstva za oglašavanje (lokacija, ulica, maksimalna kvadratura i dr.);

3) ukupnu površinu prostora za oglašavanje;

4) posebne uslove pod kojima se sredstvo za oglašavanje može postaviti, u skladu sa Planom (pribavljanje tehničke dokumentacije, odgovarajućih dozvola i sl.);

5) rok za postavljanje objekta, odnosno sredstva za oglašavanje na površini objekta na javnoj površini;

6) period na koji se postavlja objekat, odnosno sredstvo za oglašavanje;

7) iznos naknade postignut u postupku javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pisanih ponuda;

8) iznos uplaćenog depozita;

9) rok u kojem je korisnik mesta dužan da po prijemu rešenja o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje zaključi ugovor, u skladu sa odredbama ove odluke.

Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno.

Stavljanje van snage Rešenja

Član 34

Gradsko veće donosi rešenje o stavljanju van snage rešenja o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, u slučajevima ako korisnik mesta ne pristupi zaključenju ugovora o korišćenju javne površine, odnosno površine objekta za postavljanje sredstava za oglašavanje u roku utvrđenom rešenjem.

Predlog rešenja iz stava 1. ovog člana priprema organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za investicije i građevinsko zemljište, odnosno nadležno Javno preduzeće, kao upravljač puta.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može doneti rešenje o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje sledećem učesniku konkursa, prema utvrđenom rezultatu javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda sa najviše ponuđenim iznosom, ili raspisati novi konkurs, u skladu sa odredbama ove odluke.

8. Ugovor o privremenom korišćenju javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 35

Korisnik mesta dužan je da u roku u roku utvrđenim rešenjem o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, zaključi ugovor o privremenom korišćenju javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje.

Ugovor iz stava 1. ovog člana, u ime Grada, zaključuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti, odnosno direktor nadležnog Javnog preduzeća ili lice koje on ovlasti.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži naročito: podatke o mestu postavljanja sredstva za oglašavanje (lokacija, ulica, maksimalna kvadratura i dr.); podatke o sredstvu za oglašavanje; visinu naknade, rok i način plaćanja naknade; postupak i uslovi za izmenu ili raskid ugovora; rok za podnošenje zahteva nadležnom organu za izdavanje odobrenja za postavljanje sredstava za oglašavanje; druga prava i obaveze po osnovu privremenog korišćenja javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje.

Troškove zaključenja ugovora i overe ugovora snosi korisnik mesta.

9. Odobrenje za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 36

Objekti, odnosno sredstva za oglašavanje se postavljaju na osnovu odobrenja koje izdaje organizaciona jedinica Gradske uprave u čijoj nadležnosti su komunalni poslovi (u daljem tekstu: nadležan organ za izdavanje odobrenja).

Za sredstva za oglašavanje za koje je zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i podzakonskog akta donetog po tom zakonu, potrebno rešenje o odobrenju za izvođenje radova (dozvola), pribavljanje dozvole je obavezan uslov za izdavanje odobrenja za postavljanje sredstava za oglašavanje (u daljem tekstu: odobrenje).

Odobrenje se izdaje u formi rešenja.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, odobrenje se ne izdaje za: nalepnicu na fasadnim otvorima poslovnog prostora i na izlogu poslovnog prostora; postavljanje sredstva za oglašavanje po nalogu nadležnih organa u ravni i okviru fasadnih otvora poslovnog prostora i u ravni i okviru izloga poslovnog prostora; oglašavanje na tendama postavljenim u skladu sa posebnom odlukom; oglašavanje na platnu suncobrana u bašti ugostiteljskog objekta koja je postavljena u skladu sa posebnom odlukom; pano za izlaganje menija i cenovnika u bašti ugostiteljskog objekta koja je postavljena u skladu sa posebnom odlukom; oglašavanje na pokretnim tezgama postavljenim u skladu sa odredbama drugih odluka; oglašavanje na montažno-demontažnim objektima za potrebe manifestacija za vreme trajanja manifestacije postavljenim u skladu sa odredbama drugih odluka; oglašavanje putem izložbenog pulta postavljenog u skladu sa odredbama drugih odluka; oglašavanje cenovnika na benzinskim pumpama; oglašavanje reda vožnje na autobuskim stajalištima; postavljanje plakata na objektima za slobodno oglašavanje i drugim objektima određenim Planom; oglašavanje na određenim površinama objekata prema posebnim propisima Grada.

Zahtev za izdavanje odobrenja

Član 37

Uz zahtev za izdavanje odobrenja prilaže se:

1) ugovor o privremenom korišćenju javne površine, odnosno površine objekta na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje;

2) idejni projekat sa potrebnom tehničkom dokumentacijom izrađenom od strane privrednog subjekta ili preduzetnika registrovanog za obavljanje navedene delatnosti potpisan od strane odgovornog projektanta, ili prospekt proizvođača sa potrebnom tehničkom dokumentacijom ili situacioni prikaz, odnosno fotografija;

3) izvod iz registra privrednih subjekata;

4) poreski identifikacioni broj;

5) uslove za izradu tehničke dokumentacije izdate od preduzeća na čiju se instalaciju vrši priključak (ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema);

6) izjavu korisnika mesta da će pre postavljanja sredstva za oglašavanje pribaviti sve potrebne saglasnosti preduzeća u čijoj su nadležnosti instalacije i objekti koji mogu biti ugroženi postavljanjem predmetnog sredstva za oglašavanje;

7) saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture, u slučajevima kada se objekat postavlja u zaštićenoj prostorno kulturno-istorijskoj celini ili u celini koja uživa prethodnu zaštitu;

8) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;

9) druge dokaze u zavisnosti od posebnih uslova utvrđenih ovom odlukom ili Planom.

Kada se zahtev podnosi za odobrenje za postavljanje oglasnog panoa (bilborda), osim dokumentacije iz stava 1. ovog člana, uz zahtev se prilaže i statički proračun sigurnosti koji je overen od strane lica sa licencom arhitektonske ili građevinske struke.

Kada se zahtev podnosi za odobrenje za postavljanje namenske reklamne table, osim dokumentacije iz stava 1. ovog člana, uz zahtev se prilaže i skica sa predlogom lokacije i položaja sredstva za oglašavanje, dimenzijama i ukupnom površinom.

Sadržina odobrenja

Član 38

Odobrenje sadrži:

1) podatke o podnosiocu zahteva - korisniku mesta (naziv, sedište, poreski identifikacioni broj);

2) podatke o položaju, dimenzijama, primenjenim materijalima, bojama, ukupnoj površini koja se koristi;

3) podatke o mestu postavljanja (lokacija, ulica, kvadratura i dr.);

4) posebne uslove pod kojima se sredstvo za oglašavanje može postaviti, u skladu sa Planom (pribavljanje tehničke dokumentacije, odgovarajućih dozvola i sl.);

5) period na koji se daje odobrenje;

6) rok za postavljanje sredstava za oglašavanje;

7) konstataciju da je priložena propisana dokumentacija;

8) ostale obaveze, a koje se odnose na primenu propisa kojima se reguliše komunalni red, održavanje čistoće i drugi propisi;

9) obavezu uklanjanja sredstva za oglašavanje u roku od osam dana po isteku perioda na koji se daje odobrenje;

9) druge podatke u vezi sa postavljanjem sredstava za oglašavanje.

Nadležan organ za izdavanje odobrenja, najkasnije u roku od tri dana od dana izdavanja odobrenja, odobrenje za postavljanje sredstava za oglašavanje na saobraćajnim javnim površinama (izuzev odobrenja za postavljanje sredstava za oglašavanje na površini elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza) dostavlja nadležnom Javnom preduzeću, kao upravljaču puta, koje obavlja administrativne poslove u vezi sa postavljanjem sredstava za oglašavanje na tim površinama, vrši naplatu i kontrolu naplate naknade, Komunalnoj inspekciji i Komunalnoj miliciji.

Odobrenje za postavljanje sredstava za oglašavanje na ostalim javnim površinama i na površini elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza dostavlja se organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za poslove finansija, utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave, Komunalnoj inspekciji i Komunalnoj miliciji.

Prestanak važenja odobrenja

Član 39

Odobrenje prestaje da važi istekom vremena na koje je izdato.

Odobrenje prestaje da važi i pre isteka vremena na koje je izdato:

1) ako se objekat, odnosno sredstvo za oglašavanje ne postavi u roku utvrđenim odobrenjem;

2) ako se objekat, odnosno sredstva za oglašavanje ne postave u skladu sa izdatim odobrenjem;

3) ako korisnik mesta ne plaća utvrđenu naknadu duže od tri meseca;

4) zbog izmene Plana;

5) po zahtevu korisnika;

6) u drugim slučajevima kada se objekat, odnosno sredstvo oglašavanja postavlja ili koristi protivno odredbama ove odluke.

Nadležan organ za izdavanje odobrenja, rešenje o prestanku važenja odobrenja dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za poslove finansija, utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave, Komunalnoj inspekciji i Komunalnoj miliciji, kao i nadležnom Javnom preduzeću koje obavlja administrativne poslove u vezi sa postavljanjem sredstava za oglašavanje na javnim saobraćajnim površinama u skladu sa odredbama ove odluke.

Prestanak važenja odobrenja zbog izmene Plana

Član 40

U slučaju izmene Plana, usled koje se ukida mesto (pojedinačno ili grupacija), nadležni organ za izdavanje odobrenja dužan je da korisniku tog mesta ponudi odgovarajuće mesto u skladu sa Planom, ukoliko takvo mesto postoji.

Odgovarajuće mesto u smislu stava 1. ovog člana je mesto namenjeno za postavljanje istog tipa i veličine sredstva za oglašavanje i nalazi se u istoj zoni u skladu sa Planom, odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina, odnosno odlukom o naknadama za korišćenje opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva na teritoriji grada Vranja.

Ako korisnik mesta prihvati ponuđeno mesto, nadležni organ za izdavanje odobrenja, donosi rešenje o tome i određuje rok u kome je korisnik mesta dužan da sredstvo za oglašavanje premesti.

Ukoliko se radi o mestu na saobraćajnoj javnoj površini, odgovarajuće mesto u smislu stava 2. ovog člana predlaže nadležno Javno preduzeće, kao upravljač puta.

Ako korisnik mesta ne prihvati ponuđeno mesto ili odgovarajuće mesto ne postoji, nadležni organ za izdavanje odobrenja, donosi rešenje o prestanku važenja odobrenja za to mesto, najkasnije u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o tome.

Prestanak važenja odobrenja po zahtevu korisnika mesta

Član 41

Korisnik mesta koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je odobrenje izdato, dužan je da o tome obavesti nadležan organ za izdavanje odobrenja.

Nadležni organ za izdavanje odobrenja, najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema obaveštenja donosi rešenje o prestanku važenja odobrenja.

10. Oglašavanje na javnim površinama sredstvima za oglašavanje za koje se ne sprovodi konkurs

Član 42

Oglašavanje na javnim površinama sredstvima za oglašavanje propisanim odredbama ove odluke za koje se ne sprovodi konkurs vrši se na zahtev zainteresovanog lica.

Oglašavanje iz stava 1.ovog člana vrši se shodnom primenom odredaba ove odluke koje se odnose na oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata.

IV OGLAŠAVANJE NA DRUGIM POVRŠINAMA I POVRŠINAMA OBJEKATA

Način oglašavanja

Član 43

Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata vrši se na zahtev zainteresovanog lica, uz saglasnost saglasnost vlasnika, odnosno lica koje raspolaže odgovarajućim pravom ili ovlašćenjem (u daljem tekstu: korisnik) te površine.

Druge površine jesu površine koje nisu javne, a vidljive su sa javnih površina, utvrđene članom 2. stav 5. ove odluke.

Površine objekata jesu spoljašnja površina objekta, utvrđene članom 2. stav 6. ove odluke.

Korišćenjem površina iz stava 2. i 3. ovog člana, postavljanjem sredstava za oglašavanje, vrši se neposredan uticaj na raspoloživost, kvalitet ili neku drugu osobinu javne površine.

Odobrenje

Član 44

Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata (izuzev elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza i stuba javne rasvete - osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu, niskonaponske i kontaktne mreže) vrši se na osnovu odobrenja koje na zahtev zainteresovanog lica izdaje nadležan organ za izdavanje odobrenja određen ovom odlukom, uz prethodnu saglasnost nadležnog Javnog preduzeća, sa stanovišta bezbednosti saobraćaja i sa stanovišta arhitektonsko građevinskih uslova, kako oglašavanjem ne bi došlo do narušavanja izgleda površina i objekta.

Odobrenje se izdaje u formi rešenja, i sadrži naročito: podatke o licu koje vrši oglašavanje, mestu i uslovima postavljanja, vrsti i dimenzijama sredstva za oglašavanje koje se postavlja, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja podnosilac prilaže:

1) tehničku dokumentaciju u formi idejnog projekta, skice ili, fotografije u zavisnosti od vrste objekta;

2) dokaz o registrovanoj delatnosti;

3) izvod iz lista nepokretnosti izdat od organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra, sa upisanim pravom svojine podnosioca zahteva na predmetnoj drugoj površini ili izvod iz lista nepokretnosti izdat od organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra i saglasnost vlasnika, odnosno korisnika te površine;

4) uslove za izradu tehničke dokumentacije izdate od preduzeća na čiju se instalaciju vrši priključak (ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema) ili ukoliko se radi o oglašavanju za sopstvene potrebe, kopiju EDB računa postojećeg mernog mesta, na predmetnoj katastarskoj parceli, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja električnom energijom sa istog;

5) saglasnost preduzeća u čijoj su nadležnosti instalacije i objekti koji mogu biti ugroženi postavljanjem predmetnog sredstva za oglašavanje;

6) saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture, u slučajevima kada se objekat postavlja u zaštićenoj prostorno kulturno- istorijskoj celini ili u celini koja uživa prethodnu zaštitu;

7) druge saglasnosti u skladu sa posebnim zakonima, zavisno od tipa i mesta postavljanja, u skladu sa odredbama ove odluke;

8) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Pravo stečeno po osnovu odobrenja ne može se ustupiti trećem licu.

Rok važenja odobrenja

Član 45

Na zahtev podnosioca, odobrenje se izdaje za tekuću godinu.

Podnosiocu zahteva kome je izdato odobrenje u skladu sa odredbama ove odluke, može se na njegov zahtev izdati odobrenje za postavljanje u narednom periodu istovetnog sredstva za oglašavanje.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja iz stava 2. ovog člana dostavlja se:

1) overena saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja sredstvo za oglašavanje;

2) potvrda o daljem važenju saglasnosti nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture;

3) prethodna tehnička dokumentacija na osnovu koje je izdato odobrenje na uvid, radi potvrde o daljem važenju;

4) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Pod istovetnim sredstvom podrazumeva se sredstvo za oglašavanje na kojem nije došlo do promene u odnosu na tehničku dokumentaciju na osnovu koje je izdato odobrenje.

Odobrenje se dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za poslove lokalne poreske administracije radi utvrđivanja i naplate naknade za korišćenje, Komunalnoj inspekciji i Komunalnoj miliciji.

Zaštita prava

Član 46

Protiv rešenja o odobrenju za postavljanje sredstava za oglašavanje može se izjaviti žalba Gradskom veću, u roku od 15 dana od dana obaveštenja stranke o rešenju.

Gradsko veće, kao drugostepeni organ, postupa po žalbi u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Rešenje je pravosnažno, u smislu ove odluke:

- istekom roka za žalbu, ako žalba nije uložena:

- kad žalilac bude obavešten o rešenju kojim je odlučeno o žalbi.

Prestanak važenja odobrenja

Član 47

Korisnik na čiji zahtev je odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je odobrenje izdato, dužan je da o tome obavesti nadležan organ koji je izdao odobrenje.

Odobrenje prestaje da važi i u slučaju kada se sredstvo za oglašavanje ne postavi u roku utvrđenim odobrenjem.

Nadležni organ za izdavanje odobrenja, najkasnije u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja iz stava 1. ovog člana, odnosno isteka roka za postavljanje sredstava za oglašavanje, donosi rešenje o prestanku važenja odobrenja i primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave, Komunalnoj inspekciji i Komunalnoj miliciji.

V NAKNADA

Član 48

Za korišćenje javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje za sopstvene potrebe i za potrebe drugih lica, kao i za korišćenje druge površine i površine objekata, za postavljanje sredstava za oglašavanje za sopstvene potrebe i za potrebe drugih lica kojim se vrši neposredni uticaj na raspoloživost, kvalitet ili neku drugu osobinu javne površine, za koje odobrenje izdaje nadležni organ određen ovom odlukom, plaća se naknada određena posebnom odlukom o naknadi za korišćenje javnih površina.

Za korišćenje javnih saobraćajnih površina i objekata na tim površinama, utvrđenim odredbama ove odluke, za koje odobrenje izdaje nadležan organ određen ovom odlukom, plaća se naknada određena posebnom odlukom o naknadama za korišćenje opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva na teritoriji grada Vranja.

Visina naknade za korišćenje javne površine, odnosno površine objekata na javnoj površini za postavljanje sredstava za oglašavanje, za koje se pravo na korišćenje stiče po osnovu javnog konkursa, utvrđuje se ugovorom u visini naknade koja je postignuta u postupku javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja pismenih ponuda.

Visina naknade iz stava 3. ovog člana usklađuje se godišnje sa indeksom rasta potrošačkih cena, prema zvaničnim objavljenim podacima Zavoda za statistiku, rešenjem organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave, odnosno nadležnog Javnog preduzeća.

Visina naknade za korišćenje javnih površina za postavljanje sredstava za oglašavanje za koje se ne sprovodi konkurs, kao i za korišćenje drugih površina i površine objekata za postavljanje sredstava za oglašavanje, utvrđuje se rešenjem organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda lokalne samouprave, odnosno nadležnog Javnog preduzeća, u skladu sa odlukama iz stava 1. i 2. ovog člana.

Naknada u smislu odredaba ovog člana čini prihod budžeta Grada.

VI OBAVEZE KORISNIKA MESTA

Odgovornost za štetu

Član 49

U slučaju nastale štete koju je prouzrokovalo postavljeno sredstvo za oglašavanje odgovara korisnik mesta.

Obaveze

Član 50

Korisnik mesta, dužan je da:

1) objekat i sredstvo za oglašavanje postavi i oglašavanje vrši u skladu sa odobrenjem;

2) objekat i sredstvo za oglašavanje označi poslovnim, odnosno ličnim imenom (preduzetnik), kao i sa podatkom o broju odobrenja za postavljanje sredstva za oglašavanje i datumu izdavanja odobrenja;

3) redovno održava i stara se o urednom izgledu objekta i sredstva za oglašavanje;

4) objekat i sredstvo za oglašavanje po prestanku važenja odobrenja (istekom roka i u drugim slučajevima utvrđenim odredbama ove odluke) o svom trošku ukloni, a korišćenu površinu mesta vrati u prvobitno stanje u roku od sedam dana;

5) objekat i sredstvo za oglašavanje privremeno ukloni kada je neophodno zbog izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju.

Pored obaveza iz stava 1. ovog člana, korisnik mesta dužan je da:

1) u periodu postavljanja dekorativne rasvete u gradu, dozvoli prilaz objektu na koje se postavlja dekorativna rasveta;

2) omogući Gradu da vrši oglašavanje manifestacija i aktivnosti koje organizuje ili su od značaja za Grad, na osnovu zahteva koji se podnosi najmanje tri dana pre početka oglašavanja.

VII ZABRANE

Član 51

Zabranjeno je:

1) lepiti ili na drugi način pričvršćivati plakat i drugu štampanu poruku, odnosno ispisivati oglasnu poruku na spoljašnjim površinama fasade, izloga, ograde, drveća i sl., ili tuđem sredstvu za oglašavanje;

2) prljati i oštećivati objekat, odnosno sredstvo za oglašavanje;

3) vršiti zvučno oglašavanje na otvorenom prostoru;

4) izvorom svetlosti objekta i sredstva za oglašavanje ometati korisnike objekta na koji je sredstvo postavljeno ili korisnike susednog objekta;

5) postaviti objekat i sredstvo za oglašavanje na putnim objektima, objektima saobraćajne signalizacije i opreme puta, izuzev objekata (površina) na kojima je moguće vršiti oglašavanje u skladu sa odredbama ove odluke i Planom;

6) vršiti druge radnje kojima se nanosi šteta sredstvima za oglašavanje, ili onemogućava oglašavanje postavljenim sredstvima za oglašavanje.

VIII NADZOR

Nadzor na primenom odluke i inspekcijski nadzor

Član 52

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave u čijoj su nadležnosti poslovi urbanizma, komunalne delatnosti i saobraćaja i nadležno Javno preduzeće, kao upravljač puta.

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke vrši Komunalna inspekcija, preko komunalnih inspektora, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje inspekcijski nadzor.

Komunalno milicijski nadzor vrši Komunalna milicija, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji se odnose na komunalnu miliciju.

Ovlašćenje komunalnog inspektora

Član 53

Ako u vršenju nadzora, komunalni inspektor utvrdi da se oglašavanje vrši suprotno odredbama ove odluke, rešenjem će zabraniti takvo oglašavanje i naložiti otklanjanje nepravilnosti, uključujući i uklanjanje sredstava za oglašavanje..

Komunalni inspektor je ovlašćen da naloži uklanjanje sredstva za oglašavanje:

1) kada se sredstvo za oglašavanje ne postavi na mesto utvrđeno planom, odnosno odobrenjem o postavljanju (čl. 12. st. 1. i 2, čl. 38. st. 1.tač. 3) i čl. 44. st. 2);

2) kada se sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez odobrenja, suprotno čl. 14, 36. st. 1. i 44. st. 1. i 2;

3) kada je sredstvo za oglašavanje postavljeno ili se koristi suprotno uslovima utvrđenim odobrenjem iz čl. 38. st. 1 i 44. st. 2;

4) kada objekat, odnosno sredstvo koristi neovlašćeno lice suprotno članu 15. st. 2. i 44. st. 4;

5) kada korisnik mesta sredstvo za oglašavanje ne dovede u ispravno i uredno stanje u roku koji rešenjem odredi komunalni inspektor.

Uklanjanje objekta ili sredstva za oglašavanje vrši se o trošku korisnika mesta, odnosno lica koje vrši oglašavanje.

Ako lice iz stava 3. ovog člana ne postupi po rešenju komunalnog inspektora i ne ukloni objekat ili sredstvo za oglašavanje izvršenje rešenja će se sprovesti u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravno izvršenje.

O uklanjanju sredstva za oglašavanje komunalni inspektor obaveštava nadležan organ za izdavanje odobrenja.

Po prijemu obaveštenja iz stava 5. ovog člana organ koji je izdao odobrenje donosi rešenje o ukidanju važenja odobrenja.

Zaštita prava

Član 54

Rešenja komunalnog inspektora iz čl. 53. stav 1. ove odluke donosi se u roku od 48 sati od okončanja postupka inspekcijskog nadzora i protiv istog može se izjaviti žalba u roku od osam dana od dana prijema, Gradskom veću.

Žalba iz stava 1. ovog člana ne zadržava izvršenje rešenja.

Prekršajni nalog

Član 55

Komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar će izdati prekršajni nalog ukoliko je prekršaj iz njegove nadležnosti otkrio na način propisan zakonom kojim se uređuje inspekcijski nadzor, odnosno zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Prekršajni nalog se izdaje u pisanoj formi, sa sadržajem propisanim zakonom.

Prekršajni nalog se sastoji od originala i dve kopije. Original se uručuje licu protiv koga se izdaje prekršajni nalog, a kopiju zadržava organ koji je izdao prekršajni nalog.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog svojim potpisom na odgovarajućem mestu u nalogu potvrđuje njegov prijem.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Ako prisutno lice protiv koga se izdaje prekršajni nalog odbije da primi nalog, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će ga upozoriti na posledice odbijanja prijema, uneti u nalog zabelešku o odbijanju prijema, dan i čas kada je prijem odbijen, čime se smatra da je prekršajni nalog uručen.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

Ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ne plati izrečenu kaznu ili ne podnese zahtev za sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu, smatraće se da je prihvatio odgovornost propuštanjem, a prekršajni nalog postaće konačan i izvršan.

Prekršajni nalog sa konstatacijom konačnosti i zabeleškom da novčana kazna nije plaćena, dostavlja se prekršajnom sudu da izrečenu novčanu kaznu unese u registar i sprovede postupak izvršenja u skladu sa zakonom.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti prekršajnu odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne.

Obaveza omogućavanja nadzora

Član 56

Korisnik je dužan da licu ovlašćenom za vršenje nadzora omogući pristup i pregled privremenog objekta, dozvoli uvid u dokumentaciju, dostavi tražene podatke i postupa po drugim nalozima komunalnog inspektora, odnosno komunalnog milicionara.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 57

Novčanom kaznom od 120.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) postupi protivno odredbi čl. 50;

2) ako postupa protivno zabrani iz čl. 51;

3) se sredstvo za oglašavanje ne postavi na mesto utvrđeno planom, odnosno odobrenjem o postavljanju (čl. 12. st. 1. i 2, čl. 38. st. 1.tač. 3) i čl. 44. st. 2);

4) se sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez odobrenja, suprotno čl. 14, 36. st.1. i 44. st. 1. i 2;

5) je sredstvo za oglašavanje postavljeno ili se koristi suprotno uslovima utvrđenim odobrenjem iz čl. 38. st. 1 i 44. st. 2.;

6) objekat, odnosno sredstvo koristi neovlašćeno lice suprotno čl. 15. st. 2. i 44. st. 4;

7) korisnik mesta sredstvo za oglašavanje ne dovede u ispravno i uredno stanje u roku koji rešenjem odredi komunalni inspektor;

8) onemogući nadzor u smislu čl. 56.

Novčanom kaznom u iznosu od 15.000,00 dinara, za prekršaj iz stava 1.ovog člana, kazniće se odgovorno lice u pravnom licu.

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara, za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik.

Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara, za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice.

Član 58

Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane ovom odlukom, po prekršajnim nalozima Komunalne inspekcije, uplaćuju se na uplatni račun broj: 840-743341843-40, sa pozivom na broj modela 97 47 114 "Prihodi od novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku za prekršaje propisane aktom Skupštine grada", kod Uprave za javna plaćanja u Vranju.

Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane ovom odlukom, po prekršajnim nalozima Komunalne policije, uplaćuju se na uplatni račun broj: 840-743342843-47, sa pozivom na broj modela 97 47 114 "Prihodi od novčanih kazni za prekršaje po prekršajnom nalogu", kod Uprave za javna plaćanja u Vranju.

Sredstva od novčanih kazni iz stava 1 i 2 ovog člana prihod su budžeta Grada.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 59

Plan mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnoj površini doneće se najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do početka primene Plana iz stava 1. ovog člana primenjivaće se Program postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na teritoriji grada Vranja, u delu koji se odnosi na postavljanje sredstava za oglašavanje - bilborda.

Ugovori o sticanju prava na privremeno korišćenje javne površine za postavljanja sredstava za oglašavanje, zaključeni na osnovu Programa iz stava 2. ovog člana, važe za period za koji su zaključeni, odnosno na period na koji su odobrenja izdata.

Ukoliko se Planom iz stava 1. ovog člana, mesto koje je dato na privremeno korišćenje javne površine ukida u smislu stava 2. i 3. ovog člana ukida, danom početka primene Plana shodno se primenjuju odredbe člana 40. ove odluke.

Član 60

Do početka primene Plana mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje, primenjivaće se odredbe Odluke o manjim montažnim objektima privremenog karaktera na teritoriji grada Vranja (Službenom glasniku grada Vranja", br. 11/2019 i 1/2020), koje se odnose na postavljanje bilborda i reklamnih panoa.

Član 61

Danom početka primene Plana masta prestaju da važe odredbe člana 8, člana 12. stav 2. i 3, člana 14 stav 1. i 4, člana 21. stav 2, člana 23. stav 2, člana 26 (u delu koji se odnosi na način i uslove za postavljanje, zaključenje ugovora i izdavanje odobrenja za bilborde), član 38, (koji se odnosi na reklamni pano) i člana 62. stav 1. tač. 5), 6) i 21) (koje se odnose na kaznene odredbe za bilborde i reklamne panoe) Odluke o manjim montažnim objektima privremenog karaktera na teritoriji grada Vranja (Službenom glasniku grada Vranja", br. 11/2019 i 1/2020).

Član 62

Odluku o naknadama za korišćenje javnih površina i Odluku o naknadama za korišćenje opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva uskladiti sa odredbama ove odluke najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 63

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".