PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE KRATKOROČNIH PROJEKATA OD POSEBNOG INTERESA ZA ODRŽIVI RAZVOJ U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 19/2021) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se cilj, kriterijumi, merila i postupak predlaganja i izbora kratkoročnih projekata od posebnog interesa za održivi razvoj u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), koje finansira ili sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata.
Cilj finansiranja kratkoročnih projekata jeste unapređivanje i razvoj istraživanja od posebnog interesa za održivi razvoj u AP Vojvodini.
Smatraće se da je poseban interes izražen u slučajevima kada postoji urgentna potreba za istraživanjem ili monitoringom u vezi sa:
- problemima nastalim kao posledica elementarnih nepogoda ili klimatskih promena koje neposredno utiču na bezbednost i zdravlje stanovništva ili kojima se ugrožava funkcionalnost značajnih elemenata privrednog sistema;
- intenzivnim istraživanjem uzroka i mera radi određivanja odgovarajućih metoda i metodologija, kako bi se unapredili strateški projekti značajni za održivi razvoj;
- kratkoročnim pilot-istraživanjima od posebnog interesa za pripremu međunarodnih projekata, koji će se finansirati iz fondova Evropske unije.
Za ostvarivanje projektnog finansiranja, Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs u kome se naučnoistraživačke organizacije obaveštavaju o uslovima za prijavljivanje projekata.
Pravo učešća na konkursu imaju registrovane naučnoistraživačke organizacije s teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o nauci i istraživanjima.
Projekte izuzetno mogu prijaviti i druge organizacije koje se bave naučnoistraživačkim radom, a prema posebnoj odluci Sekretarijata.
Opšti kriterijumi za ocenu predloženih naučnoistraživačkih projekata jesu:
- opravdanost predloženih istraživanja;
- primenljivost rezultata projekta;
- kompetentnost istraživačkog tima;
- kompetentnost rukovodioca projekta;
- opremljenost realizatora projekta;
- značaj projekta za održivi razvoj AP Vojvodine.
Predlog projekta ocenjuje stručni savet iz naučne oblasti kojoj pripada tema projekta, a ukoliko projekat ima interdisciplinarni karakter, ocenjuju ga stručni saveti iz relevantnih oblasti. Stručni savet može predložiti podnosiocu prijave promenu sadržaja predloga projekta (npr. plan aktivnosti, obim i sadržaj rada, opis očekivanih rezultata).
Konačnu odluku o prihvatanju predloga projekata donosi pokrajinski sekretar za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar), imajući u vidu značaj projekta za održivi razvoj u AP Vojvodini. Pokrajinski sekretar može doneti odluku o prihvatanju predloga projekta i bez mišljenja stručnog saveta, ako je to od posebnog značaja za ostvarivanje utvrđenog cilja finansiranja projekta.
Članovi stručnih saveta ne mogu istovremeno biti ni rukovodioci, niti članovi istraživačkog tima projekata koji su predmet ocene.
Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji prihvaćenih predloga projekta sa svim naučnoistraživačkim organizacijama koje su prijavljene kao učesnice na projektu.
II KRITERIJUMI ZA FINANSIRANJE KRATKOROČNIH PROJEKATA
Organizacije iz člana 4. ovog pravilnika konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.
Za učešće na konkursu, organizacije koje podnosu prijavu predloga projekta u obavezi su da - uz prijavu predloga projekta - prilože saglasnost naučnog, odnosno, nastavno-naučnog veća. Ukoliko realizacija projekta podrazumeva učešće više naučnoistraživačkih organizacija, uz prijavu se dostavlja saglasnost naučnih, odnosno nastavno-naučnih veća svih učesnica na projektu.
Prijava projekta mora da sadrži:
- opšte, administrativne podatke;
- predmet, sadržaj i cilj istraživanja;
- stanje istraživanja u oblasti;
- planirane rezultate projekta i mogućnost primenljivosti rezultata projekta;
- predlog istraživačkog tima i predlog broja istraživač meseci;
- podatke o kompetentnosti istraživača;
- podatke o infrastrukturnoj podršci za realizaciju projekta;
- detaljan finansijski plan troškova za realizaciju projekta.
Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata.
Obrazac prijave propisuje Sekretarijat, a može se preuzeti na njegovoj zvaničnoj internet prezentaciji.
Sekretarijat će odbaciti sledeće prijave:
- nepotpune prijave projekata;
- prijave koje imaju neispravne nosioce podataka (u pitanju su prijave koje se podnose u elektronskoj formi) s podacima o prijavi projekta;
- prijave koje sadrže netačne podatke o članovima projektnog tima;
- prijave koje nisu predate u roku definisanim javnim konkursom.
U izvođenju projekata mogu učestvovati svi istraživači s teritorije AP Vojvodine. Istraživači moraju imati karton naučnog radnika, kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.
Istraživački tim mora da ima najmanje tri realizatora.
Rok za realizaciju projekta jeste najduže 12 meseci.
Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.
Rukovodilac projekta mora imati titulu doktora nauka i naučnu afirmaciju u oblasti iz koje se projekat predlaže.
Rukovodilac projekta iz oblasti prirodno-matematičkih nauka, tehničkih nauka, tehnoloških nauka, biotehničkih nauka i oblasti medicinskih nauka mora imati najmanje dva rada publikovana u časopisima sa SCI liste (sa impakt faktorom).
Rukovodilac projekta iz oblasti društvenih i humanističkih nauka, sportskih nauka i pravnih i ekonomskih nauka mora imati najmanje jedan rad publikovan u časopisu sa SCI liste (sa impakt faktorom) ili najmanje tri rada u vodećem časopisu nacionalnog značaja (M51).
Rukovodilac projekta ne može biti naučni radnik koji je u prethodnih šest godina bio dva ili više puta rukovodilac projekata po ovom programu/konkursu.
Rukovodilac projekta odgovoran je za tačnost navedenih podataka u prijavi, za realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.
Prijavu projekta potpisuju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat, kao i odgovorna lica svih organizacija učesnika na projektu.
Nastavna i naučna zvanja korespondiraju na sledeći način:
- redovni profesor = naučni savetnik;
- vanredni profesor = viši naučni saradnik;
- docent = naučni saradnik;
- asistent = istraživač saradnik;
- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik = nastavnik stranog jezika, odnosno veština.
Zvanja visokih škola strukovnih studija i naučna zvanja, korespondiraju na sledeći način:
- profesor strukovnih studija = viši naučni saradnik;
- viši predavač = naučni saradnik;
- predavač = istraživač saradnik.
Istraživač kom tokom perioda realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje u projektu ili da rukovodi projektom za koji je odobreno finansiranje, uz saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća i uz saglasnost direktora instituta / dekana fakulteta, pri čemu može biti angažovan na projektu, s nula istraživač meseci.
Za istraživače učesnike u izvođenju projekta, koji koriste odsustvo više od tri meseca, finansiranje se obustavlja do njihovog povratka.
Rukovodilac projekta obavezuje se da promene navedene u stavu jedan ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (na primer: odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko odsustvo), prijavi Sekretarijatu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
III NAČIN FINANSIRANJA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKATA
Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog sufinansiranja mogu biti namenjena za:
- isplatu mesečnih primanja (ne više od tri istraživač meseca)
- troškove nabavke repromaterijala i potrošnog materijala;
- troškove nabavke sitnije opreme za naučnu infrastrukturu;
- troškove putovanja radi realizacije projektnih zadataka;
- troškove usluga drugih lica (visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 20% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat);
- režijske troškove (internet, telefon, i drugo - visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 5% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat).
Visina mesečne naknade utvrđuje se prema ceni istraživač meseca Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije, u skladu s nastavno-naučnom kompetencijom i zvanjem istraživača.
Kategorizaciju istraživača određuje Sekretarijat, kao ukupan broj poena produkcije u poslednjih pet godina, ne računajući tekuću godinu, imajući u vidu M71 i M72, na osnovu podataka iz kartona naučnog radnika.
Realizacija projekta prati se na osnovu periodičnih izveštaja i završnog izveštaja, koji se regulišu ugovorom između Sekretarijata i organizacija koje realizuju projekat.
Izveštaji iz stava 1. ovog člana podnose se na obrascima čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.
Za podatke navedene u izveštaju odgovaraju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat.
Odluku o prihvatanju periodičnih izveštaja donosi pokrajinski sekretar, prema potrebi i na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja stručnog saveta.
Odobrena finansijska sredstva će se isplaćivati u ratama preciziranim ugovorom, a nakon prihvatanja periodičnih izveštaja, u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.
Istraživanje se ocenjuje na osnovu poređenja ostvarenih i planiranih rezultata u skladu s podnetom prijavom projekta.
U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slučaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar - pored pokretanja zakonom definisanih mera - može da traži povratak sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja na projektima Sekretarijata.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".
Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima za finansiranje kratkoročnih projekata od posebnog interesa za održivi razvoj u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, broj: 142-451-3035/2020-01, od 05. maja 2020. godine.