UPUTSTVO

O PRIPREMI I SADRŽINI KADROVSKOG PLANA GRADA PIROTA

("Sl. list grada Niša", br. 17/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Uputstvom o pripremi i sadržini Kadrovskog plana Grada Pirota (u daljem tekstu: Uputstvo) uređuje se postupak pripreme i sadržina Kadrovskog plana za Gradsku upravu upravu Pirot, Gradsko pravobranilaštvo Grada Pirota i Službu interne revizije (u daljem tekstu: Kadrovski plan).

II KADROVSKI PLAN GRADA PIROTA

Član 2

Kadrovski plan se sačinjava na osnovu podataka koji se odnose na Gradsku upravu, Gradsko pravobranilaštvo i Službu interne revizije Grada Pirota.

Član 3

Podaci iz člana 2. ovog Uputstva sadrže:

1. Prikaz postojećeg broja:

- službenika i nameštenika po položaju, zvanju i vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na neodređeno vreme u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva;

- službenika i nameštenika po zvanju i vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na određeno vreme u Kabinetu gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice u okviru Gradske uprave;

- službenika i nameštenika po stepenu stručne spreme i svakoj vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na određeno vreme zbog povećanog obima posla i

- pripravnika po stepenu stečenog obrazovanja.

2. Planirani broj u godini za koju se donosi Kadrovski plan:

- službenika i nameštenika po položaju, zvanju i vrsti radnih mesta u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva,

- službenika i nameštenika čiji je prijem u radni odnos na određeno vreme potreban u Kabinetu gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice u okviru Gradske uprave;

- službenika i nameštenika čiji je prijem u radni odnos na određeno vreme potreban zbog povećanog obima posla;

- pripravnika po stepenu stečenog obrazovanja čiji se prijem planira u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva.

III POSTUPAK IZRADE KADROVSKOG PLANA GRADSKE UPRAVE

Član 4

Pri izradi Kadrovskog plana uzimaju se obzir:

- postojeća popunjena radna mesta;

- zasnivanje radnog odnosa na određeno vreme u Kabinetu gradonačelnika;

- zasnivanje radnog odnosa zbog privremeno povećanog obima posla;

- planiranje novih zapošljavanja na upražnjenim radnim mestima, radnim mestima koja su utvrđena zbog konstantno povećanog obima posla, na radnim mestima koja su utvrđena zbog promena propisa, radnim mestima koja su utvrđena zbog predviđanja novih nadležnosti lokalne samouprave i radnih mesta utvrđenih zbog promene organizacione strukture.

Odsek za ljudske resurse, u saradnji sa rukovodiocima organa, službi i organizacija iz člana 2. ovog Uputstva, prikuplja podatke iz stava 1. ovog člana.

Član 5

Postupak izrade Kadrovskog plana obuhvata:

1) Funkcionalnu analizu organizacije organa grada, posebno Gradske uprave

2) Pripremu nacrta Kadrovskog plana i finansijskog plana za njegovo izvršavanje;

3) Usklađivanje predloga Kadrovskog plana sa predlogom Odluke o budžetu.

III 1 Funkcionalna analiza

Član 6

Funkcionalna analiza organizacije organa grada, a posebno Gradske uprave sadrži:

- Analizu prethodnih opisa poslova i konačnih opisa poslova;

- Prikupljanje podataka o radnim mestima koja će biti upražnjena usled ispunjavanja uslova za odlazak u starosnu penziju;

- Prikupljanje podataka o radnim mestima koja će biti ukinuta ili promenjena;

- Planiranje novih radnih mesta usled promene propisa koji utvrđuju izvorne i poverene poslove u lokalnoj samoupravi;

- Planiranje novih radnih mesta usled organizacionih promena;

- Analizu Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

Funkcionalna analiza iz stava 1. ovog člana obuhvata i stepen optimizacije organizacione strukture, odnos broja službenika i nameštenika po organizacionim jedinicama, raspored zaposlenih po organizacionim jedinicima, trenutni raspon kontrole (odnosa broja izvršilaca i rukovodilaca), prikaz organizacionih delova uprave u kojima postoji manji broj zaposlenih od neophodnog, viškove zaposlenih, broj zaposlenih na određeno vreme i odnosa različitih zvanja.

Član 7

Deo Funkcionalne analize koje se odnosi na analizu prethodnih opisa poslova i konačnih opisa poslova obuhvata analizu Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

U Pravilniku iz stava 1. ovog člana analiziraju se utvrđeni opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.

Član 8

Funkcionalna analiza iz člana 5. stav 1. tačka 1. ovog Uputstva sadrži i podatke o:

- radnim mestima pripravnika koji posle položenog državnog ispita mogu nastaviti rad na neodređeno vreme i biti raspoređeni na odgovarajuće radno mesto;

- zaposlenima koji stiču pravo na napredovanje u neposredno više zvanje;

- zaposlenima koji su završili dodatno obrazovanje po postupku predviđenom propisima;

- zaposlenima kojima miruje radni odnos, a čije se povratak očekuje u godini za koju se Kadrovski plan donosi.

Funkcionalna analiza sadrži i druge relevantne podatke o zaposlenima u organima iz člana 1. ovog Uputstva.

Član 9

Funkcionalnu analizu iz člana 5. stav 1. tačka 1. ovog Uputstva izrađuje Odsek za ljudske resurse, u saradnji sa rukovodiocima organa i organizacionih jedinica organa iz člana 1. ovog Uputstva.

III 2 Priprema nacrta kadrovskog plana

Član 10

Gradska uprava, kao i službe i posebne organizacije iz člana 1. ovog Uputstva zajednički pripremaju nacrt Kadrovskog plana.

Nacrt Kadrovskog plana zasniva se na proceni ostvarenja Kadrovskog plana za tekuću godinu, promeni poslovnih procesa koji se planiraju i potrebi da se poveća ili smanji broj službenika i nameštenika ili da se njihova radna mesta drugačije opišu i razvrstaju zbog toga što se menja način rada i obim poslova organa grada.

Nacrt Kadrovskog plana priprema se u skladu sa budžetskim kalendarom lokalnih vlasti, utvrđenim Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 11

Nacrt Kadrovskog plana priprema Odsek za upravljanje ljudskim resursima u Gradskoj upravi, u saradnji sa rukovodiocima osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave i rukovodiocima službi i posebnih organizacija iz člana 1. ovog Uputstva.

Član 12

U postupku pripreme nacrta Kadrovskog plana, rukovodioci užih organizacionih jedinica Gradske uprave dužni su da u okviru svoje organizacione jedinice, planiraju izmene radnih mesta do kojih dolazi usled promene propisa i dobijanja novih nadležnosti ili značajno promenjene situacije u vezi nadležnosti i organizacije organa grada Pirota, kao i kretanja zaposlenih u organizacionim jedinicama u skladu sa napred navedenim izmenama.

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave objedinjuju delove nacrta Kadrovskog plana za osnovnu organizacionu jedinicu i dostavljaju nacrt Kadrovskog plana načelniku Gradske uprave na razmatranje.

Ukoliko nema primedbi na nacrt iz stava 2. ovog člana, načelnik daje odobrenje za dalji postupak izrade predloga Kadrovskog plana.

Član 13

Službe i posebne organizacije iz člana 1. ovog Uputstva dostavljaju nacrt svojih delova Kadrovskog plana Odseku za upravljanje ljudskim resursima Gradske uprave.

Član 14

U postupku pripreme objedinjenog nacrta Kadrovskog plana, Odsek za upravljanje ljudskim resursima proverava da li su svi elementi Kadrovskog plana pripremljeni prema odredbama ovog Uputstva i ako utvrdi nedostatke, daje uputstva kako da se oni otklone.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, rok za otklanjanje nedostataka je 3 dana.

Usaglašen nacrt Kadrovskog plana iz stava 1. ovog člana Odsek za ljudske resurse dostavlja organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove finansija i budžeta, radi provere njegove usaglašenosti sa planiranom masom sredstava za plate Gradske uprave, službi i posebnih organizacija grada Pirota.

Ako organizaciona jedinica nadležna za poslove finansija i budžeta utvrdi da nacrt Kadrovskog plana nije u saglasnosti sa visinom sredstava za plate organa, službi i posebnih organizacija iz stava 2. ovog člana, daje mišljenje o tome u pisanoj formi Odseku za ljudske resurse, rukovodiocima organa i službi i načelniku Gradske uprave i predlože kako da se uočena nesaglasnost prevaziđe.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, rok za usaglašavanje sa predlogom organizacione jedinice nadležne za poslove finansija je 3 dana.

III 3 Predlog kadrovskog plana

Član 15

U slučaju da organizaciona jedinica nadležna za poslove finansija i budžeta utvrdi da je nacrt Kadrovskog plana u saglasnosti sa predloženom masom sredstava za plate, kao i u slučaju da je izvršeno usaglašavanje sa predlogom organizacione jedinice nadležne za poslove finansija i budžeta iz stava 3. člana 14. ovog Uputstva, Odsek za upravljanje ljudskim resursima priprema predlog Kadrovskog plana.

Član 16

Predlog Kadrovskog plana sastoji se od tabelarnog dela i obrazloženja.

Tabelarni deo predloga Kadrovskog plana prikazuje podatke iz člana 3. ovog Uputstva.

Obrazloženje predloga Kadrovskog plana sadrži:

- ostvarenje Kadrovskog plana za tekuću godinu, pri čemu se imaju u vidu podaci o: premeštaju službenika sa napredovanjem ili bez njega, o sprovedenim internim i javnim konkursima, preuzimanju službenika od drugog poslodavca, drugi podaci o prilivu kadrova, podaci o načinu prestanka radnog odnosa zaposlenih (protekom vremena na koje je zasnovan, po sili zakona, i sl.), drugim vidovima odliva kadrova, mirovanju radnog odnosa i drugi podaci o kadrovskim promenama. Cilj prikaza ostvarenja Kadrovskog plana se ogleda u upoređivanju kadrovskog stanja i upravljanje ljudskim resursima za tekuću godinu i godinu za koji se planira. Krajnji efekti su izmena akta o unutrašnjem uređenju - moguće organizacione promene, racionalizacija, kao i prilagođavanje budžeta

- razlozima zbog kojih je potrebno povećati ili smanjiti broj službenika i nameštenika u radnom odnosu na neodređeno vreme;

- razlozima zbog kojih je potrebno da se radna mesta drugačije opišu i razvrstaju.

- razlozima zbog kojih se očekuje povećan obim posla, ako se planira da se službenici i nameštenici primaju u radni odnos na određeno vreme, na kojim radnim mesta, i u kom zvanju (imajući u vidu da je reč o popunjenim, ne upražnjenim radnim mestima);

- podatke o zaposlenima kojima miruju prava i obaveze u skladu sa propisima i čije se povratak na rad očekuje u godini za koju se donosi Kadrovski plan;

- podatke o prijemu pripravnika po stepenima stečenog obrazovanja čiji je prijem potreban organu u godini za koju se Kadrovski plan usvaja.

- podatke o radnim mestima funkcionera u organima grada

Član 17

Postupak razmatranja predloga Kadrovskog plana vrši na osnovu akta kojim je regulisan rad gradskog veća.

IV KADROVSKI PLAN GRADSKOG PRAVOBRANILAŠTVA I SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PIROTA

Član 18

Gradsko pravobranilaštvo i Služba interne revizije grada Pirota pripremaju nacrt Kadrovskog plana istovremeno sa pripremom predloga finansijskog plana.

Nacrt Kadrovskog plana organa, službi i organizacija iz stava 1. ovog člana zasniva se na postojećem broju i strukturi zaposlenih i njihovoj proceni potreba za kadrovima u narednoj godini.

Nacrt Kadrovskog plana organa, službi i organizacija iz stava 1. ovog člana sadrži i obrazloženje koji sadrži razloge za povećanje ili smanjenje broja službenika i nameštenika u radnom odnosu na neodređeno vreme, razloge za drugačiji opis poslova na pojedinim radnim mestima, razloge za drugačije razvrstavanje radnih mesta, kao i razloge zbog kojih se očekuje povećan obim posla potreba rada na određeno vreme.

Nacrt Kadrovskog plana organa, službi i organizacija iz stava 1. ovog člana, dostavlja se Odseku za upravljanje ljudskim resursima Gradske uprave, koja priprema predlog objedinjenog Kadrovskog plana.

V USVAJANJE KADROVSKOG PLANA

Član 18

Kadrovski plan usvaja Skupština grada istovremeno sa Odlukom o budžetu grada Pirota.

Kadrovski plan važi jednu budžetsku godinu.

Kadrovski plan se objavljuje u "Službenom listu Grada Niša".

VI IZMENE KADROVSKOG PLANA

Član 19

Izmena Kadrovskog plana se može vršiti u slučaju izmene Odluke o budžetu grada.

Izmene Kadrovskog plana vrše se po odredbama ovog Uputstva predviđenim za postupak njegove izrade.

VII PRAĆENJE SPROVOĐENJA KADROVSKOG PLANA

Član 20

Odsek za upravljanje ljudskim resursima je obavezan da prati sprovođenje Kadrovskog plana i da o tome podnese izveštaj nadležnom organu grada najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša", a primenjivaće se od početka pripreme prvog Kadrovskog plana u 2021. godini.