ODLUKA
O KONTROLI PRIJEMA I REALIZACIJE DONACIJA GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 2/2021)

 

UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se način, postupak i kontrola prijema, analize i ocene opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacija grada Vranja (u daljem tekstu: Grad).

Način i postupak kontrole prijema i realizacije donacija u smislu stava 1. ovog člana, sprovodi se pre zaključenja ugovora o donaciji, u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Pojedini pojmovi u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. "donacija" je namenski bespovratni prihod Grada, koji se ostvaruje na osnovu pisanog ugovora između davaoca i primaoca donacije;

2. "davalac donacije" jeste fizičko ili pravno lice koje daje donaciju Gradu;

3. "primalac donacije" jeste Grad;

4. "korisnik donacije" jeste organ Grada ili javna služba čiji je osnivač Grad, a kojoj je donacija namenjena.

Svi pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci u muškom gramatičkom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodan rod.

Član 3

Predmet donacije mogu biti roba, usluge, novac, hartije od vrednosti, imovinska i druga prava, osim duvana i duvanskih prerađevina, alkoholnih pića i putničkih automobila.

Član 4

Davalac donacije ne može biti fizičko ili pravno lice:

1. nad kojim korisnik donacije vrši nadzor i/ili kontrolu;

2. koje predstavlja povezano lice sa javnim funkcionerom Grada, u smislu odredaba zakona kojim se uređuje sprečavanje korupcije, a koje se odnose na sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija.

UGOVOR O DONACIJI

Član 5

Donacija se ostvaruje ugovorom između davaoca donacije i primaoca donacije koji mora biti sačinjen u pisanoj formi.

Vrednost predmeta donacije mora biti procenjiva i iskazana u ugovoru o donaciji.

Vrednost predmeta donacije obavezno se prikazuje kroz završni račun budžeta Grada za godinu u kojoj je donacija data.

OPRAVDANOST I ISPLATIVOST DONACIJE

Član 6

Donacija je opravdana ukoliko njena namena, odnosno način trošenja i korišćenja odgovaraju potrebama Grada i korisnika donacije.

Član 7

Donacija je isplativa ukoliko procenjeni troškovi održavanja i korišćenja nisu veći od njene vrednosti, u periodu od tri godine od dana prijema. U protivnom, donacija nije isplativa.

Komisija za procenu opravdanosti i isplativosti donacije

Član 8

Pre potpisivanja ugovora o donaciji, lice koje želi da učini donaciju dužno je da Gradonačelniku dostavi pisani predlog za davanje donacije.

Gradonačelnik, u roku od tri dana od dana dostavljanja pisanog predloga iz stava 1. ovog člana, rešenjem obrazuje Komisiju za procenu opravdanosti i isplativosti predložene donacije (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Dva člana Komisije određuju se iz reda zaposlenih u organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove finansija koji obavljaju materijalno- finansijske poslove, dok trećeg člana Komisije Gradonačelnik određuje u zavisnosti od predmeta i korisnika donacije.

Član 9

Komisija je dužna da izradi i dostavi Gradskom veću obrazloženu analizu opravdanosti i isplativosti predložene donacije sa mišljenjem, u roku od 15 dana od dana obrazovanja Komisije.

Analiza opravdanosti i isplativosti predložene donacije iz stava 1. ovog člana sadrži procenu postojanja potrebe za predmet predložene donacije, kao i procenu troškova korišćenja i održavanja predmeta predložene donacije, uključujući i eventualno prikrivene troškove.

Član 10

Ukoliko utvrdi da predložena donacija nije opravdana i/ili isplativa, odnosno da je podnosilac predloga za davanje donacije fizičko ili pravno lice iz člana 4. ove odluke, Komisija je dužna da to konstatuje u analizi opravdanosti i isplativosti predložene donacije, sa mišljenjem.

Član 11

O predlogu donacije odlučuje Gradsko veće na osnovu obrazložene analize opravdanosti i isplativosti predložene donacije sa mišljenjem Komisije, u roku od tri dana od dana dostavljanja analize Komisije.

Potpisivanje ugovora o donaciji

Član 12

Ukoliko je doneta odluka o prihvatanju predloga donacije, davalac donacije i Gradonačelnik potpisuju ugovor o donaciji.

Član 13

Ugovorom o donaciji regulišu se prava, obaveze i odgovornosti davaoca donacije i Grada, kao primaoca donacije.

Ugovor o donaciji obavezno sadrži podatke o: ugovornim stranama, predmetu i vrednosti donacije, nameni donacije, načinu i roku izvršenja donacije, izveštavanju davaoca donacije o realizaciji donacije, uslove za izmenu ili raskid ugovora o donaciji, kao i odredbe o rešavanju sporova.

Član 14

Donacija u vidu novca uplaćuje se na račun Grada, sa posebno definisanom namenom donacije.

KORIŠĆENJE, KONTROLA I EVIDENCIJA DONACIJA

Korišćenje

Član 15

Korisnik donacije dužan je da koristi donaciju namenski, u skladu sa ugovorom o donaciji.

Korisnik donacije dužan je da izradi i dostavi organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za poslove finansija izveštaj o realizaciji donacije, u roku od 15 dana od dana kada je predmet donacije iskorišćen.

Ukoliko je predmet donacije takav da zahteva održavanje i/ili nabavku dodatne robe ili usluga za njeno korišćenje, korisnik donacije je dužan da izradi i dostavi organizacionoj jedinici Gradske uprave iz stava 2. ovog člana, godišnji izveštaj o korišćenju donacije, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

Kontrola i evidencija donacije

Član 16

Kontrolu namenskog i svrsishodnog raspolaganja i trošenja donacije vrši Služba interne revizije i budžetski inspektor.

Član 17

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove finansija dužna je da formira Jedinstvenu evidenciju o donacijama Grada.

Načelnik Gradske uprave određuje lice zaduženo za vođenje i ažuriranje Jedinstvene evidencije iz stava 1. ovog člana.

Jedinstvena evidencija iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

1. ugovore o donaciji;

2. obrazložene analize o opravdanosti i isplativosti predložene donacije;

3. pisane predloge za davanje donacija koje su odbijene;

4. izveštaji i realizaciji donacija.

Jedinstvena evidencija iz stava 1. ovog člana objavljuje se i redovno ažurira na zvaničnoj internet stranici Grada.

Član 18

Na osnovu podataka iz Jedinstvene evidencije o donacijama Grada, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove finansija dužna je da Gradskom veću podnese godišnji izveštaj o registrovanim donacijama, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o broju i predmetu predloženih donacija; broju i predmetu potpisanih ugovora o donacijama; njihovoj realizaciji; broju odbijenih predloga za davanje donacije i razlozima zbog kojih su ovi predlozi odbijeni.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove finansija dužna je da formira Jedinstvenu evidenciju o donacijama u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Načelnik Gradske uprave dužan je da u roku iz stava 1. ovog člana, odredi lice zaduženo za vođenje i ažuriranje Jedinstvene evidencije o donacijama grada Vranja.

Član 20

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".