ODLUKA
O CENTRALIZACIJI JAVNIH NABAVKI

("Sl. list grada Niša", br. 35/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Gradska uprava za finansije Grada Niša (u daljem tekstu: Gradska uprava za finansije), može da sprovodi postupke centralizovanih javnih nabavki radi zaključenja okvirnih sporazuma i ugovora za potrebe direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Grada Niš i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač Grad Niš.

Gradska uprava za finansije će, u cilju realizacije Odluke o centralizaciji javnih nabavki, doneti interni akt kojim će odrediti Telo za centralizovane javne nabavke i bliže urediti uslove i način sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.

Telo za centralizovane javne nabavke, obavljaće poslove centralizovanih javnih nabavki za organe Grada, posebne i stručne službe, ustanove, javna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad, kao i za osnovne i srednje škole u delu u kome se javne nabavke finansiraju iz budžeta Grada Niša.

Član 2

Telo za centralizovane javne nabavke u sastavu Gradske uprave za finansije, obavljaće poslove centralizovanih javnih nabavki u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti javnih nabavki, ovom odlukom, kao i aktima iz ove oblasti koje donose organi Grada.

Član 3

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada Niša, i ostale ustanove, preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad Niš, osnovne i srednje škole na teritoriji Grada (u daljem tekstu: naručioci), za čije potrebe Gradska uprava za finansije sprovodi centralizovane javne nabavke u obavezi su da Telu za centralizovane javne nabavke dostavljaju predloge potreba za predmetima javne nabavke, kao i Godišnji Plan javnih nabavki, radi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.

II USLOVI

Član 4

Telo za centralizovane javne nabavke može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je javna nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu,

2) da su za javnu nabavku predviđena sredstva u budžetu Grada Niša, kao i u finansijskim planovima, odnosno u programima poslovanja naručilaca i planovima javnih nabavki naručilaca, i

3) da su naručioci, za čije potrebe se sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni ovom odlukom.

Član 5

Plan centralizovanih javnih nabavki priprema Telo za centralizovane javne nabavke na osnovu planova javnih nabavki svih naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve javne nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode kao centralizovane javne nabavke.

Naručioci su u obavezi da nacrte planova javnih nabavki dostave najkasnije u roku od pet dana od dana prijema zahteva za dostavljanje planova, odnosno da usvojene planove javnih nabavki dostave u elektronskom i štampanom obliku.

Telo za centralizovane javne nabavke u roku od deset dana po prijemu usvojenih javnih planova naručioca, priprema predlog plana centralizovanih nabavki i isti dostavlja Gradonačelniku Grada Niša na saglasnost.

Gradonačelnik Grada Niša u roku od tri dana od dana prijema predloga, daje saglasnost na predlog plana centralizovanih javnih nabavki.

Telo za centralizovane javne nabavke u roku od deset dana od dana donošenja plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmete javnih nabavki i okvirno vreme pokretanja predmetnih postupaka, isti objavljuje na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Niša.

Plan centralizovanih javnih nabavki, sve odluke i rešenja u postupcima i okvirne sporazume potpisuje Gradonačelnik Grada Niša, kao rukovodilac Tela za centralizovane javne nabavke.

Član 6

Nabavke koje su naručioci planirali u svojim planovima javnih nabavki kao centralizovane, a koje iz objektivnih razloga ne budu obuhvaćene postupkom centralizovane javne nabavke, naručioci će sprovesti samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima u skladu sa zakonom.

III NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 7

Telo za centralizovane javne nabavke sprovodi isključivo otvoreni postupak za centralizovane javne nabavke i dužno je da uvek, kada je to moguće, obrazuje predmetnu nabavku po partijama, na način da omogući učešće malih i srednjih preduzeća, a u cilju zaštite konkurencije na tržištu.

Telo za centralizovane javne nabavke može sprovesti pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva, ukoliko je u prethodnom otvorenom postupku dobilo sve neodgovarajuće ponude, pod uslovom da početni uslovi javne nabavke nisu bitno izmenjeni.

Član 8

Nakon uspešno sprovedenog postupka centralizovane javne nabavke zaključuje se okvirni sporazum sa izabranim privrednim subjektom/ima - ponuđačem/ima.

Na osnovu zaključenog okvirnog sporazuma, naručioci mogu zaključiti pojedinačne ugovore u granicama propisanim okvirnim sporazumom, sa izabranim privrednim subjektom/ima - ponuđačem/ima, sa kojima je zaključen okvirni sporazum.

Naručioci su u obavezi da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma. Primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave Telu za centralizovane javne nabavke, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma.

IV SPISAK PREDMETA JAVNIH NABAVKI ZA KOJE TELO ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE SPROVODI POSTUPAK CENTRALIZOVANIH NABAVKI

Član 9

Predmeti javnih nabavki za koje Telo za centralizovane javne nabavke može da sprovodi postupak centralizovanih javnih nabavki su:

- kancelarijski materijal;

- sredstva i pribor za održavanje higijene i papirna galanterija;

- računari i računarska oprema (hardver, softver, licence)

- putnička i druga vozila;

- gume za putnička i teretna vozila i autobuse;

- nabavka pogonskih goriva i maziva za motorna vozila;

- električna energija;

- energenti (ulje za loženje i gasno ulje ekstra lako Evro el, ugalj, ogrevno drvo);

- potrošni materijal za štampače, fotokopirne aparate i multifunkcijske uređaje;

- materijal za tekuće popravke i održavanje zgrada i objekata i opreme;

- radna i zaštitna odeća, obuća i oprema;

- kancelarijski i školski nameštaj i oprema;

- stručna literatura;

- usluge tekućih popravki i održavanja;

- elektronske komunikacione usluge (fiksna imobilna telefonija, internet);

- računarske i druge vezane usluge;

- usluge čišćenja zgrada i objekata;

- usluge fizičko-tehničkog obezbeđenja;

- usluge osiguranja (imovine, zaposlenih i trećih lica);

- usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.

V SPISAK NARUČILACA ZA ČIJE POTREBE TELO ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE SPROVODI POSTUPAK CENTRALIZOVANIH NABAVKI

Član 10

Naručioci za čije potrebe Telo za centralizovane javne nabavke sprovodi postupke centralizovanih nabavki su:

1. Gradska uprava za organe grada i građanska stanja

2. Gradska uprava za finansije

3. Gradska uprava za građevinarstvo

4. Gradska uprava za imovinu i održivi razvoj

5. Gradska uprava za društvene delatnosti

6. Gradska uprava za komunalne delatnosti i inspekcijske poslove

7. Gradonačelnik

8. Gradsko veće

9. Pravobranilaštvo Grada Niša

10. Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj

11. Zaštitnik građana - ombudsman.

Ustanove, indirektni korisnici budžeta Grada Niša:

- Centar za pružanje usluga socijalne zaštite "Mara" Niš

- Javna predškolska ustanova "Pčelica"

- Ustanova "Dečiji centar" Niš

- Ustanova "Narodni muzej"

- Ustanova Narodna biblioteka "Stevan Sremac"

- Ustanova "Narodno pozorište Niš"

- Ustanova "Pozorište lutaka Niš"

- Ustanova "Niški simfonijski orkestar"

- Ustanova "Galerija savremene likovne umetnosti Niš"

- Ustanova "Niški kulturni centar"

- Ustanova "Istorijski arhiv"

- Ustanova "Zavod za zaštitu spomenika kulture" Niš

- Ustanova za fizičku kulturu SC "Čair"

- Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju - Niš

- Turistička organizacija Niš

- Ustanova "Sigurna kuća za žene i decu žrtve porodičnog nasilja".

Osnovne i srednje škole na teritoriji Grada Niša, u delu u kome se javne nabavke finansiraju iz budžeta grada Niša, javna preduzeća i ostale nepomenute ustanove i organizacije čiji je osnivač Grad Niš.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 11

Postupci javnih nabavki koji do dana stupanja na snagu ove Odluke nisu okončani, okončaće se po odredbama odluke koja je bila na snazi do dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 12

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o centralizaciji javnih nabavki ("Službeni list Grada Niša", broj 18/2017).

Član 13

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".