ODLUKAO POSTAVLJANJU MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA NA TERITORIJI GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 35/2021) |
Ovom odlukom utvrđuju se uslovi i način postavljanja, korišćenja i uklanjanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim površinama, način utvrđivanja i postupak dodele lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera (u daljem tekstu: objekti privremenog korišćenja), vršenje nadzora nad primenom odredaba ove odluke i inspekcijski nadzor.
Odredbe stava 1. ovog člana ne odnose se na postavljanje drugih objekata privremenog korišćenja za vreme održavanja vašara, sajmova, izložbi i tradicionalnih manifestacija (novogodišnji, božićni, osmomartovski, uskršnji i drugi praznici).
Površina javne namene u smislu odredaba ove odluke jeste površina utvrđena planskim dokumentom koja je dostupna svim korisnicima pod jednakim uslovima.
Površine javne namene shodno odredbama stava 1. ovog člana su:
- javne saobraćajne površine (put, ulica, pešačka zona i sl.);
- trg;
- javne zelene površine (park, skver, gradska šuma i sl.);
- javna površina bloka (parkovski uređene površine i saobraćajne površine).
Na površinama iz stava 2. ovog člana mesto postavljanja objekata privremenog korišćenja ne može se nalaziti na sledećim površinama:
- na parking prostorima i parking mestima;
- na rastojanju manjem od 1 m od otvora šahte podzemnog objekta.
Objekti privremenog korišćenja u smislu ove odluke su: kiosci, bašte ugostiteljskih objekata, tende i pokretne tezge.
Za korišćenje javnih površina za postavljanje objekata privremenog korišćenja plaća se naknada za zauzeće javne površine, u skladu sa posebnom odlukom.
Kiosk je manji montažno-demontažni objekat površine do 10,5 m2, za obavljanje delatnosti određenih zakonom i drugim propisima.
Kiosk se može postaviti na površini javne namene u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom i planom lokacija za kioske na površinama javne namene.
Plan lokacija za kioske na površinama javne namene sadrži:
1. urbanističko-tehničke uslove sa grafičkim prikazima koji se sprovode kroz urbanističko-tehničku razradu lokacije koju priprema JP Zavod za urbanizam Niš i koji pored ostalog određuju površinu svake pojedine lokacije za kiosk, mesto za postavljanje kioska sa uslovima za priključenje na infrastrukturu (u daljem tekstu: lokacija za kiosk),
2. delatnosti koje se mogu obavljati u kiosku na određenoj lokaciji,
3. tip i veličinu kioska koji se može postaviti na svakoj pojedinoj lokaciji,
4. posebno određene rezervne lokacije za izmeštanje kioska, ako zbog izvođenja radova na površinama javne namene, postavljeni kiosk mora da se ukloni.
Plan lokacija za kioske na površinama javne namene donosi Skupština grada i objavljuje se u "Službenom listu grada Niša".
Stručne poslove izrade plana, na zahtev gradske uprave nadležne za poslove planiranja, obavljaće Javno preduzeće Zavod za urbanizam Niš, koje je dužno da od nadležnih javnih i drugih preduzeća pribavi svu potrebnu dokumentaciju za izradu plana.
Stručnu kontrolu plana lokacija za kioske na površinama javne namene vrši Radna grupa za davanje mišljenja na katalog urbane opreme, uređenje i opremanje javnih površina na teritoriji grada Niša.
Pre donošenja plana lokacija za kioske na površinama javne namene od strane Skupštine grada Niša, gradska uprava nadležna za poslove planiranja organizuje javnu prezentaciju u trajanju od sedam dana.
Izuzetno, lokacije za postavljanje kioska u seoskim naseljima i drugim područjima grada za koja plan nije donet, može odrediti veće gradske opštine, na zahtev zainteresovanog lica, a po pojedinačno izrađenim urbanističko-tehničkim uslovima.
Po pravilu lokacija za kiosk se daje u postupku prikupljanja pisanih prijava.
Izuzetno iz prethodnog stava, davanje u zakup lokacija za kiosk može da se vrši i neposrednom pogodbom.
Oglas za davanje lokacije za kiosk prikupljanjem pisanih prijava raspisuje predsednik područno nadležne gradske opštine, uz prethodnu saglasnost gradonačelnika, ukoliko se radi o lokacijama u BID, centralnoj i ekstra zoni.
Područje BID, centralne, ekstra i ostalih zona određeno je Odlukom o lokalnim komunalnim taksama.
Oglas se objavljuje u sredstvima informisanja i na oglasnoj tabli organa područno nadležne gradske opštine.
Oglas naročito sadrži:
1. lokaciju za kiosk,
2. tip i površinu kioska koji može da se postavi,
3. delatnost koja može da se obavlja u kiosku,
4. vreme na koje se daje lokacija za kiosk,
5. rok i način podnošenja pisanih prijava,
6. rok za postavljanje,
7. visina naknade i rokove plaćanja,
8. visinu garantnog iznosa za učešće na oglasu,
9. kriterijume za izbor,
10. obavezu dostavljanja dokaza da su izmirene obaveze iz prethodnog perioda na ime korišćenja površine javne namene i obavezu dostave dokaza da su izmirene obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda,
11. podatke o obaveznoj sadržini prijave,
12. mesto i vreme javnog otvaranja prijava,
13. rok i način objavljivanja rezultata oglasa,
14. naznačenje da učesnik oglasa koji dobije lokaciju, u slučaju odustanka, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.
15. mesto i vreme uvida u plan lokacija koja je predmet davanja u zakup.
Pravo učešća na oglasu za davanje lokacija imaju sva pravna lica, preduzetnici i fizička lica, osim onih koji prema Gradu Niša imaju dugovanja na dan objavljivanja oglasa, po osnovu korišćenja i zauzeća površine javne namene za postavljanje privremenih objekata i neizmirene obaveze na ime lokalnih javnih prihoda.
U postupku po oglasu za davanje lokacija ne mogu učestvovati predsednik ni članovi Komisije, kao ni ostala službena lica koja su učestvovala u postupku od pokretanja inicijative do donošenja odluke.
Lokacija za kiosk, tip, površina i delatnost koja se može obavljati u kiosku, određuje se u skladu sa planom lokacija za kioske na javnim površinama.
Lokacija za kiosk se daje za vreme do pet godina.
Garantni iznos utvrđuje Gradsko veće Grada Niša na predlog Gradske uprave nadležne za poslove finansija.
Obavezna sadržina prijave je:
1. ime i adresa, odnosno naziv i sedište učesnika oglasa,
2. naznaka lokacije za kiosk za koji se podnosi prijava,
3. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu.
Postupak po oglasu za prikupljanje pisanih prijava, kao i postupak neposredne pogodbe sprovodi komisija koju obrazuje predsednik područno nadležne gradske opštine.
Komisiju čine predsednik i četiri člana, koji imaju zamenike.
Prijave se podnose komisiji u zatvorenoj koverti sa naznakom: "prijava za lokaciju za kiosk".
Podnete prijave za neposrednu pogodbu razmatra komisija u skladu sa ovom Odlukom.
Postupak po oglasu za davanje lokacija otvara predsednik komisije, konstatuje da postoji kvorum za rad komisije, utvrđuje da li su prijave blagovremene, ispravne i potpune.
Komisija vrši bodovanje pristiglih prijava na osnovu sledećih kriterijuma:
1. 5 bodova dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji zapošljava osobe sa invaliditetom, shodno Zakonu o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 32/13);
2. 4 boda dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji zapošljava 5 i više radnika;
3. 1 bod dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji ima ostvaren poslovni prihod u protekloj godini do 1.000.000.000,00 (jedna milijarda) dinara;
4. 2 boda dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji ima ostvaren poslovni prihod u protekloj godini od 1.000.000.000,00 (jedna milijarda) dinara;
5. 3 boda dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji duže od 5 (pet) godina obavlja, kao pretežnu registrovanu delatnost, delatnost utvrđenu Planom za lokaciju za koju konkuriše.
6. 15 bodova dobija učesnik oglasa za davanje lokacija koji je u prethodnom periodu po osnovu odobrenja nadležnog organa već bio određen za korisnika privremenog objekta na toj lokaciji.
U slučaju da nakon izvršenog bodovanja primenom merila iz stava 1. ovog člana dva ili više učesnika Konkursa imaju jednak rezultat, prednost ima učesnik koji zapošljava više radnika.
O javnom otvaranju podnetih prijava, kao i o razmatranju prijava za neposrednu pogodbu, komisija vodi zapisnik.
Neblagovremene, nepotpune i neuredne prijave se odbacuju.
U zapisnik iz člana 14. ove Odluke, komisija unosi posebno za svaku lokaciju za kiosk:
1. broj urednih, potpunih i blagovremeno podnetih prijava;
2. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu i
3. pojedinačan i ukupan iznos bodova prema kriterijumima iz člana 13. stav 2 ove odluke.
Predsednik komisije otvara prijave i javno saopštava sadržinu svake prijave.
Komisija utvrđuje redosled podnosioca prijava prema visini bodova utvrđenih na način propisan članom 13. stav 2. ove odluke.
Pravo na dodelu lokacije za kiosk stiče učesnik oglasa koji je ima najveći broj bodova.
Javno otvaranje prijave se može izvršiti i ukoliko postoji samo jedan učesnik koji je podneo urednu prijavu.
Javno otvaranje prijava se održava u mestu i u vreme koje je određeno oglasom.
Učesniku oglasa kome nije dodeljena lokacija za kiosk vraća se uplaćeni garantni iznos u roku od 8 dana od dana konačnosti rešenja o davanju lokacije za kiosk.
Ukoliko učesnik oglasa koji je stekao pravo na lokaciju za kiosk odustane od prijave, lokacija za kiosk se dodeljuje sledećem učesniku oglasa prema utvrđenom redosledu prijava, odnosno sledećem učesniku oglasa koji ima drugi najveći broj bodova.
Učesnik oglasa koji je odustao od prijave nema prava na povraćaj garantnog iznosa.
Obaveštenje o rezultatima oglasa ističe se na oglasnoj tabli područno nadležne uprave gradske opštine.
Rešenje o davanju lokacije za kiosk, donosi predsednik područno nadležne gradske opštine na osnovu predloga komisije.
Odluku o davanju na korišćenje lokacije neposrednom pogodbom, u formi rešenja. donosi predsednik područno nadležne gradske opštine na osnovu obrazloženog predloga komisije.
Rešenje predsednika gradske opštine je konačno.
Učesnik oglasa, kome je konačnim rešenjem data lokacija za kiosk, dužan je da u roku od osam dana od dana prijema rešenja zaključi ugovor o korišćenju lokacije.
Ugovor o korišćenju lokacije u ime gradske opštine zaključuje predsednik gradske opštine ili lice koje on ovlasti.
Ugovor o korišćenju lokacije sadrži: ugovorne strane, datum i mesto zaključenja ugovora, podatke o lokaciji, vreme korišćenja lokacije, sredstva obezbeđenja plaćanja, obaveze i prava lica koje je dobilo lokaciju da podnese zahtev za odobrenje za postavljanje kioska i mogućnost produženja važnosti odobrenja, odredbe o slučajevima za raskid ugovora.
Ukoliko lice koje je dobilo lokaciju, u propisanom roku ne zaključi ugovor, gubi pravo na lokaciju za kiosk i pravo na povraćaj depozita.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, predsednik gradske opštine može doneti rešenje o davanju lokacije za kiosk sledećem najbolje rangiranom učesniku oglasa prema utvrđenom broju bodova ili raspisati novi oglas.
Lokacija za kiosk se može dati neposrednom pogodbom, izuzetno od postupka prikupljanja pisanih prijava, u slučajevima:
1. kada korisnik lokacije prestane da obavlja delatnost u kiosku, usled teške bolesti, zbog odlaska u penziju, kao i u slučaju smrti korisnika lokacije, do isteka odobrenja za postavljanje kioska, odobrenje za postavljanje kioska može se izdati članovima uže porodice korisnika lokacije uz saglasnost ostalih članova uže porodice. U slučaju da se lokacija ne dodeli članovima uže porodice primeniće se član 7. stav 2. ove Odluke,
2. kada korisnik lokacije - pravno lice traži određivanje za korisnika lokacije drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada korisnik lokacije - pravno lice traži određivanje za korisnika lokacije drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod korisnika lokacije - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena, u svakom slučaju najduže do isteka važnosti odobrenja za postavljanje kioska,
3. kada korisnik lokacije - fizičko lice traži određivanje za korisnika lokacije pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za korisnika lokacije, kao fizičko lice, u svakom slučaju do isteka odobrenja za postavljanje kioska,
4. kada lokacija ni posle tri uzastopna oglašavanja nije data na korišćenje,
5. postavljanja kioska u seoskim naseljima i drugim područjima grada za koje ne postoji plan, a za koje je veće gradske opštine odredilo lokaciju po pojedinačno izrađenim urbanističko-tehničkim uslovima, odobrenje izdaje uprava gradske opštine neposrednom pogodbom.
Na osnovu konačnog rešenja o davanju lokacije za kiosk i zaključenog ugovora, uprava gradske opštine izdaje odobrenje za postavljanje kioska sa rokom važenja do isteka vremena određenog rešenjem o lokaciji za kiosk.
Odobrenje se izdaje na zahtev lica koje je dobilo lokaciju za kiosk.
Odobrenje za postavljanje kioska, uprava gradske opštine, dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za poslove utvrđivanja, kontrole i naplate javnih prihoda, radi utvrđivanja naknade za korišćenje javne površine.
Gradska uprava iz stava 3. ovog člana, naknadu za korišćenje javne površine, utvrđuje rešenjem, koje dostavlja korisniku javne površine.
Kiosk se može postaviti na lokaciji utvrđenoj u skladu sa ovom odlukom i na javnim površinama koje su date na korišćenje i upravljanje drugim pravnim licima, pod uslovom da nadležni organ u pravnom licu sprovede postupak davanja lokacije za kiosk u skladu sa svojim aktima ili posebnim propisima.
Odobrenje za postavljanje kioska na površinama javne namene, koje su date na korišćenje i upravljanje drugim pravnim licima, izdaje uprava gradske opštine na osnovu akta o dodeli lokacije za kiosk nadležnog organa tog pravnog lica.
Lice kome je izdato odobrenje za postavljanje kioska je dužno da postavi kiosk u skladu sa uslovima iz odobrenja i da kiosk koristi za obavljanje delatnosti za koje je izdato odobrenje.
Licu kome je izdato odobrenje za postavljanje kioska nije dozvoljeno da bilo kojim pravnim poslom ili po bilo kom osnovu omogući drugom licu korišćenje mesta za koje mu je izdato odobrenje, u suprotnom gubi pravo korišćenja date lokacije.
Odobrenje za postavljanje kioska prestaje da važi:
1. istekom vremena za koje je izdato,
2. ako se kiosk ne postavi u roku od tri meseca od dana prijema odobrenja,
3. ako se ne obavlja delatnost u kiosku duže od dva meseca,
4. ako se ne obavlja delatnost u kiosku u slučajevima privremene odjave duže od Zakonom propisanog roka za privremenu odjavu,
5. ukoliko se lokacija za kiosk u skladu sa Planom privede nameni.
Lokacija za kiosk i odobrenje za postavljanje kioska mogu privremeno prestati da važe ako se izvode neophodni radovi na rekonstrukciji, održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture, ili same javne površine.
U sporazumu sa licem kome privremeno prestaje da važi pravo na lokaciju i odobrenje, predsednik gradske opštine odrediće novu privremenu lokaciju, a uprava gradske opštine izdati odobrenje.
Troškove izmeštanja kioska snosiće investitor radova na javnoj površini.
III BAŠTE UGOSTITELJSKIH OBJEKATA
Bašta ugostiteljskog objekta (u daljem tekstu: bašta) je montažno-demontažni objekat otvorenog tipa (letnja bašta) ili zatvorenog tipa (zimska bašta) u funkciji ugostiteljske delatnosti koja se obavlja u ugostiteljskom objektu.
Bašta se može postaviti na trotoarima, trgovima, prolazima i drugim javnim površinama u skladu sa uslovima propisanim ovom odlukom.
Ako u jednom objektu ima više ugostiteljskih lokala, vlasnici lokala mogu postaviti bašte srazmerno dužini strane objekta.
Letnja bašta je otvoreni montažno-demontažni objekat, koji se može postaviti i koristiti od 1. marta do 31. oktobra.
Zimska bašta je zatvoreni montažno-demontažni objekat, koji se može postaviti i koristiti u periodu od 1. novembra do kraja februara.
Bašta se ne može postaviti na javnim površinama iznad priključaka, šahti, komunalne infrastrukture, telefonsko-telegrafskih i energetskih objekata.
Bašta se ne može postaviti ispred kioska, na biciklističkim stazama, zelenim površinama i travnjacima, parkiralištima i stepeništima koja povezuju javne površine.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, bašta se može postaviti na kolovozima i u zonama u kojima je zabranjeno kretanje vozila (pešačke zone) pod uslovom da se obezbedi minimalna slobodna širina kolovoza do 4 m i slobodna visina od 4,5 m za kretanje vozila kojima je dozvoljen prolaz i zaustavljanje.
Baštu čini odgovarajući broj stolova i stolica.
U bašti se mogu postaviti suncobrani, posude sa biljnom dekoracijom, ali ne u vidu ograde, a po potrebi senilo, rasveta i pano za izlaganje menija i cenovnika.
U bašti se ne mogu postaviti roštilj, ražanj, montažni pult ili bar.
Svi elementi bašte moraju biti postavljeni unutar odobrene osnove i volumena bašte.
Kod zimske bašte, zatvoren prostor bašte formiraju bočni elementi koji sa podnom platformom i senilom čine konstruktivnu celinu, u funkciji su ograde, zaštite od buke i izduvnih gasova i zaštite od vetra, kiše i drugih vremenskih nepogoda i moraju biti transparentni i izgrađeni od prozirnog i bezbednog materijala.
Zaštita zimske bašte od niskih temperatura u periodu od 1. novembra do kraja februara može se ostvariti postavljanjem i korišćenjem opreme za zagrevanje, u skladu sa projektnom dokumentacijom.
Pregled uređaja i opreme za grejanje vrši se periodično na poziv korisnika, a najmanje dva puta godišnje.
Vlasnik, odnosno korisnik zimske bašte ugostiteljskog objekta dužan je da obezbedi i sprovede sve mere zaštite od požara predviđene za tu vrstu i tip objekta.
Za nesprovođenje odredbi iz stava 1. ovog člana, odgovoran je vlasnik, odnosno korisnik ugostiteljskog objekta koji je baštu postavio.
Zimska bašta se postavlja u skladu sa planom razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata na teritoriji grada Niša.
Na javnim površinama na kojima se mogu postaviti bašte nije dozvoljeno izdizanje nivelete, dodavanjem novog zastora, osim u slučaju propisanom ovom odlukom ili kada je neophodno izvršiti nivelaciju terena.
Bašta se može postaviti i na trotoaru ako se obezbedi:
- minimalna širina trotoara od 1,6 m, odnosno do 2,4 m na mestima gde je povećana frekvencija pešaka i minimalna slobodna visina od 2,50 m za kretanje pešaka,
- minimalna udaljenost bašte od ivice kolovoza ili parkirališta od 0,65 m, a 0,50 m od ivice biciklističke staze.
Bašta se ne može postaviti u trouglu preglednosti na raskrsnicama.
Izuzetno, bašta se može postaviti u trouglu preglednosti na raskrsnicama ukoliko je režim saobraćaja u raskrsnici tako uređen da se postavljanjem bašte ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Dužina stranice trougla preglednosti određuje se u zavisnosti od režima saobraćaja u raskrsnici (horizontalna i vertikalna signalizacija, svetlosna signalizacija, brzina kretanja vozila i zaustavni put vozila).
Ispunjenost uslova iz ovog člana utvrđuje gradska uprava nadležna za poslove saobraćaja.
Bašta mora biti postavljena tako da površina koju zauzima predstavlja jedinstvenu celinu.
Projektovanje i odabir elemenata bašte vrši se tako da bašta:
- oblikom, dimenzijama, materijalima i bojom predstavlja skladnu i funkcionalnu celinu,
- poseduje čiste, svedene geometrijske forme, pravilnih linija, jasno definisane visinske regulacije,
- sadrži transparentne oblike i materijale neutralnog, svedenog kolorita,
- bude u skladu sa karakteristikama i vrednostima zgrade ispred koje je postavljena i prostora u kojem se nalazi.
Elementi bašte projektuju se i postavljaju tako da svojim dimenzijama, težinom i međusobnim vezama:
- omogućavaju brzu montažu, demontažu i transportovanje,
- ne oštećuju javnu površinu, objekte njenog uređenja, opremanja i zelenila fiksiranjem na njih ili na neki drugi način,
- su podobni za nesmetano kretanje dece, starih i lica sa invaliditetom.
Odobrenje za postavljanje bašte, u formi rešenja, izdaje uprava područne gradske opštine na zahtev stranke, u kome se mora precizirati lokacija, površina koja se zauzima, vreme na koje se zauzima i skica objekta sa tačnim merama i kotama koje definišu položaj bašte.
Za postavljanje bašte na saobraćajnoj površini uprava gradske opštine, po službenoj dužnosti, pribavlja mišljenje MUP-a i saglasnost gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.
Ukoliko se bašta postavlja u prostoru od kulturno-istorijskog značaja ili ispred objekta koji predstavlja kulturno dobro, odnosno spomenik kulture, potrebna je prethodna saglasnost Javnog preduzeća Zavoda za zaštitu spomenika kulture Niš.
Odobrenje za postavljanje bašte, uprava gradske opštine, dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, radi utvrđivanja naknade za korišćenje javne površine.
Gradska uprava iz stava 3. ovog člana, naknadu za korišćenje javne površine, utvrđuje rešenjem, koje dostavlja korisniku javne površine.
Uprava područne gradske opštine ne može izdati odobrenje za postavljanje bašte licu kome je u prethodnoj godini nadležni inspektor doneo rešenje zbog kršenja odredaba ove odluke koje se tiču bašti.
Odobrenje za postavljanje letnje bašte izdaje se najduže za period od 1. marta do 31. oktobra, a odobrenje za postavljanje zimske bašte najduže za period od 1. novembra do kraja februara.
Ne može se izdati odobrenje za novi zahtev za postavljanje letnje ili zimske bašte, ukoliko nisu regulisana sva dugovanja za ugostiteljski objekat ispred koga se postavlja bašta.
Zahtevi za letnje bašte podnose se od 11. januara do 10. februara.
Zahtevi za zimske bašte podnose se od 11. septembra do 10. oktobra.
Odobrenje za postavljanje bašte izdaje se na osnovu plana razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata i urbanističko-tehničkih uslova, ili samo na osnovu urbanističko-tehničkih uslova za javne površine za koje nije donet plan.
Odobrenjem se određuje lokacija, vreme korišćenja zauzetog prostora, površina koja se može zauzeti, kao i posebni uslovi u pogledu obezbeđenja prolaza pešaka i bezbednosti saobraćaja i način uređivanja zauzetog prostora.
Plan razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata donosi Skupština grada i objavljuje se u "Službenom listu grada Niša".
Plan razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata i urbanističko-tehničke uslove za postavljanje bašti izrađuje Javno preduzeće Zavod za urbanizam Niš.
Stručnu kontrolu plana razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata vrši Komisija za planove grada Niša.
Pre donošenja plana razmeštaja bašti ugostiteljskih objekata od strane Skupštine grada Niša, gradska uprava nadležne za poslove planiranja organizuje javnu prezentaciju u trajanju od sedam dana.
Estetske karakteristike bašti utvrđuju se kroz Urbanističko-tehničke uslove.
Lice koje je dobilo odobrenje za postavljanje bašte dužno je da:
1. baštu postavi u skladu sa izdatim odobrenjem,
2. plaća utvrđenu naknadu,
3. baštu u celini ili delimično ukloni i pre isteka vremena važenja odobrenja ako se izmeni namena javne površine ili ako se izvode neophodni radovi na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju komunalnih objekata i uređaja ili same javne površine,
4. baštu ukloni posle isteka vremena za koje je dato odobrenje za postavljanje bašte.
Odobrenje za postavljanje bašte prestaje da važi pre isteka vremena za koji je izdato:
1. ako se bašta ne postavi u skladu sa uslovima navedenim u odobrenju i drugim propisanim uslovima,
2. ako lice kome je dato odobrenje prestane da obavlja delatnost u poslovnom objektu ili prostoriji ispred koje je postavljena bašta.
Tenda je slobodnostojeća, pokretna i sklopiva konstrukcija sa odgovarajućim zastorom, koja se postavlja na javnoj površini kao samostalni objekat.
Konzolna tenda je konzolna konstrukcija koja se postavlja na fasadi zgrade iznad ulaza i izloga poslovnog prostora. Postavlja se na laku metalnu konstrukciju, ne može se zatvarati, a izrađena je od impregniranog ili plastificiranog platna.
Odobrenje za postavljanje tende, u formi rešenja, izdaje uprava gradske opštine i može se izdati samo licu koje ima odobrenje za postavljanje bašte.
Odobrenje za postavljanje tende, uprava gradske opštine, dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, radi utvrđivanja naknade za korišćenje javne površine.
Gradska uprava iz stava 3. ovog člana, naknadu za korišćenje javne površine, utvrđuje rešenjem, koje dostavlja korisniku javne površine.
Ako se tenda postavlja u prostoru od kulturno-istorijskog značaja ili ispred objekta koji predstavlja kulturno dobro, odnosno spomenik kulture, potrebna je prethodna saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture Niš.
Tenda se može postaviti na javnim površinama u gabaritama bašte pod uslovom da se obezbedi slobodna visina od nivelete pešačkog trotoara najmanje 2,50 m.
Pokretne tezge su montažne konstrukcije koje se mogu postavljati na javnim površinama za izlaganje, reklamiranje i prodaju robe.
Pokretna tezga na javnoj površini može da zauzima najviše 2 m2.
Pokretne tezge ne mogu se postavljati u BID, centralnoj i ekstra zoni.
Predsednik gradske opštine donosi rešenje o određivanju lokacija na javnim površinama za postavljanje pokretnih tezgi, osim za pijace i druge javne površine koje su date na korišćenje i upravljanje drugim pravnim licima.
Rešenje predsednika gradske opštine objavljuje se u "Službenom listu grada Niša".
Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži: nazive ulica, trgova i drugih javnih površina, broj tezgi i bliže naznačena mesta njihovog rasporeda.
Povodom obeležavanja državnih, verskih i drugih praznika, održavanja sportskih, kulturnih i drugih manifestacija u gradu, predsednik gradske opštine rešenjem određuje javne površine za privremeno postavljanje pokretnih tezgi.
Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži: period u kome se tezge mogu postaviti, rok i naziv organa kome se podnosi zahtev, nazive ulica, trgova i drugih javnih površina, broj tezgi i bliže naznačena mesta njihovog rasporeda.
Odobrenje za postavljanje pokretnih tezgi na lokacijama određenim rešenjem predsednika gradske opštine izdaje uprava gradske opštine na zahtev zainteresovanog lica, za vreme koje ne može biti duže od jedne godine.
Uz zahtev, osim u slučaju osnivanja radnje za obavljanje delatnosti na tezgama i privremenu prodaju čestitki, potrebno je priložiti i dokaz o upisu u registar za obavljanje delatnosti.
Prednost kod postavljanja pokretnih tezgi ima lice koje je prvo podnelo zahtev.
Odobrenje za postavljanje pokretnih tezgi, uprava gradske opštine, dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, radi utvrđivanja naknade za korišćenje javne površine.
Gradska uprava iz stava 4. ovog člana, naknadu za korišćenje javne površine, utvrđuje rešenjem, koje dostavlja korisniku javne površine.
Odobrenje za postavljanje pokretnih tezgi na javnim površinama koje koriste i kojima upravljaju druga pravna lica izdaje nadležni organ pravnog lica po postupku propisanom posebnim propisima i aktima tih pravnih lica.
Pravna lica iz stava 1. ovog člana dužna su da iznos naknade za korišćenje javnih površina uplate u budžet Grada Niša u roku od 15 dana od dana izdavanja odobrenja.
VI UKLANJANJE OBJEKATA PRIVREMENOG KORIŠĆENJA
Licu koje bez odobrenja nadležnog organa postavi i koristi objekat privremenog korišćenja, komunalni inspektor će naložiti da objekat odmah, a najkasnije u roku od tri dana ukloni sa javne površine.
Lice kome je izdato odobrenje za postavljanje objekta privremenog korišćenja dužno je da najkasnije u roku od tri dana od dana prestanka važenja odobrenja objekat ukloni sa javne površine.
Ukoliko lice ne postupi u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, komunalni inspektor sprovešće postupak prinudnog uklanjanja objekta privremenog korišćenja.
Prinudno uklanjanje izvršiće javno preduzeće kome su povereni ovi poslovi, po nalogu komunalnog inspektora, a o trošku lica koje je postavilo objekat privremenog korišćenja.
Ako vlasnik, odnosno korisnik ne preuzme prinudno uklonjeni objekat u roku od 30 dana od dana prinudnog uklanjanja, objekat privremenog korišćenja može se prodati na javnoj licitaciji. Sredstva ostvarena od prodaje koriste se za podmirenje troškova uklanjanja i čuvanja. Ukoliko sredstva nisu dovoljna naplaćuju se od vlasnika, odnosno korisnika po cenovniku javnog preduzeća koje je izvršilo prinudno uklanjanje.
Ništavo je svako odobrenje za postavljanje objekta privremenog korišćenja ako je izdato suprotno odredbama ove odluke.
Upravni nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrše gradske uprave nadležne za poslove planiranja i poslove saobraćaja.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke i pojedinačnih akata donetih na osnovu ove odluke vrši komunalni inspektor.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor dužan je da naredi uklanjanje objekta privremenog korišćenja sa javnih površina ako su postavljeni protivno odredbama ove odluke.
Komunalni inspektor narediće vlasniku, odnosno korisniku, objekta privremenog korišćenja da odmah ukloni objekat i robu pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Ako se iz prethodnog stava lice ne nalazi na licu mesta, komunalni inspektor će bez saslušanja stranke, doneti rešenje kojim će se naložiti da se objekat i stvari uklone u određenom roku, koji se može odrediti na časove. Rešenje se nalepljuje na objekat, odnosno na predmete, uz naznačenje dana i časa kada je nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno.
Ako lice iz prethodnog stava ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor izvršiće uklanjanje objekta i stvari na teret vlasnika, odnosno korisnika, preko drugog lica.
Kazniće se za prekršaj fizičko ili odgovorno lice novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini bez odobrenja nadležnog organa.
Kazniće se za prekršaj pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini bez odobrenja nadležnog organa.
Kazniće se za prekršaj preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini bez odobrenja nadležnog organa.
Kazniće se za prekršaj fizičko ili odgovorno lice kome je dodeljena lokacija za objekat privremenog korišćenja novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara, pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000, ako raspolažu lokacijom na način opisan članom 28. stav 2. ove odluke.
Kazniće se za prekršaj fizičko ili odgovorno lice novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini suprotno izdatom odobrenju nadležnog organa.
Kazniće se za prekršaj pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini suprotno izdatom odobrenju nadležnog organa.
Kazniće se za prekršaj preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000 dinara, ako postavi objekat privremenog korišćenja na javnoj površini suprotno izdatom odobrenju nadležnog organa.
O dodeljenim lokacijama i izdatim odobrenjima za postavljanje kioska i drugih objekat privremenog korišćenja uprava gradske opštine vodi poseban registar.
Uprava gradske opštine je dužna da svako izdato odobrenje, odnosno rešenje, dostavi komunalnoj inspekciji i gradskoj upravi nadležnoj za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, najkasnije narednog dana od dana donošenja.
Obavezuje se Javno preduzeće Zavod za urbanizam da najdalje u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke, na inicijativu Glavnog urbaniste grada Niša, izradi izmene i dopune važećih Planova razmeštaja objekata privremenog korišćenja.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o postavljanju manjih montažnih objekata na javnim površinama na teritoriji grada Niša ("Sl. list grada Niša", br. 3/2008 - prečišćen tekst, 57/2014, 98/2015 i 155/2016).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".