UPUTSTVO

O PRIPREMI I SADRŽINI KADROVSKOG PLANA GRADSKE UPRAVE ZA IZVORNE I POVERENE POSLOVE GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 4/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Uputstvom o pripremi i sadržini Kadrovskog plana Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Uputstvo) uređuje se postupak pripreme i sadržina Kadrovskog plana za Gradsku upravu za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Kadrovski plan).

II KADROVSKI PLAN GRADA NOVOG PAZARA

Član 2

Kadrovski plan se sačinjava na osnovu podataka koji se odnose na Gradsku upravu za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara.

Član 3

Podaci iz člana 2. ovog Uputstva sadrže:

1. Prikaz postojećeg broja:

- službenika i nameštenika po položaju, zvanju i vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na neodređeno vreme u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva;

- službenika i nameštenika po zvanju i vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na određeno vreme u Kabinetu gradonačelnika grada Novog Pazara, kao posebne organizacione jedinice u okviru Gradske uprave;

- službenika i nameštenika po stepenu stručne spreme i svakoj vrsti radnih mesta koji su u radnom odnosu na određeno vreme zbog povećanog obima posla i

- pripravnika po stepenu stečenog obrazovanja.

2. Planirani broj u godini za koju se donosi Kadrovski plan:

- službenika i nameštenika po položaju, zvanju i vrsti radnih mesta u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva;

- službenika i nameštenika čiji je prijem u radni odnos na određeno vreme potreban u Kabinetu gradonačelnika grada Novog Pazara kao posebne organizacione jedinice u okviru Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara;

- službenika i nameštenika čiji je prijem u radni odnos na određeno vreme potreban zbog povećanog obima posla;

- pripravnika po stepenu stečenog obrazovanja čiji se prijem planira u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva.

III POSTUPAK IZRADE KADROVSKOG PLANA GRADSKE UPRAVE

Član 4

Pri izradi Kadrovskog plana uzimaju se u obzir:

- postojeća popunjena radna mesta;

- zasnivanje radnog odnosa na određeno vreme u Kabinetu gradonačelnika;

- zasnivanje radnog odnosa zbog privremeno povećanog obima posla;

- planiranje novih zapošljavanja na upražnjenim radnim mestima, radnim mestima koja su utvrđena zbog konstantno povećanog obima posla, na radnim mestima koja su utvrđena zbog promena propisa, radnim mestima koja su utvrđena zbog predviđanja novih nadležnosti lokalne samouprave i radnih mesta utvrđenih zbog promene organizacione strukture.

Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima, u saradnji sa rukovodiocima organizacionih jedinica iz člana 2. ovog Uputstva, prikuplja podatke iz stava 1. ovog člana.

Član 5

Postupak izrade Kadrovskog plana obuhvata:

1) Funkcionalnu analizu organizacije organa grada, posebno Gradske uprave za izvorne i poverene poslove;

2) Priprema nacrta Kadrovskog plana i finansijskog plana za njegovo izvršavanje;

3) Usklađivanje predloga Kadrovskog plana sa predlogom odluke o budžetu.

III FUNKCIONALNA ANALIZA

Član 6

Funkcionalna analiza organizacije organa grada, a posebno Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara sadrži:

- Analizu prethodnih opisa poslova i konačnih opisa poslova;

- Prikupljanje podataka o radnim mestima koja će biti upražnjena usled ispunjavanja uslova za odlazak u starosnu penziju;

- Prikupljanje podataka o radnim mestima koja će biti ukinuta ili promenjena;

- Planiranje novih radnih mesta usled promene propisa koji utvrđuju izvorne i poverene poslove u lokalnoj samoupravi;

- Planiranje novih radnih mesta usled organizacionih promena;

- Analizu Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Funkcionalna analiza iz stava 1. ovog člana obuhvata i stepen optimizacije organizacione strukture, odnos broja službenika i nameštenika po organizacionim jedinicama, raspored zaposlenih po organizacionim jedinicima, trenutni raspon kontrole (odnosa broja izvršilaca i rukovodilaca), prikaz organizacionih delova uprave u kojima postoji manji broj zaposlenih od neophodnog, viškove zaposlenih, broj zaposlenih na određeno vreme i odnosa različitih zvanja.

Član 7

Deo funkcionalne analize koje se odnosi na analizu prethodnih opisa poslova i konačnih opisa poslova obuhvata analizu Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

U Pravilniku iz stava 1. ovog člana analiziraju se utvrđeni opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.

Član 8

Funkcionalna analiza iz člana 5. stav 1. tačka 1. ovog Uputstva sadrži i podatke o:

- radnim mestima pripravnika koji posle položenog državnog ispita mogu nastaviti rad na neodređeno vreme i biti raspoređeni na odgovarajuće radno mesto;

- zaposlenima koji stiču pravo na napredovanje u neposredno više zvanje;

- zaposlenima koji su završili dodatno obrazovanje po postupku predviđenom propisima;

- zaposlenima kojima miruje radni odnos, a čiji se povratak očekuje u godini za koju se Kadrovski plan donosi.

Funkcionalna analiza sadrži i druge relevantne podatke o zaposlenima u organima iz člana 1. ovog Uputstva.

Član 9

Funkcionalnu analizu iz člana 5. stav 1. tačka 1. ovog Uputstva izrađuje službenik za ljudske resurse, u saradnji sa rukovodiocima u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva.

IV PRIPREMA NACRTA KADROVSKOG PLANA

Član 10

Gradska uprava uprava za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara, kao i organi, službe i posebne organizacije iz člana 1. ovog Uputstva zajednički pripremaju nacrt Kadrovskog plana.

Nacrt Kadrovskog plana zasniva se na proceni ostvarenja Kadrovskog plana za tekuću godinu, promeni poslovnih procesa koji se planiraju i potrebi da se poveća ili smanji broj službenika i nameštenika ili da se njihova radna mesta drugačije opišu i razvrstaju zbog toga što se menja način rada i obim poslova organa grada Novog Pazara.

Nacrt Kadrovskog plana priprema se u skladu sa budžetskim kalendarom lokalnih vlasti, utvrđenim Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 11

Nacrt Kadrovskog plana priprema Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima u Gradskoj upravi za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara, u saradnji sa rukovodiocima organizacionih jedinica iz člana 1. ovog Uputstva.

Član 12

U postupku pripreme nacrta Kadrovskog plana, rukovodioci organizacionih jedinica dužni su da u okviru svoje organizacione jedinice, planiraju izmene radnih mesta do kojih dolazi usled promene propisa i dobijanja novih nadležnosti ili značajno promenjene situacije u vezi nadležnosti i organizacije organa grada Novog Pazara, kao i kretanja zaposlenih u organizacionim jedinicama u skladu sa napred navedenim izmenama.

Rukovodioci organizacionih jedinica iz člana 1. ovog Uputstva objedinjuju delove nacrta Kadrovskog plana za svoju organizacionu jedinicu i dostavljaju nacrt Kadrovskog plana načelniku Gradske uprave za izvorne i poverene poslove na razmatranje.

Ukoliko nema primedbi na nacrt iz stava 2. ovog člana, načelnik Gradske uprave za izvorne i poverene poslove daje odobrenje za dalji postupak izrade predloga Kadrovskog plana.

Član 13

Organizacione jedinice iz člana 1. ovog Uputstva dostavljaju nacrt svojih delova Kadrovskog plana - Odeljenju za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara.

Član 14

U postupku pripreme objedinjenog nacrta Kadrovskog plana, Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima proverava da li su svi elementi Kadrovskog plana pripremljeni prema odredbama ovog Uputstva i ako utvrdi nedostatke, daje uputstva kako da se oni otklone.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, rok za otklanjanje nedostataka je pet dana.

Usaglašen nacrt Kadrovskog plana iz stava 1. ovog člana Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima, dostavlja Odeljenju za finansije u čijoj su nadležnosti poslovi finansija, radi provere njegove usaglašenosti sa planiranom masom sredstava za plate u organima, službama i posebnim organizacijama iz člana 1. ovog Uputstva.

Ako Odeljenje za finansije u čijoj su nadležnosti poslovi finansija utvrdi da nacrt Kadrovskog plana nije u saglasnosti sa visinom sredstava za plate organizacionih jedinica iz stava 2. ovog člana, daje mišljenje o tome u pisanoj formi Odeljenju za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima, rukovodiocima organizacionih jedinica i načelniku Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara i predlaže kako da se uočena nesaglasnost prevaziđe.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, rok za usaglašavanje sa predlogom Odeljenja za finansije u čijoj su nadležnosti poslovi finansija je tri dana.

V PREDLOG KADROVSKOG PLANA

Član 15

U slučaju da Odeljenje za finansije u čijoj su nadležnosti poslovi finansija utvrdi da je nacrt Kadrovskog plana u saglasnosti sa predloženom masom sredstava za plate, iz stava 3. člana 14. ovog Uputstva, Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima priprema predlog Kadrovskog plana.

Član 16

Predlog Kadrovskog plana sastoji se od tabelarnog dela i obrazloženja.

Tabelarni deo predloga Kadrovskog plana prikazuje podatke iz člana 3. ovog Uputstva.

Obrazloženje predloga Kadrovskog plana sadrži:

- ostvarenju Kadrovskog plana za tekuću godinu, pri čemu se imaju u vidu podaci o: premeštaju službenika sa napredovanjem ili bez njega, o sprovedenim internim i javnim konkursima, preuzimanju službenika od drugog poslodavca, druge podatke o prilivu kadrova, podatke o načinu prestanka radnog odnosa zaposlenih (protekom vremena na koje je zasnovan, po sili zakona, i sl.), drugim vidovima odliva kadrova, mirovanju radnog odnosa i druge podatke o kadrovskim promenama. Cilj prikaza ostvarenja Kadrovskog plana se ogleda u upoređivanju kadrovskog stanja i upravljanje ljudskim resursima za tekuću godinu i godinu za koji se planira. Krajnji efekti su izmena akta o unutrašnjem uređenju moguće organizacione promene, racionalizacija, kao i prilagođavanje budžetu;

- razlozima zbog kojih je potrebno povećati ili smanjiti broj službenika i nameštenika u radnom odnosu na neodređeno vreme;

- razlozima zbog kojih je potrebno da se radna mesta drugačije opišu i razvrstaju;

- razlozima zbog kojih se očekuje povećan obim posla, ako se planira da se službenici i nameštenici primaju u radni odnos na određeno vreme, na kojim radnim mesta, i u kom zvanju (imajući u vidu da je reč o popunjenim, ne upražnjenim radnim mestima);

- podatke o zaposlenima kojima miruju prava i obaveze u skladu sa propisima i čije se povratak na rad očekuje u godini za koju se donosi Kadrovski plan;

- podatke o prijemu pripravnika po stepenima stečenog obrazovanja čiji je prijem potreban organu u godini za koju se Kadrovski plan usvaja;

- podatke o radnim mestima funkcionera u organima grada.

Član 17

Postupak razmatranja predloga Kadrovskog plana vrši se na osnovu Poslovnika kojim je regulisan rad Gradskog veća grada Novog Pazara.

VI UPUTSTVO O PRIPREMI I SADRŽINI KADROVSKOG PLANA GRADA NOVOG PAZARA - GRADSKE UPRAVE ZA IZVORNE I POVERENE POSLOVE GRADA NOVOG PAZARA I GRADSKE UPRAVE ZA NAPLATU JAVNIH PRIHODA GRADA NOVOG PAZARA

Član 18

Gradska uprava za izvorne i poverene poslove grda Novog Pazara priprema nacrt Kadrovskog plana istovremeno sa pripremom predloga finansijskog plana.

Nacrt Kadrovskog plana iz stava 1. ovog člana zasniva se na postojećem broju i strukturi zaposlenih i njihovoj proceni potreba za kadrovima u narednoj godini.

Nacrt Kadrovskog plana organizacionih jedinica stava 1. ovog člana sadrži i obrazloženje koji sadrži razloge za povećanje ili smanjenje broja službenika i nameštenika u radnom odnosu na neodređeno vreme, razloge za drugačiji opis poslova na pojedinim radnim mestima, razloge za drugačije razvrstavanje radnih mesta, kao i razloge zbog kojih se očekuje povećan obim posla potreba rada na određeno vreme.

Nacrt Kadrovskog plana organizacionih jedinica stava 1. ovog člana, dostavlja se Odeljenju za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara, koje priprema predlog objedinjenog Kadrovskog plana.

VII USVAJANJE KADROVSKOG PLANA

Član 19

Kadrovski plan usvaja Skupština grada Novog Pazara, istovremeno sa Odlukom o budžetu grada Novog Pazara.

Kadrovski plan važi za jednu budžetsku godinu.

Kadrovski plan se objavljuje u "Službenom listu grada Novog Pazara".

VIII IZMENE KADROVSKOG PLANA

Član 20

Izmena Kadrovskog plan se može vršiti u slučaju izmene odluke o budžetu grada.

Izmene Kadrovskog plana vrše se po odredbama ovog Uputstva predviđenim za postupak njegove izrade.

IX PRAĆENJE SPROVOĐENJA KADROVSKOG PLANA

Član 21

Odeljenje za zajedničke poslove i poslove upravljanja ljudskim resursima je obavezno da prati sprovođenje Kadrovskog plana i da o tome podnesi izveštaj načelniku Gradske uprave za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara, Gradonačelniku grada Novog Pazara i Gradskom veću grada Novog Pazara, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Novog Pazara", br. 4/2021.