UREDBA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE ZA 2021. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 3/2021 i 53/2021)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške razvoju poslovne infrastrukture za 2021. godinu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Prijava projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom, podnosi se na Obrascu - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture za 2021. godinu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Ocenjivanje i odabir projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom vrši se na osnovu kriterijuma koji su dati u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM
PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE ZA 2021. GODINU

 

I UVODNE ODREDBE

Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2021. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 149/20), u članu 8, Razdeo 21 - Ministarstvo privrede, Program 1505 - Regionalni razvoj, Funkcija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Projekat 4004 - Podrška razvoju poslovne infrastrukture, Ekonomska klasifikacija 511 - Zgrade i građevinski objekti, predviđena su sredstva u visini 1.048.070.000,00 dinara, namenjena za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture za 2021. godinu (u daljem tekstu: Program).

Iznos sredstava iz stava 1. ove glave opredeljuje se za realizaciju:

1) mere infrastrukturnog opremanja zona poslovanja i povezivanja zona poslovanja sa okruženjem (u daljem tekstu: Mera 1);

2) mere unapređenja infrastrukturnih kapaciteta u cilju razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti (u daljem tekstu: Mera 2).

Program sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo).

II CILJ I NAMENA PROGRAMA

Cilj Programa je unapređenje razvojnog potencijala jedinica lokalnih samouprava kroz stvaranje povoljnih uslova za privlačenje investicija, unapređenje privrednog ambijenta i otvaranje novih radnih mesta.

Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 1 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne, elektroenergetske, energetske infrastrukture, objekata - zgrada i ostale infrastrukture u zoni poslovanja i infrastrukture koja obezbeđuje povezivanje zone poslovanja sa okruženjem.

Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 2 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne elektroenergetske, energetske infrastrukture, projekata uređenja površina javnih namena, površina namenjenih opštoj rekreaciji i ostale infrastrukture koja je u funkciji razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti.

III PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA

Podnosilac prijave projekta je jedinica lokalne samouprave na čijoj teritoriji je planirana realizacija određenog projekta, a ukoliko projekat realizuje više jedinica lokalne samouprave, podnosilac prijave projekta su jedinice lokalne samouprave koje zajedno realizuju projekat (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Podnosilac prijave može podneti po jednu prijavu projekta za svaku meru Programa.

IV FINANSIRANJE PROJEKTA

Ministarstvo učestvuje u finansiranju projekta u određenom procentu u zavisnosti od stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave na sledeći način:

1) do 100% vrednosti projekta bez PDV za jedinice lokalne samouprave iz četvrte i treće grupe razvijenosti;

2) do 60% vrednosti projekta bez PDV za jedinice lokalne samouprave iz druge i prve grupe razvijenosti.

U pogledu stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave primenjuje se važeća jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave u momentu podnošenja prijave projekta.

Iz budžeta jedinice lokalne samouprave sufinansira se preostala vrednost projekta bez PDV, kao i PDV na ukupnu vrednost projekta, u skladu sa propisima kojima se uređuje porez na dodatu vrednost.

V USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA PROGRAMA

Uslovi za dodelu sredstava Programa su:

1) da je realizacija projekta u skladu sa ciljem i namenom Programa;

2) da je sufinansiranje projekta predviđeno od strane Podnosioca prijave;

3) da je projekat u skladu sa prostornim i urbanističkim planovima jedinice lokalne samouprave.

VI DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVLJIVANJE PROJEKTA NA JAVNI POZIV

Dokumentacija koja se dostavlja prilikom prijavljivanja projekta na javni poziv:

1) pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture za 2021. godinu - koji se predaje skeniran na CD;

2) izvod iz odluke o budžetu Podnosioca prijave sa jasno obeleženom pozicijom na kojoj su predviđena sredstva za sufinansiranje projekta sa Izjavom o obezbeđenom iznosu sredstava za sufinansiranje projekta. Ukoliko sredstva za sufinansiranje projekta nisu predviđena u momentu podnošenja prijave dostavlja se izjava da će sredstva za sufinansiranje projekta biti obezbeđena u roku od deset dana od dodele sredstava;

3) projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD);

4) uz projekat za izvođenje dostavlja se i sledeća dokumentacija na CD:

- tekstualni i grafički prilozi (tehnički opis/izveštaj na osnovu kojeg je izrađen predmer i predračun iz projekta za izvođenje sa grafičkim prilozima: situacioni plan, karakteristične poprečne i podužne preseke u zavisnosti od objekta na koji se projekat odnosi, sve detalje navedene u predmeru i predračunu radova);

- predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu koji je u potpunosti usaglašen sa tehničkim opisom i grafičkom dokumentacijom (tekst formatiran - ćiriličko pismo, vrsta slova Times New Roman, veličina slova 12) u kojem je svaka vrsta radova i njihova rekapitulacija odvojeno prikazana u jednom dokumentu. U istom dokumentu, na posebnom listu, obavezna je i zbirna rekapitulacija koja sadrži sve vrste radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje. Navedeni predmer i predračun radova treba da sadrži formule;

- skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta;

- skenirana situacija na katastarsko - topografskoj podlozi, overena od strane nadležnih institucija;

- Elaborat geomehaničkih ispitivanja;

5) Prethodna studija opravdanosti, studija opravdanosti odnosno studija izvodljivosti za projekte investicione vrednosti preko 5.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti u skladu sa Uredbom o upravljanju kapitalnim projektima ("Službeni glasnik RS", broj 51/19);

6) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi;

7) list nepokretnosti;

8) najmanje pet fotografija lokacije gde će se izvoditi radovi;

9) izjava Podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta;

10) izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanju zone poslovanja (samo za Meru 1);

11) ugovor odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom ili pisana namera potencijalnog investitora/korisnika, koji sadrže podatke o investitoru/korisniku, delatnosti, prethodnim investicionim aktivnostima i broju novih radnih mesta koja planira da otvori nakon realizacije projekta.

Sva navedena dokumentacija dostavlja se u elektronskom formatu na CD, složena po redosledu iz stava 1. ove glave.

VII KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA

Ocenjivanje i odabir projekta vrši se na osnovu sledećih kriterijuma:

1) opravdanost projekta;

2) održivost projekta;

3) postojanje namere investitora/korisnika za investiranje;

4) efekti projekta:

a) planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1;

b) planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2.

Navedeni kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta detaljno su razrađeni u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta.

VIII JAVNI POZIV, OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA

Ministarstvo objavljuje javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet stranici Ministarstva.

Rok za podnošenje prijave projekta je 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ispunjenost uslova za dodelu sredstava iz glave V. ovog programa kao i dostavljenu dokumentaciju iz glave VI. ovog programa utvrđuje Komisija za ocenjivanje i odabir projekata (u daljem tekstu: Komisija), koju rešenjem obrazuje ministar privrede.

Komisija može vršiti dodatnu proveru podnete dokumentacije i tražiti dodatne informacije od Podnosioca prijave koji je ispunio uslove iz Programa i javnog poziva.

U skladu sa kriterijumima za ocenjivanje i odabir projekta iz glave VII. ovog programa, Komisija vrši rangiranje projekata.

Komisija utvrđuje Predlog odluke o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture za 2021. godinu, koji dostavlja ministru privrede.

Odluku o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture za 2021. godinu (u daljem tekstu: Odluka) donosi ministar privrede.

Odluka se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet stranici Ministarstva.

U slučaju da se sredstva raspoređena Odlukom ne iskoriste u potpunosti, usled uštede prilikom ugovaranja projekta ili iz razloga koji onemogućava početak realizacije projekta, Odluka se može izmeniti odnosno dopuniti projektima sa liste ili Ministarstvo može raspisati novi javni poziv.

Javne nabavke za potrebe realizacije projekata Ministarstvo će sprovesti u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Nakon sprovedenog postupka javne nabavke Ministarstvo, Podnosilac prijave i izabrani ponuđač zaključuju ugovor za realizaciju projekta.

IX PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA

Ministarstvo će putem svojih stručnih službi obezbediti kontinuirano praćenje realizacije svakog odabranog projekta sa svih aspekata realizacije (tehničke, finansijske, pravne i dr.).

Podnosilac prijave obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji odabranog projekta.

Obrazac

PRIJAVA PROJEKTA ZA PROGRAM PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE ZA 2021. GODINU

1. MERE

1.1

MERA INFRASTRUKTURNOG OPREMANJA ZONA POSLOVANJA I POVEZIVANJA ZONA POSLOVANJA SA OKRUŽENJEM - MERA 1

1.2

MERA UNAPREĐENJA INFRASTRUKTURNIH KAPACITETA JEDINICA LOKALNIH SAMOUPRAVA U CILJU RAZVOJA TURIZMA I DRUGIH PRIVREDNIH DELATNOSTI - MERA 2

2. OPŠTI PODACI O PROJEKTU

2.1

PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA

Grad          ☐ Opština

Naziv

 

Okrug

 

Stepen razvijenosti u momentu podnošenja prijave projekta

 

Odgovorno lice
(Gradonačelnik/Predsednik opštine)

 

Adresa

 

Kontakt telefon (fiksni i mobilni)

 

Internet stranica

 

Adresa elektronske pošte

 

Napomena: Ukoliko je u pitanju projekat koji zajedno realizuje više jedinica lokalne samouprave, tabelu 2.1 iskopirati i popuniti za svaku jedinicu lokalne samouprave koja učestvuje u realizaciji projekta.

2.2

ODGOVORNO LICE ZA PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA - KOORDINATOR PROJEKTA

Ime i prezime

 

Kontakt telefon (fiksni i mobilni)

 

Adresa elektronske pošte

 

 

2.3

NAZIV PROJEKTA

 

 

2.4

MESTO ULAGANJA

 

 

2.5

UKUPNA VREDNOST PROJEKTA

Vrednost projekta bez PDV

 

PDV (20%)

 

Vrednost projekta sa PDV

 

 

2.6

UČEŠĆE MINISTARSTVA PRIVREDE

U visini do 100% ili do 60% vrednosti projekta bez PDV u zavisnosti od stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave

 

% u odnosu na ukupnu
vrednost projekta bez PDV

 

 

2.7

UČEŠĆE PODNOSIOCA PRIJAVE PROJEKTA

Preostala vrednost projekta bez PDV (A)

 

% u odnosu na ukupnu
vrednost projekta bez PDV

 

PDV na ukupnu vrednost celog projekta (B)

 

Ukupno učešće podnosioca prijave projekta
(A+B)

 

Napomena: Iznosi u tabelama 2.5, 2.6 i 2.7 upisuju se u dinarima (RSD).

3. OPIS PROJEKTA

3.1

OPIS TRENUTNOG STANJA - RAZLOZI ZA REALIZACIJU PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

3.2

TEHNIČKI OPIS PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

3.3

DETALJNE INFORMACIJE O PROJEKTU (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

3.4

CILJEVI PROJEKTA

Opšti cilj

 

R.b.

Specifični ciljevi

1.

 

2.

 

...

 

 

3.5

USKLAĐENOST PROJEKTA SA STRATEŠKIM DOKUMENTIMA

R.b.

Naziv dokumenta

Veza sa dokumentom
(Kratko i jasno navesti veze sa navedenim dokumentima, uključujući i oznaku dela/ poglavlja/ odeljka)

1.

 

 

2.

 

 

...

 

 

 

3.6

OČEKIVANI REZULTATI

R.b.

Rezultat

Izvor provere

1.

 

 

2.

 

 

...

 

 

4. OPRAVDANOST I ODRŽIVOST PROJEKTA, NAMERA INVESTITORA I EFEKTI PROJEKTA

4.1

OPRAVDANOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

4.2

ODRŽIVOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

4.3

POSTOJANJE NAMERE INVESTITORA/KORISNIKA ZA INVESTIRANJE (maksimalno 1/2 strane)

 

 

 

4.4

OČEKIVANI EFEKTI NAKON REALIZACIJE PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane)

A) PLANIRANI BROJ NOVIH RADNIH MESTA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 1)

Redni broj

Naziv

Broj

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

...

 

 

B) PLANIRANI BROJ DIREKTNIH KORISNIKA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 2)

Redni broj

Naziv

Broj

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

...

 

 

5. DOKUMENTACIJA

5.1

R.b.

Naziv dokumenta

DA

NE

1.

Pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture za 2021. godinu - koji se predaje skeniran na CD

 

CD sa svom traženom dokumentacijom

2.1

Izvod iz odluke o budžetu sa pozicijom na kojoj su predviđena sredstva za sufinansiranje projekta sa Izjavom o obezbeđenom iznosu sredstava za sufinansiranje projekta

2.2

Izjava da će sredstva za sufinansiranje projekta biti obezbeđena u roku od deset dana od dodele sredstava

3.

Projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD)

4.

Ostala dokumentacija uz PZI:

 

 

-

Tekstualni i grafički prilozi

-

Predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu

-

Skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta

-

Skenirana situacija na katastarsko - topografskoj podlozi

-

Elaborat geomehaničkih ispitivanja

-

Prethodna studija opravdanosti (ukoliko je njena izrada potrebna)

-

Studija opravdanosti (ukoliko je njena izrada potrebna)

-

Studija izvodljivosti (ukoliko je njena izrada potrebna)

5.

Akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi

6.

List nepokretnosti

7.

Fotografije lokacije gde će se izvoditi radovi

8.

Izjava podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta

9.

Izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanju zone poslovanja (za Meru 1)

10.1

Ugovor odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom

10.2

Pisana namera potencijalnog investitora/korisnika


 

Datum:

 

Gradonačelnik/Predsednik opštine

________________

M.P

_________________________

 

 

Prilog

KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA

 

Odeljak

Maksimalno bodova

1. Opravdanost projekta

20

Odnos između procenjenih troškova ulaganja i očekivanih rezultata je zadovoljavajući - 20 poena;
Odnos između procenjenih troškova ulaganja i očekivanih rezultata nije zadovoljavajući - 0 poena.

 

2. Održivost projekta

30

Dostavljeni podaci ukazuju da će rezultati realizacije projekta biti vidljivi duže vreme nakon završetka projekta - 30 poena;
Dostavljeni podaci pretežno ukazuju da će rezultati realizacije projekta biti vidljivi duže vreme nakon završetka projekta - 15 poena;
Dostavljeni podaci ne ukazuju da će rezultati realizacije projekta biti vidljivi duže vreme nakon završetka projekta - 0 poena.

 

3. Postojanje namere investitora za investiranje

20

Postojanje ugovora ili drugog odgovarajućeg akta sa potencijalnim investitorom/korisnikom - 20 poena;
Postojanje pisane namere potencijalnog investitora/korisnika - 10 poena;
Nepostojanje ugovora ili drugog odgovarajućeg akta i pisane namere potencijalnog investitora/korisnika - 0 poena.

 

4. Efekti projekta

30

a) Planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1

 

Više od 50 novih radnih mesta - 30 poena
Od 10 do 50 novih radnih mesta - 20 poena
Do 10 novih radnih mesta - 10 poena
0 novih radnih mesta - 0 poena

 

b) Planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2

 

preko 200 - 30 poena
101-200 - 20 poena
51-100 - 10 poena
do 50 - 5 poena

 

Maksimalan broj bodova

100